eitaa logo
امام حسین ع
18.8هزار دنبال‌کننده
398 عکس
2هزار ویدیو
1.9هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
امام حسین ع
. ‍ ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ 🔷 #جلسه‌دوم_زیارت‌عاشورا_وگریزها ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ @emame3v
. . ‍ ‍ ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ 🔷 ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ @emame3vom فَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَيْكُمْ اَهْلَ الْبَيْتِ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ وَاَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتى رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فيها در این بخش از زیارت عاشورا می توان به مدینه و روضه ی حضرت زهرا گریز زد. : خدا لعنت کند کسی که اساس ظلم را بر شما اهل بیت (ع) بنیان کرد و حق شما را گرفت. زیارت عاشورا با غربت امیر المومنین(ع)، با روضه ی مادر، با روضه ی فاطمه ی زهرا گره خورده . این همه پیغمبر فرمود علی جانشین و وصی من است. اینهمه مردم در غدیر خم آمدند و ولایت امیر المومنین را تبریک گفتند. اما هنوز بدن پیغمبر خاک نشده بود سقیفه تشکیل دادند. ای کاش فقط همین بود . برای بیعت گرفتن آمدند در خانه ی فاطمه زهرا(س)، هیزم آوردند . ابن ابی دارِم کسی است که اهل سنت خیلی قبولش دارند اما بعد ها بخاطر نقل بعضی از روایات گفتند رافضی است. چون حرف حق را زد. ابن ابی دارِم می گوید... نا نجیب چنان لگدی به در زد ... اگر ناله می زنی برات بگویم. اگر جلوی امام زمان (عج) آبرو داری می کنی برایت بگویم ... می ترسم عبارت را بگویم و حقش را ادا نکنید... دست شما عاشقان اهل بیت را می بوسم. قسمتون می دم من رو شرمنده ی حضرت نکنید. با ناله حقش رو ادا کنید. نانجیب چنان لگدی به در زد که نوشته اند حَتّی أسْقَطَتْ بِمُحْسِنٍ ... یه ناله ی یا زهرا می زنی ؟ ... تمرین : روضه های دیگری از حضرت زهرا (س) پیدا کرده و آن را به این فراز از زیارت گره بزنید. پانوشت: از نقل اسامی و مطالبی که به اتحاد مسلمانان ضربه می زند پرهیز کنید. .
امام حسین ع
. . ‍ ‍ ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ 🔷 #جلسه‌سوم_زیارت‌عاشورا_وگریزها ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ #گریز_زیارت_عاشورا
. . ‍ ‍ ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتَالِكُمْ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ (مِنْ) أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ در این بخش از زیارت، معمولا عرف شده که کلمه ی یا اباعبدالله را دو الی سه باری مردم تکرار می کنند. اما بعد از آن یعنی عبارت انی سلم لمن ... عبارتی است که بسیار جای کار دارد. مضمون این عبارت بیعت با امام حسین است . با دوستان شما دوست و با دشمنانتان دشمنم . تا روز قیامت. در این قسمت می توان مردم را دعوت به همراهی کرد. ╭┅─────────┅╮ 🔷 : حالا اگر می خواهی با ارباب بیعت کنی بلند با من بگو انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم ... تا کی ؟ الی یوم القیامه . همه حرف در این سه کلمه است . الی یوم القیامه . مردم کوفه نامه های زیادی نوشتند که ما امامی نداریم و اگر بیایی بسوی تو خواهیم آمد. در یکی از این نامه ها نوشتند: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ إِلَی الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ مِنْ شِیعَتِهِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُسْلِمِینَ أَمَّا بَعْدُ فَحَیَّهَلَا فَإِنَّ النَّاسَ یَنْتَظِرُونَکَ لَا رَأْیَ لَهُمْ غَیْرُکَ فَالْعَجَلَ الْعَجَلَ ثُمَّ الْعَجَلَ الْعَجَلَ وَ السَّلَامُ. نامه‌ای است به حسین بن علی از سوی شیعیان او از مؤمنان و مسلمانان. امّا بعد، بشتاب زیرا که مردم منتظر شما هستند... بشتاب العجل بشتاب العجل ... آی مردم کوفه منتظر بودید ؟ خیلی عجله داشتید برا شهید کردن حسین ؟ خیلی منتظر بودید ببینید چطور زن ها و بچه ها از خیمه ی آتش گرفته فرار می کنند؟ خیلی منتظر بودید ببینید یک طفل شیرخواره اگر تشنه باشد، اگر تیر به حنجره اش بخورد چطور روی دستان پدر دست و پا می زند ؟ خیلی منتظر بودید ببینید یک پدر، یک کسی که امام است، بالای نعش جوانش که اربا اربا شده، بلند ناله می زند یا نه ؟ پس الی یوم القیامه با حسین (ع) نبودید. پشت او را خالی کردید. آی گریه کن حسین ! حالا اگر تو الی یوم القیامه با حسین (ع) هستی یکبار دیگه بگو انی سلم لمن سالمکم و .... تمرین : به جلوه های دیگری از روضه های کربلا ،‌در قالب تک جمله اشاره کنید. مثل عجله داشتید برای عمود زدن به فرق نازنین قمر بنی هاشم یا ... پانوشت: قرار نیست از تمام این گریزها در زیارت عاشورا استفاده کرد، بلکه بسته به حال مستمع و زمانی که در اختیارمان هست ممکن است به چند مورد اشاره کنیم. .
امام حسین ع
. . ‍ ‍ ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ #جلسه‌چهارم_زیارت‌عاشورا_وگریزها ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ #گریز_زیارت_عاشورا وَ لَعَنَ
. ‍ ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ 🔷 ┄┅═══✼✨✼═══┅┄ 💠 وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِيادٍ وَ آلَ مَرْوانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنى اُمَيَّةَ قاطِبَةً وَ ... وَ اَکْرَمَنى بِكَ اَنْ يَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِكَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ و َآلِهِ اَللّهُمَّ اجْعَلْنى عِنْدَكَ وَجيهاً بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلامُ فِى الدُّنْيا وَ الاْخِرَةِ 🔶یکی از دعاهای زیبا در زیارت عاشورا فراز اللهم اجعلی عندک وجیها بالحسین است. اینکه خدایا به واسطه امام حسین (ع) به ما آبرو بده . خواندن عبارت های مناجاتی و روایت های زیبا از محبت امام حسین می تواند اهمیت این فراز را برای مخاطب دو چندان کند. همچنین دعوت به همکاری و مشارکت مخاطب در این فراز به اوج خود می رسد. 🔷 : ما هر چی داریم از گریه ی بر حسین است. آبروی ما از گریه برای حسین است. هر کجا ما را می بینند، می گویند هیئتی است، مسجدی است، حسینی است. آبرو از این بالاتر چه می خواهی؟ ╭┅─────────┅╮ علامه سید بحر العلوم در راه سامرا به این فکر می کرد که چطور گریه بر سید الشهدا باعث آمرزش گناهان می شود؟ سواری بر اسب رسید" جناب سید، اگه سوالی داری بپرس شاید جوابش را بداند" بحر العلوم هنوز امام زمان را نشنانخته است. سوال می کند چطور ممکن است گریه برای سید الشهدا این همه ثواب داشته باشد؟ هر قدم برای زیارت یک حج و یک عمره ؟ هر قطره اشگ آمرزش گناهان و ... امام زمان فرمود تعجب نکن . بگذار مثالی بزنم . یک روز سلطانی برای شکار رفت و از درباریان جدا افتاد، بسختی خیمه ای را پیدا کرد. صاحب خیمه پیرزنی بود، وقتی دید مهمان گرسنه است تنها دارایی خود را ذبح کرد و از مهمان پذیرایی کرد. فردا که سلطان برگشت قصه را تعریف کرد و گفت چطور لطف این پیرزن را جواب بدهم ؟ هر کس یک جواب داد. یکی گفت یک گوسفند کشته شما صد برابر به او بدهید. حرف ها که تمام شد. سلطان گفت اگر من بخواهم مثل او لطفش را جبران کنم. باید تمام سلطنت و دارایی خودم را بدهم . چون او تمام دارایی خودش را داد. امام زمان رو کرد به علامه و ادامه داد : سید بحر العلوم ! سیدالشهدا هر که داشت در راه خدا داد. [توضیح مداح: جوانش جلوی چشمانش پرپر شد، برادرش بی دست ، عمود آهن بر سرش زدند، حتی طفل شیرخواره را هم در آغوشش شهید کردند، حتی زن ها و بچه هایش را به اسارت بردند] خدا که نمی تواند تمام سلطنت و دارایی اش را به حسین (ع) دهد. پس تعجب ندارد که در ازای آن هر گونه ثواب و منزلتی به زائران و گریه کنندگان سید الشهدا بدهد. گریه ی برای سید الشهدا را دست کم نگیری ها ، از قافله ی گریه کن ها عقب نمانی ... هر چقدر دلت می خواهد این دعا در حق همه ی ما مستحاب بشود، حالا که فهمیدی حسین (ع) چقدر پیش خدا آبرو دارد و می تواند برایمان آبرو داری کند... همه دست ها را بالا بیارند همه بخوانند اللهم اجعلنی عندک وجیها... منبع: کتاب برکات حضرت ولی عصر علیه السلام برگرفته از کتاب عبقری الحسان تمرین : حتما متن کامل داستان را پیدا کرده و مطالعه کنید. این متن از داستان خلاصه شده است. شاید شما بتوانید بهتر خلاصه کنید. روایت ها و داستان های دیگری که مربوط به ارزش و اهمیت سید الشهداست پیداکنید و با توجه به معنای این فراز آن را بازنویسی کنید. ╭┅─────────┅╮ پانوشت: بعضی از علما، عنایت دارند که به متن دعا و زیارت مطلبی اضافه نشود . لازم به ذکر است که اولا: قرار نیست از تمام این گریزها در زیارت عاشورا استفاده کرد. ثانیا : اضافه کردن چیزی به دعا در جایی مشکل دار خواهد بود که گویا به کلام معصوم عبارتی زیاد کرده باشیم. در حالیکه در روضه خواندن فارسی همه می دانند این گریزها مربوط به متن نیست. ثالثا : در بسیاری از مجالس عمومی اگر در بین دعا و زیارت روضه ای و مطلبی خوانده نشود، مستمع با دعا و زیارت ارتباط لازم را برقرار نکرده، و شاید اصل دعا و زیارت خوانی را ترک کند. ‍ ‍.
. 📜 اولین برنامه عملی پس از ظهور و قیام ✍️ حضرت ابوجعفر، باقرالعلوم علیه السلام درباره اوّلین مرحله ظهور حضرت حجّت امام زمان (روحی له الفداء و عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف) چنین مطرح فرموده است: مثل این که در حال مشاهده ظهور قائم آل محمّد (عجّ) هستم که از مکّه به همراه پنج هزار ملائکه به سوی کوفه حرکت می کند، و جبرئیل سمت راست و میکائیل سمت چپ و مؤمنین در جلو حضرت حرکت می کنند و در حال فرستادن نماینده و لشکر به سوی شهرها می باشد. هنگامی که وارد شهر کوفه گردد، سه پرچم برافراشته شده و به یکدیگر ملحق شوند. سپس حضرت داخل مسجد کوفه می شود و بالای منبر می رود و مشغول صحبت و سخنرانی خواهد شد؛ ولی در أثر تراکم جمعیّت و گریه افراد، کسی متوجّه محتوای فرمایشات آن حضرت نمی شود. تا آن که جمعه دوّم فرا می رسد و مردم درخواست می کنند تا حضرت نماز جمعه را اقامه نماید. به همین جهت، حضرت دستور می فرماید تا بیرون مسجد شهر کوفه - بین نجف و کوفه - محلّی را جهت إقامه نماز جمعه تهیّه کنند و در همان مکان، نماز جمعه را اقامه می نماید. بعد از آن دستور می دهد تا آن که نهر و کانالی از (شطّ فرات) کربلاء تا نجف اشرف حفر نمایند و در همان زمان بدون فاصله، چندین پُل بر سر هر گذرگاهی نصب خواهد شد؛ و در کنار هر پُلی یک آسیاب ساخته شود. امام محمّد باقر علیه السلام در پایان افزود: مثل این که می بینم پیرزنی را که مقداری گندم بر سر نهاده و جهت آرد کردن به سمت یکی از آن آسیاب ها می آورد و آسیابان، گندم های او را بدون مُزد و بدون اُجرت آرد نموده و تحویلش می دهند. [1]. امام صادق علیه السلام پیرامون مسجدی که بیرون شهر کوفه به دستور حضرت حجّت (عجّ) ساخته می شود فرمود: دارای یک هزار درب ورودی و خروجی خواهد بود؛ و خانه های شهر کوفه را به نهر فرات در کربلاء متّصل می گرداند. [2]. 📚 [1] غیبة طوسی: ص ۴۶۸، ح ۴۸۵، إعلام الوری: ج ۲، ص ۲۸۷، خرایج: ج ۳، ص۱۱۷۶، روضة الواعظین: ص ۲۶۳، تلخیص از سه حدیث می باشد. 📚 [2] غیبة طوسی: ص ۴۶۷، ضمن ح ۴۸۴، إعلام الوری: ج ۲، ص ۲۸۷ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7300343_426.mp3
4.73M
💠🌸🍃 🎧 👆 🎤حاج مهدی 👌 🌼اگه شاهم یا گدایم🌼 🔸۸ربیع الثانی ۱۴۴۱ ع🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این هفته هم گذشت تو اما نیامدی            خورشید خانواده ی زهرا نیامدی از جاده ی همیشه ی چشم انتظارها                ای آخرین مسافردنیا نیامدی صبحی کنار جاده تو را منتظر شدیم                 "آمد غروب،رفت وتوآقا نیامدی" امروزمان که رفت چه خاکی به سر کنیم؟             آقای من ! اگر زد وفردا نیامدی غیبت بهانه ای است که پاکیزه تر شویم            تا روبرویمان نشدی ، تا نیامدی!                                                      @emame3vom 🔹 🔹 .
. 🖍 تحلیلی بر اغتشاشات بنزینی گاهی اتفاقات، بسیط و یک بُعدی اند. در چنین مواقعی نه فهم چیستی و چرایی واقعه دشوار است و نه فهم اینکه چه باید کرد. 🔎 اما فتنه هایی که در بستر حکومت و جامعه دینی طراحی و اجرا میشود، از جنس وقایع چند وجهی و تودرتو هستند که نه فهم آن برای ذهنهای بسیط مقدور است نه درک کیفیت مواجهه با آن. ♦️ معتقدم آنچه در اغتشاشات دو هفته گذشته رخ داد از جنس فتنه های تودرتو است که درک و مواجهه با آن به تعبیر رهبر حکیم انقلاب "شطرنج باز حرفه ای" می خواهد که بتواند ۷_۸ حرکت بعدی حریف را پیش بینی کند و با یک حرکت حساب شده، همه را خنثی و حتی به نفع خود مصادره نماید. 📖 نمونه تاریخی لطفا به یک نمونه تاریخی از طراحی تودرتو و چند لایه دشمن و جریان نفاق توجه بفرمایید: دشمنان اسلام ناب از زمان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلّم به خوبی فهمیدند که تنها ضامن صیانت از مکتب اسلام و قرآن و خط نبوی ، اهل بیت علیهم السلام اند؛ زیرا قرآن کریم که صامت است و نیاز است تا کسی از مراد ان خبر بدهد، سنت و سیره پیامبر هم که پس از رحلت ایشان قابل تحریف و تغییر است و باید قراءت معباری باشد که درستی و نادرستی سایر برداشت ها به وسیله ان محک زده شود. اهل بیت، هم قرآن ناطق اند و هم سیره ناطق نبوی. از این رو خداوند دو رکن مقبولیت و مشروعیت رهبری و ولایت مولی الموحدین و اولاد طاهرینش صلوات الله علیهم اجمعین را در قرآن تصریح و تاکید فرمود: اولی( مقبولیت) را در امثال کریمهء " قُل لااَساَلُکم علیه اَجراً اِلاّ المَوَدَّهَّ فی القُربی" و دومی ( مشروعیت ) را در آیاتی همچون " اِنَّما ولیُّکم اللهُ و رَسولُه و الّذینَ آمَنوا الّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَّ و یُوتونَ الزَّکوهَّ و هم راکِعون" 🔪 جریان نفاق و نفوذ " مشروعیت" را با فتنه ، زد و این عقیده را که جانشینان رسول الله باید از سوی خداوند متعال نصب و تعیین شوند را تخطئه و بجایش باور انحرافی و خطرناک حق امت در تعیین خلفاء رسول الله را جایگزین کردند. اما محبوبیت و مقبولیت امیرالمومنین علیه السلام حتی بدون حکومت، همچون آتش زیرخاکستری است که هر آن ممکن است فوران کند. پس باید مقبولیت هم در اذهان زیر سوال برود. اما چگونه؟ خلیفه دوم که خودش با نصب مستقیم خلیفه اول به خلافت رسید !!! مامور است این بازی پیچیده را کلید بزند. او که می توانست خلیفه سوم را شخصا معرفی و نصب کند، وصیت کرد شورایی مرکب از شش نفر شکل بگیرد و خلیفه سوم را معین نماید. 🔎♦️ نکات ظریف و پیچیده این شورا عبارتند از: ۱. اولا اگر خلیفه دوم علی علیه السلام را شایسته خلافت می دانست؛ پس چرا مانع از رسیدن او به این مقام بعد از رحلت پیامبر شد و اگر او را شایسته نمی داند، پس چرا وی را به عنوان یکی از این گزینه ها عضو شورا می کند؟ ۲. چرا عدداعضا را زوج قرارداد که احتمال تساوی ۳ به ۳ در آن زیاد است؟ ۳. افراد شورا برچه اساسی انتخاب شدند؟ در جامعه ای که ابن عباس و سلمان و ابوذر و عماریاسر و... هستند چرا عثمان و سعد ابی وقاص و عبدالرحمن بن عوف (شوهرخواهر عثمان ) و طلحه و زبیر و علی علیه السلام؟ ۴. چرا عمر به عبدالرحمن امتیاز حق وتو داد و گفت اگر رای شورا به تساوی و اختلاف کشید، کسی که نظر عبدالرحمن موافق با اوست، خلیفه شود؟ اگر کمی حوصله کنید بازی پیچیده و به اصطلاح دودوزه علیه امیرالمومنین را عرض خواهم کرد. کافی است لحظاتی خودتان را در جای امیرالمومنین بگدارید و این وصیت! ♦️ اگر از حضور در شورا امتناع کند، می گویند:" علی می دانست که رای و مقبولیت ندارد و در انتخابات کاندیدا نشد" اگر شرکت کند، می گویند:" دیدید علی هم عقیده ای به مبنای نصب خلیفه از سوی خدا ندارد و تن به انتخاب شورای خبرگان داد؟" ♦️ در ترکیب شورا کاملا قابل پیش بینی بود طلحه(گاو وحشی به تعبیر حضرت امیر) و سعد ابی وقاص (دشمن کینه ای مولا و پدر عمرسعد ملعون) قطعا رای به عثمان می دهند. رای عثمان به خودش هم که معلوم است. در طرف دیگر علی علیه السلام بود و رای زبیر. پس رای تعیین کننده ، رای عبدالرحمن است که اگر به عثمان رای بدهد او با ۴ رای در مقابل دو رای مولا حاکم میشود و این یعنی توطئه ادعای عدم مقبولیت امیرالمومنین و اگر رای عبدالرحمن به مولا باشد، ایشان میشود خلیفه سوم و این یعنی یک فرصت تاریخی. ♦️🔘 در چنین شرایط حساسی، عبدالرحمن ماموریت خود را آغاز میکند. او بحضرت میگوید اگر قول بدهی در صورت حاکم شدن، علاوه بر کتاب خدا و سیره نبی، به سیره دو خلیفه گذشته هم ملتزم باشی، من به تو رای می دهم وگرنه به عثمان رای می دهم. چرا؟ غرض از این پیشنهاد خبیثانه چیست؟ ♦️ اگر مولا بپذیرید، عالم و آدم را خبردار می کنند که دیدید علی هم برای رسیدن به قدرت، بدعت در دین گذاشت. چگونه سیره دو خلیفه غیرمعصوم را هم عرض قرآن و سیره پیامبر دانست و قبول کرد.... و
اگر نپذیرد، باز در بوق می کنند که مقبولیت نداشت و رای نیاورد!!! معلوم بود که حضرت این بدعت را نمی پذیرد ولو به قیمت ۱۱ سال دیگر صبر در حالی خار در چشم و استخوان در گلو باشد! ♦️ اما حلقه بعدی فتنه این است که پس از به قدرت رسیدن عثمان، علی چه واکنشی خواهد داشت. آیا تمکین می کند یا به مخالفت و براندازی اقدام خواهد کرد؟ اگر بپذیرد که همان است که ما میخواهیم و همین سیاست سکوت و حمایت از خلیفه سوم، عاملی می شود برای دلخوری شیعیان و حتی برگشتن آنها از امام . لذا دیگر امت در آینده هم برای او شانی در حکومت نخواهد دید و اگر اغتشاش و کودتا راه بیاندازد با استناد شیطانی به برخی ایات و روایات بغی و ... میتواند مبارزه با او و حتی قتل او را مشروعیت داد و این یعنی پایان همیشگی عترت! ♦️ حلقه آخر اینکه با سیاستهای ظالمانه عثمان ، رانت خواری های بنی امیه و برخوردهای مستبدانه او با صحابه انقلابی مانند ابوذر، یا همچنان علی علیه السلام از اصل وحدت و آرامش جامعه حمایت می کند که این عامل مضاعفی برای کاهش محبوبیت او در بین محبین و شیعیانش خواهد شد و یا دست به اعتراض و مخالفت می زند که باز سوژه ای است برای از بین بردن او.... .... مهدوی ارفع .
[WWW.FOTROS.IR]RisheyeMohabbat[04].mp3
13.2M
🎵 #مناجات ( نشسته ام كه بگريم به پشت در ) مناجات هـاى #حضرت_مهدى ( عجل الله ) با مداحى حاج محمود كريمى #امام_زمان
. 🌷اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَا اَباَعَبدِاللهِ الحُسین 🌷 ▫️ مجمع الذاکرین حسینی مشهد ▫️ تاریخ : شنبه ۱۳۹۸/۹/۹ ▫️ شروع جلسه : ۱۹ ▫️خاتمه جلسه : ۲۲ ✳️ مناسبت : ایام ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام ، مدح امام عسکری و پندیات ▫️ بانی محترم: جناب آقای عسکری ▫️ آدرس جلسه : امام خمینی ۴۵ _ بعد از چهارراه اول _ فاطمیه حاج آقا محمودی ▫️ منتظر قدوم مبارک شما مادحین و شعرای گرانقدر هستیم ... مجمع الذاکرین حسینی مشهد _ رضا یعقوبیان 👇👇👇 @yaghubianreza .
. ⏯ حاج مهدی رسولی  شیعه آزادیوخ بیز جبهه لرده اسلموخ  تورک اولاخ یا فارس اولاخ یا که عرب بیز باهموخ  رنگ و ملیت نژاد و دیل بلمز بیزلری  فخریمیز تنها بودور بیز حافظ بیر پرچموخ  بیزه هر گون – عاشورادی  کل ارض کربلادی  تا واردی اهل بصیرت – آذربایجان اویاخدی  پا به پای بو ولایت – آذربایجان اویاخدی  پیرو راه شهید بی کفن دور شیعه لر  ظلم اولا هرزه علف بیل ریشه کن دی شیعه لر  فرقه گر لر بیزلری تفکیک ائدمزلر بو گون  باش بدنن آیری قالماز بیر بدندی شیعه لر  بو وحدت و – بو انسجام  یعنی راه –  سرخ امام  تحت امر رهبرینده – آذربایجان اویاخدی  قیرخ ایلدی سنگرینده – آذربایجان اویاخدی  تا واردی اهل بصیرت – آذربایجان اویاخدی  پا به پای بو ولایت – آذربایجان اویاخدی  بو هدف اهل جهانه بیقراریلر وئروب  بو علمدارین الی مظلومه یاریلر وئروب  آیریلانماز مکتبونن چون بو قانلی نهضته  آذریلر باکری و شهریاریلر وئروب  وقت نبرد – آذریلر  سسلنوبلر – حیدر حیدر  باتسا قلبی رنج و درده – آذربایجان اویاخدی  بو فتنه لی گجه لرده – آذربایجان اویاخدی  تا واردی اهل بصیرت – آذربایجان اویاخدی  پا به پای بو ولایت – آذربایجان اویاخدی @emame3vom . 👇👇
YEKNET.IR - vahed turki - 98.09.07 - mehdi rasouli.mp3
5.06M
🍃شیعه آزاده یوخ بیز جبهه لرده اسلموخ 🍃 تورک اولاخ یا فارس اولاخ یا که عرب بیز باهموخ 🎤مهدی 🔴 بیاد ♨️ @emame3vom 👈
YEKNET.IR - az an rozie.mp3
774K
🍃از آن روزی که ما را آفریدی 🍃به غیر از معصیت از ما چه دیدی؟ 🍃 زیبا با خدا 🌷 🌷
مداحی آنلاین - پناهگاه ندارم - حاج منصور ارضی.mp3
1.92M
🍃پناهگاه ندارم 🍃شما پناهم باش 🍃اسیر شب شدم 🍃پس بیا و ماهم باش 🌷 🌷 ♨️ @emame3vom 👈
🔸من از دیارِ حبیبم غریب افتادم .. عرضِ توسل و مناجات با روحی له الفدا به نفسِ فخرالمادحین استاد حاج منصور ارضی•✾• ┅═❁•○◉♡◉○•❁═┅# @emame3vom من از دیارِ حبیبم غریب افتادم بیا بیا گل نرگس برس به فریادم در این زمانۀ غربت تو تکیه گاهِ منی ز لطف و مرحمتِ خویش کن تو امدادم تمام دار و ندارم تصدقِ سر توست وجود خویش همه نذرِ نام تو دادم همیشه ناله ام از دوریِ شما بوده ولی به یاد سحرگاهِ وصل دلشادم خوشم اگرکه حقیرم حقیرِ خوبانم بدین اصول قدم در ره تو بنهادم بدین طریق بُوَد عاقبت به خیریِ من كه در میانِ قنوتِ سحر کنی یادم مرا اگر ز سرخویش وا کنی چه کنم؟ اسیر زلف تو هستم ز غیر آزادم شاعر : دنبالِ تواَم، يابن الزهرا من مالِ تواَم، يابن الزهرا هر كس به كسي داده دل من به تو دادم، يابن الزهرا اي تاجِ سرم، يابن الزهرا من منتظرم، يابن الزهرا @emame3vom .
Arzi Babolharam.mp3
8.56M
🔸من از دیارِ حبیبم غریب افتادم .. عرضِ توسل و مناجات با امام زمان روحی له الفدا به نفسِ فخرالمادحین استاد حاج منصور ارضی•✾•
امام حسین ع
اگر نپذیرد، باز در بوق می کنند که مقبولیت نداشت و رای نیاورد!!! معلوم بود که حضرت این بدعت را نمی پذ
. امام علی علیه السلام در برابر این توطئهء پیچیده و تودرتو ، چه کردند؟ 🖍 انسانهای حکیم و مومن برای خود اصولی ثابت و ارزشهایی غیرقابل تغییر دارند که همانند فرمولهایی در همه مسائل و حوادث پاسخ مناسب را مهیا می کند. برخی از اصول امیرالمومنین سلام الله علیه از زبان خودشان عبارتند از: 🔸 اصل اول: اولویت حفظ وحدت بر همه امور: الا مَن دَعا الی هذَا الشِّعارِ (التفرِقهّ) فاقتُلوهُ و لَوکانَ تَحتَ عِمامَتی هذِه : هشیار باشید! هرکس شما را به شعار تفرقه دعوت کرد حتی به بهانه محبت من، بکشیدش حتی اگر زیر این عمامهء من باشد! (خطبه ۳/ بند۱ و خطبه ۱۲۷/ بند۲) 🔸 اصل دوم: حفظ حداقل مصلحت ها بهتر است از از دست دادن کل آن : " اخذُ القَلیلِ خیرُ مِن تَرکِ الکَثیر: (حکمت ۲۸۹ ) 🔸اصل سوم: اولویت شناسی :" لاقُربهَّ فی النَّوافِلِ اِذا اَضَرَّت بِالفَرائِضِ: هنگامی که انجام مستحبات به واجبات ضرر برساند، در آن مستحبات هیچ تقربی به خداوند نیست. ( حکمت ۳۹ ) 🔸اصل چهارم: غلبه عقلانیت و مصلحت بر احساسات : فَرَایتُ انَّ الصَّبرَ علی هاتا اَحجی فَصَبَرتُ و فی العَین قذی و فی الحَلقِ شَجی: پس اندیشیدم که صبر بر غصب خلافت عقلانی تر از قیام برای گرفتن حقم است پس صبر کردم در حالی خار در چشم و استخوان در گلو بود.( خطبه ۳) 🔸 اصل پنجم: رعایت تقوی؛ خط قرمز در همه تصمیمات و اقدامات حکومت اسلامی است؛ یعنی بر خلاف سران طاغوت که برای رسیدن به اهداف پست خود هاز هر راه و روش و وسیه نامشروعی بهره می برند، در منطق مولا هدف وسیله را توجیه نمی کند. ( خطبه۲۰۰ و خطبه ۱۲۶ و خطبه ۲۰۶ ) 🔎♦️ براساس اصول فوق الذکر حضرت تمام دو راهی های طراحی شده توسط جبهه نفاق را _که همگی انتخاب بین بد و بدتر بود نه خوب و بد_ با روش زیر عبور کردند: ♦️ در شورای شش نفره شرکت کردند (خطبه۳) ♦️ پیشنهاد موذیانه عبدالرحمن بن عوف را نپذیرفتند( خطبه۳) ♦️ بلافاصله پس از انتخاب عثمان ، اعلام کردند که نگرانی از طرف من نداشته باشید. تا زمانی که در این حکومت فقط به شخص علی ظلم بشود، من سکوت می کنم تا مصالح حفظ بشود. ♦️ در طول ۱۱ سال حکومت ظالمانه و بی تدبیر عثمان دائما از او دفاع کرده و مخالفان و شورشیان را نصیحت و دعوت به آرامش فرمودند. تا جایی که به ابن عباس فرمودند: " واللهِ لَقَد دَفَعتُ عنه حتّی خَشیتُ اّن اکونَ آثِماً : بخدا سوگند آن قدر از عثمان دفاع کردم که ترسیدم گنهکار محسوب شوم!" (خطبه ۲۴۱) ♦️ در مقابل طعنه ها و ضعف تحلیل ها و سرزنش های خودی ها هم که دفاع و همکاری وی با خلفا و خصوصا خلیفه سوم را اشتباه می دانستند ، یا وقتی روش حکومت داری معاویه را از روش مولا موفق تر می دانستند، مقاومت کردند. و رعایت تقوا را مانع استخدام هر وسیله ای برای رسیدن به هدف بیان فرمودند. (خطبه ۲۰۰) ♦️ و از همه رنج آورتر اینکه پس از رسیدن به حکومت، در مقابل اصرار افکار عمومی برای محاکمه قاتلان عثمان هم مقاومت کردند. در حالی که همگان می دانستند که حضرت تنها مخالف سرسخت قتل خلیفه و تنها مدافع او تا لحظه آخر بودند، از سویی در آغاز حکومت هم شعار محوری خود را اجرای عدالت بی تعارف اعلام فرموده بودند( خطبه های ۱۵ و ۱۶) اما ایشان تا پایان عمر _بر اساس اصول محکم خود و مصلحت برتری بنام ضرورت حفظ نظام اسلامی_ نه تنها قاتلان عثمان را محاکمه نکردند؛ بلکه حتی معرفی هم نکردند و همین امر باعث شد محبوبیت حصرت در قشر انقلابی سطحی و بی تحلیل، کاهش یابد. ♦️😭 در عوض این همه عقلانیت، مصلحت بینی و تحمل رنجها و غصه ها ،ضعف بصیرت خودیها عاملی شد که معاویه و دستگاه شیطانی تبلیغاتی اش، امیرالمومنین علیه السلام را به عنوان قاتل عثمان در افکار عمومی جا بزند و ماجرای خونخواهی و پیراهن عثمان را راه بیاندازد! .
📋 به سمت گودال از خیمه دویدم من ⬛️ | ⬛️ ۱۳۹۷ ⬛️ "ع" ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به سمت گودال از خیمه دویدم من شمر جلو تر بود دیر رسیدم من سر تو دعوا بود ناله کشیدم من سر تورو بردن دیر رسیدم من عزیز خواهر غریب مادر یه گوشه گودال مادر و دیدم من که رفته بود از حال دیر رسیدم من صدا زدی من رو خودم شنیدم من صدای رگهات بود دیر رسیدم من به سمت گودال از خیمه دویدم من شمر جلو تر بود دیر رسیدم من سر تو دعوا بود ناله کشیدم من سر تورو بردن دیر رسیدم من عمامتو بردن دیر رسیدم من شمشیر تو بردن دیر رسیدم من افتان و خیزارن و نفس بریدم من پیرهن و بردن دیر رسیدم من با بوسه از رگهات به خون تپیدم من میون خاک و خون دیر رسیدم من عزیز خواهر غریب مادر ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⬛️ حاج‌محمودکریمی