eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
1.2هزار دنبال‌کننده
15.3هزار عکس
9.9هزار ویدیو
588 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆یکی از دستاوردهای دولت شهید رییسی در استان کرمان ♦️آب خلیج‌فارس به جان تشنه رفسنجان رسید 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📸 به این ٣ عکس با دقت بالا نگاه کنید این عکسها مربوط به سال ۱۹۷۵ است که به آنها تحصیلی داد ! از راست ؛ زلمای خلیل زاده ، شیرمحمد عباس و اشرف غنی هستند ! حالا از این تصادف عجیب تر می بینید اگر بگویم : اولی آمریکا در افغانستان شد، دومی رئیس گروه شد و آخری افغانستان شد ! 👈 به نظر شما چه کسی در مجری این پروژه است ؟! 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آغاز پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه المپیاد جهانی فیزیک: 🔸ایران از سال ۱۹۸۸ به المپیاد جهانی فیزیک پیوست. 🔸حاصل تلاش دانش‌آموزان ایرانی در چهار دهه اخیر کسب ۳۶ مدال طلا، ۶۸ مدال نقره، ۳۹ مدال برنز و ۱۲ دیپلم افتخار در این رقابت‌ها بوده است. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
D1737340T13587544(Web)-mc (۱).mp3
2.2M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ ㅤ❚❚ ㅤ▷ㅤ ↻ |⇦• آثار لقمه حرام 👤 حجةالإسلام 🆔 https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. تناقض در سخنان ظریف و پزشکیان در حالی که یکی از اعتراض‌های دکتر پزشکیان در جریان مناظرات این بود که چرا ما از یک گروه و جریان آدم می آوریم ، اما حالا محمدجواد ظریف مدعی شده است : مردم به پزشکیان رای داده‌اند، بنابراین افرادی پیشنهاد می‌شوند که در راستای دیدگاههای دکتر پزشکیان حرکت کنند و این کابینه ائتلافی نیست. تذکر: الان درستی نظر آقای دکتر جلیلی ثابت شد که اصرار داشت پزشکیان وابسته به اصلاحات و روحانی و خاتمی است و دولتش دولت سوم روحانی، ولی دیر شده 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
پنج گفتار در نقد دیدگاه های دکتر محسن رنانی.pdf
843.1K
پنج گفتار در نقد دیدگاه های دکتر محسن رنانی ( تحلیل و نقد نامه « سلام میهن » دکتر محسن رنانی؛ روشنفکران ایرانی چرا و چه نامزدی را می‌پسندند؛ شجاعت تقوای دموکراتیک؛ در خدمت و خیانت وسط بازان؛ انقلاب اسلامی و نعل وارونه مدرن خواهان ) داود مهدوی زادگان تیر 1403 ➖➖➖➖➖➖➖ 🔸 محسن رنانی از جمله دانشگاهیانی است که در دولت های سازندگی و اصلاحات و تدبیر و حالا در دولت چهاردهم در بالاترین سطح طرف مشاوره بوده است و با ولع خاصی در مبارزات انتخاباتی از برآمدن این دولت ها دفاع کرده است. بنابر این، او در کارنامه آنها سهیم بوده است. حال آنکه او هیچگاه شجاعت برعهده گرفتن مسئولیت سهم خود در کارنامه این دولت ها را نداشته بلکه همواره در گفتارهایش خود را منتقد و معترض جلوه داده است. با مطالعه نبشه های چند سال اخیر وی نمی توان تصور کرد که رنانی حاضر به همکاری با جمهوری اسلامی باشد. مگر اینکه گفته شود او با نبشته های انتقادی علمی نمای خود خدا حافظی کرده است. به هر حال، انتظار این است که رنانی این بار مسئولیت سهم خود در دولت جدید را برعهده گیرد و به میهن ایران پاسخگو باشد. در اینجا پنج گفتار در نقد دیدگاه های آقای محسن رنانی را که در چند سال اخیر یادداشت کرده ام برای تنویر افکار عمومی آورده ام. ✍ داود مهدوی زادگان 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔻چرا ری‌شهری پرونده‌ی مهدی هاشمی را به هیئت تحقیق و تفحص مجلس نداد؟ 📝پس از دستگیری سید مهدی هاشمی برادر داماد آیت‌الله منتظری، نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی به تحقیق و تفحص از پرونده‌ی او رأی می‌دهند و در همین راستا، از ری‌شهری که وزیر اطلاعات بود، می‌خواهند پرونده‌ی مهدی هاشمی را برایشان ارسال کند. علاوه بر پرونده‌ی مهدی هاشمی، خواستار پرونده‌ی مظفر بقایی نیز می‌شوند. ری‌شهری اما از ارسال این پرونده‌ها به کمیته‌ی تحقیق و تفحص مجلس جلوگیری می‌کند. 🔗این‌جا بخوانید: https://irdc.ir/0002Lg ‌ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در دنیای زهیرها و شمرها تو زهیر باش 🔹آیت‌الله حائری: زهیر و شمر هر دو هم در کربلا بودند و هم در صفین. در جنگ صفین، زهیر در کنار معاویه بود و شمر در کنار امیرالمومنین. زهیر در هر دو میدان صفین و کربلا بنا بر فطرت عمل کرد و شمر در هر دو، بنا بر طبیعت. 🔹زهیر در صفین به امر فطرتش رفته بود؛ چون می‌خواست به‎خاطر مظلوم با ظالم بجنگد، اما ظالم را اشتباه گرفته بود. شمر هم در هر دو میدان به‌دنبال قدرت بود. او هم اشتباه کرده بود و خیال می‌کرد که در کنار علی(ع) به قدرت دست پیدا می‌کند. هر دو در میدان کربلا اشتباهشان را اصلاح کردند. 🔹آنچه اساسی است این است که انسان همۀ زینتهای دنیا را فدای فطرت کند. امنیت بزرگترین زینت این حیات است. انسان باید ناامنی در کنار خدا را بر امنیت در مقابل خدا ترجیح دهد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
نسخۀ کامل برنامۀ شیوه با موضوع «مفهوم‌شناسی مردم‌سالاری» را از لینک‌‌‌‌‌های زیر تماشا کنید: https://telewebion.com/live/tv4?e=0xe2e3072 https://tv4.ir/program/429140 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
مفهوم‌شناسی مردم‌سالاری.mp3
45.7M
🔺مناظره با موضوع «مفهوم‌شناسی مردم‌سالاری» 🔺با حضور محمد قوچانی و علی مهدیان 📍شنبه، ۳۰تیر ۱۴۰۳ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔰ما هم مخاطب تذکر رهبری هستیم/ لوازم چهارگانه وحدت 🔹رهبرانقلاب در دیدار با نماینده ها تاکید کردند "مجلس باید آرامش بخش باشد"."باید از دولت و مجلس صدای واحد شنیده شود". "مجلس نباید منشا تشنج در افکار عمومی باشد." 🔹مفهوم "وحدت" در سخنان رهبری انقلاب در چند ماه گذشته بدون شک ازپربسامدترین تعابیر است. ضرورت مساله روشن است و کسی مخالف آن نیست. اما متاسفانه در عمل ماجرا به نحو دیگری رقم می خورد. این مساله نیز تنها منحصر به مجلس نیست. یک نمونه همین روزهای شورای شهر که پیش روی ماست. بداخلاقی ها و تفرقه افکنی هایی که وبال مردم شده است. در فضای مجازی و رسانه نیز به طریق دیگر. 🔹این متن توضیح مختصری است مبنی بر اینکه چه کسانی می توانند منشا وحدت باشند و برای وفاق و همدلی چه لوازمی باید مهیا شود تا از حرف به عمل برسیم. واقعیت این است که وحدت نیازمند شخصیتی است که 4 ویژگی را در خود ایجاد و رشد و ارتقا بخشیده است. 1⃣یکم وحدت از منظر اعتقادی است. این فهم باید ایجاد شود که وحدت یک تاکتیک و یا یک خصلت صرف اخلاقی نیست. وحدت یکی از ارکان کلیدی و از ارزش های پایه ای انقلاب اسلامی است. وحدت روی دیگر مردمسالاری دینی است. وحدت ثمره یک نگاه توحیدی به سیاست و توده مردم است. خلاصه فردی که به جهت اعتقادی مساله وحدت برایش حل و فصل نشده است، نمی تواند منشا وحدت باشد. 2⃣دوم وحدت از منظر اخلاقی است. وحدت و همدلی و مدارا و وفاق و اجماع و غیره هرچند بار معنایی مجزا دارند اما همگی نیازمند یک منش و فضیلت اخلاقی اند. نیازمند یک ملکه روحی. افرادی می توانند در سیاست وحدت ساز باشند و منشا قرابت ذهن ها و دل ها شوند که به جهت فردی نیز اهل تهذیب نفس و در تعامل با دیگران اهل مدارا و خلق حسنه باشند. خیلی وقت ها تکبر و تفرعن و نخوت های فردی است که اجازه بروز و ظهور همدلی و وفاق اجتماعی نمی دهد. 3⃣سوم وحدت از منظر عقلانیت است. فارغ از اینکه همدلی و وحدت یک منش اخلاقی و یک رویکرد عالی اعتقادی است، وحدت از منظر عقلانیت نیز اهمیت دارد. به جهت دستگاه محاسباتی نیز وحدت کارآمد و محل رجوع است. کسانی که اهل تدبیر و منطق و عقلانیت در سیاست نیستند نمی توانند وحدت ساز باشند. بسیاری از اهل تحجر به همین دلیل عامل تفرقه اند. آنها که روحیه تکفیری و خوارج گونه دارند و از هرگونه تعامل منطقی و گفت وگویی فراری و گرفتار خودحق پنداری هستند نمی توانند عامل وحدت باشند. 4⃣چهارم وحدت از منظر هنر است. عاملان به وحدت باید اهل هنر باشند. اهمیت هنر روشن است، اما هنر در سیاست از این منظر اهمیت دارد که در تخاطب با مردم است. مسوولی می تواند در ارتباط با مردم عامل به وحدت باشد که بتواند هنرمندانه وفاق را با مطالبه و نقد و پرسشگری جمع کند. در غیراینصورت به اسم وحدت عده ای محکوم به انفعال و سکوت می شوند و از سوی دیگر عده ای به اسم عدالتخواهی و مطالبه گری و نظارت و انتقاد پا بر اخلاق و معنویت و وحدت می گذارند. جمع ایندو به جز اعتقاد و اخلاق و عقلانیت، هنر می خواهد. 🔹حرف تمام است. اگر می خواهیم عامل به تذکر مکرر رهبرانقلاب باشیم، اول از همه هرجا هستیم خود را مخاطب این سخنان بدانیم و در مرتبه بعد این چهار ویژگی را در خودمان تقویت کنیم. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻در بنگلادش چه خبر است؟ 🔸کوتاه و مختصرش این است که بعد از پایان استعمار در هند، هندوستان و پاکستان از هم مستقل شدند. اما پاکستان خودش به دو بخش پاکستان شرقی و غربی تقسیم شد که پاکستان شرقی اصلا مرز مشترکی هم با پاکستان غربی نداشت و کلا در شرق هندوستان بود. 🔹پاکستان غربی و شرقی نهایتا در یک نزاع خونین در ١٩٧١ و نسل کشی بزرگ از هم جدا شدند و پاکستان شرقی به بنگلادش تغییر نام داد. 🔸اما قانونی تصویب شد که هر کس در این استقلال و انقلاب نقشی داشته دارای سهمی از مناصب دولتی است طوری که هر سال تا ۴٠ درصد از کارهای دولتی بعد از دو نسل هنوز به صورت سهمیه ای به اینها داده می شود و قدرت در یک حلقه بسته می چرخد. 🔹ساده ماجرا این است که اعتراضات دانشجویان برای پایان دادن به این تبعیض است. پلیس به شدت سرکوب کرده، اینترنت در کشور قطع شده و بالای ٢٠٠ دانش آموز و دانشجو به شکل وحشیانه ای تا امروز کشته شده اند. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فوری| سپاه پاسداران یک نفتکش با پرچم توگو را در 61 مایل دریایی بوشهر توقیف کرد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
. دو فراز از بیانات پیامبرگونه امام خمینی سلام الله علیه برای این روزهای ما: «هرکس به مقدار توانش و حیطه نفوذش لازم است در خدمت اسلام و میهن باشد؛ و با جدیت از نفوذ وابستگان به دو قطب استعمارگر و غرب یا شرق‌زدگان و منحرفان از مکتب بزرگ اسلام جلوگیری نمایند و بدانند که مخالفین اسلام و کشورهای اسلامی که همان ابرقدرتان چپاولگر بین المللی هستند، با تدریج و ظرافت در کشور ما و کشورهای اسلامی دیگر رخنه و با دست افراد خودِ ملت ها، کشورها را به دام استثمار می‌کشانند. باید با هوشیاری مراقب باشید و با احساس اولین قدمِ نفوذی به مقابله برخیزید و به آنان مهلت ندهید. » صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۴۲۱ «امروز غرب و شرق به خوبی می‌دانند که تنها نیرویی که می‌تواند آنان را از صحنه خارج کند، اسلام است. آن ها در این ده سال انقلاب اسلامی ایران ضربات سختی از اسلام خورده اند و تصمیم گرفته اند که به هر وسیله ممکن آن را در ایران که مرکز اسلام ناب محمدی است نابود کنند. اگر بتوانند با نیروی نظامی، اگر نشد، با نشر فرهنگ مبتذل خود و بیگانه کردن ملت از اسلام و فرهنگ ملی خویش و اگر هیچ کدام از این ها نشد، ایادی خودفروخته خود از منافقین و لیبرال ها و بی‌دین ها را که کشتن روحانیون و افراد بیگناه برایشان چون آب خوردن است و در منازل و مراکز ادارات نفوذ می‌دهند که شاید به مقاصد شوم خود برسند. و نفوذی ها بارها اعلام کرده اند که حرف خود را از دهان ساده اندیشان موجّه می‌زنند. من بارها اعلام کرده‌ام که با هیچ کس در هر مرتبه ای که باشد عقد اخوت نبسته‌ام. چهارچوب دوستی من در درستی راه هر فرد نهفته است. دفاع از اسلام و حزب الله اصل خدشه ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی است. ما باید مدافع افرادی باشیم که منافقین سرهاشان را در مقابل زنان و فرزندانشان در سر سفره افطار گوش تا گوش بریدند. ما باید دشمن سرسخت کسانی باشیم که پرونده‌های همکاری آنان با امریکا از لانه جاسوسی بیرون آمد. ما باید تمام عشقمان به خدا باشد نه تاریخ. کسانی که از منافقین و لیبرال ها دفاع می‌کنند، پیش ملت عزیز و شهید داده ما راهی ندارند. اگر ایادی بیگانه و ناآگاهان گول خورده که بدون توجه بلندگوی دیگران شده اند، از این حرکات دست برندارند، مردم ما آن ها را بدون هیچ گونه گذشتی طرد خواهند کرد.» صحیفه امام، ج۲۱، ص۳۲۷ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🌷 از محنت تا عزت ✏️ رهبر انقلاب: هواپیماهای دشمن شهر ایلام را بمباران میکردند، مردم میرفتند این بیابانها و جنگلهای اطراف، بعد که تمام شد برمیگشتند. اما شهر را ترک نکردند، ایستادند. ✏️ در زیر همین بمبارانها و شرائط سخت است که یک نخبه‌ی نابغه‌ای مثل تربیت میشود... این دانشمند جوان دوره‌ی کودکی‌اش را در همین شرایط، در ایلام گذرانده. ۱۴۰۰/۸/۳۰ 🗓 یکم‌مرداد، سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای، شهید داریوش رضایی‌نژاد 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📌ارزش انسانها به اعمال صالحی است که از روی اختیار انجام می دهند. در این صورت، چرا به حضرت علی اصغر علیه السلام که هیچ عمل صالح اختیاری انجام نداد، باید توسل جست؟ ✍️پاسخ 1️⃣از روایات استنباط می شود که کودکان از آن جهت که گناهی مرتکب نشده اند، جایگاه ممتازی نزد خداوند دارند؛ چنانکه در نماز طلب باران، خداوند را به حق کودکان شیرخواره قسم می دهیم تا باران نازل کند.(الفقه المنسوب الی الامام الرضا(ع)، ص154) 2️⃣در روایات دیگری نیز چنین آمده است: همانا در بهشت سرایی است به نام دار الفرح كه تنها كسانی به آن در آیند كه كودكان را شاد كنند.(کنز العمال) 3️⃣از سوی دیگر، بنابر آیات قرآن کریم، کسی که در راه خدا کشته شود، دارای مقامی رفیع است که نزد خدا روزی می خورد. (بقره، 152) 4️⃣در این میان، آنکه بدون هیچ تقصیری، مظلوم تر کشته می شود، می تواند مورد عنایت بیشتری از جانب خداوند متعال باشد. چنانکه در دنیای بشری نیز، آنچه بیشتر موجب تحریک احساسات انسانها در برابر ظلم می شود، کشتار وحشیانۀ کودکان مظلوم است و کودکان بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. 5️⃣حضرت علی اصغر (علیه السلام) هرچند فعل اختیاری انجام نداده، ولی هم از این جهت که کودک بود، هم از این جهت که تشنه و مظلوم بود، هم از این جهت در کارزاری که حفظ و بقای اسلام به آن وابسته بود، از سوی دشمنان خدا کشته شد، مقامی بس والا دارد، ازاینرو، میتواند مورد توسل قرار گیرد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📌آیا کیفیت عزاداری عزاداران برای امام حسین علیه السلام مطابق با عزاداری امامان علیهم السلام برای امام حسین علیه السلام است؟ ✍️پاسخ 1️⃣امامان علیهم السلام به گونه ای خاص برای امام حسین علیه السلام عزاداری می کردند، این در حالی است که امروزه در شهرها و کشورها شاهد انواع مختلفی از عزاداری هستیم؛ برای نمونه، عزاداری سنتی در جنوب ایران با شمال و مرکز آن متفاوت است. 2️⃣گاه اصل یک عمل به وسیلۀ دین توصیه می شود، ولی چگونگی انجام آن به عهدۀ مردم گذاشته می شود؛ ازاینرو، لازم نیست دقیقاً همان عملی که امامان علیهم السلام انجام داده اند، از سوی پیروان آنها انجام شود. 3️⃣مثلاً در دین توصیه می شود که لباس معمول در جامعۀ خود را بپوشید و از پوشیدن لباس شهرت (لباسی که با پوشیدن آن، انگشت نما می شوید) خودداری کنید. در اینجا کیفیت لباس پوشیدن امامان علیهم السلام برای ما قابل الگوبرداری نیست؛ چراکه آنها نیز طبق عرف زمان خود لباس پوشیده اند و ما نیز باید طبق عرف زمان خودمان لباس بپوشیم؛ مگر آنکه قید خاصی در شریعت وجود داشته باشد. برای نمونه، پوشاندن بدن زن به وسیلۀ پوششی که بدن نما نباشد، امری لازم است، در اینجا لباسی که انتخاب می شود، باید این ویژگی را داشته باشد و سایر امور آن (رنگ، جنس و ... ) به عرف واگذار می شود. 4️⃣در مسئلۀ عزاداری نیز، دین اصل عزاداری را توصیه کرده، ولی کیفیت خاصی از عزاداری به عزاداران توصیه نشده. ازاینرو، عزاداران می توانند هرگونه که آداب و رسوم منطقۀ خودشان اقتضا می کند، عزاداری کنند. در اینجا، اصل عزاداری به پای دین نوشته می شود، ولی چگونگی عزاداری امری عرفی به شمار می رود. 5️⃣آری. گاهی عزاداری برگرفته از نوعی روضه های نامعتبر و امور مخالف با شریعت است که در اینجا نمی‌توان به بهانه اینکه این کار در میان عرف مرسوم است، آن را انجام داد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔰 نگرانی دو کارشناس حامی پزشکیان از انحرافات جدی در کمیته تعیین وزرا 🔸دو کارشناس اقتصادی حامی آقای پزشکیان درباره خطر جدی سهم‌خواهی عناصر ذی‌نفع در شورای راهبری و کمیته‌های انتخاب وزرا هشدار دادند و تاکید کردند که نحوه انتخاب وزرا در این کمیته‌ها نسبتی با وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور منتخب ندارد. 🔸در نامه فرشاد مؤمنی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و حسین راغفر استاد دانشگاه الزهرا به مسعود پزشکیان آمده است: 🔻دو عنصر کلیدی نامه نخست این نویسندگان به جنابعالی عبارت بودند از اینکه جنابعالی تنها وامدار مردم هستید و نه احزاب سیاسی و باندهای قدرت و برای اصلاحات اقتصادی نیازمند یک برنامه دقیق و باکیفیت هستید. 🔻اما علی‌رغم زحمات زیادی که چه در کارگروه‌های انتخاب وزرا و مدیران پیشنهادی دولت چهاردهم صورت گرفته و چه در آنچه که تحت عنوان بیانیه اقتصادی: جمع‌بندی موضع اعلامی دکتر پزشکیان و مشاوران اقتصادی در فضای مجازی نشر داده شده- و مشخص نیست که آیا یک پیش‌نویس پیشنهادی است یا یک متن نهائی- آسیب‌پذیری‌ها و خطاهای فاحش از نظر بینش و نگرش و غفلت از تجربه‌های تاریخی ایرانی و بین‌المللی، اولویت را نه در منافع مردم که در منافع باندهای مافیایی و بخش‌های غیرمولد جست‌وجو کردند. 🔻به طرز چشمگیری نمایان است و بدیهی است که این شیوه نگاه به برنامه و تلاش برای تعیین اعضای دولت چهاردهم، هیچ نسبتی با وعده‌های جنابعالی در مناظره‌ها و گفت‌وگو‌های انتخاباتی ندارد... 🔸تنها راه خروج کشور از بحران اقتصادی و سیاه‌چاله‌های فساد و غلبه بر ائتلاف غالب ضد منافع مردم، بسیج ظرفیت‌های داخلی و اجرای یک برنامه دقیق و باکیفیت توسعه است و تنها در این صورت است که معجزه مشارکت مردم و معجزه شکست تحریم‌کنندگان را همگان شاهد خواهند بود. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔰 دوازده معیاری که رهبر انقلاب برای انتخاب کابینه دولت چهاردهم برشمردند 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زبان فارسی به زبان مبارزه و قیام جهانی علیه صهیونیسم تبدیل شده است 📣مارگ بار ایسرائیل 🔹این بار بارسلونا، اسپانیا 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📝 کاربر یمنی نوشته: «الحمدلله! اگر این هواپیماهای اسرائیلی بمب‌هاشون رو توی یمن نمی‌نداختن این بمب‌ها توی غزه فرود می‌اومد. الحمدالله که در همین اندازه هم تونستیم رنج مردم غزه رو کم کنیم..» ✅حقیقتا باید به ایمان مردم یمن غبطه خورد... 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
✍️ استقلال یونان؛ خون در برابر خون 🎖 امپراتوری عثمانی سعی داشت ضمن به‌‌رسمیت‌شناختن کلیسای یونان، حاکمیت خود بر این سرزمین را حفظ کند، ولی یونان بیش از هر نقطۀ دیگری در بالکانْ گرایش‌های اروپایی و غربی داشت. انقلاب فرانسه شدیداً روحیۀ ملیت‌گرایی را نزد مردم این سرزمین شعله‌ور ساخته بود. از «ریگاس» و «کورائیس» به‌عنوان دو تن از رهبران نهضت استقلال‌طلبی یونان یاد می‌شود. کنستانتینوس ریگاس (۱۷۵۷-۱۷۹۸م) که تحصیلات خود را در پاریس به اتمام رسانده بود، انجمن سرّی «استقلال یونان» را پایه‌گذاری کرد. وی در سال ۱۷۹۳ در وین مجله‌ای را منتشر ساخت و در آن مقالاتی درخصوص استقلال یونان به چاپ رساند. در ۱۷۹۸ دولت اتریش تحت‌فشار عثمانی، وی را دستگیر کرد و تحويل دولت عثمانی داد که استانبول همان سال حکم اعدام وی را صادر کرد. وطن‌پرست دیگر، آدامان تیوس کورائيس (۱۷۴۷-۱۸۲۳م) بود که آثار علمی متعددی درزمینۀ احیای فرهنگ و زبان یونانی از خود بر جای گذاشت. وی با ترجمۀ بسیاری از آثار به‌زبان یونانی، ملت یونان را متوجه دوران پرافتخار علمی خود ساخت. درواقع، می‌توان نقش کورائیس در وحدت زبانی و معنوی ملت یونان را مشابه نقش مارتین لوتر در وحدت زبانی و معنوی ملت آلمان دانست. هم‌زمان با برگزاری کنگرۀ وین (۱۸۱۵م)، انجمن مخفی موسوم به «اتِه‌ری» در ناحیۀ اُدِسا تشکیل شد که هدفش احیای استقلال یونان، یا حداقل کسب خودمختاری [برای] بخش‌هایی از آن بود. شورش سال ۱۸۲۱ که در اثر سیاست خشن عثمانی‌ها در قتل‌عام یونانی‌های مقیم قسطنطنیه شعله‌ور شد، به کشته‌شدن تعدادی از مأموران عالی‌رتبۀ عثمانی در جنوب منتهى گردید و نهضت استقلال‌طلبی را وارد مرحلۀ جدیدی کرد. این شورش، مورد حمایت برخی از شخصیت‌های بزرگ اروپایی -مانند ویکتور هوگو، لرد بایرون و ویلیام مولر- قرار گرفت. شورشیان منطقه «اپیر» را متصرف شدند و اعلام استقلال کردند و حتی یک متن قانون اساسی -برگرفته از عقاید مونتسکیو- را نیز برای خود تصویب کردند. جریان شورش‌های استقلال‌طلبانۀ یونان، به یکی از منازعات خونین و سبعانه میان طرفین تبدیل شد. وقتی که ترک‌ها از شورش یونان اطلاع یافتند، در قسطنطنیه رویۀ بی‌رحمی را اتخاذ کردند و در یک روز مذهبی، «پاتریاوش» روحانی ۸۴ساله را در لباس روحانیت دربرابر کلیسا به دار آویختند و گروهی از مسیحیان را قتل‌عام کردند (۲۲ آوریل ۱۸۲۱). یونانیان نیز برای انتقام وقتی منطقۀ «تری‌پولیتزا» را تسخیر کردند، نزدیک به ۱۲ هزار نفر از مسلمانان را قتل‌عام کردند و ترک‌ها نیز در جزیرۀ «شیو (Chio)» تعداد زیادی از مسیحیان را کشتند یا به غلامی فروختند. 📚منبع: تاریخ روابط بین‌الملل (۱۸۷۰_۱۹۴۵)، نوشته مجید بزرگمهری، نشر سمت، ص۴۶-۴ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
✍️ استقلال یونان؛ خون در برابر خون 🎖#برگی_از_تاریخ امپراتوری عثمانی سعی داشت ضمن به‌‌رسمیت‌شناختن
✍️ استقلال یونان؛ خون در برابر خون 🎖 (۲) امپراتوری عثمانی سعی داشت ضمن به‌‌رسمیت‌شناختن کلیسای یونان، حاکمیت خود بر این سرزمین را حفظ کند، ولی یونان بیش از هر نقطۀ دیگری در بالکانْ گرایش‌های اروپایی و غربی داشت. انقلاب فرانسه شدیداً روحیۀ ملیت‌گرایی را نزد مردم این سرزمین شعله‌ور ساخته بود. از «ریگاس» و «کورائیس» به‌عنوان دو تن از رهبران نهضت استقلال‌طلبی یونان یاد می‌شود. کنستانتینوس ریگاس (۱۷۵۷-۱۷۹۸م) که تحصیلات خود را در پاریس به اتمام رسانده بود، انجمن سرّی «استقلال یونان» را پایه‌گذاری کرد. وی در سال ۱۷۹۳ در وین مجله‌ای را منتشر ساخت و در آن مقالاتی درخصوص استقلال یونان به چاپ رساند. در ۱۷۹۸ دولت اتریش تحت‌فشار عثمانی، وی را دستگیر کرد و تحويل دولت عثمانی داد که استانبول همان سال حکم اعدام وی را صادر کرد. وطن‌پرست دیگر، آدامان تیوس کورائيس (۱۷۴۷-۱۸۲۳م) بود که آثار علمی متعددی درزمینۀ احیای فرهنگ و زبان یونانی از خود بر جای گذاشت. وی با ترجمۀ بسیاری از آثار به‌زبان یونانی، ملت یونان را متوجه دوران پرافتخار علمی خود ساخت. درواقع، می‌توان نقش کورائیس در وحدت زبانی و معنوی ملت یونان را مشابه نقش مارتین لوتر در وحدت زبانی و معنوی ملت آلمان دانست. هم‌زمان با برگزاری کنگرۀ وین (۱۸۱۵م)، انجمن مخفی موسوم به «اتِه‌ری» در ناحیۀ اُدِسا تشکیل شد که هدفش احیای استقلال یونان، یا حداقل کسب خودمختاری [برای] بخش‌هایی از آن بود. شورش سال ۱۸۲۱ که در اثر سیاست خشن عثمانی‌ها در قتل‌عام یونانی‌های مقیم قسطنطنیه شعله‌ور شد، به کشته‌شدن تعدادی از مأموران عالی‌رتبۀ عثمانی در جنوب منتهى گردید و نهضت استقلال‌طلبی را وارد مرحلۀ جدیدی کرد. این شورش، مورد حمایت برخی از شخصیت‌های بزرگ اروپایی -مانند ویکتور هوگو، لرد بایرون و ویلیام مولر- قرار گرفت. شورشیان منطقه «اپیر» را متصرف شدند و اعلام استقلال کردند و حتی یک متن قانون اساسی -برگرفته از عقاید مونتسکیو- را نیز برای خود تصویب کردند. جریان شورش‌های استقلال‌طلبانۀ یونان، به یکی از منازعات خونین و سبعانه میان طرفین تبدیل شد. وقتی که ترک‌ها از شورش یونان اطلاع یافتند، در قسطنطنیه رویۀ بی‌رحمی را اتخاذ کردند و در یک روز مذهبی، «پاتریاوش» روحانی هشتادوچهارساله را در لباس روحانیت دربرابر کلیسا به دار آویختند و گروهی از مسیحیان را قتل‌عام کردند (۲۲ آوریل ۱۸۲۱). یونانیان نیز برای انتقام وقتی منطقۀ «تری‌پولیتزا» را تسخیر کردند، نزدیک به ۱۲ هزار نفر از مسلمانان را قتل‌عام کردند و ترک‌ها نیز در جزیرۀ «شیو (Chio)» تعداد زیادی از مسیحیان را کشتند یا به غلامی فروختند. 📚منبع: تاریخ روابط بین‌الملل (۱۸۷۰_۱۹۴۵)، نوشتهٔ مجید بزرگمهری، نشر سمت، ص۴۶-۴۸. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir