eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
15.7هزار عکس
10.2هزار ویدیو
597 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله بهجت : نگاه کردن به قرآن، نگاه کردن به امام زمان (علیه‌السلام) است. مُصحَـف (یعنی قرآن) ، عَدیل (جایگزین و مانند) امام زمان است‌. علیه‌السلام 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
142675_364.mp3
4.31M
📖 ترتیل سریع جزء هفتم قرآن کریم 🎙 قاری محترم استاد معتز آقایی ❤️ 👌 💢 حجم: ۴ مگابایت ⏰ زمان: ۳۳:۰۶ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
✡️رسمیت فراماسونری از سال ۱۷۱۷ در انگلستان 📝گروه تحقیقات تاریخ دانشگاه کارولینای شمالی، در کتاب"سازندگان امپریالیسم" می‌نویسند: ▪️«قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین لُژ برادری ماسون‌ها در سال ۱۷۱۷ در لندن تأسیس شد. و استعماری که حتی اگر ساده‌ترین شهرک‌نشینان پرچم فتحی به اهتزاز درآورند، می‌خواهد بر آنجا مسلط شود. مسلک و بینشی که امپراتوری را نیز درون خود منعکس و تثبیت کرده است.» 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
✖️ دانشگاه ادبیات انگلستان؛ درمورد محتوای داستان الیور توئیست هشدار می‌دهد. ▪️رویال هالووی دانشگاه لندن، درمورد محتوای داستان کلاسیک چارلز دیکنز هشدار می‌دهد. ترویج «کودک آزاری»، «خشونت خانگی»، «اضطراب»، «پریشانی» و «تعصب نژادی» از اصلی‌ترین ویژگی‌های این داستان است که مخاطب را دچار ناامیدی و اضطراب کرده و جهان پیرامون را برای او محلی ناامن نشان می‌دهد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🟤 آمریکا بزرگترین زندان زنان در جهان! هشتم مارس، زن ■● آمار درباره زندان زنان در آمریکا تکان‌دهنده است. بیش از ۵۸ درصد زنان زندانی در زندان‌های ایالتی دارای فرزند زیر ۱۸ سال هستند. ■● بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۱، تعداد زنان زندانی بیش از ۵۲۵ درصد افزایش یافته و از مجموع ۲۶۳۲۶ نفر در سال ۱۹۸۰ به ۱۶۸۴۴۹ نفر در سال ۲۰۲۱ رسیده است. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📊یک چهارم از زنان انگلیسی تجربه آزار جنسی در کودکی را داشته‌اند. سایت رسمی آمار جهانی اعلام می‌کند؛ یک چهارم از زنان انگلیسی در زمان کودکی در معرض آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔻برنی سندرز، سناتور و سیاستمدار آمریکایی: ✓"من (با درآمدم) یا دارم غذا می‌خورم و یا قبض‌هام رو پرداخت می‌کنم!" 🔺این چیزیه که ما توی آمریکا به اون رسیدیم. 💭ما دیگه نمی‌تونیم سیستمی رو تحمل کنیم که به میلیاردرهایی مانند جف بزوس اجازه میده تنها در سال جاری، ۲۳ میلیارد دلار ثروت به دست بیارن، در حالی‌که در سراسر این کشور نمی‌تونن از پس تأمین مالی خودشون بربیان. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔻 واکنش رئیس دانشگاه قم به موضوع درمانگاه 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کنایه سنگین سریال زیرخاکی به روابط صمیمانه بازیگران در پشت صحنه! 🔹با همین یه روز یه روز ها زندگی‌ها نابود می‌شود. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
enc_16809182647445382468819(1).mp3
2.34M
تمام دلخوشی زندگی من این است که وقت مرگ بیایی و مرگ شیرین است... مگر نگفتی علی جان «فمن یمت یرنی»... 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با صرف زبان و توصیه نمی‌شود کاری کرد، قدرت نظام باید جلوی فساد و فحشا را بگیرد... 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔹 مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه: هوچی‌گری رسانه‌های معاند و ضدانقلاب در ماجرای درمانگاه قم اساساً کذب است ▫️حجت الاسلام والمسلمین رضازاده تصریح کرد: در ماجرای درمانگاه قم رسانه‌های معاند با هوچی‌گری القاء کردند خانمی فرزند نوزاد بیمارش را به درمانگاه آورده و در حال شیردادن او بوده است و بعد در این حال اضطرار یک طلبه متعرضش شده و به آرامش و امنیتش آسیب رسانده است. حال آنکه این مطلب اساساً کذب محض است، چون آن خانم مادر طفل نیست و در حال شیر دادن هم نبوده است. ▫️ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین رضازاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به شیطنت‌های رسانه‌ای در ماجرای درمانگاه قم، گفت: متأسفانه در ماجرای درمانگاه قم یک بار دیگر رسانه‌های معاند با هوچی‌گری و سر و صدا سعی کردند که اخبار دروغ را در سطح افکار عمومی منتشر کنند و علیه روحانیت و برخی از احکام مسلم شرعی سیاه نمایی کنند. به عنوان مثال چنین القاء کردند خانمی فرزند نوزاد بیمارش را به درمانگاه آورده و در حال شیردادن او بوده است و بعد در این حال اضطرار یک طلبه متعرض او شده و به آرامش و امنیتش آسیب رسانده است. حال آنکه این مطلب اساساً کذب محض است. ▫️ وی در توضیح مطلب فوق ادامه داد: اولاً آن خانم مادر این طفل نیست و ثانیاً در حال شیر دادن نبوده و ثالثاً نوزاد بیمار نبوده است و علت مراجعه به درمانگاه مسئله دیگری بوده و فرد طلبه اساساً هیچ برخورد بد و تندی با این خانم نداشته است و ابتدا هم از طرف مردم و سایرین به خانم تذکر لسانی داده شده بود. 🔹مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه رسانه‌های بیگانه و معاند دروغ می گویند و جالب اینجاست در فیلمی هم که منتشر شده کاملا پیداست که آقای طلبه در برابر توهین‌ و پرخاشگری که به او شد واکنش بد و تندی نداشته و با متانت در حال صحبت است و همانطور که مسئول درمانگاه گزارش داده است همانجا بعد از فروکش کردن هیجانات، با آن خانم گفتگویی صورت می گیرد و قضیه تمام می شود ولی متأسفانه بعد از چند روز فیلم در رسانه های معاند پخش می شود. ▫️ به گفته حجت الاسلام والمسلمین رضازاده در ماجرای درمانگاه قم این طلبه مظلوم واقع شد و به تبع جوی که دشمن ایجاد کرد عده ای طوری در فضای مجازی صحبت کردند که گویی مقصر اصلی صحنه این طلبه بوده است و حال آنکه اقدام او در راستای امر به معروف و نهی از منکر قابل دفاع و تقدیر است. ▫️ مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: حوزویان همچون عموم مردم متدین کشور عزیزمان پای ارزشهای الهی و اسلامی و انقلابی بوده و خواهند بود و نباید اجازه دهیم دشمنان اسلام و رسانه‌های صهیونیستی طوری القاء کنند که هنجارشکنی در ایران اسلامی عادی شده است و آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد حمایت واقع نمی شوند. ▫️ وی در پایان از اهالی رسانه و رسانه ها خواست که نجابت و متانت طلبه بزرگوار ما را که در این ماجرا مورد هجمه ناجوانمردانه از سوی رسانه های بیگانه و دنباله روهای آنها قرار گرفت را بیان کرده و به گونه ای عمل کنند تا وحدت و اتحاد ملت عزیز و با ایمان ایران اسلامی تحت الشعاع فضا سازی‌های رسانه‌ای قرار نگیرد و اجازه ندهند دشمنان اسلام و انقلاب از این قضایا سوءاستفاده کنند 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
واکنش مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه به جریان اخیر درمانگاه قم ▫️ رسانه‌های بیگانه و معاند دروغ می گویند و جالب اینجاست در فیلمی هم که منتشر شده کاملا پیداست که آقای طلبه در برابر توهین‌ و پرخاشگری که به او شد واکنش بد و تندی نداشته و با متانت در حال صحبت است 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔹بیانات استاد آیت الله سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی پیرامون وقایع اخیر در درس خارج ایشان بخش اول: در مورد برخورد اخیر در درمانگاهی در قم که عنوان مقدس قرآن و عترت را دارد و پیامدهای آن، چند مطلب که عمدتا کلی است عرض می شود. ▫️ ۱- مبارزه با بی حجابی و بد حجابی در سطح کلان یک کار چند بعدی است که اقدامات جامع و علمی می طلبد و نیاز به بحث مفصل دارد. ▫️۲- بی تردید امر به معروف در مورد حجاب و غیر حجاب تکلیفی الهی است که باید همواره زنده و فعال باشد. همچنین باید از کسانی که در شرایط سخت اقدام به انجام وظیفه می کنند تشکر مضاعف کرد. البته امر به معروف شرائطی دارد که از جمله آنها شرائط اجتماعی است. خصوصا أمر به معروف در مورد حجاب در وضعیت فعلی نیازمند ظرافت و شناخت شرایط محیطی است. ▫️۳- قاعدتا هر اندازه شرایط امر به معروف بر آمر سخت تر باشد و فشار روحی آن سنگین تر أجر و پاداش آن نیز به نسبت افزون تر و خشنودی خداوند بیشتر خواهد بود. ▫️۴- یکی از مطالب علمی که در رابطه با همین قضیه مطرح شده این است که نهی از منکر مشروط به احتمال تاثیر است. اگر احتمال اثر گذاری نباشد وجوب امر به معروف منتفی می شود. 🔹اولا، ( از نظر مصداقی) شاید آمر به معروف در این ماجرا خود، احتمال تاثیر می داده و با همین احساس و بر اساس تجربه احتمالی که داشته، خود را اهل وظیفه می دانسته. روشن است امر به معروف با احتمال تاثیر همیشه همراه با تاثیر فعلی نیست؛ گاه به دلایلی بی نتیجه می ماند و یا ناخواسته و بر خلاف پیش بینی، نتیجه معکوس می دهد. 🔹ثانیا، به نظر امام راحل ره مواردی که خوف آن است که سکوت عالمان منجر به منکر شدن معروف و معروف شدن منکر شود امر به معروف مطلقا ( حتی با علم به عدم تاثیر) واجب است. 🔹ثالثا نهى از منکر زبانی و مانند آن با علم به بی اثر بودن، به خودی خود حرام نیست. حد اکثر واجب نیست. بنا بر این نمی توان فاعل آن را محکوم و خلافکار دانست ( مگر عناوین دیگری بر آن مترتب شود). ▫️۵- نکته مهمی که در همین رابطه باید به آن توجه کرد بعد اجتماعی قضیه است. شکستن علنی حرمت احکام و عادی سازی منکر در عرصه اجتماع، خود منکر تلخ دیگری است. این مهم نباید کم اهمیت تلقی شود. نهی از منکر ممکن است بر شخص مرتکب گناه اثر نگذارد، اما اگر مکرر و با توجه به شرائط نهی شود گناه، آسان و بی هزینه تلقی نمی شود و این در تقلیل گناه در سطح اجتماع موثر است. در تحریر الوسیله امام راحل ره آمده است: «لو علم او احتمل تأثير الأمر او النهى فى تقليل المعصية، لا قلعها، وجب» . هر چند ظاهرا این سخن در تقلیل فردی منکر است اما آیا ملاک آن شامل تقلیل اجتماعی گناه نمی شود؟ ▫️۶- استدلال به اصل حریم خصوصی به نظر وجاهت فقهی ندارد. در متون دینی به جای حریم خصوصی از عناوین متعدد دیگری استفاده شده ( مثل افشاء سر، تجسس و...). بنا بر این باید چنین عناوینی صدق کند تا خلاف شرع انگاشته شود. حتی اگر پذیرفته شود عکس گرفتن از یک شخص، حق شخصی عرفی آن فرد است و... باید توجه داشت ملاک شخصی بودن آن چندان قوی نیست؛ لذا با وجود مصالح دیگر از اعتبار ساقط می شود. از این رو به غیر از اماکن خصوصی در اماکن عمومی نیز ( به خاطر مصالحی) دوربین نصب می کنند. آیا شخص متجاهر به گناه و خلاف که راهی برای منع وی توسط آمر به معروف جز عکس گرفتن نباشد از این سنخ موارد به شمار نمی رود؟ ▫️ ۷- نگاه به زن مکشفه بدون شهوت و ریبه بنا بر مبنای کسانی که دلالت حدیث «إذا نُهینَ لا یَنتَهین» را تمام می دانند مجاز است. ▫️۸- این مطلب که گفته می شود مُنکَر، منحصر به بدحجابی نیست، بلکه شامل بد عملی کارگزاران حکومتی و فساد اداری نیز می شود، سخنی درست و به جا است. این یک اصل مسلم و افتخار آمیز اسلام است که متصدیان و مسئولان خطا کار نیز باید امر به معروف و نهی از منکر شوند و بدین طریق ضریب سلامت و کارایی نظام افزایش یابد. این سخن هم صحیح است که قصور و تقصیر مسئولان، در حکومت دینی، چه بسا منکر را در سطح عموم افزون کند و از طرفی کار آمران به معروف را از جهاتی مشکل و کم پشتیبان نماید. بنا بر این مسئولان در این زمینه مسئولیت مضاعف دارند. همچنین این مطلب نیز درست است که پس زمینه اجتماعی این ناهنجاری ها باید مورد توجه بایسته و تحلیل جامع قرار گیرد. ▫️۹- همه آنچه گفته شد هرگز به معنی نفی ضرورت کار فرهنگی و اقناعی، خصوصاً در عصر ما و شرایط فعلی، نیست. هر یک به جای خود و با شرایط خود لازم است. هر اندازه کار اقناعی بیشتر باشد دایره منکر تنگ تر، وظیفه آمران به معروف سبک تر و برخورد نهادهای حکومتی محدودتر و در یک کلام، جامعه سالم تر خواهد شد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
🔹بیانات استاد آیت الله سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی پیرامون وقایع اخیر در درس خارج ایشان بخش اول: در
بیانات استاد آیت الله سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی پیرامون وقایع اخیر در درس خارج ایشان بخش دوم: 🔹 در پایان از فرصت استفاده می کنم و تشکر و تحسین خود را از حرکت متین،زيبا و هوشمندانه افراد غیور و متدین در شیراز که با پرپایی نماز جماعت و قرائت قرآن و... در برخی بوستان ها که گویا برخی به عمد آن را محل تظاهر به گناه و آلودگی در ماه مبارک کرده بودند، اعلام می کنم. حقیر پیشانی آنان را که مؤمنانه در این مراسم بر زمین عبودیت ساییدند و در همان حال امر به معروف عملی را به زیبایی به نمایش گذاشتند می بوسم. أجر عظيم مجاهدان روزی شان و مقام اقامه گران نماز ارزانی شان باد! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📃 بیانیه عالمانه و حماسی آیت الله سید محمد نجفی یزدی در خصوص ماجرای درمانگاه قم بخش اول بسم الله الرحمن الرحیم دفاع از اسلام و مدافع مقتدر مظلوم کُونا لِلظّالِمِ خَصماً و لِلمَظلُومِ عَوناً ✍️ اخیراً در درمانگاه قرآن و عترت شهر مقدس قم در کنار حرم مطهر کریمه اهل البیت علیهم السلام فردی هتاک اقدام به کشف حجاب کرد که خود نشان دهنده عمق فاجعه بی بندوباری و قانون شکنی و هتک حرمت اسلام و انقلاب و کریمه اهل البیت علیهم السلام در این شهر مقدس می‌باشد. طلبه‌ای جوان و خوشنام و قرآنی متهم به گرفتن عکس از این مجرم که در حال ارتکاب جرم است، می‌شود. شخص مجرم و قانون شکن که شاید از اعتدال روانی نیز برخوردار نبود به هوچی‌گری و داد و فریاد می‌پردازد و با الفاظ رکیک در ملأ عام هتک حرمت مقدسات و روحانیت را می‌کند. مردم بی‌رمق و ضعیف نیز فقط تماشاچی هستند حتی برخی به آن سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حمله ور می‌شوند و بر سینه او می‌کوبند. ▫️۱. حراست ضعیف درمانگاه نه تنها اقدامی نمی‌کند، برخی با قلدری و زور، تلفن همراه طلبه راست قامت و مدافع اسلام را می‌ربایند و به حریم خصوصی او تجاوز می‌کنند ولی این سرباز استوار با متانت مثال زدنی هیچ گونه اقدام تند و ناهنجاری نمی‌کند و سرانجام فیلم بازسازی شده این جریان که توسط درمانگاه ضبط شده به طرز مشکوک و غیرقانونی سر از شبکه اجتماعی دشمن در می‌آورد! ▫️۲. با وجود این همه جرم و قانون شکنی فراوان و ظلم‌هایی که به اسلام و انقلاب و کریمه اهل البیت علیهم السلام و سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شد، هیچکس اقدام موثری نکرد تنها برخی مردم را با وعده اقدام سر کار گذاشتند اما برخی از روحانیون محترم که جایگاه ویژه ای نزد بنده و حوزه علمیه دارند، شتاب زده دچار احساسات شده و به جای حمایت از مظلوم و اعتراض به ظالم که وظیفه هر مسلمانی است و امیرالمومنین علیه السلام می‌فرماید: کُونا لِلظّالِمِ خَصماً و لِلمَظلُومِ عَوناً، از آن همه ظلم فاحش که به اسلام و مکتب اهل البیت علیهم السلام شد اغماض کرده و به برجسته کردن عکس گرفتن از یک مجرم حساس شدند امری که نه در شرع و نه در قانون ممنوع نیست و امثال این افراد از نظر دین هرگز حرمت ندارند و ترساندن آنها برای نهی از منکر و یا مستندسازی جرم چه بسا لازم هم باشد، مهم آن است که هنوز اصل مسئله ثابت نیست و باید اثبات شود و ما در این شرایط مأمور به حمل بر صحت هستیم اما برخی از ما نه تنها به محکوم کردن اکتفا نکردند بلکه فتوای ناروا بر تحریم عکس گرفتن از فاسق متجاهر دادند که طبق روایات حرمت ندارند و بلکه در خصوص زن‌های متجاهر روایت دارد که مورد فتوای بسیاری از فقها است شگفت آنکه فتوا به حرمت نظر به نامحرم هنگام نهی از منکر دادند با آنکه زن متجاهر شرعاً حرمت نداشته و نگاه به او منعی ندارد و برخی به ناهی از منکر تهمت توهین به روحانیت را زده‌اند با آنکه تهمت بی‌دلیل خود گناه بزرگیست. حقیقت آن است که وهن به روحانیت وقتی پیدا می‌شود که روحانیت در مقابل آن همه فساد و فحشا و بی‌بندوباری و بی‌عفتی علنی در اطراف کشور اسلامی به ویژه اعتاب مقدسه سکوت کند و به وظیفه ویژه خود – علاوه بر امر به معروف – که حفظ اسلام و احکام اسلام و عدم سکوت در مقابل تهاجم فرهنگی و نابودی نوامیس مسلمین است نپردازد و به جای آن حفظ حریم خود را بهانه کند. وهن به روحانیت وقتی است که اعتراض نابجای ما به یک جوان رشید و آمر به معروف، روحانیت را مدافع هتاکان و ضد انقلاب معرفی کند ▫️۳. وهن به روحانیت زمانی است که مسئولین دولتی اعم از روحانی و غیر روحانی با زنان بدحجاب مواجه شوند و تذکّر ندهند با آنکه از چند جهت مسئول اجرای احکام الهی هستند و روحانیت مثل دیگران سکوت کند. و یا آن استاد محترم سخن از منکر بودن نهی از منکر افراد لجباز می کند غافل از اینکه مسئله یک منکر شخصی نیست تا تأثیر جزیی ملاک باشد بلکه دفاع از موج بی بند و باری است که باید در مقابل او ایجاد موج کرد تا به تدریج کنترل و مهار شود. ▫️۴. آیا این غوغا به جهت عکس گرفتن از یک مجرم هتاک است و آیا اگر آن فرد هتاک هوچی گری راه نمی انداخت آیا ما حساس می شدیم و شتابزده فتوی می دادیم؟ یا بهانه دشمن است که می‌خواهد مسئله را با هوچی‌گری بزرگ کند تا عده‌ای را تحت تاثیر قرار دهد و ما را از اصل مسئله که فساد عمیق و گسترده است، غافل کند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
📃 بیانیه عالمانه و حماسی آیت الله سید محمد نجفی یزدی در خصوص ماجرای درمانگاه قم بخش اول بسم الله
📃 بیانیه عالمانه و حماسی آیت الله سید محمد نجفی یزدی در خصوص ماجرای درمانگاه قم بخش دوم ▫️۵. در مورد شأن نزول آیه کریمه: وَالْفِتْنَهُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ، آمده است که یکی از مسلمانان در ماه حرام یک مشرک را کشت آنها این را بهانه کردند برای بدنام کردن مسلمانان آیه قرآن نه تنها علناً به تضعیف آن مسلمان نپرداخت با اینکه خطا کرده بود بلکه به شناعت و زشتی فتنه انگیزی مشرکین پرداخت و آن را شفاف و برجسته کرد و فرمود: وَالْفِتْنَهُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ آیا در این فضای آلوده بی بندو باری که فساد و بی‌حجابی رو به گسترش است و مسئولین ما نه تنها اقدامی در کنترل این ویروس خطرناک نکرده بلکه گاهی بر خلاف سیره عقلا و حکم عقلی با اقدامات خود به آن دامن می زنند و حضور فتنه انگیز بانوان را در محافل ورزشی مردان که مورد مخالفت فقها بوده قانونی می کنند و از بیرون نیز تمرکز دشمن بر افزایش بی حجابی قرار دارد و هر روز شاهد تلفات و خسارت به نوامیس مسلمانان و اخلاق و خانواده و اقتصاد و امنیت جامعه هستیم، آیا وظیفه روحانیت فقط تماشاگری نفوذ دشمن است تا اسلام و انقلاب و خانواده و نظام را به نابودی بکشد؟ کجا روحانیت در مقابل فساد و هتاکی به دین چنین منفعل عمل کرده است که اکنون در زمان قدرت چنین عمل می کند؟ ▫️۶. آیا با سخنان دو پهلو و بیان کلیات وظیفه انجام می‌گیرد، شگفتا که برخی برای گریز از مسئولیت وعده اقدام مسئولین را می‌دهند تا با این ترفند دیگران به سرکوب معترضان به این ناهنجاری‌ها بپردازند و عده‌ای جوانمرد و دارای غیرت دینی که از این همه ناهنجاری و فساد به سطوح آمده و فریاد دفاع از اسلام و حجاب برمی‌دارند و برای حفظ انقلاب اسلامی و نظام مقدس آن و ولایت فقیه تلاش می‌کنند را خاموش کنند. ▫️۷. ای کاش روحانیت نیز روش تاثیرگذاری را از دشمن هوشیار و بد صفت یاد می‌گرفت که چگونه مرگ مشکوک یک زن را برای پیشبرد اهداف خود بهانه قرار داد و نتیجه آن هم عقب نشینی از اجرای حکم حجاب و رواج بی‌بندوباری شد. ▫️۸. چرا برای اجرای حکم اسلام و حفاظت از اسلام و انقلاب از دشمنان خائن واهمه داریم و از حوادث تلخ رخ داده برای تحریک و تاثیرگذاری بر مردم در اجرای احکام الهی استفاده نمی‌کنیم؟ راه درست مقابله با تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب در این جنگ نرم همانند جنگ سخت در مقاومت است نه تسلیم و نشان دادن ضعف و سستی، وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَکانُوا وَ اللهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ و باید بدانیم همانگونه که رهبری معظم فرموده اند هزینه تسلیم به مراتب سنگین تر از هزینه مقاومت است. ▫️۹. آیا الان وقت سیاه‌نمایی یک خطای مشکوک است تا دشمن از آن بهره ببرد و فاسقان به اذلال دین خدا بپردازند. آن بزرگواری که سخن از حرمت عکس گرفتن از مجرم می کند و یا نهی از منکر لجبازان را منکر می شمرد، گویا به عمق فاجعه توجه ندارند و مسئله را یک حادثه جزیی تلقی کردند نه اثر شوم یک تهاجم گسترده که این حادثه عقبه آن است. در این موارد سخن از دفاع از اسلام است، نه تأثیر در یک مجرم و راه مقابله با این تهاجم اعتراضات مکرّر و گسترده است حتی اگر در موارد جزیی اثر نکند ولی مسلماً تکرار آن فضا را برای دشمن سخت و مسئولین غافل را بیدار می کند، الان زمان آتش به اختیار و اجرای حکم الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ است، نه نگاه سطحی به یک نفر و محیط درمانگاه. ▫️۱۰. ما امیدی به مسئولین فرهنگی و دولت نداریم و آنها نشان داده‌اند که ضعیف‌تر از آن هستند که بتوانند به این مسئله حیاتی بپردازند ولی چرا روحانیت قیام نمی‌کند مگر مسئول مستقیم تبلیغ و امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از اسلام روحانیون نیستند مگر قرآن مجید صریحا نمی‌فرماید: لَوْلَا یَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَالْأَحْبَارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَأَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ مَا کَانُوا یَصْنَعُونَ (مائده:۶۳) ▫️۱۱. چرا به جای حفظ اسلام و حرمت مکتب اهل بیت و احترام شهدا و جانبازان و آن همه فداکاران و مادران و پدران و همسران آنها که از این وضع ناهنجار حجاب و بی‌بندوباری خون گریه می‌کنند، به فکر حفظ موقعیت و احترام خود هستیم. ▫️ ۱۲. آیا این ننگ نیست که به جای علمای ربانی ایّدهم الله تعالی که حصون اسلام هستند چند نفر مومن غیور فریاد وا اسلاما سر دهند؟ و ما نظاره گر باشیم. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
📃 بیانیه عالمانه و حماسی آیت الله سید محمد نجفی یزدی در خصوص ماجرای درمانگاه قم بخش دوم ▫️۵. در م
📃 بیانیه عالمانه و حماسی آیت الله سید محمد نجفی یزدی در خصوص ماجرای درمانگاه قم بخش سوم ▫️۱۳. آن پیشرفت مادی و دنیایی که با خشم خدا و توسعه معصیت همراه باشد وبال خودمان خواهد شد و عذاب الهی را به دنبال خواهد داشت. امیرالمومنین می‌فرماید: لَا یَتْرُکِ النَّاسُ شَیْئاً مِنْ دِینِهِمْ لاسْتِصْلاَحِ دُنْیَاهُمْ إِلَّا فَتَحَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ (نهج البلاغه، حکمت ۱۰۶) یعنی مردم چیزى از امور دینشان را براى اصلاح دنیایشان ترک نمى کنند مگر این که خداوند زیان بارتر از آن را به روى آنها مى گشاید. ▫️۱۴. چقدر باید رهبر فرزانه و معظم انقلاب فریاد برآورد تا دولتمردان ما و مسئولین فرهنگ جامعه از خواب گران برخیزند و جلوی این تهاجم گسترده دشمن و جبهه باز و بی‌دفاع را بگیرند. افسوس که این مزرعه را آب گرفته دهقان مصیبت زده را خواب گرفته اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَالِهِ وَغَیْبَةَ وَلِیِّنا وَکَثْرَةَ عَدُوِّنا وَ قِلَّةَ عَدَدِنا وَشِدّةَ الْفِتَنِ بِنا وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا اللّهُمَّ إنّا نَرغَبُ إلَیکَ فی دَولَةٍ کَریمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الإِسلامَ وأهلَهُ وتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ و أهلَهُ و تَجعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاةِ إلى طاعَتِکَ وَالقادَةِ إلى سَبیلِکَ و تَرزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنیا وَ الآخِرَة سید محمد نجفی یزدی استاد دروس خارج حوزه علمیه قم قم المقدسه، رمضان الکریم ۱۴۴۵ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
«لیست وجوهات شرعی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)» یک سال نماز قضا: ۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان یک ماه روزه: ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان کفاره یک روز روزه عمد: ۹۶۰.۰۰۰ تومان کفاره یک روز روزه عذر: ۱۶.۰۰۰ تومان حداقل فطریه هر نفر: پایان ماه رمضان اعلام می‌گردد. کفاره عهد برای هر مورد (اطعام ۶٠ فقیر): ۹۶۰.۰۰۰ تومان کفاره قسم یا نذر برای هر مورد (اطعام ۱۰ فقیر): ۱۶۰.۰۰۰ تومان یک دوره ختم قرآن: ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان قربانی: ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان عقیقه: ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان مشارکت در قربانی:**** «شماره کارت و حساب برای واریز وجوهات» شماره حساب (خمس): ٠١٠۵٢٢٧٠٨٧٠٠١ شماره کارت (خمس): ١۶٧٣-٩٩۵١-٩٩١٨-۶٠٣٧ شماره شبا (خمس): ۵۵٠١٧٠٠٠٠٠٠٠١٠۵٢٢٧٠٨٧٠٠١ شماره کارت (کفاره): ۴٣٩٣-۵٠٠٠-٩٩٧٧-۶٠٣٧ شماره کارت (مظالم): ۴۴٠١-۵٠٠٠-٩٩٧٧-۶٠٣٧ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
💠 حضور آیت الله سیدمحسن طاهری و همراهان در منزل استاد حاج کمال آخوند غراوی جهت تبریک ماه مبارک رمضان و تقدیر و تشکر از ایشان برای حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و فراهم شدن زمینه مشارکت حداکثری براساس منویات امام خامنه ای ✔️@taherigorgani_ir | taherigorgani.ir