eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
79 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *«چرا برخی افراد بسیار قسم می‌خورند؟»* 🍃 امام حسین علیه‌السلام می‌فرماید: 🔆 «بپرهیزید از بسیار قسم خوردن! به راستی که شخص برای یکی از این چهار کمبود قسم می‌خورد: یا برای حقارتی که در درون خود می‌بیند، فقط بر به دست آوردن تصدیق مردم و تضرع بر آن ترغیب می‌کند. به خاطر ناتوانی در صحبت (لکنت زبان)؛ پس قسم‌ها را به‌عنوان حاشیۀ صحبت خویش و کامل‌کنندۀ کلام خود قرار می‌دهد. به خاطر آنکه در معرض اتهام از سوی مردم قرار دارد و می‌داند که آن‌ها جز با قسم خوردن حرف او را قبول نمی‌کنند! زبانش را رها کرده است، بدون آن که قوانینی برای آن تثبیت کند.» 📙 مجموعه ورام، ج۲، ص۱۱۰ 🔶🔸 قسم خوردن گاهی به دلایل خاصی، لازم می‌شود؛ اما درشرایط عادی اگر کسی قسم بخورد؛ به تعبیر اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام یکی از این چهار مشکل در درون او وجود دارد: 🔸۱. *در نظر خودش، خوار و بی‌مقدار جلوه کرده است* و گمان می‌کند کسی حرف او را قبول نخواهد کرد. کسی که خود را بی‌مقدار بداند؛ هر گناه و اشتباهی را به‌راحتی مرتکب می‌شود. 🔸۲. *منطقش رسا نیست و با گفتارش نمی‌تواند حق را اثبات کند؛* پس از ابزار قسم استفاده می‌کند که کمبود بیان خویش را جبران کند. 🔸۳. *می‌داند که در معرض اتهام مردم است* و فکر می‌کند اگر قسم نخورد، با بدبینی که مردم به او دارند؛ حرفش را قبول نمی‌کنند. 🔸۴. *بی‌مبالاتی در گفتار دارد* و چه بسا این علت از سایر علت‌ها خطرناک‌تر باشد. کسی که گفته‌هایش حساب نشده است؛ به مرور زمان اعتبارش را از دست خواهد داد. 💢 *حتی تکیه‌کلام داشتن هم امر مطلوبی نیست.* انسان باید افسار زبان خود را به‌دست بگیرد و با دقت زیاد به گفته‌های خویش توجه داشته باشد تا بتواند در طول زمان بر نفس خویش مسلط شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34999
🏴 *«آیین بزرگداشت محرم نزد ملل گوناگون» ۳* 🔲 *«محرم در شبه قارۀ هند»* 🍃 مسلمانان شبه قاره هند نیز در این ماه به سوگ امام حسین علیه‌السلام و یارانش می‌نشینند. 🔲 مردم پاکستان از دوازده قرن پیش مراسم سوگواری سردار شهیدان را برپا می کنند. با وجود این که در سال۱۲۸۸ هجری شمسی مراسم عاشورا و اربعین از سوی استعمارگران انگلیس ممنوع اعلام شد و در سال۱۳۶۱ پلیس پاکستان استفاده از بلندگو را در حسینیه‌ها و تکایای شیعیان، غیرمجاز اعلام کرد؛ ولی هرگز موفق نشد روند این عزاداری‌ها را متوقف کند. 🍃 در این راستا وهابیون این کشور نیز هرساله با به خاک و خون کشیدن عزاداران سعی دارند جلوی این مراسم را بگیرند؛ ولی با گذشت زمان این عزاداری‌ها باعث غنای فرهنگ تشیع شده و خطبا، نویسندگان و شاعران فراوانی به برکت این عزاداری‌ها پا به عرصه گذاشته‌اند. 🔲 در کشور هند نیز هندوها و غیرمسلمانان با دیدن سوگواری‌ها و نوحه‌سرایی و محافل حزن متأثر شده و با مسلمین همراهی می‌کنند و حتی در بعضی شهرها و مناطق، هندوها ساختمان‌هایی ساخته و وقف امام حسین علیه‌السلام کرده‌اند و به تقلید از مسلمین نام آن‌ها را حسینیه گذاشته‌اند و در آنجا به سوگواری می‌پردازند. 🍃 یکی از نقاط مشترک عزاداری پاکستان و هند شرکت مسلمانان اهل سنت در عزاداری هاست. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«هَلْ إِلَيْكَ يَا بْنَ أَحْمَدَ سَبِيلٌ فَتُلْقى‏»* 🔆 *«ای پسر احمد، آیا به‌سوی تو راهی هست تا ملاقات شوی؟»* ✍🏼 نکتۀ مهمی که در این عبارت جلب توجه می‌کند این است که دعاکننده نمی‌گوید «فاَلقیٰ» (تا من تو را ملاقات کنم)، بلکه می‌گوید «فَتُلْقىٰ» )تا تو ملاقات شوی.) *فرق است فعل، مجهول باشد یا معلوم.* وقتی فرد منتظر از فعل مجهول استفاده می‌کند، نشان این است که برای خود وجودی قائل نیست و در برابر امامش به فنا رسیده است. 🔷 بنابراین در این ملاقات، فاعلیتی به خود نسبت نمی‌دهد؛ به همین جهت است که در ماجرای ملاقات بسیاری از تشرف‌یافتگان، ملاحظه می‌کنید که وقتی بر حسب اتفاق، کسی از تشرف آن‌ها مطلع می‌شد، مصرّانه از او می‌خواستند تا زمانی که زنده هستند، موضوع را برای کسی نقل نکند. در واقع نمی‌خواستند خودشان مطرح شوند. 🔷 *آری، راه وصال به حضرت، به فنا رسیدن و خود را ندیدن است! در جادۀ شریعت به سرعت پیش رفتن و فقط جذبۀ دوست را مشاهده کردن.* ✨ *رشته‌ای بر گردنم افکنده دوست می‌کشد آنجا که خاطرخواه اوست* ⬅️ *بنده هرچقدر سالک‌تر باشد، بیشتر به فنا می‌رسد که درطی جادۀ انتظار، این سیر محقق می‌شود.* 🔷 سالک بر این باور است که هر زمان وصالی صورت گیرد، صرفاً با جذبۀ دوست و به کرامت و عنایت اوست. نه برای وجود خود نقشی قائل است، نه برای اعمال و اذکار و عبادات خود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🛎️🛎️🛎️🛎️ 🔶🔸 * علاقمندان جهت دریافت اطلاعات و تکمیل فرم به لینک زیر مراجعه نمایند.*⤵️ ‏. https://survey.porsline.ir/s/BNKTcYi
🟥🟥🟥🟥🟥🟥 * باسلام واحترام جهت اطلاع: امروز جمعه ١٢/مرداد ماه موسسه تعطيل است و مراسم سوگواري اباعبدالله (ع) حضوری ومجازی برگزار نمي‌شود.* 💠واحد برگزاري مراسم
💠 *«بازاندیشی»۲۳* 🔆 *«إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ الَّذينَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في سَبيلِ اللَّهِ أُولئِكَ يَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ»* 🔆 *«آنان که به دین اسلام گرویدند و از وطن خود هجرت نموده در راه خدا جهاد کردند اینان امیدوار و منتظر رحمت خدا باشند، که خدا بخشاینده و مهربان است.»* 📗 سوره بقره، آیه ۲۱۸ ⁉️ *باید در امیدواری خود بازنگری کنیم. آیا امیداوری ما بر مبنای شریعت است یا شریعت این نوع امید ما را قبول ندارد؟* 🔷 مبنای زندگی ما دیدن چشم‌انداز فرج است. قرار است آیندۀ ما زیباتر از اکنون باشد. بن‌بستی در میان نباشد. این نگاه موجب تحول می‌شود. اگر به‌دنبال اعتقادات درست تحولاتی در ما ایجاد شد، درواقع هجرت را محقق کرده‌ایم. 🔷 تحمل سختی‌ها سکوی رشد است. برای رسیدن به رفاه ابدی باید سختی را متحمل شویم. وقتی جدوجهد لازم را در زندگی پذیرا شدیم، می‌توانیم امیدوار به رحمت خدا باشیم. 🔷 خداوند پرده‌ای از مغفرت روی زندگی ما می‌اندازد و ما را به کمال می‌رساند، رشد می‌دهد و در یک جایگاه خاص قرار می‌دهد. 🔶🔸 *انسان امیدوار باید سه گام بردارد: ۱. اعتقادی؛ ۲. هجرت؛ ۳. اجرا.* 🔶🔸 *اگر می‌خواهیم انواع کمالات برای ما میسر شود و انواع عنایات را دریافت کنیم بایستی در این سه گام بازنگری کنیم.* ⁉️ آیا واقعا دلدادۀ حق‌ایم؟! بعد از دلدادگی از آنچه محبوب نمی‌پسندد، دوری می‌کنیم؟ آیا صادقانه خدا را دوست داریم؟ آیا تلاش لازم را برای قرب به محبوب انجام می‌دهیم؟ اگر تلاش می‌کنیم، خالصانه و صادقانه است؟ یا تلاش فقط برای برطرف شدن نیازهای مادی است. 🔷 تجدید نظر بر امیدواری‌ها نکته‌ای است که از آیه آموزش می‌گیریم. باید همیشه امیدوار باشیم؛ اما امید هم قاعده و قانون دارد. اگر قاعده‌اش را اجرا کردیم، نتیجه‌بخش است وگرنه مجازاً امیدواریم نه حقیقی. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام