eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
75 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 *امروز اربعین است؛ در عرش و فرش صدای عزا و نوحه به گوش می‌رسد. همه در تکاپو، همه در حرکت، همه در انتظار، همه چشم ‌به‌راه یک سر... سر سالار شهیدان، سرِ عزیز زهرا، سرِ زینت دوش نبی، سرِ حسین در راه است. گویا نفخ صور در کربلا دمیده شده... سر مطهر اباعبدالله به تن ملحق می‌شود... برخاسته‌ایم تا به استقبال سر اربابمان بیاییم. همراه با این تشییع، سری هم به علقمه می‌زنیم، باید در کنار علقمه هم عرض سلامی داشته باشیم. قرار بود مانند دانه‌‌های مروارید در زمین کربلا پخش شویم. به‌سوی علقمه و به زیارت اباالفضل العباس می‌رویم. اما ابتدا زائر دست‌هایش باشیم یا تن مطهرش؟ نمی‌دانیم ابتدا باید به‌سوی کف‌الایمن برویم یا کف‌الایسر؟ این چه تحیّری است که بر جان و دل ما سایه افکنده؟! چون به کنار قبر مطهر اباالفضل العباس می‌رسیم، خود را بر تربت او می‌اندازیم، متعجب می‌شویم! ‌مگر عباس‌بن‌علی بلندقامت نبود؟! چرا این قبر این‌قدر کوچک است؟! اما باز هم همان صدا می‌گوید: نه‌تنها دست‌های عباس، که پاهایش را هم ... خدا را شاکریم که همراه با قافله‌سالارمان، راهیِ این زیارت شدیم. می‌گویند مجلس چهلم «دعوتی» است و صاحب‌عزاها، دوستان و آشنایانشان را بر سر مزار دعوت می‌کنند... خدا را شاکریم که چهل روز همراه با عقیلۀ بنی‌هاشم، رخت عزا بر تن و شعلۀ غم در سینه داشتیم... چهل‌ روز با عمۀ سادات هم‌سفر بودیم و با این کاروان از منزلی به منزل دیگر رفتیم. الحمدلله که به اربعین رسیدیم...* 📚 «گزيده اي از كتاب اشك، اثر استاد زهره بروجردي » 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️ *باسلام واحترام از ساعت ٢١ يك شنبه ٤/شهريور شماره كارت اعلام شده به آب واطعام زوار اربعين اختصاص ندارد لطفا از پرداخت هزينه به اين منظور خودداري فرماييد*. باتشكر ⛔️⛔️⛔️⛔️
💠 *«بازاندیشی»۴۴* 🔆 *«أَ وَ لَمَّا أَصابَتْکمْ مُصيبَةٌ قَدْ أَصَبْتُمْ مِثْلَيْها قُلْتُمْ أَنَّى هذا قُلْ هُوَ مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِکمْ إِنَّ اللَّهَ عَلى کلِّ شَيْءٍ قَديرٌ»* 🔆 *«آیا هر گاه به شما آسیبی رسید در صورتی که دو برابر آن آسیب را به دشمنان رساندید (باز از روی تعجب) گویید: این از کجاست؟ بگو: این مصیبت از دست خود کشیدید، همانا خدا بر هر چیز تواناست.»* 📗 سوره آل عمران، آیه ۱۶۵ ⁉️ اگر جایی شکست خوردیم، عامل شکست را خودمان می‌دانیم یا فرافکنی داریم؟! بطور مثال برای نماز شب خواب می‌مانیم، چرا؟ چون روز بداخلاقی کردیم. ⁉️ امر اجتماعی و عبادی با هم مرتبط است. بازنگری کنیم چقدر ناکامی‌های زندگی را به خود نسبت می‌دهیم و به چه میزان خود را مقصر می‌دانیم؟ آیا زمان غفلت ما زیاد شده است؟ آیا تغییر انگیزه داده‌ایم؟ نیت‌های ما عوض شده‌ است؛ زمانی الهی بود و اکنون دنیایی است؟! 🔷 اگر دقت کرده باشید محرم و صفر، همه، توان داریم؛ چون اشک بر اباعبدالله توانبخش است و آدمی را به بی‌نهایت وصل می‌کند. ✨ *قطره، دریاست اگر با دریاست ورنه او قطره و دریا دریاست* 🔷 اگر من پیوست با خدا پیدا کنم، دیگر من نیستم! وقتی من نیستم، توان پیدا می‌کنم. وقتی همۀ فکر و ذکر ما دنیا شود، دیگر توان نداریم. کم می‌آوریم و شکست می‌خوریم. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم‌۱۴۰۳» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«اللهُمَّ انّی اَسئَلُکَ»* 🔷 خداوند در آیه ۴ سوره رعد می‌فرماید که آب چگونه باعث افزایش رویش و سرسبزی می‌شود: 🔆 *«وَ فِي الْأَرْضِ قِطَعٌ مُتَجاوِراتٌ وَ جَنَّاتٌ مِنْ أَعْنابٍ وَ زَرْعٌ وَ نَخِيلٌ صِنْوانٌ وَ غَيْرُ صِنْوانٍ يُسْقى‌ بِماءٍ واحِدٍ وَ نُفَضِّلُ بَعْضَها عَلى‌ بَعْضٍ فِي الْأُكُلِ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ»* 🔆 *«و در زمين قطعاتى است مجاور هم و باغ‌هايى از انواع انگور و كشت‌زار و درختان خرما (محصولاتى مختلف) همانند و غير همانند كه همه با يك آب آبيارى مى‌شوند و بعضى ميوه‌ها را در خوردن بر بعضى برترى داديم. همانا در اين (تنوّع ميوه‌ها و مزه‌ها با آنكه از يك آب و خاك تغذيه مى‌شوند) براى كسانى كه تعقّل دارند حتماً نشانه‌هايى است.»* 🔷 همۀ کمالات انسانی در پرتو بندگی به فعلیت می‌رسد و توانمندی‌های نهفته در وجود فرد آشکار می‌شود. 🔷 ناگفته نماند که انسان در هنگام درخواست از خداوند، قدرتمند می‌شود و خدای سبحان او را از ضعف و ناتوانی جدا می‌کند. 🔷 در حقیقت پوشیدن لباس بندگی از آداب دیگر دعاست؛ چرا که با پوشش لباس بندگی انواع کمالات بر وجود آدمی حاکم می‌شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
🔆 *دعای صبحگاهی روز دوشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34993
⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️ *باسلام واحترام از ساعت ٢١ يك شنبه ٤/شهريور شماره كارت اعلام شده به آب واطعام زوار اربعين اختصاص ندارد لطفا از پرداخت هزينه به اين منظور خودداري فرماييد*. باتشكر ⛔️⛔️⛔️⛔️
💠 *«بزرگداشت زکریای رازی»* 🔷 رویای همیشگی‌اش شده بود و آرزویی محال و دست‌نیافتنی. می‌خواست، کیمیاگری شود یگانۀ تاریخ، می‌خواست اکسیر اعظم را کشف و مس را طلا کند. 🔷 دغدغۀ لحظه‌ها و دقیقه‌‎هایش شده بود. این مادّه را با آن مادّه مخلوط می کرد... این مادّه را تبخیر، آن یکی را... روزها و شب‌هایش از رویای کیمیاگری سرشار بود... او را می‌گویم، یگانۀ «ری»، بزرگ‌شدۀ کوچه باغ‌های ری، همان را که هنوز خاطرات کودکی و نوجوانی و جوانی‌اش در کوچه پس کوچه‌های ری، جریان دارد... 🍃 می‌گویند: گاهی افسون یک کلام، کوهی را جابه جا می‌کند. برای دگرگون ساختن روح «محمد بن زکریای رازی»، کلام یک طبیب کافی بود، آن گاه که طبیب، به ازای درمان درد چشم هایش، دزو سکه طلب کرد گفت: «این کیمیاست، نه آن که تو در جست وجوی آنی!» 🔷 و آن گاه، محمّد، به راز کیمیاگری پی برد، کلام طبیب، نوری شد و زوایای تاریک ذهن و اندیشۀ محمّد را به روشنایی فراخواند، و محمد آموخت که کیمیاگری، تبدیل کردن مس به طلا نیست. و او، به جست وجوی اکسیر اعظم، روزها و شب‌ها به آزمایش پرداخت. او غوّاصی شد که در دریای بی‌کران علم، مروارید طلب می‌کرد... 🔷 و او کاشفی شد که در قلمرو وسیع دانش و معرفت، مکاشفه می‌کرد و عاقبت، یک روز، کیمیاگر شد و اکسیری یافت که با آن می‌توانست مس بیماری تن را، به طلای پُربهای تندرستی بدل کند. 🍃 دیگر رازی، فقط به «ری» تعلّق نداشت، نام رازی از «ری» گذشت، از سال 312 گذشت، به گوش تمام جهان رسید، به گوش تمام قرن‌ها و ماندگار شد. «رازی» نور چشم‌هایش را نثار کرد تا چراغ علم، هماره فروزان بماند. بینایی‌اش را در راه کشف حقیقت نهاد و این یعنی کیمیاگری و این یعنی بدل ساختن مس به طلا. کشف «الکل»، پدیده ای عظیم بود که تاریخ طبّ را دگرگون ساخت و اطبّا را مدیون رازی کرد. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«أَسْمِعْ بِهِمْ وَ أَبْصِرْ يَوْمَ يَأْتُونَنا لكِنِ الظَّالِمُونَ الْيَوْمَ فِي ضَلالٍ مُبِينٍ»* 🔆 *«چه خوب شنوا و بينايند روزى كه به سوى ما مى‌آيند، ولى ستمگران امروز در گمراهىِ آشكارند.»* 📗 سوره مريم، آیه ۳۸ ⁉️ این آیه میزانی برای شناخت قیامت در اختیار ما قرار می‌دهد و می‌یابیم که چقدر در عالم قیامت زندگی می‌کنیم و چقدر در عالم دنیا؟! ⬅️ *از خصوصیات اهل قیامت آن است که همۀ افراد اعم از مؤمن و کافر بسیار سمیع و بصیرند؛ نه چشم از مشاهدۀ جمال و جلال حق محجوب است و نه گوش از شنیدن پیام حق در غفلت.* 🔷🔹 انسان حقیقت‌شناس هرگز دلدادۀ مَجاز نمی‌شود؛ بلکه فقط دلدادۀ حق است. انسان الهی در همین عالم هم سمیع و بصیر است؛ پیام حق و اولیای الهی را می‌شنود و حقایق امور را می‌بیند؛ اما انسان غیرالهی در غفلت به‌سر می‌برد. 🔹 اگر قوۀ سمع و بصر ما فعال نیست؛ یعنی در ظلمت‌کدۀ دنیا اسیر و زندانی شده‌ایم و سِیری نداریم . 🔹 سیر به‌سوی خدا ظلمت و تاریکی را از زندگی سلب می‌کند و تمام زندگی روشن و قوۀ سمع و بصر بسیار فعال است. ✅ *با ادبیاتی دیگر؛ انسانی که به‌سوی خداوند سیر دارد* در کمال آگاهی است؛ بدین جهت هم خوب می‌شنود و هم خوب می‌بیند و این علامت تحقق قیامت در وجود اوست. 🔹 اینکه گاه اصلاً به سمت برخی از گناهان کشیده نمی‌شویم، ناشی از آن است که به قبح آن گناه به‌خوبی، واقفیم. 🔹 *زمانی‌که انسان باطن دنیا را ببیند، به آن دل نمی‌بندد.* ✍🏼 مفسری گوید:«اگر فردی موحد شد و لباس بندگی حق را پوشید؛ اصالتا شنوای پیام حق و بینای الطاف حق می‌شود؛ هر پیامی را که در عالم می‌شنود، آن را پیام خدا می‌داند و هر جلوه‌گری و زیبایی که در این عالم مشاهده می‌کند، آن را جلوه‌ای از جمال حق می‌بیند؛ پس در همین عالم بسیار سمیع است و در غلغله کلمات بیگانه فقط صدای مولای خویش را می‌شنود.» 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«بازاندیشی»۴۵* 🔆 *«فَرِحينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ»* 🔆 *«آنان به فضل و رحمتی که خدا نصیبشان گردانیده شادمانند، و دلشادند به حال آن مؤمنان که هنوز به آنها نپیوسته‌اند و بعداً در پی آنها به سرای آخرت خواهند شتافت که بیمی بر آنان نیست و غمی نخواهند داشت.»* 📗 سوره آل عمران آیه ۱۷۰ ✳️ شهدا یک نقش دارند و آن ایجاد بشارت است. نقش شهدا در زندگی ما این است که دائم پیام می‌فرستند، خبر خوش می‌دهند و سهولت جاده را مطرح می‌کنند، مشروط بر اینکه دائم در مسیرشان باشیم. 🔸 به کسانی‌که در مسیر آنها حرکت می‌کنند، می‌گویند: نگران آینده نباشید و غصۀ گذشته را نخورید. ⬅️ *عامل غصه‌خوری در این عالم این است که در حال زندگی نمی‌کنیم.* بسیاری از نگرانی‌های ما مربوط به آینده و گذشته است. اگر پشت سر شهدا حرکت کنیم، راه را برای ما آسان می‌کنند و نمی‌گذارند کسل بمانیم. ⁉️ چرا سرحال و بانشاط نیستیم؟ چون پشت سر شهدا حرکت نمی‌کنیم. ⁉️ بازنگری آن است که بررسی کنیم که چقدر پیمودن مسیر را برای کسانی‌که وارد جاده می‌شوند، آسان جلوه می‌دهیم؟ چقدر دین‌داری را آسان جلوه می‌دهیم؟ ⁉️ وقتی در مسیرعبودیت قدم برمی‌داریم، نصرت خدا به میدان می‌آید. ما چقدر این نقش را برای اطرافیانمان داریم؟ 🔸 بر اساس فطرت زندگی کردن سخت نیست. خلاف فطرت زندگی کردن سخت است. فاسق و فاجر بودن سخت است. وقتی بر اساس فطرت زندگی می‌کنیم، خدای سبحان همۀ نیروها را به کمک ما می‌آورد. ✨ *تو پای به راه در نه و هیچ مپرس خود راه بگویدت که چون باید رفت* ⁉️ ما چقدر به جوان‌هایی که ما را قبول دارند، بشارت می‌دهیم که حال را دریاب، به قبل و بعد کاری نداشته باش؟ آیا الطاف الهی را می‌شماریم؟ 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم‌۱۴۰۳» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«انواع خوف»۱* 🔸 *۱.خوف از تقصیر خویشتن:* ◽️ نوع اول آن است که قصور و تقصیر خودم را می‌بینم و نگران هستم. یا وقتی که عمل خودم را با عمل دیگری مقایسه می‌کنم، می‌فهمم که عمل دیگری بسیار بهتر از عمل من است و نگران می‌شوم که عمل من کیفیت و کمیت لازم را ندارد. این نگرانی به‌جاست و باید هم باشد. 🔸 *۲. خوف از عظمت الهی:* ◽️ در نوع دوم گاهی خوف من در مقابل عظمت الهی است، مثلا جلال حق را می‌بینم که اگر یک لحظه عذاب الهی در کل عالم حاکم شود، چه خواهد شد؟! خوف من در مقابل جلالت الهی است؛ صفات قهر خدا را که مشاهده می‌کنم که اگر خدا بخواهد مانند همان کم‌لطفی که من به او دارم، یک لحظه با من، مثل خودم برخورد کند، چه اتفاقی می‌افتد؟! اگر خدا بخواهد یک لحظه من را از رحمتش دور کند، چه می‌شود؟! این خوف از جلال است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: [سایت](http://emamraoof.com) | [بله](https://ble.ir/Emamraoof_com) | [ایتا](https://eitaa.com/emamraoof_com) | [تلگرام](https://t.me/emamraoofcom)
✨️ *رضای دوست مقدّم بر اختیار من است* خداوند می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ يَغُضُّونَ أَصْوَاتَهُمْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ أُولَئِكَ الَّذِينَ امْتَحَنَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ لِلتَّقْوَىٰ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ أَجْرٌ عَظِيمٌ.» (گروهی از افراد ادب را رعایت می‌کنند و صدایشان را نزد پیامبر پایین می‌آورند. این افراد کسانی هستند که خدا قلب‌هایشان را آزمایش کرده است و تقوای قلب دارند. مغفرت و اجر عظیم به این افراد تعلق دارد.) (حجرات، ۳) اما این آیه برای ما که در زمان پیامبر زندگی نکرده‌ایم چگونه معنا می‌شود؟ در عصر حاضر معنای آیه چنین می‌شود: «غَضّ صوت» یعنی خواستۀ خود را آهسته و متواضعانه مطرح کنیم و بگوییم: هرچه نظر شماست و شما مصلحت بدانید. ... *ز دیده و سر من آنچه اختیار تو است* *به دیده هرچه تو گویی؛ به سر چه می‌خواهی* 📗گزیده‌ای از کتاب والشمس، فصل سوم، جلد ۳ 📲برای تهیۀ کتاب یا ارسال نظر پاسخگویتان هستیم در بله با نام کاربری: ‏@shorbetahoor در ایتا با نام کاربری: ‏@shorbetahoor در تلگرام با نام کاربری: ‏t.me/shorbetahoor تلفن تماس: 📱۰۹۲۰۲۲۹۵۳۹۲ 📞۰۲۱ - ۲۲۵۵۷۰۹۲ - ۲۲۵۴۲۶۹۵ 📍آدرس: تهران، خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، خیابان جهانتاب، کوچۀ محبوبه دانش غربی، پلاک۱۲.
🔆 *«وَعِلْمُک نافِذٌ»* 🔆 *«خدایا علم تو در همه ذرات عالم نفوذ دارد.»* ❇️ خدایا از همه چیز آگاهی و لازم نیست برای تو گزارش دهم. جزئیات امور به‌وضوح، برای تو معلوم است؛ اگر می‌بینی گاهی گزارشی می‌دهم و بیان حاجت می‌کنم نه ناشی از بی‌خبری تو به وضع من است؛ بلکه از این جهت است که می‌خواهم با تو سخن بگویم. علم تو در همۀ ذرات عالم نفوذ دارد و تمام ذرات عالم به‌نحوی علیم‌اند. 🍃 در روایت می‌فرماید زمانی که مؤمن روی زمین راه می‌رود، زمین ذوق می‌کند و به دیگر زمین‌ها فخر می‌فروشد. هنگام حمل جنازۀ مؤمن هم، هر زمینی می‌گوید او را به سمت من بیاورید. آن زمینی که بدن مؤمن در آن آرام می‌گیرد، به سایر زمین‌ها فخر می‌فروشد؛ پس همۀ موجودات شعور دارند. اگر علم خدا در همۀموجودات نفوذ نداشت، آنها متوجه نمی‌شدند. 🔷🔹 بنابراین این فراز دو پیام دارد: 🔹 ۱.خدا از تمام حال موجودات باخبر است، جزئیات امور بر او معلوم است. البته این قضیه باعث خوشحالی ماست که خدا از کلیات امورمان باخبر است ضمن اینکه ما را وادار به حیا هم می‌کند و تا حدودی حریم را حفظ می‌کنیم، تا خط خوردگی در پروندۀ ما نباشد. 🔹 ۲. اینکه باور کنیم تمام موجودات عالَم، عالِم هستند! حیوان هم به اذن خدا علم دارد، شاید بیش از ما؛ چون ما به دلیل کدورت گناه از برخی از مسائل بی‌خبر هستیم. ✅ *با این دید در مجموعه‌ای زندگی می‌کنیم که به اذن حق همۀ مخلوقات از یک علم نسبی برخوردارند.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام