eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
356 دنبال‌کننده
1هزار عکس
209 ویدیو
255 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مجموعه پوستر احادیث امام نقی علیه السلام @ahlolbait
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آداب عید غدیر از زبان امیرالمؤمنین(ع) 👈🏼 برای آقا کم نگذارید ... استاد پناهیان 🌹🌹 🌹🌹
🔰 لوح مدار جاودانگی 📝 سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی: هر كس به مدار مغناطيسی علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) نزدیکتر شد، اين مدار بر او اثر میگذارد؛ او کمیل‌بن‌زیاد می‌شود، او ابوذر غفاری می‌شود، او سلمان پاک می‌شود. ۹۵/۲/۱۴ 📆 انتشار به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
خاطره ای از مولوی شریف زاهدی از علمای برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید . او در بیان خاطرات خود چنین می آورد ؛ « خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. ❕تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود که: «مولانا» یعنی واجه ؛ یعنی رهبر ما، پیشوا ی ما. به آن‌ها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره ی بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است! ❕ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه ی حضرت رسول اکرم ( صلی الله علیه وآله ) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش گذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. 👌خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم بهت بگم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام| ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی کردند؟ با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده داری زده است و اقرار کرد که پیامبر - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکته ی مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» 📚باید شیعه می شدم ، خاطرات شریف زاهدی ،ص 138 الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام. 🆔 ضیاءالصالحین @gharar_a
60_DaroShefa(Towhid.org).pdf
4.09M
🔸دانلود کتاب دارالشفاء؛ بررسی فقهی و کلامی در بسته شدن اماکن مقدسه 🔹️ کتاب دارالشفاء (تأملاتی کلامی فقهی در نسبت اماکن مقدسه و بهداشت و درمان) نوشته حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن وکیلی منتشر شد. 🌐 rasanews.ir/002lfV 🆔 @ejtehadjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 🌹 فضائل علی علیه‌السلام شرق و غرب عالَم را پر کرده است 💐 ▫️خلیل(خلیل‌بن‌احمد فراهیدی)، یک شخص عجیب و غریبی بوده است. در [بین] سنی و شیعه، مثل این ادیب پیدا نشده است، هیچ. ▫️[از او سؤال کردند:] مَا الدَليلُ عَلي أنّ عَليًّا إمامُ الكُل فِي الكُل؟ (دلیل بر اینکه [حضرت] علی علیه‌السلام امام همگان در همه امور است چیست؟) ▫️قال: إفتِقارُ الكُل إليهِ فِي الكُل، وَ غِناهُ عَن الكُل فِي الكُل؛ (گفت: احتیاج همگان به او در همه امور، و بی‌نیازی او از همگان در همه کارها.) ▫️می‌گوید: علی‌بن‌ابی‌طالب، دوستانش فضائلش را از [روی] ترس مخفی کردند، و دشمنانش [فضائلش را] از [روی] حسد مخفی می‌کردند. 💥مع‌ذلک (بااین‌وجود) فضائلش، شرق و غرب [عالَم] را پر کرده است. 📚 درس خارج فقه، کتاب حج، ١٧ خرداد ١٣٨۴ * ▫️شاید روایتی هم [از امیرالمؤمنین علیه‌السلام نقل شده] باشد به این [عبارت] که: ▫️أعْلَمُ بِطُرُقِ السَّماءِ مِنْ طُرُقِ الْأرضِ؛ (من به راه‌هاى آسمان، داناتر از راه‌هاى زمینم.) ▫️[و یا در روایتی دیگر:] لَو كُشِفَ الْغِطاء لَمْ أزْدَدْ يَقينًا. (اگر پرده‌های حجاب از جلوی چشمانم کنار روند، چیزی بر یقینم نسبت به پروردگار نمی‌افزاید). 💥اینها چیست؟! اینها شوخی است؟! تعارفات است؟! 📚درس خارج فقه، کتاب صلات، ٢٢ اسفند ١٣٧۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 🎥 کلیپ تصویری: «جنیان یا کافرند یا شیعه!» ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ... این را هم از پیرمردهای زمان خودمان از اساتید در نجف شنیده بودیم که جن‌ها گفته بودند: «در بین ما کافر و شیعه هست ولی سنی نیست». گفتیم: «این برای چیست؟» گفت: «پیرمردهایی که الان هم بین ما هستند گفتند: ما بودیم [که] حضرت رسول در غدیر دست حضرت امیر را بلند کرد و جانشین خودش قرارداد. [آن پیرمردها] الآن هم هستند». از آن‌وقت تا به حال هم که ما از آن پیرمردها شنیدیم از این قضیه هزارسال بیشتر گذشته بود. بالأخره! 📚 درس خارج اصول، ٨ اردیبهشت ١٣٨٨ (۲۰ روز قبل ارتحال)
💥 🎥 کلیپ تصویری: «جنیان یا کافرند یا شیعه!» ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔹پیرمردی بود، من خودم دیدم او را -شاید هم اصالتاً نزدیک به محل ما بود، شمالی بود-، گفت:‌ داشتم می‌خوابیدم، دیدم غلغله‌ای برپاست. گفتم: چه غلغله‌ای هست؟ ▫️[صدایی] گفت: «زعفر جنی، همان که آمده بود برای یاری امام‌ حسین علیه‌السلام، حالا وفات کرده است». 🔹بنده از طریق دیگری هم شنیده بودم بیست سال قبل [عده‌ای] آمده بودند و درِ بعضی از خانه‌ها را زده بودند که زعفر وفات کرد، رضوان‌الله‌علیه. 🔹آن پیرمرد می‌گوید: «در همان حالی که داشتم می‌خوابیدم، پرسیدم جانشین دارد؟ پسرش جانشینش است؟» ▫️گفتند: «بله، جانشین هم دارد». این را دیگر در آن خبر نشنیده بودم. این [مطلب] مخصوص به همان پیرمرد است که گفت خودم دیدم. البته آن پیرمرد نگفت، جسم آن کسی که خبر داده بود را دیدم، همین‌قدر [صدایی را] شنیدم. 🔹گفتم: اسم جانشینش چیست؟ ▫️ گفت: اسم پسرش که جانشین پدر است، «کامل» است. 💥این را هم باید آدم [توجه] داشته باشد که اجنه هم عمرشان یک سال و دو سال و ده سال و صد سال نیست. 🔹این را هم از پیرمردهای زمان خودمان از اساتید در نجف شنیده بودیم که جن‌ها گفته بودند: «در بین ما کافر و شیعه هست ولی سنی نیست». گفتیم: «این برای چیست؟» گفت: «پیرمردهایی که الان هم بین ما هستند گفتند: ما بودیم [که] حضرت رسول در غدیر دست حضرت امیر را بلند کرد و جانشین خودش قرارداد. [آن پیرمردها] الآن هم هستند». 🔹از آن‌وقت تا به حال هم که ما از آن پیرمردها شنیدیم از این قضیه هزارسال بیشتر گذشته بود. بالأخره! 🔴 چه‌کار کنیم؟! با اینکه مخالفین ما واضحات را منکرند، در ما اثر ندارد. اگر رشوه بدهند نعوذبالله، نعوذبالله خدا می‌داند چه کسی از رشوه نجات می‌یابد. یک شاهی و سنّار که رشوه نمی‌دهند. [انگلیس] رشوه داد به او (ابن سعود) و گفت: «اشراف را بیرون می کنیم و شما را جای آن مالک حجاز قرار می‌دهیم». رشوه داد به پهلوی [و گفت]: «قاجار را بیرون می‌کنیم شما را به جای او سلطنت می‌دهیم». رشوه داد به مصطفی کمال ملعون گفت: «عثمانی را بیرون می‌کنیم سلطنت یا ریاست جمهوری را به شما می‌دهیم». می‌دانید رشوه چه کار می کند؟! الان دنیا دارد با رشوه می‌چرخد. 📚 درس خارج اصول، ٨ اردیبهشت ١٣٨٨ (۲۰ روز قبل ارتحال) 💻 جهت مشاهده این مطلب از طریق لینک زیر به سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت(ره) مراجعه فرمایید:🔻 http://bahjat.ir/fa/content/10701 ☑️ @ejtehadjame
🗓 جمعه ١٧ مرداد ماه ١٣٩٩ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: در شب عید غدیر و شب‌های مثل آن... باید فضیلت این شب‌ها و روزها و صاحب آنها و مطاعن دشمنان ایشان و احادیث وارده در زمینه ولایت، با اقامه دلیل و برهان ذکر شود تا موجب تقویت عقاید مذهبی مستمعین گردد، نه اینکه این گونه مجالس، به خنده و لهو و لعب گذرانده شود. 📚 در محضر بهجت، ج٢، ص٩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 🌹 فضائل علی علیه‌السلام شرق و غرب عالَم را پر کرده است 💐 ▫️خلیل(خلیل‌بن‌احمد فراهیدی)، یک شخص عجیب و غریبی بوده است. در [بین] سنی و شیعه، مثل این ادیب پیدا نشده است، هیچ. ▫️[از او سؤال کردند:] مَا الدَليلُ عَلي أنّ عَليًّا إمامُ الكُل فِي الكُل؟ (دلیل بر اینکه [حضرت] علی علیه‌السلام امام همگان در همه امور است چیست؟) ▫️قال: إفتِقارُ الكُل إليهِ فِي الكُل، وَ غِناهُ عَن الكُل فِي الكُل؛ (گفت: احتیاج همگان به او در همه امور، و بی‌نیازی او از همگان در همه کارها.) ▫️می‌گوید: علی‌بن‌ابی‌طالب، دوستانش فضائلش را از [روی] ترس مخفی کردند، و دشمنانش [فضائلش را] از [روی] حسد مخفی می‌کردند. 💥مع‌ذلک (بااین‌وجود) فضائلش، شرق و غرب [عالَم] را پر کرده است. 📚 درس خارج فقه، کتاب حج، ١٧ خرداد ١٣٨۴ * ▫️شاید روایتی هم [از امیرالمؤمنین علیه‌السلام نقل شده] باشد به این [عبارت] که: ▫️أعْلَمُ بِطُرُقِ السَّماءِ مِنْ طُرُقِ الْأرضِ؛ (من به راه‌هاى آسمان، داناتر از راه‌هاى زمینم.) ▫️[و یا در روایتی دیگر:] لَو كُشِفَ الْغِطاء لَمْ أزْدَدْ يَقينًا. (اگر پرده‌های حجاب از جلوی چشمانم کنار روند، چیزی بر یقینم نسبت به پروردگار نمی‌افزاید). 💥اینها چیست؟! اینها شوخی است؟! تعارفات است؟! 📚درس خارج فقه، کتاب صلات، ٢٢ اسفند ١٣٧۵
🌺 ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 💥از امتیازات امیرالمؤمنین علیه‌السلام و اعجاز و فضیلت او این است که اگر از کتب خاصه(شیعیان)، ولو یک کتاب نبود، کتب عامه(اهل‌سنت) برای اثبات خلافت و حقانیت او کافی بود. یعنی احادیثی که هیچ‌کدام از راویانش علی و حسن و حسین علیهم‌السلام نیستند. 📚 در محضر بهجت، ج۳، ص۱۴۷ ☑️ @ejtehadjame
🚨 ما شیعیان یک بار سرمان کلاه رفت! 💠 روز عاشورایی، مرحوم شیخ مرتضی انصاری (رحمت الله علیه) جلوی در ورودی صحن مطهر امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) ایستاده بود و از دسته جات سینه زنی استقبال می‌کرد و در کنار او، افندی که از طرف حکومت عثمانی حاکم عراق بود، ایستاده بود. 🔰 افندی از شیخ انصاری پرسید ای شیخ، هم ما قبول داریم که حسین بن علی (علیه السلام) مظلوم شهید شده و یزید انسان پست و خونخواری بود و ما هم در عزای آن بزرگوار غمگین هستیم، اما پرسش من این است که این مراسم یعنی چه؟ سینه زنی، زنجیرزنی، دسته راه انداختن، گِل به سر مالیدن و ...، اینها چه هدفی را دنبال می‌کنند؟! 🔰 مرحوم شیخ انصاری فرمودند سِرّ مطلب این است که ما شیعیان یک بار سرمان کلاه رفت و با این مراسم تلاش می‌کنیم دوباره چنین نشود. ⭕️ أفندی پرسید یعنی چه؟ شیخ انصاری فرمود در جریان غدیر، پیامبر (صلی‌الله علیه و آله و سلم) در برابر صد هزار نفر، علی (علیه السلام) را با صراحت به وصایت خود برگزید و شما انکار کردید و گفتید غدیر نبوده یا اگر بوده چیز مهمی نبوده است، فقط سفارش به دوستی با علی (علیه السلام) بوده است. اشکال از ما بود که ما عید غدیر خم را با سر و صدا و شعار، بزرگ نداشتیم و این چنین شد. ترسیدیم که اگر عاشورا را هم بزرگ نشماریم و با شعار و تظاهر برگزار نکنیم، شما انکار کنید و بگویید اصلا حسین (علیه السلام) شهید نشد یا حسین (علیه السلام) را راهزنان میان راه کشتند و یزید (لعنت الله علیه) انسان با تقوایی است‼️ 📙 صد نکته از هزاران، آیت الله حاج شیخ علی رضائی تهرانی @ejtehadjame
‍ * 💠 غدیر و تمسک به الگوها 🔻با اندک تأمل انسان سریع به این نتیجه می رسد که اگر جریان غدیر نمی بود در باطن هر فرد و در باطن کل اجتماع برای تمسک به الگوها چه دو گانگی حاصل می شد. 🔹شما با یک مطالعه سطحی به زندگی ائمه اربعه اهل سنت می توانید ببینید چه اختلاف سلیقه و اختلاف طریقی در بین این ها وجود دارد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
💠 نتیجه جدایی از غدیر 🔻 نسل هاي جواني که وارد حوزه مي شوند، گاهی تحت تاثیر فضاهای مختلف جدید سیاسی و غیر سیاسی ساخته و پرداخته می شوند. 🔸 گاهی حجت ديگر بر اين ها عرضه نمي شود، در همه ابعاد نیز همين طور است، ساخته مي شوند، شکل مي گيرند و فکر می کنند همه اش همين است که ديدند... 🔹 يکي از علل قيام سيدالشهداء عليه السلام نیز همين بوده است. نسل هاي قبل ساختار را متقن گرفته بودند، از وقتي از غدير جدا شدند، آن قدر روي اين کار شد که حتي حکومت آقا اميرالمؤمنين عليه السلام يک نماز تراويح را نمي توانست از اين جمعيت بگيرد و این خيلي حرف است! 🔸 بعد از آن هم زياد پدر عبيدالله هر چه شيعه در کوفه بود کُشت، فقط چند نفر باقی ماندند و اين قاعده رفت به سمت ساماندهي و تثبيت، به طوری که نسل هايي که بعد می آیند بگويند همه اش همين است؛ يعني در اين فکر کج بدون تنفس از جايي رشد کرده باشند و حجت هم بر اينها عرضه نشود. 🔹 ولي جريان کربلا کاسه کوزه و روند اين ها را به هم زد و فضايي را باز کرد که تا قيامت باز باشد و حجت را بر همگان تمام کرد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🗓سالروزولايةوحكومةاميرالمؤمنين/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️دنیای اسلام، ما را به عنوان محب و معتقد به امیرالمومنین شناخته‌اند. ما باید خودمان را شایسته این گمان قرار بدهیم. یک روز بود که اگر گفته میشد «الحمدلله الذی جعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین و ائمه المعصومین»، خیلیها شک میکردند که این حرف، راست است و حق هم داشتند که شک کنند. میگفتند ما خدا را حمد کنیم که متمسک به ولایت امیرالمؤمنین هستیم؟! درحالیکه ذیل ولایت طاغوت و امریکا و صهیونیستها و اعداءالله بودیم ما چطور حق داشتیم بگوییم «الحمدلله الذی جعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین» بله، بخش بزرگی از مردم در دلهای خود، به ولایت اعتقاد داشتند؛ اما ولایت بیش از این است. امروز ملت ما میتواند خدا را بر تمسک به ولایت امیرالمؤمنین حمد کند. راه انقلاب ما، راه ولایت امیرالمؤمنین، راه حکومت علوی است، باید کاری کنیم که نظام و کشور و جامعه‌ی ما، یک جامعه‌ی علوی باشد. اسم اسلام و اسم ولایت، کافی نیست. بخصوص کسانی که مسؤولیتی بر دوش دارند باید راه و سبک کارشان به سمت امیرالمؤمنین باشد. ۶۹/۱۱/۱۰ کانال جهادتبیینی