#اندکی_علم۲۸
#تجزیه وترکیب🍃
اَللّهُمَّ.. یا اللهُ: منادی معرفه مفرد مبنی بر ضم
وَفِّرْ: فعل امر، فاعل انت مستتر.
حَظّ: مفعول به، منصوب
ي: مضاف الیه، مجرور
فیهِ: جارو مجرور متعلق به وفر
مِنَ النَّوٰافِلِ: جارو مجرور متعلق به وفر
وَ: عاطفه
أکْرِمْني: فعل امر، فاعل انت مستتر، مفعول به
فیهِ: جارو مجرور متعلق به اکرم.
بِإحْضٰارِ: جارو مجرور متعلق به اکرم
الْمَسٰآئِلِ: مضاف الیه، مجرور
وَ: عاطفه
قَرِّبْ: فعل امر، فاعل انت مستتر.
فیهِ: جارو مجرور متعلق به قرّب
وَسیلَت: مفعول به، منصوب
ي: مضاف الیه، مجرور
إلَیْكَ: جارو مجرور متعلق به قرب
مِنْ بَیْنِ: جارو مجرور متعلق به قرب
الْمَسٰآئِلِ: مضاف الیه، مجرور
یٰا: حرف ندا، جانشین انادی
مَنْ: منادی مفرد معرفه، اسم موصول
لایَشْغَلُهُ: صله، لای نفی فعل، مفعول به
إلْحـٰاحُ: فاعل، مرفوع
الْمُلِحّینَ: مضاف الیه، مجرور
🔷@elmi_shiraz
noormags-عدالت_اجتماعی_از_دیدگاه_آیت_الله_جوادی_آملی_و_علامه_طباطبائی-2011213.pdf
1.53M
💠عدالت اجتماعی از دیدگاه آیتالله جوادی آملی و علامه طباطبائی
نویسنده: دکتر مجید صادقی
#معرفی_مقاله
🔷@elmi_shiraz
6.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥در حال نوشتن کتابی بر ضد #اسلام بود، اما #مسلمان شد!
👈یورام فان کلاورِن، قبل از اینکه مسلمون بشه به عنوان نماینده تشکل دست راستی «حزب برای آزادی» به مدت هفت سال مبارزه ای سخت و پیگیرانه رو بر ضد اسلام در مجلس سفلی پارلمان #هلند بر عهده گرفته بوده اما....
#تحقیق_کنید
🔷@elmi_shiraz
🍃توصیۀ رهبر انقلاب به دانشجویان: قصدتان دیدهشدن نباشد/ شما فکر و خبر و تحلیل به فضای مجازی بدهید نه بهعکس
🔹نه شخص دانشجو نه تشکل دانشجویی اینجور نباشد که یک حرفی را بزند برای اینکه دیده بشود. این بیبرکت میکند کار را، حرف را بیبرکت میکند، بیاثر میکند و ضرر هم دارد.
🔹در فضای مجازی غرق نشوند؛ خب حالا فضای مجازی با همۀ حرفهایی که گفته میشود در کشور وجود دارد. شبکههای اجتماعی وجود دارد. بعضیها نشستهاند که از طرف فضای مجازی سیلوار، تحلیل و خبر و مطلب و مبنا به اینها داده بشود این غلط است.
🔹شما روی فضای مجازی سوار شوید، شما فضای مجازی را هدایت کنید، شما فکر و خبر و تحلیل به فضای مجازی بدهید نه به عکس.
#دانشجوی_موثر
#علم
#پژوهش
#حرکت
🔷@elmi_shiraz
📗 #لغتنامه
📌 تفاوت #عَبَدَ و #عَبَّدَ
💠 «لا أعبُدُ ما تَعبُدُونَ»
(الکافرون:2)
▫️آنچه را می پرستید، نمی پرستم.
🔹 «عَبَدَ» یعنی»: بندگی کرد.
🔸 ولی «عَبَّدَ» یعنی به بندگی کشاند
یا راه بندگی را کج کرد
#لغتنامه تفسیری، ص603
🔷@elmi_shiraz
#اندکی_علم۲۹
#تجزیه وترکیب🍃
اَللّهُمَّ.. یا اللهُ: منادی معرفه مفرد مبنی بر ضم
غشنی: فعل امر، فاعل انت مستتر.
ی: مفعول به
فیه:جارومجرور،مجرور به کسره ظاهری متعلق به غشنی
بالرحمة: جار ومجرور، مجرور به کسره ظاهری متعلق به غشنی
و: عاطفه
ارزقنی: فعل امر، فاعل انت مستتر
ی: مفعول به اول، محلا منصوب
فیه:جارومجرور به کسره ظاهری متعلق به ارزقنی
التوفیق: مفعول به دوم، منصوب
و:عاطفه
العصمة:معطوف، منصوب به تبعیت
و:عاطفه
طهر:فعل امر، فاعل انت مستتر
قَلبی:مفعول به، منصوب تقدیرا
من غیاهب: جار مجرور به کسره ظاهری متعلق به طهر
التهمة: مضاف الیه ومجرور
یا: حرف ندا
رحیما:منادا
بعباده:جارمجرور به کسره ظاهری
المومنین: صفت،مجرور به ی
🔷@elmi_shiraz
#مسابقه_کتابخوانی6⃣
#منبع_مسابقه👇
💠یکی از از کاربرد های مهم احکام دین تزکیه انسان است، بخاطر آن است که تزکیه انسان امر پیچیدهای است و انسان با آن همه لایه های تودرتو و پنهانی که دارد به دشواری این امر بسیار افزوده است.
💠سرّ اینکه حکمت و اسرار دستورات دینی به سهولت درک نمی شوند، به حدی که مورد اعتراض و اعراض بی خردان قرار می گیرد این است که عهدهدار امر تزکیه انسان می باشد و وظایف پیچیدهای در مسیر تزکیه به عهده گرفتند.
💠هرچند اگر این دستورات به خوبی اجرا شوند به سهولت منتج به نتیجه مطلوب در تحقق امر تزکیه خواهند شد.
#شهرخدا/استادپناهیان
🔷@elmi_shiraz