eitaa logo
سرباز ولایت
35 دنبال‌کننده
1هزار عکس
997 ویدیو
549 فایل
امام خمینی(ره)ریاخون
مشاهده در ایتا
دانلود
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️چگونگی دستیابی به ریاست‌جمهوری (بخش چهارم) 🔶در خصوص راه‌های دستیابی به نکات زیادی وجود دارد، اما نگاهی به برخی رهنمود‌های (ره) و در این زمینه، بیش از بقیه موارد راهگشا است؛ به طور خلاصه از جمله راه‌های شناخت مورد زیر است: 💠مراجعه به افراد معتمد و اعتماد به مشاوره آنان: (۲) 🔷مقام معظم رهبری در موردی دیگر به مردم اینطور توصیه می‌کنند: «مردم هم نگاه کنند و را انتخاب کنند... شما تلاش خود را بکنید؛ مشورت خود را بکنید؛ از کسانى که فکر مى‌کنید مى‌توانند شما را راهنمایى کنند، راهنمایى بخواهید؛ به هر نتیجه‌اى که رسیدید، عمل کنید و رأى بدهید؛ اجر شما را خداى متعال خواهد داد. ما مأموریم که به آنچه مى‌فهمیم و به آنچه تکلیف الهى تشخیص مى‌دهیم، عمل کنیم؛ مطابق با واقع شد یا نشد، اجر ما محفوظ است. اجر کسى که عامل به تکلیف است، پیش خداى متعال محفوظ است.» [بیانات، ۸۴/۳/۳] 🔷بدیهی است در مشورت گرفتن از افراد و معتمدین باید به ، شناخت و آگاهی و آن‌ها به و گروه‌های سیاسی اطمینان داشت. همان گونه که (ع) فرموده اند: «مَن شاوَرَ ذَوِی اَلالباب، دُلَّ عَلَی الصَّواب؛ هر کس با مشورت کند، به راه راست هدایت می‌شود». [بحارالانوار، ج ۷۷، ص ۴۲۲] 🔷و (ع) نیز می‌فرمایند: «شاوِر فی اَمرِکَ الَّذینَ یَخشَونَ الله عَزَّوَجَل؛ در امور خود با که مشورت کن». [الخصال، ج ۱، ص ۱۶۹] بر همین اساس حضرت (ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود برای پیشگیری از تکرار واقعه تلخ مشروطه، مشورت با و و دانشگاهی و متعهد به جمهوری اسلامی را به مردم توصیه کرده‌اند. منبع: سایت بصیرت
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️بایسته های رقابت سیاسی سالم (بخش اول) 🔶از مؤلفه های اساسی میان احزاب و گروه های سیاسی، و حاکم شدن بر رقابت های سیاسی است. 🔷 احزاب، گروه ها و جریان های سیاسی جز جدا نشدنی هر است و هر گاه نامی از انتخاب و انتخابات برده می شود، پای رقابت و تلاش برای پیروزی در آن به میان می آید. اساساً انتخابات بدون رقابت و تلاش احزاب و گروه ها برای به دست آوردن آرای مردم معنا و مفهوم پیدا نمی کند، 🔷البته به همان میزان که می تواند سازنده و مفید باشد و در ایجاد فضای مناسب برای انتخابات و شور و نشاط تأثیر گذار باشد، ممکن است و منفی باشد، از این رو رقابت های سیاسی ضرورتی غیر قابل انکار می باشد و در که مسأله مطرح است، تلاش می شود تا برای رقابت های سیاسی مشخص نمایند تا بدین وسیله زمینه رقابت سیاسی سالم و سازنده را فراهم نمایند. 🔷روشن است که چارچوب ها و ضوابط رقابت های سیاسی در هر نظام سیاسی بسته به مبانی فکری و ارزشی حاکم بر آن، متفاوت می باشد و در که بر پایه مبانی و اصول فکری و ارزش های ناب اسلامی شکل گرفته است، فعالیت و رقابت سیاسی احزاب و گروه های سیاسی، به عنوان بخشی از مجموعه نظام نیز باید در چارچوب نظام ارزشی اسلام صورت بگیرد. ... نویسنده: علی مجتبی زاده منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات
🔴مردم ایران سواد رسانه ای ندارند انها را بمب باران خبر راست ودروغ کنید واینده سیاه وناامید کننده (۲) آنها نباید احساس غرور و افتخار کنند. 👈 دروغهای بزرگ بدهید آنها باورمیکنند . در ذهن آنها بکوبید که رسانه های ایران دروغگوهستند تا جذب اخبار شما شوند. 👈 شما بار سنگینے بر دوش دارید . باید تلاش کنید ، حتے یک لحظه آرام نباشید. زمانی آرام خواهیم شد که باهم در تهران باشیم و ایران را چند تکه کنیم و انتقاممان را بگیریم. 🕳. شما نباید هیچ خبر مثبتی از ایران انتشار دهید. مردم ایران نباید به آینده امیدوار شوند. آنها باید دائم خبر منفی بشنوند. بگذارید شما را راحت کنم ، تنها راه شکست ایرانیها ناامید کردن مردم ایران هست. آنها دارای عقاید محکم مذهبی هستند و این کار ما را سخت کرده است. تحریم اقتصاد ایران کار بسیار واجبی هست. ایرانیها باید مجازات شوند ، آنها تنها گروهی هستند که نه تنها در برابر ما تعظیم نکردند بلکه قصد نابودی ما را دارند ، تمام کار شما این باشد. من برایتان آرزوی موفقیت می کنم. 🔰 پی نوشت: سخنان این خاخام خبیث صهیونیستی را بدقت بخوانید و تفکر کنید. آنها چه در سر دارند و برای اقایی بر دنیا و از جمله ایران چه نقشه های شومی کشیده اند . هوشیاروبیدارباشیم. فریب امپریالیسم رسانه اے را نخوریم. با حضور حداکثری و خروج از یوغ رسانه‌های غربی همچون اینستاگرام و تحریم آنها دشمنان را خشمگین و امام زمان را شاد کنیم ... لینک اصل خبر در صراط نیوز👇 https://b2n.ir/j58576
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸 ☄ ⭕️ در چه آثار و پيامدهای سویی برای ما دارد؟ (بخش اول) 🔶 از اول وقت آن، بدون عذر، موجب محروم ماندن انسان از فيوضات و پاداش‏ هاى آن و عدم بهره مندی از بركات و آثار نماز اول وقت و نیز تضييع و سبك شمردن نماز است. در این نوشتار به بعضی از آثار سوء تاخير عمدی از نماز اول وقت اشاره میگردد؛ 💠دوری از رحمت الهی 🔷امام زمان (عج) در خصوص كسی كه خود را به تاخير می‌اندازد فرموده اند: «مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ أَخَّرَ الْعِشَاءَ إِلَى أَنْ تَشْتَبِكَ النُّجُومُ مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ أَخَّرَ الْغَدَاةَ إِلَى أَنْ تَنْفَضَّ النُّجُومُ وَ دَخَلَ الدَّار؛ از رحمت خدا دور است، از رحمت خدا دور است، كسى كه تأخير در نماز عشاء نمايد تا آن كه ستارگان ظاهر شود و از رحمت خدا دور است، از رحمت خدا دور است كسی كه نماز صبح را چندان تاخير بيندازد تا ستاره ها ناپديد شوند.» 💠موجب خشم خداوند 🔷رسول خدا (ص) به امام علی (ع) وصيت فرمودند: «يا علي! وَ تُقِيمَ الصَّلَاةَ بِوُضُوءٍ سَابِغٍ فِي مَوَاقِيتِهَا وَ لَا تُؤَخِّرَهَا فَإِنَّ فِي تَأْخِيرِهَا مِنْ‏ غَيْرِ عِلَّةٍ غَضَبَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل‏؛[بحار الأنوار ج۲ ص۱۵۴] ای علی، با وضوی كامل ، اقامه كن، و نماز را از اول وقتش به تاخير نينداز، چون تاخير نماز بدون علت و عذر، خداوند قهار را به خشم خواهد آورد.» 📕پرسشهاوپاسخهای‌نماز - سيد حسن موسوی (مركز تخصصی نماز) منبع: وبسایت‌انوار‌طاها
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی (بخش سوم) 🔶 یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین نیروی کارآمد و توانای جامعه به شمار می‌آیند که بسیاری از گره‌های کور و پیچیده جامعه به دست آنها باز شده است. در این نوشتار سعی داریم به برخی از و شاخص ‌های (جوان تراز انقلاب اسلامی) اشاره کنیم، شاخص‌های بسیار مهمی که در واقع مبین و مشخص کننده مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی است. 3⃣جهادگر و مبارزه با استکبار 🔷پازل فکری، سیاسی، علمی و اجتماعی در اتمام ابعاد زندگی، در راستای و جامع از است؛ از این رو همواره سعی می‌کند با اقدام صحیح و به موقع، در صف مقدم جهاد علیه استکبار حاضر ‌شده و اجازه نفوذ و پیشروی دشمن را به مرزهای فکری، فرهنگی، دینی و اجتماعی و اقتصادی ندهد. وقتی در کرسی تحصیل علم، تدریس، تحقیق و تبلیغ قرار می‌گیرد، همچون افراد خنثی، منزوی و بی اثر وارد نمی‌شود، بلکه در جهت مقهور و ناامید کردن دشمن از هیچ گونه تلاش و دریغ نمی‌ورزد. 🔷در و جهش تولید نیز به خوبی وظیفه خود را از ، به منصه ظهور می‌رساند و هیچ گاه به خود اجازه نمی‌دهد که با مصرف کالای خارجی و استفاده از اجناس استکباری همچون آمریکا، پرچم استکبار برافراشته شود. در واقع این چنین و ریشه در فرامین الهی دارد که خطاب به مؤمنین می‌فرماید: «چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟! همان افراد (ستمدیده‌ای) که می‌گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما!»[۱] ... پی‌نوشت‌ [۱] سوره مبارکه النساء آیه ۷۵ «وَما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ الَّذینَ یَقولونَ رَبَّنا أَخرِجنا مِن هٰذِهِ القَریَةِ الظّالِمِ أَهلُها وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ وَلِیًّا وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ نَصیرًا». منبع: وبسایت راسخون
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️بایسته های رقابت سیاسی سالم (بخش دوم) 🔶از مؤلفه های اساسی میان احزاب و گروه های سیاسی، و حاکم شدن بر رقابت های سیاسی است. رقابت سیاسی برای اینکه مفید و سازنده باشد باید شرایط و ضوابطی داشته باشد که مهمترین بایسته ها و شاخصه های رقابت سیاسی سالم عبارتند از: 💠 🔷اولین شاخصه رقابت سیاسی سالم، و مبنا قرار دادن آن توسط احزاب و گروه های سیاسی در رقابت هاست. و قاعده مندی رفتارهای سیاسی و از جمله نقش مهمی در ایجاد فضای رقابت سیاسی سالم دارد و احزاب و گروه های سیاسی با رعایت چارچوب های مشخص شده در قوانین و مقررات کشور گام مهمی در جهت فراهم نمودن رقابت سیاسی سالم برخواهند داشت. اساساً جامعه بدون نظم و قانون به هرج و مرج خواهد انجامید و ضرورت وجود نظم وقانون در جامعه بر کسی پوشیده نیست، 🔷و نیز به عنوان بخشی از ابعاد جامعه نیازمند قوانین و ضوابطی است که از لجام گسیختگی و بی انضباطی آن جلوگیری نماید، بی توجهی  و رعایت نکردن قوانین در رقابت های سیاسی، زمینه ساز رقابت ناسالم و مخرب خواهد بود. در رقابت های سیاسی تنها محدود به عرصه تبلیغات انتخاباتی نبوده و همه روند انتخابات را در بر می گیرد؛ از بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی توسط شورای نگهبان و تمکین به نتایج آن گرفته، تا تبلیغات انتخاباتی و رقابت ها در این زمینه و پذیرش نتایج انتخابات و قواعد مردم سالاری. 🔷متأسفانه مشاهده می شود که و تا جایی قانون را می پذیرند که با منافع آنها در تعارض نباشد و آنگاه که قانون مطابق میل و خواسته آنها نبود، آن را نپذیرفته و زیر سؤال می برند. در کشور ما ساز و کار قانونی احراز صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی مشخص شده و این مسئولیت بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است و این شورا موظف است به مرّ قانون عمل کرده و بر اساس مدارک و مستندات قطعی حکم کند. اگر هر فرد و جریان سیاسی به بهانه احراز نشدن صلاحیت، به خود اجازه دهد که تصمیمات این نهاد را مورد خدشه قرار دهد، فلسفه وجودی نهادی به عنوان مرجع احراز صلاحیت ها که حرف آخر را بزند زیر سؤال خواهد رفت. ... نویسنده: علی مجتبی زاده منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️چگونگی دستیابی به ریاست‌جمهوری (بخش پنجم و پایانی) 🔶در خصوص راه‌های دستیابی به نکات زیادی وجود دارد، اما نگاهی به برخی رهنمود‌های (ره) و در این زمینه، بیش از بقیه موارد راهگشا است؛ به طور خلاصه از جمله راه‌های شناخت مورد زیر است: 💠مراقبت در مقابل تبلیغات کاذب و عدم تأثیرپذیری از آن‌ها: 🔷دشمنان انقلاب و نظام اسلامی که در چهل‌ودو سال گذشته همواره پایان انقلاب و شکست نظام را آرزو داشته و القاء کرده اند، برای پیشبرد دشمنی خود از ، رسانه‌ای و استفاده فراوانی نموده و دست به تخطئه و در شرایط و موقعیت های سرنوشت ساز زده اند. یکی از موقعیت های سرنوشت سازی است که نیز تبلیغات کاذب، و جنگ روانی خود را بر آن متمرکز و تشدید می‌کند. 🔷در چنین شرایطی دشمن برای کمک به جریانات و چهره های غرب گرا، نفوذی و واداده و جریانات و چهره‌های انقلابی، جهادی و کارآمد، از ابزار رسانه ای و تبلیغی خود سود می جوید که خنثی سازی آن نیاز به شناخت و تجربه دارد. 🔷در این راستا می‌فرمایند: «در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه - و رسانه ای و فعال ترین برنامه های آن، و حتی و مدیران ما از آینده است. خبر‌های دروغ، تحلیل های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت ها، پنهان کردن جلوه های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسنات بزرگ، برنامه های همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملت ایران است؛ و البته دنباله های آنان در داخل کشور نیز قابل‌مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند.» [بیانیه گام دوم انقلاب] منبع: سایت بصیرت
 ✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️اسراف و تبذير در قرآن (بخش هشتم) 💠 موجب تنگدستی و فقر است و ميانه‌روی مايه توانگری 🔷در حديثی از امام علی(ع) آمده است كه «القصد مثراة و السرف مثواة‏؛[وسائل،۱۵/۲۵۸] اقتصاد و ميانه‌‏روی موجب ثروتمندی، و و ولخرجی موجب سقوط و فقر مي‏گردد. و نيز امام زين‌‏العابدين(ع) از رسول خدا(ص) نقل مي‏فرمايد كه فرمود: «ثلاث منجيات فذكر الثالث القصد فی الغنی و الفقر؛[همان] حضرت رسول سه عامل برای نجات معرفی مي‏فرمايند كه سومين آن ‌و در توانگری و نيازمندی است. پس افراد توانگر هم حق ندارند به بهانه‌ی اينكه امكانات مالی‌ وسيع دارند به اسراف پردازند. نكته مهمی كه از اين حديث استنباط مي‏شود اين است كه و موجب فقر و تنگدستی است.   💠اسرافی كه هميشه حرام است 🔷 است كه در همه جا و در همه حالات حرام است و اختصاص به شخص يا زمان، يا جای خاصی ندارد. 1⃣ و بی‌فايده كردن آن، هر چند آن مال كم باشد. مانند بقيه ظرف آب را ريختن در جايی كه آب كمياب باشد و به آن مقدار، رفع نياز مي‏گردد. يا لباسی را كه قابل استفاده شخصی يا ديگران است، پاره كردن و يا دور انداختن و يا خوراكی را نگهداشتن و به ديگری ندادن، تا اينكه ضايع و تباه شود و يا دادن مال به دست صغيری كه آن را تلف مي‏كند و نظاير اينها. 🔶حضرت صادق(ع) ميوه نيم‏‌خورده‏‌ای را ديدند كه از منزل ايشان بيرون انداخته شده بود. آن حضرت ناراحت و خشمگين شدند و فرمودند: «اين چه كاری است كه كرديد؟ اگر شما سير شده‌‏ايد، بسياری از مردم هستند كه سير نشده‌‏اند، پس به آنهايی كه نيازمندند بدهيد». متاسفانه در حال حاضر می‌‏بينيم در جامعه اسلامی، چه مقدار از غذاها و يا ميوه‏‌هايی كه قابل استفاده است، در سطلهای آشغال و زباله‏‌دان ها ريخته مي‏شود! در حالی كه افراد بسياری به آن نياز دارند. نسبت‏‌ به دور ريختن باقیمانده‌ی طعام بخصوص خرده نان (مگر در صحرا برای حيوانات) روايات ‌تهديدآميزی رسيده است كه ذكر آنها موجب طول كلام است.   2⃣ هم اسراف است‌. از موارد ، صرف كردن مال است، در آنچه به بدن ضرر برساند، از خوردنی و آشاميدنی و غير آنها؛ مانند خوردن چيزی پس از سيری، هرگاه مضر باشد، چنانچه صرف مال در آنچه كه برای بدن نافع و به صلاح آن است، اسراف نيست.   3⃣ در اسراف است. صرف كردن مال در مصرف هايی كه شرعا حرام است، مانند خريدن شراب و آلات قمار و اجرت فاحشه و خواننده و رشوه‏‌دادن به حكام، و صرف نمودن مال در چيزی كه ظلمی در بر دارد، يا ستمی به مسلمانی مي‏رساند و نظير اينها، و در چنين مواردی از جهت مخالفت امر خدا معصيت است، يكی گناه بودن اصل عمل، و يكی صرف مال در آن موارد. ... نویسنده: محمدرضا عطايی - مجلة مشكاه، ش ۵۵ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی (بخش چهارم) 🔶 یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین نیروی کارآمد و توانای جامعه به شمار می‌آیند که بسیاری از گره‌های کور و پیچیده جامعه به دست آنها باز شده است. در این نوشتار سعی داریم به برخی از و شاخص ‌های (جوان تراز انقلاب اسلامی) اشاره کنیم، شاخص‌های بسیار مهمی که در واقع مبین و مشخص کننده مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی است. 4⃣وظیفه شناس و تعهدپذیر 🔷 و با شعار دادن محقق نمی‌شود؛ کما اینکه مقام رهبری نیز بیان فرمودند: «با شعار دادن نه یک کشور را، بلکه یک ده [روستا] را هم نمی‌شود درست کرد و اداره و آباد نمود؛ در کنار شعار دادن [رجز خواندن] عمل کردن نیز لازم است».[۱] 🔷اگر یاران امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری با وظیفه شناسی و شجاعت تمام در برابر سپاه عمر بن سعد رجر می‌خواندند، در هم نشان دادند که تا آخرین قطره‌ی خونی که در بدن دارند، حامی و پشتیبان ولی و امام خود هستند. 🔷 نیز در عصر غیبت با اشراف کامل، نسبت به جنگ تمام عیار اقتصادی، سیاسی و بین المللی، و با درک و فهم شرایط جنگی موجود، به تعهدات علمی، اقتصادی و سیاسی خود در برابر جامعه اسلامی جامه عمل می‌پوشاند، و دینداری و استکبار ستیزی او تنها لقلقه زبان نیست. ... پی‌نوشت‌ [۱] بیانات‌مقام‌معظم‌رهبرى به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانى ۷۵/۸/۹ منبع: وبسایت راسخون
⭕️ و توانایی حلّ مشکلات، ملاک مردم برای رأی دادن 🔹امّا در مورد مسئله‌ی ، که بعضی نگرانند مشارکت کم خواهد شد. بنده به نظرم این جور میرسد که در مشارکت مردم - حالا گروه‌های خاص را کار نداریم؛ یک گروه ممکن است دنبال فلان اسم یا فلان جناح یا فلان عنوان باشند؛ اینها را کار نداریم - عامّه‌ی مردم و دنبال اسم این و آن نیستند؛ عامّه‌ی مردم دنبال این هستند که ببینند چه کسی دارای یک است، [دارای] یک یا قوّت اراده‌ای است، [دارای] یک کارآمدی‌ای است که میتواند را از میان بردارد؛ دنبال این هستند. 🔹اینکه حالا چه کسی با چه نامی، با چه عنوانی و از چه جناحی وارد میدان بشود، برای عموم مردم مطرح نیست؛ برای گروه‌های خاص چرا، امّا برای عموم مردم نخیر. اگر نامزدهایی که امروز در صحنه‌اند بتوانند بیان کنند و به مردم نشان بدهند که دارای این کارآمدی هستند، پای صندوقها هم میروند و هم خواهد بود ان‌شاءالله به توفیق الهی. مهم این است که بتوانند مردم را قانع کنند، مردم را به این نتیجه برسانند که این آقا یا این اشخاص میتوانند کشور را اداره کنند، مدیرند، مدبّرند، باصداقتند؛ باید شناخته بشود و کسانی باشند که را بشناسند. بیانات‌مقام‌‌معظم‌رهبری‌ درارتباط‌تصویری‌با نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی ۱۴۰۰/۳/۶ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری
⭕️ و میانه‌روی 🔹هر چیز از حد میانه و وسط به طرف افراط یا تفریط تمایل پیدا کند، عکسِ نتیجه مطلوب را خواهد داشت؛ کلّ شَیءٍ جاوَزَ حَدهُ، إِنْقَلَبَ إِلی ضِدهِ (هر چیز از حدش بگذرد، به ضد آن تبدیل می‌گردد). 🔹بنابراین، در غضب، شهوت، خواب، خوراک و هر کار دیگر، مُنجی و نافع است، و دو طرف زیاده و نقیصه آن مُضر و مُهْلِک، مگر امری که لا حَد لَهُ (ذکر و یاد خداست). [۱] 📕در محضر بهجت، ج۱، ص۳۳ [۱] ر.ک: اصول‌کافی ج‌۲ ص‌۴۹۸؛ وسائل‌الشیعة ج‌۷ ص‌۱۵۴ منبع: وبسایت‌مرکزتنظیم‌ونشرآثار ‌آیت‌الله‌العظمی‌بهجت
⭕️ ؛ موفّق‌ترین راه برای خنثی کردن و رفع تحریمها 🔹این روزها چون صحبت تحریم و تحریمها و مانند اینها است -البتّه مدّتها است و چند سال است که بحث تحریمها مطرح است، این روزها هم مطرح است- به نظر ما و برای خنثی کردن تحریمها همین تلاش واقعی -نه تلاش شعاری؛ تلاش واقعی- برای است. اگر ما توانستیم را درست تقویت کنیم، به معنای واقعی کلمه تقویت کردیم و دنبال کردیم، با برنامه‌ریزی، با پیگیری این را دنبال کردیم، مطمئن باشید که اوّل میشوند، بعد هم برطرف میشوند؛ یعنی طرف  مقابل وقتی دید که کشور از تحریم ضربه نخورد و زنده شد و تلاش درونی او بیشتر شد، خودش ناگزیر میشود که تحریم را بردارد. بیانات‌مقام‌‌معظم‌رهبری‌۱۴۰۰/۲/۱۲ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری
⭕️ (ره): 🔷اینجا است. اینجا نه کرملین، قابل این است که ذکری ازش بشود، و نه کاخ سیاه؛ اینجا کشور رسول‌ خداست، اینجا کشور حضرت صادق است، اینجا پاسدارهای ما شرافت دارند بر کاخ نشینها، اینجا بسیجیهای ما و امت ما شرافت دارند بر تمام کاخ‌نشین‌های عالم و همه کسانی که ادعای پوچ خودشان را می‌کنند و گمان می‌کنند که باید عالم پیش آنها خاضع باشد. 📕صحیفه امام، ج ۲۰، ص ۱۶۰
🔴مردم ایران سواد رسانه ای ندارند انها را بمب باران خبر راست ودروغ کنید واینده سیاه وناامید کننده (۱) ..سخنان تکاندهنده «گیورا ردلر » خاخام صهیونیستی علیه ملت ایران خطاب به رسانه های غربی* 🕳راست و دروغ را بهم بریزید و معجونی از اخبار جهت دار درست کنید. مردم ایران سواد رسانه ای ندارند ، مطالعه ندارند، تمام حرفهای شما را باور خواهند کرد. من اطمینان دارم شما موفق خواهید شد. آنهارافریب دهیدتا از همه چیز و از همدیگر متنفر شوند تا ماشوند!!! 🔰. یک خاخام صهیونیستی بنام «گیورا ردلر » در جلسه ای با مدیران و کارکنان رسانه های ضدایرانی ( بی بی سی ، منو تو ، صدای آمریکا ، ایران اینترنشنال و...) در لندن مطالب مهمی بیان کرده که برای نخستین بار منتشر میشود: ♦️ شما کار مهمی دارید و برای اسراییل خدمات مهمی انجام میدهید. من از صمیم قلب ازشماتشکر می کنم. نگران هزینه نباشید، دوستان ما هستند. عربستان قبول کرده همه هزینه ها را بدهد. اما کار شما چیست؟! 👈🕳 ایران را سیاه سیاه نشان دهید. کاری کنید که ایرانیها از همه چیزوهمه کس و از یکدیگر متنفر شوند. آنها را بمباران خبری کنید. هرلحظه وهرساعت ، با خبرهای ناامید کننده و ترسناک . مردم ایران را دائم بترسانید ، شکنجه روحی بدهید.!!! 🕳. مردم ایران ادعای آقایی می کنند ، اما اقای دنیا ماییم و همه برده ما هستند. آنها را تحقیر کنید . با انواع فیلمها و مستندات غربی تحقیرشان کنید. آنها نباید احساس غرور و افتخار کنند
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️ سرآعاز نهضت امام خمينی (بخش دوم و پایانی) 🔷 اثر عظيمی در اجتماع و مردم داشت. عصر دوم فروردين ۱۳۴۲ منزل حضرت امام (ره) مرکز اجتماع مردم و روحانيون مبارز شد. در همان لحظه اول آگاهی از ، نقش سازنده يک را ايفا کرد. ایشان گفت بايد به بروم و ببينم به طلبه ها چه ميگذرد. در همان حالی که بسياری، روحانيت را شکست خورده ميديدند، امام در وضعيت پيش آمده پيروزی را مشاهده ميکرد. آيت الله سيد محسن حکيم که مقيم نجف بود پس از اطلاع از وضع دولت در مقابل روحانيت، از علمای قم دعوت کرد تا به عراق مهاجرت نمايند. 🔷 در نشستی که با مقامات روحانی قم داشت، متن تلگراف آقای حکيم را مورد بررسی قرار دادند و پس از مشاوره و تبادل نظر به اين نتيجه رسيدند که مهاجرت از ايران، جز خالی کردن ميدان، برای رژيم و بی رهبر و سرگردان کردن مردم مبارز و تازه به پا خاسته، چيزی در بر ندارد. بعد از آن حکومت پهلوی تصميم ميگيرد تا طلاب را به سربازی بفرستد تا خشم خود را از حرکت های مدبرانه امام ابراز دارد در تاريخ ۲۰ فروردين ۱۳۴۲ زمان اعزام روحانيان قم و اصفهان به سربازی صادر شد و مأموران رژيم با طرز وحشيانه ای در کوچه و خيابان ها به دستگيری روحانيان جوان پرداختند. 🔷همزمان با فرا رسيدن ماه محرم، (ره) اعلاميه صادر کرد و خطاب به گويندگان اسلامی و سران هيأت های عزاداری، شيوه سوگواری در عاشورا و عاشوراها را نشان داد. به دنبال صدور اين اعلاميه، محافل و حضرت سيد الشهدا(ع) راه صحيح و مسير اصلی را باز يافت، و به خود گرفت. اکثريت قريب به اتفاق گويندگان اسلامی، از مرکز شهر و اطراف آن و نيز بسياری از شهرستان ها در منابر، به روشنگری و افشاگری پرداختند و عليه و نقشه های استعماری او عليه اسلام و ايران سخن راندند. 🔷خطرات روز افزون صهيونيسم را بازگو کردند، با بررسی جنايات پادشاهان گذشته، را نشان دادند، برای نخستين بار بود که در دسته های عزاداری عليه اسرائيل شعار داده ميشد. اين حرکت حماسی مردمی و پشتيبانی بی‌دريغ توده ها از امام و اوج نهضت ضد که با فرا رسيدن محرم ۴۲ ايران زمين را به لرزه درآورده بود، را سخت وحشت زده ساخت. به دنبال اين جريان تظاهرات تاريخی يازدهم محرم به وقوع پيوست و شعارهای «خمينی، خمينی، بت شکنی خمينی»، «خمينی تو فرزند حسينی» در فضای مسجد شاه، طنين افکن شد. 🔷 به (ره) و هدايت و رهبری ايشان بود و رژيم اين را به خوبی دريافته بود، لذا فهميد بايد به مرکز روحانيون حمله برد. شب ۱۲ محرم ۱۳۸۳ق، مطابق با خرداد ۴۲ حمله رژيم شاه به سنگر روحانيت آغاز شد. آدم دزدان سازمان امنيت، در مرکز و بسياری از شهرها به آدم‌ربايی دست زدند و روحانيان مبارز، گويندگان اسلامی و پيروان راه خمينی را هرجا که يافتند دستگير و روانه زندان کردند. ساعت ۳/۵ بعد از نيمه شب ۱۵ خرداد، کاميونهای نظامی وارد قم شدند و در اطراف منزل و باغ اناری که پشت منزل امام خمينی (ره) قرار داشت سنگر گرفتند و لحظه بعد به منزل ايشان يورش بردند. 🔷ابتدا امام را نيافتند ولی بعد امام که متوجه شد خودش آمد. بعد از دستگيری حضرت امام، حاج سيد مصطفی فرزند امام از روی پشت بام فرياد زد، مردم، خمينی را بردند...، مردم خمينی را گرفتند.[۱] اين خبر در قم انقلاب به پا کرد. خبر دستگيری امام، تلفنی به مقامات برجسته روحانی، ملی و سياسی پايتخت رسيد. ساعتی بعد اين خبر در سراسر تهران مثل بمب صدا کرد. دانشجويان کلاسها را ترک کردند و بازار تعطيل و همه به خيابانها ريخته و دامنه تظاهرات گسترش يافت. تظاهر کنندگان خشمگين با هدف سرنگونی شاه به پاخاسته بودند. مردم به مراکز حساس حمله کردند و به سوی کاخ مرمر تظاهرات کردند. گروهی نيز به منظور به دست گرفتن راديو به ميدان ارک و اداره انتشارات راديو يورش بردند. 🔷با اوج گرفتن اين قيام سراسری، در معرض سقوط و واژگونی قرار گرفت. رگبار گلوله به سوی مردم باريدن گرفت و نيروهای رژيم دژخيم پهلوی با تانک های خود کشتار عظيمی را در اطراف کاخ مرمر به راه انداختند. بدين ترتيب جريان ۱۵ خرداد ۴۲ به وقوع پيوست. البته بعداً حضرت امام بعد از آزادی، مجدداً در سال ۴۳ دستگير و تبعيد شدند، ولی زمينه های انقلاب اسلامی ايران و بايدهای مردمی آن مستحکم گرديد، و اين نبود جز تلاش، مجاهدت، تدبير، آينده نگری، شجاعت و خدا محوری در حضرت (ره) و بدين ترتيب اين به عنوان سرآغازی برای نهضت امام خمينی در تاريخ سياسی معاصر ايران به ثبت رسيد. پی‌نوشت‌ [۱]روزنامه‌های‌خبری عصر ۷ بهمن ۴۱ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات
⭕️ و نصرت الهی 🔹خداوند متعال در قرآن کریم تأکید کرده است که اگر  من را یاری کنید من هم به تعهد خود عمل خواهم نمود و شما را یاری خواهم کرد: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» [سوره محمد (ص)، آیه ۷] ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد. 🔹بلا شک یکی از مصادیق یاری خدا، یاری کردن دین خدا می‌باشد و دین خدا یاری نمی‌شود، مگر با تشکیل و حکومت اسلامی هم شکل نخواهد گرفت، مگر با پای و و برای حکومت‌داری است. نتیجه اینکه مصداق کامل یاری و نصرت خدا است. نویسنده: فاطمی تبار منبع: راهروان ولایت
⭕️ و تمدن نوین اسلامی 🔷خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است که زمین به ارث خواهد رسید: «أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ»؛ [انبیاء، ۱۰۵] بنابراین کسانی که می‌خواهند (عج) را در رسیدن به این منظور یاری نمایند، خود باید باشند، کسی که خود از و برخوردار نیستند، نمی‌توانند باشد. بلاشک یکی از مصادیق یاری رساندن آن حضرت در تشکیل حکومت اسلامی و می‌باشد تا در سایه علم و تقوا و مدیریت کارآمد او، بتواند جامعه را آماده سازی کند برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و یکی از زمینه سازان ظهور آن حضرت باشد. نویسنده: فاطمی تبار منبع: راهروان ولایت
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️بایسته های رقابت سیاسی سالم (بخش چهارم) 🔶از مؤلفه های اساسی میان احزاب و گروه های سیاسی، و حاکم شدن بر رقابت های سیاسی است. 💠   🔷 و هنجارهای اخلاقی و ارزشی در موجب می شود که رقابت سیاسی احزاب و گروه های سیاسی از فاصله گرفته و در سازنده و سالم قرار بگیرد. گرچه رقابت سیاسی به عنوان یك فعالیت تخصصی، تابع ضوابط و اصول قانونی خاص خود است، امّا این امر به هیچ وجه از ضرورت التزام فعالان در این عرصه به مبادی و اصول اخلاقی نمی كاهد. 🔷 می تواند همچون در عمل نموده و از نفوذ پاره ای از بینشها و رفتارهای ناسالم كه فضای رقابت سیاسی را مخدوش و ناسالم می سازند، جلوگیری نماید؛ گونه ای از رفتارها كه حتی سد قانون نیز توان مقابله با آن را ندارد. ‎ 💠 و مبانی اسلامی و انقلابی  🔷با توجه به ، توجه به اصول و و نظام از سوی احزاب و گروهها و جریانهای سیاسی، و رقابت در چارچوب آن، زمینه ساز و صحیح خواهد بود؛ و رقابتی سالم خواهد بود که با در نظر گرفتن اصول و مبانی اسلامی و انقلابی انجام شود. نمیتوان انتظار داشت که احزاب، گروهها و جریانهای سیاسی در نظام اسلامی بدون در نظر گرفتن معیارها و اصول اسلامی و انقلابی با یکدیگر به رقابت بپردازند. 💠حاکم شدن بر رقابت های سیاسی  🔷از مؤلفه‌های اساسی رقابت سالم میان احزاب و گروههای سیاسی، حاکم شدن بر رقابتهای سیاسی است. حاکمیت فضای عقلانی بر رقابتهای سیاسی موجب خواهد شد که تصمیم گیریها، برنامه ریزیها و همه فعالیتها و از جمله رقابتهای احزاب و جریانهای سیاسی، براساس و به دور از احساسات و عواطف و هیجان های مقطعی و زودگذر و احیاناً جناحی و حزبی صورت بگیرد و در سایه عقلانیت، منافع و در نظر گرفته خواهد شد. 🔷رعایت این بایسته ها و شاخصه ها موجب خواهد شد که رقابت های سیاسی، سالم و سازنده شکل بگیرد و چنین رقابتی مصداق و نمونه «فاستبقوا الخیرات » [بقره، ۱۴۸] و «یسارعون فی الخیرات» [آل عمران، ۱۱۴] و پیشی گرفتن در نیکی ها و خوبی خواهد بود. ... نویسنده: علی مجتبی زاده منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات
در فرآن و حديث. 🔴🔺نسبت دادن به افراد و پخش آن ، از مصاديق اشاعه . 👈اشاعه‌ي فحشا يعني «پراکنده کردن فساد و زشت کاري» و از گناهان کبيره در اسلام است و قرآن شريف حتي براي کسي که دوست دارد اين عمل انجام شود، عذاب دنيا و آخرت را وعده داده است: 🔶« اِنَّ الَّذينَ يحِبُّونَ أَنْ تَشيعَ الْفاحِشَةَ فِي الَّذينَ امَنُوا لَهُمْ عَذابٌ اَليمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْاخِرَة» (نور آیه19) 🔹به تحقيق کساني که دوست ‏دارند زشت کاري در ميان افرادی که ايمان آورده‏اند، شيوع پيدا کند، براي آنان در دنيا و آخرت عذابي پر درد خواهد بود 👈 اقسام الف) نسبت دادن عيبي به به کسي و آن را درميان مردم شيوع دادن؛ و اين قسم علاوه بر گناه اشاعه‌ي فحشا، گناه را نيز دارد؛ و افرادي که دامن به آن شايعه مي‏زنند و آن را براي ديگران مي‏گويند، اگر بدانند که تهمت است، گناهشان مثل کسي است که شايعه را اختراع نموده و اگر ندانند، حرام است و گناه اشاعه‌ي فحشا را دارد، علاوه بر اين که آن شايعه، تهمت است و گناه آن را نيز دارد. ب) پخش کردن عيبي که در کسي هست در ميان مردم: و اين صورت علاوه بر گناه اشاعه‌ي فحشا گناه غيبت را نيز دارد. 👈 شریک اشاعه فحشا افرادي که و يا و يا مروج کار آنان ولو به واسطه‌ي عملشان و حتّي به واسطه‌ي سکوت مي‏باشند، در جرم و حرمت آن شريک هستند و عمل آن‌ها و سکوتشان حرام است. 👈 نحوه توبه از اشاعه فحشا 💢 توبه‌ي اشاعه‌ي فحشا فقط ندامت از گذشته و ترک آن کار زشت است، و چه بسيار خوب است که به واسطه‌ي گفتار و اعمال شايسته و نظير آن جبران گذشته را بنمايد. 🎙آیت الله مظاهری
بخش چهارم ویژگی شخصی که قرار است مردم طبق آن انتخاب بکنند (خود نامزد انتخابات هم اگر این ویژگی ها را داشت باید شرکت بکند)👇👇
۱) شایسته ترین 💯✅ «قال رسول الله(صلی الله علیه و آله): «مَنْ تَقَدّمَ علی المسلمین و هو یری أنَّ فیهم مَنْ هو أفضل منه، فقد خان الله و رسوله و المسلمین؛ 👌👌کسی که بر مسلمانان کارگزار گردد، در حالی که می بیند در میان آنان کسی شایسته تر از او وجود دارد، به خدا و پیامبر و مسلمانان خیانت کرده است.»
۳)سعه صدر داشتن ☘قال امیر المومنین علیه السلام: آلةُ الریاسة سعة الصدر؛ بردباری و تحمل سختی ها، ابزار ریاست است
۴)امین بودن ☘قال الباقر علیه السلام: مَنِ ائْتَمنَ غیرَ مُؤتَمَنٍ فلا حُجّةَ له علَی اللّه . امام باقر علیه السلام کسی که غیر امین را امین و معتمد شمارد، حجّتی بر خدا ندارد.
۲)توانایی ☘حضرت علی علیه السلام: خطاب به مالک اشتر برای تعیین و گزینش مسؤولان و کارگزاران می فرماید: «َو اجْعَلْ لِرَأْسِ کُلِّ أَمْرٍ مِنْ أُمُورِکَ رَأْساً مِنْهُمْ لَا یَقْهَرُهُ کَبِیرُهَا وَ لَا یَتَشَتَّتُ عَلَیْهِ کَثِیرُهَا ». 👈ای مالک! برای هر یک از کارهای اجتماعی و سیاسی و اقتصادی خود، مدیر و رییسی را تعیین کن، مدیری که دارای دو ویژگی باشد: بزرگی و عظمت کار، او را ناتوان و مغلوب نسازد و زیادی و تراکم کار، رنجورش نکند.»
مجاهد و انقلابی بودن نماینده منتخب مجاهد(چه در عرصه فرهنگی چه نظامی) و انقلابی بودن را از دیگر شاخصه‌های نامزدهای انتخاباتی است و در این رابطه به آیه ۹۵ سوره«نساء» که می‌فرماید؛💢 «لاَّ يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُوْلِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلاًّ وَعَدَ اللّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا؛ مؤمنان خانه‏ نشين كه زيان‏ديده نيستند با آن مجاهدانى كه با مال و جان خود در راه خدا جهاد میكنند يكسان نمی باشند خداوند كسانى را كه با مال و جان خود جهاد میكنند به درجه‏ اى بر خانه‏ نشينان مزيت بخشيده و همه را خدا وعده نيكو داده و مجاهدان را بر خانه‏نشينان به پاداشى بزرگ برترى بخشيده است» 💢میشود استناد کرد. (یک نفر میره داخل این شهر اون شهر کارخانه ها را زنده میکنه یک نفر هم داخل اتاق میگوید علی برکت الله ) حتی به آیه ۲۶ سوره«قصص»؛ «قَالَتْ إِحْدَاهُمَا يَا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمِينُ؛ يكى از آن دو [دختر] گفت اى پدر او را استخدام كن چرا كه بهترين كسى است كه استخدام میكنى هم نيرومند [و هم] در خور اعتمادست»، 💢استناد کرد توجه به معانی این آیه که برگرفته شده از داستان حضرت موسی(علیه السلام) است حاکی از این مطلب است که نماینده باید امانتدار، مورد اعتماد و قدرتمند باشد.