#حدیث
✍️ امیرالمومنین علی علیهالسلام:
هیچ چیز به اندازه زبان،
سزاوار زندان طولانی مدت نیست.
📚 بحار الأنوار: 71/277/11
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
16.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تبیین
🎞 #کلیپ_تصویری
🎙استاد آیتالله عابدینی
| اوج خباثت
⛔️ دل آدم خون میشود که ...
#دیپلماسی
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#صداسازی
🎙استاد وحید دستجردی
🔰مؤلفه های کمی صدا
🔸ما در وسعت صدا، یک محدوده صوتی داریم و یک محدوده طلایی.
💯محدوده طلایی چیست؟ آن نتهایی که از پایین تا بالا با یک رنگ و با زینت هایی که روی صدا سوار میشود همراه با شدت مناسب خوانده میشود.
🔹مؤلفه بعدی صدا، شدت است
این که ما بعد از یک مدتی انتظار داشته باشیم که مقدار شدت صدای ما بیشتر شده باشد.
🔻محدوده شدت رو اگر بخواهیم خلاصه بگوییم اینکه یک نت یا پیانو اجرا میشود یا متسو اجرا میشود یا فورته، اینکه ما محدودهای که قرار بخوانیم را با چه شدتی بتوانیم اجرا کنیم این مؤلفه مهمی است و جزو مؤلفه هایی است که باید رشد بکند در پرورش صدا.
🏷اگر ما یک نت بخواهیم بزنیم اگر با ولوم کم و محدوده کوچک تر اجرا بکنیم بهش میگویند «پیانو» محدوده متوسط آن «متسو» پر حجم تر آن «فورته»
🔸مؤلفه بعدی کمی صدا: سرعت و چابکی
◾که این مؤلفه یا در تحریر است که به آن سرعت تحریر میگویند یا در گردش ملودی است که به آن سرعت تبدیل و تغییر نتها میگویند.
💠ادامه دارد...
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#یادداشت
🔰 توئیت حاج میثم مطیعی
🔺 متولیان و دستگاههای فرهنگی حاکمیتی که برای آمیختن مداحی و موسیقی این چنین تلاش کرده و بودجه و امکانات خرج کردند، بعد از این سالها و این حجم از تولیدات پر تعداد و پی در پی، یکبار هم که شده بیایند و ثمرات دینی، معرفتی و فرهنگی این اختلاط را تبیین کنند.
⚠️ توضیح واضحات:
این درخواست بیغرض است.
از روی دلسوزی است،
تعریض به اشخاص نیست،
فقط سؤال از ثمرات یک جریان است.
هر چند که میدانم که چون گذشته انواع و اقسام اهانتها را در پی دارد.
خدا از نیتها آگاه است.
✍ میثم مطیعی
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
📜#تاریخ
📌به مناسبت سالروز حرکت امام حسین (ع) از مدینه به طرف مکه
❇️ حرکت امام حسین(ع) از مدینه
🔸یزید پس از رسیدن به حکومت نامهای به ولید بن عتبة بن ابی سفیان (حاکم وقت مدینه) نوشت و از او خواست از مردم مدینه به خصوص از امام حسین (ع)، عبدالله بن زبیر، عبدالرحمن بن ابی بکر و عبدالله بن عمر برایش بیعت بگیرد (۱)
🔻ولید به پیشنهاد مروان بن حکم آنان را به دارالاماره فرا خواند. امام حسین (ع) به دارالاماره رفت. ولید ضمن با خبر کردن ایشان از مرگ معاویه، از ایشان خواست که با یزید بیعت کند. امام (ع) از او فرصت خواست و ولید نیز موافقت کرد (۲)
🔹عصر روز بعد از ملاقات امام (ع)، حاکم مدینه، ماموران خود را به منزل حضرت فرستاد تا جواب حضرت را دریافت کنند. امام (ع) آن شب را هم مهلت خواست که با موافقت عوامل حکومتی همراه بود.
▪️امام حسین (ع) همان شب (یعنی شب یکشنبه، دو شب مانده از ماه رجب) مدینه را به قصد مکه ترک کرد (۳)
📚منبع
(۱) تاریخ طبری، محمد بن جریر طبری، ج ۵، ص ۳۳۸
(۲) ارشاد، شیخ مفید، ج ۲، ص ۳۳
(۳) ارشاد، شیخ مفید، ج ۲، ص ۳۴
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
30.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مقاومت
#لبنان
🎥 حضور مداحان ایرانی در لبنان و دیدار با شیعیان لبنانی و آوارگان سوری
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#تبیین
#دوران_خفقان
🔰 تراشیدن ریش
🔸رفته بود از عطاری سر کوچه چیزی بخرد. توی راه #روضهخوان محل را دیده بود که یک دستمال دور سرش بسته دوان دوان برگشت و به پدرش گفت: بابا، شیخ کاظم یک دستمال دور سرش پیچیده دندان درد گرفته!!
پدر سرش را انداخت پایین و اشک توی چشمانش جمع شد.
🔹دختر مانده بود چه گفته که این طور پدر را ناراحت کرده.
▪️نه دخترم، شیخ در خانه همسایه روضهخوانده، برای همین ریشش را تراشیدهاند. حالا هم برای اینکه کسی نفهمد،دستمال دور سرش بسته است.
🔻 کار آژانهای رضاخان میرپنج بود. با هر کسی که #روضه می خواند. بعد از اینکه با مشت و لگد از او پذیرایی میکردند، ریشش را میتراشیدند تا خجالت بکشد و دور روضهخوانی را خط بکشد.
📚 کتاب قندانهای همیشه پر «چهل روایت کوتاه از مقاومت مردم مقابل قانون ممنوعیت روضه و عزاداری در عصر رضاخان»
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#رسالت_نوکری
🎙حاج مهدی رسولی
🔰در مواجهه با مسائل امروز به منطق پشتیبان نیاز داریم.
🔸امروز در فضای مداحی کشور چندین سؤال وجود دارد.
▪️ مانند آنکه پنجه زدن در مدرنیته و خلق تکنیک تا چه حد باید اتفاق بیفتد؟
▪️پرداختن به لسان الحال تا کجا باید اتفاق بیفتد؟
🏷 ما نیازمند منطق پشتیبان در این مباحث هستیم، برای بررسی زیست یک مداح در میدان باید به تهران و یا شهرستان بودن او توجه کرد یک مداح شهرستانی باید تلاش کند و میاندار و فرد رسانهای خودش را تربیت و رشد دهد. رسانه در ابتدا او را درک نمیکند و او باید خود را اثبات کند.
🔹 من تلاش کردم آرمانگرا و واقعبین باشم و با این رویکرد که بتوانم فرمها را استحاله کنم پای در این میدان گذاشتم. انقلاب اسلامی در ساحت تاکتیک ثابت کرد که میتواند با استفاده از فرمها هدف و پیام خود را برساند.
🔻یک انسان خلاق هم باید با همین روش و استفاده از فرمهای موجود پیام خود را برساند. اما چه خطکشی وجود دارد تا فرد غرق نشود؟
💢تا چه زمانی میتوانیم با مدرنیته درگیر شویم تا خلق ایده کنیم؟
💯از آوینی سؤال کردند که فیلمبرداری میخواهی که بسیجی شود یا بسیجی میخواهی که فیلمبردار شود و او پاسخ داد: «بسیجی میخواهم که فیلمبردار شود اما به شرطی که بشود و او گفت به قدری با او کار خواهم کرد تا دوربین جزوی از بدن او شود».
💠 یک شاعر هم باید اینقدر زبان شعری او رشد کند که خود را در میدان رها کند و در زمانی که اتفاقی رخ داد بتواند تولید داشته باشد.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 لحظاتی از حضور صبح امروز رهبر انقلاب در مزار شهدای انقلاب اسلامی و گلزار شهدای بهشت زهرا سلاماللهعلیها. ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دهه_فجر
#تبیین
🎞 فیلمی دیده نشده و حماسی
از لحظه ترک فرانسه توسط حضرت #امام_خمینی
در بهمن سال ۱۳۵۷!
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شب_جمعه
🎞 قبر من اینجاست!
▫️حاج اکبر ناظم نزدیک به ۴۱ سال قبل از دنیا رفته، اما نغمات و سبکهای نوحهخوانیاش همچنان شنیده میشود.
▫️سبک خواندن او که شاگرد حاج مرزوق عرب حائری بوده در میان نوحهخوانان و چارپایهخوانان بازار تهران، از دهان خیلیها شنیده میشود، اما حاج قاسم قناتآبادی، شاگرد مستقیم و صاحبنفس او به شمار میرود.
▫️با این ویدیو، مزارش را زیارت کنید و بلد باشید که قبر او در قطعه ۱۶ ردیف ۱۶۴ شماره ۲۰ بهشت زهرا سلاماللهعلیها واقع است.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir