eitaa logo
اجتماع مدیران و کارکنان
277 دنبال‌کننده
104 عکس
42 ویدیو
14 فایل
*بهترین آموزش کارکنان‌ و مدیران دولتی و خصوصی *تشریح و حل مسائل مربوط به مدیران و کارکنان‌ *اخبار و اطلاعیه های ادارات و سازمان ها دولتی و خصوصی‌ لینک کانال درتلگرام‌ https://t.me/ejtemaemodiranvakarkonan
مشاهده در ایتا
دانلود
* بد را کنید کارمندان با هم مساوی نیستند. هرگز هم نبوده‌اند و نخواهند بود. شما به عنوان یک رهبر، هرگز نباید کارمندان بد را تحمل کنید. یک ژاپنی می‌گوید: «میخ بیرون زده باید آنقدر چکش بخورد تا پایین برود». می‌توانیم بگوییم که کارمندان بد مثل میخ کج هستند. باید آن‌ها را صاف کنیم یا دور بیندازیم. این کار به کمی قاطعیت و شجاعت نیاز دارد. کارمند بد از موثر بودن کار تیمی جلوگیری می‌کند و با اعمال ناخودآگاهش روی کارمندان خوبتان اثر منفی می‌گذارد. *مدیر سبز‌ @ejtemaemodiranvakarkonan
* را کنید که به نیازهای توجه نشان دهند کارمندتان به هنگام برخورد با مشتری‌ها باید طوری باشد که تولیدات؛ شرکت را با حسن نیت بفروشد. این کار نباید متظاهرانه باشد. کارمندان را طوری آموزش دهید که سفیر حسن نیت باشند. رفتار منفی یک مشتری می‌تواند درست مانند ضد تبلیغ عمل کند. این جمله را به خاطر بسپارید: «اگر هشت ساعت برای انداختن درخت وقت داشته باشم، شش ساعت آن را به تیز کردن تبرم می‌گذرانم». تصور کنید که ذهن هر کارمند یک سر تیشه است. هر کسی «سر تیشه ذهنی» خود را دارد. اکثر ما از تیزی که به ارث برده‌ایم راضی هستیم. بعضی از ما شانس کافی برای انگیزه دادن به خود برای تیز کردن منظم تبر را داریم. @ejtemaemodiranvakarkonan
*چگونه در محیط کاری مختلط، کارمند محجوبی باشیم؟ 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @ejtemaemodiranvakarkonan
۱- یک بانوی کارمند باید رفتاری محجوبانه داشته باشد. در وهله ی اول می توان گفت مهم ترین عامل برای یک بانوی مقید و با ایمان که بخواهد حریم خود را حفظ کند، داشتن رفتاری محجوبانه توسط خود اوست. شکل گیری روابط سالم در محیط کاری در بین همکاران آقا و خانم، بیشتر توسط خود بانوان مدیریت خواهد شد و این امری است که همه ی عقلا به آن اذعان دارند. هرجا که زنان حریم خود را در رفتار و پوشش آزاد گذاشته اند، سوء استفاده کنندگان بدون هیچ مانعی به حریم آن ها راه یافته اند. بنابراین یک بانوی مسلمان باید مراقب تمام مراتب رفتاری خود باشد. نشستن او باید همراه با حجب و حیا باشد و طرز راه رفتن و انجام کارهای اجرایی او باید به دور از طنازی و عشوه گری باشد. مراقبت از عدم برخورد فیزیکی وظیفه بزرگی بر بانوست تا هنگام رد و بدل کردن وسایل یا موراد مشابه از حداقل برخورد فیزیکی با نامحرمان جلوگیری کند. @ejtemaemodiranvakarkonan
۲- در ارتباط های کلامی خود پروا داشته باشید. صحبت کردن با آقایان جزو امور اجتناب ناپذیر محیط های کاری است اما این ضرورت گاهی چنان مورد بی مبالاتی قرار می گیرد که بعد از مدتی این گپ و گفت برایشان عادی می شود و مرز حلال و حرام را فراموش می کنند. سعی کنید در تمام مکالمات خود کاملاً رسمی و کوتاه صحبت کنید و در حد ضرورت از کلمات بهره ببرید. برای مثال به جای سلام از “سلام علیکم” استفاده کنید. جمله بندی شما در مکالمه و یا پیامک، کامل و رسمی باشد و شوخی و مزاح کاملاً از مکالمات حذف شود. نحوه سخن گفتن نیز باید جدی و رسمی و به دور از نازک گویی و خنده رویی باشد. @ejtemaemodiranvakarkonan
۳- پوشش هایی مناسب با وقار یک بانوی کارمند برگزینید. با وجود انواع مانتوها در مدل ها و رنگ های مختلف، برای یک بانوی با سلیقه که اهل تنوع باشد، بسیار سخت خواهد بود که دائماً در محیط کار از مدل های ساده و اداری استفاده کند. اما شایسته است بانوی مسلمان این میل درونی خود را در محیط خانه در بین محارم ارضا نماید و در محیط کاری و علمی این میل خود را کنترل نماید تا علاوه بر اینکه خود را از نگاه های مزاحم در امان نگه می دارد بتواند تأثیر مثبتی در اطراف خود نیز داشته باشد.از ملزومات پوشش مناسب در محیط اداری، استفاده از مقنعه های بلند و مانتوهای گشاد و بلند است که کمتر جلب توجه می کند. رعایت همه این موارد برای فردی که نظر خداوند مهربان برایش ارجح است، سخت نخواهد بود. @ejtemaemodiranvakarkonan
۴- با چادر می توانید حریم ویژه ای داشته باشید. شاید داشتن چادر در محیط هایی که کارمندان آقا حضور دارند به نظر سخت باشد و خوب نگه داشتن آن برای بسیاری از افراد کلافه کنندهاست، اما امروزه با وجود انواع مدل های چادرهایی که تولید می شود این موانع برطرف شده و حفظ حجاب کامل برای بسیاری از بانوان راحت تر شده است.اگر تاکنون چادر را در محیط کاری امتحان نکرده اید، از این پس می توانید به این پوشش فکر کنید زیرا داشتن حجاب چادر تؤام با رفتار محجوبانه یک بانو، حریمی ویژه و زیبا را برای او به وجود خواهد آورد؛ حریمی که در وهله اول برای خود او آرامش بیشتری را فراهم خواهد کرد. @ejtemaemodiranvakarkonan
۵- استفاده از آرایش و زیورآلات در محل کار مناسب نیست. برای یک بانوی مسلمان و عفیف شایسته است که جلوه زیبایی های خود را برای حریم خصوصی خود نگه دارد، به ویژه در محیط کاری و رسمی مراقب جلوه های زنانه خود باشد. برای استفاده از زیور آلات و لوازم آرایش در چنین محیط هایی می توانید با مراجعه به مرجع خود حد شرعی آن را استخراج کرده و به کار ببرید. در استفاده از عطر و ادکلن نیز دین اسلام دستورات ویژه ای دارد که می بایست یک مسلمان با اطلاع از آن ها نسبت به استفاده از انواع عطر و ادکلن اقدام نماید. آنچه از نظر عقلی بدیهی به نظر می رسد این است که با وجود ادکلن هایی که بر مبنای تحریک قوای جنسی ساخته می شوند، باید در استفاده از عطر ها و ادکلن ها بسیار دقت نمایید. لازم به ذکر است برای بانوانی که ارتباط مداوم با همکاران آقا دارند استفاده از هیچ بوی خوشی شایسته نخواهد بود. @ejtemaemodiranvakarkonan
۶- به همکاران خود کوتاه و منقطع نگاه کنید. نگاه به نامحرم از خطرناک ترین راه های نفوذ شیطان در انسان و شروع بسیاری از روابط ناسالم در بین زنان و مردان است. در روایات دین اسلام و نیز در ادیان دیگر به دفعات در این زمینه دستوراتی وجود دارد. لازم به ذکر است کنترل نگاه به معنی اصلا نگاه نکردن نیست، بلکه طبق آیه قرآن کریم (آیه ۳۰ و ۳۱ سوره نور) به معنی کوتاه کردن نگاه است. بسیار بدیهی است که در روابط اجتماعی نگاه مردان و زنان به یکدیگر بیفتد اما مهم این است که نگاه دوم را کوتاه نماییم. متأسفانه در شرایط کنونی جامعه، افرادی که نگاه خود را بیشتر کنترل می کنند، به متحجر بودن متهم می شوند. اما هیچ چیز مهم تر از آرامش درونی افراد نیست و حقیقت این است که خداوند عالم آرامش زن و مرد را در کنترل نگاه و رعایت حریم محرم و نامحرم قرار داده است و هیچ عامل دیگری جایگزین آن نخواهد بود. لذا مدیریت نگاه در ابتدا شاید سخت به نظر بیاید ولی پس از تمرین و تبدیل شدن به یک عادت، امری بسیار سهل و البته بسیار آرامش بخش برای بانوی مسلمان خواهد بود. @ejtemaemodiranvakarkonan
۷- در ارتباطات مجازی، شما همچنان نامحرم هستید! در بسیاری از محیط های اداری افراد از طریق برنامه ها و شبکه های مجازی با هم در ارتباط هستند و بخشی از هماهنگی ها در این فضاها اتفاق می افتد که شاید اجتناب ناپذیر باشد. سعی کنید در فضای مجازی هم مانند فضای حقیقی شئونات و حد و مرزها را رعایت کنید. به شدت از حضور و فعالیت بیش از اندازه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خودداری کرده و از خط قرمزها عبور نکنید. آسیب هایی که در این فضاها متوجه افراد و خانواده ها شده است، قابل کتمان نیست. @ejtemaemodiranvakarkonan
*حفظ و هیچ فردی تمایل ندارد که به کاری بپردازد که سلامت آنها را با تهدیدی جدی مواجه خواهد ساخت. به همین خاطر ضروری است تا برنامه‎ریزی برای چکاپ سالانه کارمندان خود داشته و برای آنها بیمه و تخفیف های درمانی را در نظر بگیرید. همچنین کار کردن در محیط کاری آلوده نیز منجر به افزایش میزان بیماری ها خواهد شد. به همین خاطر لازم است تا در این رابطه پیشگیری کرده و برنامه ای دقیق برای حفظ بهداشت و ایمنی کارمندان خود داشته باشید. بدون شک پیشگیری هزینه های به مراتب کمتری را به نسبت به درمان برای شما به همراه خواهد داشت که در این رابطه نباید از اهمیت آموزش درست نیز غافل شوید. *اقتصاد آنلاین‌ @ejtemaemodiranvakarkonan
*عدم شدن اقدامات هر اقدامی با گذشت زمان، تاثیر اولیه خود را از دست خواهد داد. بدون شک این امر باعث خواهد شد تا در درازمدت دیگر امکانات شما توجه افراد را به خود جلب نکند. به همین خاطر ضروری است تا تنوع کافی را داشته و از تکراری شدن آنها جلوگیری کنید. برای مثال در صورتی که یک ورزش گروهی را برای نزدیک تر شدن افراد با یکدیگر و حفظ سلامت آنها انتخاب کرده اید، بهتر است تا پس از مدتی یک ورزش دیگر را انتخاب کنید. همچنین لازم است تا این اطمینان را برای کارمندان خود ایجاد کنید که در صورت ترک شرکت، با پایمال شدن حقوق آنها مواجه نخواهد شد. @ejtemaemodiranvakarkonan
*حفظ این امر که نگاه از بالا به پایین نسبت به کارمندان خود داشته و احترام متقابل را بی‎دلیل تصور کنید، بدون شک رضایت افراد را با کاهشی شدید مواجه خواهد ساخت. درواقع هر فردی نیاز دارد تا بتواند عزت نفس خود را حفظ کند. به همین خاطر باید از رفتارهای غیرمودبانه و تحقیرآمیز خودداری کرد.در نهایت توجه داشته باشید که مدیر شرکت، باید به عنوان با دانش ترین فرد تیم، نقشی فعال را داشته و ارتباط خود را با تیم شرکت حفظ کند تا در صورت بروز کوچکترین مشکل، ضمن شناسایی سریع اقدام به برطرف کردن آن کند. در این رابطه توجه داشته باشید که این امر که نشان دهید که افراد برای شما مهم هستند، کافی بوده و حتما نباید به دنبال انجام کارهای بزرگ و خارج از توان خود باشید. @ejtemaemodiranvakarkonan
*راهنمایی و برای رسیدن به اهداف کاری، یک رهبر باید راهنمایی های لازم را به کارکنانش بدهد تا کارکنان اهداف را بشناسند و کارشان را به خوبی انجام دهند. بر اساس تحقیق گالوپ، 12% کارکنان به شدت علاقمندند که مدیر در اولویت بندی کارها به آن ها کمک کند و 13% با کمک مدیر در تعیین اهداف اجرایی موافقند. به کارکنانی که به حمایت نیاز دارند کمک کنید، مرتبا با آنها ملاقات داشته باشید، درمورد اهداف بحث کنید و آن ها را اولویت بندی کنید. این کار باعث می شود آن ها با اهداف سازمان آشنا و درگیر شوند @ejtemaemodiranvakarkonan
*قدردانی و این در ذات که برای انجام کار خوب، تقدیر شوند. قدردانی سوخت لازم برای ادامه ی کار خوب است. در گزارش Globoforce and SHRM نشان داده شده که 86% متخصصان منابع انسانی گفته اند کارکنان از تقدیری خوشحال می شوند که بر اساس ارزش ها باشد. پس همیشه از آن ها تشکر کنید. کارکنان، قدرشناس خواهند بود و رابطه ی میان مدیر و کارمند به طرز اعجاب برانگیزی بهبود خواهد یافت. @ejtemaemodiranvakarkonan
*تاثیر ارتباط نسبت به ... درست است که کارمندان از داشتن غذای مجانی روزانه، باشگاه و یا میز تنیس خوشحال می شوند، اما عاملی که باعث انگیزه آن ها می شود، رابطه ی مدیر _ کارمندی است. اوائل سال گروه ویرجین (سازمان های خوشه ای بریتانیایی و چند تابعیتی بازرگانی) عواملی که باعث کارکنان به کارشان می شود را اعلام کرد که موثرترین آن ها، ارتباط مدیر-کارمند است. از میان 1000 کارمند تمام وقت، در واقع 60% رابطه ی خوب با مدیر را موثر بر متمرکز شدن و افزایش بهره وری شان دانستند و 40% نیز تاثیر مثبت آن را بر کاهش استرس شان تایید نمودند. در دیگری که گالوپ (شرکت مشاوره ی مدیریتی است که بیش تر برای نظرسنجی های معتبرش معروف است) در این باره انجام داده، نارضایتی از مدیر دلیل استعفای 50% بزرگسالان از کارشان بوده؛ از این رو زمان بازبینی رابطه ی میان مدیر و کارکنان است. @ejtemaemodiranvakarkonan
*ارتباطات (صحبت دو طرف بدون نگرانی از عواقب) کلید هر رابطه ی خوب، ارتباط دو طرفه است. متاسفانه کارکنان فکر می کنند که رؤسا خیلی به آن ها گوش نمی دهند. بر اساس تحقیقی که توسط 15Five ( شرکتی که ایده هایی برای بهتر شدن رابطه ی مدیر-کارمند ارائه می کند) انجام است؛ در میان بیش از 1000 کارمند آمریکایی، تنها 15% از آنها از ارتباطات موجود در محل کارشان راضی بودند. 81% از همین افراد ترجیح می دهند در سازمانی کار کنند که ارتباطات آزاد در آن باشد تا اینکه پول بیش تری بدهد. برای این منظور، می توانید یک سایت اینترنتی یا صفحه ی اجتماعی برای ارتباط با کارکنان ایجاد کنید. طبق تحقیق 15Five هفتاد درصد کارکنان علاقمندند که اطلاعاتی را از طریق این گونه صفحات با مدیر در جریان بگذارند. @ejtemaemodiranvakarkonan
*رهبری -زنان در قدرت بخشیدن و تشویق کردن کارکنان و تیم ها بهتر از آقایان عمل می کنند. -رفتار زنان به نوعی است که صداقت بیشتری را در کار حکم فرما نموده و درعین حال بیشتر از مردان در ارتباط با کارکنان می باشند. -رهبران زن در واکنش نشان دادن به درخواست های کمک بهتر و سریع تر عمل می نمایند. -زنان معمولا دارای تحمل بیشتری از این دیدگاه می باشند که جامعه تشکیل شده از افراد متفاوت است و زنان قدرت بیشتری از مردان در پذیرش این تفاوت ها دارند. -زنان در تشخیص مشکلات بسیار سریع تر و صحیح تر از آقایان عمل می نمایند. -زنان در مشخص کردن انتظارات شغلی و تهیه بازخوردهای باارزش و تشویق کننده بسیار بهتر از آقایان می باشند. -مردان در مقایسه با زنان معمولا تصمیم گیرندگانی سریع می باشند. مدیران مرد معمولا در ساختن ارتباطات گذرا و تشکیل تیم های موقت در جهت نیل به اهداف کوتاه مدت موفق می باشند. @ejtemaemodiranvakarkonan
* در در مطالعه دیگری، ماتسا و میلر روی کاهش نیروی کار در ایالات متحده آمریکا در طول رکود اقتصادی اخیر تمرکز کردند. این‌بار محققان به جای اندازه‌گیری تعادل جنسیتی در هیات‌مدیره (کاری که در نروژ انجام دادند)، روی جنسیت صاحبان شرکت‌های خصوصی تمرکز کردند. آنها بررسی کردند که چگونه صاحبان کسب‌وکارهای ایالات متحده آمریکا (همانند کسب‌وکارهای نروژی که اکثریت اعضای هیات‌مدیره آن زنان هستند)، نسبت به همتایان مرد خود کارگران کمتری را اخراج می‌کنند. ماتسا و میلر اطلاعات سال‌های بین 2006 و 2009 مربوط به بیش از 2000 شرکت خصوصی را که در صنعت، اندازه و سودآوری مشابه بودند و صاحبان آن مردان بودند ولی توسط زنان اداره می‌شد، بررسی کردند.باز هم، آنها مشاهده کردند که شرکت‌هایی که توسط زنان رهبری می‌شوند، 25 درصد کمتر از شرکت‌هایی که توسط مردان اداره می‌شود کارکنان خود را اخراج می‌کنند. نتایج این تفاوت جنسیتی حتی با وجود در نظر گرفتن شرایط شرکت‌ها، سن صاحبان، تجربه، تحصیلات و وضعیت مالی نیز یکسان و پایدار است.ماتسا عنوان می‌کند نتایج این تحقیق به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که مشاهدات و نتایج این شرکت‌ها به سهمیه‌بندی جنسیتی مربوط نمی‌شود بلکه به چگونگی مدیریت رهبران زن بستگی دارد. وی می‌گوید حتی در یک محیط بدون سهمیه‌بندی نیز شما یک الگوی مشابه را مشاهده می‌کنید و این احتمال وجود دارد که همان الگوی مشابه حتی با تغییر دادن سایر شرایط سازمانی تکرار شود. *اقتصاد آنلاین @ejtemaemodiranvakarkonan
*شاخص های ـ زنان در قدرت بخشیدن و تشویق کارکنان و تیم ها بهتر از آقایان عمل می کنند؛ ـ رفتار زنان صداقت بیش تری را در کار حکم فرما می کند و درعین حال بیش تر از مردان با کارکنان ارتباط برقرار می کنند؛ ـ مدیران زن در واکنش نشان دادن به درخواست های کمک، بهتر و سریع تر عمل می کنند؛ ـ زنان اغلب تحمل بیش تری به این دیدگاه دارند که جامعه از افراد متفاوت تشکیل شده است و زنان قدرت بیش تری از مردان در پذیرش این تفاوت ها دارند؛ ـ زنان در تشخیص مشکل ها بسیار سریع تر و صحیح تر از آقایان عمل می کنند؛ ـ زنان در تشخیص انتظارهای شغلی و تهیه ی بازخوردهای باارزش و تشویق کننده بسیار بهتر از آقایان هستند. @ejtemaemodiranvakarkonan
تکالیف، مسئولیت ها و مدیریت های سیاسی و اجتماعی در اسلام، به این تفاوت ها و ویژگی ها، توجه داشته و موارد متناسب با ویژگی ها به آنان واگذار شده است. مدیریت ها و مسئولیت های مهمی، مانند: رهبری و فرمانروایی جامعه و قضاوت، از مسئولیت هایی است که نیاز به تفکر و تعقل بسیار زیاد دارد؛ لذا بر عهده ی مردان قرار داده شده است تا جنبه ی خردورزی و فرزانگی، مقهور عاطفه و احساس نشود. این نوع مدیریت و مسئولیت، اصولاًَ با روحیه و طبیعت زنان، سازگار نیست و ویژگی هایی را می طلبد که مردان دارند. یکی دیگر از وظایفی که بر عهده ی مردان قرار داده شده، حضور در میدان های نبرد و حمل سلاح های سنگین در فعالیت های نظامی است که جسمی قوی، توان بدنی فراوان و روحیه ای خشن می خواهد که اغلب در زنان نیست. اسلام، زنان را از این مسئولیت ها معاف دانسته و آن ها را به مردان واگذارده است. امام علی ولایة علی بن ابیطالب حصنی می فرماید: «کاری که برتر از توانایی زن است، به او واگذار مکن که زن، گلِ بهاری است و نه مأمور انجام کارهای دشوار و خشن.» در کشورهای پیش رفته حدود 48 درصد زنان، در بخش های دولتی و غیردولتی استخدام شده اند که این میزان اشتغال، در ایران حدود ده درصد است. با وجود این و به دلایل مختلف، زنان کم تر توانسته اند پیش رفت کنند و به موقعیت های عالی برسند. در سازمان هایی که زنان در رتبه های بالا و متخصص فعالیت می کنند، هنوز این مسئله، درک نشده است که محیط کاری طراحی شده به دست مردان، لزوماً یک مکان مناسب و حمایت شده برای زنان نیست. *حوزه @ejtemaemodiranvakarkonan
*موانع موجود برای پیشرفت نام بردن دقیق عواملی که مانعی برای استخدام و به ویژه رسیدن زنان به رتبه های مدیریتی هستند، کار آسانی نیست؛ اما ترکیب و ساختار نیروی سازمان ها، خبر از تفاوت فاحش بین زنان و مردان دارد. کلیشه سازی های مدیریتی، تبعیض، تعصب های مردان درباره ی زنان، تجربه های قبلی، محرومیت زنان از شبکه های رسمی و غیررسمی و عدم برنامه ریزی برای فعالیت زنان ـ که می توانند بخشی از نیروهای یک سازمان باشند ـ از جمله ی این عوامل هستند. این تبعیض ها، ادراک ها و نگرش ها بر استانداردهای پیش رفت زنان، اثر می گذارند و به یقین، بخشی از فرهنگ و محیط اثرگذارِ سازمان می شوند. علاوه بر عوامل اجتماعی و فرهنگی، عوامل فردی نیز می تواند مانع ارتقای زنان شود. این ها عواملی هستند شامل: عوامل شخصیتی، مانند عدم اعتمادبه نفس، بی علاقه گی و خودکم بینی، روابط بینِ فردی، مانند نپذیرفتن روابط غیررسمی و عدم همکاری بین زنان و پایین بودن دانش و آگاهی. در خیلی از موارد، مجبورند، شغل خود را رها کرده و دوباره به آن بازگردند؛ مواردی مانند به دنیاآوردن فرزند، پرورش فرزند، مراقبت از افراد مسن خانواده و مسئولیت های شخصی که می تواند کار آنان را قطع کند. در واقع، بسیاری از زنان، در مرحله ای خاص از زندگی، بچه دار می شوند و بیش تر از مردان، مسئولیت مراقبت از افراد مسن ترِ خانواده را بر عهده می گیرند؛ لذا در مقایسه با مردان، درصد بیش تری از سال های مهم و اصلی شغل شان را خارج از سازمان می گذرانند و هنگامی که دوباره به سازمان بر می گردند، اغلب متوجه می شوند که دست مزدشان ـ در مقایسه با کسانی که شغل شان را ترک نکرده اند ـ پایین تر است. این تعلیق های شغلیِ ، در عدم توانایی زنان برای ارتقای موقعیت شغلی و افزایش حقوق آن ها بی اثر نیست. برخی از این دلایل عبارت اند از: چون کار را ترک کرده اند ارشدیت را از دست داده اند، مهارت های شغلی شان در طول زمانِ غیبت قدیمی و کهنه شده است و برخی مدیران، ترک دوباره شغل را شکافی در مسیرِ شغلی زنان می دانند. @ejtemaemodiranvakarkonan
* و نگرش مثبت ، عامل اصلی موفقیت در نگرش‌ کارکنان، رفتارهایی را ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به بروز تغییرات مثبت یا منفی در کسب و کارتان شود. اگر کارکنان شما ابتکار عمل نداشته باشند، پیشنهادات‌شان را ارائه ندهند، به اندازه کافی راضی و باانگیزه نباشند و تمام مدت مشغول کارهایی روتین و خسته‌کننده باشند؛ کسب‌وکارتان قطعاً رو به زوال خواهد بود. عامل اصلی موفقیت در کسب ‌و کار، نیروی متعهد و باانگیزه است. قطعاً بدون نیروی کار با انگیزه، هیچ برنامه‌ریزی، چشم‌انداز و چارچوبی برای رشد و توسعه کسب و کارتان نخواهید داشت. *مدیر اینفو‌ @ejtemaemodiranvakarkonan
*استفاده از در کسب_و_کار شرکتی که از تکنولوژی برای ایجاد بازارهای جدید، خدمت به مشتریان، افزایش بهره‌وری و توسعه محصول و خدمات جدیدش استفاده می‌کند؛ فرصت خوبی برای رقابت اثربخش دارد. شرکت‌های مجهز به فناوری‌های روز با سطوح کیفیت‌ بهتری نسبت به کسب و کارهای سنتی وارد عرصه رقابت می‌شوند. استفاده از فناوری در کنار نیروی کار باانگیزه، می‌تواند به کاهش رکود در کسب‌وکارتان کمک کند. @ejtemaemodiranvakarkonan
جزء جدایی ناپذیر بهره وری در سازمان است که ناشی از عوامل درونی، بیرونی، فردی، سازمانی و فرهنگی است و و کارکنان را تحت تأثیر قرار می دهد. @ejtemaemodiranvakarkonan
در واژه و مشتقات آن، در معنای یافتن و دیدن، اطلاع‌ و آگاهی و رسیدن مورد استفاده قرار گرفته است و به‌عنوان نفس لوّامه (سوره‌ قیامت، آیه 2) نیز تعبیر شده؛ یعنی در صورت انجام کار زشت، نفس فرد او را سرزنش می‌کند و با انجام کار خوب نکوهش می‌کند که چرا بیشتر انجام ندادی. در اسلام به پاداش و اهمیت بسیار داده می‌شود و معیار این پاداش رضایت خداست که در آن صورت فرد آرامش خاطر و وجدانی آرام خواهد داشت. آنچه از تعاریف وجدان برمی‌آید این است که وجدان: الف: امری درونی است. ب: وسیله‌ای است که انسان‌ها به کمک آن بر خوب و بد اعمال آگاه می‌شوند. ج: دربرگیرنده عوامل احساسی، عاطفی و شناختی است. *رشدمگ @ejtemaemodiranvakarkonan
* و انواع آن وجدان کار، یکی از حوزه‌های وجدان انسان است که در سایه اخلاق کاری به وجود می‌آید و مرز بین درست و نادرست و صالح و ناصالح را معین می‌کند. وجدان کاری چهار نوع است و هر کدام تعریفی جداگانه دارد که عبارت است از: 1. وجدان عمومی کار 2.وجدان حرفه‌ای 3.وجدان سازمانی 4.وجدان رابطه‌ای گروهی @ejtemaemodiranvakarkonan