eitaa logo
کوی جانان صاحب الزمان علیه السلام
564 دنبال‌کننده
8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
428 فایل
یا صاحب الزمان آمده ام کو به کو، تا که رسم به کوی تو ای کرم از تو جلوه گر، مرانیم ز کوی خود جهت پاسخ گویی 👇 09106195811 —@AhmadyHamID نقل مطالب کانال با ذکر صلوات جایز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجاب وسیله ای برای گوهر وجودی زن است این آیه، آیه است «یا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا» آیه ٣٣ سوره ی احزاب است آیه ای که از رسول خدا صلی الله علیه و آله می خواهد به زنان و دختران خود و زنان اهل ایمان بگوید «یُدنینُ علیهِنَّ مِن جلابِیبِهِنَّ» چادرهایشان را بر خود فرو پوشند [تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابر دید نامحرمان قرار نگیرد.] بعد در ادامه آیه برای پوشش،دو حکمت بیان می کند: ١. «ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ » چون حجاب باعث می شود؛ که زن به گوهر وجودیش و ارزش‌های اخلاقی اش شناخت شود، نه به های ظاهریش! خداوند سبحان، در وجود زن، گوهرهای عرشی قرار داده که جز در حجاب و پوشش زینت های ظاهری او، آشکار نمی گردد یکی از آن گوهر های عرشی مقام زن است که مقامی آسمانی و اعطايي، از طرف است؛ اگرخداوند ربُّ العالمین است مادر هم از طرف خدا، ربّ و مربی اهل خانه است اوست که با تمام وجود و با شیره ی جانش به تربیت اهل خانه همت می گذارد. این مقام مربیگری، به کمال نمی رسد، مگر این که گوهر وجودی زن، در صدف قرار گیرد. ٢.فَلَا يُؤْذَيْنَ چون حجاب به زن، می دهد تا کمالات درونیش را بالفعل کند.و ارزش‌های خدا دادیش را با تربیت انسان های شایسته آشکار نماید کوی جانان صاحب الزمان علیه السلام @emamzadehazezollah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃﷽ا🌸🍃 ‌‌‌‌‌‌‌روزى یکى از مؤمنین به نام ابراهیم جمّال خواست نزد وزیر هارون الرّشید – یعنى ؛ علىّ بن یقطین – برود؛ ولیکن علىّ بن یقطین از پذیرش و ملاقات با ابراهیم امتناع ورزید❗️ پس از آن ، ایّام ذى الحجّه فرا رسید و علىّ بن یقطین جهت انجام مناسک حجّ، عازم مدینه منوّره و مکّه معظّمه گردید. هنگامى که به مدینه رسید، خواست به زیارت و ملاقات علیه السلام شرفیاب شود، همین که جلوى منزل حضرت رسید و اجازه ورود خواست ، امام علیه السلام از پذیرش و ملاقات با او امتناع ورزید. روز دوّم نیز علىّ بن یقطین آمد و اجازه ورود خواست ؛ ولى حضرت باز هم نپذیرفت . پس به غلام حضرت گفت : به مولایم بگو که من از علاقه مندان مخلص شما هستم و این همه راه را براى زیارت شما آمده ام ، گناه و خلاف من چیست ، که مرا نمى پذیرى ؟! هنگامى که غلام ، گفته علىّ بن یقطین را براى امام کاظم علیه السلام بازگو کرد، آن حضرت برایش چنین پیغام فرشتاد: ✍چون ملاقات با ابراهیم جمّال شتر چران را نپذیرفتى ، و تو دل او را شکستى و ناامیدش کردى و او از تو آزرده خاطر بازگشت .  باید بدانى که خداوند هم اعمال تو را مقبول درگاهش قرار نخواهد داد؛ مگر آن که ابراهیم جمّال از تو راضى و خوشنود گردد. علىّ بن یقطین به غلام گفت : به مولایم بگو: در این موقعیّت چگونه ابراهیم را پیدا کنم ؟ من در شهر مدینه هستم و او در شهر کوفه مى باشد. فرمود: هنگامى که شب فرا رسید، بدون آن که کسى مطّلع شود، تنها به قبرستان بقیع برو، آن جا شترى آماده است ، سوار آن شو و به کوفه برو. علىّ بن یقطین طبق فرمان حضرت ، شبانه وارد قبرستان بقیع شد و سوار بر شتر گردید و عازم کوفه شد؛ پس درب منزل را کوبید و گفت ، من علىّ بن یقطین هستم . ابراهیم جمّال از درون خانه گفت : علىّ بن یقطین را با من چه کار است ؟ و براى چه این جا آمده است ؟! علىّ بن یقطین پاسخ داد: موضوع بسیار مهمّ است ، و آن قدر اصرار ورزید تا آن که ابراهیم آمد و درب منزل را گشود و علىّ، وارد منزل شد. همین که علىّ بن یقطین وارد منزل ابراهیم گردید ، اظهار داشت : و مولایم ، حضرت موسى بن جعفر علیهما السلام از ملاقات با من خوددارى نمود؛ مگر آن که تو از من راضى شوى و مرا مورد عفو و بخشش خود قرار بدهى . ابراهیم ساربان گفت : خداوند از تو راضى باشد، علىّ پاسخ داد: رضایت خداوند نیز در خوشنودى تو است ، و سپس افزود: اگر تو از من ناراحت نیستى و مى خواهى خوشحال برگردم ، باید پاى خود را بر صورت من بگذارى . و با اصرار فراوان ابراهیم تقاضاى او را پذیرفت ؛ و آن گاه علىّ روى زمین خوابید و ابراهیم پاى خود را روى صورت او گذاشت ؛ سپس جانب دیگر صورتش بر خاک نهاد و گفت : طرف دیگر صورتم را نیز پایمال کن . و چون ابراهیم پاى خود را بر صورت علىّ بن یقطین نهاد، علىّ به طور مکرّر مى گفت : خدایا، تو شاهد و گواه باش . پس از آن ، از حضور ابراهیم خداحافظى نمود و چون به مدینه رسید و جلوى منزل علیه السلام آمد، حضرت او را پذیرفت و به درون منزل راه یافت . 📚بحارالا نوار: ج ۴۸، ص ۸۵ کوی جانان صاحب الزمان علیه السلام @emamzadehazezollah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖حب به مال و مقام تمام دین انسان را نابود می‌کند 🔸 در روایات داریم حب به مال و حب به مقام اگر در کسی نفوذ کنند، همه‌ی دین او را هلاک خواهند کرد؛ زودتر از این‌که دو گرگ، یک گله‌ی بی‌صاحب را بدرند! 🔸 تعبیر روایت خیلی زیباست؛ چون گرگ این‌گونه است که وقتی وارد گله‌ای می‌شود، این‌طور نیست که یکی را بخورد و وقتی سیر شد، به‌دنبال کار خود برود؛ بلکه اول همه‌ی گوسفندان را زخمی می‌کند و روی زمین می‌اندازد، بعد که سبُعیّتش آرام گرفت، شروع به خوردن یکی از آن‌ها می‌کند تا سیر شود. حب به جاه و مال هم این‌طور نیست که فقط اعتقاد به نبوت یا امامت را سست کند و بعد از بین برود؛ بلکه وقتی این تعلق‌ها بیایند، ریشه‌ی همه‌ی اعتقادات را می‌زنند و تمام دین انسان را نابود می‌کنند. هم اعتقادات، از مبدأ تا معاد را خراب می‌کنند و هم التزامات انسان به فروع را سست کرده و نماز و روزه را از بین می‌برند. 📚 رسائل بندگی، رساله‌ی دوم: حب به دنیا، ص ۲۴۲، آیت الله مجتبی تهرانی کوی جانان صاحب الزمان علیه السلام @emamzadehazezollah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارتی که هر روز پس از نماز صبح مولای ما علیه السلام به آن زیارت می شود و حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره مقید بودند که هر روز آن را بخوانند. ✨﷽ اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلَايَ صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ، عَنْ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ، فِي مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا وَ بَرِّهَا وَ بَحْرِهَا وَ سَهْلِهَا وَ جَبَلِهَا، حَيِّهِمْ وَ مَيِّتِهِمْ، وَ عَنْ وَالِدَيَّ وَ وُلْدِي وَ عَنِّي، مِنَ الصَّلَوَاتِ وَ التَّحِيَّاتِ، زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ وَ مِدَادَ كَلِمَاتِهِ‏ وَ مُنْتَهَى رِضَاهُ،  وَ عَدَدَ مَا أَحْصَاهُ كِتَابُهُ، وَ أَحَاطَ بِهِ عِلْمُهُ، اللَّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي كُلِّ يَوْمٍ عَهْدًا وَ عَقْدًا وَ بَيْعَةً لَهُ فِي رَقَبَتِي، اللَّهُمَّ كَمَا شَرَّفْتَنِي بِهَذَا التَّشْرِيفِ وَ فَضَّلْتَنِي بِهَذِهِ الْفَضِيلَةِ وَ خَصَصْتَنِي بِهَذِهِ النِّعْمَةِ، فَصَلِّ عَلَى مَوْلَايَ وَ سَيِّدِي صَاحِبِ الزَّمَانِ، وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَشْيَاعِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ، وَ اجْعَلْنِي مِنَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ، طَائِعًا غَيْرَ مُكْرَهٍ، فِي الصَّفِّ الَّذِي نَعَتَّ أَهْلَهُ فِي كِتَابِكَ، فَقُلْتَ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصُوصٌ، عَلَى طَاعَتِكَ وَ طَاعَةِ رَسُولِكَ وَ آلِهِ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ، اللَّهُمَّ هَذِهِ بَيْعَةٌ لَهُ فِي عُنُقِي إِلَى يَوْمِ القیامة کوی جانان صاحب الزمان علیه السلام @emamzadehazezollah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 جایگاه استثنایی حضرت علی علیه‌السلام 🔻پيامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله: یَا عَلِیُّ لَوْ أَنَّ عَبْداً عَبَدَ اللَّهَ مِثْلَ مَا قَامَ نُوحٌ فِی قَوْمِهِ وَ کَانَ لَهُ مِثْلُ أُحُدٍ ذَهَباً فَأَنْفَقَهُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ مُدَّ فِی عُمُرِهِ حَتَّى حَجَّ أَلْفَ عَامٍ عَلَى قَدَمَیْهِ ثُمَّ قُتِلَ بَیْنَ الصَّفَا وَ الْمَرْوَةِ مَظْلُوماً ثُمَّ لَمْ یُوَالِکَ یَا عَلِیُّ لَمْ یَشَمَّ رَائِحَةَ الْجَنَّةِ وَ لَمْ یَدْخُلْهَا ❇️ یا علی، اگر بنده‌ای خداوند را عبادت کند همانند اموری که حضرت نوح (ع) در میان قومش انجام داد و همین طور به اندازه کوه احد طلا داشته باشد و در راه خداوند انفاق کند و همین طور آنقدر عمر کند تا اینکه هزار سال به صورت پای پیاده حجّ انجام دهد و سپس در بین صفا و مروه مظلوم کشته شود در حالی که تو را مولی قرار نداده، یا علی، بوی را استشمام نخواهد کرد و در بهشت داخل نخواهد شد. 📚 بحارالأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج ‏27، ص 19 ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• کوی جانان صاحب الزمان علیه السلام @emamzadehazezollah
*حلالِ طَیّب* گوشت حیوانات حلال گوشت برای حلیت أکل نیاز به ذبح دارد وگرنه بدونه ذبح شرعی در حکم مردار و نجس است بنابراین حیوان حلال گوشت بعد از ذبح و جان دادن حلال و پاک می شود مگر اینکه نجاست خوار شده باشند که با ذبح گوشتشان حلال نمی شود. ذبح شرعی در حیوانات حرام گوشت، هم اثر دارد. اثر ذبح شرعی در حیوانات حرام گوشت، این است بعد از ذبح و جان دادن فقط بدنشان پاک می شود مگر سگ، خوک، فیل، خرس، بوزینه، موش، و حیواناتی مانند مار و سوسمار که داخل زمین زندگی می کنند. ذبح شرعی پنج شرط دارد‌ که عبارتند از: ١. کسی که ذبح می کند باید مسلمان باشد و اظهار دشمنی با اهل بیت پیغمبر صلی الله علیه و آله نکند، فرقی نمی کند زن باشد یا مرد. ٢. ذبح باید با چیزی از جنس آهن باشد ٣. در موقع ذبح، جلوی بدن حیوان رو به قبله باشد ۴.هنگام ذبح و به نیت ذبح، نام خدا، برده شود ۵. بعد از ذبح حیوان حرکتی بکند که معلوم شود زنده بوده. همراهان گرامی لطفا احکام ذبح، نَحر، صید و شکار، در حیوانات حلال گوشت اعم از وحشی و اهلی را در رساله مراجع پیگیری بفرمایید. توضیح المسائل مراجع، ج٢ ص۵۶٨_۵٩۴ سئوال شماره ١٠ لطفا بنویسید اثر ذبح شرعی در هر یک از حیوانات زیر چیست؟ سگ، گاو، موش، شترنجاست خوار، پلنگ، عقاب، کبوتر کوی جانان صاحب الزمان علیه السلام @emamzadehazezollah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای مرد غَیور رو منم حساب کن! واسه ی ظهور رو منم حساب کن! اصلاً همه جور ! گروه سرود کوی جانان صاحب الزمان علیه السلام @emamzadehazezollah