eitaa logo
امام زمان سلام الله علیه ✨
483 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
409 ویدیو
60 فایل
💠ترویج معارف اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین ..بیان قران کریم و روایات ..پخش زنده توسط اساتید برجسته در مناسبت های مذهبی و دوشنبه شب ها و جمعه بعدازظهرها به نیت تعجیل در فرج و خشنودی امام زمان سلام الله علیه کپی ازاد خادم کانال @Ya_mahde_adrekni
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام زمان سلام الله علیه ✨
🔳تواتر لفظى حديث غدير 📌تواتر - آن سان كه در مباحث مربوط به آن آمده است - بر سه قسم است: ۱. تواتر ل
🔳تلاش هاى ناكارآمد براى بى اعتبار كردن حديث غدير 1⃣امیرالمومنین على عليه السلام در حجّة الوداع نبوده است! 🔶پيش از طرح اين مسأله، جاى شگفتى و خنده است كه اهل سنّت به چنين مسأله اى پرداخته اند. آنان ادّعا مى كنند كه على بن ابى طالب هنگام حجّة الوداع در يمن بوده و به هنگام حضور رسول خدا صلى اللّه عليه و آله در مناسك حجّ و مراجعت از مكّه، در كنار آن حضرت نبوده است. بنا بر اين تمام احاديثى كه دربارۀ واقعۀ غدير خمّ (اين كه پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آله دست على عليه السلام را گرفت و او را به عنوان خليفه و جانشين خود به مردم معرفى كرد و فرمود: «من كنت مولاه فهذا علي مولاه») دروغ محض است! ؛ چرا كه على در يمن بود. 👳‍♂تعجّب نكنيد اگر بگوييم كه گوينده اين سخن سخيف و بى اساس فخر رازى است؛ ولى جاى بسى خوش بختى است كه ابن حجر مكّى نويسنده كتاب الصواعق المحرقه، اين ادّعا را مردود دانسته است. هم چنين شرح كنندگان احاديث نبوى صلى اللّه عليه و آله كه اهل سنّت در فهم احاديث به آن‌ها مراجعه مى كنند اين سخن را ردّ كرده اند. 🔖ملّا على قارى در كتاب المرقاة مى نويسد: نبود على عليه السلام در مكه كلامى باطل است؛ زيرا در تاريخ ثابت شده است كه على عليه السلام از يمن برگشته بود و در حجّة الوداع همراه رسول خدا صلى اللّه عليه و آله حضور داشت. 📜مرقاة المفاتيح في شرح مشكاة المصابيح: ج ۵، ص۵۷۴ 💠از طرفى در كتاب هاى صحيح ششگانه، مسندهاى اهل سنّت و منابع ديگر - آن جا كه واقعۀ خروج از احرام در حجّ را ذكر كرده اند - به اين مطلب تصريح كرده اند كه على عليه السلام در حجّة الوداع همراه رسول خدا صلى اللّه عليه و آله بوده است. ⭕️از اين رو سخن فخر رازى كه على عليه السلام در آن زمان در يمن بوده است، از جهت ديگرى نشان گر صحّت حديث غدير بوده و بر امامت و خلافت اميرالمؤمنين عليه السلام دلالت كامل دارد. 📚📕قسمتی‌از مطالب کتاب گرانقدر "نگاهی به حديث غدير" آیت الله سید علی حسینی میلانی •• @mohadesin_marefat_110 ••
خداوند در مورد امیرالمومنین با پیامبر هم شوخی ندارد‼️ 🔳پیامبر اکرم(ص و آله) به امیرالمومنین سلام الله علیه فرمود: 🔺لَقَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَیَّ یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ یَعْنِی فِی وَلَایَتِکَ یَا عَلِیُّ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ لَوْ لَمْ أُبَلِّغْ مَا أُمِرْتُ بِهِ مِنْ وَلَایَتِکَ لَحَبِطَ عَمَلِی وَ مَنْ لَقِیَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بِغَیْرِ وَلَایَتِکَ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ غَدَا سُحْقاً لَهُ وَ مَا أَقُولُ إِلَّا قَوْلَ رَبِّی تَبَارَکَ وَ تَعَالَی وَ إِنَّ الَّذِی أَقُولُ لَمِنَ اللَّهِ أَنْزَلَهُ فِیکَ. 🔶خداوند این آیه را بر من نازل کرد: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ»، {ای پیامبر، آنچه از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شده ابلاغ کن. } یعنی ابلاغ ولایت علی: «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ» -. مائده / ۶۷ -، {و اگر نکنی پیامش را نرسانده ای. } اگر تبلیغ آن دستور را در مورد ولایت تو نمی رساندم، عملم از بین می‌رفت و حبط و نابود میشد و هر کس خدا را بدون ولایت تو ملاقات کند عملش از بین رفته و عملش موجب فاصله او از خدا می‌شود. من آن چه می‌گویم از جانب خدا است و آنچه می‌گویم، خدا در باره تو نازل کرده است. 📚📕بحارالانوار ج ۲۴، ص ۶۴، ح ۵۰ ✍روایات مانند این روایت بسیار است مثل روایتی که از اهل بیت سلام الله علیهم نقل شده است در معنای آیه «لَئِنْ أَشْرَکْتَ لَیَحْبَطَنَّ عَمَلُکَ وَ لَتَکُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِینَ» -. زمر / ۶۵ - {ای پیامبر اگر شرک ورزی، حتما کردارت تباه و مسلما از زیانکاران خواهی شد.} فرمودند: 🔺آن طور که شما فکر می‌کنید، نیست. وقتی خداوند به پیامبرش وحی کرد که علی علیه السلام را برای مردم به عنوان امام تعیین کند، معاذ بن جبل مخفیانه به سوی پیامبر آمد و گفت: اولی(ابوبکر) و دومی(عمر) را با علی علیه السّلام در خلافت شریک بگردان تا مردم به گفتار شما دلگرم شوند و تو را تصدیق نمایند. 🔺وقتی خداوند این آیه را نازل کرد: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ» -. مائده / ۶۷ - {ای پیامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شده ابلاغ کن} حضرت رسول به جبرئیل شکایت کرد و فرمود: مردم مرا تکذیب می‌کنند و از من نمی پذیرند. خداوند این آیه را نازل کرد: «لَئِنْ أَشْرَکْتَ لَیَحْبَطَنَّ عَمَلُکَ وَ لَتَکُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِینَ» -. زمر / ۶۵ - {اگر شرک ورزی، حتما کردارت تباه و مسلما از زیانکاران خواهی شد. } آیه در این مورد نازل شده است. امکان ندارد که خدا پیامبری را برای جهان بفرستد در حالی که او نسبت به گناهکاران صاحب شفاعت است، آن وقت بترسد از اینکه مشرک به خدایش شود. رسول خدا در نزد خدا مطمئن تر از این بود که به او بگوید «اگر به من شرک ورزی»، با اینکه او برای از بین بردن شرک و ترک بت‌ها و آنچه که با خدا عبادت می‌شد آمد، و همانا منظورش این بود که اشخاص دیگری را در ولایت شریک کنی و این معنی آن است. 📚📕بحارالانوار ج ۲۳ ص ۳۶۳ ح ۲۲ •• @mohadesin_marefat_110 ••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰چه بسیار دروغ هایی که به رسول رحمت و امیر عوالم نسبت دادند. 🌹مولی الموحدین علی علیه السّلام فرمود: ⭕️قَدْ کُذِبَ عَلَی رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله عَلَی عَهْدِهِ حَتَّی قَامَ خَطِیباً فَقَالَ أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ کَثُرَتْ عَلَیَّ الْکَذَّابَةُ فَمَنْ کَذَبَ عَلَیَّ مُتَعَمِّداً فَلْیَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ ثُمَّ کُذِبَ عَلَیْهِ مِنْ بَعْدِهِ. 💠در زمان رسول خدا آن قدر بر حضرتش دروغ بستند تا اینکه میان مردم به سخنرانی برخاست و فرمود: «ای مردم! همانا دروغ بندان بر من زیاد شده اند، هرکس به عمد بر من دروغ بندد، نشیمنگاه خود را برای آتش دوزخ آماده سازد! » ؛ سپس بعد از وی هم از این کار دست برنداشتند و بر او دروغ بستند. 📔کافی، ج ۱، ص ۶۲ ح ۱ 🌹امام صادق علیه السّلام فرمود: ⭕️عَجَباً لِأَقْوَامٍ یَدَّعُونَ عَلَی أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) مَا لَمْ یَتَکَلَّمْ بِهِ قَطُّ. 💠تعجب است از مردمی كه به امير المومنين(ع)نسبت ميدهند چيزی را كه او هرگز به آن لب نگشوده است. 📔کافی، ج ۱، ص ۱۳۹، ح ۵ 🌹در جایی دیگر حضرت فرمود: ⭕️مَا أَکْثَرَ مَا یَکْذِبُ النَّاسُ عَلَی عَلِیٍّ (علیه السلام). 💠مردم چه دروغ ‌های بسیاری که به علی (علیه السلام) نسبت می‌دهند!  📔کافی، ج ۲، ص ۲۱۸، ح ۱۰ •• @mohadesin_marefat_110 ••
امام زمان سلام الله علیه ✨
┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄ ☂ #نهج‌البلاغه ☀️ #حکمت‌ها ┄┅═══✼کلام مولا؏✼═══┅┄ ⭕️إِذَا کُنتَ فِی إِدبَارٍ وَ ا
•┈┈••••✾•🍃🌼🍃•✾•••┈┈• ☂ ☀️ ┄┅═══✼کلام مولا؏✼═══┅┄ ⭕️الْإِیمَانُ عَلَی أَرْبَعِ دَعَائِمَ: عَلَی الصَّبْرِ، وَ الْیَقِینِ، وَ الْعَدْلِ، وَ الْجِهَادِ. وَ الصَّبْرُ مِنْهَا عَلَی أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلَی الشَّوْقِ، وَ الشَّفَقِ، وَ الزُّهْدِ، وَ التَّرَقُّبِ: فَمَنِ اشْتَاقَ إِلَی الْجَنَّةِ سَلَا عَنِ الشَّهَوَاتِ؛وَ مَنْ أَشْفَقَ مِنَ النَّارِ اجْتَنَبَ الْمُحَرَّمَاتِ؛وَ مَنْ زَهِدَ فِی الدُّنْیَا اسْتَهَانَ بِالْمُصِیبَاتِ؛وَ مَنِ ارْتَقَبَ الْمَوْتَ سَارَعَ إِلَی الْخَیْرَاتِ. 💠ایمان بر چهار پایه استوار است: بر «صبر» و «یقین» و «عدالت» و «جهاد». صبر از میان آنها، بر چهار شعبه استوار است؛ بر اشتیاق، ترس، زهد و انتظار. آن کس که مشتاق بهشت باشد، شهوات و تمایلات سرکش را به فراموشی می‌سپارد و آن کس که از آتش جهنم بیمناک باشد از گناهان دوری می‌گزیند و کسی که زاهد و بی اعتنا به دنیا باشد مصیبت‌ها را ناچیز می‌شمرد و آن کس که انتظار مرگ را می‌کشد برای انجام اعمال نیک سرعت می‌گیرد. 📒 ┄═❁❈شرح❈❁═┄ ✍🏼«شوق» به معنای علاقه و اشتیاق به چیزی و«شفق» در اصل به معنای آمیخته شدن روشنایی روز به تاریکی شب است، سپس به ترس آمیخته با علاقه به کسی یا چیزی به کار رفته است و«زهد» عدم وابستگی به دنیا و زخارف دنیاست و «ترقب» به هرگونه انتظار گفته می‌شود. «سلا»به معنای فراموش کردن چیزی است. در واقع صبر و شکیبایی گاه در مقابل شهوت و در مسیر اطاعت خداست و گاه در مقام پرهیز از گناهان و گاه در مقابل مصائب و درد و رنج‌های دنیوی است و گاه در مقابل پایان عمر و مرگ. ✍🏼برای این که انسان بتواند مواضع خود را در مقابل این امور چهارگانه روشن سازد باید متکی به عقاید صحیح گردد؛عشق به بهشت و نعمت‌های بی پایانش او را از غلطیدن در شهوات سرکش دنیا حفظ می‌کند و این همان صبر بر طاعت است و ایمان به عذاب الهی در آخرت و خوف از دوزخ او را از گناهان باز می‌دارد، چرا که گویی آتش دوزخ را با چشم خود می‌بیند. از آنجا که بی تابی در برابر مصائب به دلیل دلبستگی‌های دنیوی است آن کس که زاهد و بی اعتنا به دنیا باشد و از این دلبستگی‌ها وا رَهَد مصیبت در برابر او کوچک می‌شود و صبر در برابر آن آسان می‌گردد. ✍🏼امام علیه السلام علاوه بر سه شاخه معروف صبر شاخه چهارمی هم در اینجا بیان فرموده و آن صبری است که از انتظار مرگ ناشی می‌شود کسی که در هر لحظه احتمال می‌دهد پرونده حیاتش بسته شود و پنجه مرگ گلویش را بفشارد، با سرعت به سوی کارهای خیر می‌دود تا در فرصت باقی مانده کفه عمل صالح خود را سنگین سازد و این نیاز به صبر و استقامت فراوان دارد. از آنچه در بالا آمد روشن شد که امام تمام شاخه‌های چهارگانه صبر را مرتبط به اعتقادات قلبی می‌شمارد؛اعتقاد به بهشت، دوزخ، به بی اعتباری دنیا و مرگ. توجه به این نکته نیز لازم است که چون ایمان دارای درجاتی است و مطابق بعضی از روایات، ده درجه دارد، صبر و شوق به بهشت و ترس از دوزخ و زهد در دنیا و انتظار مرگ نیز در افراد مختلف است؛بعضی در اعلا درجه ایمان قرار دارند و این شاخه‌ها به طور کامل در باغستان روح آنها نمایان است و بعضی در ادنا درجه ایمانند و از هر کدام از این امور بهره کمی دارند. •┈┈••••✾•🍃🌼🍃•✾•••┈┈•
امام زمان سلام الله علیه ✨
#باب‌الفضائل #هدف‌از‌خلقت‌مانشرفضائل‌اهل‌بیت‌است ✦ #حضرت‌‌امام‌صادق‌سلام‌الله‌علیه : 🔺یا‌دَاوُدُ‌
۞﴿أنـټ‌سـیّـد‌الـعـابـدیـن﴾۞ : 🔺یا‌علی‌أنت‌سید‌العابدین‌کماسمیت و‌أناإبلیس‌و‌الله‌لقد‌شاهدت‌من‌عباده النبیین‌والمرسلین‌من‌لدن‌آدم‌إلی زمنک فما رأیت مثل‌عبادتک‌ولوددت أنک‌استغفرت‌لی‌فإن‌الله‌کان‌یغفر‌لی. 🔶اى‌على!تو‌در‌حقيقت‌سرور‌عبادت‌ كنندگان‌هستى‌همانطور‌كه‌به‌اين‌لقب ناميده‌شده‌اى،‌و‌من‌ابليس‌هستم،‌به خدا‌قسم‌عبادت‌پيغمبران‌و‌رسولان الهى‌را‌از‌زمان‌حضرت‌آدم‌تا‌اين‌زمان ديده‌ام،‌از‌هيچكدام‌از‌آنها‌عبادتى‌مانند عبادت‌تو‌مشاهده‌نكرده‌ام،‌دوست‌دارم براى‌من‌استغفار‌كنى،‌تو‌اگر‌از‌خدا‌طلب مغفرت‌كنى‌خداوند‌مرا‌مى‌آمرزد. 📜دݪائݪ‌اݪامامة‌للطبࢪے‌اݪامامےص۱۲٤ •• @mohadesin_marefat_110 ••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام زمان سلام الله علیه ✨
💠حدیث روز💠 💎مرگ و فناء پایان انسان ✍امام علی علیه السّلام: 🔻وَأی علی نَفسهِ ألاّ یَضطَرِبَ شَبَحٌ
💠حدیث روز💠 💎بی نیازی از مردم و امید به خدا ✍امام سجاد علیه السّلام: 🔻رَأَیْتُ الْخَیْرَ کُلَّهُ قَدِ اجْتَمَعَ فِی قَطْعِ الطَّمَعِ عَمَّا فِی أَیْدِی النَّاسِ وَ مَنْ لَمْ یَرْجُ النَّاسَ فِی شَیْ ءٍ وَ رَدَّ أَمْرَهُ إِلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِی جَمِیعِ أُمُورِهِ اسْتَجَابَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ فِی کُلِّ شَیْ ءٍ. ❇️من همۀ خیر را دیدم که در بریدن طمع از آنچه در دست مردم است گرد آمده بودند و هرکس در چیزی به مردم امیدوار نشود و در تمام کارها امیدش به خداوند شکوهمند باشد، خداوند همه چیز او را مستجاب می‌کند. 📚کافی، ج ۲، ص ۱۴۸ ح ۳