eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2.1هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
84 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی ⬜️ *به اطلاع می‌رساند شماره های زیر جهت *كمك به مردم مظلوم ومقاوم لبنان است*. 🔘 شماره کارت : 5022297000229661 🔘 شماره حساب : 223.115.15292699.4 🔘 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ◻️ نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع ⛔️ *موسسه شماره حساب ديگری جهت این امر ندارد.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
📣📣📣📣📣 🍃 *باسلام واحترام* *موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضاعلیه السلام قصد دارد برای حفظ سلامتی وعافیت كامل و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمى خامنه ای(حفظه الله تعالي ) بیش از گذشته قربانی کندچنانچه شما کاربران گرامی علاقمند به همراهی هستید شماره های زیر به این امر اختصاص دارد* ◻️5022291312675026 ◻️ 2238100152926991 ‏ ◻️IR040570022381015292699101 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«قبول واسطه‌های فیض»* 🔆 *«فَتَلَقَّى آدَمُ مِن رَّبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ»* 🔆 *«پس آدم از سوى پروردگارش كلماتى دریافت كرد، (وبا آن كلمات توبه كرد،) پس خداوند لطف خود را بر او بازگرداند. همانا او توبه‌پذیر مهربان است.»* 📗 سوره بقره، آیه۳۷ 🔷 یکی از راههایی که خداوند برای بخشش گناهان ما قرار داده، پذیرش وجود مقدس اهل بیت و حضرات معصومین است. 🔷 خداوند می‌گوید از این واسطه‌ها برای بخشش لغرش و معصیت‌های خود استفاده کنید تا به سمت من رجوع داشته باشید. ✅ پذیرش و قبول این واسطه‌های فیض نه‌تنها امکان رجوع ما به سمت پروردگار را میسر می‌کند؛ بلکه می‌توانیم به جایگاهی فوق تصور هم دست یابیم. ✅ آدمیّت اقتضا می‌کند که هر زمان خدا واسطه‌های فیضش را به ما معرفی کرد، باور کنیم که می‌توان با وساطت آنها، به بالاترین جایگاه برسیم؛ اما گاهی افراد این واسطه‌ها را قبول نمی‌کنند و در آزمایش الهی رد می‌شوند. 🔷 وقتی واسطه‌های فیض را قبول کنیم، یعنی باور داریم که آنان در زندگی ما کارایی دارند و با این پذیرش، جایگاهی نصیب ما می‌شود و سیر جدیدی در زندگی‌مان آغاز خواهد شد؛ اما اگر از آنها بهرۀ لازم را نبریم، در آزمون الهی مردود و دچار خسران می‌شویم. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ بِعِزَّتِكَ الَّتى لا يَقُومُ لَها شَىْءٌ»* 🔆 *«و به عزّتت كه چيزى در برابرش تاب نياورد.»* ✍🏼 اگر «باء» در «بِعِزَّتِک» زائد باشد؛ یعنی دعا کننده در جستجوی عزت بی‌نهایت خداوند است، عزتی که بی‌پایان است و همۀ موجودات درمقابل او خاضع هستند. 🔹 ۱. *عزیز به کسی گفته می‌شود که عِدل و همتا و شبیه ندارد.* 🔰 داعی در این فراز با توجه به بی‌همتایی و بی‌نظیری خداوند، تمام نیازها و درخواست‌های خود را اعلام می‌کند: ❇️ خدایا! بی‌نظیری تو را واسطه قرار می‌دهم که بی‌نظیر شوم، مانند اصحاب ابا عبدالله، سلمان فارسی، فضه، عمار و... که بی‌نظیر بودند. ❇️ خداوند بدون درخواست انسان، معرفی عزت خود و پیامبرش را داشته است. مسلماً خداوند عزت و بی‌نظیری را برای خودش و پیامبر و اولیائش قرار داده است؛ بنابر این به‌میزانی که به آنها پیوست داشته باشیم، بی‌نظیر می‌شویم. 🔹 ۲. *عزت آن عزیزی است که غالب و غیر مغلوب است.* 🔰 داعی بیان می‌کند: ای خدایی که بر هر چیز غالبی و هرگز مغلوب و مقهور کسی نمی‌شوی، صفت مقهوریت تو را واسطه قرار می‌دهم و از تو درخواست مغلوبیت را دارم؛ یعنی هر آنچه غیرخداست، مانند نفس امارۀ بالسوء و دنیا و معصیت‌ها و مشکلات غالب بر وجودم نشود. 💢 گاه انسان آنقدر در نعمات غرق است که در فضای نعمت مست می‌شود و از بندگی غافل! ❇️ خدایا! می‌خواهم فقط تو بر من غالب شوی و غیر تو بر من غلبه نکند. در واقع داعی فضایی را تقاضا دارد که فقط بندگی بر او غالب شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز دوشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34993
💠 *«روز فرهنگ عمومی»* 🔷 اگر روزگاری پیش در عصر کشاورزی، منبع قدرت و حرکت، «زور بدنی و نیروی بازو» بود، و اگر در دوران اولیۀ صنعتی و مدرن، عامل تعیین‌کنندۀ سرنوشت بشر، «پول و ثروت و قدرت اقتصادی و قدرت نظامی» بود، درجهان کنونی، دیگر نه از زور برای نقش‌آفرینی بنیادین کاری ساخته است و نه از زر؛ بلکه آنچه می‌تواند منشأ و پایۀ تمام تحولات بشری واقع بشود «فرهنگ» است. 🔶 چشم ریزبین و ژرفانگر امام خمینی(ره) نیز به‌عنوان یک «روحانی سیاستمدار» و یک «سیاستمدار روحانی» از همان ابتدا بر «فرهنگ و نقش بی‌بدل آن» در پیشرفت جامعه افکنده شده بود. از نظر ایشان، به‌رغم نقش مؤثری که اقتصاد و سیاست می‌تواند در تحول جامعه ایفاء کند، هرگز قابل مقایسه با نقش محوری و بنیادینی که فرهنگ در این مورد دارد، نیست. 🔷 از نظر امام خمینی(ره) اهمیت فرهنگ نخست به‌دلیل جایگاهی است که در هویت و موجودیت جامعه دارد و دیگر به.سبب نقشی است که در پیشرفت یا انحطاط جوامع ایفا می‌کند. 🔶 بی‌شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است. اساساًً فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می‌دهد... 🔷 استقلال و موجودیت هر جامعه از استقلالِ فرهنگ آن نشأت می‌گیرد.فرهنگ، مبدأ همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌های یک ملت است. فرهنگ... بزرگترین مؤسسه‌ای است که یک ملت را به تباهی می‌کشد یا به اوج قدرت و عظمت می‌کشد. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«قالَ أَراغِبٌ أَنْتَ عَنْ آلِهَتِی يا إِبْراهِيمُ لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ لَأَرْجُمَنَّكَ وَ اهْجُرْنِی مَلِيًّا»* 🔆 *«گفت: اى ابراهيم! آيا از خدايان من بيزارى؟ اگر از (اين روش) دست برندارى قطعاً تو را سنگسار خواهم كرد و (اكنون) براى مدّتى طولانى از من دور شو.»* 📗 سوره مریم، آیه ۴۶ 🔷 حضرت ابراهیم گفتار عموی خود را می‌شنود که متعجبانه در مقابل اِعراض ابراهیم موضعی بسیار خشن اتخاذ می‌کند و هرگز طاقت مشاهدۀ ابراهیم را ندارد. در واقع گویا عموی حضرت، تصور اعراض ابراهیم از معبود خود را ندارد و زمانی که با این واقعیت مواجه می‌شود، از نگاه او ابراهیم امر غیرموجهی انجام داده است. 🔷 اهل شرک به این حقیقت واقف می‌شوند که اگر فردی از بادۀ توحید مست شود؛ هرگز هیچ امری را بر توحید ترجیح نمی‌دهد و از موحد بودن جدا نمی‌شود. 🔷 اگر آزر احتمال جدایی حضرت ابراهیم را می‌داد، قطعاً او را تطمیع و تشویق می‌کرد تا به معبود او گرایش پیدا کند؛ اما تهدید آزر از این امر حکایت می‌کند که موحدین، لذت توحید را با هیچ لذتی معاوضه نمی‌کنند. 🔷 عبارت «يا إِبْراهِيمُ» در گفتار عموی حضرت ابراهیم دلیل بر عطوفت نداشتن اوست. از گفتار او هیچ رحمت و محبتی استشمام نمی‌شود؛ بدین جهت در مقابل حضرت ابراهیم که تمام جملات و گفتارش بسیار مؤدبانه بود او با استفهام انکاری ابراهیم را توبیخ می‌کند. ⬅️ گفتار عموی حضرت ابراهیم به‌عنوان یک بت‌پرست نمایانگر سطح تفکر یک انسان غیرالهی است که اولاً: هیچ گونه منطقی ندارد؛ ثانیا: از تازیانۀ قدرت برای اعلام خواسته‌های خود استفاده می‌کند و از عاطفه و محبت بی‌بهره است. ⬅️ *آیه به این نکته اشاره دارد که اهل باطل وسعت وجودی ندارد و هرگز حتی ملاقات با اهل حق را نمی‌توانند پذیرا شوند.* ✍🏼 بعضی از مفسرین می‌گویند: عموی ابراهیم باعبارت «وَ اهْجُرْنِی مَلِيًّا» درخواست فاصله فیزیکی بین خود و حضرت ابراهیم را دارد. یا در خواست فاصلۀ گفتاری را دارد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام