eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام
1.1هزار دنبال‌کننده
18هزار عکس
12.1هزار ویدیو
665 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان (محمدتقی خان سابق) در سال ۱۳۵۴ه.ش توسط مرحوم آیت‌الله حاج سید حبیب‌الله طاهری گرگانی تجدید بنا شد 🔹سایت : www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین @HD57_65
مشاهده در ایتا
دانلود
31.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مناظره داغ صادق زیباکلام و احمد قدیری چه کسی به جمهوری اسلامی مأموریت نابودی اسرائیل را داده است؟ پاسخ جانانه احمد قدیری را بشنود 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
. ♻️ از نظر امام خمینی (ره) چرا حسن روحانی برای خبرگان صلاحیت ندارد 🔰حمید رسایی: اصلا ابهاماتی که درباره گذشته روحانی مطرح است به کنار، موضوع ۱۷ سال سفر مشکوک به انگلیس، پایان‌نامه‌ای که سرقت علمی است، تابعیت دوم و موضوع قتل فرزندش با اسلحه شخصی روحانی، همه به کنار، اگر به او خوش‌بین باشیم، روحانی در همین دوره هشت ساله ریاست جمهوری‌اش نشان داد که سیاست جهانی و حیله‌های آنها را نمی‌شناسد، تحت تأثیر فرمول‌های دیکته شده آنهاست، هوش و زیرکی ندارد، زهد اساسا در قاموس روحانی معنا ندارد، مدیر و مدبر نبودنش هم که با کارنامه هشت ساله مشخص شده. همه این معایب هم در مهمترین دستآورد دولت یعنی به خوبی هویدا بود. امام خمینی می‌فرماید: «مجتهد باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نیست که مرجع و مجتهدش بگوید من در مسائل سیاسی اظهار نظر نمی‌کنم. آشنایی به روش برخورد با حیله‌ها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاست‌ها و حتی سیاسیون و فرمول‌های دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم می کنند، از ویژگی های یک مجتهد جامع است، یک مجتهد باید زیرکی و هوش و فراست هدایت یک جامعۀ بزرگ اسلامی و حتی غیر اسلامی را داشته باشد و علاوه بر خلوص و تقوا و زهدی که در خور شأن مجتهد است واقعاً مدیر و مدبر باشد.» (صحیفه امام، ج ۲۱، پیشین، ص ۲۸۹) 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🕸 نقش عبدالبهاء در اشغال فلسطین (قسمت اول) ارتباط رهبران بهائیت با صهیونیست‌ها به سال‌های پیش از تصرف فلسطین به دست انگلیسی‌ها و تلاش برای ایجاد یک کشور یهودی باز می‌گردد. شواهد تاریخی از ارتباط و همکاری عبدالبهاء با زرسالاران یهودی پرده برمی‌دارد؛ ارتباط‌هایی که بعدها عبدالبهاء، به اسم پیش‌بینی آینده فلسطین، به خورد بهائیان داد. هر چند امروزه تشکیلات بهائیت تلاش دارد تا همزیستی خود با صهیونیست‌ها را اتفاقی جلوه دهد، اما با بررسی تاریخی موضوع درمی‌یابیم که پیوند رهبران بهائیت با صهیونیست‌ها حکایت از روابطی دیرینه و مستحکم دارد. ارتباط رهبران بهائیت با صهیونیست‌ها، به سال‌های پیش از تصرف فلسطین به دست انگلیسی‌ها و تلاش برای ایجاد یک کشور یهودی باز می‌گردد. «بن زوی» از اعضای برجسته‌ی آژانس یهود که بعدها رئیس جمهور اسرائیل شد، تصریح می‌کند که در حدود سال‌های ۱۹۱۰-۱۹۰۹ م، با عباس افندی در قصر بهجی در عکا دیدار داشته است. این دیدار به زمانی باز می‌گردد که هنوز فلسطین در اشغال نیروهای انگلیسی بود و یهودیان به صورت خزنده، مشغول مهاجرت به آنجا بودند. شواهد تاریخی از ارتباط عبدالبهاء با اعضای خاندان روچیلد (زرسالاران بزرگ یهودی و ایجاد کنندگان اسرائیل)، پرده برمی‌دارد. این قرائن، برخی پژوهشگران را بر آن داشت تا به این باور برسند که از سال ۱۸۶۸ میلادی که پیامبرنمای بهائیت و همراهانش به بندر عکا تبعید شدند، پیوند بهائیان با کانون‌های مقتدر یهودی غرب شکل گرفت و با تأسیس مرکز بهائیت در سرزمین فلسطین، تداوم یافت. در خلال روابط نزدیک میان سران بهائی و صهیونیست‌ها بود که اخبار و تصمیمات پشت‌پرده محافل صهیونیستی به سران بهائیت منتقل می‌شد. تصمیمات پشت‌پرده‌ای که پیشوایان بهائی، تصمیمات و اخبار واصله به خود را به عنوان پیش‌گویی، به خورد پیروانشان می‌دادند؛ چنانکه عبدالبهاء درباره آینده‌ی فلسطین گفته است: «اینجا فلسطین است، اراضی مقدسه است. عنقریب قوم یهود به این اراضی بازگشت خواهند نمود، سلطنت داودی و حشمت سلیمانی خواهند یافت. این از مواعید صریحه الهیه است و شک و تردید ندارد. قوم یهود، عزیز می‌شود و تمامی این اراضی بایر، آباد و دایر خواهد شد. تمام پراکندگان یهود جمع می‌شوند و این اراضی، مرکز صنایع و بدایع خواهد شد، آباد و پرجمعیت می‌شود و تردیدی در آن نیست». آری؛ پس با خود بیاندیشیم که چرا باید پیشوای بهائیت از رابطه‌ای به این نزدیکی با صهیونیست‌ها برخوردار باشد و به سبب آن از نقشه‌های پنهانی آن‌ها مطلع شود و سپس اهداف شوم صهیونیست را به عنوان پیش‌گویی بیان کند؟ 📗بهائیت و اسرائیل، پیوند دیرین و فزاینده، ماهنامه‌ی زمانه، سال ششم، شماره‌ی ۶۱، مهر ۱۳۸۶، ص ۲۹٫ 📗جواد نوائیان، تارهای عنکبوت، مشهد: انتشارات مؤسسه‌ی فرهنگی هنری خراسان، ۱۳۹۴، ص ۳۸٫ 📗خاطرات حبیب، طهران: مؤسسه ملّی مطبوعات امری، ۱۰۹ بدیع، ص ۲۰٫ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir