eitaa logo
امام حسین ع
20.9هزار دنبال‌کننده
413 عکس
2.1هزار ویدیو
2هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
. به دل دارم شوق روی تو را عطر روی تو را ، ای حبیب من شده مجنون گوشه گیر غمت زار و پیر غمت ، ای طبیب من به عشق لیلا شدم مجنون مرا با دوری مکن دل خون یوسف زهرا ، یوسف زهرا اباصالح العجل آقا ... اباصالح العجل آقا به عشق خود لایقم کردی عاشقم کردی جان به قربانت تمام هستم فدای تو دل برای تو بهر احسانت مرا تاب انتظارم نیست دگر آرام و قرارم نیست یوسف زهرا ، یوسف زهرا اباصالح العجل آقا ... اباصالح العجل آقا گنه کارم ، زار و خسته ، اسیر توبه ام بپذیر از شکیبایی شود یوسف مست بوی تو محو روی تو بس که زیبایی ببین از غم گریه سر دادم عزیز دل بشنو فریادم یوسف زهرا ، یوسف زهرا اباصالح العجل آقا ... اباصالح العجل آقا اباصالح التماس دعا هرکجا رفتی یاد ما هم باش نجف رفتی ، کاظمین رفتی کربلا رفتی یاد ما هم باش به عشق لیلا شدم مجنون مرا با دوری نکن دل خون یوسف زهرا ، یوسف زهرا اباصالح العجل آقا ... اباصالح العجل آقا http://eitaa.com/joinchat/2371289108C89129d8927 .👇
‌‌🔰 ‌ ۱. حضرت آقا امروز خطاب به مداحان: هیأت باید به شکل هیأت باقی بماند، قالب و شکل مداحی را حفظ کنید و نگذارید با استفاده از ابزارهای خارج از قالب مداحی، هیأت‌ها به محیط‌های دیگر تبدیل شوند. ما مداحان و مسئولین هیأت‌ها، چه کرده‌ایم که هیأت به محیط‌های دیگر تبدیل یا شبیه شده؟!‌ کمی فکر!‌ ‌ ‌۲. تکفیر و اتهام و اهانت و برچسب‌زنی دوباره شروع می‌شود وگرنه من لیست بلند بالایی از آنچه کرده‌ایم دارم.‌ ‌به امید تبیین و کار فرهنگی، مُهر سکوت بر لب می‌زنم.‌ ۳. شما《ابزارهای خارج از قالب مداحی》را چه می‌دانید؟‌‌ ‌✍🏻 میثم مطیعی‌
امام حسین ع
‌‌🔰#توییت_نگار ‌ ۱. حضرت آقا امروز خطاب به مداحان: هیأت باید به شکل هیأت باقی بماند، قالب و شکل مداح
🕊﷽🕊 ▫️یادداشت حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری درباره سخنان رهبر انقلاب در دیدار با مداحان بسم الله الرحمن الرحیم ✍ یکی از آسیب‌های رجوع به کلام "ولی" در بین نیروهای مخلص انقلاب، تعجیل و یک بعدی نگاه کردن به آن است. برای فهم کلامی که از دین‌شناس به معنای کامل خود صادر می‌شود، باید صبور بود و این در مورد دین‌شناسی که عهده‌دار "پیش‌رانی امت" است به مراتب دقیق‌تر است. برادران عزیر! اینکه در مورد کلام حضرت آقا در باب هیئت دغدغه‌مند هستید، بسیار ستودنی است، اما برای حمل و فهم نزدیک‌تر کلام ایشان، اولاً به خودمان فرصت بیشتر بدهیم، ثانیاً با ه‌مفکری به جای نگاه یک بعدی به فهم چند بعدی نزدیک شویم. ثالثاً طرح این مباحث در فضای عمومی می‌تواند خلاف نتیجه مطلوب ثمر دهد و گاهی دستاویزی برای مخالفان دستگاه سیدالشهدا علیه‌السلام باشد. الحمدلله زمینه دور هم جمع شدن و تخصصی مباحثه کردن فراهم است. ارادتمند سید حسین آقامیری ۱۷ بهمن ۹۹ .
امام حسین ع
🕊﷽🕊 ▫️یادداشت حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری درباره سخنان رهبر انقلاب در دیدار با مداحان بسم الله الر
. خیلی حتی از خود مداحان و شاعران، با ساخت نماهنگ و ... مخالفند. خیلی ها با هروله ها در مداحی که باعث تمسخر بعضی ها میشود مخالفند. خیلی ها با لخت شدن مخالفند. خیلی ها با ارگ و سیستم های آنچنانی در مداحی مخالفند. خیلی ها با دعواهای موسسان کانون ها و تشکلها و هیئات با یکدیگر مخالفند. خیلی ها با سبکهای تندی که ، ما اسم آنرا نوآوری گذاشته ایم، مخالفند خیلی ها با بیان شراب و می و ساقی در اشعار ، مخالفند خیلی ها..... وما همچنان بر همان کج راهه اصرار میکنیم .
سلام یه صحبت با مادحین وشعرادارم به کسی بر نخوره تا امروز خیلی دندون به جگر گذاشتم ولی بعضی ها بی صبرم کردند وبا توپ پر اومدم اونا که منو میشناسند میدونند پای اهل بیت علیهم السلام وسط باشه حرفمو می زنم و رودروایسی باکسی ندارم. قابل توجه اونا که برای شهرت دنبال اجرای شعر خودشون توسط فلان مداح معروف کشوری هستند.اشعارمو نمیدم به یه نفر تا بخونه ومن کنارش اسم در کنم وجار بزنم من شاعر فلان مداح هستم ولی گذاشتمش کانال و باسند میگم سال قبل فقط یه سبک دهتاییم در حداقل دوهزار وپانصد مجلس محرم اجرا شد. اینو هم نگفتم که منم منم کنم میخوام بگم عزت تو مجالس بی ریاست عزت تو شهرت نیست سال قبل حضوری یه مداح مبتدی ده شبش رو ازم گرفت،دیدم اصلا صدا که هیچ،اصلا مداح نیست ولی گفتم اگه یه مجلس قراره دست منو بگیره همین مجلس وهمین مداح وهمین اشک گریه کناشه دوستان من از همه تون در خدمت به اهل بیت علیهم السلام ضعیف ترم وشرمنده تر برای امام غریبمون علیه السلام نفس بزنیم نه برای شهرت وپاکت و.... خیلی قشنگ تره که تو یه مجلس و..بری ببینی دوسه نفرکنارت نشستند و دارند از وصف کانال واشعارت میگن ولی تورو نمی شناسند... یه حرف هم با مادحین مخصوصا اونایی که جدیدا خیلی به شعرا بی احترامی می کنند ومثل طلبکارا بهشون نگاه می کنند: این حرف من شاعرنیست چون با نزدیک صدشاعر معروف کشوری درارتباطم ودرددلاشون رو شنیدم ومیدونم همیشه بخاطر اخلاصشون دم نزدند.برید ماجرای عبایی که امام رضاعلیه السلام به دعبل شاعر بخاطر قصیده ش دادند بخونید.برای شما واجبه خوندنش.عبایی که یه نخش،چشم یه کنیز رو شفا داد. اهل بیت علیهم السلام همه ی کارهاشون باخودش حرف داره ویکی از حرف این عبا دادن با من مداحه که وقتی از اشعار فلان شاعر میرم بالا و اسم ورسم پیدا میکنم قدردانش باشم ویادبگیرم از امام علیه السلام که حقشو ادا کنم،نه فقط فکر گرفتن پاکت از صاحب مجلس باشم. اینارو هم نگفتم که ما دنبال صله ایم و....ولی حداقلش احترام وعزتمون رو نگه دارید. ما شعرا نوکر اهل بیت علیهم السلامیم نه شاعر مداح پاکت بگیر قدردان این موهبتی که به ماداده شده باشیم.ما نظر کرده خاص حضرت زهرا علیها سلامیم قدرخودمونو بدونیم. هرکی تواین خیمه افتاده تر باشه عزیزتره وعزت مال اونه که ادعایی نداره رفاقتونه گفتم.به کسی برنخوره خادم اهل بیت علیهم السلام الحقیر عبدالمحسن یاعلی .
. سلام متاسفانه جدیدا بعضی شعرا از کلماتی در اشعارشون استفاده می کنند که در شأن حضرات معصومین علیهم السلام نیست. لذا از مادحین خواهشمندم اگر به شاعر دسترسی دارند تذکر بدند و حداقلش هر شعری رو درمجالس نخونند. حقیر هم بی صبرانه منتظر انتقادو پیشنهادهای شما هستم سلام دوستانه یه حرفی دارم با مادحین شعر زیاده حالا شاعرین اشتباه می کنند توی شعر می آرند شما نخونید اشعاری که بحث های ناموسی داره برای اهل بیت علیهم السلام رو اصلا اجرا نکنید. بعضی ها کلماتی مثل معجر ونگاه بی حیا و....رو جوری در شعر می آرند که دل امام زمان علیه السلام رو خون می کنند به خودشون قسم درست نیست شعرا اشتباه می کنند شما هر شعری و هربیتی رو نخونید کارتون رو بی برکت و بی اجر نکنید یاعلی
بسمه تعالی سلام و ادب و احترام خدمت همه دوستان و محبان امیرالمومنین(ع) مدتی‌ست که در فضای رسانه‌ایِ مذهبی، مداحی‌های دیجیتالی رواج پیدا کرده و حضور مداحان در استودیوها یا تنظیم و صدابرداری استودیوییِ مداحی‌هایی که در هیئت اجرا شده را شاهد هستیم. پیش از این‌که بخواهم نظری درباره این اتفاق بدهم و موضعی داشته باشم، از طریق فضای مجازی، از دوستان دیگر خواستم تا نظرات خود را بفرمایند. بیش از ۳۰۰-۴۰۰ پیام دریافت کردم که مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین پیام‌ها را به اشتراک گذاشتم. مثل سایر موضوعات و اتفاق‌ها، این مورد هم موافقان و مخالفانی داشت. به دلایل مخالفت‌ها خواهم پرداخت اما نکته‌ای که برای بنده جالب به‌نظر آمد این بود که تقریباً ۹۰ درصد کسانی‌که با این حرکت، موافق بودند در نظراتشان از قیدهای «اگر کنترل شود، اگر به انحراف کشیده نشود، اگر فضای هیئت تحت تاثیر قرار نگیرد، اگر هویّت مداحی تغییر نکند» و بسیاری از این «اگرها» استفاده کرده بودند. به‌نظرم رسید که درباره این مسأله که یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز هیئات مذهبی به شمار می‌رود، در حد خودم و بنا بر وظیفه‌ای که دارم نکاتی را عرض کنم: حاج‌آقا میرزاپور را دزفولی‌های اهلِ مسجد و هیئت می‌شناسند. منبرهای فوق‌العاده پرباری دارد. ۱۵ ساله‌م بود؛ می‌نشستم و سخنرانی‌های ایشان را گوش می‌دادم و صوت آن را به منزل می‌بردم و بخش‌های مهم آن را جدا و مثلاً سه تراکِ یک دقیقه‌ای از منبرِ آن روزِ ایشان، آماده می‌کردم. یک روز خدمت این خطیب بزرگوار رسیدم و موضوع را مطرح کردم و گفتم بنده ۷۰ تراک کوتاه از سخنرانی‌های شما آماده کردم و می‌خواهم شما ملاحظه بفرمایید و اگر تایید شد منتشر شود. ایشان بردند و ملاحظه و تایید و تمام. دو روز بعد از تایید، بعد از نماز ظهر، خدمت ایشان رسیدم و گفتم یکی از تراک‌ها را برای انتشار آماده کرده‌ام. با موبایلم برای ایشان پخش کردم. با لبخند به من نگاهی انداختند و گفتند: «حمیدآقا چیکار کردی؟ پس این آهنگ چیه؟» گفتم حاج‌آقا زیرصدا گذاشتم که تاثیرگذاری مطالب شما بیشتر شود. حاج‌آقا چپ‌چپ نگاه کرد و گفت: «اصلِ محتوا اگر تاثیرگذار باشد، کارِ خودش را می‌کند، اگر نباشد هم که با هزار حاشیه و آهنگ و زیرصدا هم تاثیرگذار نیست؛ اگر هم تاثیری بگذارد، کاذب است و زودگذر». حسابی توی ذوقم خورد؛ چه بسا کمی هم دلگیر شدم. تا دوسه‌روز – از نگاهِ خودم – حاج‌آقا را تحویل نمی‌گرفتم. بعد از چند روز ایشان بزرگواری کرد و سراغ ما را گرفت و من شروع کردم به گله و شکایت و اصرار که این کار انجام بشود. بعد از تقریباً نیم‌ساعت صحبت و گفتگو و اصرار و انکار، حاج‌آقا میرزاپور گفت: «می‌دانم شما دغدغه تاثیرگذاری دارید و این خیلی خوب و مقدس است اما من اگر مجوّز شروعِ این کار را بدهم، معلوم نیست در ادامه چقدر بتوانم آن را کنترل کنم و اصلاً این حرکت به کجا ختم می‌شود؛ شروع با من است اما پایان، خیر». آن روز خیلی این استدلال‌ها را نمی‌فهمیدم اما امروز خیلی خوب درک می‌کنم. صحبت‌هایی را هم که امروز می‌خواهم مطرح کنم، از سرِ همان دغدغه است. اگر این صحبت‌ها تاثیرگذار بود که الحمدلله. اگر هم نبود که بنده وظیفه خود دانسته‌ام که بگویم و گفتم. نوآوری در هر عرصه‌ای تا زمانی‌که در قالب و فضای متناسب با همان عرصه باشد، خوب و قابل تحسین است. اما به محض اینکه از آن قالب خارج شود و رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد، آسیب‌زاست. مثلاً می‌بینیم که هر سال، فیفا برای عرصه فوتبال، قوانین جدید که ناشی از تفکر نوآوری است تنظیم می‌کند. آیا اگر روزی قانونی در فوتبال تنظیم شود که یک بازیکن می‌تواند زیرِ یک خم بازیکن حریف را بگیرد و تبدیل به دو خم کند، این قانون و نوآوری در قالب فوتبال است یا وارد قالب و عرصه ورزشی دیگر به اسم کشتی می‌شود؟ هیئت مذهبی هم یک عرصه با یک قالب و فضای مشخص است. نوآوری در آن همچون عرصه‌های دیگر، حدّ و حدودی دارد که باید به این حدّ و حدود توجه داشت. از نمونه‌های بارز نوآوری در هیئت می‌توان به تنوع در قالب‌های سینه‌زنی اشاره کرد که بسیار بجا و موثر بود. اما اگر این نوآوری‌ها به جایی برسد که بخواهد از قالب هیئت فاصله بگیرد، برای این عرصه مقدس و حساس، خطرناک خواهد بود. نکته‌ دیگری که به مراتب از نکته قبل، مهم‌تر و قابل‌توجه‌تر است اینکه گاهی شروعِ یک نوآوری، مغایرتی با قالب ندارد اما معلوم نیست ادامه آن به کدام مسیر خواهد رفت. باید به پیامدهای برخی نوآوری‌ها دقت کرد. شاید اگر آن فرد یا جریانی که «حسین‌حسین‌گفتن» را در هیئت باب کرد، اگر می‌اندیشید که یک روز این ذکر مقدس به «اُسِن اُسِن» می‌انجامد و جوانان یک ، برای گفتنِ این ذکر پشت میکروفن و زیرصدای مداح، با هم دعوا می‌کنند و تمام دغدغه‌شان همین می‌شود و در نهایت هم مداحِ هیئت به آن‌ها می‌گوید از شما تست می‌گیرم و
👆 هر کدام بهتر گفتید، دهه اول محرم برای من ذکر می‌گیرید، هیچ‌وقت این اقدام را انجام نمی‌داد. توجه داشته باشیم که اگر چند سال پیش، مقام معظم رهبری شخصاً وارد شد و بابت ورود سِنج و دمام به هیئت، تذکر داد به همین نکته توجه داشت که ادامه این روند، ممکن است به جایی ختم شود که یک روز هم سر و کلّه آلات موسیقی در هیئت پیدا شود و زیرصدای مداح باشد. خواهشی که بنده سراپاتقصیر از دوستان مداح و دوستان فعال رسانه‌ای دارم این است که مراقب باشیم و حد و حدود این جریان را بشناسیم تا اگر بناست این روال ادامه پیدا کند، به ناکجاآباد ختم نشود. شاید تا اینجای این حرکت، همه چیز خوب پیش رفته و مخاطبان فراوانی پیدا کرده و اشکالی بر آن وارد نباشد، اما ادامه این روند و آسیب‌واردنشدن به آن، تضمین‌شده نیست. راستی؛ آیا سابق بر این، نوحه‌هایی که در دهان مردم کوچه و بازار می‌چرخید و هنوز هم از آن‌ها یاد می‌شود و به‌واسطۀ آن‌ها اشکی سرازیر است، تنظیم دیجیتالی داشت؟ یا همان فضای پر از سوز و گریه و سرشار از معنویت هیئت بود و همان نوای گرم مداح که نه زیرصدا و اِفِکت داشت و نه استودیویی بود؟ جای دوری نمی‌رویم. همین سال‌های اخیر، «دامن‌کشان رفتی»ها و «کجا می‌خوای بری»ها و «جان آقام»ها و ده‌ها نمونۀ دیگر، مگر با استودیو و دیجیتال و... به دل مردم نشست و آنها را جذب کرد؟ بله شاید بعدها از این آثار، نواهنگ‌ها و نماهنگ‌هایی هم درست شد اما آنچه اولاً و بالذّات، مخاطب را جذب کرد، خودِ اثر و حال و هوای هیئت بود. اما امروز شاهد آنیم که در ذهن مداح این می‌گذرد که چه اثری بخوانم که بشود روی آن کار کرد و یک نوای دیجیتال بیرون آورد. یا شاهد آنیم که وقتی یک نوحه را برای مداح می‌خوانی، به‌به و چه‌چه می‌کند که این نوحه، خوراک کارهای استودیویی و نماهنگ و... است. اگر این تفکری که اکنون ایجاد شده است، آسیب نیست، پس چیست؟ با این تفکر که هیئت می‌شود یک بستر بسیار مناسب برای ضبط آثار استودیویی. آیا قرار بود کارکرد هیئت این باشد؟ راستی؛ چرا همیشه ما به دنبال یک جریان دیگر راه می‌افتیم؟ چرا فقط نشسته‌ایم ببینیم دیگران ذائقه مردم را کجا می‌برند و ما هم به‌ بهانه یا هدف جذب مخاطب، دنبال همان می‌رویم؟ چرا یک بار ننشستیم و هم‌اندیشی نکردیم که دست به یک ابداع بزنیم که صفر تا صدِ آن زاییدۀ ذهن و اندیشۀ خودمان باشد و با آن، دیگران را جذب کنیم؟ خاندان عصمت(ع) که تکیه‌گاه ما و صاحبانِ اصلی این عرصه هستند، می‌توانند بیشترین جذّابیت‌ها را برای نه تنها مردم مملکت خودمان، بلکه تمام جهانیان داشته باشند؛ اما افسوس که ما کوتاهی کرده‌ایم و فقط نشسته‌ایم تا ببینیم مردم را به کجا می‌کشانند و ما هم به همان سمت و سو می‌رویم و فقط رنگ و لعاب دینی و آیینی به آن می‌دهیم. در آخر باز هم این نکته را عرض می‌کنم که هدف بنده از این یادداشت، مخالفت با این جریان نیست. اما مثل خیلی‌های دیگر نگرانم؛ نگرانم که ادامۀ این روند به کجا خواهد انجامید؟ برادرانه و خاضعانه از دوستان عزیزم خواهانم که مراقبت کنند و نگذارند فضای هیئات، آسیب دیگری را تجربه کند و پیشنهاد می‌کنم که اهل فن و اهل علم – که در این زمینه، تصمیم‌گیرنده یا تاثیرگذار و جریان‌ساز هستند - دور هم جمع شوند و میزگرد تشکیل دهند و دربارۀ حدود و ثغور این نوع فعالیت‌ها به جمع‌بندی برسند. سرباز کوچک جنگ نرم حمید رمی .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چگونه با وجود سه اتفاق بزرگ و تجمع شدید مردمی در قم، همچنان وضعیت سفید و آبی است؟🔺چرا واقعیت را به مردم کشور نمی گویید؟🎥
امام حسین ع
🎥چگونه با وجود سه اتفاق بزرگ و تجمع شدید مردمی در قم، همچنان وضعیت #کرونا سفید و آبی است؟🔺چرا واقعیت
پدرجان، اگه بگه همه چی گل و بلبله که، ما مردم همین یه ذره رو هم رعایت نمیکنیم، پس پاسخ به شایعات رو گذاشتن برای بعد از مهار مَثَل هیئت ها هم اونوقت میشه مثلِ مثالِ قم و کیش..‌ طرف هیئتی نیست ولی وقتی میبینه هیئتا برقرارن، اونم عروسی میگیره و دوباره شیوع . .. سلبریتی ..و .. یه دورِ باطل از نو . دولتم ،همانجور که دیگه به هیئت گیر نمیده(البته سه پیچ)،خوب به کیش هم کاری نداره. حاج آقا بحث هیئت و امداد غیبی رو، با شهر قم یکی می بینه و میخواد از تجمع آیینی کربلا، به تطهیر قم از ویروس برسه! همچی رو سیاسی نبینیم. نعل بالنعل و طاق بالطاق ... .