eitaa logo
امام زمان سلام الله علیه ✨
515 دنبال‌کننده
864 عکس
157 ویدیو
34 فایل
💠ترویج معارف اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین ..بیان قران کریم و روایات ..پخش زنده توسط اساتید برجسته در مناسبت های مذهبی و دوشنبه شب ها و جمعه بعدازظهرها به نیت تعجیل در فرج و خشنودی امام زمان سلام الله علیه کپی ازاد خادم کانال @Ya_mahde_adrekni
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اجتهاد
23.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙نگاهی متفاوت به سیره امام محمد باقر (علیه‌السلام) ✔️استاد سید احمد مددی با اشاره به تاریخ و سیره امام محمد باقر علیه‌السلام، برخی از مقاطع زندگی سراسر نور این امام بزرگوار را تحلیل می‌کند. . 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
ح.mp3
4.89M
🎙فـایل صـوتـی شور|‌ از غیر تو... ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ هیئــت‌محفــل‌شــاه‌علقمــه @hamedesmaeili_ir
09 (1).mp3
8.01M
🎙فـایل صـوتـی شور| سبّح اسم... بیست و یکم رمضان ١٤٤٤ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ هیئــت‌محفـل‌شــاه‌علقمــه @hamedesmaeili_ir
747a256de041e69ec636f0c1a30567a550576138-480p-740_320kbps.mp3
10.08M
ان فی الجنه نهرا من لبن لعلی و حسین و حسن کل من کان محبا لهم یدخل الجنة من غیر حزن
در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (صلوات الله و سلامه علیها) نائب الزیارة عزیزان بودم🌸🌷
aac_rayatalmohammadNew Projectkff.mp3
5.69M
حضرت حجت الاسلام والمسلمین   حـاج شـیخ مـهـدے تـهـرانــے ‍ 🌹 احب القاب در نزد امیرالمؤمنین علیه السلام 🌹 امام علی گفتن، خلاف دستور ائمـہ اطهار علیهم السلام است! 🌹 تبلیغ غدیر واجب است اگر چه فقها آن را قید نکرده باشند! @SheikhMahdiTehrani
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
📓آثار و تصنیفات شیخ مفید رحمة الله علیه 3⃣رساله اقسام المولی فی اللسان 🔻از دیگر آثار مهجور شیخ مفید همین رساله است که نجاشی از آن به "كتاب أقسام مولى في اللسان " تعبیر کرده است. شیح در این رساله اقسام مولی و احتمالات معانی مختلف آن را در رابطه با حدیث غدیر بررسی می کند. ⬅️به اعتقاد شیخ مولی در لغت عرب ۱۰ معنی دارد که معنای حقیقی و اصلی آن "اولی به تصرف" است که باقی معانی مجازی است و با این معنای حقیقی علقه و ارتباط دارند ⬅️شیخ مفید معتقد ا‌ست حدیث غدیر نص جلی و صریح در وجوب طاعت امیرالمومنین و امامت حضرت است ⬅️شیخ سپس تک تک معانی محتمل را بر روی حدیث غدیر بررسی کرده و مردود می داند مثل برده یا مالک برده یا پسر عمو یا همسایه یا ناصر و... و معتقد است بعضی از این معانی مثل مالک برده یا برده کلا مردود اند و بعضی که احتمال دارند مثل پسر عمو یا ناصر یا محب، این ها نیز مصداق لغو و عبث اند و مثلا پیامبر مردم را جمع نمی کند که بگوید آی مردم علی پسر عموی من است یا همسایه من است! بعضی نیز مثل ناصر و محب عبث بودن شان بخاطر فایده نداشتن تخصیص امیرالمومنین به آن است ⬅️سپس شیخ اشعار افرادی مثل حسان بن ثابت و قیس بن سعد و... استناد می کند که این ها که عرب فصیح بودند از مولی در حدیث غدیر امامت و اولی به تصرف را فهمیدند و پیامبر نیز برداشت شان را تأیید کرد @Talabeh_nevesht110
خداوند در مورد امیرالمومنین با پیامبر هم شوخی ندارد‼️ 🔳پیامبر اکرم(ص و آله) به امیرالمومنین سلام الله علیه فرمود: 🔺لَقَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَیَّ یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ یَعْنِی فِی وَلَایَتِکَ یَا عَلِیُّ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ لَوْ لَمْ أُبَلِّغْ مَا أُمِرْتُ بِهِ مِنْ وَلَایَتِکَ لَحَبِطَ عَمَلِی وَ مَنْ لَقِیَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بِغَیْرِ وَلَایَتِکَ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ غَدَا سُحْقاً لَهُ وَ مَا أَقُولُ إِلَّا قَوْلَ رَبِّی تَبَارَکَ وَ تَعَالَی وَ إِنَّ الَّذِی أَقُولُ لَمِنَ اللَّهِ أَنْزَلَهُ فِیکَ. 🔶خداوند این آیه را بر من نازل کرد: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ»، {ای پیامبر، آنچه از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شده ابلاغ کن. } یعنی ابلاغ ولایت علی: «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» -. مائده / ۶۷ -، {و اگر نکنی پیامش را نرسانده ای. } اگر تبلیغ آن دستور را در مورد ولایت تو نمی رساندم، عملم از بین می‌رفت و حبط و نابود میشد و هر کس خدا را بدون ولایت تو ملاقات کند عملش از بین رفته و عملش موجب فاصله او از خدا می‌شود. من آن چه می‌گویم از جانب خدا است و آنچه می‌گویم، خدا در باره تو نازل کرده است. 📚📕بحارالانوار ج ۲۴، ص ۶۴، ح ۵۰ ✍روایات مانند این روایت بسیار است مثل روایتی که از اهل بیت سلام الله علیهم نقل شده است در معنای آیه «لَئِنْ أَشْرَکْتَ لَیَحْبَطَنَّ عَمَلُکَ وَ لَتَکُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِینَ» -. زمر / ۶۵ - {ای پیامبر اگر شرک ورزی، حتما کردارت تباه و مسلما از زیانکاران خواهی شد.} فرمودند: 🔺آن طور که شما فکر می‌کنید، نیست. وقتی خداوند به پیامبرش وحی کرد که علی علیه السلام را برای مردم به عنوان امام تعیین کند، معاذ بن جبل مخفیانه به سوی پیامبر آمد و گفت: اولی(ابوبکر) و دومی(عمر) را با علی علیه السّلام در خلافت شریک بگردان تا مردم به گفتار شما دلگرم شوند و تو را تصدیق نمایند. 🔺وقتی خداوند این آیه را نازل کرد: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ» -. مائده / ۶۷ - {ای پیامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شده ابلاغ کن} حضرت رسول به جبرئیل شکایت کرد و فرمود: مردم مرا تکذیب می‌کنند و از من نمی پذیرند. خداوند این آیه را نازل کرد: «لَئِنْ أَشْرَکْتَ لَیَحْبَطَنَّ عَمَلُکَ وَ لَتَکُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِینَ» -. زمر / ۶۵ - {اگر شرک ورزی، حتما کردارت تباه و مسلما از زیانکاران خواهی شد. } آیه در این مورد نازل شده است. امکان ندارد که خدا پیامبری را برای جهان بفرستد در حالی که او نسبت به گناهکاران صاحب شفاعت است، آن وقت بترسد از اینکه مشرک به خدایش شود. رسول خدا در نزد خدا مطمئن تر از این بود که به او بگوید «اگر به من شرک ورزی»، با اینکه او برای از بین بردن شرک و ترک بت‌ها و آنچه که با خدا عبادت می‌شد آمد، و همانا منظورش این بود که اشخاص دیگری را در ولایت شریک کنی و این معنی آن است. 📚📕بحارالانوار ج ۲۳ ص ۳۶۳ ح ۲۲ •• @mohadesin_marefat_110 ••