eitaa logo
الی الحبیب
3.5هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
43 فایل
👇 «إلی‌الحبیب» 💠 اخبار 💠 بایدها و نبایدهای مداحی 💠 آداب و سلوکِ ستایشگری‌اهلبیت 🔻 خادم کانال: @setayeshgary
مشاهده در ایتا
دانلود
7.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مداحی که پاکت‌ش قیمت ندارد!!!!! 📍چه کسی میتونه قیمت پاکت این مداح رو بده 👌🏼 محمد رضا عبادی ؛ مداح نوزده ساله ای که از قیمت پاکتش میگه ؟!! 🆔 @elalhabib_ir
2.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مقام و جایگاه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها 🆔 @elalhabib_ir
♦️چهارمین نشست صمیمانه جمعی از ستایشگران جوان ▫️جمعه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲ 🆔 @elalhabib_ir
3.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖روضه‌خوان معروف پای روضه‌ی جوان معلول 💠 ستایشگر اهل‌بیت(ع) حاج پای مداحیِ جوان مبتلا به سندروم داون در حرم امام حسین علیه‌السلام 🆔 @elalhabib_ir
29.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖رسالتِ روضه‌خوانی 💠 روضه خوانی آذری زنده‌یاد حاج محمدباقر در منزل مرحوم استاد حاج فیروز ‌زیرک‌کار 🏴اَیاقیوی ئوپیرم کربلایه تِئز گَلَسَن..😭❤️ 🆔 @elalhabib_ir
🔖ارکان تقلید صدا در مداحی 💠حجت‌الاسلام مرتضی ، بر اساس تجارب سالیان روضه‌خوانی خود، نکاتی را درباره بیان کرده‌اند: 🔶یکی از ارکان مهم تقلید، دقت در فراز و نشیب هایی است که صاحب صوت دارد، یعنی وقتی صدای فردی را تقلید می کنیم باید در جایی که صدای فرد بالا می رود و اوج می گیرد و یا پایین می آید دقت زیادی داشته باشیم. 🔸در حقیقت فراز و نشیب در صدا یکی از چهار مقام اصلی است و یکی از پله های صدا در فن رثا شمرده می شود، بنابراین فراز و نشیب نخستین چیزی است که باید در تقلید صدا توجه داشته باشید؛ ☘️تقلید «تحریر» دومین رکن در تقلید صدا به شمار می رود؛ کسی که اجرا می کند همواره در صدای خود تحریرهایی دارد که ما باید صدای خودمان را به آنها عادت بدهیم؛ در اجراهای اساتید فن رثا سه نوع تحریر وجود دارد که برخی از آنها فنی و برخی اصطلاحی است. 🔷سومین رکن: سبک و ریتم در هنر مرثیه خوانی همواره تقلید سبک ها، ریتم ها و آهنگ ها نقش بسزایی دارد؛ چراکه می دانیم در دستگاه موسیقی سنتی و آوازهای ایرانی 12 نوع آواز وجود دارد که دستگاه های شور، ماهور، سه گاه، راست پنجگاه، چهارگاه و همایون و همچنین آوازهای دشتی، ابوعطا، بیات زند و بیات اصفهان از جمله آن است. 🔹 در تقلید سبک ها از دو رکن قبلی یعنی از تقلید مقام صدای خواننده و تحریر او نیز نباید غفلت کرد. ☘️رکن آخر در تقلید: یکی از ارکان مهم تقلید، تبعیت از خواننده در اجرا، مجلس داری و فن اجرا است، یعنی باید بدانیم در اجرایی که گوش می کنیم مداح یا ذاکر در کجا نفس می گیرد، کجا می ایستد و کجا مجلس را ترغیب می کند.. ⚠️نکته نهایی: ما در تبعیت از خواننده در مجلس‌داری همیشه نمی توانیم کاملا مقلد باشیم، بلکه وقتی اجرا می کنیم باید خودمان باشیم، چراکه همه جملات و همه حرکات در همه مجالس قابل تقلید نیست و اصلا نیازی هم نیست ولی اصول کلی این مسأله برای تمرین ضروری و لازم به نظر می رسد. 🆔 @elalhabib_ir
17.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حجت‌الاسلام (۱۲): 🔖چه خوب اجر رسالت به مصطفی(ص) دادند.. 🥀گوشه‌های مراثی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها | | 🆔 @elalhabib_ir
8.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠از جدیدترین تابلوی نقاشی حسن‌ روح‌الامین به نام «مضطر» در امامزاده علی اکبر(ع) چیذر با حضور حاج محمود کریمی رونمایی شد. 🆔 @elalhabib_ir
16.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖پول طی نکنید، خدا بهتون عزت میده... 💠حجت‌الاسلام استاد : ❌تا گفت: اَجراً! گفت: هذا فراق.. 🆔 @elalhabib_ir
❇️ آیین رونمایی‌از کتاب «کتیبه‌های فاطمی» 🏴 هم‌زمان با ایام‌فاطمیه و هفته‌پژوهش ✍️ مؤلف: ستایش‌گر اهل‌بیت(ع) دکتر حاج عباس حیدرزاده 🗓 |۲شنبه|۲۰ آذرماه ۱۴۰۲|ساعت۱۰| 📌 |قم|حرم‌مطهر حضرت‌فاطمه‌معصومه(س)| شبستان امام‌خمینی(ره)|سالن محراب 🆔 @elalhabib_ir
34.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖توصیه«حاج » از پیرغلامان آستان حسینی به مداحان جوان 🎗به شنیده‌ها اکتفا نکنید! 📚مقتل مطالعه کنید.. | | 🆔 @elalhabib_ir