#سه_شنبه_های_جمکرانی
🌱دلتنگم و حال دل من نیست مناسب
در مسجد و محرابِ تو ای حاضرِ غائب-
🌱صد مرتبه «إیاکَ» و صد مرتبه «نَعبد»
با چشم ترم نذرِ تو شد حضرت صاحب
#اللهمعجللولیکالفرج
#امام_زمان
#مولایمن
🍂جانا ز فراق تو، این محنت جان تا کی؟
دل در غم عشق تو، رسوای جهان تا کی؟
🍂چون جان و دلم خون شد در درد فراق تو
بر بوی وصال تو دل بر سر جان تا کی؟
#امام_زمان عج
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
#شبتونمهدوی🌙
❣#سلام_امام_زمانم❣
📖 السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ...
🌱سلام بر گوشهی روشن قبایت که آسمان را بر ما زمینگیران دوریات میتکاند.
سلام بر تو و بر ریسمان مهربان دستانت که تنها راه نزول ملکوت آسمانها بر برهوت غفلت زمیناند...
📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس، ص610.
#اللهمعجللولیکالفرج
#امام_زمان
🔰#صفات_منتظران
🔹خیرخواهی:
منتظران همانگونه که خیرخواه خویش هستند، خیرخواه دیگران نیزبوده و کسی که خیرخواهی نکند، دوستیاش را خالص نگردانیده است؛هر چند آن خیرخواهی خوشایند یا ناخوشایند برای دیگران باشد و ازنشانه های شخص خیرخواه آن است که به حق قضاوت میکند، قبل ازخود به دیگران حق میدهد، برای مردم همان میپسندد که برای خود میپسندد و به حقّ هیچ کسی دستدرازی نمیکند؛ اما افرادی هم هستند که عالقهای به سعادت دیگران ندارند. از جمله شخص حسود، که خیرخواهی از او محال است و از جمله آثار خیرخواهی آنکه محبت و
دوستی را به بار نشانده و این از واجبات اخالقی است که مؤمن حق دارد برادر دینیاش را نصیحت کند و مؤمن غریزهاش خیرخواهی میباشد.
📚کتاب صفات منتظران،سید علی اکبر صداقت
🔵#آخرالزمان ۱۴
💠 وقتی که در نزد خدا معلوم است!
🔹يکی ديگر از آياتی که به آخرالزمان اشاره دارد، آيه ۳۶ سوره حجر است.
خداوند در اين آيه میفرمايد:
«شيطان گفت: خدايا به من مهلت ده تا روزی که مردم برانگيخته شوند. خدا گفت: به تو مهلت داده شد تا روزی که وقت آن معلوم است.»
🔹علاوه بر اين، آياتی ديگر نظير آيه ۸۱ سوره اسراء: «بگو حق آمدنی است و باطل از ميان می رود؛ به درستی که باطل رفتنی است.» و آيه ۲۱ سوره سجده: «و بی ترديد آنان را غير از عذاب بزرگتر (در قيامت) از عذاب نزديکتر (در دنيا) میچشانيم، باشد که (از فسق و فجور) برگردند.»؛ به مبحث آخرالزمان میپردازند.
بخش قبل ⬇️
https://eitaa.com/emamezaman_aj/52780
🔴 حکمت غیبت...
💚 امام صادق علیهالسلام فرمودند:
«إِنَّ وَجهَ اَلحِكمةِ فِي ذَلِك لاَ يَنكشِف إِلاَّ بَعد ظُهورِه كَما لَمْ يَنكشِف وَجهُ الحِكمَة لِمَا أَتَاه اَلخضِر مِن خَرقِ اَلسّفينَة وَ قَتلِ اَلغُلاَمِ وَ إِقَامَة اَلجِدَارِ لِموسَى إِلَى وَقتِ اِفتِرَاقِهِما..»
«براى صاحب الأمر غيبت ناگزيرى است كه در آن هر باطلجويى به ترديد مىافتد، عرض كردم: قربانت گردم، براى چه؟ فرمود: به جهت امرى كه ما اجازه نداريم آن را آشكار سازيم، گفتم: چه حكمتى در آن غيبت است؟ فرمود: حكمت غيبت او همان حكمت در غيبت حجتهاى الهى پيش از او است، و وجه حكمت غيبت او پس از ظهورش آشكار خواهد شد، همان طور كه وجه حكمت اعمال خضر از شكستن كشتى و قتل پسر و به پاداشتن ديوار بر حضرت موسى (علیه السلام) روشن نبود تا آنكه وقت جدايى و فراق آن دو فرا رسيد. اى پسر فضل اين امر، امرى از امورى خداوند متعال، و سرّى از اسرار خدا و غيبى از غيوب پروردگار است، و هنگامى كه پى برديم كه خداوند حكيم است، پذيرفتهايم كه تمام كردار او حكيمانه است هر چند وجه انكار آن ظاهر نباشد.»
📗تفسير نورالثقلين ج۳، ص۲۹۰
📗بحارالأنوار، ج۵۲، ص ۹۱
📗کمال الدين، ج۱، ص۳۱۵
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#مهدےجان❤️
مادرت دیده بہ راه
است بیایی مهدے
پشت در نالہ ای آمد
کہ کجایی مهدے
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ