.
سلام
متاسفانه جدیدا بعضی شعرا از کلماتی در اشعارشون استفاده می کنند که در شأن حضرات معصومین علیهم السلام نیست.
لذا از مادحین خواهشمندم اگر به شاعر دسترسی دارند تذکر بدند و حداقلش هر شعری رو درمجالس نخونند.
حقیر هم بی صبرانه منتظر انتقادو پیشنهادهای شما هستم
#علی_مهدوی_نسب
سلام
دوستانه یه حرفی دارم با مادحین
شعر زیاده
حالا شاعرین اشتباه می کنند توی شعر می آرند
شما نخونید
اشعاری که بحث های ناموسی داره برای اهل بیت علیهم السلام رو اصلا اجرا نکنید.
بعضی ها کلماتی مثل معجر ونگاه بی حیا و....رو جوری در شعر می آرند که دل امام زمان علیه السلام رو خون می کنند
به خودشون قسم درست نیست
شعرا اشتباه می کنند شما هر شعری و هربیتی رو نخونید
کارتون رو بی برکت و بی اجر نکنید
یاعلی
#خطری_به_نام_استودیوی_هیئت
بسمه تعالی
سلام و ادب و احترام خدمت همه دوستان و محبان امیرالمومنین(ع)
مدتیست که در فضای رسانهایِ مذهبی، مداحیهای دیجیتالی رواج پیدا کرده و حضور مداحان در استودیوها یا تنظیم و صدابرداری استودیوییِ مداحیهایی که در هیئت اجرا شده را شاهد هستیم. پیش از اینکه بخواهم نظری درباره این اتفاق بدهم و موضعی داشته باشم، از طریق فضای مجازی، از دوستان دیگر خواستم تا نظرات خود را بفرمایند. بیش از ۳۰۰-۴۰۰ پیام دریافت کردم که مهمترین و قابلتوجهترین پیامها را به اشتراک گذاشتم. مثل سایر موضوعات و اتفاقها، این مورد هم موافقان و مخالفانی داشت. به دلایل مخالفتها خواهم پرداخت اما نکتهای که برای بنده جالب بهنظر آمد این بود که تقریباً ۹۰ درصد کسانیکه با این حرکت، موافق بودند در نظراتشان از قیدهای «اگر کنترل شود، اگر به انحراف کشیده نشود، اگر فضای هیئت تحت تاثیر قرار نگیرد، اگر هویّت مداحی تغییر نکند» و بسیاری از این «اگرها» استفاده کرده بودند.
بهنظرم رسید که درباره این مسأله که یکی از مهمترین چالشهای امروز هیئات مذهبی به شمار میرود، در حد خودم و بنا بر وظیفهای که دارم نکاتی را عرض کنم:
حاجآقا میرزاپور را دزفولیهای اهلِ مسجد و هیئت میشناسند. منبرهای فوقالعاده پرباری دارد. ۱۵ سالهم بود؛ مینشستم و سخنرانیهای ایشان را گوش میدادم و صوت آن را به منزل میبردم و بخشهای مهم آن را جدا و مثلاً سه تراکِ یک دقیقهای از منبرِ آن روزِ ایشان، آماده میکردم. یک روز خدمت این خطیب بزرگوار رسیدم و موضوع را مطرح کردم و گفتم بنده ۷۰ تراک کوتاه از سخنرانیهای شما آماده کردم و میخواهم شما ملاحظه بفرمایید و اگر تایید شد منتشر شود. ایشان بردند و ملاحظه و تایید و تمام. دو روز بعد از تایید، بعد از نماز ظهر، خدمت ایشان رسیدم و گفتم یکی از تراکها را برای انتشار آماده کردهام. با موبایلم برای ایشان پخش کردم. با لبخند به من نگاهی انداختند و گفتند: «حمیدآقا چیکار کردی؟ پس این آهنگ چیه؟» گفتم حاجآقا زیرصدا گذاشتم که تاثیرگذاری مطالب شما بیشتر شود. حاجآقا چپچپ نگاه کرد و گفت: «اصلِ محتوا اگر تاثیرگذار باشد، کارِ خودش را میکند، اگر نباشد هم که با هزار حاشیه و آهنگ و زیرصدا هم تاثیرگذار نیست؛ اگر هم تاثیری بگذارد، کاذب است و زودگذر». حسابی توی ذوقم خورد؛ چه بسا کمی هم دلگیر شدم. تا دوسهروز – از نگاهِ خودم – حاجآقا را تحویل نمیگرفتم. بعد از چند روز ایشان بزرگواری کرد و سراغ ما را گرفت و من شروع کردم به گله و شکایت و اصرار که این کار انجام بشود. بعد از تقریباً نیمساعت صحبت و گفتگو و اصرار و انکار، حاجآقا میرزاپور گفت: «میدانم شما دغدغه تاثیرگذاری دارید و این خیلی خوب و مقدس است اما من اگر مجوّز شروعِ این کار را بدهم، معلوم نیست در ادامه چقدر بتوانم آن را کنترل کنم و اصلاً این حرکت به کجا ختم میشود؛ شروع با من است اما پایان، خیر».
آن روز خیلی این استدلالها را نمیفهمیدم اما امروز خیلی خوب درک میکنم. صحبتهایی را هم که امروز میخواهم مطرح کنم، از سرِ همان دغدغه است. اگر این صحبتها تاثیرگذار بود که الحمدلله. اگر هم نبود که بنده وظیفه خود دانستهام که بگویم و گفتم.
نوآوری در هر عرصهای تا زمانیکه در قالب و فضای متناسب با همان عرصه باشد، خوب و قابل تحسین است. اما به محض اینکه از آن قالب خارج شود و رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد، آسیبزاست. مثلاً میبینیم که هر سال، فیفا برای عرصه فوتبال، قوانین جدید که ناشی از تفکر نوآوری است تنظیم میکند. آیا اگر روزی قانونی در فوتبال تنظیم شود که یک بازیکن میتواند زیرِ یک خم بازیکن حریف را بگیرد و تبدیل به دو خم کند، این قانون و نوآوری در قالب فوتبال است یا وارد قالب و عرصه ورزشی دیگر به اسم کشتی میشود؟
هیئت مذهبی هم یک عرصه با یک قالب و فضای مشخص است. نوآوری در آن همچون عرصههای دیگر، حدّ و حدودی دارد که باید به این حدّ و حدود توجه داشت. از نمونههای بارز نوآوری در هیئت میتوان به تنوع در قالبهای سینهزنی اشاره کرد که بسیار بجا و موثر بود. اما اگر این نوآوریها به جایی برسد که بخواهد از قالب هیئت فاصله بگیرد، برای این عرصه مقدس و حساس، خطرناک خواهد بود.
نکته دیگری که به مراتب از نکته قبل، مهمتر و قابلتوجهتر است اینکه گاهی شروعِ یک نوآوری، مغایرتی با قالب ندارد اما معلوم نیست ادامه آن به کدام مسیر خواهد رفت. باید به پیامدهای برخی نوآوریها دقت کرد. شاید اگر آن فرد یا جریانی که «حسینحسینگفتن» را در هیئت باب کرد، اگر میاندیشید که یک روز این ذکر مقدس به «اُسِن اُسِن» میانجامد و جوانان یک #هیئت ، برای گفتنِ این ذکر پشت میکروفن و زیرصدای مداح، با هم دعوا میکنند و تمام دغدغهشان همین میشود و در نهایت هم مداحِ هیئت به آنها میگوید از شما تست میگیرم و
👆
هر کدام بهتر گفتید، دهه اول محرم برای من ذکر میگیرید، هیچوقت این اقدام را انجام نمیداد. توجه داشته باشیم که اگر چند سال پیش، مقام معظم رهبری شخصاً وارد شد و بابت ورود سِنج و دمام به هیئت، تذکر داد به همین نکته توجه داشت که ادامه این روند، ممکن است به جایی ختم شود که یک روز هم سر و کلّه آلات موسیقی در هیئت پیدا شود و زیرصدای مداح باشد.
خواهشی که بنده سراپاتقصیر از دوستان مداح و دوستان فعال رسانهای دارم این است که مراقب باشیم و حد و حدود این جریان را بشناسیم تا اگر بناست این روال ادامه پیدا کند، به ناکجاآباد ختم نشود. شاید تا اینجای این حرکت، همه چیز خوب پیش رفته و مخاطبان فراوانی پیدا کرده و اشکالی بر آن وارد نباشد، اما ادامه این روند و آسیبواردنشدن به آن، تضمینشده نیست.
راستی؛ آیا سابق بر این، نوحههایی که در دهان مردم کوچه و بازار میچرخید و هنوز هم از آنها یاد میشود و بهواسطۀ آنها اشکی سرازیر است، تنظیم دیجیتالی داشت؟ یا همان فضای پر از سوز و گریه و سرشار از معنویت هیئت بود و همان نوای گرم مداح که نه زیرصدا و اِفِکت داشت و نه استودیویی بود؟ جای دوری نمیرویم. همین سالهای اخیر، «دامنکشان رفتی»ها و «کجا میخوای بری»ها و «جان آقام»ها و دهها نمونۀ دیگر، مگر با استودیو و دیجیتال و... به دل مردم نشست و آنها را جذب کرد؟ بله شاید بعدها از این آثار، نواهنگها و نماهنگهایی هم درست شد اما آنچه اولاً و بالذّات، مخاطب را جذب کرد، خودِ اثر و حال و هوای هیئت بود.
اما امروز شاهد آنیم که در ذهن مداح این میگذرد که چه اثری بخوانم که بشود روی آن کار کرد و یک نوای دیجیتال بیرون آورد. یا شاهد آنیم که وقتی یک نوحه را برای مداح میخوانی، بهبه و چهچه میکند که این نوحه، خوراک کارهای استودیویی و نماهنگ و... است. اگر این تفکری که اکنون ایجاد شده است، آسیب نیست، پس چیست؟ با این تفکر که هیئت میشود یک بستر بسیار مناسب برای ضبط آثار استودیویی. آیا قرار بود کارکرد هیئت این باشد؟
راستی؛ چرا همیشه ما به دنبال یک جریان دیگر راه میافتیم؟ چرا فقط نشستهایم ببینیم دیگران ذائقه مردم را کجا میبرند و ما هم به بهانه یا هدف جذب مخاطب، دنبال همان میرویم؟ چرا یک بار ننشستیم و هماندیشی نکردیم که دست به یک ابداع بزنیم که صفر تا صدِ آن زاییدۀ ذهن و اندیشۀ خودمان باشد و با آن، دیگران را جذب کنیم؟ خاندان عصمت(ع) که تکیهگاه ما و صاحبانِ اصلی این عرصه هستند، میتوانند بیشترین جذّابیتها را برای نه تنها مردم مملکت خودمان، بلکه تمام جهانیان داشته باشند؛ اما افسوس که ما کوتاهی کردهایم و فقط نشستهایم تا ببینیم مردم را به کجا میکشانند و ما هم به همان سمت و سو میرویم و فقط رنگ و لعاب دینی و آیینی به آن میدهیم.
در آخر باز هم این نکته را عرض میکنم که هدف بنده از این یادداشت، مخالفت با این جریان نیست. اما مثل خیلیهای دیگر نگرانم؛ نگرانم که ادامۀ این روند به کجا خواهد انجامید؟ برادرانه و خاضعانه از دوستان عزیزم خواهانم که مراقبت کنند و نگذارند فضای هیئات، آسیب دیگری را تجربه کند و پیشنهاد میکنم که اهل فن و اهل علم – که در این زمینه، تصمیمگیرنده یا تاثیرگذار و جریانساز هستند - دور هم جمع شوند و میزگرد تشکیل دهند و دربارۀ حدود و ثغور این نوع فعالیتها به جمعبندی برسند.
سرباز کوچک جنگ نرم
حمید رمی
.
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چگونه با وجود سه اتفاق بزرگ و تجمع شدید مردمی در قم، همچنان وضعیت #کرونا سفید و آبی است؟🔺چرا واقعیت را به مردم کشور نمی گویید؟🎥
امام حسین ع
🎥چگونه با وجود سه اتفاق بزرگ و تجمع شدید مردمی در قم، همچنان وضعیت #کرونا سفید و آبی است؟🔺چرا واقعیت
پدرجان، اگه بگه همه چی گل و بلبله که، ما مردم همین یه ذره رو هم رعایت نمیکنیم، پس پاسخ به شایعات رو گذاشتن برای بعد از مهار #کرونا
مَثَل هیئت ها هم اونوقت میشه مثلِ مثالِ قم و کیش..
طرف هیئتی نیست ولی وقتی میبینه هیئتا برقرارن، اونم عروسی میگیره و دوباره شیوع . .. سلبریتی ..و ..
یه دورِ باطل از نو .
دولتم ،همانجور که دیگه به هیئت گیر نمیده(البته سه پیچ)،خوب به کیش هم کاری نداره.
حاج آقا بحث هیئت و امداد غیبی رو، با شهر قم یکی می بینه و میخواد از تجمع آیینی کربلا، به تطهیر قم از ویروس برسه!
همچی رو سیاسی نبینیم.
نعل بالنعل و طاق بالطاق ...
.
.
💥 #مناجات
🎙 #محمود_کریمی
🌷 #امام_زمان(عج)
بكش به روی سر خسته ام پر خود را
به این دو چشم عبايِ معطّرِ خود را
میانِ گریه كُنانت رسیده ام شایـد
به كربلا برسانی كبـوترِ خـود را
به ما بهشت نوشتند ما نمی خواهیم
كنارِ خویش نگه دار نوكرِ خود را
كنارِ شانه ی لرزان تو چه می چسبد
به پای تو بگذارم شبی سـرِ خود را
بصیرت است همین روضه و به این بیرق
گـره زدیـم تمـاميِ بـاورِ خود را
به جمعِ سینه زنانت رسیده ام هر شب
به پـا كنید همه شورِ محـشرِ خود را
حسین گفتنِ ما دستِ ما نبود از توست
بگو به زمـزمـه ذكرِ مـكرر خود را
بـرای عمّه تان نـذر كرده ایم آقـا
بیاوریم نفس های آخرِ خود را
حسن لطفی
💥👇
مداحی آنلاین - بكش به روی سر خسته ام پر خود را - حاج محمود کریمی.mp3
3.75M
⏯ #مناجات با #امام_زمان(عج)
🍃بكش به روی سر خسته ام پر خود را
🍃به این دو چشم عبايِ معطّرِ خود را
🎤حاج #محمود_کریمی
👌بسیار دلنشین
💔 #جمعه_های_دلتنگی
🌷 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
مداحی آنلاین - یه مادر شهیدمو ، دلم رو پرپر میکنم - نریمانی.mp3
12.22M
⏯ #واحد احساسی #شهدا
🍃یه مادر شهیدمو ، دلم رو پرپر میکنم
🍃فقط با یاد پسرم ، زندگیمو سر میکنم
🎤 #سید_رضا_نریمانی
#دهه_فجر
یه مادر شهیدمو ، دلم رو پرپر میکنم
فقط با یاد پسرم ، زندگیمو سر میکنم
میگن شده بچهی من ، شهید مفقودالاثر
ولی دلم روشنه که ، میاد یه روزی ز سفر
میاد و درد دل این سیسالمو گوش میکنه
میاد و دلغصهی دورانو فراموش میکنه
چشاموخیرهبهقدو بهچشم و ابروشمیکنه
بیاد میگم بد دردی بود این انتظارم
تموم لحظههاشو واسش میشمارم
بهش میگم حتی یه قبر از تو نداشتم
رو قبر گمناما همش سر میگذاشتم
کاشکی ازش برام خبر بیارن
کاش بچهمو تو بغلم بزارن
کاشکی جنازشو با این شهیدا
که تازه دارن میارن بیارن
«شهید گمنام ٬ شهید گمنام»
اینعکسسیزدهسالگیت،جاتو کهپر نمیکنه
رفتی نگفتی مادرت ، با درد دوریت چه کنه
کاشکیمیشدازبختمن،اینغربتوپاکبکنن
کردم وصیت عکستو ، با بدنم خاک بکنن
فکر میکنم حالا دیگه قد و بالات رشید شده
یکم موهای سر و ریش جوونم سپید شده
من میدونم میای ولی بزار بگن شهید شده
بین مزار شهدا میشم یه جوری
سر به سرم داره میزاره این صبوری
چشمم به در خشک شد بیای تاکه تمومشه
این رنج بیتو بودن و این درد دوری
کاشکی خودت رو تو بهم نشون بدی
به مادر پیرت بازم توون بدی
خدا نخواد که جای اون قد و بالات
به دست من یه مشتی استخون بدی
«شهید گمنام ٬ شهید گمنام»
خیره به قاب عکستم ، جاشو مرتب میکنم
با خاطرات بچگیت ، روزمو هی شب میکنم
یادته بین روضهها ، دیشبچقدر سینه زدی
روضهیزهراکهمیشد،انگارمیخواستیجونبدی
رفتی و گفتی میرم و دومن مادر میگیرم
من انتقام سیلی زهرای اطهر میگیر
عظمت وارزش و خدمات انقلاب وخطای بزرگ در قضاوتها.mp3
10.91M
💫بسم الله الرحمن الرحیم 💫
🌹خطر یک کاسه کردن و سیاه دیدن تمام نظام انقلابی
🌸نوع قضاوت اشخاص نشان دهنده ی فهم معرفت و شعور افراد است
✋در گرفتاریهای اقتصادی همه ی خوبی ها را نباید منکر شد
😒مروری بر تفاوت های حال و قبل انقلاب
😡سلطه اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و نظامی بیگانگان قبل انقلاب برکشور
✋میزان دشمنی ها و جنایتهای دشمن در حق مردم ایران
✅خیلی از کارهای حکومت پهلوی نردبان دزدی بوده نه بسترسازی خدمت به مردم
😳تحیر شهید مطهری از روحیه امام خمینی در سفر فرانسه
🕌کمکهای غیبی و حیرت انگیز به انقلاب در کودتاها و توطئه ها وجنگها
👺خطرناکترین دشمنان ما منافقین هستند که با نقاب خودی از پشت خنجر می زنند
🌸🌸چند کلام عجیب درباره ی آیت الله خامنه ای از بزرگانی مثل مرحوم بهجت(درتشرف خدمت امام عصر) و مرحوم بهاالدینی و علامه حسن زاده
#دهه_فجر
نثار روح شهدای مقابله با ظلم صلوات
🌸🌸🌸🌸🌸
امام حسین ع
💫بسم الله الرحمن الرحیم 💫 🌹خطر یک کاسه کردن و سیاه دیدن تمام نظام انقلابی 🌸نوع قضاوت اشخاص نشان ده
.
وقتی مردم در پیروی از مردی که فقط از خدا و قرآن و اهلبیت حرف میزد و خودش هم عمل میکرد، پیروی و حمایت کردند، اون انقلاب شکل گرفت و اون امدادهای غیبی هم بخاطر توکل مردم بخدا بود.
پس تا از این تجملات و دنیا دوستی فاصله نگیریم، شاید کمتر شاهد اون امدادهای غیبی باشیم.
البته چون این مملکت، مملکت امام زمانیه ، خود حضرت هم بجهت مومنینی که هنوزم هستند و خدا را بطور شایسته بندگی میکنند، عنایت مستمر دارند، اما ما باید سعی کنیم خلوص شخصی خودمان را در تراز حاج قاسم ها قرار دهیم تا دوباره از امدادهای غیبی الهی هم بهره مند شویم. و این حاصل نمیشود ، مگر اینکه از منفعت طلبی هایمان فاصله بگیریم و به حق عمل کنیم.
انشاالله
.