eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
15.6هزار عکس
10.1هزار ویدیو
593 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴نگذاشتم قبر فردوسی را در توس خراب کنند ♦️رهبر معظم انقلاب: اول انقلاب عده‌یی از مردمِ بااخلاصِ بی‌اطلاع رفته بودند قبر فردوسی را در توس خراب کنند! وقتی من مطلع شدم، چیزی نوشتم و فوراً به مشهد فرستادم؛ که آن را بردند و بالای قبر فردوسی نصب کردند؛ نمی‌دانم الان هم هست یا نه. بچه‌های حادی که به آن‌جا می‌رفتند، چشمشان که به شهادت بنده می‌افتد، لطف می‌کردند و می‌پذیرفتند و دیگر کاری به کار فردوسی نداشتند ♦️حقیقت قضیه این است که فردوسی یک حکیم است؛ تعارف که نکردیم به فردوسی، حکیم گفتیم. الآن چند صد سال است که دارند به فردوسی، حکیم میگویند. حکمت فردوسی چیست؟ حکمت الهیِ اسلامی. شما خیال نکنید که در حکمت فردوسی، یکذره حکمت زردشتی وجود دارد. فردوسی آن وقتیکه از اسفندیار تعریف میکند، روی دینداری او تکیه میکند. میدانید که اسفندیار یک فرد متعصبِ مذهبیِ مبلّغ دین بوده که سعی کرده پاکدینی را در همه جای ایران گسترش بدهد. تیپ اسفندیار، تیپ حزب اللهی های امروز خودمان است؛ آدم خیلی شجاع و نترس و دینی بوده است؛ حاضر بوده است برای حفظ اصولی که به آن معتقد بوده و رعایت میکرده، خطر بکند و از هفتخان بگذرد و حتّی با رستم دست و پنجه نرم کند. وقتی شما شاهنامه را مطالعه میکنید، میبینید که فردوسی روی این جنبهی دینداری و طهارت اخلاقی اسفندیار تکیه میکند. ♦️بااینکه فردوسی اصلًا بنا ندارد از هیچیک از آن پادشاهان بدگویی کند، اما شما ببینید گشتاسب در شاهنامه چه چهرهای دارد، اسفندیار چه چهرهای دارد؛ اینها پدر و پسر هستند. فردوسی بر اساس معیارهای اسلامی، به فضیلتها توجه دارد؛ در حالی که برطبق معیارهای سلطنتی و پادشاهی، در نزاع بین گشتاسب و اسفندیار، حق با شاه است. «به نیروی یزدان و فرمان شاه» یعنی چه؟ یعنی هرچه شاه گفت، همان درست است؛ یعنی حق با گشتاسب است؛ اما اگر شما به شاهنامه نگاه کنید، میبینید که در نزاع بین اسفندیار و گشتاسب، حق با اسفندیار است؛ یعنی اسفندیار یک حکیم الهی است. ♦️فردوسی از اول با نام خدا شروع میکند «به نام خداوند جان و خرد/ کزین برتر اندیشه بر نگذرد» تا آخر هم همینطور است؛ فردوسی را با این چشم نگاه کنید. فردوسی، خدای سخن است؛ او زبان مستحکم و استواری دارد و واقعاً پدر زبان فارسی امروز است؛ او دلباخته و مجذوب مفاهیم حکمت اسلامی بود؛ شاهنامه را با این دید نگاه کنید ۷۰/۱۲/۵ 💢انتشار بمناسبت ايام بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسی 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
مستند «علف» ساخته 1304ش/1925م عَلَف: نبرد یک ملت برای زندگی (به انگلیسی: Grass: A Nation's Battle for Life) فیلمی صامت و سیاه‌سفید محصول 1925 (1304) در ایالات متحده آمریکا است که از نخستین فیلم‌های مردم‌نگارانه به‌شمار می‌آید. این فیلم که توسط مریان کوپر و ارنست بی. شودزاک کارگردانی شده، به کوچ طایفه بابااحمدی (بختیاری‌ها بامدی گویند) از طوایف ایل بختیاری می‌پردازد و دوربین همراه با عشایر بختیاری از گذرگاه‌ها و ارتفاعات سخت‌گذر عبور کرده، تا از سردسیر، در استان چهارمحال و بختیاری، برای دستیابی به چراگاه، به گرمسیر این طایفه، در استان خوزستان، منتقل شوند. فیلم 71 دقیقه‌ای علف، برای نخستین بار در تاریخ 20 مارس 1925 توسط پارامونت پیکچرز تولید شد و مریان کوپر و ارنست بی. شودزاک نیز تهیه‌کنندگان علف محسوب می‌شدند. فیلم علف به سبب حس همدلی‌اش با مردم ایل و شخص حیدرخان و ناهمخوانی‌اش با سیاست‌های رضاشاه که مسألۀ خلع سلاح قبایل و عشایر را پیگیرانه دنبال می‌کرد، در آن سال‌ها در ایران اجازۀ نمایش نگرفت و 42 سال بعد، در سال 1346 در فیلمخانه ملی ایران به نمایش درآمد. هنوز نام این فیلم جزو فیلم‌های مطرح مستند و مردم‌نگارانه است. https://www.aparat.com/v/kQ8uB 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹اگر بخواهیم به ازای هر یک نفر از شهدا و جانبازان ايرانى جنگ ايران و عراق تنها 1 دقیقه سکوت کنیم، بيش از 2 سال طول میکشد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹باز نشر/آیت الله فاطمی نیا رحمه‌الله علیه: بنده در خانه خدا در محضر حضرت زهرا(سلام الله علیها) اگر چیزی را یقین نکنم نمی‌گویم؛ بدانید و آگاه باشید هرکس کوچکترین حرفی در تضعیف رهبری بزند، خدا او را نخواهد بخشید... 🕊بمناسبت سالروز رحلت این عالم ربانی صلوات 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌹روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر علیه السلام ♦️بیش از هزار و دویست سال است که منطقه فارس متبرّک به وجود احمد بن موسی است. او یکی از شخصیت های معنوی و از رجال بزرگ شیعه به شمار می رود. حضرت سید امیر احمد (علیه السلام) ملقب به "شاهچراغ" و "سید السادات الاعاظم"، فرزند بزرگوار امام کاظم (علیه السلام) و برادر امام رضا (علیه السلام) است. ایشان در زمان خلافت مأمون بین سالهاى ۱۹۸ تا ۲۰۳ ه.ق با جمعى از نزدیکان و محبان اهل بیت از مدینه به سوی طوس حرکت کرد و در این مسیر در نزدیک شیراز در جنگ با نیروهاى حکومت در محل بارگاه، به شهادت رسید. ♦️احمد از پارساترین و عابدترین صالحان زمان خود بود. می گویند یک هزار بنده در راه خدا آزاد کرد. در تقوا و پارسایی او همین بس که پس از شهادت پدرش، علی رغم این که مردم برای عرض تسلیت نزد او آمدند و با او به عنوان جانشین امام هفتم علیه السلام بیعت کردند، اما او از آنان برای برادرش علی بن موسی (علیه السلام) بیعت گرفت. ♦️منزلت احمد بن موسی سبب گردید، پس از شهادت امام هفتم علیه السلام مردم مدینه به در خانه مادرش بیایند و گمان ببرند که احمد جانشین پدر اوست. احمد بن موسی علیه السلام که متوجه منظور مردم گردید و خود هم می دانست که علی بن موسی الرضا علیه السلام جانشین پدر است، چیزی به مردم نگفت. مردم هم با وی بیعت کردند. پس از بیعت گرفتن احمد بر فراز منبر قرار گرفت و خطبه ای در کمال فصاحت و بلاغت خواند. آنگاه چنین لب به سخن گشود: «ای مردم همچنان که تمام شماها در بیعت من هستید، من نیز در بیعت برادرم، علی بن موسی الرضا علیه السلام می باشم. پیشوا و جانشین بعد از پدرم اوست، آری او ولی خداست. از طرف خدا و رسولش بر من و شما واجب است به هر چه او فرمان داد فرمانبرداری کنیم». ♦️تمام آنانی که شاهد جوانمردی و پارسایی احمد بودند و کلامش را از جان و دل پذیرا شدند و در حالی که احمد بن موسی علیه السلام جلودارشان بود، از مسجد خارج شدند و جلوی خانه علی بن موسی الرضا علیه السلام گرد آمدند و با او بیعت کردند. احمد بن موسی نیز مجددا با امام خویش بیعت کرد و امام رضا علیه السلام در حق او دعا کرد. تا زمانی که علی بن موسی علیه السلام در مدینه حضور داشت احمد بن موسی نیز در خدمت او و یار و یاورش بود. ♦️هجرت به ایران امام رضا علیه السلام در سال ۱۸۳ ه.ق و در سن ۳۵ سالگی عهده دار امامت شیعیان شد. دوره امامت ایشان که بیست سال بود، مصادف با خلافت هارون الرشید، محمدامین و مأمون بود. بعد از مرگ محمّد امین پس از کشمکش ها و شورش های مختلف خلافت بدست مأمون افتاد. اما او از ناحیه علویان هراس داشت و دلیل اصلی آن نیز موقعیت معنوی امام رضا علیه السلام بود. مأمون تصمیم گرفت، حکومت خود را از ناحیه علویان در امان نگه دارد. مطمئن ترین راه نزدیکی به امام رضا علیه السلام و آرام نگه داشتن علویان، را انتخاب کرد. او در سال ۲۰۰ هجری قمری حضرت رضا علیه السلام را برخلاف میل قلبی اش مجبور کرد تا از مدینه به مرو هجرت کند. ♦️عموم شیعیان نیت باطنی مأمون را نمی دانستند و همین امر سبب گردید سیل هجرت سادات و علویان به سوی ایران سرازیر شد. در این میان دو کاروان از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. یکی کاروانی که سرپرستی آن به عهده حضرت معصومه سلام الله علیها بود و دیگری، کاروانی که به کاروانسالاری احمد بن موسی علیه السلام روانه ایران شد. تعداد جمعیت کاروان احمد بن موسی علیه السلام ظاهرا قابل توجه بوده است. در برخی منابع جمعیتشان را تا پانزده هزار نفر هم نوشته اند. تعداد زیادی از سادات و نزدیکان امام هشتم علاوه بر احمد و محمد و حسین از فرزندان امام کاظم علیه السلام در این کاروان حضور داشتند 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌟🌟🌟علت نامگذاری احمد بن موسی به شاه‌چراغ ♦️احمد بن موسی(ع) در حجاز به سیدالسادات و در ایران به شاه‌چراغ معروف می باشد، اما علت نامگذاری آن به سیدالسادات به جهت عبادت و جلالت و وَثاقَتش (معتمد، طرف وثوق مردم بودن) بوده ولی چه علتی باعث گشته که او را شاه‌چراغ گفته ­اند؟ ♦️قبر مطهر آن بزرگوار تا مدتها مشخص نبود، چون در دوره سلاطین دیالمه که تا حدی طرفداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از حالت تقیه بیرون آمده بودند صُلَحاء (صالحان و نیکوکاران) و عباد (عبادت ­کنندگان) شیراز در مقام یافتن مرقد مطهر آن شاهزاده عظیم ­الشأن بر آمدند. ♦️در زمانی­که مشغول تجسس و تفحص مرقد منور ایشان بودند پیرزن صالحه ­ای نزد عضدالدوله دیلمی(قرن چهارم) سلطان فارس آمد و عرض کرد در حوالی منزل من تپه ­ای است که در روی آن در هر شب جمعه در ثلث آخر شب، چراغی روشن می­شود که مانند مشعل پرنوری می­درخشد و همین­که به محل روشنائی می­روم چیزی دیده نمی­شود. شاه از رجال و درباریان خود و بعضی از علماء و شیوخ شیراز دراین باب تحقیقاتی بعمل آورد و چیزی دستگیرش نشد و گفتند که چون گوینده پیر زن فقیری است شاید در نظر گرفته که بدین وسیله استفاده بنماید ♦️شاه متقاعد نشد و فرمود که من از بیانات این زن بوی حقیقت می­شنوم و تصمیم گرفت که خود شخصاً به این قضیه رسیدگی کند تا صحت و سقم مطلب را کشف نماید؛ لذا شبانگاه به منزل آن پیرزن رفته و در آنجا استراحت می­کند. ♦️عضدالدوله مقارن نیمه شب بخواب رفت و آن زن صالحه مترصد روشن شدن چراغ گردید همینکه به طریق شب های گذشته نور چراغ ظاهر شد به بالین شاه دوید و سه مرتبه عرض کرد: شاه‌چراغ ـ شاه‌چراغ ـ شاه‌چراغ یعنی ای شاه‌چراغ روشن و هویدا شده است. ♦️عضدالدوله از خواب جسته و صدق اظهارات آن زن صالحه را مشاهده نمود و برخاست به محل چراغ دوید و با کمال تعجب دید که روشنائی بکلی محو گردید و با ترک آن نقطه باز چراغ روشن گردید، هفت مرتبه روشن شدن چراغ و رفتن شاه بدان نقطه تکرار شد، تا اینکه مقارن طلوع صبح صادق دیگر چراغی دیده نشد. ♦️پادشاه محل را علامت گذارده و روز بعد دستور داد که تپه را بشکافند تا از آن سِّر مکتوم پرده برداشته شود و در نتیجه سرداب عظیمی گردید که جسدی در روی تختی درداخل آن گذارده شده بود و هیچکس جرئت وارد شدن سرداب و بررسی امر را نداشت. ♦️شاه تحقیق امر را از شیخ عفیف الدین که مردی زاهد و عابد و تارک دنیا بود را خواستار شد. شیخ آن شب را در عالم رؤیا دیده بودکه به زیارت حضرت امامزاده احمد بن موسی(ع) موفق شده است و لذا تایید کرد که سرداب کشف شده مرقد مطهر آن امامزاده است لذا وضو گرفت و لباسهای پاکیزه پوشید و وارد سرداب شد و از لوحی که در نزد جسد بود و انگشتر آن حضرت که بر روی آن حک شده بود: "العزه لله"، احمد بن موسی معلوم گردید که مشاهدات او در خواب از رؤیاهای صادقه (خواب راست) بوده است. ♦️عضدالدوله از این موفقیت فوق­ العاده، مسرور گردید و امر نمود که آن روز را تعطیل عمومی نموده، و برای این موفقیت جشن عظیمی برپا نمود و اولین بارگاه احمد بن موسی(ع) به دست این سلطان به راهنمائی شیخ عفیف الدین برپا گردید و حرم این امامزاده به (شاه‌چراغ) مشهور گشت. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اعتراف به درماندگی و شکست اپوزیسیون! تقی‌زاده، مدیر دفتر فرح دیبا: 🔸مردم علاقه‌ای به شنیدن حرف‌های ما ندارند؛ یکی از دلایل موفقیت [آیت‌الله] خمینی این بود که زبان مردم را می‌فهمید و مردم هم جذب حرف‌هایش می‌شدند. ما فهم کمی از مردم ایران داریم و اصلا نمی‌دانیم آنها با چه زبانی با یکدیگر سخن می‌گویند! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
اطلاعیهٔ سخنرانی آیت‌الله سید محسن طاهری در جمع طلاب و فضلای گلستانی مقیم حوزهٔ علمیهٔ قم 👇👇👇 بسمه تعالی ‌‌يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ سومین جلسهٔ خانوادگی طلاب و فضلای استان گلستان در دههٔ کرامت با بیان معارف اهل بیت علیهم‌السلام و مسائل روز به همراه پرسش و پاسخ برگزار می‌گردد. حضور طلاب به همراه خانواده‌های محترمشان مزید امتنان است. 🔰سخنران : حضرت آیت‌الله سید محسن طاهری ( نمایندهٔ مردم شریف استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری) 🔰زمان: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰ 🔰مکان: شهر مقدس قم؛ خیابان صفاییه؛ کوچهٔ ۲۶؛ مدرس آیت‌الله العظمی علوی گرگانی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان گلستان ✔️@taherigorgani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆من که بعد دیدنش هوس کردم قرآن رو با غلط بخونم و ایشون درستشو بهم بگه❤️❤️ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴رئیسی: برخی از افراد عادل حاضر نیستند پرچم عدالتخواهی بلند کنند ♦️رئیس‌جمهور در اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(علیه‌السلام):هیچ مفهومی در مفاهیم دینی ما بعد از توحید به گستردگی مفهوم عدالت نیست. ♦️عدالت در تمام شئون از جمله عدالت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و آفاقی باید تبلور پیدا کند. ♦️افرادی «عادل» هستند اما حاضر نیستند که پرچم عدالت‌خواهی به دست بگیرند و به سمت اجرای عدالت حرکت کنند. ♦️شرط مهم اجرای عدالت در جامعه اسلامی این است که همه خود را موظف به انجام کار درست بدانند. ♦️مباحث و تحقیقات ناظر به میدان عمل باشد نه بایگانی در کتاب‌خانه‌ها. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 تودهنی ملیحه محمدی به مجری بی‌بی‌سی که سعی داشت در دفاع از زیباکلام، علیه ایران سیاه‌نمایی کند! ♦️ملیحه محمدی، تحلیلگر سیاسی:ما زمانی (دوره پهلوی) در فضای استبداد و اختناق زندگی کردیم که اصلا روزنامه‌ای نبود که بخواهند آن را ببندند؛ ما استبداد را می‌شناسیم. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆سخنان شنیده نشده و شگفت آقای هاشمی رفسنجانی در خصوص زنان: مانکن _ نروژ_ دانمارک _ ارز آوری _ کپنهاک _ نقطه آغاز تهاجم غرب_ مو عوضی _ ابرو عوضی_ ناخن های دراز_مژه های مصنوعی _ عفریته_ تقوای در مسائل جنسی_ نخواستیم برگردید به چاقچور _ ... 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷دختر ایران یعنی امثال دکتر بحری 🔆کسی که حقوق ۱۰ هزار یورویی داشت و رئیس کلینیک هماتولوژی بیمارستان آراسموس هلند بود! ولی این موقعیت رو به خاطر وطنش رها کرد و به ایران برگشت! 🎙من الان در حال حاضر ایران را مثل کشتی نوح می دانم.هر کس الان سوارش بشه برده، و اگر سوار نشه، فرصتش رو از دست داده. 🇮🇷 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 انتشارات | فروش ویژه کتاب های انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 📚هر صنفی هویتی دارد، هویت طلبگی چیست؟ پاسخ به این سوال مهم+ تاریخ هویت طلبه+ آگاهی بر سیر معرفتی برای شناخت هویت انقلابی حوزه و روحانیت همه و همه در کتاب 📙 مجموعه هشت جلدی کتاب منشور هویت یک سیر معرفتی برای شناخت هویت انقلابی حوزه و روحانیت بر مبنای منشور روحانیت حضرت امام خمینی(ره) 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
سومین جلسهٔ ستاد بزرگداشت سردار شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدطاهر طاهری با حضور اعضای بیت مرحوم آیت‌الله طاهری گرگانی، معاون محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان دکتر سید علی مهاجر و تعدادی از مسئولین استانی و شهرستان گرگان در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ برگزار گردید. 🆔https://eitaa.com/taherigorgani_ir
🔶 هرجا در تهران این بیلبورد را دیدید، بدانید رو به مشهد هستید و یک سلامی به امام رضا (علیه‌السلام) بدهید... 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
14030224-1_1.mp3
29.43M
💥 تحلیل مهمّ آیت‌الله میرباقری دربارۀ طرح‌های جمعیتی در ایران ( در دیدار فعّالان مسئلۀ جمعیت، اردیبهشت ۱۴‌۰۳) ➖ جایگاه مسئله جمعیت در مبارزهٔ تمدّنی ➖ گلوگاه‌های اثرگذار بر جمعیت‌آوری ➖خطر راه‌حل‌های جمعیتی غرب ◀️ مسئلۀ جمعیت، از موضوعات مهم تمدّنی و اثرگذار بر تغییر موازنۀ قدرت در جهان است. ◀️ آن‌چه در طرح کنترل جمعیت اتفاق افتاد، برنامه‌ریزی جامع و طرح اقدام حداکثری بود، اما آن‌چه برای برگرداندن این مسیر به روال طبیعی دنبال می‌شود، بعد از یک دهه هنوز یک سلسله اقدامات پراکنده و حداقلی است! چه در فضای گفتمان‌سازی و چه در عرصه برنامه‌ریزی. ◀️ اکتفا به گفتمان‌سازی عمومی و رسانه‌ای، در بازسازی جمعیتی جواب نمی‌دهد. شما باید نظام نخبگانی را هم اقناع کنید. یعنی همچنان‌که در طرح کنترل جمعیت، جامعه نخبگانی را اقناع و همراه کردند، ما هم در مقابل، باید اقناع نخبگانی ایجاد کنیم. ◀️ در پیشبرد طرح‌های جمعیتی اگر بر گلوگاه‌ها متمرکز نشویم، موفق نمی‌شویم. این گلوگاه‌ها عبارت‌اند از: الگوی ازدواج و نسل‌آوری، الگوی مطلوب اشتغال، الگوی مطلوب تحصیل، الگوی مطلوب مسکن، الگوی آزادی و مشارکت اجتماعی بانوان، الگوی آموزش رسمی، چرخۀ بهداشت عمومی و… . ◀️ ما در مسیر تأمین سرمایه اجتماعی و افزایش جمعیت، نباید در دام راه‌حل‌های غربی بیفتیم! غرب برای گسترش جمعیت، نه بر محور خانواده و عواطف خانوادگی بلکه بر محور مهندسی تولید انسان و دستکاری‌های ژنتیکی و «رحم اجاره‌ای» و امثال این‌ها، اقدام و عمل می‌کند که این راه‌حل‌های جمعیتی، نسبتی با فرهنگ دینی و بومی ما ندارند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir