eitaa logo
امام رئوف (ع)
305 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
6هزار ویدیو
104 فایل
اطلاع رسانی ومعرفی برنامه های کانون تخصصی قرآن وعترت خدمت رضوی به این شرح می باشد.۱.قرآن وتفسیر۲.حدیث۳.صحیفه سجادیه۴.نهج البلاغه۵.تدبردر قرآن۶.چهارشنبه امام رضایی۷.و.. ارتباط با ادمین @Esf456..........................‌.‌‌‌..‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.................
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| قطعا پاسخ دندان‌شکنی دریافت خواهند کرد ✌مرور تصویری بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان. ۱۴۰۳/۸/۱۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
📷 حماسه حضور دانش‌آموزان اصفهانی در راهپیمایی ۱۳ آبان @isffarsna
❇️جزء سیزدهم، صفحه ۲۴۷ سوره مبارکه یوسف آیات ۹۶تا۱۰۳ @emameraouf
❇️ترجمه ،جزء سیزدهم، صفحه ۲۴۷ سوره مبارکه یوسف آیات ۹۶تا۱۰۳ @emameraouf
تفسیر سوره مبارکه یوسف ،آیه ۱۰۰ جزء سیزدهم تفسیر نور @emameraouf
امام رئوف (ع)
#هر_روز_با_قرآن_کریم تفسیر سوره مبارکه یوسف ،آیه ۱۰۰ جزء سیزدهم تفسیر نور @emameraouf
سوره یوسف (آیه ۱۰۰) تفسیر نور - حجت الاسلام قرائتی نكته‌ها: «عرش» به تختی می‌گویند كه سلطان روی آن می‌نشیند. «خَرُّوا» به زمین افتادن، «بدو» به بادیه و صحرا و «نَزَغَ» به ورود در كاری به قصد فساد معنا شده است. «لَطِیفٌ» از اسم‌های خداوند است، یعنی قدرت او در لابلای كارهای پیچیده نیز نفوذ می‌كند. و تناسب آن با این آیه در این است كه در زندگی یوسف گره‌های كوری بود كه فقط قدرت خداوند در آنها نفوذ كرده و آنها را باز نمود. یوسف مثل كعبه شد و پدر و مادر وبرادران رو به او، به عنوان كرامت او، برای خدا سجده‌ كردند. «خَرُّوا لَهُ سُجَّداً» و اگر این سجده برای غیر خدا و شرك بود، یعقوب و یوسف كه دو پیامبر خدایند شاهد چنین منكری نمی‌شدند. شاید هم این سجده، نشانه‌ی تواضع بوده، نه پرستش كه در این صورت سجده بر یوسف بوده و اشكالی نداشته است. پیام‌ها: 1- در هر مقامی هستید والدین خود را بر خود برتر بدانید. «رَفَعَ أَبَوَیْهِ» آنكه رنج بیشتر داشته باید عزیزتر باشد. 2- انبیا هم بر تخت حكومت نشسته‌اند. «عَلَی الْعَرْشِ» 3- احترام به حاكمان برحقّ وتواضع در برابر آنان لازم است. «خَرُّوا لَهُ سُجَّداً» 4- سجده‌ی پدر و برادران بر یوسف، خواب او را تعبیر كرد. «رَأَیْتُهُمْ لِی ساجِدِینَ‌- خَرُّوا لَهُ سُجَّداً» 5- خداوند حكیم است. گاهی اجابت دعایی یا تعبیر خوابی را بعد از سالیان طولانی واقع می‌گرداند. «هذا تَأْوِیلُ رُءْیایَ مِنْ قَبْلُ» 6- به واقعیّت رساندن طرحها، كار خداوند است. «قَدْ جَعَلَها رَبِّی حَقًّا» آری یوسف از پایداری و صبر خود سخنی نمی‌گوید و همه را كار خدا می‌داند. 7- خواب اولیای خدا، حقّ است. «جَعَلَها رَبِّی حَقًّا» 8- در برخورد با واسطه‌ها و ابزار و وسایل، همیشه خدا را اصل و ناظر بدانیم. با آنكه در زندگی یوسف اسباب و عللی دست به هم دادند كه او به این مقام رسید، ولی باز می‌فرماید: «قَدْ أَحْسَنَ بِی» 9- در هنگام برخورد با یكدیگر، از تلخی‌های گذشته چیزی نگویید. «أَحْسَنَ بِی إِذْ أَخْرَجَنِی مِنَ السِّجْنِ» اولین سخن یوسف با پدر شكر خدا بود، نه نقل تلخی‌ها. 10- با فتوت باشیم و دل مهمان را نیازاریم. (در آیه شریفه، یوسف علیه السلام بیرون آمدن از زندان را مطرح می‌كند، امّا از بیرون آمدن از چاه سخن نمی‌گوید مبادا كه برادران شرمنده شوند.) «إِذْ أَخْرَجَنِی مِنَ السِّجْنِ» 11- جوانمرد و با فتوت باشیم نه اهل عقده و انتقام. یوسف می‌گوید: «نَزَغَ‌ الشَّیْطانُ» شیطان وسوسه كرد وگرنه برادرانم بد نیستند. 12- اولیای الهی، ورود به زندان و خروج از زندان را در مدار توحید و ربوبیّت می‌دانند. «رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ» آیات قبل و «أَحْسَنَ بِی إِذْ أَخْرَجَنِی مِنَ السِّجْنِ» 13- پایان سختی‌ها، گشایش است. «أَخْرَجَنِی مِنَ السِّجْنِ» 14- بادیه‌نشینی، ضرورت است نه ارزش. قَدْ أَحْسَنَ بِی إِذْ ... جاءَ بِكُمْ مِنَ الْبَدْوِ 15- زندگی والدین در كنار فرزند، یك لطف الهی است. أَحْسَنَ بِی‌ ... جاءَ بِكُمْ‌ 16- در زمان حضرت یوسف، مصر دارای تمدّن شهرنشینی؛ ولی كنعان سرزمینی عشایری بوده است. «جاءَ بِكُمْ مِنَ الْبَدْوِ»* 17- برای پیشرفت و زندگی بهتر، باید سفر كرد. «جاءَ بِكُمْ مِنَ الْبَدْوِ»* 18- مخلَص همه چیز را از خدا می‌بیند و از حوادث گله نمی‌كند. (در این آیه كلمات‌ «جَعَلَها رَبِّی‌، أَحْسَنَ بِی‌، أَخْرَجَنِی‌ .... وَ جاءَ بِكُمْ»، سخن از الطاف الهی است)* 19- برادران و اعضای یك خانواده، باید بدانند شیطان به دنبال اختلاف میان آنهاست. «مِنْ بَعْدِ أَنْ نَزَغَ الشَّیْطانُ بَیْنِی وَ بَیْنَ إِخْوَتِی» 20- خود را برتر ندانید. «بَیْنِی وَ بَیْنَ إِخْوَتِی» یوسف نگفت شیطان آنان را فریب داد، می‌گوید شیطان بین من و آنهارا ... یعنی خود را نیز در یك سمت قرار می‌دهد. 21- همان گونه كه حضرت یعقوب در كودكی و اوّل داستان به یوسف گفت: «إِنَّ الشَّیْطانَ لِلْإِنْسانِ عَدُوٌّ مُبِینٌ» یوسف نیز در پایان می‌گوید: «مِنْ بَعْدِ أَنْ نَزَغَالشَّیْطانُ بَیْنِی وَ بَیْنَ إِخْوَتِی».* 22- كارهای خداوند، همراه با رفق، مدارا و لطف است. «إِنَّ رَبِّی لَطِیفٌ» 23- همه حوادث تلخ وشیرین براساس علم وحكمت الهی صورت می‌گیرد. «الْعَلِیمُ الْحَكِیمُ» 24- بعد از بخشیدن، كسی را شرمنده نكنید. چون یوسف برادران را بخشیده بود، در نقل ماجرا نام چاه را نبرد تا شرمنده نشوند. 25- حضرت یعقوب در آغاز داستان به یوسف گفت: «إِنَّ رَبَّكَ عَلِیمٌ حَكِیمٌ» (آیه 6) و در پایان نیز یوسف علیه السلام گفت: «إِنَّهُ هُوَ الْعَلِیمُ الْحَكِیمُ» كه قابل توجّه است.* @emameraouf
012100.mp3
1.83M
سوره یوسف آیه ۱۰۰ وَرَفَعَ أَبَوَيْهِ عَلَى الْعَرْشِ وَخَرُّوا لَهُ سُجَّدًا وَقَالَ يَآ أَبَتِ هَٰذَا تَأْوِيلُ رُؤْيَايَ مِنْ قَبْلُ قَدْ جَعَلَهَا رَبِّي حَقًّا وَقَدْ أَحْسَنَ بِيٓ إِذْ أَخْرَجَنِي مِنَ السِّجْنِ وَجَآءَ بِكُمْ مِنَ الْبَدْوِ مِنْ بَعْدِ أَنْ نَزَغَ الشَّيْطَانُ بَيْنِي وَبَيْنَ إِخْوَتِيٓ إِنَّ رَبِّي لَطِيفٌ لِمَا يَشَآءُ إِنَّهُ هُوَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ() @emameraouf
❇️مفاهیم قرآن ،جزء سیزدهم، صفحه ۲۴۷ سوره مبارکه یوسف آیات ۹۶تا۱۰۳ @emameraouf
🔻راه بنده خدا شدن، بی نیاز شدن مسلمان و عادل محسوب شدن 🟢امام حسن مجتبی(ع) فرمود: ابْنَ آدْم! عَفِّ عَنِ مَحارِمِ اللّهِ تَکنْ عابِداً، وَ ارْضِ بِما قَسَّمَ اللّهُ سُبْحانَهُ لَک تَکنْ غَنِیاً، وَ أحْسِنْ جَوارَ مَنْ جاوَرَک تَکنْ مُسْلِماً، وَ صاحِبِ النّاسَ بِمِثْلِ ما تُحبُّ أنْ یصاحِبُوک بِهِ تَکنْ عَدْلاً.1 ای فرزند آدم! نسبت به محرمات الهی، عفیف و پاک دامن باش تا عابد و بنده خدا باشی. راضی باش بر آنچه خداوند سبحان برایت تقسیم و مقدّر نموده است، تا همیشه غنی و بی نیاز باشی. نسبت به همسایگان، دوستان و هم نشینان خود نیکی و احسان نما تا مسلمان محسوب شوی. با افراد [مختلف] آنچنان برخورد کن که انتظار داری دیگران همان گونه با تو برخورد کنند. نزهه النّاظر و تنبیه الخاطر، ص79، ح33؛ بحارالانوار، ج78، ص112، س8. 💚🍃 @emameraouf
▫️آقای‌امام‌رضا دوباره پنجره‌ای رو به عشق وا کردم و خویش را به غمت باز مبتلا کردم @emameraouf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر روز روز قدس و هر شب وقت بیداریست تا انتفاضه در رگ این سرزمین جاریست 💐دکلمه خوانی زیبا در مراسم ویژه روز دانش آموز @aqr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با تمام وجود خدمت می‌کنيم 🖋شکوه و زیبایی این بارگاه در برابر عظمت نام این امام، حقیر و ناچیز است. ما خدمتگزاران آماده‌ایم تا جلوه‌ای کوچک از حقیقت این بنای مقدس را به زائران نشان دهیم. 🔹پروژه توسعه فضاهای خدمات زائر و ساماندهی نمای میدان قبله حرم‌مطهر رضوی @aqr_ir
🔰به همت خادمیاران ،جلسه هم اندیشی با حضور مسئولان محترم مرکز قرآن آستان قدس رضوی(مشهد مقدس) و اعضای شورای دبیرخانه تخصصی قرآن و عترت (اصفهان) وهمچنین مسئولین کانون های این عرصه درشهرستان های استان اصفهان پیرامون طرح های ملی شباب الرضا علیه السلام طرح ملی من قرآن را دوست دارم و شمیم تلاوت رضوی وارائه فعالیت های برگزیده کانون تخصصی قرآن وعترت خدمت رضوی ،دیدار از فعالیت های قرآنی موسسه قرآنی اهل بیت در خمینی شهر و دیدار از موسسه فرهنگی قرآن وعترت بینه اصفهان صورت گرفت. 💠 مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🆔 @quran_aqr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همدل با جبهه مقاومت 🇱🇧 🇵🇸 تحت فرمان رهبر انقلاب هستیم و پیرو کلام ولی فقیه زمان، تا پیروزی جبهه مقاومت یاری‌گر مردم لبنان و غزه می‌مانیم. 🔹آماده‌سازی و ارسال ۱۰ هزار بسته معیشتی آستان قدس رضوی به لبنان در حمایت از جبهه مقاومت 💠 مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🆔 @quran_aqr
🔹 اطلاع‌رسانی | پویش ملی 📌 بر همه مسلمانان فرض است در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث، مردم لبنان و حزب‌الله را یاری کنند. (امام خامنه‌ای مد ظله العالی) 🇱🇧 مشارکت با بنیاد کرامت آستان قدس رضوی در کمک‌رسانی به مردم مقاوم لبنان 🔻 شماره کارت:
‌‌6063737004953475
🔻 شماره شبا:
IR16140600363401107270424008
🔰 خادمیاران ویاوران کانون تخصصی خدمت رضوی قرآن و عترت روضات القرآن به همراهی گروه تشریفات آستان قدس رضوی اصفهان دردبستان پسرانه شهدای دو طفلان ودبستان دخترانه ساجده ناحیه ۴، حضور یافتند. 💫💫💫💫💫💫💫💫