eitaa logo
امام حسین ع
17هزار دنبال‌کننده
389 عکس
1.9هزار ویدیو
1.9هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
. * برخی بر این باورند که فحش و دشنام نسبت به مومنان جایز نیست و گناه شمرده شده و خداوند وعده عذاب به دشنام‌دهنده را داده است؛ اما دشنام نسبت به دشمنان جایز است و بلکه حتی سیره و سنت معصومان(ع) دشنام و فحش به دشمنان است. اما خداوند به صراحت در آیه 108 سوره انعام سب و دشنام به دشمنان را جایز ندانسته و فرموده است: ولا تسبوا الذین یدعون من دون‌الله؛ و کسانی که غیرخدا را می‌خوانند، دشنام مدهید. امام صادق(ع) در تعلیل و تبیین علل و چرایی نهی خداوند از دشنام به دشمنان فرموده است: از دشنام به دشمنان خدا بپرهیزید، زیرا آنان به خداوند دشنام خواهند داد. (تفسیر نورالثقلین، ج1، ص 757، ح 238) خداوند همچنین در همین آیه، دشنام نسبت به مقدسات دشمنان و حتی بتان را نهی کرده است. امام صادق(ع) در تعلیل این نهی فرموده است، از آنجا که مومنان به معبودان مشرکان دشنام می‌دادند و به دنبال آن مشرکان به معبود مومنان دشنام می‌دادند، خداوند مومنان را از این کار نهی کرد. (همان، ح 239) در روایتی از امام صادق(ع) در تفسیر آیه آمده است: مراد از «سب‌الله»، سب ولی خدا است. (تفسیر نورالثقلین، ج1، ص 757، ح 237) پس مومنان برای اینکه پیامبر(ص) و دیگر اولیای معصوم الهی(ع) مورد سب و دشنام قرار نگیرند، باید از دشنام به دشمنان و مقدسات آنان اجتناب کنند. در حقیقت، با آنکه کافران و مشرکان، شایسته احترام نیستند، ولی نباید کاری کرد که موجبات مقابله به مثل آنان را فراهم کرد و دشمنان به مقدسات حقانی مومنان و مسلمانان اهانت کنند. اصولا انسان وقتی با شخص بی‌خرد و جاهلی مواجه می‌شود، باید از وی دوری گزیند و زمینه برای برخوردهای ناروا و اهانت‌آمیز را فراهم نیاورد. از این رو خداوند می‌فرماید: و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سالما؛ و هنگامی که بی‌خردان و سفیهان آنان را مخاطب قرار می‌دهند، می‌گویند سلام و با بی‌اعتنایی و بزرگواری از کنار آنان می‌گذرند. (فرقان، آیه 63) همچنین آنان وقتی با کاری بیهوده و لغو مواجه می‌شوند که بی‌خردان انجام می‌دهند با کرامت از کنار آن عبور می‌کنند. خداوند می‌فرماید: و اذا مروا باللغو مروا کراما. (فرقان، آیه 72) به هر حال از آیه 108 سوره انعام به دست می‌آید که مومن و مسلمان باید از دشنام و فحش به دیگران چه دوست و چه دشمن اجتناب کند. همچنین از آیه 11 سوره حجرات به دست می‌آید که نباید برای دیگران القاب زشت و فسق‌آمیز بسازد و آنان را بدان یاد کرده و مخاطب قرار دهد. این وظیفه در برابر مسلمان هرچند منافق و فاسق لازم است و در برابر کافران نیز به اسبابی که بیان شده لازم است مراعات شود و به آنان دشنام و فحش داده نشود و به القاب زشت یاد نشوند. اما اگر دشمنان و بی‌خردان دشنامی دادند باید با برخوردی شایسته زمینه‌ای فراهم کرد که آنان متنبه و آگاه شوند و زمینه برخوردهای تندتر فراهم نشود. (مجمع‌البیان، ج 8-7، ص 233) * دشنام‌دهندگان چه کسانی‌اند؟ در قرآن دشنام‌دهندگان معرفی می‌شوند. با استفاده از این آیات می‌توان دریافت که چه کسانی اهل دشنام و فحش هستند. مهم‌ترین کسانی که اهل دشنام و فحش هستند عبارتند از: 1- بی‌خردان و سفیهان: و اذا خاطبهم الجاهلون (فرقان، آیه 63) باید یادآور شد که مراد از جاهل در آیه جهل در برابر عقل است نه علم؛ پس مراد بی‌خرد و سفیه است؛ 2- نادانان و بی‌دانش‌ها: فیسبوا الله عدوا بغیر علم. (انعام، آیه 108)؛ 3- دشمنان پیامبر (قلم، آیات 4 و 13)؛ 4- کافران (بقره، آیه 104و نساء آیه64)؛ 5- مترفان و بدمستان از ثروت (مؤمنون، آیات 66 و 67)؛ 6- مشرکان (انعام، آیه 108)؛ 7- یهودیان (نساء، آیه64) از این آیات به دست می‌آید که انسان‌های نادرست و نابکار اهل دشنام و فحش دادن هستند و اهل اسلام و ایمان هرگز چنین رفتاری ندارند. امیرالمؤمنین علی(ع) نیز می‌فرماید: سنه اللئام قبح الکلام؛ سنت و منش انسان‌های پست بدگویی و بدزبانی است. (غررالحکم، ص223) * ممنوعیت ارتباط و معاشرت با دشنام‌دهندگان خداوند نه تنها فحش و دشنام را ناروا و غیرجایز شمرده و نسبت به مؤمنان گناه و حرام دانسته است، بلکه از پیامبر(ص) خواسته تا از اهل دشنام و فحش، اجتناب کرده و دوری کند. بنابراین هرگونه معاشرت با چنین افرادی ممنوع است و باید از آنان اجتناب شود. خداوند در قرآن پیروی و اطاعت از این دسته افراد را نادرست دانسته و فرموده است: ولا تطع... هماز مشاء بنمیم... عتل بعد ذلک زنیم؛ اطاعت مکن... کسی را که بسیار عیبجویی و به سخن‌چینی آمد و شد می‌کند،... علاوه بر اینها کینه‌توز و پرخور و خشن و بدنام است! (قلم، آیات 10 و 11 و 13) امیرمؤمنان امام علی(ع) می‌فرماید: من سمع بفاحشه فابداها کان کمن أتاها؛ آنکه سخن یا عمل زشتی بشنود و بازگویش کند مانند کسی است که آن را گفته یا انجام داده. (شرح نهج‌البلاغه، ابن‌ابی الحدید ج20، ص273، ح160) .
. گفتگوی مفضل از یاران امام صادق(ع)، با ابن ابی‌العوجا، نمونه‌ای است که روش گفتگوی امام صادق(ع) را به صورت غیرمستقیم نشان می‌دهد. روزی مفضّل او را نزدیک قبر پیامبر صلی الله علیه و آله دید که نشسته است و وجود خدا را انکار می‌کند. مفضل از بیان وی خشمگین می‌شود و زبان به فحاشی گشوده، ادب گفتار را مراعات نمی‌کند. ابن ابی‌العوجاء به وی می‌گوید: چرا این طور حرف می‌زنی؟ اگر از یاران جعفر بن محمّد هستی، او این گونه با ما حرف نمی‌زند و با مانند دلیل تو با ما بحث نمی‌نماید. او پیش از تو، حرف‌های ما را شنیده؛ ولی هیچ وقت در صحبت، با ما بدزبانی نکرده و جز پاسخ حرف‌های ما، سخن اهانت‌آمیزی نگفته است. او با کمال بردباری و متانت به سخن ما گوش می‌دهد و از ما می‌خواهد که هر چه دلیل بر عقیده خود داریم، بیاوریم. پس از این که حرف‌های ما تمام شد ـ در حالی که ما به خیال خود، او را محکوم کرده‌ایم ـ او شروع به صحبت می‌کند و با چند کلمه کوتاه تمام حرف‌هایی را که زده‌ایم، باطل می‌سازد و با استدلال‌های متین خود، راه هرگونه بهانه جویی را بر ما می‌بندد، به طوری که نمی‌توانیم پاسخ‌های او را رد کنیم. اگر تو هم از یاران او هستی، این گونه با ما حرف بزن (مجلسی،۱۴۰۳،ج۳،ص۵۸-۵۷). ابن‌درید در المجتنی، مناظره امیرالمؤمنین(ع) و یهودی را نقل می‌کند که در آن علی(ع)، وی را با عبارت  أخا الیهود، مورد خطاب قرار می‌دهد و این برخورد توأم با مهر و عطوفت امام(ع)، در مخاطب اثر کرده و وی در پاسخ امام(ع)، عبارت مولای به کار می‌برد. ابن‌کثیر دمشقی در البدایة و النهایة نامه‌ای از حضرت سیدالشهدا(ع)، نقل می‌کند که ایشان مخاطبان نامه را با لفظ برادر خطاب می‌کنند. «مِن الحسین بن علی(ع) إلی إخوانه من المؤمنین و المسلمین»(ابن کثیر، ۱۴۰۹، ج۸، ص۱۶۸). .
. روایت: «قَالَ رَسُولُ اللهِ(ص): مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» در کتاب «کافی» مرحوم کلینی، بخشی با عنوان «بابُ الاهْتِمامِ بِأُمورِ الْمُسْلمین» آمده است. اولین روایت این باب، نقلی است از امام صادق (ع) از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: «هر کسی که، صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست».[1] همچنین روایت چهارم این باب از امام صادق(ع) و با تفاوت بسیار اندکی در تعبیر؛ همین معنا را می‌رساند. در روایت پنجم این باب از امام صادق(ع) از پیامبر(ص) نیز همین معنا نقل شده است، جز آن‌که در ادامه آن چنین آمده است: «هر مسلمانی که ندای مسلمانی را بشنود که از او کمک می‌خواهد و پاسخ او را ندهد مسلمان نیست».[2] بنابراین، سه روایت در یک مضمون وارد شده است و در دو مورد، امام صادق(ع) از پیامبر اسلام(ص) چنین مضمونی را نقل کرده‌اند و نشان از آن دارد که اجمالاً می‌توان پی برد، چنین مضمونی از پیامبر(ص) وارد شده است. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. نظر حاج محمود کریمی در مورد بِسْمِ الله الرَّحْمَٰن الرَّحيمِ سلام هموطن یه مثال... ده‌نفر میرن رستوران، با رأی اکثریت همه یک نوع غذا سفارش میدن؛ ولی یک‌نفر رأی نمیده. اون‌که رأی نداده نمیتونه از کیفیت غذا انتقاد کنه. شاید اگه رأی می‌داد، یه غذای دیگه می‌خوردن. «رأی دادن یعنی حقّ مطالبه‌گری» فدای شما؛ .
. 📋 وای وای وقتی که .... ✔️ / حاج محمود کریمی ✔️ ✔️ "ع" ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ وای وای وقتی که می‌دیدم عمم رو زیر تازیونه ها وای وای وقتی که رو نیزه سنگ خوردی از رو بوم خونه ها وای وای وقتی از رو نیزه افتادی رو خاکا وای وای وقتی از رو نیزه دیدی من و بابا وای وای تا اسم تو رو بردم وای وای سیلی و لگد خوردم وای وای من با هر قدم مردم وای وای ذره ذره جون دادم وای وای از رو ناقه افتادم وای وای اسم رفته از یادم وای وای وقتی که لرزیدم از شرم اون چشمای بی حیا وای وای وقتی که می‌بندن سرها رو رو نیزه ها وای وای از دست نامردا تو کوچه و بازار وای وای از سیل اشکای این گریه ی زار زار وای وای تا اسم تو رو بردم وای وای سیلی و لگد خوردم وای وای من با هر قدم مردم وای وای وقتی که می‌پیچید زنجیرم دور این گلوی من وای وای وقتی که سر نیزه سرخ میشد با خون عموی من وای وای پیرم کرد درد این زنجیر رو دوشم وای وای از درد سیلی و زخم روی گوشم وای وای این چشما دیگه تاره وای وای از زخمای گوشواره وای وای از این معجر پاره ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ .👇
4_5891213727172135252.mp3
9.97M
های علیه السلام «وای وقتی که میدیدم...» الحرام سال ۹۳ هیات رایت العباس علیه السلام
. 6️⃣3️⃣3️⃣ چند روش برای رسیدن به انتخاب درست در انتخابات -2 2️⃣ آیا وعده‌های کاندیدا در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور است؟ گاهی کاندیداها قول‌هایی می‌دهند که طبق قانون اساسی در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور نیست و مثلا در حیطه اختیارات مجلس یا ستاد کل نیروهای مسلح یا سایر بخش‌هاست. مهم است بدانیم فرد قانونا توانایی اجرای وعده‌اش را دارد یا فقط بنا دارد با ذکر برخی مسائل، از این مرحله عبور کند. 🔘 ادامه دارد ... 📡 .
بحب الحسین.mp3
7.2M
پویانفر بحب الحسین صَباحاً اَتَنَفَسُ بِحُبِ الحُسَین مَسائاً اَتَنَفَسُ بِحُبِ الحُسَین بِحُبِ الحُسَین...بِحُبِ الحُسَین به عشق تو نفس میزنم به عشق تو نفس میکشم به نیت ضریحت آقا رو پرچم تو دست میکشم گریه صبح و شام من مستی مستدام من تربت توبه کام من عشق علیه السلام من ای غم نا تمام من زخم من التیام من السلام ای امام من عشق علیه السلام من صَباحاً اَتَنَفَسُ بِحُبِ الحُسَین مَسائاً اَتَنَفَسُ بِحُبِ الحُسَین ​​​​​​​بِحُبِ الحُسَین...​​​​​​​بِحُبِ الحُسَین .
‍ . سبک مهدوی و گریز به کربلا و..... مناسب دسته عزاداری و یوسف زهرا بیا موسم ماتم شده روز عزای ششم امام عالم شده شده با زهر ستم،حضرت صادق شهید عمر پر از رنج او، از کینه ها سر رسید العجل یا مهدی....‌ 🌸🌸🌸🌸🌸 دوباره بر دوش توست،شال سیاه عزا بگو کجای بقیع، روضه گرفتی آقا تا کی همیشه کارت ، تنها عزاداری است تا کی ز چشمان تو ،خون جای اشک جاری است العجل یا مهدی...‌ 🌸🌸🌸🌸🌸 دوباره تو زائر حضرت صادق شدی معتکف حائر حضرت صادق شدی کنار قبرش شدی دوباره تو روضه خوان ولی به روی سرت نیست چرا سایه بان العجل یا مهدی...‌ 🌸🌸🌸🌸🌸 اشک نگاهت شده ،کنار قبرش چو رود چون که ندارد حرم ، از جور آل سعود او که تمام هستش ،شد صرف راه خدا چرا مزارش شده بدون صحن وسرا العجل یا مهدی...‌ 🌸🌸🌸🌸🌸 هر دم رسیده پایت، به روی خاک بقیع مقابلت تداعی، شد بغض ِ ابن ربیع آن دشمنی که قلب ِ جدّ تو را شکسته دست امام ما را میان خانه بسته العجل یا مهدی...‌ 🌸🌸🌸🌸🌸 بدون اذن،بی حیا آمده به خانه اش به هم زده از جفا،خلوت کاشانه اش او را بدون کفش و عبا و عمّامه برد جوری دوانده او را که بین راه زمین خورد العجل یا مهدی...‌ 🌸🌸🌸🌸🌸 بمیرم او بین راه خیلی اهانت شنید سواره بود دشمن و پیاده او می دوید از روی پیشانی اش،خیلی عرق چکیده از دشمنش بین راه،(جعفر بدو) شنیده العجل یا مهدی...‌ 🌸🌸🌸🌸🌸 وقتی که او به قصر منصور ملعون رسید به روی او دشمنش سه مرتبه تیغ کشید اگر که در قصر او دیده جفا بیکران شکر خدا ندیده جسارت خیزران دگر کسی در آن بین،ناموس او را نبرد پیش نوامیس او ،شراب تازه نخورد اگر چه از جسارت، قامت پاکش خمید در قصر آن بی حیا ،سر بریده ندید العجل یا مهدی..... 🌸🌸🌸🌸🌸 شده امام صادق،شهید ِ زهر جفا شکرخدا سر او نشد ز پیکر جدا میان تیر وشمشیر ،دفن نشد پیکرش نشد پر از ردّ پا ،روبه روی خواهرش نشد جدا از تنش،انگشت و انگشترش نرفت سرش روی نی،مقابل دخترش بر روی خاک صحرا ،نشد رها تن او نمانده زیر آفتاب،با بغض دشمن او نشد اسیر دشمن خواهر و دختر او نمانده با جسارت، بین تنور سر او العجل یا مهدی..... ✍علی مهدوی نسب(عبدالمحسن) 👇
Output_Merge(1).mp3
3.33M
▪️روضه و مرثیه▪️ علیه السلام 🔶روضه جانسوز امام صادق علیه السلام 🔻گریز به روضه ✍آتش زدن خیمه های امام حسین علیه السلام غروب عاشورا Pdfمتن 👇
استاد مومنی.pdf
505K
🔻روضه و مرثیه🔻 علیه السلام 🔶روضه جانسوز امام صادق علیه السلام 🔻گریز به روضه ✍آتش زدن خیمه های امام حسین علیه السلام غروب عاشورا
. سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید انتظار فرج از نیمۀ خرداد کشم 📝 قدس‌سره .
08_04_1398_شهادت_امام_جعفر_صادق.mp3
20.69M
🔖منبر کامل 🔖 💠 اقدامات وجود نازنین علیه السلام 💠 🔻جلسه دوم 🔻 علیه السلام
07_04_1398_شهادت_امام_جعفر_صادق.mp3
14.09M
🔖منبر کامل 🔖 💠 اقدامات وجود نازنین علیه السلام 💠 🔻جلسه اول 🔻 علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🚨اطلاعیه شورای نگهبان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری صادر شد + متن کامل بسم الله الرحمن الرحیم شورای نگهبان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام صادق علیه السلام و سالگرد رحلت حضرت امام خمینی رحمت الله علیه معمار کبیر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالروز حادثه پانزدهم خرداد ماه و با تقدیر و تشکر از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی اعلام می‌نماید، در حین بررسی صلاحیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری و پس از آن، در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها با استناد به بعضی از گزارش‌های نادرست و غیرمستند در مورد برخی داوطلبان محترم و بستگان ایشان نسبت‌های نادرستی داده شده است. شورای نگهبان ضمن تاکید بر حفظ حرمت اشخاص و محکوم نمودن هتک حرمت و حیثیت داوطلبان و خانواده‌های ایشان از کلیه رسانه‌ها موکدا می‌خواهد با توجه به محرمانه بودن بررسی صلاحیت‌ها در این شورا و با عنایت به اینکه در بررسی‌ها مجموعه‌ای از موضوعات، مستندات و مدارک مورد ارزیابی قرار گرفته و برخی گزارش‌های نادرست در نظریه نهایی شورای نگهبان موثر نبوده است، از گمانه‌زنی و استناد به امور غیرواقعی و نادرست اجتناب نمایند. در پایان طول عمر و سلامتی مقام معظم رهبری دامت برکاته را از خداوند متعال مسالت می‌نماییم. شورای نگهبان 14 خرداد ماه 1400 .......... .
. فرق است میان «به برخی که احراز صلاحیت نشدند شد» با «به برخی جفا شد که احراز صلاحیت نشدند» رهبر معظم انقلاب جفای صورت گرفته را به *بعد از فرایند* احراز صلاحیت ها اطلاق کردند نه در بررسی صلاحیت‌ها . اگر اِشکال رهبرانقلاب به شورای نگهبان بود خصوصی تذکر می دادند ویا طبق روال گذشته حکم حکومتی صادر میکردند، اما این تذکر ضروری که امروز مطرح کردند بیشتر به رفتار ما در فضای مجازی بر می‌گشت، جفا را ما مرتکب شدیم که حرف های نادرستی به برخی نسبت داده شد و ما بدون تحقیق بازنشر کردیم! .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🏷افتادی لب تشنه رو خاکا ... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ افتادی لب تشنه رو خاک دعوا شد سرت هجوم آوردن با نیزه ها دور پیکرت به حال روز مظلوم تو بین قتلگاه کل میکشیدن پیش چشم زینب خواهرت با چکمه نشست رو بدنت میزد از قفا به گردنت موهاتو گرفت میون دست خولی و سنان میزدنت ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شاه بی کفن حسین من ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ تو رو حرومی های کوفه تشنه کشتنت بی کس و تنها بین گودال گیر آوردنت برای غارت ریختن روی جشم اطهرت رحمی نکردن حتی به اون کهنه پیرهنت انگشترای دست بریده شد اعضای تنت دریده شد مادر نوحه خوند برای تو حزن گریه ها شنیده شد ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شاه بی کفن حسین من ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻
018.mp3
10.62M
شور (افتادی لب تشنه رو خاک ها ..) جلسه هفتگی مورخه 1400/3/7
دکتر غضنفر نژاد (مسئول اسبق صنعت ، معدن و تجارت) در برنامه غیر محرمانه: باید کاندیداها روشن بیان کنند که gdp چقدر خواهد شد.ضریب چینی چقدر کاهش خواهد یافت. تورم را با چه برنامه ای میخواهد کاهش بدهد. این ها توقعات مردم است. پاسخ مناسب به این سوالات است که وضع معیشت مردم را بهبود خواهد بخشید. ........... کاهش هزینه ها و بهبود بهره وری باچه برنامه هایی قابل تحقق است. حرفهای کلی زدن.... یعنی این کاندیدا، بعدا ،پاسخی برای قول های داده شده ندارد. و وضع موجود در ایام ریاستش را ، حاصل تلاشش میداند. ........ جی دی پی یا تولید ناخالص داخلی. GDP شاخص مهمی برای اقتصاددانان و سرمایه‌گذاران است زیرا نشان‌دهنده رشد و تولید اقتصادی است. وقتی اقتصاد شکوفایی داریم، به طور معمول نرخ بیکاری پایین‌تر است و دستمزدها افزایش می‌یابند، زیرا بنگاه‌های اقتصادی، نیروی‌کار بیشتری استخدام می‌کنند تا پاسخگوی تقاضای در‌حال‌ رشد اقتصاد باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. وطن را گلستان کند رأی ما زمین را گل افشان کند رأی ما شود خیره چشم همه زین حضور جهان را که حیران کند رأی ما اگر مثل دریا شویم ای عزیز یقیناً که توفان کند رأی ما هجومی شود بر صف دشمنان عدو را که ویران کند رأی ما برای سرافرازی دین بیا حکایت ز ایمان کند رأی ما حماسه همین است و جز این مباد که حق را درخشان کند رأی ما به دشمن مبادا امانی دهیم که او را پریشان کند رأی ما اگر فتنه سازد ، اگر توطئه عمل ضد طغیان کند رأی ما اگر بی تفاوت بمانی خطاست بدان دفع بحران کند رأی ما شهیدان همه حافظ دین شدند تأسی به آنان کند رأی ما به فرمان رهبر دهم رأی خود به حکمی که تابان کند رأی ما « چو ایران نباشد تن من مباد » که احیای ایران کند رأی ما اگر «یاسر» اینجا کسی کم گذاشت الهی که جبران کند رأی ما ** بر مدار انقلاب محمود تاری «یاسر» .