فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مقام و جایگاه حضرت زهرا سلاماللهعلیها
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
♦️چهارمین نشست صمیمانه جمعی از ستایشگران جوان #همدان
▫️جمعه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روضه
#حرم
🔖روضهخوان معروف
پای روضهی جوان معلول
💠 ستایشگر اهلبیت(ع) حاج #حسن_خلج پای مداحیِ
جوان مبتلا به سندروم داون
در حرم امام حسین علیهالسلام
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
29.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#روضه
#شب_زیارتی
🔖رسالتِ روضهخوانی
💠 روضه خوانی آذری
زندهیاد حاج محمدباقر#منصوری
در منزل مرحوم استاد
حاج فیروز زیرککار
🏴اَیاقیوی ئوپیرم کربلایه تِئز گَلَسَن..😭❤️
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#تجربه_نگاری
🔖ارکان تقلید صدا در مداحی
💠حجتالاسلام مرتضی #وافی، بر اساس تجارب سالیان روضهخوانی خود، نکاتی را درباره #مداحی بیان کردهاند:
🔶یکی از ارکان مهم تقلید، دقت در فراز و نشیب هایی است که صاحب صوت دارد، یعنی وقتی صدای فردی را تقلید می کنیم باید در جایی که صدای فرد بالا می رود و اوج می گیرد و یا پایین می آید دقت زیادی داشته باشیم.
🔸در حقیقت فراز و نشیب در صدا یکی از چهار مقام اصلی است و یکی از پله های صدا در فن رثا شمرده می شود، بنابراین فراز و نشیب نخستین چیزی است که باید در تقلید صدا توجه داشته باشید؛
☘️تقلید «تحریر» دومین رکن در تقلید صدا به شمار می رود؛ کسی که اجرا می کند همواره در صدای خود تحریرهایی دارد که ما باید صدای خودمان را به آنها عادت بدهیم؛ در اجراهای اساتید فن رثا سه نوع تحریر وجود دارد که برخی از آنها فنی و برخی اصطلاحی است.
🔷سومین رکن: سبک و ریتم
در هنر مرثیه خوانی همواره تقلید سبک ها، ریتم ها و آهنگ ها نقش بسزایی دارد؛ چراکه می دانیم در دستگاه موسیقی سنتی و آوازهای ایرانی 12 نوع آواز وجود دارد که دستگاه های شور، ماهور، سه گاه، راست پنجگاه، چهارگاه و همایون و همچنین آوازهای دشتی، ابوعطا، بیات زند و بیات اصفهان از جمله آن است.
🔹 در تقلید سبک ها از دو رکن قبلی یعنی از تقلید مقام صدای خواننده و تحریر او نیز نباید غفلت کرد.
☘️رکن آخر در تقلید:
یکی از ارکان مهم تقلید، تبعیت از خواننده در اجرا، مجلس داری و فن اجرا است، یعنی باید بدانیم در اجرایی که گوش می کنیم مداح یا ذاکر در کجا نفس می گیرد، کجا می ایستد و کجا مجلس را ترغیب می کند..
⚠️نکته نهایی:
ما در تبعیت از خواننده در مجلسداری همیشه نمی توانیم کاملا مقلد باشیم، بلکه وقتی اجرا می کنیم باید خودمان باشیم، چراکه همه جملات و همه حرکات در همه مجالس قابل تقلید نیست و اصلا نیازی هم نیست ولی اصول کلی این مسأله برای تمرین ضروری و لازم به نظر می رسد.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
17.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اختصاصی_کانال
💠 حجتالاسلام #میرزامحمدی(۱۲):
🔖چه خوب اجر رسالت به مصطفی(ص) دادند..
🥀گوشههای مراثی حضرت زهرا سلاماللهعلیها
|#فاطمیه #روضه
|#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
8.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠از جدیدترین تابلوی نقاشی حسن روحالامین به نام «مضطر» در امامزاده علی اکبر(ع) چیذر با حضور حاج محمود کریمی رونمایی شد.
#هنر
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
16.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سخن_بزرگان
🔖پول طی نکنید، خدا بهتون عزت میده...
💠حجتالاسلام استاد #قرائتی:
❌تا گفت: اَجراً!
گفت: هذا فراق..
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
❇️ آیین رونماییاز کتاب
«کتیبههای فاطمی»
🏴 همزمان با ایامفاطمیه
و هفتهپژوهش
✍️ مؤلف: ستایشگر اهلبیت(ع)
دکتر حاج عباس حیدرزاده
🗓 |۲شنبه|۲۰ آذرماه ۱۴۰۲|ساعت۱۰|
📌 |قم|حرممطهر
حضرتفاطمهمعصومه(س)|
شبستان امامخمینی(ره)|سالن محراب
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
34.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#با_پیرغلامان
#اختصاصی_کانال
🔖توصیه«حاج #احمد_چینی»
از پیرغلامان آستان حسینی
به مداحان جوان
🎗به شنیدهها اکتفا نکنید!
📚مقتل مطالعه کنید..
|#ستایشگران_خورشید
|#پیرغلام
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#فعالیت_اجتماعی
🔖بسیار مهم اما بر لبهی تیغ!
💠 مداح اهلبیت(ع)
حاج سیدرضا #نریمانی
در حوزه #خدمات_اجتماعی و مسائل اجتماعی در کمیسیون همایش الیالحبیب گفتند:
🔸به نظر من مقوله مسائل اجتماعی
در دستگاه سیدالشهداء(ع)
خیلی حساس و به نوعی لبه تیغ است.
📌اگر قرار است ما در مسائل اجتماعی ورود کنیم👇
به نظر من حتماً باید مشاورههای قوی
در مباحث ورود به خدمات اجتماعی داشته باشیم؛
که خدای نکرده کاری نکنیم که بعداً نتیجه عکس بدهد.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir