eitaa logo
امام حسین ع
24هزار دنبال‌کننده
425 عکس
2.2هزار ویدیو
2.1هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
. برای غربت مدینه اشک چشام داره میباره میسوزم ازاین غم وغُصه بقیع چرا حرم نداره سوتو کو ،ره همه جا نداره ، شمع و چراغ میکُشه ، سینه زن و آخرش ، این غم و داغ آرزومونه تو بقیع یه روز با جمع نوکرا سینه بزنیم و دم بگیریم ذکریامجتبی با مددِ آقامون بسازیم چارتاگنبدطلا امون،،،،ازاین غریبی مدینه و مصیبت و درد مدینه و یه عالمه غم مدینه و بوی غریبی مدینه و غصه و ماتم باز دوبا ، ره میرسه یه صدا ، یی آشنا روضه ای ، به پاشده انگاری ، تو کوچه ها در خونه ای رو آتیش زدن یک عده بی حیا بوی دود و آتیش داره میاد از خونه ی آقا بی اجازه تو خونه رفتن و بَلوا شده به پا امون،،،،ازاین غریبی میون محرابِ عبادت حرمت آقا رو شکستن یه پیرمردو توی خونه ش غریبونه دستاشو بستن جلو چِش ،مِ بچه هاش خندیدن ، به گریه هاش بی عما ، مه بی عبا شد روون ، اشک چشاش گریه میکنه واسه مادرو مسمارومیخ در روضه طناب و کبودیه یاس شکسته پر کوچه و غلاف و جای ردِ پایِ چهل نفر امون،،،،ازاین غریبی نفس نداره و پیاده می بَرنش به پشت مرکب توخاطِرش میشه تجسّم مصیبت های عمه زینب زیرلب ، میخونه از ماجرا ، یِ کوچه ها طعنه و ، جسارتا مجلسِ ، نامحرما گریه میکنه واسه اون سر بالای نیزه ها شلوغیه بازار و خنده ی قوم یهودی ها دختر سه ساله ای که جاموند کنج خرابه ها امون ،،،،ازاین غریبی https://eitaa.com/emame3vom/43914 👇
‍ . (ع) باز دوباره دری میسوزه کوچه ای پُر شده از نامرد پیره مردی غریب افتاده نانجیبی دِلش رو خون کرد بی یار و یاوره غریب و مضطره وارث درد و غصه های حیدره آتیش زدن به در امون زِ درده سر شدن یه عده ای به خونَش حمله ور ----------------- مدینه غرق سوز و آهه آسمونش به رنگ تاره شعله ها گُر گرفته انگار داره بازم بَلا می باره آقامونو دارَن از خونه می بَرن دستاشو بستن و توو کوچه می کِشن با ظلم بی حساب میدن بهش عذاب با تازیوونه پیره مرد و می زَنَن -------------- بی عبا و عمامه ای وای اُفتاده یاد جَدش حیدر بی قراره میون کوچه واسه ی روضه های مادر اون مادری که سوخت بال و پری که سوخت به زیر دست و پاها پیکری که سوخت اون پسری که سوخت میخ دری که سوخت میون هُرم شعله چادری که سوخت ------------------- دیگه جونش رسیده روو لب پا برهنه به پشت مرکب نانجیبا میدن آزارِش زنده شد داغ عمه زینب نداره التیام مصیبتای شام اونا که اومدن برای ازدهام اونا که رقصیدن گوشواره دُزدیدن بُردن مخدرات و مجلس حرام ---------------------- https://eitaa.com/emame3vom/43916 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. تا زیارتنامه شد آغاز، غم پایان گرفت دردِ دوری،باسلامی نسخه‌ی درمان گرفت من گِلی بودم بدون روح،در خاک نجف تا نسیمی ازحرم آمدوجودم جان گرفت ابرها از آسمانِ شهر تو رد می‌شدند خورد،برقِ گنبدت برچشمشان،باران گرفت هیبتِ ایوان طلایت آنقدَر محوم نمود تا زبانم بند آمد ذکرِ «یا ایوان» گرفت یک عروسِ حیدری دیدم که از صحن نجف خاک را برداشت و با آن حنابندان گرفت خواستم تا بهترین مدحِ تو را از بر شوم زائری درصحن،ختم سوره‌ی انسان گرفت تا خداوندِ قلم یک سطر،در شان تو گفت از امینی الغدیر،از شاعران دیوان گرفت جایگاه دشمنان توست،قعرِ چاهِ ویل تازه خیلی هم خدا برحالشان آسان گرفت مسجدی که «اَشْهَدُ اَنَّ عَلی» را قطع کرد باید اصلا گنبد و گلدسته را از آن گرفت داریوش وکوروش و این داستانها، بگذریم کشور ما اعتبار از حضرت سلمان گرفت : ♥️ بین حیدر با خدا حائل شده یک تار مو آن هم از مویِ پریشانِ علی افتاده است صلي الله عليڪ يا سيدناالمظلوم يا ابا عبدالله الحسين سلام عليكم و رحمة الله،صبحتون بخير، روزتون معطر بنام .
‍ . چه خبرشده خونه ای آتیش گرفته باز توی شهرمدینه اومدن یه عده نامرد همگی با بغض و کینه دل پُره درده دوباره میون کوچه دری از جفا میسوزه خونه ی عزیز زهرا بین شعله ها میسوزه بی مُروّتا بی خبر از روی دیوار اومدن تو خونه ریختن بی عبا و بی عمامه آقارو از خونه بُردن طنابو نکش احترامشو نگه دار هی لگدنزن به پهلوش پیرمرده ریش سفیده با غلاف نزن به بازوش صدا میزنه کجایی مادر ببینی حرمت منو شکستن مثه جدّم غریبونه توکوچه دستاموبستن گریه میکنه وسط کوچه به یادِ زخم مسمار،زخم سینه هیزم و غلاف و قنفذ زخم بازوی مدینه اون مادری که باتن زخمی و تب دار برا شوهرش سپرشد انقده لگد زدن که بین کوچه بی پسرشد خدانیاره هیچ زنی میون آتیش چادر سرش بسوزه میون یه عده نامرد کل پیکرش بسوزه وای از کربلا بعد اون همه جسارت همه رو به غم نشوندن جلو چشم عمه زینب کل خیمه روسوزوندن میون آتیش دختری بااشک و ناله می دوید به روی خارا با پای زخمی تو صحرا هی میگفت کجایی بابا https://eitaa.com/emame3vom/43920 👇
امام حسین ع
تذکرات حجت الاسلام #معاونیان ۲ در پرهیز از غلو در مدح اهلبیت
.  جوانان مراقب بت‌پرستی مدرن باشند/ انگلیس برای تخریب شیعه ، مداح هم تربیت کرده است عقیق:به گزارش عقیق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزامحمدی در نخستین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های کشور، خدمت به هیأت‌های مذهبی را توفیق بزرگی دانست و اظهار کرد: امیدواریم با عنایت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تا آخرین نفس ذاکر و گریه‌کن اهل‌بیت(ع) باشیم. وی با بیان اینکه ذاکران با حضرت زهرا(س) برای دنیا و آخرت خود معامله کرده‌اند، تصریح کرد: در مورد ایام فرح و شادی مؤمنان در حوزه مناسک، فرم‌ها، محتواها و معرفت نسبت به این ایام به میزانی کم کار کرده‌ و در برخی از حوزه‌ها اصلا کار نکرده‌ایم که مذهب تشیع معروف شده به مذهب گریه و سیاه‌پوشی. این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: گاهی این انتقاد از سمت دشمنان مطرح می‌شود و جواب آن حرف امام است که تاکید داشتند ما باید تا می‌توانیم روضه بخوانیم و محرم و صفر را زنده نگه داریم اما گاهی این موضوع در جمع خودمان مطرح می‌شود وی با بیان اینکه رسانه و عملکرد ما به‌گونه‌ای است که مذهب ما را متهم به غم و گریه می‌کنند، گفت: برای خاصیت، حقیقت، آثار و فضیلت گریه و بکا صدها کتاب و سخنرانی وجود دارد که بارها بازخوانی و بازگویی شده است و باز هم باید یادآوری شود اما نسبت به ایام شادی غفلت کرده‌ایم که باید جبران کنیم. میرزامحمدی با اشاره به اینکه مناسک شادی ما را رسانه‌های غربی برای ما تعریف کرده‌اند، مطرح کرد: ما در اسلام چیزی با عنوان جشن تولد، مهدکودک و خانه سالمندان نداریم اما این موارد گریبان‌گیر ما نیز شده است چراکه ما برای شادی و نشاط دینی جامعه خود برنامه‌ای نداشته‌ایم. وی با تاکید بر اینکه گریه برای امام حسین(ع) سنگ محک ایمان است، عنوان کرد: سخنان بنده به‌عنوان شخصی که سال‌هاست گریه‌کن و روضه‌خوان اهل‌بیت(ع) است به معنای گلایه از گریه‌ها و روضه‌ها نیست بلکه تاکیدی بر لزوم پرداختن به ایام شادی در جامعه است.  میرزامحمدی با تاکید بر اینکه بدون غدیر، نوکری و محرم هم وجود نخواهد داشت، عنوان کرد: روز غدیر دین پیامبر اسلام(ص) کامل شد و این نشان می‌دهد که خداوند متعال از اسلامی راضی است که غدیر دارد؛ امروز یکی از مهم‌ترین مباحث در هیأت جاانداختن نظریه ولایت فقیه برای جامعه است. وی خاطرنشان کرد: ما برای حکم‌رانی سیاسی در عالم دو مدل بیشتر نداریم که شامل مدل‌های غدیر و سقیفه می‌شود؛ سقیفه بنی امیه تا آل‌سعود را به دنبال داشته و جبهه النصره و داعش را نیز پدیدآورده است درحالی‌که قرآن کریم در مورد غدیر و ایام رفت و برگشت پیامبر به حج متصل به غدیر 300 آیه نازل کرده است. میرزامحمدی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) نظیر و مشابه ندارد و برترین خلقت است، اضافه کرد: در آیات قرآن کریم آمده است که علی(ع) را ما انتخاب کردیم و ما آن را امام قرار دادیم و پیامبر، تو فقط ابلاغ کننده امامت هستی» این آیات نشان می‌دهد که پیامبر هم باید نسبت به امیرالمؤمنین(ع) وظایفی را انجام دهد. وی با بیان اینکه ما در نوروز که بدترین گناهان در آن رخ می‌دهد 13 روز تعطیلی داریم اما برای عید بزرگ غدیر فقط یک روز تعطیلی درنظر گرفته شده است، گفت: استقبال از محرم و سیاه‌پوشان باید یک یا دو شب قبل از ماه محرم دنبال شود و به بهانه استقبال از محرم نباید ایام غدیر را به یک روز محدود کنیم. با اشاره به اینکه غدیر با سابقه‌ترین جشن آفرینش است که فقط به اسلام هم محدود نمی‌شود، تصریح کرد: همان دینی که برای ما فضیلت گریه برای امام حسین(ع) را مورد تاکید قرار داده بر لزوم بزرگداشت غدیر هم بارها تاکید کرده است. وی با بیان اینکه انگلیس برای تخریب شیعه مداح هم تربیت کرده است، گفت: شیعه انگلیسی خود را متولی شعائر معرفی کرد درحالی‌که امام خمینی(ره) و اساتید امام بزرگ‌ترین گریه‌کنان اباعبدالله(ع) بودند و روزی دوبار زیارت عاشورا را همراه با صد لعن و سلام می‌خواندند؛ اگر شعائر را ما رها کنیم توسط دیگران منحرف می‌شود. *غدیر نباید فدای محرم شود میرزامحمدی فراموشی غدیر و پرداختن به محرم به جای غدیر را خلاف رضایت امام حسین(ع) دانست و گفت: به بهانه محرم نباید برای غدیر کم کاری کنیم؛ اگر غدیر فراموش نمی‌شد فاطمیه پیش نمی‌آمد و اگر سقیفه و فاطمیه نبود کربلایی پیش نمی‌آمد. وی با تاکید بر اینکه برخی با مداحی به دنبال خودنمایی هستند، عنوان کرد: امروز شاهد یک بت‌پرستی مدرن در جامعه هستیم، کارهای مداح توسط مخاطب الگوبرداری می‌شود به همین علت مداحان باید نسبت به رفتار، گفتار، پوشش، ظاهر و باطن خود دقت بیشتری داشته باشند. میرزامحمدی ادامه داد: هیأت، رسانه و شهرت امانتی در اختیار ما است که باید مراقب این امانت‌ها باشیم همانطور که این امانت‌ها در اختیار پیشکسوتان ما بوده و امروز به ما رسیده با علمکرد درست ما به نسل‌های آینده منتقل خواهد شد 👇
امام حسین ع
تذکرات حجت الاسلام #معاونیان ۲ در پرهیز از غلو در مدح اهلبیت
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه برخی با مداحی به دنبال خودنمایی هستند، گفت: امروز شاهد یک بت‌پرستی مدرن در جامعه هستیم، کارهای مداح توسط مخاطب الگوبرداری می‌شود به همین علت مداحان باید نسبت به رفتار، گفتار، پوشش، ظاهر و باطن خود دقت بیشتری داشته باشند. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. اکبر شیخی: بسیاری از موسیقی‌های هیأت در تراز دین نیست/موسیقی غربی میراث غارت شده از دعا و قرآن است یکی از پژوهشگران حوزه موسیقی از آسیب‌هایی که موسیقی غربی در کشور به دنبال داشته، یاد کرد و گفت: بسیاری از موسیقی‌هایی که امروز در هیأت اجرا می‌شود در تراز دین مبین اسلام نیست و در این حوزه ما نیازمند یک بازنگری مبنایی، علمی و عملی جدی هستیم. به گزارش عقیق، اکبر شیخی عصر دیروز در نخستین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های کشور، طی سخنانی با موضوع «جایگاه موسیقی در نوحه» اظهار کرد: هر چند برخی در این دنیا خیلی عزیز باشد اما برای روز قیامت در پرونده آن‌ها جنایت قتل به ثبت رسیده است چراکه تفکیری‌ها با استفاده از مداحی‌های این افراد، ترورهای بسیاری را رقم زده‌اند. وی با تاکید بر اینکه صدا و سیما نیز درگیر موسیقی مضر است، اضافه کرد: موسیقی غرب همانند یک ابر سیاه کل کشور را گرفته است و متأسفانه مداحان هم از این موضوع استثناء نیستند و حتی برخی متوجه آنچه که استفاده می‌کنند هم نمی‌شوند. شیخی از آسیب‌هایی که موسیقی غربی در کشور به دنبال داشته، یاد کرد و گفت: بسیاری از موسیقی‌هایی که امروز در هیأت اجرا می‌شود در تراز دین مبین اسلام نیست و در این حوزه ما نیازمند یک بازنگری مبنایی، علمی و عملی جدی هستیم. این شاعر مکتب اهل‌بیت(ع) ادامه داد: جوانان و نوجوانان به میزانی وارد قالب امروزی موسیقی هیأت شده‌اند که وقتی می‌خواهیم موسیقی ناب هیأت را به آن‌ها ارائه دهیم آن را بسیار سخت می‌پذیرند. وی از وجود چارچوب مشخص برای خواندن در هیأت یاد کرد و ادامه داد: ما موضوعی به‌عنوان داد زدن در خواندن نداریم و فقط بالا بردن موج صدا مطرح است اما متأسفانه برخی از مداحان در هیأت داد می‌زنند هیچ بویی از موج نبرده‌اند، درحالی‌که یک خواننده باید بتواند موج صدای خود را ارتقا دهد و در اوج هم اقتدار داشته باشد. شیخی با بیان اینکه خواننده در هنگام خواندن و شاعر در هنگام سرودن شعر باید به نکات ریز بسیاری توجه داشته باشد، عنوان کرد: اگر یک شعر و مداحی با جزییات مورد بررسی قرار گیرد و به صورت مبنایی به آن پرداخته شود برای مخاطب دلنشین خواهد بود. وی با تاکید بر اینکه در حوزه تهیه محتوا نباید نگاه‌های سلیقه‌ای و محدود داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) نباید در یک محتوا محدود به یک مذهب شود چراکه ایشان مقابل کفر و برای همه مذاهب و ادیان‌هاست. این پژوهشگر حوزه موسیقی نغمه را همانند شعر با اهمیت دانست و تصریح کرد: ما باید نغمه و موسیقی را نیز همانند شعر مورد توجه قرار دهیم تا همگان با نغمه و موسیقی آشنا شوند و فرق میان درست و نادرست را بفهمند. *ابزار «فریاد» در مداحی هیچ جایگاهی ندارد وی با بیان اینکه برخی هیأت‌ها موسیقی را هدف خود قرار می‌دهد اما باز هم به شیوه مطلوب به موسیقی اصیل و مورد نیاز هیأت نمی‌پردازند، مطرح کرد: غربی‌ها مقابل حکومت‌های ستمکار از ابزار «فریاد» برای موسیقی خود استفاده می‌کنند اما این ابزار در مکتب و مجلس امام حسین(ع) نباید هیچ جایگاهی داشته باشد. از وجود غنی‌ترین موسیقی‌های جهان در ایران یاد کرد و گفت: در هر خطه‌ای از این کشور یک گنیجه از موسیقی وجود دارد که باید از این گنجینه‌ها بهره‌مند شویم، موسیقی از نغمه و ضرب تشکیل شده به همین علت هم قابل بررسی و برداشت‌ها و ارائه‌های جدید است. وی از موسیقی ، به‌عنوان یکی از میراث غارت شده از هیأتی‌ها، مذهبی‌ها، دعا و قرآن نام برد و ادامه داد: این موسیقی را نجس کرده و جنس دیگری به ما تحویل داده‌اند و ما اکنون باید موسیقی غربی را تطهیر و بعد در هیأت از آن استفاده کنیم.