eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
75 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 «مُنَفِّسٌ عَنِ الْمَكْرُوبِین» 🔆 «گره‌گشای گرفتاران» 💢 گاهی اوقات رنج‌ها، کرب‌ها، سختی‌ها ما را اذیت می‌کند و در این مواقع گمان می‌کنیم خدا، خدایی ندارد! به عبارت دیگر می‌پنداریم، گاهی خدا هست، گاهی خدا نیست. 💢 هرگاه در چرخۀ گرفتاری قرار گرفته‌ایم و خود را ناتوان می‌بینیم، با آن منفّس نیستیم! وگرنه آن منفّس نمی‌گذارد مشکلات ما را ناتوان کند. ✅ باید درون را پُر از خدا و از بت خالی کنیم تا گرفتاری‌ها عذابمان ندهد. ✅ *خدا از هر گرفتاری، رفع گرفتاری‌ می‌کند ، خودش را به گرفتار نشان می‌دهد تا گرفتار از گرفتاری جدا شود.* ✅ *بعضی‌ در گرفتاری فقط خدا را می‌بینند؛ به همین جهت به راحتی مشکلات را پشت سر می‌گذارند.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔶پرس لاین شنبه ۲۶/آبان https://survey.porsline.ir/s/1ouobei سوره مبارکه حشر👆 ----------------- 🔶 https://survey.porsline.ir/s/xKdQbdJ ‎👆 کلاس تربیت اجتماعی
🔆 *دعای صبحگاهی روز یکشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34991
💠 *«خطبه های غرّا و بلیغ فاطمه» ۱* ❇️ علم الهی و وسیع حضرت زهرا علیهاالسلام را از خطبه‌های او نیز می‌توان فهمید. از آن حضرت پنج خطبه در منابع تاریخی و کتب روایی نقل شده است که هر یک دریایی از علم و دانش و معرفت است. ⬜️ ما در این بخش فقط عناوین اصلی این خطبه‌ها را نام می‌بریم ◻️ *«خطبۀ اوّل»* ◽️ *اوّلین خطبۀ آن حضرت سخنرانی ایشان است که بعد از غصب خلافت و غصب فدک ایراد شد. در این خطبه، به عناوین ذیل اشاره شده است:* ۱. ضرورت شکر و سپاس الهی؛ ۲. لزوم خداشناسی و بیان گوشه‌هایی از اوصاف الهی؛ ۳. فلسفۀ بعثت پیامبر خاتم؛ ۴. فوائد و ره‌آورد بعثت پیامبر اکرم؛ ۵. ویژگی‌های قرآن و اهلبیت علیهم السلام؛ ۶. بیان فلسفه فروع و امامت؛ ۷.مردم در عصر جاهلیّت؛ ۸. ویژگی‌ها و نقش امام علی علیه‌السلام در راه پیشرفت اسلام؛ ۹. نکوهش بی‌تفاوت‌های دیروز و تشنگان قدرت امروز؛ ۱۰. علل انحراف مردم پس از پیامبر اکرم؛ ۱۱. اثبات ارث با براهین محکم قرآنی؛ ۱۲. نکوهش سستی و بی‌تفاوتی انصار؛ ۱۳. دادخواهی از مسلمین؛ ۱۴. علل سستی مردم؛ ۱۵. علل رویگردانی مردم از قرآن؛ ۱۶. علل سیر ارتجاعی و عقب‌گرد مردم. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💢 *«عقوبت فوری و ناشکیبایی از ناحیۀ بزرگترها»* 🔆 *«قَالَ بَلْ سَوَّلَتْ لَكُمْ أَنفُسُكُمْ أَمْرًا فَصَبْرٌ جَمِيلٌ عَسَى اللّهُ أَن يَأْتِيَنِي بِهِمْ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ»* 🔆 *« (برادران پس از بازگشت به کنعان، ماجرا را برای پدر بیان کردند، یعقوب) گفت: (نه چنین است که می گویید) بلکه نفوس شما کاری (زشت) را در نظرتان آراست (تا انجامش بر شما آسان شود)پس من بدون جزع و بیتابی شکیبایی می‌ورزم، امید است خدا همۀ آنان را پیش من آرد؛ زیرا او بی‌تردید، دانا و حکیم است»* 📗 سورۀ یوسف، آیه ۸۳ 💢 پندار نادرست این است که تصور کنیم بزرگترها در مقابل جسارت و بی‌ادبی‌های ما فوراً واکنش نشان می‌دهند و ما را مجازات می‌کنند. ✅ تفکر صحیح این است که فرد بزرگتر به اصلاح ما امیدوار است و آنقدر صبوری می‌کند تا اعمال و رفتار ما تصحیح شود، آنها هرگز از ما ناامید نمی‌شوند. 🔷 *سنت بزرگترها امهال است، آنقدر مهلت می‌دهند تا اصلاحات لازم در افراد به عمل آید.* 💢 پندار نادرست این است که تصور کنیم به محض ارتکاب جرم، اولیای الهی ارتباطشان را با ما قطع می‌کنند! 🔷 اولیای ما حکم پدری بر ما دارند. پدر نه‌تنها به بهانۀ هر اشتباه فرزند، او را از خود دور نمی‌کند؛ بلکه با صبر با او برخورد می‌کند. ✅ بزرگتر باید سعۀ صدر داشته باشد، اگر اینگونه نباشد، بزرگتر بودن او منتفی است. 💢 *در هر جایگاهی که باشیم اگر نسبت به کسانی که در رده‌های پایین‌تر از ما قرار دارند، همیشه شکایت داشته باشیم، بزرگتر نیستیم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
📣📣📣📣📣 🍃 *باسلام واحترام* *موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضاعلیه السلام قصد دارد برای حفظ سلامتی وعافیت كامل و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمى خامنه ای(حفظه الله تعالي ) بیش از گذشته قربانی کندچنانچه شما کاربران گرامی علاقمند به همراهی هستید شماره های زیر به این امر اختصاص دارد* ◻️5022291312675026 ◻️ 2238100152926991 ‏ ◻️IR040570022381015292699101 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی ⬜️ *به اطلاع می‌رساند شماره های زیر جهت *كمك به مردم مظلوم ومقاوم لبنان است*. 🔘 شماره کارت : 5022297000229661 🔘 شماره حساب : 223.115.15292699.4 🔘 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ◻️ نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع ⛔️ *موسسه شماره حساب ديگری جهت این امر ندارد.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
🔆 *«إِنَّما يَسْتَجيبُ الَّذينَ يَسْمَعُونَ وَ الْمَوْتى يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ ثُمَّ إِلَيْهِ يُرْجَعُونَ»* 🔆 *«تنها زنده دلان عالم که گوش شنوا دارند اجابت می‌کنند، و مردگان را خدا برمی‌انگیزد، آن گاه خلایق به سوی حق بازگردانده می‌شوند.»* 📗 سوره انعام، آیه ۳۶ ❇️ یکی از علائم اصل بودن، شناسایی امور مختلف در شخصیت فرد است. ❇️ علامت اینکه فردی دین و ایمان و ولایت‌پذیری‌اش حقیقی است این است که گوش جانش باز باشد، پیام و فرمان الهی را بشنود. فقط کسانی‌که از حقیقت دین بهره‌مندند، به اصول پایبندند. 💢 آنهایی که دین مَجازی دارند؛ حتی اگر فاطمه سلام‌الله‌علیها سخنران باشند به سخنان او گوش نمی‌دهند! گوش جانشان ناشنواست؛ چون وجودشان مَجازی است. 💢 قرآن از این ناشنوایان به مردگان تعبیر می‌کند! و می‌فرماید: شما گمان می‌کنید اینها زنده‌اند؟! اینها زنده‌مانی دارند نه زندگانی. 💢 اگر در این دوره نمی‌خواهند حتی صدای گریۀ فاطمه سلام‌الله‌علیها را بر مصیبت پدر بزرگوارش بشنوند، یا نمی‌خواهند سلام علی علیه‌السلام را بشنوند؛ چون خودشان را به کری زده‌اند. ❇️ *علامت دین حقیقی این است که گوش جان باز است. هر چقدر شنیده‌های ما نسبت به اولیای‌الهی دقیق تر باشد، رشدمان بیشتر و به عالم ملکوت نزدیک‌تر و نزد خدا مقرب‌تریم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی، فاطمیه ۱۴۰۳» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«آزمایش با نماز»* 🔆 *«وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِیرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِینَ»* 🔆 *«و از صبر و نماز یارى جویید و این كار جز براى خاشعان، گران و سنگین است.»* 📗 سوره بقره، آیه ۴۵ 🔷 قرآن می‌گوید برای حل مشکلات خود از نماز کمک بگیرید؛ اما افراد به جای آن، به چیزی متوسل می‌شوند که فکر می‌کنند نیروی بیشتری دارد. 🌀 گاهی نماز می‌خوانند؛ اما کیفیت نمازشان پایین است. برای مثال فردی که دچار یک مشکل اخلاقی است، با خواندن نمازِ صحیح و با کیفیت، مشکل او اصلاح می‌شود. نماز باید ما را بزرگوار كند و از رذائل اخلاقی جدا كند. 🌀 بنابراین ما با نماز آزمایش می‌شویم. اگر نماز ما خنثی باشد؛ یعنی با کیفیت و قدرت نباشد، در نتیجه توانی برای اصلاح ما ندارد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعَظَمَتِكَ الَّتِي مَلَأْتَ أَرْكَانَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ»* 🔆 *«خدایا تو را به عزتت قسم، همان عزتی که همه موجودات در مقابلش عاجزند، عزت می‌خواهم.»* 🔷 اگر «باء» بای قسم باشد؛ یعنی خدایا به عظمت خودت قسم، به عظمتی که ستون‌های هر چیز را پر کرده و همه جا را فرا گرفته است، عظمت وجود می‌خواهم. 🔷 عظمت به‌معنای گستردگی است نه بزرگی. ❇️ خدایا! وجود تو در عالم گسترده است. وسعت همۀ مخلوقات اعم از دریا، خشکی، زمین، آسمان و هر آنچه در عالم ظاهر و باطن است، از عظمت خداوند حکایت می‌کند که گسترش یافته است. ⬅️ مؤید این مطلب در دعای جوشن کبیر بیان شده است: 🔆 *«يَا عَظِيماً لَا يُوصَف و الْكِبْرِيَاءُ رِدَاؤُه‏»* 🔆 *«ای عظیمی که عظمت تو قابل توصیف نیست و کبریایی رداء توست.»* ❇️ جلوه‌گری خدا با عظمت او در عالم به نمایش گذاشته می‌شود. نکته‌ای زیبا این فراز را تقویت می‌کند: 🔆 *«يَا مَنْ هُوَ فِي عَظَمَتِهِ رَحِيم‏»* 🔷 در همین عظمت خداوند، اسم رحیم، همۀ مخلوقات را به کمال می‌رساند. «رحیم» به کمال‌رساننده است؛ با همین نام، ناقص از نقصان جدا می‌شود. 🔷 خداوند گسترده ا‌ست؛ یعنی همه جا اثری از او یافت می‌شود و نفوس را تربیت می‌کند؛ تربیت خداوند مانع می‌شود که فرد در نقصان خود باقی بماند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز دوشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34993
💠 *خطبه‌های غرّا و بلیغ فاطمه سلام ‌الله‌علیها»۲* ⬜️ *خطبۀ دوم* ◻️ این خطبه، به سخنرانی در جمع زنان مهاجر و انصار اختصاص دارد و شامل نکات مهم و اساسی است. مهم‌ترین عناوین آن از این قرار است: ۱. نکوهش مردم از سیر ارتجاعی و عقبگرد؛ ۲. علل مظلومیّت علی علیه‌السلام و غصب خلافت او؛ ۳. نکوهش از انحراف مهاجران و انصار؛ ۴. هشدار از آینده‌ای خونین و فتنه‌های خطرناک. ⬜️ *خطبۀ سوم* ◻️ آنگاه که کودتاگران تصمیم گرفتند به خانۀ ولایت هجوم برند، حضرت در خطبۀ مختصری فرمود: 🔷 «من ملّتی را مثل شما نمی‌شناسم که این‌گونه عهدشکن و بدبرخورد باشند. جنازۀ رسول خدا را بر روی دست گذاشته و رها کردید، و عهد و پیمان‌های میانتان را بریدید و فراموش کردید، و ولایت و رهبری امام علی علیه‌السلام و ما اهل بیت را انکار کردید و حق مسلّم ما را باز نگرداندید. گویا از آنچه رسول خدا در روز غدیر خم فرمود، آگاهی ندارید؟ 🔷 سوگند به خدا که رسول گرامی اسلام در آن روز ولایت و رهبری علی علیه‌السلام را مطرح کرد و از مردم بیعت گرفت تا امید شما فرصت‌طلبان را قطع کند؛ ولی شما رشته‌های پیوند معنوی میان پیامبر و خودتان را پاره کردید. این را بدانید که خداوند در دنیا و آخرت بین ما و شما داوری خواهد کرد.» 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ أَعْتَزِلُكُمْ وَ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ أَدْعُوا رَبِّی عَسى‌ أَلَّا أَكُونَ بِدُعاءِ رَبِّی شَقِيًّا»* 🔆 *«و من از شما و آنچه غير خدا مى‌خوانيد كناره‌گيرى مى‌كنم و پروردگارم را مى‌خوانم، اميدوارم كه در خواندن پروردگارم محروم (و بى‌پاسخ) نمانم.»* 📗 سوره مريم، آیه ۴۸ ❇️ حضرت ابراهیم در مرحلۀ اول جدایی خود را از افراد ناشایست اعلام فرمود؛ زیرا آسیب افکار ناصحیح بیش از افعال ناصحیح است. حضرت ابراهیم در ابتدا از افراد ناسالم کناره‌گیری کرد؛ اما به این امر قناعت نکرد؛ بلکه از همۀ بت‌ها هم اظهار برائت کرد. ✅ نکتۀ بسیار مهمی در آیه وجود دارد و آن اینکه حضرت ابراهیم عموی خود را یک طیف تفکر می‌بیند نه یک فرد؛ به همین جهت نفرمود «أَعْتَزِلُکَ»؛ بلکه فرمود:«أَعْتَزِلُكُمْ». ⬅️ اگر فردی هجرت را انتخاب کرد باید برنامه‌ای را برای خود منظور کند؛ زیرا هجرت به‌تنهایی کافی نیست و باید به‌همراه بندگی دائم باشد. ⬅️ آیه به این مطلب اشاره دارد که زندگی سالم در گرو داشتن هم‌نشین صالح است. انسان سالم از هم‌نشین سوء پرهیز دارد و ظاهراً و باطناً با او همراهی ندارد. ✅ هم‌نشینی با صالحان با توسل به درگاه خداوند صورت می‌گیرد و جدایی از هم‌نشین ناصالح هم با درخواست از خدای سبحان میسر می‌شود. ✨ *نَخست موعظهٔ پیرِ صحبت این حرف است که از مُصاحبِ ناجنس اِحتراز کنید* ❇️ حضرت ابراهیم با عبارت «ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ» به آنان یادآوری می‌کند که شما غیرخداوند را می‌خوانید و از هر کسی که بندگی غیرخدا را کند کناره‌گیری می‌کنم. 🔷 موحد شدن به انسان شجاعت خاصی عطا می‌کند که آن قدرت، موجب کناره‌گیری فرد از هم‌نشینان نادرست می‌شود و می‌تواند نقائص را به آنان یادآوری کند. 🔷 حضرت ابراهیم علیه‌السلام در آیه با واژۀ «اللّه» به دیگران اعلام می‌کند که معبود من معبود جامعی است که همۀ جلال و جمال را داراست، نه بعضی از اوصاف جمالیه با جلالیه را. 🔷 بنده هم زمانی که عبدالله شد، خدای سبحان با همۀ جامعیت خویش، همۀ نیازهای او را تامین می‌کند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«ملکوت جهنم، رحمت خداست!»* 🟧 جهنم، در عین این که ظاهر سوزانی دارد و ظاهرش عذاب است؛ اما باطنش رحمت است. 🔶 جهنم هم برای مؤمنین معصیت‌کار رحمت است و هم در یک نگاه کلان برای کافر رحمت است. برای مؤمن، رحمت است؛ زیرا مؤمن پلیدی‌ها و آلودگی‌ها و ناخالصی‌هایی دارد که بر اساس غفلت و سوء‌اختیار ایجاد شده است؛ لذا باید در کوره‌ای قرار بگیرد تا از این امور نامناسب خلاص شود. 🔶 جهنم اگر جایگاه موقت مؤمنین است، به این دلیل است که افراد مؤمن در این کوره از غفلت‌ها، پلیدی‌ها و آلودگی‌های خُلقی که برای خود انتخاب کردند، تطهیر می‌شوند؛ در واقع جهنم برای آنها یک نوع حمام و نوعی پاکسازی و محل تصفیه است. 🔶 وجود جهنم برای کفار، نسبت به بقیه رحمت است؛ زیرا بالاخره معلوم می‌شود که آن کسی که در نظام عالم اختلال ایجاد و آسیبی وارد کرده است، باید گرفتار عقوبت شود و بین او و بین کسی که مسیر زندگی را صحیح حرکت کرده است، تفاوت وجود دارد. ⁉️ اگر جهنم برای کفار نبود و یک زندان ابدی برای کفار در نظر گرفته نمی‌شد، اصلا بین انسانی که مسیر صحیح را انتخاب کرده و انسانی که این همه آسیب به نظام کلی عالم وارد کرده است، چه فرقی بود؟! ⬅️ پس در نگاه کلان، وجود جهنم برای کافر نیز رحمت حساب می‌شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام