آقای روحانی نسبت به رد صلاحیت خویش اعتراض شدیداللحنی به شورای نگهبان کردن.
برا رد صلاحیت ایشون همین کافیه که چند سال پیش صریحا گفتن:"امام زمان که ظهور کنن، ایشون را هم میشه نقد کرد."
آقای روحانی اگه عقائد پایه دوم حوزه را هم خوب میخوندن،میفهمیدن که معصوم قابل نقد نیست.
#انتخابات_۱۴۰۲
#تواصی_به_حق
📥 کانال بنیان
https://eitaa.com/joinchat/1848573997Ca2cdb11590
اگر شیعیان حضرت علی در کوفه تکلیف تواصی به مشارکت حداکثری مردم را برای حضور در قیام امام حسین(ع) انجام می دادن،دیگر نیازی نبود حضرت زینب(س)در جمع نامحرمان و دشمنان تواصی داشته باشن.
برخی برای امام حسین گریه میکنن،ولی با ترک تکلیف با دشمنان حضرت مخرج مشترک پیدا میکنن.
#تواصی
#مشارکت_حداکثری
📥 کانال بنیان
https://eitaa.com/joinchat/1848573997Ca2cdb11590
#پرونده_خبری
پس از مناظره با جناب آقای زید آبادی در برنامه ی تلویزیونی شیوه واکنش های مختلفی در فضای مجازی نسبت به این برنامه صورت گرفت که در ادامه بخشی از این واکنش ها منتشر می گردد:
هدایت شده از روزنه
نقدی بر تحریفات اخیر زیدآبادی پیرامون اندیشه سیاسی امام خمینی
#اختصاصیروزنه|| بخش نخست
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
آقای زیدآبادی در مناظره شنبه 1402.10.23-شبکه چهار برنامه شیوه با سه کلیدواژه «تطور»، «مقتضیات زمان و مکان» و «فقه المصلحة» به تحریف اندیشه سیاسی امام خمینی پرداخت. وی در این زمینه ادعا کرد:
«آقای خمینی روند تطور داشت، تغییراتی در دیدگاهشان دادند که مشخصا از موقعی بود که گیرهای شرعی پیدا شد در کار حکومت. فقهای شورای نگهبان مشکل درست میکردند... انقدر گرفتاری شد که ایشان گفت اگر دو سوم نمایندگان به چیزی رای دادند تایید شورای نگهبان لازم نیست باشد آقای خمینی به افرادی که فقیه نیستند و موقعیت شرعی ندارند به رای اینها [اعتبار داد] بعد گفتند که سران قوا [یک چیزی تشکیل دهند] هرچه آنها مصلحت دیدند بعد هم دنبال این رفتند، نهایتا مصلحت را ، اگر مصلحت عمومی یا مصلحت حکومت بدهیم، ایشان اصالت را به مصلحت میدهد و شرع را در سایه این تفسیر میکند...»
آقای زیدآبادی، که ظاهرا هیچ نوع مطالعات فقهی نداشته، با خلط چند مبحث به این تحریف پرداخته است. که در ادامه به تبیین این تحریفات خواهیم پرداخت:
1. احکام ثانوی (همچون نفی ضرر نفی حرج، نفی اختلال نظام و...) از احکام مسلم در نظام فقه شیعی و اسلامی است امام خمینی نیز در چارچوب همین فقاهت، اجازه تشخیص موضوع را به مجلس شورای اسلامی، به صورت محدود و موقت دادهاند. به متن ذیل، که در پاسخ به نامه رئیس مجلس وقت صادر شده، توجه کنید:
«آنچه در حفظ نظام جمهوری اسلامی دخالت دارد که فعل یا ترک آن موجب اختلال نظام می شود و آنچه ضرورت دارد که ترک آن یا فعل آن مستلزم فساد است و آنچه فعل یا ترک آن مستلزم حَرَج است پس از تشخیص موضوع به وسیله اکثریت وکلای مجلس شورای اسلامی، با تصریح به موقت بودن آن مادام که موضوع محقق است، و پس از رفع موضوع خود به خود لغو می شود، مجازند در تصویب و اجرای آن؛...
19 مهرماه 1360»(صحیفه امام، ج15، ص297)
امام در این نامه تصریح میکنند که اولاً این اجازه صرفا از باب عروض عناوین ثانوی (همچون اختلال نظام و حرج و...) است ثانیا ورود مجلس صرفا از باب تشخیص موضوع و مصداق این عناوین ثانویه است، نه صدور حکم شرعی آنگونه که زیدآبادی تصور میکرد، ثالثا موقت است و با رفع موضوع، قانونِ مربوطه نیز خود به خود لغو میشود.
حدود 6 سال بعد در همین چارچوب نامه تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام را صادر میکنند. به این معنا که برای تشخیص مصداق عناوین ثانوی و شناخت مجرای حکم حکومتی مجمعی را تشکیل دادند اما این اقدام هیچگاه به معنای تغییر چارچوب فقاهت ایشان یا عدول از فقه جواهری نبوده و نیست.
نکته جالب توجه آنکه مسئولین وقت(رئیسجمهور، رئیس دیوان عالی کشور، رئیس مجلس و نخست وزیر و...) نیز که از امام درخواست تعجیل در تشکیل مجمع تشخیص مصلحت را داشتند و طی نامهای این مطلوب را به امام عرضه داشتند، چیزی فراتر از این امور را نمیخواستند. یعنی مسئولین وقت هم صرفا به دنبال راهی برای تشخیص مصداق عناوین ثانوی و مجرای حکم حکومتی، و نه ابداع حکم شرعی یا مخالفت با احکام مسلم شرعی، بودند. در نامه مسئولین وقت به امام آمده است:
«پس از تصویب نهایی، شورای نگهبان هم نظرات خود را در قالب احکام شرعی یا قانون اساسی اعلام می دارد که در مواردی مجلس نظر آنها را تأمین می نماید. و در مواردی از نظر مجلس قابل تأمین نیست، که در این صورت مجلس و شورای نگهبان نمی توانند توافق کنند. و همین جاست که نیاز به دخالت ولایت فقیه و تشخیص موضوع حکم حکومتی پیش می آید. »(صحیفه امام، ج20، صص464-463)
نکته تأسفانگیز آنکه آقای زیدآبادی در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد که امام خمینی قدس سره الشریف در دوران حکومت از فقه سنتی و جواهری عدول کرد:
«آقای خمینی میگوید اجتهاد مصطلح در حوزهها دیگر جواب نمیدهد یک دورهای گفت فقه جواهری و فقه شیخ انصاری بعد گفت آقا این اصلا جواب نمیدهد باید زمان و مکان را در احکام وارد کنیم. »
این در حالی است که آن فقیه و مرجع بزرگوار تا روزهای پایانی عمر شریف خود التزام به فقه جواهری را علنا و صراحتا بیان میداشت. بهطور مثال در «منشور روحانیت» که کمتر از چهار ماه مانده به ارتحالشان صادر شد، تصریح کردند:
«اینجانب معتقد به فقه سنتی و اجتهاد جواهری هستم و تخلف از آن را جایز نمیدانم.»(صحیفه امام، ج21، ص289) و ملاحظه عنصر مکان و زمان، که این طیف با تحریف ناجوانمردانه تفسیری سکولار از ان ارائه میکند، را جدا از فقه جواهری نمیدید:
«اجتهاد به همان سبک صحیح است ولی این بدان معنا نیست که فقه اسلام پویا نیست، زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در اجتهادند.»(صحیفه امام،ج21،ص289)
🔻جای تعجب آنکه مؤسسهی تنظیم و نشر آثار امام در مقابل همه این سنخ تحریفات آشکار #ساکت است!
@rozaneebefarda
هدایت شده از قاسم روانبخش
💥اصلاح طلبان اعلام موضع کنند
⭕️مناظره آقایان زیدآبادی و الهی راد درباره اندیشههای سیاسی علامهمصباح حقیقت مهمی را آشکار کرد و آن اینکه بخشی از این جريان سیاسی اصلا ايمان به خدا و قرآن و اهل بیت ندارند!!
💥زیدآبادی می گوید مردم حق دارند در مقابل قانون خدا ،قانون وضع کنند! مطلبي که سالها پیش با ايما و اشاره می گفتند وحالا به صراحت بیان می کنند!
✍️آیا همه اصلاح طلبان با صحبتهای زیدآبادی موافقند؟ آیا هدف اصلاح طلبان از تصرف مجلس، وضع قوانین ضد خداست؟
🖋 تحلیلهای حجه الاسلام دکتر روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
هدایت شده از اندیشکده رشد
بی اعتنایی به مردم در لباس دموکراسی...
اخیرا در رسانه ملی، مناظره¬ای بین آقای زیدآبادی و حجت الاسلام و المسلمین الهی راد با موضوع اندیشه سیاسی مرحوم آیت الله مصباح یزدی برگزار شد. در این برنامه احمد زیدآبادی با استناد به بیانات آیت الله مصباح یزدی مبنی بر عدم حق مداخله انسان در قوانین الهی، مدعی شد لازمه این نظریه نفی حق انتخاب مردم است.
فارغ از دیدگاه مرحوم علامه مصباح «که در جای خود تبیین می شود»، این متن در صدد پاسخ به دوگانه سازی نابجای جناب زید آبادی بین حق حاکمیت الهی و انتخاب مردم است.
همانطور که بیان شد جناب زید آبادی بر این عقیده است اگر کسی قائل به حق حاکمیت الهی در وضع قوانین و مدل اداره جامعه شد، لزوما در صدد نفی حق انتخاب مردم است.
مسئله ای که قبل از ورود به بحث باید مشخص کنیم، این است که مقصود از مردم، دقیقا کدام مردم در کدام جامعه است؟!
گاهی اوقات وقتی حرف از مردم می زنیم، مقصودمان مردم بی دین و لاابالی برخی کشور های اروپایی یا آمریکایی است. طبیعی است وقتی مقصود از مردم، مردم جوامع سکولار و بی دین باشد، صحبت از پیاده سازی قوانین الهی قبل از ایمان و پذیرش قلبی مردم آن جوامع، بی معنی است. بر اساس آیه 256 سوره مبارکه بقره «لا اکراه فی الدین» تا زمانیکه مردم با قوانین الهی و اعتقادات اسلامی آشنا نباشند و از روی اعتقاد به دنبال تشکیل جامعه اسلامی نروند، نمی توان و نباید نظر دین را به ایشان تحمیل کرد.
اما سوال اینجاست که آیا واقعا مردم ایران مثل مردم بی دین کشورهای غیر مسلمان هستند؟ یا مسلمانان ایرانی که در رفراندوم 1358 بیش از 99 درصد به پیاده سازی دین در جامعه رای دادند، حکما با مردم کشورهای غیر اسلامی متفاوتند؟!
مردم ایران که از ابتدای انقلاب با مشارکت در انتخابات ها، راهپیمایی های 22 بهمن و نهم دی، تشییع علما «مثل تشییع بی نظیر مرحوم امام» و تشییع شهدا «مثل تشییع کم نظیر سرباز رهبر حاج قاسم سلیمانی»؛ بارها و بارها رای خود را به جمهوری اسلامی ایران تجدید کردند؛ آیا این مردم مخالف پیاده سازی قوانین الهی هستند؟
آیا واقعا مردمی که بی صبرانه فریاد انتقام خواهی از دشمنان خدا و جنایتکاران را سر می دهند و به تعبیر رهبر انقلاب فریادهای انتقامشان سوخت موشک های دشمن شکن است؛ مردمی که برای دفاع از حرم حاضرند جان خود را فدا کنند؛ مردمی که با افتخار از عزیزانشان در راه تحقق دین خدا می گذرند؛ آیا چنین مردمی مخالف اجرای قوانین الهی در جامعه اند؟!
ظاهرا جای مدعی و منکر عوض شده است.
آقای زیدآبادی! سوال اصلی اینجاست که بر اساس مبانی مردم سالاری دینی یا حتی دموکراسی غربی «که شما و دوستانتان از آن دم می زنید»، آیا مسئولین چنین جامعه ای که عمیقا دین دار است و با رای و عمل خود سرنوشت سیاسی_اجتماعی خود را با قوانین الهی گره زده است؛ اجازه دارند قوانینی بر خلاف رای مردم و در مخالفت با قوانین الهی پیاده کنند؟
آیا کسی که در این جامعه ایمانی علیرغم رای قاطع مردمش به حاکمیت الهی، حرف از استیضاح خدا، انتقاد از رسول خدا، آزادی حجاب و تعطیلی حدود الهی می زند؛ به رای مردم پایبند است؟!
آیا چنین تفکری می تواند ادعای دموکراسی یا مردم سالاری داشته باشد؟!
به نظر می رسد مسئله ای که معمولا در تبیین جایگاه مردم مغفول واقع می شود و در سخنان آقای زیدآبادی به وضوح به چشم می خورد، نادیده گرفتن بستر بحث مردم سالاری و واقعیت های عینی جامعه ایران است.
ممکن است بعضی مردم در مواردی از سر جهل یا هوای نفس یا...به بعضی احکام الهی عمل نکنند؛ اما همین مردم بارها و بارها نشان دادند که بر همان رایی که روز رفراندوم در صندوق انداختند، پابرجا هستند.
محمد سلیمانی
https://eitaa.com/andishkadehroshd
هدایت شده از خبرهای فوری / مهم🔖
الهی راد استاد فلسفه دین در دفاع از نظریات آیت الله مصباح: آقای زیدآبادی می گویید حکم خدا را نباید اجرا کرد؟ دست کسی که دزدی کرده نباید قطع شود؟
🔹 اسلام یعنی تسلیم در برابر خدا؛ آقای مصباح به لحاظ اعتقادی این را قبول داشتند
🔹وقتی مردم اسلام را قبول کنند یعنی تسلیم در برابر خدا
🔹 یک جا در آثار امام و شهید مطهری بیاورید که خلاف این را آورده باشند
صفدر الهی راد در برنامه شیوه گفت:
🔹در طول تاریخ انقلاب اسلامی، 45 سال، آقای مصباح در انتخابات شرکت کردند، برای شرکت مردم سخنرانی کرده باشند، یک جا بیاورید که ایشان مقابل رای مردم ایستاده باشند
🔹برخی دیگر در این کشور بودند که وقتی رای مردم مطابق میل آنها نبود کشور را به آتش کشیدند، رای مردم را به آتش کشیدند، سردمداران فتنه 88 رای نگرفتند، به مردم گفتند ما پیروز میدان هستیم. اینها رای مردم را تزیینی می دانستند./ جماران
✅ @Khabar_Fouri
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
✍️ مناظره ی امشبِ آقایان الهی راد و زیدآبادی بیش از آنکه بار #علمی و #منطقی باید می داشت، متاسفانه جنبه ی #جدلی داشت. البته اشکال از ناحیه ی جریان #شبه_روشنفکریست که به خود اجازه می دهد در حوزه ای که تخصص ندارد، اظهار نظر کند. لا اقل توقع می رفت از سازندگان برنامه ی وزینِ شیوه، اگر بناست اندیشه های سیاسیِ #استاد_مصباح بررسی شود از کسانی استفاده کنند که دَست کم با فکر و اندیشه ی دینی بطور عام و بحثِ اندیشه های آقای مصباح به طور خاص آشنا باشند.
پ.ن: جناب زیدآبادی فرمودند: تو این یکی دو روزِ مجبور شدم دوباره کتاب رو مرور کنم. این حرف ها ناشی از این است که این عزیزان نه با مبانی فکری-عقیدتی اسلامی دقیق و عمیق آشنا هستند و نه با مبانیِ فقهی. لذا اینگونه پراکنده و پریشان تکلم می کنند.
💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇
🆔️ @taammolatenazari