eitaa logo
مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه
648 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
657 ویدیو
99 فایل
باسمه تعالی.این کانال با هدف انعکاس فعالیت های مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه فعالیت خواهد نمود انشاالله. ارتباط با ادمین کانال: @markaz_rahbari
مشاهده در ایتا
دانلود
یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ؛ ای که برای هر خیری به او امید دارم! ماهِ‌رجب‌مبارک🍃🌺 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
💢از تویوپت تا لکسوس! ✍️ سیدیاسر جبرائیلی ✳️سال ۱۹۳۹ میلادی، ژاپن دو شرکت خودروساز آمریکایی جنرال موتورز و فورد را از خاک خود بیرون کرد تا صنعت خودروی ملی ایجاد کند. ژاپنی‌ها می دانستند که هیچ کشوری از نظر صنعتی به هیچ جایی نمی‌رسد مگر اینکه یک صنعت خودروی پیشرفته داشته باشد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه
💢از تویوپت تا لکسوس! ✍️ سیدیاسر جبرائیلی ✳️سال ۱۹۳۹ میلادی، ژاپن دو شرکت خودروساز آمریکایی جنرال م
🔴 از تویوپت تا لکسوس! ▫️سیدیاسر جبرائیلی 🔹 سال ۱۹۳۹ میلادی، ژاپن دو شرکت خودروساز آمریکایی جنرال موتورز(GM) و فورد(Ford) را که در این کشور خودرو تولید می‌کردند، از خاک خود بیرون کرد تا صنعت خودروی ملی ایجاد کند. ژاپنی‌ها می‌دانستند که هیچ کشوری از نظر صنعتی به هیچ جایی نمی‌رسد مگر اینکه یک صنعت خودروی پیشرفته داشته باشد. 🔸 و می‌دانستند که تا خودروساز خارجی در کشورشان حضور دارد، خبری از صنعت خودروی ملی نخواهد بود. پس از شانزده سال حمایت تمام قد دولتی و صرف هزینه‌های سنگین، شرکت تویودا (تویوتای فعلی) سال ۱۹۵۵ نخستین خودروی خود با نام تویوپت را تولید کرد. ✅ این خودرو اما تبدیل به نماد سرخوردگی صنعتی مردم ژاپن شد. به آمریکا صادر شد، اما آمریکایی ها آن را عودت دادند. ۲۵ سال گذشت و صنعت خودروی ژاپن به جایی نرسید. کار به جایی رسید که منتقدان صنعت خودروی ملی، خواهان بازگشت خودروسازان خارجی شدند. 🔹 اما این گفتمان نتوانست غالب شود و با همت مردم و مسئولان، گفتمان تولید ملی همچنان به مسیر طاقت فرسای خود ادامه داد. اگر امروز می‌بینیم که شرکت تویوتا برند برتر خودروسازی جهان است، باید بدانیم این موفقیت نه از طریق مشارکت با فورد و جنرال موتورز به دست آمده و نه یک شبه حاصل شده است. 🔸 تویوتا مسیری طولانی برای رسیدن به این نقطه پیموده است. خودروسازی در کشور ما به همان مرضی دچار است که زمانی خودروسازی ژاپن گرفتار بود. آنها فورد زده بودند، ما پژو زده‌ایم! آنها از شر بیگانه خلاص شدند و ۶۰ سال بعد لکسوس را تولید کردند. ✅ یک تصور غلط درباره صنعت خودروی ایران وجود دارد و آن اینکه "خودروسازان ما تحت حمایت شدید دولت هستند و انحصار دارند". این گزاره از اساس اشتباه است و آن را باید به این شکل اصلاح کرد: "خودروسازان فرانسوی و مشخصا پژو-سیتروئن و رنو تحت حمایت شدید دولت ایران هستند و انحصار دارند". 🔹 امتیازات متعددی چون انحصار و... که تصور می‌شود برای خودروسازان ایرانی وجود داشته، در واقع برای خودروسازان فرانسوی بوده است. خودروسازان ما خودرو نساخته‌اند. خودروی فرانسوی را برای فرانسوی‌ها سر هم کرده و به ایرانی‌ها فروخته‌اند. یا پندار بسیاری این است که پراید، خودروی ایرانی است! در حالیکه پراید، یک خودروی کره‌ای و محصول شرکت کیا است! 🔸 یکی دو سال پیش برای بازدید از خط تولید یک شرکت خودروسازی رفته بودم. مسئول یکی از خطوط مونتاژ می‌گفت قطعات ما در گمرک گیر کرده است. گفتم چرا؟ گفت چون روی تمام قطعات وارداتی، آرم یک قطعه‌ساز داخلی حک شده و گمرک می‌گوید این چجور کالای داخلی است که دارد وارد می‌شود؟! ✅ مشکل دیگر صنعت خودروی ما، همین مافیای قطعه‌سازی است که در واقع واردکننده قطعات و مونتاژ کار است، اما خود را تولیدکننده جا زده است. در یک کلام، ما خودروسازی نداریم، در یک سطح مونتاژ قطعات داریم، در سطحی دیگر، مونتاژ خودرو. 🔹 این مسئله نه در سطح ایران خودرو و سایپا قابل حل است، نه حتی در سطح وزارت صمت. مسئله، یک مسئله ملی است و بسیج همه ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی، صنعت دفاعی(سرریز فناوری‌های تحصیل شده در صنایع دفاع) و... را می‌طلبد و این اقدام فرابخشی، صرفا با فرماندهی شخص رئیس‌جمهور ممکن است. 🔸 ما اگر از شر مونتاژکاری خلاص شویم و عزم تولید کنیم، یقین بدانیم در مدتی بسیار کوتاه‌تر مسیر پیشرفت این صنعت را خواهیم پیمود. جایی که ما امروز قرار داریم، به قله بسیار نزدیک تر از جایی است که ژاپن در آن روزها قرار داشت. ✅ پیشرفت، صبر و تلاش و هزینه و مجاهدت می‌خواهد. با مصرف کردن خودروی خارجی از محل صادرات نفت یا با مونتاژ پژو و رنو ما هرگز طعم شیرین پیشرفت را نخواهیم چشید. لیبرال‌های ایرانی که مخالف تولید داخلی‌اند، از پیشرفت فقط خوشگذرانی با پول نفت و تولید بیگانه را می‌فهمند. 🔹 ما همچون ژاپن که فورد و جنرال موتورز را بیرون کرد، پژو و رنو را بیرون نکردیم. به ما وعده خودروساز شدن با مشارکت خارجی را دادند، اما وابسته و عقب‌مانده نگه‌مان داشتند. الحمدلله که با تحریم‌ها فرانسوی‌ها از ایران رفتند. من معتقدم خودروسازی ایران پس از خروج فرانسوی‌ها از ایران تازه متولد شده است. کاش صبر و اراده‌ای که در مسئولان و مردم ژاپن بود، برای پیمودن مسیر پیشرفت در مردم و مسئولان ما هم به وجود آید. 💢 مردم ما هم دلسوزند، هم صبور، هم فهیم. اگر این عزم را در مسئولان کشور ببینند، اگر بسیج ظرفیت‌ها و اراده‌ها را ببینند، اگر پیش روی آنها چشم‌انداز دقیقی ترسیم شده و زمان‌بندی مشخصی پیش چشم‌شان باشد، شک نکنیم برای پیشرفت خودروسازی ایران از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند. @syjebraily •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
49.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺به بهانه بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره حضور و نقش آفرینی مردم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
👌دبیرخانه جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی با همکاری مرکز نوآوری آلاء برگزار می‌کند: ⬅️چهاردهمین نشست تخصصی از ششمین پیش نشست مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی ❇️ نقشه راه حضور تشکل‌های مردم بنیاد در جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی 🎤توسط استاد مجتبی امیری زنجیرانی (پژوهشگر اقتصاد اسلامی و دبیر جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی) لینک ثبت نام در نشست به صورت حضوری و مجازی 👇👇 https://aalaa.ir/economy14 📎شرکت مجازی در نشست: https://meet.ala.org.ir/b/aal-in4-ykd-qat 🗓دوشنبه 25 دی‌ماه ⏰ساعت ۱۰ الی ۱۲ 🏢قم| بلوار امین| کوچه ۸ | پلاک ۱۳۳| ساختمان المرتضی(علیه السلام)| مرکز نوآوری آلاء 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه
👌دبیرخانه جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی با همکاری مرکز نوآوری آلاء برگزار می‌کند: ⬅️چهاردهمین نشست تخ
📹چهاردهمین نشست تخصصی"نقشه راه تشکل‌های مردم بنیاد در جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی" توسط حجت الاسلام مجتبی امیری زنجیرانی امروز ساعت 10 صبح برگزار میشود 🌿پیوند شرکت مجازی👇 https://meet.ala.org.ir/b/aal-in4-ykd-qat 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
👌دبیرخانه جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی با همکاری مرکز نوآوری آلاء برگزار می‌کند: ⬅️پانزدهمین نشست تخصصی از ششمین مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی ❇️ الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم 🎤توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) لینک ثبت نام در نشست به صورت حضوری و مجازی 👇👇 https://aalaa.ir/economy15 📎شرکت مجازی در نشست: https://meet.ala.org.ir/b/aal-in4-ykd-qat 🗓 سه شنبه ۲۶ دی‌ماه ⏰ساعت ۱۵ الی ۱۷:۳۰ 🏢قم| بلوار امین| کوچه ۸ | پلاک ۱۳۳| ساختمان المرتضی(علیه السلام)| مرکز نوآوری آلاء 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
💠ایمن سازی اقتصادی در راستای ایمنی بخشی به شیعه ☑️ نیازهای جامعه عصر امام هادی (علیه السلام) در دو سطح قابل بررسی است: نیازهای کلی جامعه اسلامی و نیازهای جامعه شیعه به صورت خاص. از جمله نیازهای سطح دوم عبارت بود از "ایمنی بخشیدن به شیعه و آماده کردن آنان برای مرحله غیبت": ♻️امام هادی (ع) در همه عرصه هایی که برای گروه شیعیان و پیروان اهل بیت - که به زودی نعمت ارتباط مستقیم با امام معصوم، را از دست می دادند - مهم و حیاتی بود به مقوله استوار ساختن و تکمیل ساختار شخصیتی آنان می پرداختند. چرا که لازم بود تا ساختار این گروه آن چنان تکامل یابد که بتوانند با روایات و میراث علمی که در اختیار دارند امور دین و دنیایشان را اداره نمایند و دانشمندانی که عالمان دینی هستند نیز بتوانند ماموریت رهبری اجتماعی، فکری و دینی آنها را به دست گرفته و در مسیر تکاملی این گروه به سمت اهداف رسالی که برای آنان در نظر گرفته شده، از مصالح و شئون این گروه پاسداری نمایند. 🔰ما این ایمن سازی را در عرصه های ذیل خلاصه کرده ایم: 1️⃣ایمن سازی عقیدتی 2️⃣ایمن سازی علمی 3️⃣ایمن سازی تربیتی 4️⃣ایمن سازی امنیتی 5️⃣ایمن سازی اقتصادی 🔹 ایمنی اقتصادی نیز یکی از اهداف اهل بیت، در رابطه با گروه شیعه به شمار می رفت. گروهی که ائمه، می خواستند در کیان خود مستقل بوده و از همه عوامل ضعف و فروپاشی که شرائط سیاسی و اقتصادی کلی جامعه بر آن تحمیل می کرد به دور باشد. نظام وکلاء نقش مهمی در این ایمنی ایفاء می نمود؛ همچنان که گاه خود امام (ع) نیز مستقیما نیازهای مادی آنان را برطرف می نمود. 📚پیشوایان هدایت، ج12، ص 172، 207، 282.
📊90 درصد صادرات دانش‌بنیان‌ها در دست 7 پارک علم و فناوری|عملکرد پارکهای علم و فناوری ✳️در کشور ما تا پایان سال 1400، 58 پارک علم و فناوری وجود داشته است. بر اساس آمارها، 29 پارک استانی و زیر نظر وزارت علوم، 15 پارک دانشگاهی، 10 پارک دستگاهی مربوط به وزارت اطلاعات و فناوری، نفت، وزارت جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، سه پارک جهاد دانشگاهی، سه پردیس خصوصی (پردیس رضوی، پردیس فناوری یزد، ثامن) و یک پارک خصوصی تا پایان 1400 تاسیس شده است. وجه تمایزی که بین پارک‌های دستگاهی و دانشگاهی وجود دارد، در این است که پارک‌های دانشگاهی عمدتا از نوع استارتاپی و در سمت ایده هستند. در حالی که پارک‌های دستگاهی عمدتا در سمت بازارند. 🔹با توجه به اینکه پارک‌های علم و فناوری، کارکرد‌ها و ماهیت‌های‌ متفاوتی دارند، تنها به کمک شاخص‌های یک بعدی نمی‌توان اثربخشی فعالیت‌شان را مشخص کرد. در نتیجه مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی سعی کرده با شاخص‌های جدیدی، عملکرد پارک‌ها را بسنجد. یکی از این شاخصها، درآمد حاصل از صادرات شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری است. بر اساس گزارش‌های وزارت علوم، درآمد صادراتی پارک‌های علم و فناوری در سال‌های 1399 و 1400، به ترتیب 140 و 123 میلیون دلار بوده است. نکته قابل توجه این است که 90 درصد از این میزان صادرات مربوط به 7 پارک با بیش از یک همت درآمد می‌شود. 📎گزارش مرکز پژوهش های مجلس •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d 🌐 @eghtesad_mardomi
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جنایت برخی دولت های عربی - اسلامی ✳️ با وجود اینکه طبق نظرسنجی‌های مختلف بیشترمردم منطقه و مسلمانان مخالف ارتباط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی هستند، برخی کشورهای اسلامی با عادی‌سازی و تجارت به اشغال‌گری صهیونیست‌ها کمک کرده‌اند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi