eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2.1هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
83 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📣📣📣📣📣📣📣 *كمك به شيعيان محروم* نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع نام بانک : بانک پاسارگاد شماره حساب : 223.115.15292699.4 شماره کارت : 5022297000229661 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ♦️موسسه خيريه علي بن موسي الرضاعليه السلام شماره ديگري جهت كمك به شيعيان محروم در عيد غدير ندارد. 🟥🟥🟥 توجه كاربران گرامي : *این کارت فقط تاساعت ۱۹/۳۰ دقیقه امروز ٥/تيرماه(روز عید غدير )به شيعيان محروم اختصاص دارد*. 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۳۰۱ 🔆 *«اللَّهُمَّ فَاسْتَجِبْ دُعَائِی وَ اقْبَلْ ثَنَائِی»* 🔆 *«خدایا دعای مرا به اجابت برسان و حمد و ثنایم را قبول کن.»* ⁉️ سوالی که ذهن زائر به خود مشغول می‌کند آن است که چگونه زائر در انتهای دعا بیان می‌کند: «وَ اقْبَلْ ثَنَائِی» در حالی‌که در متن زیارت، ثنا و حمد خداوند وجود نداشته است؟! 🟧 در جواب بیان می‌شود: 🔶 ۱. چه‌بسا درود به حضرات معصومین ثنای خدای سبحان محسوب می‌شود؛ 🔶 ۲. شهادت و گواهی به ولایت معصوم، همان ثناگویی خداست؛ زیرا که خداوند معصوم را در جایگاهی قرار داده است که ثناگویی او حمد خداوند شمرده می‌شود؛ 🔶 ۳. طرح نیاز به درگاه خداوند نوعی ثناگویی است؛ زیرا درخواست زائر، دارایی و مالکیت و غنای خداوند را به‌ظهور می‌رساند. به عبارتی دیگر، پشت پردۀ درخواست‌های زائر، غنای خداوند نهفته است. 🟩 دعا و ثنا از یک خانواده محسوب می‌شود؛ دعا از جنس ثناست و ثنا از جنس دعا. 🔆 «اللَّهُمَّ فَاسْتَجِبْ دُعَائِی»، یعنی خدایا! غیر از تو هیچ نمی‌خواهم؛ فقط خدایی تو را درخواست دارم. 🔰 *در این فراز محتاج بودن و فقر زائر چشمگیر است که با همۀ وجود این فقر و نیاز خود را اعلام می‌کند و با ثناگویی‌ از خداوند خواست دارد که ثنای او مقبول شود.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز چهارشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34995
روز «زنان راوی غدیر» 🔸🔸شواهد موجود در کتب تاریخی گویای این حقیقت است که پیامبر اکرم از آغاز رسالت با رویکرد عمدۀ زنان به آیین توحیدی روبرو شد. اولین پذیرندۀ اسلام، خدیجه، اولین شهیده، سمیه و بانوانی که از سابقین و مهاجران شمرده می‌شدند، نمونۀ روشنی از مشارکت زنان در عرصه‌های اجتماعی را به نمایش می‌گذارند. 🔸حضور زنان در حجة‌الوداع بارزترین و ماندگارترین نوع شرکت در صحنه‌های اجتماعی است. اخبار فراوانی که به وسیلۀ راویان زن از این مراسم عظیم نقل شده، گویای تلاش گستردۀ زنان در پاسداری از این میراث مقدس است. دستاوردهای بانوان در عرصۀ اخبار غدیر به دو گروه عمده تقسیم می‌شود: 🔸الف) اخبار زنان صحابی: در سال دهم هجری، با اعلام پیامبر اکرم، مؤمنان بسیاری از شهرهای مختلف به‌سوی مدینه روان شدند، در حومۀ شهر مسکن گزیدند و به انتظار موسم حج نشستند، حجی که بعدها به حجة‌الوداع، حجة‌الاسلام، حجة‌البلاغ، حجة‌الکمال، حجة‌التمام شهرت یافت. پیامبر اکرم روز شنبه، پنج یا شش روز قبل از آغاز ذی‌حجة، از مدینه حرکت کرد. در این سفر همۀ زنان و اهل بیت پیامبر با وی همراه بودند. گروهی از این بانوان حدیث غدیر را نقل کرده‌اند که نام‌شان چنین است: ۱. حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ۲. ام سلمه ۳. اسماء بنت عمیس ۴.ام هانی بنت ابی‌طالب سلام‌الله‌علیهما ۵ .عایشه دختر ابی بکر ۶. فاطمه دختر حمزة‌بن‌عبدالمطلب ۷. همسر زیدبن‌ارقم ب) روایات زنان تابعی: در میان روایات غدیر روایتی با ده سند به چشم می‌خورد که همۀ راویانش زن هستند. نام این بانوان چنین است: ۱. الشیخة ام محمد زینب‌ابنة احمد‌بن‌عبدالرحیم المقدسیه. ۲. فاطمه دختر امام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام ۳. زینب دختر امام موسی‌بن‌جعفر ۴. ام کلثوم دختر امام موسی‌بن‌جعفر ۵.فاطمه دختر جعفر‌بن محمد‌الصادق علیه‌السلام ۶. فاطمه دختر محمد‌بن‌علی علیه‌السلام ۷. فاطمه دختر علی‌بن‌الحسین علیه‌السلام ۸. فاطمه دختر حسین‌بن‌علی علیه‌السلام ۹. سکینه دختر حسین‌بن‌علی علیه‌السلام ۱۰. ام کلثوم دختر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها این گروه از فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نقل کرده‌اند که حضرت فرمود: «اَنَسیتُم قولَ رسولِ الله یومَ غدیر خُم، مَن کنتُ مَولاه فَعَلیٌّ مَولاه وَ قولَهُ انتَ مِنّی بِمَنزلَةِ هارونَ مِن مُوسی علیهما السلام.» «آیا سخن رسول خدا در روز غدیر را فراموش کردید، که فرمود: هر که من مولای او هستم علی مولای اوست. و گفتارش را فراموش کردید که فرمود: ای علی، جایگاه تو در برابر من مانند جایگاه هارون در برابر موسی است.» اثبات الهدی، ج۳، ص۱۲ 💠حوزه.نت 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
تلخ و شیرین۸۴ 💠 *«امنیت‌ساز بودن ایمان خالص، واقعیتی شیرین»* 🔆 *«الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَٰئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ» 🔆 «آنها که ایمان آوردند، و ایمان خود را با شرک و ستم نیالودند، ایمنی تنها از آن آنهاست؛ و آنها هدایت‌یافتگانند!» 📘 سوره انعام، آیه ۸۲ ✳️ *واقعیت شیرین این است که اگر ایمان با شرک آمیخته نشود، امنیت‌ساز است و دغدغه و پریشانی و نگرانی برای ما باقی نمی‌گذارد.* ✍ مفسرین می‌گویند: ظلم در اینجا به‌معنای شرک است؛ چون ✍ *«إنّ الشّرکَ لظلمٌ عَظیمٌ»* 📘سوره لقمان، آیه ۱۳ ❇️ قرآن می‌گوید: *کسی که اعتقادات و عملکرد صحیح دارد؛ یعنی مؤمنی که بر تن ایمان او، لباس ظلم پوشانده نشده و مشرک نشده، همیشه از آرامش روانی بهره‌مند است و هیچ نگرانی ندارد:* 🔆 *«أُولَٰئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ»* 🍃🔷 این افراد از امنیتی خاص بهره‌مندند که از این عالم شروع شده است و در آخرت نیز امتداد دارد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃 🌟 باسلام واحترام 🔔 اعلام زمان ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی مؤسسه علمیهٔ السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا، در روز مبارک و فرخندهٔ عید‌غدیرخم. ⬅️ *زمان ثبت‌نام ترم تابستان كلاس‌های استاد زهره بروجردی از روز یکشنبه ۱۰ /تیر ماه تا پایان روز پنج شنبه ۲۸/تیرماه می‌باشد.* 🔷🔹 شروع و پایان کلاس‌های تابستان: ⬅️ *اول مردادماه تا ۳۱ مردادماه* ( به مدت ۵ هفته) 🟧 *عناوین کلاس‌ها:* 🔶 دوشنبه‌ها: 💠 *تفسير قرآن (فلسفه قرائت سوره حمد در نماز)* 💠 *شناخت شخصيت اثرگذار از نگاه نهج البلاغه* ________________ 🔶 سه‌شنبه‌ها: 💠 *مثنوی (موضوع: قضاوقدر)* 💠 *حقوق خانواده (رساله حقوق امام سجادعليه السلام)* ________________ 🔶 چهارشنبه‌ها: 💠 *شتابزدگي فكر از منظر قرآن* 💠 *بررسي درخواست‌هاي زیارت عاشورای معروفه و غيرمعروفه* 🌐 «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»
💠 *«مهلتِ بدهکار»* 🔷 فردی خدمت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام شرف حضور یافت و عرض کرد: «مولای من! اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: 🔆 *«فَنَظِرَةٌ إِلَى مَيْسَرَةٍ»* 🔆 «به بدهکار جهت پرداخت بدهی مهلت دهید.» 📘سوره بقره، آیه ۲۸۰ ❓به چه معناست؟ چه مدت باید به او فرصت داد؟! آیا حد و اندازه‌ای برای آن تعیین شده است؟» 🍃 حضرت فرمود:«بله» ⁉️ عرض کرد: «اگر شخصِ بدهکار، مالی ندارد و ارثی هم به او نمی‌رسد چگونه باید بدهی خود را بپردازد؟» 🍃 حضرت فرمود: *«تا حدی به آن شخص مهلت دهید تا خبرِ بدهکاریِ او به امام برسد؛ زیرا در این صورت امام بر خود واجب می‌داند پرداخت بدهی آن فرد را به عهده گیرد.»* 📗 بحار الأنوار، ج‏۱۰۰، ص۱۵۲ ✅ آری، *تنها کافی است بنده، آوازۀ بدهکاری خویش را به سمع امام برساند تا امام به‌سان پدری مهربان نواقص او را جبران کند و بنده را در سایۀ مهر و حمایت خویش قرار دهد.* 🍃 *یا علیّ‌بن‌موسی‌الرّضا! امام رئوف و مهربانم!* من نیز در طول زندگی بدهی‌های فراوانی به ذمّه دارم. در وادی بندگی به خدای سبحان بدهکارم و نتوانسته‌ام وظایف عبودیت را آن‌گونه که شایسته است، به‌جای آورم! در اطاعت از ولیّ خدا، به امام زمان خویش مدیونم و حق معرفت و تبعیت از او را به‌جا نیاورده‌ام و این امر سبب غربت بیشتر و به طول انجامیدن دورۀ غیبت حضرتش شده است! در ادای حقوق دیگر بندگان نیز قصور و کوتاهی داشته‌ام؛ حتی در حق نفس خویش نیز ظلم کرده‌ام! ❇️ *در هیئت زائری ورشکسته به آستان‌بوسی‌ات مشرف شده و شما را مظهر نام «جبّار» خدای سبحان یافته‌ام.* می‌دانم تا فرصت باقی است خسران مرا جبران می‌کنید و با لطف و محبّت دائم خویش، در ادای حقوق و عمل به وظایف یاری‌ام می‌کنید. ✨ *ز سـائلان حریمـت نظـر نمی‌بندی* *بلی به مردم بیچاره در نمی‌بندی* ✨ *تویی رضا و به نومیدی‌ام رضـا ندهی* *تویی کریم و در خانه بر نمی‌بندی* ✨ *گره زدم به ولای تو هستی خود را* *بدین امید که به جای دگر نمی‌بندی* 📚 «گزیده‌ای از کتاب ضیافت سلطان، اثر استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام