هدایت شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
◾️🍃◾️🍃◾️🍃
🏴 *«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ»*
📣 *اطلاعیه مربوط به سخنرانی استاد محترم سرکار خانم بروجردی در ماه محرم ۱۴۰۳*
🔷🔹 زمان شروع مجالس: از شنبه
(۱۶/تیرماه)
🔷🔹 ساعت برگزاری مراسم حضوری:
(١٥/١٥ الی ۱۸)
🏴 مراسم شامل:
🔹قرائت زیارت عاشورا: ۱۵/۱۵ تا ۱۵/۳۰
🔹 سخنرانی اول استاد بروجردی: ساعت (۱۵/۳۰ تا ۱۶/۳۰)
🔹مرثيه سرايي سرکار خانم مداحی: ساعت (۱۶/۳۰ تا۱۷ )
🔹سخنراني دوم استاد بروجردي: ساعت (١٧ الی۱۸)
✅کلیه کاربران محترم میتوانند در جلسات حضوری شرکت فرمایند.
▫️مكان مراسم: موسسه علميه السلطان عليبنموسيالرضا عليهالسلام
▫️آدرس: تهران: خيابان كلاهدوز(دولت سابق)، بلوار كاوه، خيابان شهيد اخلاقي شرقي، خيابان بهرام، كوچه محبوبه دانش پلاك ١٢
-----------------------
♦️قابل توجه:
برگزاری جلسات در فضای مجازی اسکای روم برای ثبتنام کنندگان کلاسهای تابستان از یک شنبه ۱۷/تیرماه ساعت ۱۳تا۱۴
می باشد.
لینک مربوط به مراسمها:
https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem
📚 واحد پشتيباني
🌐 emamraoof.com
#محرم_و_صفر
💠 *«بازاندیشی»۲۵*
🔆 *«وَ إِنْ طَلَّقْتُمُوهُنَّ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَمَسُّوهُنَّ وَ قَدْ فَرَضْتُمْ لَهُنَّ فَريضَةً فَنِصْفُ ما فَرَضْتُمْ إِلاَّ أَنْ يَعْفُونَ أَوْ يَعْفُوَا الَّذي بِيَدِهِ عُقْدَةُ النِّكاحِ وَ أَنْ تَعْفُوا أَقْرَبُ لِلتَّقْوى وَ لا تَنْسَوُا الْفَضْلَ بَيْنَكُمْ إِنَّ اللَّهَ بِما تَعْمَلُونَ بَصيرٌ»*
🔆 *«و اگر زنها را قبل از مباشرت با آنها طلاق دهید، در صورتی که بر آنان مهر مقرّر داشتهاید بایستی نصف مهری را که تعیین شده به آنها بدهید مگر آنها خود گذشت کنند یا کسی که امر نکاح به دست اوست (مثل پدر یا جدّ) از آن حق در گذرند، و گذشت کردن به تقوا و خدا پرستی نزدیکتر است، و فضیلتهایی که در نیکویی به یکدیگر است فراموش مکنید، (و بدانید) که خداوند به هر کار (نیک و بد) شما بیناست.»*
📗 سوره بقره آیه ۲۳۷
🔶 آیه به ما یاد میدهد روابطتان نسبت به هم بر مبنای احسان باشد نه بر مبنای عدل. همانطور که از خدا توقع دارید بر اساس فضل و احسان و مِهر با شما برخورد کند نه براساس عدالت.
🔶 *ارتباطات اجتماعی ما نباید بر پایۀ دادوستد باشد.* اگر فردی به ما لطف کرد، بایستی بیشتر به او لطف کنیم. ما با رفتار درست شخصیت پنهان خود را آشکار میکنیم. وقتی به دیگری احسان میکنیم درواقع به خود احسان کردهایم.
⁉️ *در یک بازنگری هوشیار باشیم آیا ملاک ما در ارتباطات لطف بیشتر هست یا خیر؟ آیا آیات قران را اجرایی میکنیم؟*
⬅️ *سیاست اولیۀ ما لطف بیشتر باشد* و اگر دست ما خالی بود حداقل اندازۀ لطف او کار کنیم.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم۱۴۰۳»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#پندارهای_ناصحیح۲۱
💢 *«بیتأثیر بودن ادب در دریافت نعمات»*
🔆 *«فَلَمَّا رَجِعُوا إِلَى أَبِيهِمْ قَالُواْ يَا أَبَانَا مُنِعَ مِنَّا الْکيْلُ فَأَرْسِلْ مَعَنَا أَخَانَا نَکتَلْ وَ إِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»*
🔆 *«پس چون بهسوى پدر خود بازگشتند گفتند: اى پدر پيمانه از ما منع شد برادرمان را با ما بفرست تا پيمانه بگيريم و ما نگهبان او خواهيم بود»*
📗 سوره یوسف، آیه ۶۳
🔷 برادران حضرت یوسف علیهالسلام ادب کردند و علیرغم اینکه به اندازۀ مطلوبشان دریافتی نداشتند، منع را به مَلِک نسبت ندادند. نگفتند او ما را منع کرد!
⬅️ *نتیجۀ این ادب توفیق بازگشت نزد حضرت یوسف علیهالسلام بود که نصیبشان شد و دفعۀ دوم دریافتی بیشتری نیز داشتند.*
🔷 گاهی یک رعایت ادب و احترام در گفتار، برکت زیادی را وارد زندگی ما میکند.
💢 *پندار نادرست این است که تصور کنیم گستاخیهای ما در کاستیهای زندگیمان تأثیری ندارد و ادب باعث فزونی نعمات ما نمیشود.*
⬅️ باید باور داشته باشیم که بیادبی، گستاخی، گله و شکایت از اولیای الهی باعث میشود خیرات دریافتی ما کاهش یابد. هر چقدر برخوردهای ما مؤدبانهتر باشد، دریافتیهای ما کاملتر و جامعتر خواهد بود. برعکس آن هم صادق است، یعنی هر چقدر در گفتار بیپروا و بیادب باشیم در نهایت آسیب آن به زندگی خودمان برمیگردد.
⬅️ *پس میان گفتار مؤدبانه و خیر و برکت تلازم وجود دارد.*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#شرح_دعای_کمیل۵
🔆 *«اِنِّی اَسئَلُکَ»*
🔆 *«خدایا! خودِ من درخواست میکنم.»*
🔰 در «اِنِّی اَسئَلُکَ» خودشناسی داعی مطرح میشود.
در «اِنّی» و «اَسئَلُ» ضمیر «اَناَ» مخفی است؛ یعنی داعی بیان میکند:
❇️ *«خدایا! با شناختی که به هویت خودم دارم؛ فقط فقر و نیاز محض از من هویداست.» فقیری که دست نیازش را نزد هر کسی دراز نمیکند؛ چرا که آبرو دارد و در مقابل خداوند منیتی ندارد.*
🔰 در «اِنّی» اعلام میکند: خدایا! وجودی که تحت رحمانیت و عنایت تو آفریده شده است، درخواست دارد!
❇️ خدایا! این منِ اولیه با پوشیدن لباس وجود، نمکخوردۀ سفرۀ تو شد؛ چون بزرگترین نعمت را به او عطا کردی که نعمتِ وجود بوده است.
🔷 خدایا! آن موجودی که به حول و قوۀ تو موجود شد:
🔹۱. اکنون نیاز فوری به موجودیت دوباره دارد؛
🔹۲. نیاز دائم برای وصال به کمالات را در خود مییابد؛
🔹 ۳.وجودش را فقر محض میبیند؛
🔹۴.این وجودِ فقیر فقط در خانۀ تو را میزند و از تو درخواست میکند.
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#دعای_صبحگاهی
🔆 *دعای صبحگاهی روز دوشنبه* را میتوانید در لینک زیر قرائت فرمایید:
🌐 https://emamraoof.com/?p=34993
#حدیث_روز
🏴 *«آیین بزرگداشت محرم نزد ملل گوناگون»۶*
🔲 در کشور «برمه» (میانمار) اگرچه اکثریت مسلمانان اهل سنت هستند؛ ولی حدود ده هزار شیعه در آن سکونت دارند که در ماههای محرم و صفر به سخنرانی و عزاداری میپردازند، ازدواج نمیکنند، لباس نو نمیخرند، حتی تلویزیون هم نگاه نمیکنند. مردان لباس سیاه میپوشند و زنان از آرایش پرهیز میکنند.
🍃 دیگر کشور جنوب شرق آسیا مالزی است؛ مسلمانان بومی این سرزمین و مهاجران در کوآلالامپور جمع میشوند و مراسم عزاداری باشکوهی برگزارمیکنند.
🔲 تایلند نیز از جمله کشورهایی است که مراسم عزاداری حسینی در آن به زمانهای بسیار دور یعنی حدود چهارصد سال قبل بازمیگردد. شیعیان «بانکوک» حدود دو هزار نفرند که در دهۀ محرم به عزاداری میپردازند.
🍃 *عزاداری در این کشور از سال ۱۹۰۸ توسط «سید مازندرانی» به صورت رسمی در آمد.*
📚 «حوزه.نت»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام
#محرم_و_صفر
💠 *«بازاندیشی»۲۶*
🔆 *«أَ لَمْ تَرَ إِلَى الْمَلَإِ مِنْ بَني إِسْرائيلَ مِنْ بَعْدِ مُوسى إِذْ قالُوا لِنَبِيٍّ لَهُمُ ابْعَثْ لَنا مَلِكاً نُقاتِلْ في سَبيلِ اللَّهِ قالَ هَلْ عَسَيْتُمْ إِنْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتالُ أَلاَّ تُقاتِلُوا قالُوا وَ ما لَنا أَلاَّ نُقاتِلَ في سَبيلِ اللَّهِ وَ قَدْ أُخْرِجْنا مِنْ دِيارِنا وَ أَبْنائِنا فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتالُ تَوَلَّوْا إِلاَّ قَليلاً مِنْهُمْ وَ اللَّهُ عَليمٌ بِالظَّالِمينَ»*
🔆 *«آیا ندیدی آن گروه بنیاسرائیل را که پس از وفات موسی از پیغمبر وقت خود تقاضا کردند که پادشاهی برای ما برانگیز تا (به سرکردگی او) در راه خدا جهاد کنیم؛ پیغمبر آنها گفت: اگر جهاد فرض شود مبادا به جنگ قیام نکرده، نافرمانی کنید! گفتند: چگونه شود که ما به جنگ نرویم در صورتی که (دشمنان ما) ما و فرزندان ما را (به ستم) از دیارمان بیرون کردند؟! پس چون (با درخواست آنها) جهاد مقرّر گردید به جز اندکی همه روی گردانیدند، و خدا از کردار ستمکاران آگاه است.»*
📗 سوره بقره آیه ۲۴۶
💢 ظلم این است که ادعا میکنیم؛ ولی هنگام عمل، پا پس میکشیم. مثل رفتاری که کوفیها با امام حسین علیهالسلام انجام دادند.
‼️ ادعا میکنیم اگر امام زمان ظهور کند، چنین و چنان میکنیم! و میخواهیم با همین چشمانمان شاهد ظهور باشیم و همۀ سرمایۀ خود را برای ایشان خرج کنیم؛ اما وقت اجرایی کردن تصمیمات، هیچ کاری نمیکنیم!
⁉️ یک تجدید نظری کنیم که به چه میزان اهل شعار و چقدر اهل عمل هستیم؟
🔷 *اگر اهل شعاریم باید باور کنیم شعار بیعمل، نفاق است. شعار بیعمل، دروغ است و فقط ظاهر ما را موجه نشان میدهد!*
🔷 تاریخ را که میخوانیم تعجب میکنیم که حضرت اباعبدالله آیه میخواند که خدا خبیث و طیب را از هم جدا میکند؛ اما آن ملعونین، العیاذ بالله، پسر فاطمه را خبیث و خود را طیّب میدانستند! باطل محض، خود را حق میداند!
⬅️ *نکند حرفهای ما هم شعار و ادعا باشد!*
📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم۱۴۰۳»
🌐 موسسه علمیه السلطان علیبنموسیالرضا علیهالسلام در فضای مجازی:
سایت
| بله | ایتا | تلگرام