eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
75 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *«بازاندیشی»۲۲* 🔆 *«كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتالُ وَ هُوَ كُرْهٌ لَكُمْ وَ عَسى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ عَسى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ»* 🔆 *«حکم جهاد بر شما مقرّر گردید و حال آنکه بر شما ناگوار و مکروه است، لکن چه بسیار شود که چیزی را مکروه شمارید ولی به حقیقت خیر و صلاح شما در آن بوده، و چه بسیار شود چیزی را دوست دارید و در واقع شرّ و فساد شما در آن است، و خدا (به مصالح امور) داناست و شما نادانید.»* 📗 سوره بقره، آیه ۲۱۶ 🔶 خدای سبحان می‌فرماید: برای شما حکم سختی قرار داده شده است؛ اموری که باطناً مورد پسندتان نیست، در حالی‌که بهترین گزینه است. چیزهایی را هم دوست دارید؛ اما برایتان شر است. شما نمی دانید خیرتان در چیست! فقط خدا می‌داند خیرتان در چیست. ⬅️ *در یک بازنگری متوجه می‌شویم گاهی اوقات چیزهایی را دوست نداریم؛ اما برای ما خیر است.* ⁉️ چرا آن امور را دوست نداریم؟ چون گرفتار نفسانیات هستیم و این با نفس ما هماهنگ نیست، با لذت‌های حیوانی ما همراهی ندارد، در حالی‌که با انسانیت ما هماهنگ است و سکوی پرش. 💢 *گاهی به لذات معنوی روی خوش نشان نمی‌دهیم، دلیل را باید در خود جستجو کنیم، مشکل از ماست که هنوز بزرگ نشده‌ایم.* به‌عکس از لذات موقت که نافع هم نیست، به دلیل جهالت و بی‌بصیرتی خیلی لذت می‌بریم! 🔶 خدای سبحان خیلی از چیزهایی که دوست داریم به ما نمی‌دهد چون او عالم به ماست و می‌داند منفعتی ندارد و خیر ما در آن نیست. ⬅️ خدا برای ما یک امور سختی را ثبت کرده است، باید بپذیریم، اگر دوست نداریم؛ چون عقل ما ناقص است. 🔶 *اگر از حقیقت آن چیزی که خداوند برای ما در نظر گرفته است، آگاه شویم، تلاش می‌کنیم آن را دریافت کنیم. پس باید تجدید نظری در لذات خود داشته باشیم.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی محرم ۱۴۰۳» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🛎️🛎️🛎️🛎️ 🔶🔸 * علاقمندان جهت دریافت اطلاعات و تکمیل فرم به لینک زیر مراجعه نمایند.*⤵️ ‏. https://survey.porsline.ir/s/BNKTcYi
🟥🟥🟥🟥🟥🟥 * باسلام واحترام جهت اطلاع: جمعه ١٢/مرداد ماه موسسه تعطيل است و مراسم سوگواري اباعبدالله (ع) حضوری ومجازی برگزار نمي‌شود.* 💠واحد برگزاري مراسم
🔆 *«قالَتِ الْأَعْرابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَ لكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنا وَ لَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمانُ فِي قُلُوبِكُمْ وَ إِنْ تُطِيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لا يَلِتْكُمْ مِنْ أَعْمالِكُمْ شَيْئاً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ»* 🔆 *«آن اعراب باديه‌نشين گفتند: ما ايمان آورده‌ايم، به آنان بگو: شما هنوز ايمان نياورده‌ايد، بلكه بگوئيد: اسلام آورده‌ايم و هنوز ايمان در دلهاى شما وارد نشده است و اگر خدا و رسولش را اطاعت كنيد، خداوند ذرّه‌اى از اعمال شما كم نمى‌كند. همانا خداوند آمرزنده مهربان است.»* 📗 سوره حجرات، آیه ۱۴ 💢 *گاهی ادعای اموری را داریم که هنوز ملتزم به آن نشده‌‌ایم.* شاید ظاهر آن را داریم؛ ولی تصور می‌کنیم در باطن نیز چنین است. 🔷🔹 انجام یک باور با تأیید قلبی آن، بسیار متفاوت است. این دو علت دارد: 🔹 ۱. گاه تشخیص، نادرست است به این معنا که فرد تمیز بین ایمان ظاهری با باوری که نهادینه شده را ندارد و این دو را یکی می‌بیند! 🔹 ۲. ادعای بی‌اساس. ادعای عاشقی و دلدادگی، ادعای باور به حق. عمل عبادی که فقط با جسم صورت می‌گیرد با فعلی که قلباً و همراه با ایمان قوی صادر شده، بسیار متفاوت است. بین کاری که با تمام وجود انجام می‌شود با کاری که جهت رفع تکلیف است، تفاوت وجود دارد. این تفاوت را به‌خوبی می‌داند؛ ولی مدعی است که فعل او فراتر از ظواهر است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«چرا برخی افراد بسیار قسم می‌خورند؟»* 🍃 امام حسین علیه‌السلام می‌فرماید: 🔆 «بپرهیزید از بسیار قسم خوردن! به راستی که شخص برای یکی از این چهار کمبود قسم می‌خورد: یا برای حقارتی که در درون خود می‌بیند، فقط بر به دست آوردن تصدیق مردم و تضرع بر آن ترغیب می‌کند. به خاطر ناتوانی در صحبت (لکنت زبان)؛ پس قسم‌ها را به‌عنوان حاشیۀ صحبت خویش و کامل‌کنندۀ کلام خود قرار می‌دهد. به خاطر آنکه در معرض اتهام از سوی مردم قرار دارد و می‌داند که آن‌ها جز با قسم خوردن حرف او را قبول نمی‌کنند! زبانش را رها کرده است، بدون آن که قوانینی برای آن تثبیت کند.» 📙 مجموعه ورام، ج۲، ص۱۱۰ 🔶🔸 قسم خوردن گاهی به دلایل خاصی، لازم می‌شود؛ اما درشرایط عادی اگر کسی قسم بخورد؛ به تعبیر اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام یکی از این چهار مشکل در درون او وجود دارد: 🔸۱. *در نظر خودش، خوار و بی‌مقدار جلوه کرده است* و گمان می‌کند کسی حرف او را قبول نخواهد کرد. کسی که خود را بی‌مقدار بداند؛ هر گناه و اشتباهی را به‌راحتی مرتکب می‌شود. 🔸۲. *منطقش رسا نیست و با گفتارش نمی‌تواند حق را اثبات کند؛* پس از ابزار قسم استفاده می‌کند که کمبود بیان خویش را جبران کند. 🔸۳. *می‌داند که در معرض اتهام مردم است* و فکر می‌کند اگر قسم نخورد، با بدبینی که مردم به او دارند؛ حرفش را قبول نمی‌کنند. 🔸۴. *بی‌مبالاتی در گفتار دارد* و چه بسا این علت از سایر علت‌ها خطرناک‌تر باشد. کسی که گفته‌هایش حساب نشده است؛ به مرور زمان اعتبارش را از دست خواهد داد. 💢 *حتی تکیه‌کلام داشتن هم امر مطلوبی نیست.* انسان باید افسار زبان خود را به‌دست بگیرد و با دقت زیاد به گفته‌های خویش توجه داشته باشد تا بتواند در طول زمان بر نفس خویش مسلط شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز جمعه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34999
🏴 *«آیین بزرگداشت محرم نزد ملل گوناگون» ۳* 🔲 *«محرم در شبه قارۀ هند»* 🍃 مسلمانان شبه قاره هند نیز در این ماه به سوگ امام حسین علیه‌السلام و یارانش می‌نشینند. 🔲 مردم پاکستان از دوازده قرن پیش مراسم سوگواری سردار شهیدان را برپا می کنند. با وجود این که در سال۱۲۸۸ هجری شمسی مراسم عاشورا و اربعین از سوی استعمارگران انگلیس ممنوع اعلام شد و در سال۱۳۶۱ پلیس پاکستان استفاده از بلندگو را در حسینیه‌ها و تکایای شیعیان، غیرمجاز اعلام کرد؛ ولی هرگز موفق نشد روند این عزاداری‌ها را متوقف کند. 🍃 در این راستا وهابیون این کشور نیز هرساله با به خاک و خون کشیدن عزاداران سعی دارند جلوی این مراسم را بگیرند؛ ولی با گذشت زمان این عزاداری‌ها باعث غنای فرهنگ تشیع شده و خطبا، نویسندگان و شاعران فراوانی به برکت این عزاداری‌ها پا به عرصه گذاشته‌اند. 🔲 در کشور هند نیز هندوها و غیرمسلمانان با دیدن سوگواری‌ها و نوحه‌سرایی و محافل حزن متأثر شده و با مسلمین همراهی می‌کنند و حتی در بعضی شهرها و مناطق، هندوها ساختمان‌هایی ساخته و وقف امام حسین علیه‌السلام کرده‌اند و به تقلید از مسلمین نام آن‌ها را حسینیه گذاشته‌اند و در آنجا به سوگواری می‌پردازند. 🍃 یکی از نقاط مشترک عزاداری پاکستان و هند شرکت مسلمانان اهل سنت در عزاداری هاست. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«هَلْ إِلَيْكَ يَا بْنَ أَحْمَدَ سَبِيلٌ فَتُلْقى‏»* 🔆 *«ای پسر احمد، آیا به‌سوی تو راهی هست تا ملاقات شوی؟»* ✍🏼 نکتۀ مهمی که در این عبارت جلب توجه می‌کند این است که دعاکننده نمی‌گوید «فاَلقیٰ» (تا من تو را ملاقات کنم)، بلکه می‌گوید «فَتُلْقىٰ» )تا تو ملاقات شوی.) *فرق است فعل، مجهول باشد یا معلوم.* وقتی فرد منتظر از فعل مجهول استفاده می‌کند، نشان این است که برای خود وجودی قائل نیست و در برابر امامش به فنا رسیده است. 🔷 بنابراین در این ملاقات، فاعلیتی به خود نسبت نمی‌دهد؛ به همین جهت است که در ماجرای ملاقات بسیاری از تشرف‌یافتگان، ملاحظه می‌کنید که وقتی بر حسب اتفاق، کسی از تشرف آن‌ها مطلع می‌شد، مصرّانه از او می‌خواستند تا زمانی که زنده هستند، موضوع را برای کسی نقل نکند. در واقع نمی‌خواستند خودشان مطرح شوند. 🔷 *آری، راه وصال به حضرت، به فنا رسیدن و خود را ندیدن است! در جادۀ شریعت به سرعت پیش رفتن و فقط جذبۀ دوست را مشاهده کردن.* ✨ *رشته‌ای بر گردنم افکنده دوست می‌کشد آنجا که خاطرخواه اوست* ⬅️ *بنده هرچقدر سالک‌تر باشد، بیشتر به فنا می‌رسد که درطی جادۀ انتظار، این سیر محقق می‌شود.* 🔷 سالک بر این باور است که هر زمان وصالی صورت گیرد، صرفاً با جذبۀ دوست و به کرامت و عنایت اوست. نه برای وجود خود نقشی قائل است، نه برای اعمال و اذکار و عبادات خود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🛎️🛎️🛎️🛎️ 🔶🔸 * علاقمندان جهت دریافت اطلاعات و تکمیل فرم به لینک زیر مراجعه نمایند.*⤵️ ‏. https://survey.porsline.ir/s/BNKTcYi
🟥🟥🟥🟥🟥🟥 * باسلام واحترام جهت اطلاع: امروز جمعه ١٢/مرداد ماه موسسه تعطيل است و مراسم سوگواري اباعبدالله (ع) حضوری ومجازی برگزار نمي‌شود.* 💠واحد برگزاري مراسم
💠 *«بازاندیشی»۲۳* 🔆 *«إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ الَّذينَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في سَبيلِ اللَّهِ أُولئِكَ يَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ»* 🔆 *«آنان که به دین اسلام گرویدند و از وطن خود هجرت نموده در راه خدا جهاد کردند اینان امیدوار و منتظر رحمت خدا باشند، که خدا بخشاینده و مهربان است.»* 📗 سوره بقره، آیه ۲۱۸ ⁉️ *باید در امیدواری خود بازنگری کنیم. آیا امیداوری ما بر مبنای شریعت است یا شریعت این نوع امید ما را قبول ندارد؟* 🔷 مبنای زندگی ما دیدن چشم‌انداز فرج است. قرار است آیندۀ ما زیباتر از اکنون باشد. بن‌بستی در میان نباشد. این نگاه موجب تحول می‌شود. اگر به‌دنبال اعتقادات درست تحولاتی در ما ایجاد شد، درواقع هجرت را محقق کرده‌ایم. 🔷 تحمل سختی‌ها سکوی رشد است. برای رسیدن به رفاه ابدی باید سختی را متحمل شویم. وقتی جدوجهد لازم را در زندگی پذیرا شدیم، می‌توانیم امیدوار به رحمت خدا باشیم. 🔷 خداوند پرده‌ای از مغفرت روی زندگی ما می‌اندازد و ما را به کمال می‌رساند، رشد می‌دهد و در یک جایگاه خاص قرار می‌دهد. 🔶🔸 *انسان امیدوار باید سه گام بردارد: ۱. اعتقادی؛ ۲. هجرت؛ ۳. اجرا.* 🔶🔸 *اگر می‌خواهیم انواع کمالات برای ما میسر شود و انواع عنایات را دریافت کنیم بایستی در این سه گام بازنگری کنیم.* ⁉️ آیا واقعا دلدادۀ حق‌ایم؟! بعد از دلدادگی از آنچه محبوب نمی‌پسندد، دوری می‌کنیم؟ آیا صادقانه خدا را دوست داریم؟ آیا تلاش لازم را برای قرب به محبوب انجام می‌دهیم؟ اگر تلاش می‌کنیم، خالصانه و صادقانه است؟ یا تلاش فقط برای برطرف شدن نیازهای مادی است. 🔷 تجدید نظر بر امیدواری‌ها نکته‌ای است که از آیه آموزش می‌گیریم. باید همیشه امیدوار باشیم؛ اما امید هم قاعده و قانون دارد. اگر قاعده‌اش را اجرا کردیم، نتیجه‌بخش است وگرنه مجازاً امیدواریم نه حقیقی. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
✨️ *ما به او محتاج بودیم، او به ما مشتاق بود* عاشقانۀ دیگر دربارۀ کوه اُحُد است. پیامبر حتی سنگ را دوست داشت، اما کدام سنگ؟ از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله سؤال کردند: چرا کوه اُحُد را تا این اندازه دوست دارید؟ پیامبر نگاهی به اُحُد کرد و پاسخ داد: «هَذَا جَبَلٌ يُحِبُّنَا وَ نُحِبُّهُ.» (این کوهی است که ما را دوست دارد، ما نیز دوستش داریم.) اینک درمی‌یابیم چرا از میان کوه‌های بسیاری که در اطراف مدینه وجود دارد، اُحُد مقتل شهداست، چرا حمزۀ سیّد‌الشّهدا در اُحُد مدفون است، چرا هرکس به مدینه می‌رود، باید از اُحُد نیز دیدن کند. 🍃 با شنیدن روایت عاشقی اُحُد به خود می‌گوییم از کوه کمتر نباشیم. کوه که سنگ است و پایین‌ترین درجۀ وجود را دارد، راه‌و‌رسم عاشقی را می‌داند... 📗گزیده‌ای از کتاب والشمس، فصل دوم، جلد ۳ 📲برای تهیۀ کتاب یا ارسال نظر پاسخگویتان هستیم در بله با نام کاربری: ‏@shorbetahoor در ایتا با نام کاربری: ‏@shorbetahoor در تلگرام با نام کاربری: ‏t.me/shorbetahoor تلفن تماس: 📱۰۹۲۰۲۲۹۵۳۹۲ 📞۰۲۱ - ۲۲۵۵۷۰۹۲ - ۲۲۵۴۲۶۹۵ 📍آدرس: تهران، خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، خیابان جهانتاب، کوچۀ محبوبه دانش غربی، پلاک۱۲.
🔆 *«أَمْ تُرِيدُونَ أَن تَسْأَلُواْ رَسُولَكُمْ كَمَا سُئِلَ مُوسَى مِن قَبْلُ وَمَن يَتَبَدَّلِ الْكُفْرَ بِالإِيمَانِ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاء السَّبِيلِ»* 🔆 *«آيا بنا داريد از پيامبرتان سؤالات و درخواست‌هايى (نابجا) بكنيد، آنگونه كه پيش از اين، موسى (از طرف بنى‌اسرائيل) مورد سؤال قرار گرفت، و هر كس (با اين بهانه‌جويى‌ها از ايمان سرباز زند و) كفر را با ايمان مبادله كند، پس قطعاً از راه مستقيم گمراه شده است.»* 📗 سوره بقره، آیه ۱۰۸ 💢 بعضی افراد ابتدا در مسیر میانه قرار دارند؛ اما بعد از مدتی از راه میانه منحرف می‌شوند! ⁉️ قرآن از ما سوال می‌کند: آیا شما می‌خواهید مانند بنی‌اسرائیل باشید و درخواست‌هایی که آنها از پیامبرشان داشتند، از پیامبرتان داشته باشید؟! 🔷 اگر چنین رفتاری مرتکب شوید ایمانتان را به کفر تبدیل کرده‌اید و از مسیر میانه منحرف شده‌اید! 🔷 بنی اسرایئل از معجزۀ ابطال سحر سحره که پیامبرشان حضرت موسی بر آنان عرضه کرد، راضی نبودند و علی‌الدوام درخواست معجزات جدیدی داشتند! 💢 *هرکس که علی‌رغم مشاهدۀ عنایات و الطاف خاص خداوند در انتظار معجزه و کرامت جدیدی است، از مسیر میانه منحرف شده است.* چنین درخواستی از ولیّ الله نه‌تنها موجب انحراف انسان می‌شود؛ بلکه سبب اذیت و آزار ولیّ خدا را نیز فراهم می‌کند.. 💢 مشاهده نکردن نعمات الهی و طلب کرامت و معجزۀ دیگر و اعطای نعمتی غیر از نعمات موجود، موجب انحراف از مسیر میانه می‌شود. درخواست کردن امری جدای از دعاست، روایات بسیاری توصیه به دعا کرده‌اند. 🔷 در محضر معصومین درخواست‌هارا در قالب دعا به ما آموزش می‌دهند؛ اما تعجیل در اجابت درخواست، منافات با رضای الهی و تسلیم به مقدرات است و موجب انحراف می‌شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
🔆 *یادآوری صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر روز جمعه* 💢 در اعمال عصر روز جمعه گفته شده اگر ترک کردی تعقیب عصر روز جمعه را به جهت عذری اما ترک مکن صلوات ضراب اصفهانی را. 💠 متن صلوات را در مفاتیح قرائت بفرمایید. 🌐 emamraoof.com
🔆 *«اللهُمّ انّی اَسئَلُکَ»* 🔷 در شرح میم مشدد در انتهای «اللهُمَّ» نظرات گوناگونی آمده است: 🔹 ۱. حکایت از نام حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله دارد؛ چون اسم حضرت دارای دو میم است؛ 🔹 ۲. میم مشدد در مقابل «یا» که با عدد ابجد «هو»(۱۱) برابر است، از سِرّی خبر می‌دهد؛ به این معنا که پیامبر مظهر نام «هو» خداوند است؛ تجلی و جلوه‌گاه نام «هو» در تمام عوالم، پیامبر اسلام است. 🔹 ۳. در انتهای اسم حضرت آدم هم میم ذکر شده که از آدمیت انسان در دعا پرده‌برداری می‌کند. ✍🏼 واژۀ «اللهُمَّ» اعلام می‌کند که پیامبر اسلام مظهر «هُوَ الاوَّلُ وَالآخِر» خدای سبحان است؛ پیامبراکرم به‌عنوان خلیفۀ «الله» بر تمام عوالم حکومت می‌کند. 🔶🔸 *بی‌تردید با وساطت پیامبر قرب و وصال حاصل می‌شود.* ✍🏼 کلمۀ «الله» در «اللهُمَّ» اسمی است مستجمع جمیع صفات جمال و جلال خداوند. در کلمۀ «الله» تمامی اسماء و صفات حق نهفته است. 🔸 و از جهت دیگر «الله» اسم اعظم خداست؛ یعنی داعی در ابتدای دعا با شاه‌کلید مواجه می‌شود. 🔸 خداوند اسم اعظم خود را در ابتدای دعا در اختیار بنده قرار می‌دهد که این اسم اعظم بصورت «اللهُمَّ» ذکر شده است. ✍🏼 «یا» در «یا الله» هم برای ندای قریب بکار می‌رود و هم بعید؛ اما با حذف «یا» داعی، با مخاطب قرار دادن خداوند با اسم اعظم «اللهُمَّ» در اوج قرب قرار می‌گیرد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام