eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
364 دنبال‌کننده
1هزار عکس
232 ویدیو
270 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓سالروز رحلت شیخ بهایی 💠رهبرانقلاب ‼️امروز قرآن و حدیث در عالم واقع، دارد تحقّق پیدا میکند اما در دورانهایی که مثلًا علما، محترم هم بودند، اینجور نبوده. در دوران صفویه علما، محترم بودند؛ شیخ بهایی و دیگران محترم بودند اما حداکثر کاری که میکردند این بود که دستگاه قضاوت را برعهده بگیرند، آن‌هم تا جایی که منافات با سلطنت نداشته باشد؛ اینکه منشأ و مبدأ احکام حکومتی کتاب و سنّت و روایات ائمّه باشد، از صدر اسلام تا امروز سابقه نداشته است. امروز در ایران اولین بار است که یک چنین حکومتی بوجود می‌آید. معنای اسلام سیاسی این است؛ اسلام سیاسی یعنی اسلامی که سیاست اداره‌ی جامعه را و مدیریّت جامعه را برعهده میگیرد؛ یعنی اسلام میشود مدیر جامعه. این بار اوّلی است که در اینجا اتّفاق افتاده است، این را میخواهند نابود کنند؛ نابودکردنش هم به همین شکلی است که حوزه از انقلابیگری بیفتد، بنابراین مسئله‌ی انقلابیگری در حوزه‌ی قم در معرض خطر است؛ این را باید توجّه کنید! ۹۴/۱۲/۲۵ #نشربامنبع @Jahade_tabeini
🔸امام صادق علیه السلام : 🔹أبلِغ مَوالِيَنَا السَّلامَ وأوصِهِم بِتَقوَى اللّهِ وَالعَمَلِ الصّالِحِ وأن يَعودَ صَحيحُهُم مَريضَهُم وَليَعُد غَنِيُّهُم عَلى فَقيرِهِم وَليَحضُر حَيُّهُم جَنازَةَ مَيِّتِهِم وأن يَتَأَلَّفوا في البُيوتِ ويَتَذاكَروا عِلمَ الدّينِ، فَفي ذلِكَ حَياةُ أمرِنا، رَحِمَ اللّهُ مَن أحيا أمرَنا. 🔹به دوستانمان سلام برسان و آنان را به پرهيز از خداوند و كار نيك سفارش كن و اينكه تندرستشان از بيمارشان عيادت كند و توانگرشان به تهى دستشان رسيدگى كند و زنده‌شان در تشييع جنازه مرده‌شان حاضر شود و در خانه‌ها گرد هم آيند و براى شناخت دين مذاكره كنند؛ چرا كه اين كارها امر (امامت) ما را زنده مى‌دارد. رحمت خدا بر آن كس كه امر ما را زنده بگرداند! 📚أعلام الدين : ص ۸۳ 🆔 @ejtehad_jame
👈📕📚لیست موضوعی کتابهای موجود در کانال کتابخانه صوتی ..................... ✳️تفسیر قطره ای و آیه به آیه قرآن استاد قرائتی👇 https://eitaa.com/audio_ketab/3292 ترتیل کامل 30 جزء قرآن بهمراه ترجمه فارسی قرآن👇 https://eitaa.com/audio_ketab/2808 📗کتابهای دفاع مقدس و شهدا کتاب سلام بر ابراهیم ( زندگینامه و خاطرات شهید ابراهیم هادی)👇 https://eitaa.com/audio_ketab/23 نمایش " آن بیست و سه نفر" اثر احمد یوسف زاده👇 https://eitaa.com/audio_ketab/160 کتاب "عباس دست طلا" (خاطرات حاج عباس علی باقری) اثر محبوبه معراجی پور👇 https://eitaa.com/audio_ketab/1642 مجموعه " نیمه پنهان ماه" ( روایت 74 شهید انقلاب و دفاع مقدس از زبان همسران شهدا) 👇 https://eitaa.com/audio_ketab/2136 کتاب " فقط غلام حسین باش" ( خاطرات جانباز حسین رفیعی) تالیف: حمید حسام👇 https://eitaa.com/audio_ketab/2328 کتاب "خاطرات شهید صیاد شیرازی"👇 https://eitaa.com/audio_ketab/2568 کتاب "ترکش های ولگرد"اثر داوود امیریان👇 https://eitaa.com/audio_ketab/2893 ........................ 📘کتابهای شهید مطهری بیست گفتار 👇 https://eitaa.com/audio_ketab/54 انسان و ایمان 👇 https://eitaa.com/audio_ketab/365 آزادی معنوی 👇 https://eitaa.com/audio_ketab/451 حماسه حسینی (خلاصه شده) 👇 https://eitaa.com/audio_ketab/481 کتاب " عدل الهی" 👇 https://eitaa.com/audio_ketab/1305 کتاب " جهان بینی توحیدی"👇 https://eitaa.com/audio_ketab/976 کتاب " حکمت ها و اندرزها" 👇 https://eitaa.com/audio_ketab/1753 کتاب "مساله حجاب" 👇 https://eitaa.com/audio_ketab/1579 کتاب "نظری به نظام اقتصادی اسلام "👇 https://eitaa.com/audio_ketab/2283 کتاب " نبرد حق و باطل" 👇 https://eitaa.com/audio_ketab/2655 ....................... 📙سایر کتب اعتقادی مذهبی قصه معراج اثر مهدی خدامیان آرانی👇 https://eitaa.com/audio_ketab/131 فتح خون اثر شهید سید مرتضی آوینی 👇 https://eitaa.com/audio_ketab/302 با من مهربان باش اثر دکتر مهدی خدامیان👇 https://eitaa.com/audio_ketab/402 کتاب "آه (بازخوانی مقتل نفس المهموم)👇 https://eitaa.com/audio_ketab/502 شبهای پیشاور(خلاصه ) اثر سلطان الواعظین شیرازی 👇 https://eitaa.com/audio_ketab/336 نهج البلاغه امام علی علیه السلام👇 https://eitaa.com/audio_ketab/582 کتاب مقتل "لهوف" اثر سید بن طاووس👇 https://eitaa.com/audio_ketab/744 حسین عقل سرخ اثر رحیم پور ازغدی👇 https://eitaa.com/audio_ketab/624 کتاب "صحیفه سجادیه" امام زین العابدین علیه السلام👇 https://eitaa.com/audio_ketab/1087 کتاب "مهدی (عج) ده انقلاب در یک انقلاب" اثر رحیم پور ازغدی👇 https://eitaa.com/audio_ketab/1523 کتاب "سیره پیشوایان" اثر مهدی پیشوایی👇 https://eitaa.com/audio_ketab/1347 کتاب "علی (ع) و شهر بی آرمان" اثر رحیم پور ازغدی👇 https://eitaa.com/audio_ketab/2471 کتاب " مجمع الفضائل امام علی علیه السلام" اثر علامه محمدتقی مقدم👇 https://eitaa.com/audio_ketab/2743 کتاب " داستانهای شگفت" اثر شهید دستغیب👇 https://eitaa.com/audio_ketab/2975 کتاب " محمد(ص) پیامبری برای همیشه" اثر رحیم پورازغدی👇 https://eitaa.com/audio_ketab/3070 ................. استاد عشق ( زندگینامه و خاطرات پروفسور حسابی)👇 https://eitaa.com/audio_ketab/103 کتاب "بانوی انقلاب خدیجه ای دیگر" (زندگینامه و خاطرات خدیجه ثقفی همسر امام خمینی (ره) )👇 https://eitaa.com/audio_ketab/1958 @ejtehad_jame
♨️ تو شروع کن! خودت می دانی چکار کنی. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 💠 در سالهای اول طلبگی که مشغول تحصیل بودم می دیدم که یکی از اساتید ، عبارات را به گونه ای متفاوت از سایر اساتیدی که دیده بودم، تدریس می کنند. از عبارت مطالبی را برداشت می کردند و نکاتی را از دل عبارت بیرون می کشیدند و در تدریس توضیح می دانند که وقتی من خودم عبارت را می خواندم، آن نکات را متوجه نمی شدم. 💠 علاقه داشتم که من هم بتوانم عبارات کتب را اینگونه بخوانم و بتوانم این نکات را از عبارت بدست آورم و به سادگی از عبارات رد نشوم. 💠 روزی از ایشان همین مطلب را پرسیدم. پرسیدم که چگونه می توان عبارات کتب را با دقت بیشتری خواند و نکات مختلفی را که شما در توضیح متن برداشت می کنید، ما هم برداشت کنیم. چون اینگونه نبود که همه کتب را ایشان تدریس کنند و ما از تدریس های ایشان استفاده کنیم، بلکه خودمان باید روش برداشت از متن و فهم ظرایف و نکات متن را یاد بگیریم تا بتوانیم با کتب مختلف کار کنیم و آنها را بفهمیم. 💠 ایشان جواب غیر منتظره ای دادند. فرمودند که شما خودت می دانی که چگونه باید این روش را تحصیل کرد و چگونه باید متن را با دقت خواند؟ ایشان فرمودند که این مطلب، دیدگاه آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی است. فرمودند: میرزا جواد آقا می فرماید که انسان در این امور خودش می داند که چکار باید کند. 💠 بعدها متن نظر میرزا جواد آقا را در کتاب شریف لقاءالله پیدا کردم. ایشان می فرماید: "اذا علم المقصود و کان مجداً فی تحصیله قد ینفتح له من وجوه حیل الوصول الیه مطالب لم یلتفت الیه غیره کما هو الشأن فی امور الدنیا فان النفس لا تحتاج فی تحصیل وجوه الحیل للوصول الیه من معلم و انما هو المعلم الخبیر". 💠 ایشان در این عبارت، ابتدا در مورد امور معنوی و اخروی و سپس در مورد امور دنیوی می فرماید که انسان نیاز به معلم ندارد. اگر انسان، مقصود و مطلوب و هدف را بشناسد و در راه رسیدن به آن تلاش کند، راه هایی برای رسیدن به آن هدف برای او مشخص می شود، که شاید تا به حال کسی به آن راه ملتفت نشده باشد. 💢 غرض از بیان این مطلب این بود که چون یکی از اغراض اصلی ما طلبه ها تحصیل علم است. این قاعده ای که از میرزا جواد آقا بیان شد، در مورد تحصیل علم هم صادق است. 💢 بعد از اینکه هدف را شناختیم و قواعد کلی روش تحصیل را یاد گرفتیم باید با جدیت و تلاش، کار تحصیل را شروع کنیم. در ضمن کار، کم کم برای هر شخصی مشخص می شود که چگونه درس بخواند؟ چه ساعاتی درس بخواند؟ چگونه تقریر بنویسد؟ چگونه یک صوت را سریعتر گوش دهد که مطالب آن جذب شود؟ چگونه مباحثه کند؟ ... 💢 برخی طلاب وقت زیادی را صرف مشورت های زائد جهت پیدا کردن روش تحصیل می کنند و بعضا در این مسئله دچار وسواس می شوند. و گاهی اوقات بلکه اکثر اوقات این مشورت های متعدد لایزیدهم الا تحیرا. غافل از اینکه پس از شناختن هدف و قواعد کلی روش تحصیل، آنچه مهم است، توجه به هدف و تلاش جهت رسیدن به آن است. آنگاه آنچه برای انسان اتفاق می افتد این است که قواعد کلی تحصیلی را با شرایط خود تطبیق می دهد و در درون خود، بومی سازی می کند. بعضا انسان روش هایی را پیدا می کند، که تا حال کسی به آنها توجه نکرده است. 🔅 پس به طور خلاصه، در یک کلام، تو شروع کن، خودت می دانی چکار کنی. *نکته:این مطالب درباره کارهای دنیوی مربوط به زندگی مثل شغل،ازدواج،فرزند،مسکن و... و امورمعنوی و سلوکی هم کاربرد فراوانی دارد. از المراسلات @ejtehad_jame
💠 حوزه را اراده‌ شما و خواست شما به وجود می‌آورد/ حوزه‌ مطلوب را باید با مبارزه به دست آورد/ [مبارزه] یعنی تلاش، مجاهدت، گفتن، فکر کردن، همفکری کردن، متشکّل شدن/ البتّه این را هم بدانید که مقام عمل با مقام فکر و مطالعه و طرّاحی و مانند اینها فاصله دارد؛ 🔰 رهبر معظم انقلاب 96/06/06 از المراسلات @ejtehad_jame
⏺فقهای ما بزرگوارند اما آینده نگر نبوده و نیستند! 🔸برادر بزرگوار جناب استاد علیدوست آورده‌اند که فقهای ما با اینکه تحت حاکمیت خلفای اهل سنت و سلاطین سنّی بوده‌اند و طبعاً امکان اجرای احکام قضایی اسلام را نداشتند، با این حال از مسائلی مانند دیات و قصاص و... بحث کرده‌اند و آنگاه این طور نتیجه گرفته‌اند که فقهای ما نه تنها به نیازهای زمان خودشان که حتی به نیازهای آینده تشیع هم عنایت داشته اند! در همین راستا نکاتی را لازم دیدم خدمت ایشان عرض کنم؛ 1️⃣ برادر بزرگوار بنده هم مثل شما تکریم از فقهای شیعه را که با نثار جان و مال و آبرو و تحمل مشقت‌های فراوان و مجاهدت شبانه روزی، معارف شیعی را ولو ناقص به دست ما رسانده اند، بر خود فرض می‌دانم. اما این، مجوّز مبالغه و بیان خلاف واقعِ آشکار نمی‌شود. گرچه نیّت شما خیر است. 2️⃣ فقهای ما به تأسی از اهل بیت (ع) رجوع به حکّام جور اهل سنت را مجاز نمی‌دانستند و آن را تمسک به طاغوت می‌دانستند. از این رو به عنوان مسائل مورد ابتلای همان دوره شیعه، از امثال دیات و قصاص و غیره بحث می‌کردند تا اگر شیعیان نیاز به حکم الله در این موارد پیدا کنند، معطل نمانند. نه به عنوان آینده نگری! 3️⃣ اگر فقهای ما در طول تاریخ با نگاه به آینده فقه می‌نوشتند و اساساً چیزی به نام هدف گذاری و اولویت بندی و ضرورت‌های حال و آینده اسلام در منظومه فکری آن‌ها منزلتی داشت، امروز من و شما نباید سر اینکه طب اسلامی داریم یا نداریم، بحث می‌کردیم یا سر اینکه فقه شیعه نظام ساز است یا نه، سخن می‌گفتیم. یا بر سر اینکه مکاسب کتاب درسی است یا نه معطل می‌ماندیم. یا نمی‌شنیدیم که بزرگواری بگوید: اسلام اقتصاد ندارد و قواعد اقتصادی تابعی از مسائل عقلایی هستند و ربطی به دین ندارد. آقای علیدوست می‌بینید! ما هنوز روی اولیات با هم اختلاف داریم و به نتیجه نرسیدیم و هنوز حرکتی را آغاز نکرده ایم! 4️⃣ شما خوب می‌دانید که سه قرن اخیر زمان نُضج و شکل‌گیری علوم انسانی در غرب است. تمامی علوم انسانی که امروز عالم گیر شده اند، در سه قرن اخیر جوانه زده‌اند و در دوره معاصر شیخ انصاری (ره) اغلب آن‌ها به عنوان یک علم قد برآورده اند. 🔸اگر فقهای ما آینده نگر بودند و سرشان را از میان کتابهای خطی تو در تو با سطور مورّب بیرون می‌کشیدند، قطعاً متوجه حرکت شتابان دنیای مدرن شده و برای دنیا اسلام فکری می‌کردند. شما بهتر از بنده می‌دانید که شیخ اعظم (ره) درست در آن مقطع حساس تاریخی که بشریت به یک دور تند و چرخش نود درجه رسیده بود، شروع به بسط و گسترش مباحثی مانند مقدمة الواجب کرد که خود در طلیعه آن تصریح به بی ثمر بودنش می‌کند! یا ذهن و دل حوزه بزرگ نجف را، مشغول "استصحاب کلی" با آن اقسام مشمئز کننده‌اش کرد یا از "استصحاب ادیان و شرائع" سخن گفت و یا اصول عملیه که نشان از بن بست علم و علمی است را به طرز فاجعه باری گسترش داد. 🔸 کجاست شیخ اعظم تا جواب دهد که چرا در آثار او هیچ اثری از دنیای پیرامونیش و حوادث تلخ روزگارش و نضج و تکامل علوم اجتماعی زمانه‌اش نیست؟! نگاه به آینده‌اش پیش کش حضرتعالی! شما چطور فقها را آینده نگر خطاب می‌کنید در حالی که شیخ انصاری حتی حاضر نشد فرصت و انرژی کافی برای پیگیری مساله خطرناکی که می‌رفت اساس دین و تشیع را بخشکاند یعنی "باب و بها"؛ اختصاص نداد و در تاریخ هیچ واکنش ولو خردی از ایشان در این مساله مهم و خطیر دیده نشد. 5️⃣ نکند آینده نگری و آمادگی پیشاپیش علمای شیعه بود که در مشروطیت ظهور یافت و به تعبیر امام راحل فریب روشنفکران را خوردند و به تعبیر بنده کلاه گشادی سرشان رفت که تا کمرشان می‌رسید. نشانه آن هم به دار کشیدن شیخ فضل الله در حضور علمای تهران و سوت و کف مردم بود. 6️⃣ شاید هم قعود و رکود سنگین 40 ساله بعد از انقلاب از نشانه‌های بارز زمان شناسی و بلکه آینده نگری و آمادگی ایشان است! اینکه 40 سال است فرصت طلایی انقلاب اسلامی که با خون صدها هزار شهید به ثمر نشست، در برابر دیدگانمان از دست می‌رود ولی آقایان هیچ تکانی به خودشان ندادند و جز بر برنامه‌های تاریخ گذشته قجری و کتابها‌ی عتیقه چند قرن گذشته اصرار نورزیدند تا جایی که حضرتعالی که جزو خوشفکران این حوزه هستید، با هر زحمت و توجیهی می‌کوشید تا از نظام حاکم و کتابهای خسته کننده بی حاصل آن دفاع کنید و چشمتان را بر واقعیت أظهر من الشمس پیرامونتان ببندید و از خودتان نپرسید که از این همه طلبه‌ای که رسائل و مکاسب خواندند و هزاران طلبه‌ای که در درس خارج حضرتعالی و دیگر اساتید و مراجع شرکت کردند، چه چیزی حاصل شد و چه سودی نصیبشان گشت. 🔸در هر حال توصیه می‌کنم برای چند قرن قعود علمی و یک تاریخ تکرار خسته کننده، این طور خودتان را به آب و آتش نزنید و به جای آن به چگونگی عبور از این شرایط فعلی و وصول به حوزه مطلوب قلم بزنید و آبرو بگذارید. ▪️محمد تقی اکبرنژاد نقل ازفقاهت
🔺 فاصله تمدنی «قم» با «رم» روز به روز کمتر می شود! حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه زنان اخیرا اظهار داشته اند: «نگرانی راجع به سیمای شهر قم نباید به پوشش زنان تقلیل داده شود، زیرا امروز نوع شهرسازی و سبک زندگی افراد و تغییر چهره قم نیز مشمول این نگرانی هستند. هنجارشکنی در زمینه حجاب و عفاف یکی از پایگاه های دشمن در زمینه ایجاد نافرمانی های اجتماعی بوده و می خواهد از طریق این چالش، مبانی و ارزش های دینی را زیر سؤال ببرد.» ◾️درباره این سخنان چند ملاحظه و ان قلت طلبگی و جود دارد: 🔸امروز شاخص های تحول در سیمای یک شهر یا تمدن، بسیار متنوع تر و عمیق تر از پدیده هایی چون حجاب و شهرسازی و مثلا حضور بانوان شل حجاب و یا آرایش کرده در فروشگاهها و کافه رستورانهای قم و ... می باشد و البته باید بسیار خرسند باشیم که بالاخره بعد از چهل سال، از نماد تمدنی حجاب یک قدم فراتر گذاشتیم و مثلا به معماری هم رسیده ایم و این یعنی یک تحول عظیم! در روند تحولات گفتمانی و تمدنی حوزه های علمیه. 🔸 لایه های کمی عمیق تر این تحول، حضور ماهواره در حد اقل 30% از خانه های قمی ها و البته بسیار مهمتر و تاثیر گذارتر از آن، گسترش سریع فضای مجازی در بین اکثریت قاطع همه مردم ایران است که می دانیم در کنار البته برخی کارکردهای بسیار مثبت آن (مانند سخت و تلخ کردن حکمرانی بر برخي مسئولان غافل و از خود و همه چیز راضی که هر خطا و گاف آنها می تواند به سرعت در این فضا منتشر شود و چرتها را پاره کند) چه تحولات سهمگین و زیانبار فرهنگی و تمدنی را بر جوامع از جمله جامعه ما تحمیل می کند. 🔸و باز عمیق تر از این ها، گسترش آموزش عالی و دانشگاهها در قم است که خروجی نهایی اینها (بر اساس یک معدل گیری) نه در قم و نه در هیچ جای ایران در جهت گفتمان و مرجعیت سنتی و دینی نیست و بلکه آورده آن برای تفکر و اندیشه و سبک زندگی مدرن با فاصله درصدی زیادی، بیشتر از آورده آن برای سنت است. 🔸همین که مصاحبه کننده با جناب رییسی (در مصاحبه اخیر) بارها و بارها به شکلی ملال آور از عنوان دکتر استفاده می کند و یک بار هم تا جایی که من توجه کردم، از عنوان آیت الله استفاده نمی کند را باید از نشانه های ـ البته دم دستی ـ غلبه گفتمان دکتری بر آیت اللهی در کشور و فضای عمومی و رسانه ملی دانست! 🔸و عمیق تر از این، سرعت گرفتن یک امر مدرن دیگر یعنی تضعیف و فروپاشی خانواده در سراسر کشور و از جمله قم است که اخیرا در خطبه های نماز جمعه روز قدس مورد هشدار أيت الله اعرافی قرار گرفت و البته هرگز به اندازه یک دهها هزارم یک درگیری خیابانی امر به معروفی بر سر حجاب علی رغم آن که مطرح کننده آن رییس حوزه بود، در فضای مجازی و حتی محافل حوزوی پژواک نداشت. و با کمی تامل می توان دالّ های عمیق تری برای بحران موجود تمدنی ـ که به تدریج دارد فاصله تمدنی «قم» را با «رم» کم می کند ـ یافت. 🔸 ظاهرا این حق مسلم حوزه علمیه است که راه خود را برود و گوش به این حرفهای پرت! و بی ربط! نسپارد و همچنان به اصول و فقه متورّم و حکمت و فلسفه عقیم خود بچسبد و بنازد و سودای فقه تمدن ساز و نظام ساز را هم داشته باشد و حتی در حد یک جزوه صد صفحه ای در سرفصل های آموزشی خود به طلاب و روحانیون از روند تحولات تمدنی دو سه قرن اخیر عالَم و كشاكش و دیالکتیک سنت و تجدد اطلاع و تحلیل ندهد. پس با همین دست فرمان برویم تا ببینیم به کجا می رسیم. 🔻پ ن: اگر کسی از این سطور، لزوم دامن زدن به نزاع خیابانی و حتی رسانه ای بین سنت و مدرنیته از نوع کینه ورزانه و نه همدلانه آن و برخورد قهر آمیز با مساله حجاب و ماهواره و دانشگاهها و علوم انسانی و فضای مجازی و یا هر چیز دیگری را استفاده کند، البته منظور حقیر را نفهمیده است. 🆔 @ejtehad_jame
▫️پرسش و پاسخ آیت الله فلسفی و امام خمینی (رحمهما الله) در دیدار خطبا با امام ره: آقا، اطلاع دارید که در سنوات اخیر(توسط بعضی ملی گراها و بعضی به اصطلاح روشنفکران و..) منبر و مسئله گریستن و عزاداری امام حسین چه وضعی پیدا کرده است. به مردم القا کرده اند که عزاداری یعنی چه؟، و روضه و گریه کردن چه چیزی را حل می کند؟، و از این قبیل مطالب. اهل منبر سخت در فشارند، مردم همه کم و بیش بی تفاوت شده اند. آمده ایم از حضرتعالی رهنمود بگیریم. واقعاً تکلیف ما چیست؟ پاسخ حضرت ره : آقایان روحانیون، و خصوص اهل منبر، خطبا، اینها سخنگوی اسلام هستند. اگر حکومتی سخنگو می خواهد، سخنگوی اسلام، آقایان خطبا هستند.... سید الشهدا به داد اسلام رسید، سید الشهدا اسلام را نجات داد. روضه سید الشهدا برای حفظ مکتب سید الشهدا است. آن کسانی که می گویند روضه سید الشهدا را نخوانید اصلًا نمی فهمند مکتب سید الشهدا چه بوده و نمی دانند یعنی چه؛ نمی دانند این گریه ها و این روضه ها حفظ کرده این مکتب را. الآن هزار و چهار صد سال است که با این منبرها و با این روضه ها و با این مصیبتها و با این سینه زنیها ما را حفظ کرده اند؛ تا حالا آورده اند اسلام را. این عده از جوانهایی که این طور نیستند که سوء نیت داشته باشند خیال می کنند حالا باید ما حرف روز بزنیم! حرف سید الشهدا حرف روز است، همیشه حرف روز است، همیشه حرف روز را سید الشهدا آورده است دست ماها داده و سید الشهدا را این گریه ها حفظ کرده است و مکتبش را، این مصیبتها و داد و قالها حفظ کرده ... نمی دانند این قشرهای سیاسی که چه خدمتی این منبر، این محراب، به این کشور کرده. اینها چنانچه ملی هستند- ما کار نداریم که آیا به خدا هم کار دارند یا نه- اگر ملی هستند، اگر کشورشان را می گویند می خواهیم، اگر ملت را می گویند که ما می خواهیم، اینها باید دامن بزنند به این روضه خوانیها، برای اینکه این روضه خوانیها این ملت شما را حفظ کرده، این روضه خوانیها و مصیبت و گریه است که کشور شما را حفظ کرده ... ▫️برگزاری مجالس اهل بیت علیهم السلام در 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3510370323C8d08a8cca1
احادیث معنوی 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله و من ستر على مسلم ستر اللَّه عليه في الدّنيا و الآخرة. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: و هر كه راز پوش مسلمانى شود خدا در دنيا و آخرت راز پوش وى شود. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله أشرف الزّهد أن يسكن قلبك على ما رزقت. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: بهترين زهدها آنست كه از آنچه دارى خشنود باشى. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله إنّ الإيمان ليخلق في جوف أحدكم كما يخلق الثّوب فاسألوا اللَّه تعالى أن يجدّد الإيمان في قلوبكم؛ رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: ايمان شما چون لباسى كه به تن داريد كهنه مى‌شود از خدا بخواهيد كه ايمان را در دل شما تازه كند. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله جدّدوا إيمانكم أكثروا من قول «لا إله إلّا اللَّه». رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: ايمان خود را تازه كنید با لا إله إلا اللَّه بسيار گفتن. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله مثل الّذي يتعلّم العلم ثمّ لا يحدّث به كمثل الّذي يكنز الكنز فلا ينفق منه. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: حكايت كسى كه علم آموزد و از آن سخن نكند چون كسى است كه گنجى نهد و از آن خرج نكند. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله العائد في هبته كالكلب يعود في قيئه. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: آنكه بخشيده خويش پس گيرد چون سگ است كه قى كرده خويش بخورد. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله إذا رأيت من أخيك ثلاث خصال فارجه: الحياء و الأمانة و الصّدق و إذا لم ترها فلا ترجه. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: وقتى در برادر خود سه صفت ديدى بدو اميدوار باش، حيا و امانت و راستى و اگر اين صفات را ندارد به او اميدى نداشته باش. از نرم افزار احادیث معنوی @ejtehad_jame
: 🔹 🌷امام خامنه‌ای: 🌸بعد از هر نصرتی که خدای متعال به انسان می‌دهد، انسان موظف است خدای متعال را شکر و سپاس بگوید. 🌸بعد از آنکه خدای متعال به ما در یک عرصه‌ای یک موفقیتی را ارزانی داشت، موظفیم تضرع و توسل و توجه خودمان را افزایش دهیم؛ این وظیفه‌ی ما است. 🌸فرمود: "اذا جاء نصرالله و الفتح. و رأیت النّاس یدخلون فی دین الله افواجا. فسبّح بحمد ربّک و استغفره انّه کان توّابا"(نصر / 1ـ3) 🌸نصرت، تفضل الهی است؛ باید ما را به خدای متعال نزدیک کند، رابطه‌ی ما را با خدا احیاء کند، تضرع ما را پیش خدای متعال افزایش دهد. 🌸خدا را شکر می‌کنیم؛ بحمدالله نصرتهای الهی پی‌درپی شامل حال این مردم بوده است. 🌐 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان نظام: 30/4/1392ش. 🌷🇮🇷 نقل از اندیشکده فقه حکومتی 🇮🇷 🌷 @ejtehad_jame