eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
343 دنبال‌کننده
975 عکس
197 ویدیو
255 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓سالروز دفن پیکر پاک جُوْن 🏳خادم‌حضرت‌سیدالشهدا(ع) 🏳۱۰ روز پس از فاجعه کربلا 🏳اهمیت‌خدمت‌درکلام‌رهبری/۷ 💠رهبرانقلاب ‼️مسئولان ما خدمتگزاران مردم و به تعبیر واضح، نوکران مردمند. ۸۵/۸/۱۹ ‼️نهضت خدمت‌رسانی به مردم یك مبارزه‌ی بزرگ و سنگین است؛ زیرا خدمت رساندن به عموم مردم با منافع بعضی گروههای خاص تضاد پیدا می‌كند و اینجاست كه باید با مبارزه و همت و عزم راسخ وارد میدان شد. ۸۲/۱/۱  ‼️من به همه مسؤولان کشور بارها گفته‌ام، امروز هم مجددا در این محضر عام تکرار میکنم: بزرگترین مبارزه با امریکا، خدمت به این مردم است. هرکه میخواهد با امریکا مبارزه اساسی کند، باید به این مردم خدمت کند. هرکه میخواهد با دشمنان این ملت مبارزه عملىِ کارآمد کند، با فساد مبارزه کند. ابزارهای دشمن در درون کشور و نظام ما عبارت است از فساد، تبعیض و فاصله طبقاتی. ما باید با اینها مبارزه کنیم. این وظیفه دولت و مجلس و قوه قضاییه و همه ارکان نظام است. به مردم خدمت کنند، با مفسد مماشات نکنند، فساد را در بدنه دستگاههای حکومت به هیچ وجه نپذیرند و تحمل نکنند؛ این بزرگترین خدمت است! ۸۲/۳/۱۴ ازجهادتبیینی 📚 @ejtehad_jame
🗓سالروز دفن پیکر پاک جُوْن 🏳خادم‌حضرت‌سیدالشهدا(ع) 🏳۱۰ روز پس از فاجعه کربلا 🏳اهمیت‌خدمت‌درکلام‌رهبری/۵الف 💠رهبرانقلاب ‼️پیامبر فرمودند "سید القوم خادمهم" این حدیث یا به این معنا است که هر کسی بیشتر خدمت کند، این شخص اولای به سیادت است؛ بنابراین برای اینکه بفهمیم سید قوم کیست، سراغ حسب و نسب و اسم و عنوان نرویم؛ بلکه برویم سراغ اینکه ببینیم چه کسی بیشتر به این مردم خدمت میکند، او سید قوم است؛ یا به این معنا است که بگوییم آن کسی که سید و رئیس و مسئول مردم است این شخص باید خادم این مردم باشد. اینکه گاهی تعبیر میشود که مسئولین نوکر مردم هستند، بعضی ایراد میگیرند که آقا این کلمه‌ی «نوکر» را نگویید. خب این کلمه‌ی پیغمبر است، خادم یعنی نوکر. این کلام اهمیت و ارزش خدمت به مردم را از نظر شارع مقدس اسلام و پیامبر مکرم نشان میدهد، ببینید این کجا و آنچه که در فرهنگ‌های رایج مادی دنیا است کجا! کتاب الشافی، فیض کاشانی ص۸۲۹ ۹۲/۱۱/۳ ⚠️توجه؛ 🏳رهبرانقلاب، عمده احادیث اخلاقی درس خارج را از کتاب الشافی فیض کاشانی ایراد میکنند! # نقل ازجهادتبیینی 📚 @ejtehad_jame
🗓سالروزفوت‌فیلسوف‌غربی 🏴پدرنظریه‌جامعه‌لیبرالی،پوپر 💠رهبرانقلاب ‼️من که میگویم تهاجم فرهنگی، عده‌ای خیال میکنند مرادم اینستکه پسری موهایش را بلند کند. مسأله تهاجم فرهنگی این نیست، تهاجم فرهنگى بزرگتر اینستکه دشمنان سالها به مغز ایرانی تزریق کردند که تو نمیتوانی و باید پیرو ما باشی. الان شما اگر در علوم انسانی و... یک نظریه علمی برخلاف نظریات رایج دنیا داشته باشید، عده‌ای میگویند حرف شما مخالف با نظریه فلانی است؛ یعنی آنطوریکه مؤمنین نسبت به قرآن معتقدند، اینها به نظرات فلان دانشمند اروپایی بیشتر معتقدند! جالب اینکه آن نظریات منسوخ میشود اما اینها همان نظریات ۵۰سال پیش را بعنوان یک متن مقدس در دست میگیرند! سالهاست که نظریات پوپر منسوخ شده اما سالهای اخیر آدمهایی با ادعای فهم فلسفی، شروع کردند به ترویج نظریات پوپر! اینها دو عیب دارند: یکی اینکه مقلدند، دوم اینکه از تحولات جدید بیخبرند؛ همان متن خارجی را که برای آنها تدریس کرده‌اند، مثل یک کتابِ مقدس امروز به جوانهای ما میدهند. کشور ما مهد فلسفه است، اما برای فهم فلسفه به دیگران مراجعه میکنند! ۸۳/۴/۱۷ # نقل ازجهادتبیینی 📚 @ejtehad_jame
🔸 سامانه تقریرات بستری مناسب برای ارائه تولیدات علمی حوزویان بخشی اهداف و ویژگی ها: 🔸تشکیل بانک جامع تقریرات دروس خارج 🔸شناسایی استعدادهای برتر و مقررین فعال دروس خارج 🔸تضارب آراء، رشد و تکاپوی علمی با محوریت تقریرات حوزوی 🔸افزایش حضور محتواهای دینی و حوزوی در فضای مجازی 🔸مجهز بودن سامانه به سیستم مشابهت یاب جهت جلو گیری از سرقت علمی و ثبت آثار به نام اشخاص دیگر. 🔸ایجاد شبکه اجتماعی علمی بین طلاب بر اساس محتوای تقریرات دروس خارج. ♻️ علاقه مندان جهت دسترسی به سامانه می توانند با نام کاربری سامانه «پیشخوان» به نشانی اینترنتی taghrir.ismc.ir مراجعه نمایند. 🆔 @ejtehad_jame
📜داستانی واقعی و عبرت انگیز از بمب هایی که در زمان جنگ عمل نکرد و زبانی که باعث اعدام حدود 70نفر شد.👇 - خیابان خاوران توی یک فرش شویی بمب زده بودند و عمل نکرده بود. رفتیم بمب را در آوردیم. همه چیز درست بود ولی خرج کمکی آن را نزده بود. ما فرمی ‌داشتیم که باید بعد از خنثی کردن بمب پر می‌کردیم. توی فرم نوشته بود: چرا بمب عمل نکرده؟... گاهی وقت ها واقعا دلیلی پیدا نمی‌کردیم. اوایل جلویش خط می‌کشیدیم و گاهی وقت ها هم می‌نوشتیم: خدا خواسته... عمل نکردن این بمب ها طبیعی نبود. ذهنم درگیر بود. در راه برگشت به تهران توی همین فکرها بودم. رفتم دفتر ستاری، فرمانده نیروی هوایی. به ستاری گفتم به اتفاقی افتاده که خیلی عجیب و غریبه. هشت تا بمب بوده که دوتاش عمل کرده. من الان 6 ست فیوز دارم. تفسیر دقیقش اینه که این پین ها رو نکشیدن و روشون مونده... قرار بود قضیه بین ما بمونه. تا یک مدت طولانی بمب ها اینطوری بودند. افتادیم دنبال این که این هواپیماها از کجا می‌آیند. فهمیدیم که این هواپیماها از پایگاه شعیبیه عراق می‌آیند. به این نتیجه رسیدیم که یک گروه بزرگ در این پایگاه دارند کاری می‌کنند که این بمب ها عمل نکند. در یک فاصله 30 تا 40 روز این اتفاق در جاهای مختلف کشور تکرار شد. تا اینکه در یکی از سخنرانی های رسمی، یکی از مسئولان کشور آمد و قضیه را اعلام کرد. گفت: اسلام اینقدر نفوذ کرده که ما توی پایگاه های هوایی عراق فلان می‌کنیم، بهمان می‌کنیم. کاری می‌کنیم که بمب هایشان عمل نمی‌کند! از آن به بعد این اتفاق عمل نکردن، نیفتاد. دیگر پین بمب ها رویشان نبود. سه – چهار ماه بعد، پالایشگاه اصفهان را بمباران کردند. بچه‌های ما هم یک میراژ عراقی اف – 1 را زدند. دیدم خلبانش هم با صندلی ایجکت کرده. هواپیما از شعیبیه آمده بود. کنجکاو شدم بروم و آن خلبان عراقی را ببینم. به مترجم گیر دادم ماجرای بمب های عمل نکرده را بپرسد. خلبان گفت: من نمی‌دونم چی شده ولی چند وقت پیش، صدام یه گروه خیلی زیادی رو توی پایگاه ما اعدام کرد. یه گروه بزرگی رو به جرم خیانت و توطئه علیه صدام اعدام کردند. ظاهرا این ها گروهی در ارتش عراق بودند که دست به دست هم داده بودند و این کار را می‌کردند. به نظرم حدود 70 نفر در آن ماجرا اعدام شده بودند. مدتی بعد یک روز ستاری را در پایگاه خودمان دیدم و گفتم: مگر قرار نبود آن موضوع بین خودمان بماند؟... گفت: من توی شورای امنیت ملی این موضوع را مطرح کردم؛ آنوقت این خبر فوق سری رو آوردن توی سخنرانی جلوی همه مردم گفتن... با آن اعلام توی سخنرانی، آن ها هم لو رفته بودند و اعدام شده بودند و قضیه هم تمام شده بود. یکی از ساده ترین حدس ها این بود که آدم های آن گروه، این پین های ضامن را از یک جایی می‌آوردند یا اضافه داشتند. همان پین های اضافی را تحویل واحد عملیات می‌دادند که یعنی ما تحویل دادیم ولی در مسلح کردن بمب استفاده نمی‌کردند. آدم هایی بودند که دلشان نمی‌خواست بجنگند. واقعا خیلی وقت‌ها عراقی‌ها نمی‌جنگیدند؛ حالا به هر انگیزه ای بود. به هر صورت پرونده آن ماجرا هم خیلی تلخ تمام شد. آن دوره از بمباران تهران هم تمام شد تا اسفند سال 66. *** مرتضی قاضی، خاطرات مرحوم جواد شریفی‌راد، معلم و سرتیم خنثی‌سازی نیروی هوایی ارتش را در کتابی با عنوان «حرفه‌ای» جمع آوری و منتشر کرده. آنچه خواندید، برداشتی از این کتاب، درباره یک حادثه تلخ در جریان جنگ بود. این کتاب خواندنی را می‌توانید با قیمت 15000 تومان از کتابفروشی‌های معتبر تهیه کنید. 🔪مواظب زبان مون باشیم.⚔ @ejtehad_jame
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لباس_روحانیت 🔹بررسی فقهی و علمی لباس روحانیت 🔹در گفتگوی استاد اکبرنژاد با «خبرگزاری ایکنا» 🌐فایل کامل مصاحبه به زودی از کانال فقاهت... 🆔 @feghahat
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لباس_روحانیت 🔶بررسی فقهی و عالمانه "لباس روحانیت" 🔺برای لباس روحانیتی که طلبه ها الان به تن می کنند هیچ دلیل نقلی وجود ندارد./ پیامبر (ص) بر اساس آداب و رسوم عرب لباس می پوشیدند. 🔹گفتگوی استاد اکبرنژاد با خبرگزاری ایکنا 🎥فایل کامل مصاحبه به زودی از کانال فقاهت 🆔 @feghahat
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶بررسی فقهی و عالمانه "لباس روحانیت" 🔺پیامبر اسلام (ص) ملتزم نبودند که همانند ما طلبه ها همیشه لباس بپوشند. 🔹گفتگوی استاد اکبرنژاد با خبرگزاری ایکنا 🎥فایل کامل مصاحبه به زودی از کانال فقاهت 🆔 @feghahat
فایل کامل گفتگوی استاد اکبرنژاد درباره لباس روحانیت 👇👇👇👇
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لباس_روحانیت 🔶بررسی فقهی و عالمانه "لباس روحانیت" 🔺این لباس نمی گذارد که مردم با روحانیت انس بگیرند. / هیچ یک از پیامبران الهی لباس متمایز از مردم نداشتند! 🔹گفتگوی استاد اکبرنژاد با خبرگزاری ایکنا 🎥فایل کامل مصاحبه #فردا_شب از کانال فقاهت 🆔 @feghahat
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
1398-06-10 مصاحبه ایکنا با استاد اکبرنژاد با موضوع بررسی فقهی لباس روحانیت ک48.mp3
18.31M
#لباس_روحانیت #فایل_صوتی ⏺لباس روحانیت اما و اگرها... 🎵فایل کامل مصاحبه اختصاصی خبرگزاری ایکنا با استاد اکبرنژاد 🔹با موضوع: بررسی فقهی و عالمانه "لباس روحانیت" ⏺جهت دریافت فایل صوتی با کیفیت های بالاتر به آدرس زیر مراجعه نمایید: http://fght.ir/b8wr 🆔 @feghahat
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
58.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#لباس_روحانیت ⏺لباس روحانیت اما و اگرها... 🎥فایل کامل مصاحبه اختصاصی خبرگزاری ایکنا با استاد اکبرنژاد 🔹با موضوع: بررسی فقهی و عالمانه "لباس روحانیت" ⏺جهت دریافت فایل تصویری با کیفیت های بالاتر به آدرس زیر مراجعه نمایید: http://fght.ir/b6ww 🆔 @feghahat
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
استاد فاضل لنکرانی - لباس روحانیت.mp3
1.47M
🔶برخی به دنبال #فتنه در حوزه هستند و بر علیه #لباس_روحانیت سخن می گویند! 🔶واکنش استاد فاضل لنکرانی به مصاحبه علمی استاد اکبرنژاد پیرامون لباس روحانیت 🔺فتنه هایی در این حوزه دیده می شود. عده ای به دنبال این هستند که علمیت حوزه را مورد خدشه قرار بدهند . این فضای مجازی را ببینید که چه تبلیغاتی علیه روحانیت و علما می شود. 🔺اخیرا هم آقایی آمده است علیه لباس روحانیت سخن می گوید. کسی که این سخن را می گوید نشان می دهد که بهره از هیچ چیزی نبرده است. این عمامه را رسول خدا (ص) در روز غدیر بر سر امیرالمومنین (ع) گذاشته است. عبا وقبا یک سنت قدیمی در ایران دارد. آنچه که مردم را از روحانیت دور می کند بی سوادی ماست نه لباس روحانیت! 💠درس اصول فقه ؛30 شهریور 98 فایل صوتی بیانات👆 🆔 @feghahat
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶بررسی فقهی و عالمانه "لباس روحانیت" 🔺من مخالفم که طلبه با این ، لب ساحل تبلیغ کند. / رفتن مبلغ به ورزشگاه، آواز خوانی آقای قاسمیان، تبلیغ لب ساحل؛ همگی بد است چون این تن طلبه است؛ نه بخاطر اینکه او مبلغ است! 🔹گفتگوی "استاد اکبرنژاد" با خبرگزاری ایکنا 🎥فایل کامل مصاحبه در آدرس زیر: http://fght.ir/b6ww 🆔 @feghahat
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶بررسی فقهی و عالمانه "لباس روحانیت" 🔺اگر هم قرار است این لباس، پوشش روحانیت باشد چرا آن را به تن هر طلبه ای می کنید؟! / این لباس را باید کسی به تن کند که بتواند از لحاظ علمی و اخلاقی حقش را ادا کند. 🔹گفتگوی "استاد اکبرنژاد" با خبرگزاری ایکنا 🎥فایل کامل مصاحبه در آدرس زیر: http://fght.ir/b6ww 🆔 @feghahat
حقوق بشر غربی ها در بوسنی *این اتفاق تلخ نباید فراموش شود* تنها ۲۰ سال از جنگ و نسل کشی صربها علیه مسلمانان بوسنی درقلب اروپا میگذرد. جنگی که در آن 300 هزار مسلمان کشته و 60 هزار زن و دختربچه را به زور ربودند، و یک و نیم میلیون نفر ناچار به مهاجرت شدند. ❓آیا بیاد میاوریم؟ یا فراموش کرده‌ایم؟! یا چیزی درباره آن نمیدانیم؟! ⭕ گزارشگر شبکه CNN یادی میکند از کشتار مسلمانان بوسنی و از (کریستینا امان پور) خبرنگار مشهور میپرسد: آیا تاریخ بار دیگر تکرار میشود؟ امانپور تحلیلی بر واقعه بوسنی ارائه می‌کند: جنگی قرون وسطایی بود. قتل، محاصره، و گرسنگی مسلمانان؛ و اروپا دخالت برای پایان جنگ را رد کرد و گفت: این یک جنگ داخلی است. و این بهانه‌ی مسخره‌ای بود! 📌 هولوکاست مسلمانان نزدیک به 4 سال در این سرزمین ادامه یافت. صربها بیش از 800 مسجد را منهدم کردند که بنای بعضی به قرن 16ميلادى می‌رسید. کتابخانه تاریخی سارایوو را به آتش کشیدند. سازمان ملل بعد از مدتی دخالت کرد و نیروهای خود را در دروازه‌های شهرهای مسلمان نشین مستقر کرد. اما این شهرها در محاصره و آتش می‌سوخت و نیروهای سازمان ملل کاری نمی‌کردند. صربها هزاران مسلمان را در اردوگاه‌ها زندانی کردند که بعلت گرسنگی و شکنجه مانند اسکلت شده بودند، وقتی از فرمانده صربها پرسیده شد: چرا؟ جواب داد: چون آنها حاضر نبودند گوشت خوک بخورند. در آن زمان روزنامه گاردین نقشه اسارتگاه زنان که 17 اردوگاه بود را منتشر کرد. گاردین عکس دختر بچه‌ی اسیری را که خون از پاهایش سرازیر بود چاپ کرد و نوشت جرم این دختر این است که مسلمان است. رهبر صربها از رهبر مسلمانان منطقه زیبا جهت مذاکره دعوت کرد، و به او سیگار تعارف کرد و خندید و سپس دستور قتلش را داد، و سپس شنیع ترین کارها را با مردم این منطقه کردند. ✴ اما بدترین جنایتها در منطقه سربنتیسا انجام شد درحالیکه این شهر در محاصره نیروهای سازمان ملل بود، این نیروها همراه صربها به عیش و نوش می‌پرداختند و بعضی از آنها از زنان مسلمان میخواستند در برابر لقمه‌ای نان شرفشان را بدهند. صربها منطقه سربنیتسا را دو سال محاصره کردند و یک لحظه بمباران متوقف نمی‌شد. صربها حتی کمکهای خیرخواهانه را هم می‌ربودند. سپس غربیها تصمیم گرفتند که منطقه را به گرگهای تیپ هلندی که قرار بود حمایت کننده مردم باشند، تحویل دهند، ولی این تیپ بجای حمایت از مردم، با صربها دست به یکی کردند. به مسلمانان فشار آوردند که اسلحه خود را زمین بگذارند و امان نامه بگیرند. نتیجه‌ی تسلیم آنها، تصرف شهر سربنیتسا به دست صربها بود و صربها هم 12000 مرد جوان آنها را جدا کرده و سر بریدند و سپس اجساد آنها را تکه تکه کردند. صربها بر روی جسد مردان مسلمان میایستادند و بر چهره آنها با خنجر صلیب میکشیدند. اما زنها، به شرف آنها تجاوز شد و برخی را کشتند و سوزاندند. کشتار مسلمانان روزها ادامه یافت تا اینکه سقوط این شهر درتابستان 1995 اتفاق افتاد، و این کشتار و نسل کشی بیرحمانه فقط بجرم مسلمانی اتفاق افتاد! ▪ مادر دست سرباز صرب را می‌گرفت تا کودک خود را نجات دهد، ولی سرباز صرب دست مادر را قطع می‌کرد و سپس کودک را پیش چشمان مادرش سر می‌برید. بعد از کشتار سربنیتسا "رادوان کارادیو"ی آدمکش، فاتحانه وارد شهر شد و اعلام کرد که این شهر متعلق به صربستان بوده و خواهد بود. صربها زنان مسلمان را پس از تجاوز 9 ماه زندانی میکردند و می‌گفتند می‌خواهیم بچه صرب برایمان بزایند. ⬅ما این جنایتها را بیاد می‌آوریم و می‌گوییم: ما فاجعه بالکان را فراموش نمی‌کنیم! ما غرناطه‌ی اسپانیا را فراموش نمی‌کنیم! ما فلسطین را فراموش نمی‌کنیم! و در برابر جنایات اروپاییان در بوسنی میگوییم: هرگز فراموش نمی‌کنیم! هرگز نمی‌بخشیم! و هرگز شعارهای فریبنده "حقوق بشری" آنها را باور نداریم. ✔ در اینجا ناچارم یادی از آن پیر خرفت، یعنی (پطرس غالی، دبیر کل سازمان ملل) در آن زمان بکنم، که بیطرفی را کنار گذاشت و ننگِ همراهی با جبهه‌ی ظالم را تا ابد بر پیشانی خود نهاد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــ اما ما پس از 20 سال هنوز درس نگرفته‌ایم. صربها مسلمانان را می‌کشتند و مساجد را ویران میکردند. یکی از مسلمانان می‌گوید: هرگاه مسجد منهدم می‌شد مجبور بودیم که محل را ترک کنیم، زیرا مسجد همه چیزمان بود. 🔹در آن زمان یک روزنامه‌ی انگلیسی در مورد نسل کشی در بوسنی نوشت: جنگی در قرن بیستم با شیوه‌ای قرون وسطایی. 💢 💢 💢💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 📚 @ejtehad_jame
💠 نحوه انتخاب استاد 🔻يکي از مشکلاتي که‏ عموما ما در انتخاب الگو [و استاد] داريم اين است که سراغ می گیریم که آيا ايشان افضل فرد عالم است و آیا کامل‏ ترين است؟ و از این نوع درخواست ها. در حالی که باید بدانیم با انتخاب الگو مهم اين است که حرکتي در من ايجاد شود و در باب کنده شدن از تعلقاتم من به نتيجه‏ اي برسم. با وسعتي که‏ در درون من هست من آشتي کنم و گره بخورم با اين آيات قرآني که تمامش در وجود خود من مصداق و نمونه دارد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 👉 @ejtehad_jame
🏳بمناسبت آغازسال جدیدتحصیلی 💠رهبرانقلاب ‼️دانشجویان عزیز، هرگامی که شما برای علم‌آموزی برمیدارید مثل گلوله‌ای است که بسمت دشمن شلیک میکنید، علم‌آموزی جهادبزرگی است!۸۲/۵/۸ ‼️جوانان باید احساس مسئولیت کنند وقتی به بعضی جوانان علم آموزی را میگویید، میگوید ولش کن؛ این ولش بدترین بلا برای جوان است! ۷۷/۱۱/۱۳ ‼️خودتان را عالم کنید. کشورتان و ملتتان را در قافله‌ی علم جلو ببرید. ما در این زمینه عقب ماندگی داریم. لعنت خدا بر آن کسانیکه اولویت علم و تحقیق را در این کشور نفهمیدند و کشور را عقب نگه داشتند! ۸۶/۶/۴ ‼️مطمئناً اگر تقسیم بودجه کشور یا اولویتهای آن در اختیار رهبری بود، بدون شک بنده جزو اولین اولویتها، اولویت تحقیق و علم را معین میکردم! ۸۱/۸/۲۲ ⬇️نسخهpdf # نقل ازجهادتبیینی 📚 @ejtehad_jame
♨️اهمیت آشنایی طلاب با مسائل و تحولات عالم و پیشرفت های علمی، در راستای در استنباط احکام 🔰 آیت الله العظمی امام خامنه ای 🔅🔅🔅🔅🔅🔅 ✨قم و دیگر حوزه‌ها، از تحولات عالم نبایستی برکنار بمانند. کسانی که تدبیر امور حوزه را به دست دارند، باید فکری کنند و ترتیبی دهند که طلاب در جریان مسائل عالم قرار گیرند. چنین نباشد که از پیشرفتهای عالم، از حوادث عالم، از موضوعات علمی، از اکتشافات جدید در زمینه‌های مختلف - چه در زمینه‌های علوم طبیعی و چه بخصوص در زمینه‌های علوم انسانی - اینها برکنار و دور باشند. ✨چرا؟ برای این‌که یک رکن مهم برای فتوا، اطلاع از  است. اگر فقیه، موضوع را نشناسد، نخواهد توانست کما هو حقه، از دلیل شرعی، حکم الهی را استنباط کند. ✨فرض کنید کسی می‌خواهد مثلاً در باب کر حرف بزند؛ نباید بداند آب چیست!؟ فرض کنید در گوشه‌ای نشسته باشد و لیوان لیوان، یا قطره قطره، در حلق او آب ریخته باشند - البته فرض غیرممکن یا بسیار مستبعدی است؛ اما در عالم تصور - می‌شود چنین انسانی بفهمد که کر، میزان کر، تطهیر کر، یا آب جاری چیست؟ چگونه می‌خواهد اینها را استنباط کند؟ اصلاً می‌تواند استنباط کند؟ می‌تواند  موضوع و حکم را بفهمد؟ ✨اگر فقیه موضوع را نداند، بسیار مشکل است که بتواند حکم را درست بداند. بسیاری از جاها انسان فتاوی‌ای را ملاحظه می‌کند و می‌بیند که این فتاوی، رسا و کامل نیست. وقتی برمی‌گردد، می‌بیند موضوع برای فتوا دهنده، درست روشن نبوده است. در بسیاری از مباحث فقهی، ما به این برخورد می‌کنیم. می‌بینیم که در مسأله‌ای، اغلب فقها به یک امر فتوا داده‌اند. انسان تعجب می‌کند. واقعیات زندگی را که نگاه می‌کند، می‌بیند حکم شرعی در این قضیه، نمی‌تواند این باشد. بعد که تأمل می‌کند، سیر می‌کند؛ می‌بیند موضوع و شقوق موضوع، در زمان صدور آن فتوا، درست روشن نبوده است. یا شقوقی داشته، که آنها در حوزه‌ فقها نبوده است، یا بعداً شقوقی به وجود آمده است که آن زمان که راجع به این موضوع بحث می‌کردند، این شقوق وجود نداشته است. ✨پس، چنانچه طلبه و فاضل جوان، از مسائل عالم مطلع شد و در جریان امور قرار گرفت، این به او در فهم احکام الهی و شرعی و فتوای صحیح و نزدیک به واقع، کمک خواهد کرد. راهش هم این است که طلاب از این معلومات برکنار نمانند. ✨در حوزه‌ی قم، باید روشهایی را برای این قضایا انتخاب کنند. مثلاً با کمک کردن به گسترش معلومات، یا مطرح کردن بعضی از مسائل روز در مجلات اختصاصی حوزه‌ها، یا تخطئه نکردن کسی که مطالعات روز دارد، و از این قبیل روشها. 📚 بیانات ۷۱/۶/۲۹ 🌐 نقل ازجهادتبیینی 📚 @ejtehad_jame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 فرآیند بی دین سازی کودکان و نوجوانان این فرآیند که از سال ۹۰ در دولت دهم با تلاش مشائی آغاز شد در دولت حسن روحانی گسترش یافت و به بیش از ۸۰ مدرسه رسید. البته می توان اجرای خاموش پروژه سند ۲۰۳۰ نیز نامید. فیلم بالا را مشاهده کنيد☝️ 📚 @ejtehad_jame
🗓سالروز شهادت امام سجاد/۷ 💠رهبرانقلاب ‼️با خدای متعال رابطه برقرار کنید. با نماز، با نافله، با تلاوت قرآن، با دعا، با صحیفه‌ی سجادیه. صحیفه‌ی سجادیه پر از معارف دینی است. با این کار بنیه‌ی دینی و انقلابی خودتان را هم محکم میکنید. جوان ما اگر بنیه‌ی دینی‌اش مستحکم باشد، خیلی از این کسانیکه مشغول منحرف کردن ذهنها به سمتهای گوناگون، وقتی دیدند جوان ما محکم است، میکشند کنار. امروز از عرفانهای مادىِ پوچِ بیمحتوا گرفته تا ادیان منسوخ، تا سازمانهائی که اسمش دین است، باطنش سازمان سیاسی است، مشغول تلاشند، برای اینکه از این مجموعه‌ی انبوه نیروی اسلامی هرچه میتوانند، بکنند؛ کم کنند. جوان ما وقتی بنیه‌ی فکری و اعتقادی‌اش محکم بود، او هم میفهمد که دیگر نباید دنبال جوان ما بیاید. این استحکام بنیه‌ی اعتقادی، با همین تضرع، توسل به پروردگار، در همین دعاهای صحیفه سجادیه به دست می‌آید! ۸۷/۲/۱۴ # نقل ازجهادتبیینی 📚 @ejtehad_jame
🗓سالروز شهادت امام سجاد/۹ 💠رهبرانقلاب ‼️حقیقتا صحیفه سجادیه در میان ما غریب و مهجور است، اگر این حقایق کلمات حضرت سجاد را یکی از فلاسفه بزرگ برای اولین بار کشف کرده و بیان میکرد، دنیا نامشان را شیپور و فریاد میزد، درحالیکه حرفهای دست دوم اینها را ما دست اولش را داریم منتها این کلمات پرارزش را دفن کردیم و استفاده نمیکنیم اما رقبای ما که دست دوم و بدل این کلمات را دارند و بنام خود میزنند دیگران چه های و هویی برایش میکنند، این گناه ماست، ما این کلمات دست اول ناب را داریم و مَثَل آن ثروتمند بخیلی هستیم که "نه خود خورد، نه کس دهد" این ثروت را دفن کردیم، تا اینکه میمیریم و از این ثروت بهره هم نمیبریم، ما با عدم استفاده از این ثروت باید دلمان و رویمان و دنیا و آخرتمان از سرمای ضلالت سیاه شود، ما از این کلمات و کتب با ارزش بسیار داریم، آن از نهج البلاغه غریب و این هم از صحیفه سجادیه مهجور! ۶۵/۴/۲۸ 📸کتاب صحیفه جامعه سجادیه شامل ۲۷۰دعای ماثوره از سیدالساجدین! # نقل ازجهادتبیینی 📚 @ejtehad_jame
🗓سالروز شهادت امام سجاد/۳ 💠امام خمینی ‼️صحیفۀ کامله سجادیه، نمونۀ کامل قرآن صاعد و از بزرگترین مناجات عرفانی در خلوتگاه انس است که دست ما از نیْل به برکات آن کوتاه است؛ این کتاب همچون قرآن الهی ادقِّ معارف غیبی که از تجلیات الهی در مُلک و ملکوت و جبروت و لاهوت و مافوق آن حاصل میشود که در ذهن من و تو نیاید و دست طلبکاران از حقایق آن کوتاه است! ۶۷/۹/۲۲ 💠رهبرانقلاب ‼️معارفی که در صحیفه سجادیه است، بقدری زیباست که انسان گاهی اوقات حیرت میکند این چه ذهنی است، چه مغزی است که اینها را توانسته است کنار هم بنشاند و چنین تعبیراتی را درست کند! ۷۶/۱۱/۱۴ ‼️جا دارد اهتمام بیشتری به کتاب بسیار عزیز صحیفه سجادیه بشود، عصاره تفکرات اهلبیت در این کتاب است. در صحیفه سجادیه، ایمان عمیق، عرفان واضح و دور از ابهام، توجه کامل به مبدأ عظمت و ذات اقدس الهی، اهتمام به امور مردم، اهمیت به افتخارات اسلامی و صدر اسلام، موج میزند. صحیف سجادیه کتاب زندگی عارفانه و عاشقانه و عاقلانه است؛ اینها چیزهایی است که امروز دنیای اسلام به اینها نیازمند است! ۸۶/۵/۲۸ 📸مقدمه شهیدصدر بر صحیفه ازجهادتبیینی 📚 @ejtehad_jame