eitaa logo
امام زمان سلام الله علیه ✨
516 دنبال‌کننده
863 عکس
156 ویدیو
34 فایل
💠ترویج معارف اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین ..بیان قران کریم و روایات ..پخش زنده توسط اساتید برجسته در مناسبت های مذهبی و دوشنبه شب ها و جمعه بعدازظهرها به نیت تعجیل در فرج و خشنودی امام زمان سلام الله علیه کپی ازاد خادم کانال @Ya_mahde_adrekni
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
❇️منهج رجالی وثوق صدوری یا تصحیح خبری (قسمت ششم) 🔷شیخ الطائفه طوسی(رحمة الله علیه) و توجه به قرائن 🔻شیخ طوسی نیز مانند استادش شیخ مفید و سایر علمای مکتب بغداد اخبار کتب حدیثی را تقسیم می کند به: ✅خبر متواتر واجب العمل و مفید علم ✅خبر واحد مقرون به قرائن که واجب العمل و مفید علم است ❌خبر واحد فاقد قرینه و غیر مفید علم 📝شیخ طوسی در العدة و الاستبصار چهار قرینه برای صحت خبر و جواز یا وجوب عمل به آن بلکه، ذکر کرده است: 1⃣موافقت خبر با احکام و ادله عقلیه 2⃣موافقت خبر با کتاب الله 3⃣موافقت خبر با سنت متواتره قطعیه 4⃣موافقت خبر با چیزی که اجماع و اتفاق مذهب محقه امامیه بر آن منعقد شده است 🔸البته به تعبیر شیخ در الاستبصار قرائن زیاد اند و این چهار مورد بعضی از این قرائن است که ذکر می کند و قرائن منحصر در این چهار مورد نیستند. ⬅️شیخ طوسی روایت را صرفا بخاطر اینکه راوی آن کذاب یا غالی یا اهل تفویض یا منحرف مثل واقفیه باشد مردود نمی داند و معتقد است در شرایطی حتی خبر فرد کذاب و غالی هم مورد اعتقاد و عمل قرار می گیرد و شیخ قائل است اخبار چنین گروه هایی را می توان با "اعتضاد و استعانت از قرائن" «تصحیح خبری» نمود و من جمله از این قرائن ذکر می کند: روایت آن راوی غالی و کذاب منفرد به او نباشد و ثقه دیگری نیز نقل کرده باشد و قرائن دیگر. 💠البته شیخ طوسی قائل است به مضمون و متن خبر واحد واجب العمل، عمل می شود ولی نمیتوان گفت قطعا قطعا قطعا از معصوم علیه السلام صادر شده است چرا که چه بسا دروغ منتسب به معصوم باشد ولی مضمون آن صحیح و قابل عمل و اعتقاد باشد. 📚العدة في اصول الفقه 📚الاستبصار فیما اختلف من الاخبار @Talabeh_nevesht110
‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ لَا يَزْرَأَنَّ أَحَدُكُمْ بِأَحَدٍ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ فَإِنَّهُ لَا يَدْرِي أَيُّهُمْ وَلِيُّ اللَّهِ هیچ‌کس از شما هیچ آدمی را به چشم حقارت ننگرد چون معلوم نیست کدامشان دوست خدایند. بحار الانوار، ج ۷۲، ص: ۱۴۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
🔍‼️تحریف و سانسور ⚠️ ⬅️مومنین توجه داشته باشند که ترجمه ای که توسط مترجم شیاد نامرد 🔥سید غریب عساکره مجد🔥 برای کتاب شریف «مدینة معاجز الائمه علیهم السلام علامه بحرانی» صورت گرفته تحریفات و سانسور های زیادی صورت گرفته بطوری که این کتاب عربی و ترجمه آن هم از جهت مجلدات هم صفحات بخاطر سانسور و حذفیات زیاد خیلی تفاوت پیدا کرده است. ✂️من جمله از این تحریفات و سانسور ها و به تعبیر اصحّ «بیشرفی ها» تحریفی است که روی روایت ازدواج حضرت قاسم علیه السلام صورت گرفته و مترجم پلید (علیه ما علیه) کاملا آن بخش را حذف کرده و در ترجمه نیاورده است و یا دیگر روایات در فضائل و معجزات امیرالمومنین علیه الصلاة والسلام که حذف شده است!!! 🔻کتب حدیثی ترجمه شده که میخرید خیلی دقت داشته باشید به هر مترجم شیادی و هر انتشاراتی اعتماد نکنید. @Talabeh_nevesht110
‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ الْمُؤْمِنُ يُحْسِنُ فِي عَمَلِهِ كَأَنَّهُ نَاظِرٌ إِلَيْهِ از صفات مؤمن این است که کارهایش را به‌خوبی انجام می‌دهد گویی که کسی ناظر اعمال اوست. بحار الانوار، ج ۶۴، ص: ۳۱۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طلبه ای ک روز عاشورا در کربلا جان داد سید مهدی سمائی پور بح بح چه سعادتی از این مرگ ها خدا روزی مان کند.
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترجمه غلط از روایت 🔍📝اگر به مصدر روایت نگاه شود می بینیم حضرت از پوشیدن «نعل سوداء» نهی فرمودند و ترجمه نعل به کفش اشتباه است! بلکه در عربی از کفش به «خفّ» تعبیر می شود. فلذا پوشیدن نعلین سیاه نهی شده است، اما پوشیدن کفش سیاه به هیچ وجه نهی نشده، بلکه با نگاه به کتب حدیثی می بینیم به پوشیدن کفش سیاه رنگ توصیه نیز شده است.(کافی ج ۶ ص ۴۶۶ ح ۴ بَابُ الْخُفِ) و شیخ حرّ عاملی در کتاب شریف وسائل الشیعه بابی با عنوان استحباب پوشیدن کفش سیاه رنگ دارد.(وسائل الشیعه ج ۵ باب ۴۲ استحباب لبس الخف الاسود). ❎❗️حالا کاری نداریم که استاد مدعی طب اسلامی که نام نمی بریم هم در دروس خارج طبی که دارد مرتکب این ترجمه غلط شده و نتیجه گیری کرده که پوشیدن کفش سیاه رنگ برای سلامت انسان ضرر دارد... @Talabeh_nevesht110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ مَا زَالَ جَبْرَئِيلُ يُوصِينِي بِالْجَارِ حَتَّى ظَنَنْتُ أَنَّهُ سَيُوَرِّثُهُ جبرئیل چندان درباره همسایه به من سفارش کرد که گمان کردم ارث می‌برد. بحار الانوار، ج ۷۱، ص: ۱۵۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا