eitaa logo
🏴امام زمان سلام الله علیه ✨
493 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
374 ویدیو
56 فایل
💠ترویج معارف اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین ..بیان قران کریم و روایات ..پخش زنده توسط اساتید برجسته در مناسبت های مذهبی و دوشنبه شب ها و جمعه بعدازظهرها به نیت تعجیل در فرج و خشنودی امام زمان سلام الله علیه کپی ازاد خادم کانال @Ya_mahde_adrekni
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰باطن آیه شریفه "انهار من خمر" 🌹🌼حضرت امام محمّد باقر علیه السّلام فرمود: ⭕️أَمَّا قَوْلُهُ وَ أَنْهارٌ مِنْ خَمْرٍ لَذَّةٍ لِلشَّارِبِینَ فَإِنَّهُ عِلْمُهُمْ یَتَلَذَّذُ مِنْهُ شِیعَتُهُمْ. 💠اما قول خداوند «وَ أنهارٌ مِّنْ خَمْرٍ لَّذَّةٍ لِّلشَّارِبِینَ» یعنی نهر هایی از خمر که برای نوشندگان مایه لذت است. آن علم ائمه علیهم السّلام است که شیعیان شان با آن به التذاذ و لذت می افتند. 📚بحارالانوار ج ۲۴ ص ۳۲۱ ح ۳۱ 🆔 @mohadesin_marefat_110
🔰مردم در برابر پیام غدیر به سه دسته تقسیم شدند... ❤️🍃حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام فرمود: ⭕️لَمَّا أَوْقَفَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ الْغَدِیرِ افْتَرَقَ النَّاسُ ثَلَاثَ فِرَقٍ فَقَالَتْ فِرْقَةٌ ضَلَّ مُحَمَّدٌ وَ فِرْقَةٌ قَالَتْ غَوَی وَ فِرْقَةٌ قَالَتْ بِهَوَاهُ یَقُولُ فِی أَهْلِ بَیْتِهِ وَ ابْنِ عَمِّهِ. 💠وقتی پیامبر اکرم صلی اللَّه علیه و آله، علی بن ابی طالب را در روز غدیر خم بلند نمود، مردم سه دسته شدند. گروهی گفتند محمّد گمراه شده و بعضی گفتند به باطل گراییده و دسته دیگری گفتند، این از روی خواست و هوی دل خود او در باره اهل بیت و پسر عمویش است. 📚بحارالانوار ج ۲۴ ص ۳۲۳ ح ۳۵ 🆔 @mohadesin_marefat_110
رحم الله حبیبا...mp3
زمان: حجم: 3.8M
رحم الله حبیبا اطفأ الترحال نوره اجر الله نفوسا مطمئنات صبورا ان طواها الهم تابت او اثیبت فشکورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇🏻 😍بهترین کانالِ ایتاروازدست ندید👌🏻
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
🖋بررسی دلالی روایات نهی از قیام کتاب شریف وسائل الشیعة 🔍ادله محکمه قابل اعتناء در این مسأله را شیخ حرّ عاملی(علیه الرحمة) در باب «حکم الخروج بالسیف قبل قیام القائم علیه السلام» آورده است، قبل از شروع بررسی روایات چند نکته عرض می کنیم: 1⃣کسی که با مسلک حدیثی و استنباطی شیخ حرّ عاملی (ره) آشنا و به کتابش وارد باشد می داند که شیخ در جایی که در دلالت روایات، «نزاع و احتمالات مختلفه و تفصیل» باشد دیگر آن باب را با عناوینی صریح چون «تحریم» و «عدم جواز» و «کراهیة» و «وجوب» و «استحباب» نامگذاری نمی کند، بلکه عنوان باب را با «حکم» آغاز می کند و روایات مختلفه را در این مسأله می آورد. چند مورد مثال نیز می زنیم تا گفته نشود که این سخن صرف ادعاء است: ۱. شیخ در رابطه با طواف زنی که نقاب بر صورت دارد عنوان باب را کراهت یا حرمت یا استحباب یا وجوب قرار نمی دهد بلکه «حُکْمِ طَوَافِ الْمَرْأَةِ مُتَنَقِّبَةً» قرار می دهد از آنجا که در نهی روایات وارده احتمالاتی می شود داد که هر کدام مورد قبول اند و خودش نیز در آخر باب می نویسد: إِمَّا مَحْمُولٌ عَلَی الْکَرَاهَةِ أَوْ مَخْصُوصٌ بِالْمُحْرِمَةِ.(وسائل ج ۱۳ ص ۴۲٠) ۲. شیخ در رابطه با فروش مدفوع انسان و حیوان عنوان باب را «حرمت یا جواز» قرار نمی دهد از آنجا که روایات اختلافی است و مسأله نیازمند توضیح و تفصیل است و بعضی روایات گفتند فروش مدفوع بی اشکال است و بعضی روایات گفتند عمل حرامی است، لذا عنوان باب را «حُکْمِ بَیْعِ عَذِرَةِ الْإِنْسَانِ وَ غَیْرِهِ وَ حُکْمِ الْأَبْوَالِ» قرار می دهد و در دلالت روایات و حل اختلاف میان آنان احتمالاتی را بیان می کند. لذا در باب «حکم الخروج بالسیف..» نیز روایات از دلالت های مختلفی برخوردار اند و جای تفصیل دارند. 2⃣در این بررسی بیشتر روی دلالت روایات بحث خواهد شد، اما روی سند روایات تمرکز عمیق نخواهد شد. 3⃣تسمیه ای که شیخ حر عاملی برای باب دارد نیز محتمل وجوه مختلفی است چرا که خارج شدن به شمشیر، آیا مراد جهاد ابتدائی است یا تشکیل حکومت؟ یا زیر بار تسلط حاکم ظالم نرفتن و بیرون کردن او؟ بین این سه مقوله باید تفاوت قائل شد، همچنین باید توجه داشت که در عبارت «خروج» "ابتداء کردن" نهفته است و الا قطعا از ادله اخری واضح است که شمشیر کشیدن برای دفاع هیچ حرمتی ندارد بلکه اگر به آن اقدام نشود مساوی دیاثت و بی غیرتی است که شارع از آن نهی کرده است. اینکه شیخ از تسمیه این باب کدام یک از معانی را قصد کرده است معلوم نیست، ولی بنظر می رسد منظور و مقصود اظهر «زیر بار تسلط حاکم ظالم نرفتن و براندازی حکومت او» است. @Talabeh_nevesht110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴امام زمان سلام الله علیه ✨
┄┅═══✼🦋✼═══┅┄ 🌹 #داستانهای‌بحارالانوار 💚 #‌داستان‌امروز 💌وحشت عمر بن خطاب از غضب امیرالمؤمنین علیه
┄┅═══✼🦋✼═══┅┄ 🌹 💚 💌حضرت فاطمه سلام الله علیها و ارزش تعلیم ☘از امام حسن عسکری علیه السلام زنی خدمت حضرت فاطمه سلام الله علیها رسید وگفت: مادر ناتوانی دارم که در امر نمازش به مسائله ی مشکلی برخورد کرده و مرا خدمت شما فرستاد که سؤال کنم. حضرت فاطمه سلام الله علیها جواب آن مسأله را داد. آن زن همین طور مسأله دیگری طرح کرد تا ده مسأله شد. حضرت همه را جواب داد. سپس آن زن ازکثرت سؤال خجالت کشید و عرض کرد: ای دختر رسول خدا! دیگر مزاحم نمی شوم. ☘حضرت فاطمه فرمود: نگران نباش! باز هم سؤال کن! با کمال میل جواب می‌دهم، زیرا اگر کسی اجیر شود که بار سنگینی را بر بام حمل کند و در عوض آن، مبلغ صد هزار دینار اجرت بگیرد، آیا از حمل بار خسته می‌شود؟ زن گفت: نه! خسته نمی شود، زیرا در برابر آن مزد زیادی دریافت می کند. حضرت فرمود: خدا در برابر جواب هر مسأله ای آن قدر به من ثواب می‌دهد! که بیشتر از اینکه بین زمین و آسمان‌ها پر از مروارید باشد با این حال، آیا باید از جواب دادن به مسأله خسته شوم؟ ☘از پدرم شنیدم که فرمود: (علمای شیعه ی من روز قیامت محشور می‌شوند، و خداوند به اندازه علوم آنان و درجات کوششان در راه هدایت مردم، برایشان ثواب و پاداش در نظر می‌گیرد و به هر کدامشان تعداد یک میلیون حله از نور عطا می‌کند. سپس منادی حق تعالی ندا می‌کند: ای کسانی که یتیمان آل محمد را سرپرستی نمودید، در آن وقت که دستشان به مادرهایشان نمی رسید، ایشان شاگردان و یتیمان آل محمد بودند که در تحت سرپرستی علوم شما به دینداری خویش ادامه دادند وارشاد و هدایت شدند. به اندازه ای که از علوم شما استفاده کرده اند، به شما خلعت می‌شود! حتی به بعضی آنان صد هزار خلعت داده می‌دهند. بعد از اینکه خلعت‌ها تقسیم شده دوباره تکمیل کنید، تا به مقدار سابق شود. سپس دستور می‌رسد دو برابرش کنید همچنین درمورد پیروانش.... ) ☘آنگاه حضرت فاطمه به آن زن فرمود: ای بنده ی خدا! این را بدان که امور دنیوی با کدورت و گرفتاری آلوده است اما نعمتهای اخروی عیب و نقص ندارد. 📚بحار، ج ۲، ص ۳ ┄┅═══✼🦋✼═══┅┄
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
🔗 ⬅️شیخ صدوق(قدس الله روحه) به سند خود از امیرالمومنین صلوات الله علیه نقل می کند که در رابطه با غاصبین خلافت و اهل سقیفه به اصحابش که خواستار جنگ و قیام بودند، فرمود: 🔻این امتی که سخن پیامبر را عمدا ترک کردند و بر خدا دروغ بستند یا تکذیب خدا کردند، بر مخالفت با ما اهل بیت علیهم السلام اتفاق کردند، من با اهل بیتم در این مورد مشورت کردم و آنان صلاح را در سکوت و عدم اقدام جنگی دیدند! خودتان نیز می دانید که چقدر آتش بغض و کینه و نفرت و دشمنی در سینه های این قوم نسبت به خدا و اهل بیت شعله ور می شود و آنان در صدد انتقام جویی از خون هایی هستند که در جاهلیت ریخته شد. 🔷این روایت صریح در نفاق سران سقیفه و طرفداران شان است و چیزی که جالب است اینکه در روایات ما بسیار از این «ثارات جاهلیة و احقاد بدریة» سخن گفته شده است که معلوم می شود دسته از آن منافقین که در ظاهر شهادتین گفتند و داخل زمره مسلمین شدند، کینه شدیدی نسبت به رسول خدا و امیرالمومنین (علیهما و آلهما السلام) داشتند بخاطر جنگ هایی که در آن پدران و برادران مشرک شان توسط لشکر اسلام خصوصا امیرالمومنین در جنگ بدر کشته شدند حتی یزید(علیه اللعنة و العذاب) نیز وقتی در مجلس اش به امام حسین علیه السلام جسارت می کرد سخن از «انتقام از خون های مشرکین که در جاهلیت در جنگ بدر توسط پیامبر و امیرالمومنین ریخته شد» آورده است: لیت اشیاخی ببدر شهدوا... @Talabeh_nevesht110
کاش برفِ حرمت بودم ...