eitaa logo
الی الحبیب
3هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
31 فایل
👇 «إلی‌الحبیب» 💠 اخبار 💠 بایدها و نبایدهای مداحی 💠 آداب و سلوکِ ستایشگری‌اهلبیت 🔻 خادم کانال: @setayeshgary
مشاهده در ایتا
دانلود
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹انتقاد حاج کاظم غفارنژاد در سدره: در برخی نوحه‌ها با سوالات و درخواست‌هایشان رسما اباعبدالله(ع) را به چالش می‌کشند!می‌گویند ما یک کار نوشتیم! این ذکر اهل‌بیت(ع) است، مگر خواننده یا ترانه‌سرا هستیم که به شعر و نوحه اهل‌بیت(ع) بگوییم کار!؟ 🔹یکی از بزرگان ما در تبریز می‌خواست شعر عطش بنویسد دو سه روز آب نخورده. مدنظر برخی به جای اهل‌بیت(ع)، مردم هستند تا به‌به و چه‌چه بشنوند و جوان‌ها ۶متر بالا بپرند! 🆔 @elalhabib_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
45.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 فیلم کامل قرائت زیارت در مراسم عزاداری دانشجویان در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی. ۱۴۰۳/۶/۴ 💻 Farsi.khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
23.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 رهبر انقلاب: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است ☝ فیلم کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در جمع دانشجویان عزادار اربعین. ۱۴۰۳/۶/۴ 💻 Farsi.khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شنیدنی آیت الله حق شناس از تاثیر فوق‌العاده ذکر «یاحسین» 🆔 @elalhabib_ir
. 👌 «یَد بیضای امام حسین علیه‌السلام» مرحوم‌آیت‌اللّه سید محمدحسن نجفی قوچانی 🔹 در عالم ماده هر چقدر خودتان را در برابر حضرت اباعبدالله الحسین سلام‌الله‌علیه حقیر کنید، نوکری کنید، حمّالی کنید، خدمت‌گزاری کنید، در عالم آخرت عزیز و بزرگ و صاحب مراتب و مقرب می‌شوید. 🔸 اختیار عالم مرگ در یَد بَیضای حضرتش است. 📗 سیاحت شرق ، فصل زیارت کربلا . 🆔 @elalhabib_ir
تحقیق در باب اول اربعین امام حسین(ع).pdf
4.42M
📚 کتاب شریف تحقیق درباره اولین 🖋 به قلم اولین شهید محراب جمهوری اسلامی، مرحوم آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی (رضوان الله علیه) 🔻یکی از شبهات موجود در حوز‌ه تاریخ تشیع، این است که آیا کاروان اسیران کربلا و اهل‌‌بیت امام حسین(ع) در بازگشت از شام، در نخستین اربعین شهیدان کربلا به زیارت مرقد سیدالشهدا(ع) آمده‌‌ند یا نه؟ 🔻اهمیت این بحث چنان است که علمای بزرگ گذشته همچون ابن‌‌طاووس، شیخ بهایی، علامه مجلسی، محدث نوری و. .. همچنین دانشمندان معاصر مانند استاد مطهری، دکتر شهیدی و. .. در تأیید یا رد آن مطالبی نوشته‌‌اند. 🔺شهید محراب، مرحوم آیت‌الله قاضی طباطبایی در کتابی به نام «تحقیق دربار‌ه اولین اربعین حضرت سیدالشهدا(ع)» با هفده دلیل به اشکالات هفت‌گانه محدث نوری در لؤلؤ و مرجان پاسخ داده و حضور کاروان اسیران کربلا و اهل‌‌بیت امام حسین(ع) در نخستین اربعین حضرت در کربلا را اثبات کرده است. 🆔 @elalhabib_ir
11.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حماسه اربعین، عنایت امام حسین علیه السلام است! 🎙 آیت الله حسینی قزوینی 🆔 @elalhabib_ir
❗️این خطای بزرگ، از خودِ ماست! ✍🏻 نقد استاد سیدمهدی حسینی رکن‌آبادی بر بعضی از نماهنگ‌ها و نوحه‌های امروزی (بخش اول) 🔺این روزها که به نگارش تاریخ شفاهی می‌پردازم، سعی دارم در مواجهه با رویدادها و پدیده‌ها -که سوژه‌های متناسب با تاریخ شفاهی‌اند- از قضاوت‌های شخصی و سلیقه‌محور بپرهیزم. در حال نگارش اَلباقی تاریخ شفاهی، و خاطرات اجتماعی و فرهنگی‌ام با دو تن از مداحان، مرحوم حاج سیداحمد شمس و نیز حاج سیدمهدی میرداماد بودم، که انتشار نماهنگ (نوحه/ترانهٔ) ویژه اربعین با خوانش آقای عبدالرضا هلالی، ذهن مرا سخت به خود مشغول داشت و نتوانستم از کنار آن به سادگی بگذرم. آنچه می‌خوانید، واکنش‌ و دغدغه‌های من در قبال چنین نوحه‌هایی است که به‌ظاهر خلاقانه است، اما درباره آن، باید تأملات مبنایی و به‌ویژه از نظر محتوایی، درنگ‌هایی داشت. بخش آغازین نوحه را مرور کنیم: «انا لله و انا الیه راجعون چهل روز گذشت، چهل روز با سوز گذشت، مجلس ختمی به مناسبت درگذشت خون خدا تو کربلا برگزار می‌شه مجلس ترحیمی تو موکبا با مداحی تاول پا برگزار می‌شه بعد از هزار سال بازم عمه سادات بی‌قرار می‌شه...» این روزها، ابتذال دامن‌گیرِ ادب و هنر آیینی شده است -چه واقع‌گرایانه نگاه کنیم و بپذیریم، و چه متعصبانه بنگریم و آن را رد کنیم- و کم‌کم، این فکر دارد جا می‌افتد که به عشق اهل‌بیت(علیهم‌السلام) هر کاری می‌توان کرد و به زعم گروهی از افراد، حتی دانش، حکمت، فرهنگ و اندیشه را در مسلخ محبت و عشق باید فدا کرد... * آن‌کسانی که با وجود فرهنگ‌سازی‌ها و فتاوای علما، قمه می‌زنند؛ * آن‌کسانی که با وجود ارشادها و تبیین‌ها در عزای حسینی با زنجیر تیغ‌دار بر بدن خود می‌کشند؛ * و... می‌توان رفتارشان را به حساب جنون عشق گذاشت. بی‌گمان آنان به میزان ادراکشان از فرهنگ عزاداری، در عزاداری‌های خاصشان مأجورند؛ مگر آن‌که نیت دیگری جز عزاداری، (مثلاً لجبازی با دیدگاهی سیاسی یا فقهی) داشته باشند! اما آن‌گاه که * شاعر آیینی نکته‌سنجی، تصویر تیغ‌زنی را استوری کند؛ * یا دیگری، از قمه‌زنی دفاع کند؛ * این یکی از علم‌کشی‌ها در برابر نظر علما دفاع کند؛ * آن دیگری به صراحت در برابر نظر صائب و مبنایی کارشناسان بگوید: «من قبول ندارم!»... * و... اینجاست که باید باور کرد به یک دوگانگی دچار شده‌ایم. وقتی استاد دانشگاه، عمامه‌ به سرِ حوزوی، کارشناس و نخبه اجتماعی و فرهنگی، در برابر این نوع رفتارها سکوت و یا حتی از آن دفاع و تمجید می‌کند، باید بپذیریم سطحی‌نگری، دامن‌گیر برخی هیأت‌ها شده است. نشانه‌های این ابتذال را امروزه به‌راحتی می‌توان رصد کرد، که حاصل همان غفلت، یا سهل‌گیری‌ها و التفات‌های نابه‌جای برخی نخبگان در برابر خطای برخی اهالی ادب و هنر آیینی است. ادامه دارد... 🆔 @elalhabib_ir