➖عائشه چاه مکن بهر کسی…
🔺فروة بن مجاشع عن أبي جعفر محمد بن علي ع قال جاءت عائشة إلي عثمان فقالت له أعطني ما كان يعطيني أبي وعمر بن الخطاب فقال لها لاأجد لك موضعا في الكتاب و لا في السنة وإنما كان أبوك وعمر بن الخطاب يعطيانك بطيبة من أنفسهما و أنا لاأفعل قالت له فأعطني ميراثي من رسول الله ص فقال لها أ و لم تجيئيني أنت ومالك بن أوس النصري فشهدتما أن رسول الله ص لايورث حتي منعتما فاطمة ميراثها وأبطلتما حقها فكيف تطلبين اليوم ميراثا من النبي ص فتركته وانصرفت و كان عثمان إذاخرج إلي الصلاة أخذت قميص رسول الله ص علي قصبة فرفعته عليها ثم قالت إن عثمان قدخالف صاحب هذاالقميص.
🔶فروة بن مجاشع از امام باقر (ع) روايت كند كه فرمود: عائشه نزد عثمان آمد و گفت: آن سهميّه اى را كه پدرم و عمر بن خطّاب به من مى دادند بمن رد كن، عثمان گفت: من در كتاب و سنّت جايى براى چنين چيزى كه براى تو مقرّر باشد نيافتم، و همانا پدرت و عمر بن خطّاب از روى رضايت خاطر و دلخواه خود به تو بخشش مى كردند و من اين كار را نمى كنم. عائشه گفت: پس سهم ارث مرا از رسول خدا (ص) بده، عثمان گفت: مگر تو و مالك بن اوس نصرى نزد من نيامديد و گواهى داديد كه رسول خدا (ص) ارث نمى گذارد، تا جايى كه فاطمه را از ارث خود منع كرديد و حقّ او را پايمال نموديد؟ حال چگونه امروز ارث از جانب پيامبر (ص) مى طلبى؟! عائشه او را رها كرد و بازگشت. از آن روز به بعد هر گاه عثمان براى نماز بيرون مى شد عائشه پيراهن رسول خدا (ص) را مى گرفت، و بر سرين بلند مى كرد و مى گفت: همانا عثمان با صاحب اين پيراهن مخالفت ورزيده و سنّت او را رها ساخته است.
📚📕أمالی المفید، ص ۱۰۵، ح ۳
•• @mohadesin_marefat_110 ••
16.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 #شبهاتوسوالاتفاطمیه
🥀 #یافاطمةالزهراء
6⃣ #شبههششم
🛑عمریه از جهت دروغگویی بیشتر به مادرشان عائشه شباهت رساندند، آنان در این کلیپ مزخرف اندر مزخرف ادعا کردند شیخ مفید از علمای شیعه منکر شهادت حضرت زهراء و وجود حضرت محسن سلام الله علیهما شدند.
☑️ #پاسخشبهه
1⃣سید بن طاووس در کتاب اقبال الاعمال از شیخ مفید زیارتی را برای حضرت زهرا علیها السلام روایت می کند(روینا بإسنادنا إلی شیخنا المفید) که قسمتی از متن زیارت این است:
🔸الْمَغْصُوبَهِ حَقُّهَا الْمَمْنُوعَهِ إِرْثُهَا الْمَکْسُورِ ضِلْعُهَا الْمَظْلُومِ بَعْلُهَا الْمَقْتُولِ وَلَدُهَا.
🔹کسی که حقش غصب، ارثش منع شده، پهلویش شکسته، همسرش ستمدیده، پسرش(محسن) کشته شده است.
2⃣شیخ مفید در چندین جا از کتب خود مثل امالی یا اختصاص از ماجرای احراق بیت و منع حضرت زهراء سلام الله علیها از فدک و شهادت حضرت محسن علیه السلام روایت نموده است. (📚امالی المفید صفحات ۳۴ و ۴۱ / 📚اختصاص صفحات ۱۸۵، ۳۴۴)
3⃣شیخ مفید رساله ای نیز در مورد حدیثی که ابوبکر در برابر حضرت زهراء علیها السلام برای منع او از فدک جعل کرد یعنی حدیث نحن معاشر الانبیا لا نورث... نوشته اند.
4⃣عالم معتزلی سنی در قرن پنچم "قاضی عبد الجبار" گفته است که: در این زمان گروهی دعوت به تشیع و محبت رسول اکرم و اهل بیت می کنند و بر فاطمه و بر پسرش محسن که عقیده دارند عمر او را کشته است مجالس بکاء بر پا می کنند که من جمله از اینان: ابو الحسن حلبی و ابوالوفا دیلمی و ابی عبد الله محمد بن نعمان(شیخ مفید) و... است. (📚تثبیت دلائل النبوة جلد ۲ ص ۵۹۴)
•• @mohadesin_marefat_110 ••
امام زمان سلام الله علیه ✨
#حرمتلعنوسبّعلنی #لزومرعایتتقیه 📝مـفـهـوم حـرمـت لـعـن و سـبّ عـلـنـی 🔖لازم است قبل از ارسال
#حرمتلعنوسبّعلنی
#لزومرعایتتقیه
🔰آیـه ۱۰۸ سـوره انـعـام در حـرمـت سـبّ و لـعـن عـلنـی
🔸تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ.
🔹(به معبود یا بزرگان) کسانی که غیر خدا را می خوانند دشنام ندهید، مبادا آنها (نیز مقابله به مثل کنند) و از روی جهل، خدا را دشنام دهند.
📚📕سوره انعام آیه ۱۰۸
✍وجه استدلال: ابتداء باید چند مقدمه عرض کنیم و به شبهاتی پاسخ دهیم:
1⃣شبهه اول که می شود این است که این آیه دلالت بر حرمت سبّ دارد و لعن اشکالی ندارد.
🔘در پاسخ گوییم: این آیه دلالت بر حرمت ذاتی سبّ ندارد بلکه سبّ بدعت گذاران طبق روایات اهل بیت جائز است. (📚کافی ج ۲ ص ۳۷۵ ح ۴) بلکه این آیه منصوص العلة است و سبّ بنابر علت عارضی یا سببی حرام می شود که آن علت همان سبّ علنی و مقابله به مثل طرف مقابل است. ثانیاً- اینکه مراد آیه بسیار واضح است که هر کاری چه سبّ چه لعن چه بی احترامی به بزرگان و بت های مذاهب و مسک های دیگر نهی شده است بدلیل مقابله به مثل آنان. ثالثاً- سبّ تنها به فحش جنسی یا رکیک اطلاق نمی شود بلکه به لعن و نفرین و دعاء شرّ و اتهام زدن به شخص طرف مقابل و تکفیر و تفسیق نیز اطلاق می شود، چنانکه یکی از خوارج به امیرالمومنین گفت: قَاتَلَهُ اَللَّهُ کَافِراً مَا أَفْقَهَهُ : که خدا این کافر را بکشد چقدر فقه می داند! امیرالمومنین این را #سبّ محسوب کردند و یاران خود را از درگیری با این مرد بازداشته و فرمودند: إِنَّمَا هُوَ سَبٌّ بِسَبٍّ أَوْ عَفْوٌ عَنْ ذَنْبٍ: یعنی در مقابل این خوارجی دو راه است: یا در مقابل سبّ او سبّ باید کرد یا از این سبّ درگذشت و عفو کرد. (📚نهج البلاغه حکمت ۴۲۰) محققین نیز در شرح این بخش از نهج البلاغه فرمودند که سبّ به معنی لعن نیز است. (📚پیام امیرالمومنین، ناصر مکارم شیرازی، ج ۱۵ ص ۳۸۸)
2⃣شبهه یا سوال دوم اینکه آیا این آیه امام معصوم را نیز در بر می گیرد؟
🔘در پاسخ می گوییم: بله، معصومین نیز در تفسیر این آیه فرمودند سبّ ولی و حجت خدا به منزله سبّ خداوند است.
👈امام صادق سلام الله علیه فرمود:
❗️مَنْ سَبَّ وَلِیَّ اللَّهِ فَقَدْ سَبَّ اللَّهَ.
▪️هر کس ولیِ خدا را دشنام بدهد، خدا را دشنام داده است.
👈در روایت دیگری است که:
❗️عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام: أَنَّهُ سُئِلَ عَنْ هَذِهِ الْآیَةِ فَقَالَ أَ رَأَیْتَ أَحَداً یَسُبُّ اللَّهَ فَقِیلَ لَا وَ کَیْفَ قَالَ مَنْ سَبَّ وَلِیَّ اللَّهِ فَقَدْ سَبَّ اللَّهَ.
▪️از امام صادق علیه السلام از تفسیر این آیه(تحریم سبّ بت های مشرکین) سؤال شد و فرمود: دیدی کسی به خدا دشنام بدهد؟ گفته شد: نه، و چگونه است؟ فرمود: هر کس دشنام دهد ولیِ خدا را، البته که خدا را دشنام داده است.
📚📕بحارالانوار ج ۷۲ ص ۴۳۹
3⃣شبهه مضحکانه سوم که مطرح می شود از سوی عده ای جهال که این آیه دلالت بر سبّ #بتهایمشرکین دارد دلالت بر حرمت سبّ و لعن علنی خلفاء اهل سنت ندارد.
🔘اولاً- این آیه تنها حرمت سبّ بت های مشرکین را نمی رساند بلکه هر چیزی و هر کسی که در نزد مخالفین مکتب حق دارای ارزش و احترام است نباید سبّ شود چون موجب مقابله به مثل می گردد، ثانیاً- در عبارات معصومین علیهم السّلام از ائمه ضلال و خلفاء جور به بت های قریش و جبت و طاغوت یاد شده است، بلکه واژه "صنم" یا "بت" #حقیقاً به معنای مجسمه های سنگی است که عرب های جاهلی در خانه داشتند و می پرستیدند و #مجازاً به معنای هر چیزی است که برای انسان ارزش افراطی داشته باشد طوری که او را از حق باز دارد چنانکه در کلمات معصومین سلام الله علیهم دیده می شود که فرمودند: «کُلُّ ما شَغَلَکَ عَنِ اللهِ(در عبارتی دیگر عن الحق) فَهُوَ صَنَمُک؛ آن چه تو را به خود مشغول دارد و از خدا و از حقیقت غافل کند بت توست!». (📚شرح صحیفه سجادیه سبزواری، ص ۲۷۸)
🚨پس لازم و واجب است شیعیان آل محمد از سبّ و لعن علنی خلفاء مخالفین پرهیز کنند نباید کاری کنند که موجب توهین و اهانت آنان به مقدسات شیعه شود، متاسفانه امروز در گروه های تلگرامی اهل سنت شاهد اعمال جاهلانه برخی شیعه نما ها هستیم که برای تفریح و سرگرمی و حرص دادن به مخالفین و خوشی خودشان، خلفاء و بزرگان آنان را در برابرشان لعن می کنند و اصلاً نیز به توهین های آنان نسبت به اهل بیت توجه ندارند چندین بار دیده شده است که بخاطر لعن علنی یو شیعه، عمریان دستشان دلیل افتاده و نسبت فحشاء به مادر امام زمان حضرت نرجس سلام الله علیها داده اند و هر توهینی نسبت به امام زمان سلام الله علیه کرده اند.
•• @mohadesin_marefat_110 ••
امام زمان سلام الله علیه ✨
💠حدیث روز💠 💎شدید تر و سخت تر از مرگ ✍امام علی علیه السلام: 🔻أشَدُّ مِن المَوتِ طَلَبُ الحاجَةِ مِن
💠حدیث روز💠
💎ثروت و مال زیاد
✍امام علی علیه السلام:
🔻کَثرَةُ المالِ تُفسِدُ القُلوبَ و تُنشِئُ الذُّنوبَ.
❇️فراوانی مال و ثروت، دلها را تباه میکند و گناهان را پدید میآورد.
📚ترجمه میزان الحکمه جلد ۱۱، صفحه ۱۵۴