eitaa logo
امام حسین ع
19.4هزار دنبال‌کننده
401 عکس
2هزار ویدیو
1.9هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
. بسم الله الرحمن الرحیم شهادت سلام‌الله‌علیها؛ بند اول یه خواهر مضطر و حزینم یه آرزو مونده توی سینه‌م یه‌بار دیگه تورو ببینم ۳ - رضاجان جونمو به لب می‌رسونه - ندیدنت رضا جان شوق تو منو می‌کشه از - مدینه تا خراسان آتیش افتاده به جونم دوری از تو می‌سوزونم زیرلب به عشق دیدنت می‌خونم: برای دیدنت چشم انتظارم؛ برادر، برادر خدا میدونه که طاقت ندارم؛ برادر، برادر "واویلا ، واویلا ، واویلا ، واویلا ۴" بند دوم زمونه چه پست و نابکاره نذاشته برام یه راه چاره نمیشه ببینمت دوباره ۳ - رضاجان یاد تو می‌افتم، به دلم - آتیش غم می‌شینه خیلی سخته خواهر نتونه - داداششو ببینه بی‌تو از همه بریدم آخرش تورو ندیدم کاش میدیدی چه سختی‌هایی کشیدم غریب و خسته و دلخون و تنها؛ برادر، برادر ندارم طاقت موندن تو دنیا؛ برادر، برادر "واویلا ، واویلا ، واویلا ، واویلا ۴" بند سوم تو این دم آخریِ عمرم نشست رو دلم یه کوهی از غم دلم می‌گیره به یاد عمه‌م ۳ - رضاجان می‌میرم برات و می‌بینم - به آرزوم رسیدم اما شکر حق که سر تو - رو نیزه‌ها ندیدم آخ بشم فدای زینب رنج و غصه‌های زینب می‌خونم من این شعرو به جای زینب؛ گلی گم کرده‌ام می‌جویم او را؛ حسین جان۲ به هرگل می‌رسم می‌بویم او را؛ حسین جان۲ گل من یک نشانی در بدن داشت؛ حسین جان۲ یکی پیراهن کهنه به تن داشت؛ حسین جان۲ "واویلا ، واویلا ، واویلا ، واویلا ۴" 👇
. شهادت سلام اللّه علیها حرمِ تو کرمِ تو پرچمِ تو زهرایی مثلِ مادر شدی مضطر می‌زنی پَر زهرایی آه از ..... روضه‌هایِ بارون دردِ یار و هجرون داری تب آه از ..... روضه‌یِ اسارت شبِ قتل و غارت یازینب عمّه جانِ ما چی دیده چی کشیده عمّه جانِ ما دیده سر بریده عمّه جانِ ما ۲ عمّه جانِ ما پایِ سرِ علمدار عمّه جانِ ما رفته تا کوچه‌بازار عمّه جانِ ما ۲ وای عمّه جانِ ما/۴/ سرنوشتِ.... ما بهشته با غلامیِ بانو آسمونا روبه‌رویِ... گنبدت زده زانو بی‌بی لطفِ بی‌نظیری دخترِ امیری دستگیری بی‌بی تو شبیهِ زهرا واسه سینه‌زن‌ها مُجیری مثلِ مادری کرم تو زود به زوده مثلِ مادری آیا بازوتم کبوده مثلِ مادری مثلِ مادری پایِ رهبرت می‌مونی مثلِ مادری جون می‌دی تویِ جَوُونی مثلِ مادری وای وای مادرم/۴/ .👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ﺗﺎ ﮐﯽ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺍﺯ ﺩﻭﺭ ﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺑﺮﺳﺎﻧﻢ ﺍﺯﺗﻮﺧﺒﺮﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻧﮕﺮﺍﻧﻢ جان بی تو به لب آمده ﺍﯼ ﭘﺎﺭﻩ ﺟﺎﻧﻢ دلگیرم ازین شهر و روا ، نیست بمانم ﯾﮏ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﯾﻌﻘﻮﺏ(ﻉ) ﺍﮔﺮﺟﺎﻣﻪ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺣﺎﻻ‌ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺭﺿﺎ(ﻉ) ﻧﺎﻣﻪ ﺭﺳﯿﺪﻩ… ﺍﯼ ﮐﺎﺵ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺧﺒﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻢ ﺩﺭ ﺁﺗﺶ ﻋﺸﻖ ﺗﻮ ﭘﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺳﻔﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻢ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺑﻪ ﻗﻢ ﻫﻢ ﻧﻈﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻢ ﺑﺎ ﺧﺎﻃﺮ ﺁﺳﻮﺩﻩ ﺑﻤﺎﻥ ﭼﺸﻢ ﺑﻪ ﺭﺍﻫﻢ ﯾﮏ ﻗﺎﻓﻠﻪ ﻣﺤﺮﻡ ﺑﺨﺪﺍ ﻫﺴﺖ ﺳﭙﺎﻫﻢ! ﺍﯾﻦ ﺟﺎﺩّﻩ ﻫﺎ ﭼﺸﻢ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﻗﺪﻡ ﻣﺎﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻧﺮﺳﺪ ﻗﺎﻓﻠﻪ ﺗﺎ ﻃﻮﺱ، ﻏﻢ ﻣﺎﺳﺖ ﺍﻧﮕﺎﺭ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﮎ ﻋﺮﺍﻕ ﻋﺠﻢ ﻣﺎﺳﺖ ﺣﺎﻻ‌ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﭘﺪﺭﻡ، ﻗﻢ ﺣﺮﻡ ﻣﺎﺳﺖ… حاشا ﮐﻪ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﻨﻢ ﺩﻟﺒﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﺴﺎﺯﻡ ﺣﺮﻡ ﻣﺎﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺮﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﺭﺍ ﺑﭙﺬﯾﺮﻡ ﺣﺎﻻ‌ ﺑﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺑﺮﺳﻢ ﯾﺎﮐﻪ ﺑﻤﯿﺮﻡ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﭘﺮﯾﺸﺎﻧﻢ ﻭ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﻭ ﺍﺳﯿﺮﻡ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺣﺠﺮﻩ ﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﻭﺿﻪ ﺑﮕﯿﺮﻡ ﺑﺎﯾﺎﺩ ﻏﻢ ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﺱ) ﻫﻖ ﻫﻖ ﺑﻨﻮﯾﺴﻢ ﺑﺮ ﺣﺎﺷﯿﻪ ﯼ ﺑﺮﮒ ﺷﻘﺎﯾﻖ ﺑﻨﻮﯾﺴﻢ… ﺑﺎ ﮔﺮﯾﻪ ﯼ ﻣﻦ ﻫﯿﭻ ﮐﺴﯽ ﮐﺎﺭ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻗﻢ ﮐﺎﺭ ﺑﻪ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺩﺭ ﮐﻮﭼﻪ ﺩﺭﯼ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﺴﻤﺎﺭ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻣﻌﺼﻮﻣﻪ ﯼ (ﺱ) ﺗﻮ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﻧﺪﺍﺭﺩ نامحرم اگر هست در این کوچه غمی نیست اینجا زدن فاطمه ها (س) حرف کمی نیست ﺑﯿﻦ ﻧﻈﺮ ﺁﻥ ﻫﻤﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﻓﺮﻕ ﺍﺳﺖ ﺑﯿﻦ ﻫﻤﻪ ﺩﺭ ﭘﺸﺖ ﺩﺭ ﻭ ﻫﻤﻬﻤﻪ ﻓﺮﻕ ﺍﺳﺖ ﺑﯿﻦ ﺍﺛﺮ ﻫﻠﻬﻠﻪ ﺑﺎ ﺯﻣﺰﻣﻪ ﻓﺮﻕ ﺍﺳﺖ ﻣﺎﺑﯿﻦ ﻏﻢ ﻓﺎﻃﻤﻪ (س) ﺑﺎ ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﺱ) ﻓﺮﻕ ﺍﺳﺖ از مردم نامرد دراینجا اثری نیست در شهر قم از ضربه سیلی خبری نیست 🔸شاعر: .
۱ هزار و یک نکته «هیئت»-۸؛ ارائه آموزش‌ مداحی تنها به شیوه سنتی مورد انتقاد است  مجید طاهری مدیر آموزش خانه مداحان گفت: هر مداحی که در ابتدای مسیر خود به روش‌های سنتی بپردازد یقیناً با ثبات و عمق بیشتری می‌تواند ادامه دهد. خبرگزاری مهر -گروه دین و آیین-فاطمه علی آبادی: فرهنگ مدح و مداحی یکی از عوامل مهم در ترویج اندیشه اسلامی شیعی و تثبیت آن در طول تاریخ ایران اسلامی به شمار می‌رود و در طول تاریخ مداحان و شاعران فراوانی با استفاده از اشعار، سیره و رفتار اهل بیت (ع) را با اسلوب‌های هنری و قالب‌های جذاب پایدار و تأثیرگذار توصیف و به مخاطبان انتقال دادند. هیئت‌های مذهبی فرصتی برای پرورش انسان و انسان‌سازی است که اگر به این مقوله بها داده نشود و آموزش‌های لازم صورت نگیرد، قطعاً خسارتی را در پی خواهد داشت و چون مداحان و هیئت‌های مذهبی با جمعیت قابل‌ملاحظه‌ای از افراد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان در ارتباط هستند می‌توانند نقش مؤثری در تربیت آنان داشته باشند بنابراین اگر محتوایی که مداحان و هیئات مذهبی به مخاطبان خود می‌دهند غنی نباشد ممکن است تربیت دینی جوانان به‌ویژه انگیزه حضور مردم در مجالس دینی با چالش روبه‌رو شود. خانه مداحان اهل بیت (ع) در آبان‌ماه سال ۱۳۸۸ به همت علی آهی از پیشکسوتان عرصه ستایشگری تأسیس شد. انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی، ایجاد اتحاد در جامعه ستایشگران و ارائه خدمات رفاهی به آنها از جمله اهداف آهی از تأسیس این خانه بود. شهرداری تهران که مهم‌ترین حامی این مؤسسه خصوصی به شمار می‌آید عمارت تاریخی فخرالدوله در محله فخرآباد را جهت استقرار مؤسسه اختصاص داد. درهای این خانه هر روز از ۸ صبح تا ساعت ۱۶ به روی مردم و مخاطبان اصلی این خانه باز است، یکی از مهمترین برنامه‌های خانه مداحان دایر کردن کلاس‌های آموزشی مداحی در رشته‌های آموزش قرآن و حدیث، تاریخ و مقتل، عقاید و مهارت آواز و ارائه گواهینامه معتبر برای مداحان سراسر کشور است. خانه مداحان همزمان با برگزاری دوره‌های آموزشی برای آقایان، برای بانوان هم دوره‌های مجزایی برگزار می‌کند بر همین اساس و برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های علمی آموزشی خانه مداحان با  مدیر آموزش خانه مداحان به گفتگو نشستیم که در ادامه حاصل آن را می‌خوانید: *خانه مداحان در حوزه آموزش مداحی و ستایشگری چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ روش ما در آموزش خانه مداحان به این شکل است که ما تلفیقی بین روش سنتی و جدید علمی را به کار گرفتیم، فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره آموزش و نوع عملکرد مداحان این است که فرمودند هر بنایی که می‌گذارید روی بنای قبل بگذارید، بنای جدیدی بدون پایه و اساس و ریشه نگذارید؛ بنایی که پایه نداشته باشد هر آن ممکن است تخریب شود. گذشتگان، پیشکسوتان و پیر غلامان این عرصه، روش‌هایی در مداحی داشتند، نظر رهبر انقلاب بر این است که آن روش‌ها حتماً باید ادامه پیدا کند؛ چرا که روش‌های صحیحی در مدح اهل بیت (علیهم‌السلام) بود، هر مداحی که در ابتدای مسیر خود به روش‌های سنتی بپردازد یقیناً با ثبات و عمق بیشتری می‌تواند ادامه دهد. مداحانی هستند که به صورت سنتی و با شیوه گذشتگان شروع کردند و امروز بعد از ۶۰ سال هنوز هم در این عرصه باقی مانده‌اند؛ مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند و در مجالس، از ایشان دعوت به عمل می‌آید. در مقابل مداحانی هم هستند که از روش پیشینیان استفاده نکرده و بر پایه‌های ستبر و محکم شیوه‌های سنتی تکیه نکردند و متأسفانه دوره کوتاهی داشتند و کنار رفتند. اگر جوانان می‌خواهند ماندگار باشند، باید به روش‌های سنتی ارج نهاده و آنها را به کار بندند. ما در آموزش‌های مداحی سعی می‌کنیم تلفیقی از دو روش سنتی و جدید علمی استفاده کنیم اگر جوانان می‌خواهند ماندگار باشند، باید به روش‌های سنتی ارج نهاده و آنها را به کار بندند. *در آموزش مداحی در کنار شیوه‌های سنتی از روش‌های نوین هم استفاده می‌شود؟ ما در آموزش‌های مداحی سعی می‌کنیم تلفیقی از دو روش سنتی و جدید علمی استفاده کنیم، از این رو کتاب‌هایی را بر اساس شیوه پیشکسوتان مداحی و اشعار منتخب تألیف کردیم و در اختیار هنرجویان عزیز قرار دادیم. همچنین از علوم روز از جمله رشته زبان و ادبیات فارسی، علوم قرآن و حدیث، تاریخ اسلام و تشیع، آواز و موسیقی بهره گرفتیم، کتاب‌های علمی موجود در این ارتباط را تهیه کرده و در امر آموزش مداحان به کار گرفتیم. ما سه روز در هفته را به آموزش هنرجویان آقا اختصاص دادیم و در هر روز آموزشی، سه کلاس برگزار می‌شود، کلاس‌ها در موضوعات زبان و ادبیات فارسی و فنون ادبی آن، زبان و ادبیات عربی و فنون عربی که در ادعیه خوانی و زیارت نامه خوانی مورد استفاده است، تاریخ اسلام و تشیع، تاریخ و مقاتل و نوع استفاده از مقتل در مداحی
۲ برگزار می‌شود. ما سعی می‌کنیم علومی که در آموزش هنرجویان تدریس می‌کنیم علوم کاربردی و تخصصی مداحی باشد، در خانه مداحان از حضور اساتید متخصص و ماهر که سال‌ها در عرصه مداحی حضور داشته‌اند بهره گرفتیم. در زمینه اصول، فنون و تجارب مداحی، از محضر اساتید پیشکسوت با سابقه ۵۰-۶۰ ساله در مدیریت جامعه مداحان استفاده می‌کنیم. استفاده از تجربیات مداحی که فقط در هیأت‌ها و مجالس گوناگون حضور داشته یک بخش کار است، اما استادی که سال‌ها جمع بین مداحان را گرفته و حلقه واسط بین مداحان است بسیار تخصصی‌تر و دقیق‌تر می‌تواند به امر آموزش کمک کند؛ استادی که چنین تجربه‌ای دارد می‌تواند تشخیص بدهد که آیا یک مداح با شیوه‌ای که در پیش گرفته موفق خواهد شد و یا خیر؟ *این آموزش‌ها مربوط به سنین خاصی می‌شود؟ آموزش مداحان در سنین مختلف صورت می‌گیرد و ما هنرجویان علاقمند را با توجه به سن و سالشان می‌پذیریم؛ راهنمایی نوجوانان، جوانان و میان‌سالان، هر کدام روش و شیوه مخصوص به خود را دارد، یک مداح باید استعدادهای ذاتی چون صدای خوش، حافظه قوی و نیز تحصیلات داشته باشد و علاوه بر اینها باید عشق و علاقه به این کار داشته باشد، ما در پذیرش هنرجویان، ابتدا عشق و علاقه را در نظر گرفته و پس از آن به بررسی صدا، حافظه و دیگر شرایط می‌پردازیم. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: آیا دین چیزی جز دوست داشتن است، محبت به خدا و اهل بیت (ع)اساس کار است، آن کسی که با عشق و علاقه پا به عرصۀ مداحی می‌گذارد نسبت به کسی که استعداد ذاتی مداحی دارد به مراتب موفق‌تر است. هدف از مداحی پیوند زدن قلب‌ها، عاطفه‌ها و احساسات افراد با خدا، اهل بیت (ع) و قرآن کریم است؛ در این زمینه ما آموزش‌هایی در حوزه‌های روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، تجوید، مفاهیم و شرح و تفسیر قرآن کریم داریم، اولین اولویت ما آموزش قرآن کریم است. ما در صفحه فضای مجازی، هر روز از هنرجویان می‌خواهیم آیاتی از قرآن را تلاوت کنند؛ کتابی هم با عنوان مداح اهل بیت (ع) و قرآن کریم تألیف کرده‌ایم؛ این کتاب اولین کتاب در زمینه مداحی است که در انتشارات ما چاپ شد، آیاتی از قرآن را که یک مداح می‌تواند سرمشق و الگوی خود قرار دهد انتخاب کرده به همراه تفسیر آیات و تبیین روایات مرتبط، جمع آوری و در این کتاب به رشته تحریر درآوردیم. *بانوان نیز تحت این آموزش‌های مداحی قرار می‌گیرند یا فقط مختص آقایان است؟ خانه مداحان همزمان با برگزاری دوره‌های آموزشی برای آقایان، برای بانوان هم دوره‌های مجزایی برگزار می‌کند و این آموزش‌ها با استقبال خوبی روبرو شده است. *استفاده از تکنولوژی‌های برتر آموزشی در حوزه آموزش مداحی چقدر مورد استفاده قرار گرفته است؟ به طور جدی از تکنولوژی آموزشی جدید در آموزش مداحی استفاده شود و یکی از انتقادهای بنده در آموزش مداحی ارایۀ آموزش‌ها تنها به شیوه سنتی است؛ ما در جهان امروز با تعاملات مخصوص به خود و با سبک‌ها و شیوه‌های جدید زندگی می‌کنیم، فضای جدید با اینکه جهانی است اما منطقی نیست؛ ما نیز باید به این فضا با دید جهانی بنگریم؛ بنابراین ضروری است تکنولوژی آموزشی را ارتقا داده و از روش‌های جدید و بروز آموزش، استفاده کنیم. ما نباید از نظام آموزش و پرورش و یا آموزش عالی کشور در بهره‌گیری از شیوه‌های مدرن عقب بمانیم، از تمام وسایل موجود مانند سایت‌های آموزشی مدرن، در فضای مجازی باید استفاده کنیم و به صورت مجازی از محضر اساتید مستفیض شویم، امروز با توجه به شرایط کروناضرورت استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود. فایل‌های پی‌دی‌اف، صوتی و تصویری، دروس تئوری از اساتید تهیه شده و آموزش از طریق گروه‌هایی در فضای مجازی دنبال می‌شود. امروز در کل کشور و خارج از کشور کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود. رهبر معظم انقلاب، پدیده مداحی را در خور کار علمی دانستند؛ بنابراین با توجه به این فرمایش، مداح باید در زمینه ادبیات، عروض، وزن و شعر فارسی، آموزش‌های جداگانه غیر از قالب هیأت ببیند. امروز متأسفانه برخی مداحان معروف و مشهور به خاطر اینکه امکان آموزش را ندارند به علاقمندان نیز پیشنهاد می‌کنند آموزش مداحی جز هیأت چیز دیگری نیست؛ در حالی که این اشتباه است، حال مگر می‌شود به چنین شخصی عروض و ادبیات فارسی یاد داد؟ مگر می‌شود گوشه‌های آواز را به او آموزش داد؟ آیا می‌توان اشعار چنین فردی را نقد ادبی کرد؟ مگر می‌شود قافیه و ردیف به او یاد داد؟ چرا که این مباحث در نشست‌های علمی صورت می‌پذیرد؛ بنابراین لازم است مداحان، یک انجمن علمی و ادبی داشته باشند تا اساتید فن در این انجمن شرکت کرده و اظهار نظر داشته نمایند. امروز هنرجویان مداحی با مدرک دکتری، کم نیستند که می‌خواند مشتاقانه در این زمینه کارهای علمی انجام دهند؛ چنانچه جامعه نخبگانی و فرهیخته مشاهده کنند که در زمینه مداحی فعالیت‌های علمی .
۳ صورت می پذیرد قطعاً به این حوزه جذب می‌شوند و کارهای پژوهشی انجام می‌دهند. *این پژوهش‌های مربوط به مداحی باید در چه مجامعی ارائه و نقد گردد؟ می‌طلبد پژوهشگرانی که در زمینه علمی شدن مداحی، فعالیت‌های پژوهشی انجام می‌دهند در دیدارهای سالیانه‌ای که جامعه مداحان با رهبر معظم انقلاب دارند فرصتی برای ارائه گزارش پژوهشی خود داشته باشند؛ اینکه بعضاً گفته می‌شود رهبر انقلاب وقت و فرصت برای شنیدن گزارش‌های پژوهشی ندارند سخت اشتباه است؛ زیرا معظم‌له خود فرمودند، من تا پای جان بر سر این علم می‌ایستم و دفاع می‌کنم؛ پس چگونه می‌توان به خود اجازه داد و گفت، رهبری فرصت ندارند؛ در حالی که مطالبه ایشان همین است. مداح، طبق فرمایش مقام معظم رهبری می‌تواند درس انسان شدن، کامل شدن و تقرب الی الله برای اهل هیأت باشد، بنابراین ما نیاز داریم به پدیده مداحی به طور جدی بپردازیم. حضرت آقا بسیار جدی نقشه راه را به خوبی پیش روی ما قرار دادند، بنده قدردان ایشان هستم که این طور به مسائل، واضح، دقیق و تخصصی می‌نگرند، مشکل روز مداحان و جامعه هیأتی را موشکافانه پیدا کرده و هر سال در جمع مداحان گوشزد می‌کنند؛ فقط کافی است ما در این زمینه حرکت کرده و به معنای واقعی کلمه، پیرو رهبری باشیم
5cd82e792a4b751f3adfa089_-430310346639949299.mp3
1.27M
(سلام الله علیها) با روی سیاه و بارِ سنگین گناه با خجلت و شرمساری و حال تباه بر حضرت معصومه گرفتیم پناه یا فاطمه اشفعی لنا عندالله   ✍  ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🎤
. نوحه شهادت سلام اللّه علیها تویِ صحنِت به‌خدا حالِ نوکر بهتره آخه تو دنیا کجا مثلِ خونه‌یِ مادره سایه‌سارِ کریمه رو سرم خونه‌یِ مادریمه این حرم بی‌بی جان/۴/ تب‌داری دمِ آخری یادِ کرب‌و‌بلایی بی‌قرارِ زینب و... بزمِ شامِ بلایی فراقِ دلبر ُو دیدی چه زود پایِ سر نشده پیکرت کبود بی‌بی جان/۴/ مشهد کرب‌و‌بلا آرزویِ هر شبم غلامِ معصومه و... سربازِ بی‌بی زینبم تو سفارشی کُن که امام رضا بزنه امضا بِرم کربلا کربلا ۴ .👇
. ی جدید شهادت بند اول: توی کویر قم فقط تویی که سامان منی عمه ی صاحب الزمان خواهر سلطان منی وقتی میام تو حرمت روبرو ایوون می شینم حس میکنم که زائرِ فاطمه توی مدینم تو کریمه ای و من هم گدا حاجتِ منه تو صحنت روا میگیرم از این حرم کربلا معصومه معصومه بانو ای کریمه ی اهل ولا بند دوم: عالمه ی علومی و به همه ی جهان سری به تو رسیده از ازل ارثیه های مادری وقتی که نا امید میشم از این رفیق و اون رفیق سفره ی دل وا می کنم با تو توی صحن عتیق بی کسم و تکیه گاه منی مقصد تموم راه منی همیشه خودت پناه منی معصومه معصومه بانو ای کریمه ی اهل ولا بند سوم: تا آخرین نفس غمت دوریِ از برادره ولی همه اشکات برا اسیریِ یه خواهره شکر خدا که سهم تو بزم شرابی که نبود نامحرمی تو رو ندید تو کوچه بازارِ یهود میخونی زیر لب از کربلا زینب و چشای نامحرما سری که بلنده رو نیزه ها واویلا واویلا رو لبای شامیا هلهله همسفره با رباب حرمله دختر سه ساله و آبله واویلا واویلا بانو ای کریمه ی اهل ولا شعروسبک: 👇👇👇
. بعد از پدر حالا نگارم را گرفتند از من تمام روزگارم را گرفتند از این جدایی جان من بر لب رسیده هستیِ من تاب و قرارم را گرفتند انگار قسمت نیست وصل ما دوباره در ساوه شوق بی شمارم را گرفتند اما خیالت تخت هر جایی رسیدم خویشان و نزدیکان کنارم را گرفتند حالم بد است اما خدا را شکر در قم با مهربانی حال زارم را گرفتند با احترام و عزت و شوکت کمی از این بار غم هایی که دارم را گرفتند حتی زمان پر زدن از این قبیله مردم همه دور مزارم را گرفتند در شام اما خواهری مضطر چنین گفت: یارب ببین دار و ندارم را گرفتند بالا و پایین رفتن از ناقه چه سخت است وقتی همه ایل و تبارم را گرفتند نیمی ز معجر سوخت...نیمی را کشیدند اصلا تمام اعتبارم را گرفتند در گوش من مانده صدای ذوالجناحش میگفت: با نیزه سوارم را گرفتند یک "یادگاری" بود... اما در خرابه "بنت الحسین" آن یادگارم را گرفتند محمد جواد شیرازی .
گرچه از دوریِ برادرِ خود ذره ذره مریض‌تر می‌شد عوضش میهمانِ مردم قم لحظه لحظه عزیز تر می شد تا بیایی تبرکی ببرند همه درهای خانه‌ها وا بود در میان اهالی این شهر سرِ مهمانیِ تو دعوا بود خوب شد پرده‌هایِ محمل تو هر کجا رفته‌ای حجابت شد خوب شد با محارمت بودی زانویی خم شد و رکابت شد آب پاشیده‌اند و خاک مسیر ذره ای روی چادرت ننشست رد نشد ناقه‌ی تو از بازار محملِ چوبی‌ات سرت نشکست کوچه‌ها ازدحام داشت اما سرِ این شهر رو به پایین است می‌روی کوچه کوچه می‌گویی ضربِ شامی عجيب سنگین است میرسی و حواسِ مردم هست آب در دلت تکان نخورد از کنارِ خرابه رد نشوی یا نگاهت به خیزران نخورد دختری بود با شما یا نه؟ که اگر بود غصه‌ای کم داشت جایِ زنجیر و خار و نامحرم گِردِ خود چند چشمِ مَحرم داشت معجرت احترامِ خود دارد چه خیالی اگر برادر نیست رویِ سرهایشان طبق آمد ولی اینبار رویِ آن سر نیست آه بیماری و همه بیمار شهر قم شد مریضِ روضه‌ی تو حرف دختر شد و دلت لرزید شده وقت گریزِ روضه‌ی تو عمه اش گفت خوب شد خوابید چند شب بود تا سحر بیدار کمکم کن رباب جای زمین سر او را به دامنت بگذار آمد از بین بازوان سر را تا که بردارد عمه‌اش ای داد یک طرف دخترک سرش خم شد یک طرف سر به روی خاک افتاد حسن لطفی .
واحد؛ زینب امام رضا.mp3
1.67M
علیهاالسلام 🔹زینب امام رضا🔹 شفیعۀ قیامت و، بانوی محشری، یا معصومه تویی که نور دیدۀ موسی بن جعفری، یا معصومه با یه نگات غم می‌بری از دل بابا تویی شبیه فاطمه اُمّ اَبیها تو زینبی، تو زینب امام رضایی دیگه مثه تو خواهری ندیده دنیا فدایِ تو ای مهربون‌خواهر هیچکی ندید خواهر از تو بهتر فدایی امام عصرت بودی دور از برادرت نموندی آخر «فاطمه یا فاطمه یا معصومه» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ برای مدح تو بسه، وصف محدثه، یا معصومه حدیث تو مقدسه، ذکر مجالسه، یا معصومه معطره به نام تو بعضی روایات که یادگاری مونده از تو فاطمیات برای ما روایت غدیرو گفتی کلام تو نورِ همه‌ش عمۀ سادات جاریه الطافت عین کوثر باقی می‌مونه فیضت تا محشر حوزه و فیضیه مدیون تو غبار صحنت علامه‌پرور «فاطمه یا فاطمه یا معصومه» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نام تو اعتبار قم، ای افتخار قم، یا معصومه شده حریم اهل‌بیت، با تو دیار قم، یا معصومه وقتی که بی‌قراریم از غم زمونه وقتی که سیل غصه‌هامون بی‌امونه وقتی داریم هوای کربلا و مشهد پناه دل‌ها صحن صاحب الزمونه همیشه هستیم با یادت محشور که زائریم از نزدیک و از دور خونۀ دل‌هامون شد وقف تو خونۀ دل‌هامون شد بیت النور «فاطمه یا فاطمه یا معصومه» شاعر: نغمه‌پرداز:
. . 💥 🏴 🏴 روی قبرم بنویسید که خواهر بودم سالها منتظر روی برادر بودم روی قبرم بنویسید جدایی سخت است اینهمه راه بیایم، تو نیایی سخت است یوسفم رفته و از آمدنش بی خبرم سالها میشود، از پیرهنش بی خبرم روی قبرم بنویسید ندیده رفتم با تن خسته و با قدِ خمیده رفتم بنویسید همه دور و برم ریخته اند چه قدر دسته ی گل روی سرم ریخته اند چه قدر مردم این شهر ولایی خوبند که سرم را نشکستند خدایی خوبند بنویسید در این شهر سرم سنگ نخورد به خداوند قسم بال و پرم سنگ نخورد چادرم دور و برم بود و به پایی نگرفت معجرم روی سرم بود و به جایی نگرفت من کجا؟ شام کجا؟ زینب بی یار کجا؟ من کجا؟ بام کجا؟ کوچه و بازار کجا؟ بنویسید که عشاق همه مال هم اند هر کجا نیز که باشند به دنبال هم اند گر زمانی به سوی شاه خراسان رفتید من نبودم به سوی مرقد جانان رفتید... روی قبرش بنویسید برادر بوده سالها منتظر دیدن خواهر بوده روی قبرش بنویسید که عطشان نشده بدنش پیش نگاه همه عریان نشده بنویسید کفن بود، خدایا شکرت هرچه هم بود بدن بود؛ خدایا شکرت یار هم آنقدری داشت که غارت نشود در کنارش پسری داشت که غارت نشود او کجا؟ نیزه کجا؟ گودی گودال کجا؟ او کجا؟ نعل کجا؟ پیکر پامال کجا؟ بنویسید سری بر سر نی جا میکرد خواهری از جلوی خیمه تماشا میکرد علی اکبر لطیفیان 👇
مداحی_آنلاین_روی_قبرم_بنویسید_نریمان_پناهی.mp3
5.69M
متن واحد (س) 🌴روی قبرم بنویسید که خواهر بودم 🌴سال ها منتظر روی برادر بودم 🎤
. غزل ای دختر خورشید ای خواهر دریا زهراترین زینب! زینب ترین زهرا! ماه مقیم قم! خورشید بیت النور! در سایه سار توست سرتاسر دنیا فهم حقیر ما پایین تر از پایین وصف بلند تو بالاتر از بالا لبخند معصومت مهر رضایت زد بر شوق خواهرها عشق برادرها تنها به دست توست ای سوره ی انفاق دنیای ما امروز عقبای ما فردا ماییم و چشمی تر ای چشمه ی کوثر بر ما عطایی کن از فیض اعطینا وقتی ضریحت را با گریه می بوسیم در چشممان پیداست آن قبر ناپیدا باز از تو می گویم یا حضرت زینب باز از تو میخوانم یا حضرت زهرا از آه لبریزم از اشک سرشارم این قطره را دریاب دریاب ای دریا شاعر: .
‍ . تو حرمت خدایی دل آرومه از کرمت قیامتم تضمینه نوکرتم خودت میدونی بی بی اسم شما مثل عسل شیرینه یار دلم یا حضرت معصومه دلخوشی امام رضایی بانو رام بده تا بیام و از رو اخلاص باز بزنم جلو ضریحت زانو منو سوا نکن میدونی حال من بده کبوتر دلم یا توی قم یا مشهده به عشق دیدنت تا حرم تو پَر زده یا حضرت کریمه اِی معنی کرامت ایل و تبار ماها دارن به تو ارادت ... یا حضرت معصومه ، یا حضرت معصومه ... لطف تورو همیشه کردم احساس خورده دلم سند به نامت بانو از راه دور میام و با چشم خیس تو حرمت میدم سلامت بانو از کوچیکی شدم به تو وابسته قبله ی قم تو خواهر سلطانی رد نکنی گدای بی سامونو فاطمه ای تو صاحب ایرانی ملیکه ی قمی تو سایه ی سر منی شما شفیعه ی روزای آخر منی چی میشه که بگی به من که نوکر منی شکر میکنم خدارو پای شما اسیرم امضای کربلامو از دست تو میگیرم ... یا حضرت معصومه ، یا حضرت معصومه ... 👇
4_5803349214670884226.mp3
19.45M
🎙بانوای: 🖊 ◦•●◉✿ اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُِ ✿◉●•◦ ●پادشاه عالم شده هرکی تا ابد بندته تواصلأ مالِ این حرفایی بزرگی برازندته ■ای عشق همشگیم ابالفضل ای برڪتِ زندگیم ابالفضل ما گره به ڪارمون می یفته تو قنوتمون میگیم ابالفضل ★امید زندگیم رقیه است سایه روسرم ابالفضل پدرومادرم فدای پدرومادرِ ابالفضل ♢یا ابــوفاضــل... ●چی بگیم ما وقتی خوده حسین هم پناهندته بوسه زد علی به دستت پس بزرگی برازندته ■ای پناه آسمون ابالفضل ای عشق پیر وجوون ابالفضل ما مثل کوه پشت هم هستیم تا وایساده مثل کوه پشتمون ابالفضل ★همه مشتیای دنیا غلام ونوڪر ابالفضل کُل برادرای عالم فدا برادر ابالفضل ♢یا ابوفاضل... ●سرنوشت ما نوکرا توی دستت بخشندته نوکرم به شما می رسه آخه بزرگی برازندته ■ما زیربلیط هیشکی نیستیم جُز حسین وبابای ابالفضل ما سرمون هیج جا خم نکردیم جُز به زیرپاهای ابالفضل ★می زنه هرچی با مرامه زانو به به محضرابالفضل پدر ومادرم فدای پدر ومادرِ ابالفضل ♢یا ابوفاضل... ‌‌✍تایپ:سحربانوღ .