نامامام زمان(عج)در قرآن.mp3
1.49M
⁉️آیاآیاتی از امام زمان عجل الله درقران وارد شده است ؟
⭕️ پاسخ: ابراهیم_افشاری
🔴 شاخصه مشترک جریانات انحرافی
🔹 اولین چیزی که می زنند و در مقابله و مبارزه با آن بر می خیزند، ولایت فقیه است
🔵 میدونی چرا ؟
🟢 چون ولی فقیه برای آخرالزمانی ها حکم پدر را داره.
🟡 برای اینکه سر بچه ای کلاه بگذارند اول باید دستش را از دست ولی و بزرگترش جدا کنند.
🟣 این جریانات اولین قدم را خروج از ولایت ولی فقیه قرار داده اند که در صورت موفقیت، در امور دیگر هم موفق خواهند شد.
#مدعیان_دروغین
ای کاش سه شنبه شبی قسمتم شود
در راه جمکران سر راهی ببینمت❣
#سه_شنبه_های_جمکرانی #سه_شنبه_های_مهدوی
#سه_شنبه_های_امام_زمانی
🔴 معایب تطبیق نشانه های ظهور
در معیارهای تطبیق نشانههای ظهور بر مصادیق آن، پنج اصل باید رعایت گردد:
1⃣ یقینی بودن تطبیق؛
2⃣ اجتماع تمام معیارهای مذکور در روایات؛
3⃣ تطبیق مبتنی بر تأویل نباشد؛
4⃣ هماهنگی با معیارها و ضوابط دینی؛
5⃣ عرضه بر علایم غیرقابل مشابهسازی
که متاسفانه در اکثر تطبیقهای امروزی این اصول رعایت نمیشود و گاها عجولانه تطبیق صورت میگیرد.
🔹 به طور کل تطبیق نشانههای ظهور بر مصادیقش به مشکلات ودشواریهایی مبتلاست.
این مشکلات عبارتند از:
1⃣ ضابطه مند نبودن تطبیق
2⃣ قابلیت انطباق بر مصداقهای متعدد ومشکل شناخت مصداقی که علامت است
3⃣ امکان سوء استفاده وجعل وساختن مصادیق علایم ومشکل شناخت مصادیق جعلی.
🔺 نخستین ومهمترین مشکلی که نشانههای ظهور به آن مبتلاست، این است که برای تطبیق این نشانهها بر مصادیق خارجی ضوابط شفافی وجود ندارد وتطبیقها بیش از آن که بر پایه معیارهای از پیش تعریف شده باشد، ریشه در سلایق وتمایلات شخصی افراد دارد. از این رو زمینه برای کسانی که نیتهای پلید دارند فراهم خواهد بود تا به دل خواه خود ومتناسب با اهدافشان روایات را بر مصادیق مورد نظر خود تطبیق دهند واز سوی دیگر، بستری خواهد شد تا مؤمنان ساده دل از سر اشتیاق به ظهور با مشاهده کمترین قراین مذکور در روایات، حکم به تطبیق نشانهها بر مصادیق دهند ودر نهایت به دلیل اشتباه در تطبیق به یأس وسرخوردگی مبتلا شوند.
🔺 مشکل دوم این است که عموم نشانههای ظهور، قابلیت تطبیق شدن بر مصداقهای مختلفی را دارند؛ یعنی گرچه در گام نخست به نظر میرسد که فلان دسته از روایات به روشنی بر یک مصداق خارجی تطبیق مییابند، اما این احتمال نیز وجود دارد که در آینده ای نزدیک یا دور مصداق دیگری محقق شود که به همان شفافی وبلکه شاید بیشتر، روایات بر آن انطباق شدنی باشد. وجود نمونههای تاریخی فهم این مشکل را آسانتر میکند.
رضی الدین علی بن یوسف مطهر حلّی - برادر علّامه حلّی - در کتاب العدد القویة بسیاری از روایات نشانههای ظهور را بر حوادثی که در زمان خودش رخ داده بوده، تطبیق داده است و اکنون بعد از گذشت هفت قرن از آن نشانهها هنوز ظهور محقق نشده است.
🔺 مشکل سوم این است که در آن بخش از نشانههای ظهور که به شخصیتها ورخدادهای اجتماعی وامثال آن مربوط است، امکان ساخت مصداق جعلی وجود دارد. اگر از این واقعیت غفلت نکنیم که روایات نشانههای ظهور، همچنان که در دسترس ماست، در دسترس انسانهای پلید وفرصت طلب نیز هست وبلکه در دسترس سرویسهای اطلاعاتی وجاسوسی استعمار هم قرار دارد، این احتمال همیشه وجود خواهد داشت که اگر برای نمونه از فلان شخصیت به عنوان شخصیتی مثبت در روایات نشانههای ظهور یاد شده است، دستهای سرویسهای جاسوسی استعمار از سالها پیش وبلکه حتی از یک یا چند نسل قبل برای خلق این شخصیت دست به کار شده باشند تا این که شخصیتی پدید آید که نام ونشان ونسبی هماهنگ با آن چه در روایات آمده داشته باشد واگر در روایات برای این شخصیت ویژگیهایی برشمرده شده، به گونه ای جریان را مدیریت کرده باشند که تمام آنها در شخص مورد نظر وجود داشته باشد. اگرچه این احتمال در گام نخست بدبینانه به نظر میآید، اما اگر فعالیتهایی که این سرویسها در زمینه ایجاد فرقههای انحرافی وپرورش شخصیتهای منحرف وتأثیرگذار در دنیای اسلام داشتهاند را مرور کنیم، چندان نیز دور از ذهن نخواهد بود.
🔵 پس ما به عنوان یک منتظر باید در تطبیقهای خود نهایت دقت را بکنیم که مبادا باعث گمراه شدن خود و دیگران شویم.
📚 مجله شرق موعود/ش ۲۳/نصرت الله آیتی