"لاٰ حَولَ وَلاٰ قُوَّةَ اِلّاٰ بِاللّٰهِ الْعَلیٌِ الْعَظیم"
🖼 هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ آغاز کنیم:
🪧تقویم امروز:
📌 پنجشنبه
☀️ ۲۹ آذر ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۱۷ جمادیالثانی ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 19 دسامبر 2024 میلادی
📖 حدیث امروز:
✳️ امام باقر عليهالسلام:
گرامىترين شما نزد خداوند، كسى است كه بيشتر به همسر خود احترام بگذارد.
📚 وسائلالشيعه، ج۱۵، ص۵۸
اَللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَج اِلٰهیٖ آمّیٖن
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
✨🌙بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
اگر پرده ڪنار برود و به حقایق
واقف شویم بیش از آنڪه خدا
را برای دعـــــاهایی ڪه اجابت
ڪرده شـــــاڪر باشــــیم برای
دعاهایی ڪه #اجابت نڪرده
شـــــاڪریم!
#الحمدلله🤲
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیات۲۵ و ۲۶ سوره #سبأ( صفحه ۴۳۱)
قُلْ لَا تُسْأَلُونَ عَمَّا أَجْرَمْنَا وَلَا نُسْأَلُ عَمَّا تَعْمَلُونَ
بگو: «شما از جرمی که ما کردهایم سؤال نخواهید شد، (همان گونه که) ما در برابر اعمال شما مورد مؤاخذه و پاسخگو نیستیم!
قُلْ يَجْمَعُ بَيْنَنَا رَبُّنَا ثُمَّ يَفْتَحُ بَيْنَنَا بِالْحَقِّ وَهُوَ الْفَتَّاحُ الْعَلِيمُ
بگو: «پروردگار ما همه ما را جمع میکند، سپس در میان ما بحق داوری مینماید و اوست داور (و جداکننده) آگاه!»
♦️عمل و مخصوصا عمل شر و جرم از عامل خود به ديگرى تجاوز نمى كند، و عمل زشت كسى وبالش به غير او نمى رسد. پس كسى هم غیر از خودش باز خواست نمى شود، و بنابر اين ، 👈🏻هرکس مسئول کار خود است 👉🏻، چرا كه نتائج اعمال هر انسانى چه زشت و چه زيبا به 👈🏻خود او ميرسد.
🔹ضمنا اشاره لطيفى به اين نكته نيز دارد كه اگر ما( پیامبر) اصرار به راهنمائى شما داريم نه به خاطر اين است كه گناه شما را پاى ما مينويسند و يا شرك شما ضررى به ما ميزند، ما روى دلسوزى و حقجوئى و حقطلبى بر اين كار اصرار مى ورزيم .
♦️انسان در انتخاب هدف و راه، مجبور آفریده نشده ، اسباب و ملزومات درونی و بیرونی، برای شناخت و انتخاب به او داده شده است، پس میتواند 👈🏻خدا را هدف گیرد و راه 👈🏻رشد یا سعادت را بپیماید، و یا بالعکس متاع قلیل 👈🏻دنیای زود گذر را هدف قرار دهد و راه 👈🏻گمراهی و هلاکت را بپیماید، و هر هدف و راهی هم که انتخاب نمود و پیمود و هر کاری هم که کرد، به نتایج همان میرسد.
🔹اما، نکتهی قابل، توجه این است که موضوع👈🏻 «عقیده» با مسأله ی👈🏻«راه و عمل» متفاوت است.
هیچ کس نمیتواند در #عقیده ، کسی را به زور مؤمن به توحید و معاد نماید [اگر چه پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله باشند]، و هم چنین کسی نمیتواند دیگری را به زور به کفر و شرک بکشاند [اگر چه ابلیس لعین باشد]
♦️اما در عرصهی "عمل"، در بسیاری از موارد، تضاد اهداف و منافع پیش میآید که موجب تزاحم (ایجاد مزاحمت برای یک دیگر) میگردد و بالتبع تنش و درگیری، حمله و دفاع، تشویق یا ممانعت و ... به وجود میآورد.
🔹پس، در اینجا مسئله "حقوق" یا همان احکام مطرح است. و در تمام دیدگاهها نیز تمامی آزادیها (حتی فردی)، محدود هستند و در 👈🏻چارچوب عدم نفوذ و تعدی به حقوق دیگران👉🏻 تعریف میشوند؛ و اگر تعدی و ظلمی واقع شد، حتماً باید با آن مقابله شود و ظالم نیز در همین دنیا، محکوم و مجازات شود.
البته کیفر اخروی، در روز محشر، در محضر خدا و با داوری او صورت میپذیرد. داوری که بفرمودهی امیرالمؤمنین علیه السلام، خودش شاهد نیز هست.
♦️پس اگر ميبينيد امروز همه با هم آميخته اند و هر كسى ادعا ميكند من بر حقم و اهل نجاتم ، اين وضع براى هميشه ادامه پيدا نخواهد كرد، و روز جدائى صفوف سرانجام فرا خواهد رسيد، چرا كه ربوبيت پروردگار چنين اقتضا ميكند كه سره از ناسره و خالص از ناخالص و حق از باطل سرانجام جدا شوند، و هر كدام در بستر خويش قرار گيرند.
🔹اكنون بينديشيد در آن روز چه خواهيد كرد؟ و در كدامين صف قرار خواهيد گرفت ؟ و آيا پاسخى براى سوالات پروردگار در آن روز آماده كرده ايد؟!
در پايان آيه براى اينكه روشن سازد اين كار قطعا شدنى است مى افزايد: اوست داور و جدا كننده آگاه👈🏻 «و هو الفتاح العليم»
اين دو نام كه از اسماء الحسنى الهى است
♦️كلمه ى «فتح» به معناى برطرف كردن پیچیدگى است، خواه در ظاهر باشد مثل باز كردن قفل و خواه در باطن مثل خاتمه دادن به نزاع.
🔹بنابراين اگر در مورد جداسازى صفوف مخصوصا در آنجا كه همه با هم آميخته اند اين واژه به كار رفته ، به خاطر همين است ، چرا كه علاوه بر جداسازى در ميان آنها قضاوت و داورى كه يكى از معانى 👈🏻«فتح» است نيز انجام ميگيرد و هر كدام را به آنچه استحقاق دارد جزا ميدهد.🌸🍃🌸🍃🌸
#تفسیر_قرآن
#سبا
#تدبر
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
نکته هایی از آیات ۳۱ تا ۳۳ سوره مبارکه سبأ( صفحه ۴۳۲)
🍀۱- كفّار به خاطر لجاجت، هرگز حاضر به ایمان آوردن نیستند. «و قال الّذین كفروا 👈🏻لننؤمن»( لن نشانه نفی ابدیست)
🍀۲- كفّار در واقع هیچ یك از كتب آسمانى را قبول نداشتند. «لن نؤمن 👈🏻بهذا القرآن و لا 👈🏻بالّذى بین یدیه»
🍀۳- ترسیم صحنههاى سخت قیامت، بهترین وسیلهى تربیت است. «موقوفون عند ربّهم»
🍀۴- صحنهى قیامت، صحنهى گفتگو و جدال است. «يَقُولُ الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا لِلَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا...قَالَ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا لِلَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا...»
🍀۵- در قیامت، مجرمان در پى توجیه گناه خود، به بزرگان خود مىگویند: اگر شما نبودید ما این همه گناه نمىكردیم. «لَوْلَا أَنْتُمْ لَكُنَّا مُؤْمِنِينَ»
🍀۶- مستکبران در قیامت، در رد نظر مستضعفان، خودِ آنان را مردمانى مجرم معرّفى خواهند کرد. «قَالَ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا لِلَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا أَنَحْنُ صَدَدْنَاكُمْ عَنِ الْهُدَى بَعْدَ إِذْ جَاءَكُمْ بَلْ كُنْتُمْ مُجْرِمِينَ »
🍀۷- جامعهى فاسد و افراد مستكبر، انسان را 👈🏻مجبور به انحراف نمىكند. «أَنَحْنُ صَدَدْنَاكُمْ عَنِ الْهُدَى بَعْدَ إِذْ جَاءَكُمْ - بَلْ كُنْتُمْ مُجْرِمِينَ»
🍀۸- مستکبران در قیامت، اعتراض مستضعفان را در ایجاد گمراهى با قاطعیت تمام رد خواهند کردو خود را مانع حق پذیرى مستضعفان در دنیا نخواهند دانست.. «قَالَ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا لِلَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا أَنَحْنُ صَدَدْنَاكُمْ عَنِ الْهُدَى بَعْدَ إِذْ جَاءَكُمْ بَلْ كُنْتُمْ مُجْرِمِينَ» (استفهام در «أنحن» انکارى است.)
🍀۹- در قیامت نمىتوان گناه خود را به گردن دیگران انداخت. «بَلْ 👈🏻كُنْتُمْ مُجْرِمِينَ »
🍀۱۰- همیشه گروهى مستکبر در جوامع بشرى وجود دارند که گروه دیگر را به استضعاف مى کشانند. «قَالَ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا لِلَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا»
🍀۱۱- مستضعفان گمراه و مؤاخذه شده در قیامت، در دنیا از هدایت برخوردار بودند; لکن آن را نپذیرفته اند. «قَالَ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا لِلَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا أَنَحْنُ صَدَدْنَاكُمْ 👈🏻عَنِ الْهُدَى 👈🏻بَعْدَ إِذْ جَاءَكُمْ »
🍀۱۲- بالاترین رسوایى آن است كه مجرمان بزرگ به انسانهاى زیر دست لقب مجرم بدهند. «بل كنتم 👈🏻مجرمین»
🍀۱۳- مستكبران، تلاش شبانه روزى دارند. «وَقَالَ الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا لِلَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا بَلْ مَكْرُ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ إِذْ تَأْمُرُونَنَا أَنْ نَكْفُرَ بِاللَّه»
🍀۱۴- انحراف فكرى و فرهنگى جامعه، نتیجهى كار مداوم دشمنان مستكبر است. «مكر الیل و النهار اذ تأمروننا»
🍀۱۵- برخورد مستكبران با زیردستان خود، برخورد امر و نهى است، نه دعوت و ارشاد. «تَأْمُرُونَنَا أَنْ نَكْفُرَ بِاللَّه»
🍀۱۶- پشیمانى در قیامت سودى ندارد. «اسروا الندامة... جعلنا الاغلال»
🍀۱۷- عذابهاى الهى با عملكرد كفّار متناسب است.«هَلْ يُجْزَوْنَ 👈🏻إِلَّا مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ »🌸🍃🌸🍃🌸
#تفسیر_قرآن
#سبا
#تدبر
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۳۹ سوره سبأ
«بگو: بدون شك، پروردگارم براى هر كس از بندگانش كه بخواهد روزى را گشایش مىدهد، و یا براى او تنگ (و محدود) مىگرداند و هر چه را (در راه او) انفاق كردید پس او (عوضش را) جایگزین مىكند و او بهترین روزىدهندگان است.»
اموال خود را بيمه الهى كنيد!
🍃🌸 تمام اموال ما قطعا در معرض زوال است و خواه ناخواه از دست ما بيرون خواهد رفت ، و انفاق كردن در راه خدا يكنوع وام دادن به او است ، و ضامنى بسيار معتبر يعنى خداوند بزرگ فرموده : و ما انفقتم من شى ء فهو يخلفه : هر چه را انفاق كنيد عوضش را ميدهد و در عين حال املاك خود را نزد ما گروگان گذاشته
رزق ، در سعه و ضيقش به دست خدا است ، خدايى كه اگر كم روزى دهد، خزينه اش زياد نمى شود، و اگر زياد بدهد خزينه اش كم نمى گردد،
خدائی که«خیر الرّازقین» است:
همه چیز به دست اوست و مىتواند ببخشد، بخل ندارد، به همه مىبخشد.
بخشش او، بى منّت و بى توقّع است.
دائمى است.
نیازها را مىداند و چیزهایى مىبخشد كه دیگران توان بخشیدن آن را ندارند!
او اگر روزى مى دهد، بلا عوض و صرفا از در جود و سخا مى دهد
او رازق حقيقى است .🌸🍃
#تفسیر_قرآن
#سبا
#تدبر
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه۳۵تا ۳۷ سوره #سبأ( صفحه۴۳۲)
♻️ آیه ۳۵ به منطق پوشالى ثروتمندان اشاره میکند ، که گفتند: اینکه ما هم اموال فراوان داریم ، هم نیروی انسانی زیاد ، بدلیل مقام و موقعیت ما نزد خداوند است و او به ما بیشتر از بقیه لطف کرده و چون نور چشمی خدائیم هرگز مجازات نخواهیم شد ! اگر ما مطرود درگاه او بوديم چرا اين همه نعمت به ما داده؟! خلاصه آبادى دنياى ما دليل روشنى بر آبادى آخرت ماست !
♻️ آیه ۳۶ خاطر نشان میکند که هرگز نبايد وسعت روزى را دليل بر سعادت ، و تنگى روزى را دليل بر شقاوت شمرد اما اكثر مردم از اين واقعيت بيخبرند
♻️ سپس با صراحت بيشترى همين معنى را تعقيب كرده ، مى گويد: هرگز چنان نيست كه اموال و اولادتان شما را نزد ما مقرب سازد
در آیه ۳۷ معيار اصلى ارزش انسانها و آنچه مايه تقرب به درگاه خدا ميشود، را 👈🏻ايمان و عمل صالح میداند. و اینکه تفاوت انسانها در پيشگاه خدا، به تفاوت درجات ايمان و مراتب عمل صالح آنها است.
معیارهای ارزشی دروغین:
♻️دنيا پرستانِ مغرور ارزش را تنها منحصر در مال و قدرتهاى مادى و نفرات خود ميدانند، حتى معيار شخصيت در پيشگاه خدا را در اين چهار چوب ، تصور ميكنند چنانكه نمونه هاى فراوان از آنها در قرآن مجيد به چشم ميخورد؛
🍃۱- فرعون جبار و زر و زورپرست به اطرافيانش مى گويد: من باور نميكنم موسى از طرف خدا باشد اگر راست مى گويد پس چرا دست بند طلا به او داده نشده است ؟!
«فَلَوْلَا أُلْقِىَ عَلَيْهِ أَسْوِرَةٌ مِّن ذَهَبٍ»(سوره زخرف آيه۵۳).
او حتى نداشتن چنين زر و زيورى را دليل بر پستى مقام موسى مى شمرد و مى گويد:
«أَمْ أَنَاْ خَيْرٌ مِّنْ هَذَا الَّذِى هُوَ مَهِينٌ وَلَا يَكَادُ يُبِينُ»(سوره زخرف آيه۵۲).
🍃۲- مشركان عصر پيامبر از اينكه قرآن به مرد تهيدستى نازل شده تعجب ميكردند، و ميگفتند:
«لَوْلَا نُزِّلَ هَذَا الْقُرْآنُ عَلَى رَجُلٍ مِّنَ الْقَرْيَتَيْنِ عَظِيمٍ»: چرا اين قرآن بر شخصيت بزرگ و مرد ثروتمندى از سرزمين مكه يا طائف نازل نشده است ؟! (زخرف آيه۳۱).
🍃۳- بنى اسرائيل به (اشموئيل ) پيغمبر زمانشان در مورد انتخاب (طالوت ) به فرماندهى لشكر ايراد كردند، و گفتند:
«وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِنْ الْمَالِ» : ما از او به فرماندهى و حكومت سزاوارتريم ، چرا كه از دودمان معروفيم ، بعلاوه طالوت ثروتى ندارد؟! (۲۴۷سوره بقره).
🍃۴- مشركان ثروتمند قوم نوح به او ايراد كردند که چرا اين افراد اراذل و پست اطراف تو را گرفته اند؟! و منظورشان از پستى ، نداشتن مال و ثروت بود!
«قَالُواْ أَنُؤْمِنُ لَكَ وَاتَّبَعَكَ الْأَرْذَلُونَ»: آيا ما به تو ايمان بياوريم در حالى كه اراذل به تو ايمان آورده اند؟! (۱۱۱سوره شعراء).
🍃۵- همين ايراد را ثروتمندان مكه به پيامبر اسلام كردند كه از چه رو اطراف تو را پا برهنه ها گرفته اند؟ ما حتى از بوى بدن اينها ناراحت ميشويم ، اگر آنها را از خود برانى ما در كنار توئيم !
♻️ قرآن در سوره كهف سخت به آنها مى تازد، با شديدترين لحنى آنها را تهديد ميكند، و به پيامبر دستور ميدهد: تو بايد با مردانى همنشين باشى كه هر چند تهيدستند اما قلبشان مملو از عشق خدا است و صبح و شام رو به درگاه خدا مى آورند، و جز او كسى را نمى خواهند، اى پيامبر با اينها باش و هرگز روى از اينها مگردان «وَاصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَ وَةِ وَالْعَشِىِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ وَلَا تَعْدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ» (۲۸كهف ).
♻️ روى اين جهات نخستين و مهمترين گام اصلاحى انبياء در هم شكستن 👈🏻اين چارچوب هاى ارزشى دروغين بود، آنها محور شخصيت را از اموال و اولاد و ثروت و جاه و شهرت قبيله و فاميل به 👈🏻تقوا و ايمان و عمل صالح مبدل ساختند.
♻️آيه شريفه «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ» كه به صورت يك شعار اسلامى درآمده ، بيانگر همين انقلاب فكرى و ارزشى است.
🌸🍃🌸🍃🌸
#تفسیر_قرآن
#سبا
#تدبر
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیهٔ ۴۶ سوره سبأ ( صفحه ۴۳۳)
قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا مَا بِصَاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ
بگو من فقط به شما يك اندرز مى دهم كه دو دو و به تنهايى براى خدا به پا خيزيد سپس بينديشيد كه رفيق شما هيچ گونه ديوانگى ندارد او شما را از عذاب سختى كه در پيش است جز هشداردهنده اى [بيش] نيست
💧كلمات و تعبيرات این آیه هر كدام اشاره به مطلب مهمى است :
🩸۱- جمله «اعظكم» در حقيقت بيانگر اين واقعيت است كه من خير و صلاح شما را در اين سخن در نظر ميگيرم .
💧۲- ريشه تمام اصلاحات فردى و جمعى به كار انداختن 👈🏻انديشه هاست ، مادام كه فكر ملتى در خواب است مورد هجوم دزدان و سارقان دين و ايمان و آزادى و استقلال قرار ميگيرند.
🩸۳- تعبير به «قيام» در اينجا به معنى آمادگى براى انجام كار است.
💧۴-تعبير «لله» بيانگر اين معنى است كه قيام و آمادگى بايد انگيزه الهى و اخلاص داشته باشد.
🩸۵- تعبير به «مثنى و فرادى» اشاره به اين است كه انديشه و تفكر بايد دور از غوغا و جنجال باشدچون غوغا فكر و شعورى ندارد، وقتى بپا شد، غالبا حق را مى ميراند، و باطل را زنده مى كند.
💧۶- فرمان میدهد : «تتفكروا» اما در چه چيز؟ مطلق است ، يعنى در همه چيز! در هر كار بايد نخست انديشه كرد.
🩸۷- تعبير «صاحبكم» در مورد شخص پيغمبر ،اشاره به اين است كه او براى شما چهره ناشناخته اى نيست ، او ساليان دراز در ميان شما بوده!
💧۸- «جنة» از ماده «جن» به معنى ستر و پوشش است و مجنون چنان است كه گوئى عقلش پوشيده شده ، گويا ميخواهد اين حقيقت را بيان كند كه دعوت كننده به انديشه و بيدارى فكر چگونه ممكن است خود مجنون باشد؟!
🩸۹- تعبير «بين يدى عذاب شديد» اشاره به اين است كه قيامت چنان نزديك است كه گوئى پيش روى شما است ، و به راستى در برابر عمر دنيا نيز چنين است.
💧آيا چنين آئينى را كه نه تنها در اينجا بلكه در موارد بسيار زيادى همين دعوت را تكرار كرده متهم کردن به تخدير افكار ، مضحك نيست ؟! به خصوص اينكه مى گويد نه فقط در حال تنهائى و انفرادى انديشه كنيد، بلكه به صورت دو نفرى و با معاضدت يكديگر بتفكر پردازيد، محتواى دعوت انبياء را بشنويد، دلائل آنها را مورد مطالعه قرار دهيدو اگر با عقل شما هماهنگ بود پذيرا شويد..
🌸🍃🌸🍃🌸
#تفسیر_قرآن
#سبا
#تدبر
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴اخبار غیر رسمی از آتشسوزی در ناو هواپیمابر آمریکا در پی حمله یمنیها
♦️وبگاه الهدهد به نقل از رسانههای اسرائیلی از درگیری شدید بین نیروی دریایی یمن، ناو هواپیمابر آمریکایی و چند ناوشکن آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و دریای عرب خبر داد.
♦️به گفته این رسانهها، آتشسوزی در ناو هواپیمابر آمریکایی پس از هدف قرار گرفتن تعداد زیادی موشک و پهپاد یمنی در دریای سرخ رخ داده است.
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
👆هبوط به روایت تصویر!
♦️به پاهای دراز شده نرگس محمدی در برابر مهدی نصیری دقت کنید؛ برای پذیرش یک حزب اللهی سابق در اردوگاه اپوزیسیون، او را چنین تحقیر میکنند تا راهی برای برگشت نداشته باشد.
⁉️ارزشش را داشت، آقای نصیری؟!
چنین تحقیرتان کردند؟فاعتبروا...
👆این عکس مرا یاد عبدالله ابن عمر انداخت...
با دست علی بیعت نکرد؛ مجبور شد با پای حجاج بیعت کند!
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔴یمن: عملیات نظامی ما در حمایت از غزه ادامه خواهد داشت
♦️محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله: بمباران تأسیسات غیرنظامی توسط آمریکا و اسرائیل حقیقت نفاق غرب را آشکار می کند.
♦️عملیات نظامی ما در حمایت از غزه ادامه خواهد داشت وتا زمانی که نسل کشی در غزه متوقف نشود، تشدید تنش را با تشدید تنش پاسخ خوهیم داد.
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 آسمان شهر تل آویو پایتخت اسرائیل با موشکهای یمنی، روشن شد
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir