🍃🌹🍃
📣📣#مسابقه (دلاوران بی نشان) ـــــــ ویژه هفته دفاع مقدس
🎁 با ۳ جایزه صد هزار تومانی و
🎁 ۱۴ جایزه پنجاه هزار تومانی
🔴سوالات را با توجه به محتوای رزمایش(از اعلام آغاز رزمایش) پاسخ دهید.
🔴🔴🔴مهلت ارسال پاسخنامه جمعه ۹ مهرماه
آیدی جهت دریافت پاسخنامه:
ایتا@samenfalavarjan🆔
زمان:
حجم:
379.6K
#پرسش_و_پاسخ
❓سئوال
چرا از قطعنامه ۵۹۸ به نوشیدن جام زهر یاد میشه؟ اگه این قطعنامه رو قبول نمیکردیم، جنگ چطوری تموم میشد؟
🎙کارشناس: سید جلال حسینی
4.pdf
حجم:
396.7K
☘️
🌀#یادداشت| نقش کانالهای ثامن در انتقال فرهنگ دفاع مقدس
🍃🌹🍃
✍ یونس باقرزاده
#روشنگری
#ثامن
#دفاع_مقدس
زمان:
حجم:
262.9K
#پرسش_و_پاسخ
❓سئوال
چرا سالها بجز تعدادی محدودی از عراقیا به اسم حشدالشعبی، اکثریت مردم عراق علیه نظامیان آمریکایی وارد یه جنگ سفت و سخت نشدن تا اونها رو از کشورشون بیرون کنند؟ آیا معنیش این نیست که اکثر مردم عراق مخالفتی با حضور آمریکایی ها ندارند؟
🎙کارشناس: سید جلال حسینی
زمان:
حجم:
280.3K
#پرسش_و_پاسخ
❓سئوال
چرا انقدر حجم فیلم های ضد ارزشی تولیدی سالانه در سینمای ایران زیاده اما فیلمهای دفاع مقدس و دفاع از حرم خیلی کم ساخته میشه و خیلی از فیلمهایی هم که تلویزیون نشون میده مال بیست سی سال قبل هستند؟ چرا لااقل فیلمهای سالهای گذشته جشنواره فجر یا جشنواره عمار توی تلویزیون نشون داده نمیشه؟
🎙کارشناس: دکتر سید جلال حسینی
سلام علیکم
مگر بعد از فتح خرمشهر چه اتفاقی رخ داد!!؟
جنگ ایران و عراق با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر که تعین کننده مرز بین المللی بود ، توسط صدام در ۲۶ شهریور ۱۳۵۹ و ملغی کردن این قرارداد در ۲۷ شهریور توسط شورای فرماندهی عراق و حمله سراسری به ایران در ۳۱ شهریور آغاز و با پذیرش مجدد آن در ۲۴ مرداد سال ۱۳۶۹ (دو سال بعد از آتش بس رسمی ) عملاً پایان یافت.
من نمی دانم مگر بعد از فتح خرمشهر چه تغییری در مواضع صدام و حامیانش رخ داده بود که باید جنگ تمام می شد، آنها که همچنان بر ادعا های خود نسبت به خاک جمهوری اسلامی تاکید داشتند و مرز بین المللی را قبول نداشتند ، فقط آتش بس می خواستند برای بازسازی مجدد صدام که نباید این فرصت را به اومی دادیم ، تنها قطعنامه ای که مرز بین المللی را به رسمیت می شناخت و تقریبا ضمانت اجرایی داشت و می توانست مبنایی حقوقی برای خاتمه جنگ باشد ، قطعنامه ۵۹۸ بود ، که صدام بلافاصله آن را پذیرفت ولی تعیین مرز بین المللی را منوط به مذاکره و تامین خواسته هایش کرد.
این قطعنامه را ما در تاریخ ۲۷ تیر ماه ۶۷ پذیرفتم و نهایتاً پس از هجوم مجدد صدام بعد از قطعنامه و شکست مفتضح او ، در تاریخ ۲۹ مرداد ۶۷ آتش بس شکننده ای برقرار شد .
دو سال مذاکره تیم مذاکره کننده ایران به سرپرستی آقای دکتر ولایتی با تیم مذاکره کننده عراق به سرپرستی طارق عزیز با نظارت خاویر پرز دکوئیار، بر سر یک میز مثلثی در سازمان ملل ، هیچ نتیجه ای نداشت ، فقط در این مدت ارتش صدام به سرعت توسط حامیانش بازسازی شد و اماده حمله مجدد به ایران گردید و ما هم با تجهیزات فرسود دوران جنگ ، آنهم در اوج تحریم و مشکلات شدید اقتصادی، آماده مقابله بودیم که ناگهان لطف خدا شامل حالمان شد و صدام در باتلاق کویت گرفتار شد.
با تدبیر حضرت آقا ، این مطلب به صدام اعلام شد که ، ما برای تحقق خواسته هایمان هر موقع شرایط آماده باشد اقدام می کنیم.
در چنین اوضاعی بود که صدام دچار رعب و وحشت شد و در نامه پنجم خود در تاریخ ۲۴ مرداد ۶۹ ، به رئیس جمهور وقت ، آقای هاشمی رفسنجانی، اعلام کرد که قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پذیرفته و نوشت با این پذیزش شما ایرانی ها به تمام خواسته هایتان رسید و رسما به پیروزی ایران اقرار و اعتراف کرد و دو روز بعد، اولین گروه از آزادگان وارد کشور شدند و جنگ عملاً تمام شد .
در واقع جنگ فاصله بین ملغی کردن قرارداد ۱۹۷۶ و پذیرش مجدد آن توسط صدام بود.
باز تاکید می کنم ، مگر بعد فتح خرمشهر در جبهه مقابله چه اتفاقی رخ داده بود که باید جنگ تمام می شد.
این یک دروغ و یک تحریف بزرگ تاریخی است که بعد روی کار آمدن اصلاح طلبان در سال ۷۶ در روزنامه های زنجیره بصورت گسترده و با انواع دروغ مطرح کرد و متاسفانه ما را بخود مشغول کرده است.
✍ رزمنده و پژوهشگر دفاع مقدس
غلامعلی کریمی.
#گزیده_نڪات_تفسیرے
❇️هنگام مواجهه با #سختي ها: هم #دعا ،هم #حركت
💠 وَ لَمَّا بَرَزُوا لِجالُوتَ وَ جُنُودِهِ قالُوا رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَيْنا صَبْراً وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرِينَ «250» بقره
🌱 و هنگامى كه(سپاه طالوت) در برابر جالوت و سپاهيان او قرار گرفتند، گفتند: پروردگارا صبر و شكيبايى بر ما فرو ريز و قدمهاى ما را ثابت و استوار بدار و مارا بر گروه كافران پيروز فرما.
1⃣ هميشه و به خصوص در جبههها، #دعا همراه با #حركت لازم است، نه دعا به جاى حركت. «بَرَزُوا لِجالُوتَ ... رَبَّنا أَفْرِغْ ...»
2⃣ در شدايد، انسان به صبرِ بسيار محتاج است. «افرغ» به معناى نزول فراوان است. كلمه «صبراً» نيز در قالب نكره آمده است كه نشانهى صبر بزرگ است.
🔷✨ «أَفْرِغْ» از فِراغ، همچون فراغت و فارغ شدن از كار، به نوعي خالي بودن [از خستگي] و آمادگي به پُر شدن [از اشتغال] را ميرساند. در جملة «رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا»، هم مفهوم خالي كردن نفس از تزلزل و سُستي، ترس و وحشت وجود دارد، و هم پُر كردن آن با صبر و مقاومت. آية 126 اعراف (7:126) نيز عيناً همين درخواست مطرح شده است.
3⃣ وظيفهى انسان، حركت و تلاش است، امّا پيروزى به دست خداست. «رَبَّنا ... وَ انْصُرْنا»
#گزیده_نڪات_تفسیرے
❇️آيا بنشينيم تا خدا شر #متجاوزان و #فاسدان را بكَنًد؟
💠 فَهَزَمُوهُم بِإِذْنِ اللَّهِ وَقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا يَشَاءُ وَلَـوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَـمِينَ "بقره/251"
🌱 پس [با چنين روحيه و توكلي] به اذن الهي آنان را درهم شكستند و داوود [كه سرباز مؤمن و شجاعي در سپاه طالوت بود] جالوت را به قتل رساند و خدا [به دليل لياقتهايش، بعدها] به او فرمانروايي [=قدرت] و حكمت داد و آنچه ميخواست به او آموخت. و اگر [قانونمندي] دفع الهيِ برخي از مردم [ستمگر] توسط برخي ديگر [از حقطلبان] نبود، زمين را حتماً تباهي [=گسيختگي عمومي] فرا ميگرفت، اما خدا بر جهانيان صاحبِ فضل [=برتريبخشی و برتر آورنده از مشكلات] است.
🔷✨ دست قدرت خدا از آستين آزادگان ملتها بيرون ميآيد. اين خود مردم هستند که بايد غيرت به خرج دهند و با اتّحاد و همبستگي ملي، ستمگران را از مواضع قدرت برانند.
نسبت دادن امر دفاع به خدا [دَفْعُ اللهِ]، در حالي که او دخالت مستقيم نميکند، دلالت بر ويژگيهايي در روح و روان ملتها ميکند که اگر در معرض ظلم و ستم قرار گيرند، همچون گياهان و حيوانات، به تدريج، سيستم دفاعي آنان، غيرتها و قدرتهاي ذاتيِ خاموش شدهاي را برميانگيزد و به فعليت و تحرک وا ميدارد.
اين همان ياري خدا به کساني است که [بندگان] او را ياري ميکنند.
🔷✨ وقتي ملتي بيدار شد و به حرکت درآمد، نظاماتي که خدا در جوامع انساني مقدّر کرده، به ياري او ميآيند. آيات 38 تا 40 سورة حج نيز دقيقاً به همين قانونمندي دفع الهي اشاره كرده است.
فساد کلمه جامعي است که شامل هر نوع آشفتگي و نابساماني و فقدان نظم و تعادل ميگردد. بازداشتن بندگان از حقوقي که خالق آنها مقرّر داشته ، هم فسادي است که جامعه را از تعادل دور ميسازد.
🔷✨ اراده وفضل الهى از راه عوامل طبيعى عملى مىشود.
«دَفْعُ اللَّهِ ... بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ»
اگر در برابر متجاوز و ظالم دفاع صورت نگيرد، فساد و تباهى زمين را فرا خواهد گرفت. «لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ ... لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ»