eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
77 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *«شکر انفاق»* 🔆 *«لَیسَ عَلَیكَ هُدَاهُمْ وَلَكِنَّ اللَّهَ یهْدِی مَنْ یشَاءُ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ خَیرٍ فَلِأَنْفُسِكُمْ وَمَا تُنْفِقُونَ إِلَّا ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ خَیرٍ یوَفَّ إِلَیكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ»* 🔆 *«هدایت یافتن آنان بر عهدۀ تو نیست، بلكه خداوند هر كه را بخواهد، هدایت مى‌كند. وآنچه را از خوبى‌ها انفاق كنید، به نفع خودتان است. و جز براى كسب رضاى خدا انفاق نكنید و آنچه از خوبى‌ها انفاق كنید، به طور كامل به شما داده خواهد شد و بر شما ستم نخواهد شد.»* 📗 سوره بقره، آیه ۲۷۲ 🔷 *نفع انفاق در درجۀ اول برای انفاق‌کننده است.* اگر از طیبات انفاق کرد، نفع طیب نصیب او می‌شود و اگر از خبیثات انفاق کرد از امور خبیث منتفع می‌شود. 🔷 انسان، صاحب اعمال خویش است و اعمال برای او ذخیره می‌شوند. مانند کمدی که انسان لباس‌های خود را در آن نگه‌داری می‌کند. گاهی کمد دارای لباس‌های فاخر، زیبا و قابل استفاده است و گاهی از البسۀ کهنه و پاره و بی‌استفاده انباشته شده است. ✅ شکر اقتضا دارد اعمال انسان صحیح و منطبق با شرع انجام شود تا بتواند از آن‌ها منتفع شود. به طور مثال رستورانی قابل اعتماد است که صاحب رستوران و خانواده‌اش از غذایی که برای دیگران طبخ می‌کنند، استفاده کنند. 🔷 مطمئن باشیم مصرف‌کنندۀ اصلی کارهایی هستیم که در دنیا انجام داده‌ایم. بنابراین باید اعمال‌مان استوار، تمیز، طیب، طاهر، خالص و... باشد. *در نهایت نفع و ضرر اعمال خالص و اعمال ریاکارانه به خود ما خواهد رسید.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی ⬜️ به اطلاع می‌رساند شماره های زیر جهت *تهيه و توزيع آب و اطعام براي زائرين اربعين حسينی* است. 🔘 شماره کارت : 5022297000229661 🔘 شماره حساب : 223.115.15292699.4 🔘 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ◻️ نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع ⛔️ *موسسه شماره حساب ديگری جهت این امر ندارد.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام.
💠 *«بازاندیشی»۳۲* 🔆 *«زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَواتِ مِنَ النِّساءِ وَ الْبَنينَ وَ الْقَناطيرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ الْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَ الْأَنْعامِ وَ الْحَرْثِ ذلِكَ مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ»* 🔆 *«محبت و عشق به خواستنی‌ها از زنان و فرزندان و اموال فراوان از طلا و نقره و اسبان نشاندار و چهارپایان و کشت و زراعت، برای مردم آراسته شده است؛ اینها کالای زندگیِ دنیاست؛ و خداست که بازگشت نیکو نزد اوست.»* 📗 سوره آل عمران آیه ۱۴ 🔆 *«قُل ْأ أُنَبِّئُكُمْ بِخَيْرٍ مِنْ ذلِكُمْ لِلَّذينَ اتَّقَوْا عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنَّاتٌ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدينَ فيها وَ أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ وَ اللَّهُ بَصيرٌ بِالْعِبادِ»* 🔆 *«ای پیغمبر بگو: می‌خواهید شما را آگاه گردانم به بهتر از اینها؟ برای آنان که تقوا پیشه کنند نزد خدا باغهای بهشتی است که در زیر درختان آن نهرها جاری است و در آن جاوید و متنّعم هستند و زنان پاکیزه و آراسته‌ای و (از همه بهتر) خشنودی خدا، و خداوند به حال بندگان بیناست.»* 📗 سوره آل عمران، آیه ۱۵ 🔷 عموم مردم یک سری ارزش‌های موقت برایشان چشمگیر است. شهوات موقت؛ شهواتی که همه تاریخ مصرف دارد. ⁉️ *یک بازنگری این است که آیا داشتن لذات مادی و رسیدن به لذات موقت موجب خشنودی ماست یا بایستی به‌دنبال لذات بهتر باشیم؟ حضور در محضر حق برای ما چگونه است؟* ✅ *وقتی خدا تربیت‌مان می‌کند وجود ما به باغ تبدیل می‌شود؛* باغی که در آن معارفی وجود دارد. وقتی عمل بدون معرفت است، به‌زودی از آن رویگردان می‌شویم و چون قیمت دستمان نیست، راحت آن را کنار می‌گذاریم! چنانچه کودک یک تکه جواهر را با یک بسته آدامس عوض می‌کند! 💢 گاه دنیا را ترجیح می‌دهیم و آن هنگامی است که هنوز به بلوغ فکری نرسیده‌ایم. ⁉️ بنابراین یک بازنگری کنیم؛ آیا بهترها را تشخیص می‌دهیم؟ ⁉️ ما در ارزش ها نیاز به تجدید نظر داریم. چقدر برای امور موقت ارزش قائلیم چقدر برای امور باقی؟! چقدر رضایت خالق برای ما مهم است، چقدر رضایت خلق؟! 🔷 اگر رضایت خالق را ترجیح می‌دهیم. ان شاءالله خداوند ما را به ثبات قدم برساند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۲۲ ◀️ *پندارناصحيح آنست كه گمان كنيم محرومیت موقت از فیض اولیای الهی به‌معنای محرومیت همیشگی از آن است.* 🔆 *«فَلَمَّا رَجِعُوا إِلَى أَبِيهِمْ قَالُواْ يَا أَبَانَا مُنِعَ مِنَّا الْکيْلُ فَأَرْسِلْ مَعَنَا أَخَانَا نَکتَلْ وَ إِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»* 🔆 *«پس چون به سوى پدر خود بازگشتند گفتند اى پدر پيمانه از ما منع شد برادرمان را با ما بفرست تا پيمانه بگيريم و ما نگهبان او خواهيم بود»* 📗 سوره یوسف، آیه ۶۳ 🔷 گاهی اوقات ما کاملاً ناامید هستیم و ناامیدانه با امور برخورد می‌کنیم! ◀️ *ظاهر برخی از ممنوعیت‌ها و محرومیت‌ها قهر است؛ اما باطن آنها مِهر است. نباید تصور کنیم که یک ممنوعیت موقت، محرومیت دائمی را به‌دنبال دارد.* ◀️ برادران حضرت یوسف به آینده خوشبین و امیدوار بودند که در آینده برادرشان را همراه خود به مصر مي برند و دریافتی بیشتر و مطلوب خواهند داشت . در واقع به گره‌گشایی آسان امید داشتند و *ممنوعیتی که برایشان ایجاد شده بود همیشگی نمی‌دانستند.* 💢 پندار ناصحیح این است که گمان کنیم بی‌پاسخ ماندن درخواست ما همیشگی است و به‌معنای بی‌اعتبار بودن ماست! ✅ *باید بدانیم که بعضی از تأخیرها به نفع ما هستند. هرگز محرومیت موقت از سفرۀ فیض اولیای خدا به‌معنی محرومیت دائمی نیست. نگاه ما باید اصلاح شود و امیدوارانه به امور مختلف بنگریم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🍃🔲🍃🔲🍃🔲🍃🔲 🏴 *سالروز شهادت مظلومانۀ سبط اکبر پیامبر اکرم، کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام را به‌ حضور حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌‌تعالی‌فرجه و موالیان و محبین حضرتش تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
🔆 *«اَللهمَ اِنِّی اَسئَلُکَ»* ❇️ خداوندِ «عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُدُور» به فقر و نیاز بنده آگاه است؛ از این رو انسان هم باید بر طبق قانون بندگی، همواره به نیاز و احتیاج خود آگاه باشد و آن را اعلام کند تا در هنگام عطایای الهی، قابلیت پذیرش داشته باشد. 🔰 داعی با بیان «اللهُمَّ» به این واقعیت دست می‌یابد که فیاضیت خداوند دائمی است و همواره از ناحیۀ ذات اقدس الهی، فیوضات و رحمات در حال باریدن است؛ از این رو بنده هم باید دست نیار و خالی خود را به سمت خداوند بگشاید تا عطایای الهی را دریافت کند. 🔷🔹 در این فراز سه نکته درخور توجه است: 🔹۱. درخواست فقط باید به خداوند اعلام شود؛ 🔹۲. دعا کننده به فقر خود واقف است و خودشناسی برای او صورت گرفته است؛ 🔹۳. اگر فرج و گشایشی صورت بگیرد، فقط از طریق دعاست. نیاز بنده فقط از طریق توجه به مولا تامین می‌شود و راه دیگری برای تأمین این نیاز وجود ندارد. ✨ *خدایا منم آن نیازمندی که به تو نیاز دارم اگر از تو باز دارم به که چشم باز دارم* 🔰 داعی در دعای کمیل با بیان «اَللهُمَ» خود را نزدیک خداوند می‌بیند و در «اَسئَلُکَ» حضور در مقابل مولا را می‌یابد. ✨ *حضوری گر همی خواهی از او غایب مشو حافظ* ❇️ دعا پرده‌های بین انسان و خدا را کنار می‌زند و ادراک حضور را برای او میسر می‌کند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام