سلام عرض ادب ✋
در مورد رفتن با عجله روحانی از نماز جمعه لطفا با عجله قضاوت نکنیم !
اول اینکه چیز عجیبی نبود !
دوم اینکه ممکنه عذر موجهی داشته و ما نمی دونیم چی بوده !
سوم ممکنه قبل از رفتن با رهبری خدا حافظی کرد و ما ندیدیم !
چهارم ممکنه سفر کاری داشت و ما خبر نداریم !
پنجم ممکنه با بدبینی نگاه کنیم بگیم برای حاشیه سازی بوده !
خب حالا می ریم سراغ گزینه پنجم !
آیا موفق شد ؟؟؟
بهتون می گم آری !
تو هر گروه خودی و انقلابی که رفتم دیدم یه حجم وسیعی از گفتگوها در همین مورد هست !!!
معنیش اینه که روحانی حتی با یه حرکت اضافه خودش هم ما رو به تلاطم انداخت و از اصل موضوع پرت کرد !!!!
اصل موضوع اما چی بود ؟
اول : حضور میلیونی جمعیت تهران که در نوع خودش بی نظیر بود برای یک نماز جمعه !
دوم حضرت رهبری یک مانور قدرت نمائی از حضور مردم به فاصله اندکی از مراسم تشییع پیکر سردار و اون حوادث بعدی براه انداخت !
این جمعیت رو با این صلابت و قدرت دیگه هیچ نیرویی قادر نبود اینجوری جمع کنه !
سوم حضرت آقا هوشمندانه دنیا رو ایندفعه بصورت آنلاین اورد پای کار انتقال حرفای انقلاب !
بسیاری از شبکه های تلویزیونی مطرح دنیا حتی امریکا خطبه هیا حضرت آقا رو پخش کردند و بعضیهاشون هم به تفسیر و تحلیل پرداختن
می دونید بدون کمترین هزینه امکانات رسانه اتی دنیا رو اوردن پای کار انتقال پیام جبهه مقاومت در نیا !!!
واقعا این یک شاهکار بود !
چهارم : بخش مهمی از خطبه آقا در مورد سردار سلیمانی بود !!۱
می دونید می خواستن چی رو به ملت و دنیا بفهمونن !؟
مکتب سلیمانی !!!!
اصلا موضوع شخص نبود !
سلیمانی بعنوان نماد یک مکتب مترقی انسانی پر نفوذ در دنیا مطرح شد !
دقت کردید از سپاه قدس بعنوان یک نیروی نظامی اسم نبردن !!!؟
پنجم : حضرت رهبری با زیبائی هرچه تمام تر نیروی قدس رو یک نیروی بدون مرز معرفی کردند !
انصافا چنین تعبیر زیبایی با اون اوصاف انسانی بودن اهداف نیروی قدس در نوع خودش بی نظیر بود !
ششم حضرت آقا به راحتی آب خوردن همه زحمات شبکه های اون ور مرزی رو باطل کردند !
این چند روز فعالیت ضد انقلاب و دشمنان چی بود !؟
که اون دوتا حرکت مهم حضور گسترده مردم در تشیع و اون حرکت عظیم و بیاد ماندنی موشک باران و شکست امریکا رو به حاشیه ببرن !
هفتم یک دفاع جانانه اما هوشمندانه و زیبا از مدافعان حریم امنیت کشور بخصوص ماجرای زدن عین الاسد رو چنان مطرح کردند که تقریبا خیلی از تلاشهای امریکا رو برای کوچک کردن اون خنثی کردن !
چون داشت زنده به سراسر دنیا پخش می شد !
هشتم مردم رو تشویق کردند به قوی شدن !
خب این قدرت در کجاست !؟
بارها بهش اشاره کرده بودند که باید در داخل کشور قوی بشیم !
قدرت همینجاست و باید بهش مسلح بشیم !
نهم : یه تو دهنی محکم به روحانی زدند !
چند روز قبل روحانی گفته بود که مردم به من رای دادن برای پیگیری همین سیاست مذاکره با دنیا !
امروز رهبر با زیرکی و قدرت هرچه تمام تر بیان کردند که مردم ما همونایی بودن که تو خیابون و این چند روز دیدید و حرف مردم هم ایستادگی مجاهدانه بود و مقاومت
دهم حضرت اقا یک اشاره محکم هم کردند به انتخابات !
خیلی مهم بود !
غیر مستقیم مردم رو تشویق کردند که باید در انتخابات شرکت کنید و دشمن اینو نمی خواهد !
وتاکید کردند که بزودی در این باره صحبت خواهند کرد !
یازدهم امام مسلمین در خطبه عربی شون رمز عملیات جبهه مقاومت رو برای بیرون راندن امریکا مخابره کردند !
اونجایی که گفتند :
🔹سرنوشت منطقه به آزادی از سلطه آمریکا بستگی دارد.
این شد رمز عملیات جبهه مقاومت ✋
دوازدهم : حضرت رهبری در اول صحبت هاشون به آیه ۵ سوره ابراهیم اشاره کردند و موضوع ایام الله و ارتباط دادنش با اون دو موضوع حضور میلیونی جمعیت و ردن موشک به پایگاه امریکا و ... و اینا رو ایام الله نام بردند و دست قدرت الهی در کار بود
نعمت های پنهان و آشکار و صبر و ظفر رو با هم توضیح دادند و از همه مهمتر اینکه برای حفظ این نعمتها باید شکر گزار نعمت های خدا باشیم تا اینا برامون حفظ بشه !
خب حالا واقعا حیف نیست اینهمه نعمت و برکت حضور رهبر و مردم رو در نماز جمعه امروز با رفتن زود هنگام روحانی به حاشیه ببریم !؟
#لطفا_نشر_حداکثری
@ejtehad_jame
💠اگر جهانخواران می توانستند، ریشه و نام روحانیت را می سوختند ولی خداوند همواره حافظ و نگهبان این مشعل مقدس بوده است و انشاء الله از این پس نیز خواهد بود، به شرط آن که حیله و مکر و فریب جهانخواران را بشناسیم.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#منشور_روحانیت
📚صحیفه نور ، جلد ۲۱ ، صفحه ۹۰
👥@ejtehad_jame
🔻به همت انجمن کلام اسلامی حوزه برگزار میشود؛
🔸دوره های آموزشی تاریخ فشرده علم کلام و نقد تحلیلی و تاریخی منهاج السنه
حجت الاسلام #جوادی_مقدم دبیر علمی انجمن علمی کلام اسلامی حوزه علمیه قم در گفتوگو با #رسا:
🔹دوره های آموزشی «تاریخ فشرده علم کلام» توسط استاد حجت الاسلام والمسلمین رسول رضوی و «نقد تحلیلی و تاریخی منهاج السنه» توسط استاد دکتر امداد توران برگزار میشود.
🔹دوره آموزشی تاریخ فشرده علم کلام دوشنبه هر هفته ساعت 16 و زمان برگزاری دوره آموزشی نقد تحلیلی و تاریخی منهاج السنه چهارشنبه هر هفته ساعت 18 خواهد بود.
🔹علاقه مندان جهت ثبت نام و حضور در کلاس ها لازم است، مشخصات خود اعم از نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی و عنوان درس را به سامانه پیامکی 30007227007705 ارسال کنند.
🌐 rasanews.ir/002fMx
🆔 @rasanewsagency
🔸 نعمت سحر خیزی
🔹️ شهید مطهری می گفت: «از وقتی یادم می آید، می دیدم که پدرم هیچ وقت نمی گذاشت که وقت خوابش از سه ساعت از شب گذشته، تأخیر بیفتد. شام را سر شب می خورد و سه ساعت از شب گذشته می خوابید و حداقل دو ساعت مانده به طلوع صبح بیدار می شد و حداقل قرآنی که تلاوت می کرد یک جزء بود و با فراغت و آرامش، نماز شب می خواند. حالا تقریباً صد سال از عمرش می گذرد، هیچ وقت نمی بینم که یک خواب ناآرام داشته باشد.
🔹️ اینها دل را زنده می کند آدمی که می خواهد از چنین لذتی بهره مند شود، ناچار از لذت های مادی تخفیف می دهد تا به آن لذت عمیق تر برسد».
#شهید_مطهری ره - احیای تفکر اسلامی
🆔 @ejtehad_jame
🗓بمناسبت سالروز مهم و مغفول
🏳آغازدرستبییننظریهولایةفقیه
🏳توسط امام خمینی در سال۱۳۴۸
🏳درمسجد شیخ انصاری شهرنجف/۱
💠امام خمینی:
‼️ولایةفقیه از موضوعاتى است كه تصور آنها موجب تصديق میشود، و چندان به برهان احتياج ندارد. به اين معنى كه هر كس عقايد و احكام اسلام را حتى اجمالًا دريافته باشد چون به ولایةفقیه برسد و آن را به تصور آورد، بیدرنگ تصديق خواهد كرد! کتاب ولایةفقيه ص۹ ۴۸/۱۱/۱
💠رهبرانقلاب:
‼️به نظر بنده اگر هیچ دلیل نقلی برای اثبات حکومت توسط ولایةفقيه نداشیم، دلایل عقلی کفایت میکند برای اثبات این اصل اسلامی! ولایةوحکومت ص۲۵۹ ۶۲/۲/۳۰
⚠️توجه،
‼️با جستجوی جمله "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد" درمیابیم؛ عین این جمله از امام نیست با آن که از نگاه امام اصل ولایت فقیه از موضوعات بدیهی و ضروری است اما عین چنین مطلبی در صحیفه امام نیامده است، بلکه حضرت امام درباره نقش ولایت فقیه در کشور این گونه فرمودهاند: امر دولت اسلامی، اگر با نظارت فقیه و ولایت فقیه باشد، آسیبی بر این مملکت نخواهد وارد شد. صحیفه امام ۱۰/۵۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت سالروز مهم و مغفول
🏳آغازدرستبییننظریهولایةفقیه
🏳توسط امام خمینی در سال۱۳۴۸
🏳درمسجد شیخ انصاری شهرنجف/۴
💠رهبرانقلاب
‼️ولایت فقیه مبنای بسیار مستحکمی دارد. بنده اینطور تصوّر میکنم که موضوع ولایت فقیه، ولو مقداری در توسعه و تضییقش تفاوتی بین علما وجود داشته باشد، جزو واضحات فقه اسلام است. انسان وقتی نگاه میکند، از قدیمالایّام تا کنون، اگر کسانی این قضیه را مطرح نکردند یا با سردی با آن برخورد کردند، به خاطر این بوده است که فکر کردند چیزی را که شدنی نیست، چرا مطرح کنند؛ والّا وقتی انسان به کتابها و حرفهای فقها نگاه میکند، میبیند هیچ کس از آنها نیست که اصلاً حاکمیت غیر حکم اسلامی را قبول داشته باشد. انسان این را در ابواب مختلف فقهی مشاهده میکند. این جزو مسلّمات است. مثلاً تعبیرات مرحوم صاحبِ جواهر راجع به ولایتفقیه نشان میدهد که از نظر او این قضیه جزو واضحات است؛ البته نه در باب ولایت بر صغار، بلکه در باب جهاد و ابواب مهمّ دیگر که نشان میدهد ایشان دایره ولایت را با همان توسعه میبیند و این مسأله را جزو واضحات فقه اسلامی میداند ۸۷/۱۱/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت سالروز مهم و مغفول
🏳آغازدرستبییننظریهولایةفقیه
🏳توسط امام خمینی در سال۱۳۴۸
🏳درمسجد شیخ انصاری شهرنجف/۵
💠رهبرانقلاب
‼️سابقه فقه سیاسی در شیعه، سابقه عریقی است؛ لیکن یک چیز جدید است و آن، نظامسازی بر اساس این فقه است؛ که این را امام بزرگوار انجام داد. قبل از ایشان کس دیگری از این ملتقطات فقهی در ابواب مختلف، یک نظام بوجود نیاورده بود. امام بزرگوار بود که مردم سالاری دینی را مطرح کرد، بر اساس این مبنا، نظام اسلامی بر سر پا شد. این، اولین تجربه هم هست. چنین تجربهای را ما در تاریخ نداریم؛ نه در دوران صفویه داریم، نه در دورههای دیگر. اگرچه در دوران صفویه کسانی مثل «محقق کرکی» ها وارد میدان بودند، اما از این نظام اسلامی و نظام فقهی در آنجا خبری نیست؛ حداکثر این است که قضاوت به عهدهی یک ملائی، آن هم در حد محقق کرکىِ با آن عظمت بوده است؛ ایشان میشود رئیس قضات، تا مثلاً قضات را معین کند؛ بیش از اینها نیست؛ نظام حکومت و نظام سیاسی جامعه بر مبنای فقه نیست. ایجاد نظام، کاری است که امام بزرگوار ما انجام داد. ۹۰/۶/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت سالروز مهم و مغفول
🏳آغازدرستبییننظریهولایةفقیه
🏳توسط امام خمینی در سال۱۳۴۸
🏳درمسجد شیخ انصاری شهرنجف/١٠
💠رهبرانقلاب
‼️وقتی امام ولایت مطلقهی فقیه را مطرح کردند. یک عدهای با مغالطه خواستند یک تفسیر غلطی بدهند. گفتند معنای ولایت مطلقه این است که رهبری در نظام جمهوری اسلامی، مطلق از همهی قوانین است درحالیکه امام بزرگوار خودش از همه بیشتر به رعایت قوانین، به رعایت اصول، به رعایت مبانی، به رعایت جزئیات احکام شرعی مقید بود؛ و این وظیفهی رهبری است. در نظام جمهوری اسلامی، رهبری فقط تابع این نیست که کسی او را به خاطر اینکه شرائط را از دست داده، عزل کند؛ اگر این شرائط در او وجود نداشته باشد، خودش به خودی خود عزل شده است؛ این خیلی چیز مهمی است. رهبری یک مدیریت است؛ البته مدیریتِ اجرائی نیست. این اشکال و اشتباه هم در طول زمان، از اول انقلاب تا امروز، در بعضی از تبلیغات ادامه دارد. اینجور تلقی کنند که رهبری یک مدیریت اجرائی است؛ نه، مدیریت اجرائی، مشخص است. رهبری، ناظر بر اینهاست. به چه معنا؟ به این معنا که از حرکت کلی نظام مراقبت کند! ۹۰/۷/۲۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت سالروز مهم و مغفول
🏳آغازدرستبییننظریهولایةفقیه
🏳توسط امام خمینی در سال۱۳۴۸
🏳درمسجد شیخ انصاری شهرنجف/٩
💠رهبرانقلاب
‼️از اول انقلاب عدهای سعی میکنند ولایت مطلقه فقیه را به معنای حکومت مطلقه فردی معرفی کنند؛ این دروغ است. ولایت فقیه طبق قانون اساسی ما نافی مسؤولیتهای ارکان مسؤول کشور نیست. ولایت فقیه، جایگاه مهندسی نظام و حفظ جهت نظام و جلوگیری از انحراف است؛ این معنای اساسی ولایت فقیه است. ولایت فقیه، یک امر نمادین و تشریفاتی و نصیحت کننده نیست و نقش حاکمیت اجرایی در ارکان حکومت را ندارد؛ چون کشور مسؤولان اجرایی، قضایی و تقنینی دارد و همه باید بر اساس مسؤولیتِ خود کارشان را انجام دهند و پاسخگوی مسؤولیتهای خود باشند. نقش ولایت فقیه اینستکه در این مجموعه ی پیچیده و در هم تنیدهی تلاشهای گوناگون، نباید حرکت نظام، انحراف از هدفها و ارزشها باشد؛ پاسداری و دیده بانی حرکت کلی نظام به سمت هدفهای آرمانها، مهمترین و اساسی ترین نقش ولایت فقیه است. امام بزرگوار این نقش را از متن فقه سیاسی اسلام و از متن دین فهمید و استنباط کرد؛ همچنان که در طول تاریخ شیعه و تاریخ فقه شیعی به آن اذعان کردند! ۸۳/۳/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت سالروز مهم و مغفول
🏳آغازدرستبییننظریهولایةفقیه
🏳توسط امام خمینی در سال۱۳۴۸
🏳درمسجد شیخ انصاری شهرنجف/٨
💠رهبرانقلاب
‼️همه صاحب نظران جهانی واقفند که نظریه ولایت فقیه از ابتکارات بسیار برجسته اسلام است، فکر حکومت ولی فقیه، فکری است که امروز پاسخگوی نیازهای حقیقی بشر است، هیچ چیز برای بشر مفیدتر و نجات بخشتر از این نیست! ۷۵/۱۱/۲۵
‼️هرکه دغدغه مردم را دارد باید برای تبیین نظریه ولایت فقیه بیندیشد و کاری کند که مردم از قلب و ایمان به اطاعت از ولایت فقیه کشانده شوند، باید زیباییهای اصل ولایةفقیه را از نظر عقل و منطق بشری تبیین نمایید تا اینکه نظام اسلامی حقیقتا متکی به مردم باشد و ایران اسلامی به اهداف انقلاب اسلامی برسد! ۷۶/۱۱/۱۵
‼️درباب ولایت فقیه قید «مطلقه» را امام اضافه کردند و این ناظر به همین انعطاف پذیری دستگاه ولایت است. دستگاه عظیم ولایت، یعنی در واقع مجموعه آن دستگاههای تصمیمساز و تصمیمگیر که در رأسش رهبری قرار دارد؛ لذا باید دائم خودش را پیش ببرد، اگرما تحول ایجاد نکنیم تحول بر ما تحمیل خواهد شد، ببینیم نقصهایش کجاست، آن را برطرف کنیم؛ ببینیم کجا کم داریم، آن را اضافه کنیم. این جریان بایستی ادامه پیدا کند. ۹۰/۶/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت سالروز مهم و مغفول
🏳آغازدرستبییننظریهولایةفقیه
🏳توسط امام خمینی در سال۱۳۴۸
🏳درمسجدشیخ انصاری شهرنجف/۳
💠رهبر انقلاب
‼️اگرکتاب «اسرار هزار ساله» از سوی یک فرد منحرف که ترکیبی از تفکرات سکولاریستی و وهابیگری داشت، منتشر نمیشد، امام بزرگوار ما نمیرفت درس خود را مدتی تعطیل کند و کتاب «کشف الاسرار» را بنویسد؛ که در این کتاب، اهمیت حکومت اسلامی و ولایت فقیه، نخستین جوانههایش مشاهده میشود. بازتولید این تفکر مهم فقهی و شیعی در کتاب «کشف الاسرار» امام بزرگوار محسوس است. ۸۹/۷/۲۹
‼️«ولایت فقیه» از مسلمات فقه شیعه است. اینکه حالا بعضی نیمه سوادها میگویند امام «ولایت فقیه» را ابتکار کرد و دیگر علما آن را قبول نداشتند، ناشی از بیاطلاعی است. کسی که با کلمات فقها آشناست، میداند که مسأله «ولایت فقیه» جزو مسائل واضح فقه شیعه است. کاری که امام کرد اینبودکه توانست این فکر را با توجه به آفاق جدید دنیای امروز مدوّن و مستدل سازد و برای هر انسانی قابل فهم و قابل قبول باشد. ۷۸/۳/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
💥 نفاق یعنی پذیرشِ «ظاهر دین» و انکارِ «باطن دین»
💥 منافق کسی است که از «ولایت» بهرهمند نیست و «راه خدا» را همراه با «ولیّ خدا» نمیرود!
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
🔹 «موضعگيري انسانها نسبت به ولايتالله موجب ميشود که سه دسته شوند: عدهاي ميپذيرند، عدهاي کفر ميورزند و عدهاي هم نفاق به خرج ميدهند. نفاق يعني ظاهر دین را ميپذيرند و باطن آن را انکار ميکنند.»
🔹 «منافقين يعني آنهايي که ظاهر اسلام را دارند و باطنش را ندارند و از ولايت برخوردار نيستند.
«يَوْمَ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ لِلَّذِينَ آمَنُوا انْظُرُونَا نَقْتَبِسْ مِنْ نُورِكُمْ قِيلَ ارْجِعُوا وَرَاءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورًا». منافقین و منافقات [در روز قیامت] به مؤمنين _ يعني به کساني که داراي ولايت هستند و به امام رسيدهاند و راه خدا را با امام ميروند و در پرتو اين چراغ روشن حرکت ميکنند_ ميگويند، يک مهلتي بدهيد تا ما يک شعله از چراغ شما بگيريم... .
اگر کسي در دنيا به امام(ع) نرسد، در عالم برزخ هم به امام(ع) راهي ندارد؛ لذا کساني که در دنيا با امام(ع) نبودند به مؤمنين ميگويند: «انظُرُونَا نَقْتَبِسْ مِن نُّورِكُمْ» اما به آنها گفته ميشود: «ارْجِعُوا وَرَاءكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورًا».
🔹 «اگر کسي طريق عبوديت خدا را طي کند و در ظاهر، عبوديت را ملتزم باشد، اما در باطن نباشد، اين مرتبهاي از نفاق است. در روايات، نفاق يک مفهوم عام دارد، فرمود اگر در نماز، خضوعت بيشتر از خشوعت باشد اين نفاق است. خضوع، ظاهر خشوع است. يعني نفاق امري است که از اينجا شروع مي شود که انسان متظاهر است و باطنش به اندازه ظاهرش نيست. البته اينها نفاقهايي است که قابل عفو است.
اما يک نفاقي هست که انسان ظاهر دين را قبول دارد ولي باطن دين را قبول ندارد. ظاهر دين همين اعتقادات و مناسک و فقه است، ولي باطن دين جريان ولايت است. اگر کسي آن را قبول نداشت منافق است.
در قرآن کريم آمده است: «وَ أَسْبَغَ عَلَيْكُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَةً وَ بَاطِنَةً». روايتي ذيل اين آيه نقل شده است که فرمودند نعمت ظاهري همين دين و نبوت و توحيدي است که خيليها دارند، ولی نعمت باطني، ولايت ماست. کسي که ظاهر را قبول دارد باطن را قبول ندارد منافق است و اصل نفاق هم همين است. این نفاق، گاهی خودآگاه و گاهی ناخودآگاه است.»
☑️ @ejtehadjame