eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
76 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 *«مُشتاقَةً اِلی فَرحَةِ لِقائِک»* ❇️ خدایا، نفس مرا به گونه‌ای قرار بده که اشتیاق به مرگ داشته باشد و با خوشحالی و ذوق به طرف مرگ برود. مصالح، نقشه و مهندسی خانه آخرت را آماده بداند و زمانی‌که صحبت از مرگ شود گریزان نباشد. ✨ *از تو به یک اشاره، از من به سر دویدن* 🔰 در این فراز آبادسازی خانۀ آخرت یادآوری می‌شود؛ زیرا شوق و اشتیاق بیان می‌شود. 🍃آیت الله بهجت می‌فرماید: «خواب برادر مرگ است و تعجب می‌کنم که مردم اینقدر خواب را دوست دارند؛ اما از مرگ گریزانند؟!» در خواب، آرامش زایدالوصفی بر انسان حاکم است و در مرگ این راحتی، مضاعف است! 🍃 امام صادق علیه السلام می‌فرماید: 🔆 «لَا رَاحَةَ لِمُؤْمِنٍ عَلَى الْحَقِيقَةِ إِلَّا عِنْدَ لِقَاءِ اللَّهِ تَعَالَى» 🔆 «هیچ‌گونه راحتی حقیقی در عالم برای مؤمن وجود ندارد مگر در زمان مرگ.» 📘 مصباح‌الشریعة، ج۱، ص ۱۱۵ ✳️ *از زمان مرگ راحتی آغاز می‌شود؛ زیرا پشت‌پردۀ مرگ لقای الهی است که دیداری همراه با خوشحالی است.* 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
🔆 *دعای صبحگاهی روز چهارشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت نمایید: 🌐 http://emamraoof.com?p=12133
💠 *بدعت و نوآوری* ۱ ✍🏼 ابداع، همان انشاء و آفریدن است که بدون نمونه قبلی ایجاد و انجام شود؛ «بدیع» از اسماء الهی و به معنای ابداع و احداث اشیاء است از عدم. 🔷 هر گاه کلمه «بدیع» دربارۀ خدای تعالی بکار رود، به معنی ایجاد و آفرینش چیزی است بدون مادّه و ابزار و بدون زمان و مکان، اینگونه آفرینش و ابداع، خاصّ خداوند است. 🔷 در لغت، «بدعت» بکسر اول و سکون دوم، اسم هیئت است از «ابتداع» مانند: رفعت از ارتفاع. 🔷 بدعت یعنی احداث و اختراع چیزی بدون نمونه و همانند گذشته. در اصطلاح «بدعت» چیز تازه در دین آوردن است که اصلی در قرآن و سنت ندارد و جهتِ نامیدنش به «بدعت» این است که گوینده از خودش چیزی در دین ایجاد و افزوده است. 💢 معنی «بدعت» در مذهب، وارد کردن سخنی است که گوینده‌اش و عمل کننده‌اش بر روش و سیرۀ صاحب شریعت و کتاب و سنّت و همچنین بر اصول محکم و استوار و نمونه‌های نیک و صلاح دین نباشد. 📚حوزه. نت ‏ 🌐emamraoof.com
۱۳۸ 🔆 «قُل لاَّ يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَالطَّيِّبُ وَلَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ فَاتَّقُواْ اللّهَ يَا أُوْلِي الأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» 🔆 «بگو پليد و پاك يكسان نيستند هر چند كثرت پليد[ها] تو را به شگفت آورد پس اى خردمندان از خدا پروا كنيد باشد كه رستگار شويد.» 📗 سوره مائده، آیه ۱۰۰ 🔶 یکی از عوامل عزت نگرش صحیح نسبت به مسائل است که در این آیه مصداقی از آن بیان شده است: *یکسان ندانستن خبیث و طیب.* ◀️ حقیقت امر این است که هرگز انسان متدین مانند فرد بی‌دین نیست. کسی که تقید به شریعت دارد با انسان لاابالی یکسان نیست. عمل خالص نتیجه‌ای متفاوت از عمل ناخالص و ریایی دارد. ✅ کسی‌که این نگرش را باور داشته باشد از عزت برخوردار است. ✅ *اگر خواستار عزت هستیم باید دیدگاه مان را اصلاح کنیم* و بدانیم یک کار خالص ما گرچه اندک و ناچیز باشد به کارهای زیادی که به‌دور از اخلاص و از سر ریا باشد هزاران بار شرافت دارد. ◀️ در این مقیاس، *آنچه اهمیت بیشتری دارد کیفیت کار است نه کمیت آن.* 🌀 برای مثال در میان اعتقادات، توحید جایگاهی خاص دارد تا آنجا که در روایت آمده است ذکر« لا اله الا الله» نیمی از کفۀ میزان بنده را پُر می‌کند. ✳️ *اخلاقیات* هم در شریعت منزلتی ویژه دارد به حدی که خوش‌خلقی نیمی از دین محسوب می‌شود همانطور که در روایت می‌فرماید: 🔆 *«حُسْنُ الْخُلُقِ نِصْفُ الدِّينِ.»* 💢 به جای آنکه *زمان زیادی برای انجام مستحباتی* چون نمازهای مستحبی بگذاریم *بر اصلاح اعتقادات و خلقیات‌مان دقت بیشتری کنیم* 💢 و به جای آنکه واجبات‌مان را *بی‌توجه* بجا آوریم سعی کنیم آن‌را با *کیفیت بهتری* انجام دهیم، ✅ *در این صورت خداوند عزتی روز افزون به ما خواهد بخشید.* 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
💠 *شفای بیماری قلب* ✍🏼 جناب اقای سید جلال رئیس‌السادات نقل کردند: زمانی که آقای حاج عباس علیزاده هراتی به علت عارضۀ سکته در بیمارستان حضرت جوادالائمه ع بستری شده بود نزد آقای مجتهدی رفتم تا از ایشان کمک بگیرم اما هر چه جستجو کردم اثری نیافتم ناگزیر به منزل بازگشتم که ناگهان آقای مجتهدی به آنجا آمدند. ◻️ بنده جریان بیماری آقای علیزاده را به ایشان عرض کردم و گفتم: هر چه به جستجوی شما پرداختیم موفق نشدیم. ایشان فرمود: اکنون یک استکان چای می‌خوریم تا ببینیم چه می‎شود... 🍃 هنگامی که آقا چای را میل کرد فرمود: آقا جان به دیدار آقای علیزاده می‌رویم. وقتی به بیمارستان رفتیم آقای حاج عباس علیزاده با حالی بسیار وخیم روی تخت افتاده بود. آقا نزد او رفت و دست مبارکش را روی قلب حاج عباس گذاشت و در حالیکه زیر لب دعایی می‌خواند؛ آرام ارام دست خود را اطراف قلب حرکت داد و مانند کسی که بخواهد چیزی را از بدن شخصی خارج کند، *دست خود را از آنجا به طرف کتف و سپس از بالای دست حاج عباس یه طرف انگشتان او کشید !* گویا چیزی ر ا از قلب عبور داد و از سر انگشتان خارج نمود. در این موقع تمام بدن آقا را عرق فرا گرفته بود... 🍃 آنگاه فرمود: *حاج عباس آقا، شما خوب شدید !* حاج عباس گفت: دکترها گفته‌اند من خوب نمی‌شوم و نباید حرکتی بکنم. 🍃 آقا با حالت تغیر فرمود: *حالا ما می‌خواهیم طبابت کنیم.* ◻️ شما باید یک گوسفند فربه برای حضرت عباس ع قربانی کنید تا فقرا فیض ببرند و پس ار آن دکترها می‌فهمند که شما شفا پیدا کرده‌اید. ✳️ *در این هنگام اقای حاج عباس به وساطت آقا و در ظل عنایت حضرت ابا اللفضل ع ، بدون هیچگونه احتیاجی به دارو و درمان با سلامت کامل از جا بر خاست!! و سپس طبق فرمایش آقای مجتهدی گوسفندی قربانی کرد.* 📚«لاله ای از ملکوت، ج۳، ص۱۶۴» ‏ 🌐emamraoof.com
💠 *مناجات الخائفين* 🔆  «أَوْ تُعاقِبُ أَبْداناً عَمِلَتْ بِطاعَتِكَ حَتَّىٰ نَحِلَتْ فِى مُجاهَدَتِكَ ؟ أَوْ تُعَذِّبُ أَرْجُلاً سَعَتْ فِى عِبادَتِكَ ؟ إِلٰهِى لَاتُغْلِقْ عَلىٰ مُوَحِّدِيكَ أَبْوابَ رَحْمَتِكَ، وَلَا تَحْجُبْ مُشْتاقِيكَ عَنِ النَّظَرِ إِلىٰ جَمِيلِ رُؤْيَتِكَ» 🔆 «یا بدن‌هایی را که در طاعتت کوشیده تا جایی که در راه کوشش در بندگی‌ات لاغر شده، مجازات می‌کنی؟ یا پاهایی را که در راه عبادتت پوییده، به عذاب دچار می‌نمایی؟ معبودم، درهای رحمتت را بر یکتاپرستان مبند و شیفتگانت را از نگاه به زیبایی دیدارت محروم مساز» ⁉️ خدايا آيا مي‌خواهي بدنهايي كه براي تو كار كردند و نحيف شده‌اند را عقوبت كني؟ خير چنين نيست ◻️ هنگامي‌كه بدن متعلق به فرد باشد عقوبت خواهد شد، نه زماني‌كه بدن بخاطر خدا كار كند. ❇️ خدايا، درهاي رحمتت را بر روي كساني كه به تو نسبت يگانگي مي‌دهند، مسدود نكن. 🔰 در دعاي كميل مي‌خوانيم: 🔆 *«برحمتك التي وسعت كل شيء»* ✅ رحمت خدا همه‌چيز و همه‌كس را فرا گرفته و *موحدين مي‌توانند از اين رحمت استفاده كنند.* 🔷🔹 اين درها متعدد است گاهي درِ صبر گاهي درِ توكل، گاهي درِ رضا و گاهي درِفكر و گاهي درِ ادب و.... است که مي‌توان با آن‌ها براي رسيدن به حق استفاده کرد. 🍃🔹 *اين درها فقط به روي موحدين باز است،* ◀️ اگر توقعي از غير خدا داشته باشيم، مشرك هستيم و از اين نعمت‌ها و درها محروم خواهيم شد. ◀️ *اين قسمت از دعا نشان مي‌دهد كه شرك مانع رسيدن به رحمت حق است.* 🍃🔹 رحمت حق شامل رحمت رحماني و رحمت رحيمي است. با رحمت رحماني ايجاد مي‌شويم و با رحمت رحيمي به تكامل و رشد مي‌رسيم. 💢 اگر مشرك باشيم نه ايجاد ميشويم و نه كامل. ◀️ *تا زماني‌كه دل و چشم ما دنبال آن يگانه باشد، نو و تازه هستيم؛* اما وقتي خلق را در زندگي موثر دانستيم نه موجوديت جديد و نه كمالي شامل حالمان مي‌شود. ❇️ خدايا، حجاب و پرده در مقابل مشتاقين نينداز؛ زيرا مشتاقين مي‌خواهند جمالِ جميل تو را ببينند. عاشقان مشتاقِ جمال دلبرند. ✨ *فاصله روي سياه من است* *حلقه غيبت گناه من است* ◀️ خداي سبحان، مانع ايجاد نمي‌كند. *مانع توسط خود ما ایجاد می‌شود.* 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
🔆 *دعای صبحگاهی روز پنج شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت نمایید: 🌐 http://emamraoof.com?p=12141
💠 *بدعت و نوآوری* ۲ ✍🏼 تمامی فرق اسلامی به پیروی از قرآن و سنت، بدعت را حرام می‌دانند. 🔸 قرآن کسانی را که بر خدا دروغ می‌بندند و جاهلانه یا آگاهانه به اضلال مردم می‌پردازند و راه خدا را کج و بندگانش را گمراه می‌کنند از ستمکارترین افراد می‌شمارد. 💢 از آنان که دست‌نوشته‌های خود را دین خدا قلمداد می‌کنند؛ از کسانی که در راه برگرداندن مردم از عقایدشان می‌کوشند؛ از اهل کتابی که تلاش در بیراهه کشاندن مردم دارند، از تفرقه‌افکنان در دین؛ از اختلاف‌پراکنان در مکتب و... نکوهش می‌کند. 📚 حوزه.نت ‏ 🌐emamraoof.com
# عزت نفس ۸ 💠به‌گونه‌ای سخن بگو که عزّت نفس‌ات خدشه‌دار نشود. 🔆«هانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ مَنْ اَمَّرَ عَلَيْها لِسانَهُ» 🔆«بی‌ارزش و پست است کسی‌که زبانش به او امر می‌کند.» 📚 نهج‌البلاغه، حکمت‌ ۲ 💢برای احساس ارزشمندی باید زبان را تحت سلطۀ خود در آوریم و اجازه ندهیم هر مطلبی را بیان کند.به خوبی واقفیم که بایت تک‌تک کلمات‌مان محاسبه می‌شویم و باید پاسخگو باشیم. ✅کسی که عزّت نفس دارد گفتارش هم ارزشمند است. 💢برای مثال اگر خانمی به همسرش بگوید:«من هرگز از تو خیری ندیدم!» تمام خیراتش، حبط می‌شود و از بین می‌رود‌،در حقیقت، اين فرد به یکباره خود را از ارزش و اعتبار ساقط کرده است. 🔷گرچه ظاهراً تنها یک جمله گفته است؛ اما درورای کلمۀ «هرگز»، چه بسیار ضد ارزش‌ها نظیر، تهمت، دروغ و... نهفته است! زیرا بالاخره هر فردی، هرچند اندک، اما خیری دارد و نمی‌توان گفت هیچ خیری از او مشاهده نشده است. 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
۲۴ ⁉️«مقصر کیست؟» 🔆«سَيَقُولُ الَّذِينَ أَشْرَكُوا لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكْنا وَ لا آباؤُنا وَ لا حَرَّمْنا مِنْ شَيْ‌ءٍ كَذلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ حَتَّى ذاقُوا بَأْسَنا قُلْ هَلْ عِنْدَكُمْ مِنْ عِلْمٍ فَتُخْرِجُوهُ لَنا إِنْ تَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا تَخْرُصُونَ» 🔆«به‌زودى كسانى كه شرك ورزيده‌اند، خواهند گفت: اگر خدا مى‌خواست، نه ما و نه پدرانمان شرك نمى‌آورديم و هيچ چيزى را (از سوى خود) حرام نمى‌كرديم. كسانى كه پيش از آنها بودند (نيز پيامبران قبلى را) اينگونه تكذيب كردند تا آنكه طعم قهر و عذاب مارا چشيدند. بگو: آيا براى شما دانشى هست؟ آن را براى ما آشكار كنيد! شما جز از گمان و خيال پيروى نمى‌كنيد و شما جز حدس‌زن و دروغگويانى بيش نيستيد.» 📘 سوره انعام، آیه ۱۴۸ 🔰این آیه یکی از منکراتی را که اتفاقا بیشتر گریبان‌‌گیر افراد متدین است، بیان می‌کند. این‌که وقوع هر امری را به خداوند سبحان نسبت دهیم و همه‌چیز را از جانب او بدانیم، پسندیده‌ است؛ اما شامل کم‌کاری‌ها و مشکلات و تقصیر‌ها نمی‌شود. 💠 *باید بدانیم هیچ نقصی و هیچ امر عدمی را نمی‌‌توان به خداوند سبحان نسبت داد.* 🍀 *پروردگار وجود مطلق است و علی‌الدوام از او «وجود» صادر می‌شود.* ◀️ این اصطلاح رایج بین متدینین که گاه رنگ تواضع نیز به خود می‌گیرد منکری است که به صورت معروف جلوه کرده است: 💢 *خداوند توفیق نداد! خداوند قسمت نکرد!* بهترین بهانه انسانی که تلاشی برای رسیدن به کمال ندارد این است که بگوید: خدا نخواست! ⁉️ آیا خداوند برای بنده خود امر عدمی را لحاظ می‌کند؟ گاهی کمی خرافه نیز به این منکر می‌افزايیم و بطور کامل خود را منزه جلوه می‌دهیم. مثلا متولدین این ماه همه تندخو هستند! این صفت اخلاقی در خاندان ما موروثی است و…. هزاران بهانه برای اینکه فراموش کرده‌ایم بگوییم: 🔆 «قالا رَبَّنا ظَلَمْنا أَنْفُسَنا وَ إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنا وَ تَرْحَمْنا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِينَ» 🔆 «گفتند: پروردگارا! ما بر خويشتن ستم كرديم و اگر ما را نبخشايى و رحم نكنى، قطعاً از زيانكاران خواهيم بود.» 📘سوره اعراف، آیه ۲۳ . 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐emamraoof.com
کربلا ۱۸ 💠 *سلاح اشک و اقامت دائم* ✍ ادب دیگر این‌ است که در محضر حضرت مسلح باشیم:«وَ سِلاحُه‌ُ البُکاء»* نام حسین علیه‌السلام که می‌آید حال ما هم دگرگون می‌شود. *نام حسین علیه‌السلام را عادی بر زبان جاری نکنیم.* 💠 *وقتی به اشک مسلح باشیم کارآیی ما مضاعف می‌شود و می‌توانیم دشمن را دور کنیم.* 🔆 *اشک بر حسبن‌ علیه‌السلام قیمتی است.* ✍ *ادب دیگر اینکه وقتی در حریم حضرت قرار داریم ناز‌کشی داشته باشیم.* البته حسین فاطمه اهل ناز کردن نیست؛ ولی به ما یاد دادند: 🍃 چو یار ناز نماید شما نیاز کنید. به قول شاعر: ای که ناز تو خریدن دارد بار عشق تو کشیدن دارد حرم پاک تو دیدن دارد بوسه از قبر تو چیدن دارد 🔰 وقتی پیاده بسوی حرم آن بزرگوار راهپیمایی می‌کنیم و خود را به سختی می‌اندازیم، نازکشی است، *وقتی در راه رسیدن و وصال به حضرات معصومین خرج می‌کنیم نازکشی است.* 💠 گاهی اوقات امام ناز می‌کند تا بر ما معلوم شود چقدر مشتری او هستیم. گاهی اوقات یک موانعی ایجاد می‌کند، تا دریابد: ما دست از طلب ‌برمی‌داریم یا همچنان سر و جان فدایش می‌کنیم و خاطرخواهش هستیم؟! به مطالبات خود ادامه می‌دهیم یا ناامید می‌شویم و بی‌اعتنا عبور می‌کنیم؟! ✍ *یک ادب دیگر این است که وقتی خدمت حضرت می‌رسیم اعلام کنیم: قصد ما اقامت تا قیامت در محضر شماست و نمی‌خواهیم حضورمان موقتی باشد* اعم از اینکه حاجت ما را روا کنید یا مصلحت ندانید؛ ما با جان و دل در خدمت شما هستیم. 🔆 *«اَن یَجعَلَنی مَعکُم فَی الدُّنیا وَ الآخِرة»* قرار ما بر اقامت دائم است. ادب این است «الی یوم‌القیامه» با شما باشیم. حال اگر این آداب را بکار گرفتیم؛ 🔆 *«اُدخُلوها بِسَلامٍ آمِنین»* 📘سوره حجر، آیه ۴۶ ✳️ اگر این آداب را بکار گرفتیم: *«اَلا اِنَّ اَولیاءَ اللّه لاخَوفٌ عَلیهِم وَ لا هُم یَحزَنون»* 🔆 «آگاه‌ باشید که اولیای الهی خوف و حزنی ندارند» 📘سوره یونس، آیه ۶۲ اگر این آداب را بکار گرفتیم: 🔆 *«لَهُمُ الْبُشْرى‌ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ فِي الْآخِرَةِ لا تَبْدِيلَ لِكَلِماتِ اللَّهِ ذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ»* 🔆«براى آنان در زندگى دنيا و آخرت بشارت است. تبديل و تغييرى در سخنان (و وعده‌هاى) الهى نيست و آن همان رستگارى بزرگ است.» 📘سوره یونس، آیه ۶۴ 💠 همۀ یاران حسین‌ علیه‌السلام باادب بودند. تا نام ادب را می‌آوریم بلافاصله نام مبارک قمر‌بنی‌هاشم به ذهن متبادر می‌شود؛ *اصلا ادب، یعنی ابالفضل.* 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ‏ 🌐emamraoof.com
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت نمایید: 🌐 http://emamraoof.com?p=12147
💠 *بدعت و نوآوری* ۳ ✍🏼 فقیهان شیعه و سنی در تعریف بدعت دیدگاه‌های گوناگونی دارند: 🔹 برخی دامنۀ بدعت را گسترده‌اند. هر پدیدۀ جدیدی را که پس از رحلت پیامبر اکرم پدیدار شده، بدعت پنداشته و حرام دانسته‌اند. 🔹 برخی دیگر دامنۀ آن را گسترده‌اند؛ ولی همۀ انواع آن را ناشایست ندانسته‌اند، بلکه بدعت را تقسیم کرده‌اند به شایست و ناشایست. 💢 *به هر پدیدۀ جدیدی پس از پیامبر، بدعت گفتن خطاست، بلکه بدعت، عملی است که به قصد عبادت و مشروعیت و طاعت شارع انجام گیرد.* 🔶🔸 عملی *بدعت* است که دارای *دو ویژگی باشد: 🔸 ۱. اصل و اساسی در شریعت نداشته باشد. 🔸 ۲. به عنوان طریق شرعی وانمود شود. 📚 حوزه.نت ‏🌐emamraoof.com
۱۳۶ 🔆 *«عَزِيزٌ عَلَيَّ … وَلَا يَنالَُكَ مِنِّي ضَجِيجٌ وَلَا شَكْوىٰ»* 🔆 *«بر من سخت است … از من به تو فریاد و شکایتی نرسد.»* ❇️ به امام زمان‌مان عرض می‌کنیم: *بر من سخت است که صدای ضجه و ناله و شکایت من به تو نرسد.* ◀️ *این عبارت، نشان از فراق دارد؛* اگر به کسی نزدیک باشیم، صدای ما به او می‌رسد. اگر می‌خواهیم بلاگردان امام باشیم، باید در نزدیکی او باشیم. همان‌قدر که زره بر بدن، نزدیک است! ✍🏼 یکی از شارحین دعای ندبه می‌گوید آقا، ما بعضی وقت‌ها به حضور تو می‌رسیم می‌خواهیم از غم زمانه شکایت کنیم. 🍃 به قول حافظ: ✨ *غم زمانه که هیچش کران نمی‌بینم* *دواش جز می چون ارغوان نمی‌بینم* 🔹 اصلاً مشکل، مشکل خودم نیست؛ اصلا می‌خواهم بگویم آقا عالم چه خبر است! می‌خواهم کمی درددل کنم؛ اما معلوم است به هر شاکی هم اجازه نمی‌دهی شکایت کند. به هر کسی اجازه نمی‌دهی نزدیک شود و شکایتی داشته باشد. ◀️ *اگر می‌خواهیم به امام نزدیک شویم، باید منیّت‌مان را کنار بگذاریم* تا حضرت اذن حضور و قرب به محضرشان را برای ما صادر فرماید. 🟥 *تا زمانی که نظرات شخصی و «من»مان را به همراه داریم، اذن حضور به محضر امام را نمی‌یابیم.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
‏🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 💠 مقام معظم رهبری: ❇️ «آن دست قدرتمند، شخصیت فولادین، دل مطمئن و زبان ذوالفقارگونه که توانست اقیانوس عظیم ملت را به میدان بکشاند و به تلاطم بیاورد و بدون یأس و نا‌امیدی در میدان نگهدارد و جهت حرکت را به آنها تعلیم دهد، امام بزرگوار و خمینی عظیم بود. 💎 زیربنای مکتب امام چه در دوران مبارزه و چه در دوران انقلاب «قیام لله» بود و این زیربنا مبنای قرآنی داشت. 🔷 حرکت امام در دوران مبارزه چند نقطۀ برجسته داشت که عبارتند از نترسیدن، صراحت با مردم، اعتماد به مردم، قدردان مجاهدت مردم بودن و دمیدن امید به دلها. 🔷 مهم‌ترین دغدغه و نقشۀ راه امام در این دوران، فاصله‌گذاری میان طرح «جمهوری اسلامی» با «فرهنگ و قاموس غربی» بود. ✅ بر همین اساس امام اصرار داشت که * جمهوری اسلامی وام گرفته از «جمهوری» و «مردم سالاری» غربی نیست بلکه برگرفته از اصل اسلام است.* ۱۴۰۱/۳/۱۴ ‏ 🌐emamraoof.com
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوه محاسبه سهم امام و سادات* 💢 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانمها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیه الله سیستانی - حضرت آیه الله خامنه ای - حضرت آیه الله صافی گلپایگانی - حضرت آیه الله مکارم شیرازی را دریافت می نماید 🌸 باتشکر 💢موسسه علمیه السطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
🔆 *یادآوری صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه* 💢 در اعمال عصر روز جمعه گفته شده اگر ترک کردی تعقیب عصر روز جمعه را به جهت عذری اما ترک مکن صلوات ضراب اصفهانی را. متن صلوات را در مفاتیح قرائت بفرمایید. 🌐 emamraoof.com