هدایت شده از کانال حمید کثیری
🔴 من هم مقصرم...
روایت میدانی (۲)
- یه خانم میآید جلویم، گوشی بدست، از حسین که حکومتی زده بگو، میخوام با صدایت پادکست درست کنم برای مبارزه!
- اینطوری نمیشه بیایید یه گوشه. میپیچیم تو یه فرعی کنار جوب میشینیم! به چشم ١٠ نفر میشن، خیلی مهربون و توی هم نشستن و هنوز ننشسته سیگارها تعارف میشود، به من هم تعارف میکنند، میگم تو ترکم، میخندن
- ارسلان: بگو میخوایم بریم
- شروع میکنم و خاطرات مبارزه #حسین_علم_الهدی و کشتن ساواکیها در کرمان و... را برایشان میگویم، آرام آرام چهرهها متفاوت میشود، یکیشان بلند میشود و دوتا فحش خاردار میدهد و میرود. اما بقیه نشستهاند و من داغتر حرف میزنم تا شهادت حسین علم الهدی زیر شنیهای تانک.
- یکی از دخترها شالش را سرش میکند، پسری دارد با ته سیگارش با زمین بازی میکند که ناگهان چند نفر دنبال چند زن و مرد هستن که مشخص است حرفهای هستند هر دوطرف، با صدای این اتفاق همه حساس میشویم.
- یکی از دنبالکنندهها که با لباس عملیات مشکی s313 هست تا ما را میبیند جلو میآید، چه غلطی میکنید اینجا؟ سرم را بلند میکنم : من مسئولشان هستم.
- شما؟
- دوست شما!
- پاشید متفرق شید بزن بزن شروع شده
- دختر و پسرها و من بلند میشویم، یکیشان جلو میآید خیلی نزدیک، لباس s313 کنار من است، ممد آقا اینو رد کن بره وگرنه درگیر میشیم
- دست برادر s313 را میگیرم، کنارش میکشم، حرف میزنم و میگم دنبال چی هستم! دنبال اینکه قبل شدت گرفتن درگیریها و تاریکی ولو یک نفر شده را رد کنم برود خانه!
- به من نگاه میکند: بخدا تازه از اربعین و موکب داری آمدهام، خسته و داغان، خدا خیرت بدهد، هر گلی زدی به سر خودت زدی... و میرود
- برمیگردم، از جمعیت ١٠ نفره دختر و پسرها، ٧ نفر ماندهاند.
- میگویم: نمیخواید برید تظاهرات مگه؟
- با مدل مسیح بریم یا حسین؟
-انتخاب با خودتان؟
- سر دوراهی گیر افتادهاند! دخترها بیشتر تو فکر هستن
- یه جمله میگم و خداحافظی میکنم: حسین قبل اینکه شما بیایید خودش رو براتون فدا کرده و جون داده اما مسیح اون طرف نشسته و من و شما رو انداخته به جون هم
- یکی از پسرها: بس که این مسیح فلان فلانه...
خداحافظی میکنم که بروم، سه نفرشان با من میآیند، نزدیک فسلطین هستیم، دیگر حریف سوالهایشان در مورد حسین علم الهدی نیستم، مسیر را میبرم سمت کتابفروشی سر میدان فلسطین، سه جلد"سفر سرخ"میخرم، یکی برای دختر خانم، دوتا برای پسرها
می گویم: این شما و این حسین ...
- میزنیم بیرون، میخواهم جدا بشوم، دختر خانم جلو میآید:
- اسمم فاطمه است، تو گروه مینا صدایم میکنند.
- عکس فاطمه خودم را نشان میدهم که منم یک فاطمه دارم.
- بغضش میترکد، خوشبحال فاطمه که بابایی مثل تو دارد... میخواهد حرف بزند، نمیتواند. پسرها سرشان پایین است...
- دیگر وقت گذشته و هوا دم تاریکی است، میگم چه میکنید؟
- هر سه میگویند برمیگردیم خانه حسین بخوانیم. اما فاطمه یا همان مینا حالش فرق میکند. شماره میخواهند، میدهم ...
- خداحافظی میکنیم، حالا اول طالقانی بسمت ایرانشهر هستم، اشکهایم میریزد که چقدر کمکاری کردهام برای این دهه هشتادیها، حرف فاطمه (مینا) مثل پتک در مغزم کوبش دارد ...
یک جواب دارم فعلا: در کنار همه دشمنان و ... من هم مقصرم ...
و یک جمعبندی: فردا زودتر بیایم شاید بتوانم بیشتر اثرگذار باشم ...
روایت از محمد علیان
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شکوه دختران فاطمی درچهارباغ #اصفهان 💥
به کوری چشم اغتشاشگرا، تعدادشونم بیشتر از اون افرادیست که کشف حجاب کردن.
خدا زیاد کنه این سربازان امام زمان عج رو که دل حضرت رو تو این موقعیت شاد کردن 👏👏👏
انشالله تو همهی شهرها، این شکوه انقلابی رو به زودی ببینیم
#حجاب
#زن_عفت_افتخار
🆔 @emlaee
✋
لطفا بس؛ ماجرا کف خیابان نیست
🔺برای تحلیل اغتشاشات اخیر اگر کف خیابان متوقف شویم دچار یک خطای تودرتو و فاحش شدیم. ماجرای اغتشاشات اخیر با همه نمونه های گذشته متفاوت است و مهمترین تفاوت آن سهم و نقش پلتفرم هاست.
🔹#شبکه_های_اجتماعی تنها آتش بیار و معرکه گیر نبودند، بلکه آتش ساز بودند. شبکه های اجتماعی تنها محلی برای قرار و مدار اغتشاش نبوده و نیست. شبکه های اجتماعی تنها محلی برای پوشش گسترده اغتشاشات نیست. تنها برای اطلاع رسانی شبکه برانداز نیست. برای خبر راست و دروغ نیست؛ از این نگاه های سنتی و بسیط خارج شویم.
شبکه های اجتماعی، همه اغتشاشات است نه جزء وابسته و ضمیمه. گذشت روزگاری که رسانه صرفا جهت اطلاع رسانی بود.
🔹نقش کلیدی و نهایی رسانه، ساخت تصویر در ذهن است و برای ساخت تصویر، فراتر از هشتگ سازی نیازمند رویداد سازی است و لذا رویداد را ساختند تا تصویر را بسازند. هر کس در شبکه های اجتماعی می چرخید احساس می کرد شهر در کنترل تروریست های وطنی است و حال آنکه در واقع خبری نبود جز گروه های کوچک پراکنده و محلی که دانسته و ندانسته آمده بودند تا حلقه های تصویر ذهنی را تکمیل و نهایی کنند.
🔹متاسفانه هنوز یک نگاه ساده اندیشانه درباره عصر پلتفرم وجود دارد که سیستم حکمرانی در کشور ما را دچار برآوردهای کج و معوج کرده است. استقلال حاکمیتی و قدرت حکمرانی در حال صدمه دیدن جدی است.
🔻 آقایان مسوول؛
پلتفرم، همه زندگی است. خود زندگی است. مجاز نیست؛ واقعیت است. متوجه باشیم درباره چه چیز حرف می زنیم.
اراده انسان ها از ذهن آغاز می شود و پلتفرم در نقطه شروع اراده انسان ها قرار گرفته است. ذهن را دستکاری می کند. رفتارها را رها کنید و ببینید چه چیز رفتار را می سازد. جنگ در ذهن است نه در کف خیابان. کف خیابان نشانه است و آیت که بدانید در ذهن ها چه خبر است.
پلتفرم ها تنها در ایام اغتشاش فعال نبودند. اساسا پروژه اغتشاشات اخیر برای این روزها و چند روز پیشتر نیست. پروژه مستمر اهریمن است. یک سناریوی همیشگی که پایان نیز ندارد. بهوش نباشیم، زین پس چنین صحنه هایی را کف خیابان باید بیشتر بشماریم.
اما سناریویی که اهریمن بر پلتفورم سوار کرده است چیست؟
1⃣ تعمیم شتابزده و استقرای ناقص از مشکلات کشور.
یعنی چی؟ یعنی به صورت مداوم و روزانه نقاط ضعف و ریز و درشت را به کل حاکمیت تعمیم دهد. چنانچه مخاطب در بلند مدت احساس کند با حاکمانی مواجه اند که با او دشمنی دارند. این پروژه حس انتقاد او از وضع موجود را تبدیل به نفرت و خشم می کند. مشکلاتی که با هر فراز و نشیبی در حال اصلاح است و هرچه باشد ناشی از خیانت حاکمان نیست؛ چه آنکه حاکم کسی نیست جز مردم.
👈اما این گام فریبنده یک حلقه تکمیلی کم دارد. مخاطب باید در واقع نیز احساس کند این حس درونی آدم ها درحال تبدیل به یک کنش بیرونی است؛ آنهم یک کنش همگانی. اگر این کنش بیرونی و همگانی را باور کند پروژه مسخ تکمیل می شود و او نیز به خیابان خواهد آمد و بی آنکه بداند چه شده و به چه باید اعتراض کند و مطالبه اش چیست، می شود کلوخ انداز و آتش بیار وخدای نکرده آدم کش.
2⃣ حلقه دوم رویداد سازی است تا پروژه طراحی شده در ذهن کامل شود. کافیست جمعی در یک گوشه جمع شوند وشعار دهند. چند سطل آشغال آتش کشیده شود. چندتائی شعار نوشته شود و...
و در نهایت برای اینکه این رویدادهای محلی، واکنش ملی و جهانی بگیرد سراغ زن و خشونت رفتند چون قدرت کانونمندی وتوجه سازی دارد.
🔻 دقت دارید انشالله؛
یعنی رویداد نمی سازند که براندازی کنند، خیابان را به آتش می کشند تا ذهن ها را تسخیر کنند. براندازی نهایی نتیجه فلج ذهنی و مسخ شناختی است وخود به خود رقم می خورد.
🔹 آقایان مسوول؛
جنگ در ذهن است. هر کس ذهن را در اختیار بگیرد اراده آدم ها را مختل می کند. اصلا مهم نیست آدم ها حتی چه اعتقاد و گرایشی دارند. شناخت شان از واقع تغییر کند اراده شان تغییر می کند. کم نبودند این روزها خواصی که در میانه حق و باطل و در وسط میدان متحیر ماندند و اگر با سیلی واقعیت هوشیار نشدند، زیر دست و پا له شدند.
🔹 آقایان حکومت؛
جنگ کف خیابان نیست.معطل نمانید. گذشت 78 و 88 و حتی 98. نقطه شروع را در پلتفرم ها و قدرت شبکه بیابید. راه اصلاح بسیار است به شرط اینکه این ادراک کلیدی شکل بگیرد که یله سازی فضای مجازی که راه را برای جولان اهریمن هموار می سازد و مارپیچ سکوت ساختاری پلتفرم ها که راه را برای کنشگری جبهه حق می بندد، جامعه را مسخ می کند و معنای قدرت را تغییر می دهد و استقلال کشور را می گیرد و حاکمیت را مسلوب الاراده می سازد. به هوش شویم شما رابه حضرت عباس.
✍ محسن مهدیان
#ایران
#سواد_رسانه_ای
🆔 @emlaee
23.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
زمانی استادم حضرت آیتالله میرباقری فرمودند «کرونا یکی از ابزارهای هدایت بشر به حاکمیت مجازی و سیطره مجاز بر زندگی انسان است».
دشمنان که هیچ. بسیاری از دوستان به ایشان تاختند که چه میگویید که کرونا یک ابزار سلطه است! کرونا فقط یک بیماری است و دیگر هیچ.
و پیرو این کلام، هر چه دستورالعملآمد را پیشاپیش استقبال کردند. تا دانشآموز، کلاسش شد گوشی همراه، دانشجو درسش شد گوشی همراه، مشتری، خریدش شد گوشی همراه، فروشنده، فروشش شد گوشی همراه و مباهات کردیم که چقدر این سیطره مجاز بر حقیقت را توسعه دادیم. دیدید کم نیاوردیم؟ دیدید از بهترینهای دنیا بودیم؟
حال همان دانشآموزان، همان دانشجویان و همان خریداران و فروشندگان مجازی که مجازشان حقیقت شده است و یافتههای مجازشان را باورمندترند بر حقایق پیرامون در دنیای حقیقی، شدهاند پرسشگر، شدهاند محققکننده دستورات مجازستان، شدهاند آنچه امروز میبینیم.
بله. چیزی که حکیم در خشت خام میدید را ندیدیم تا امروز که شدهایم منفعلان در برابر هشتگهای چندصد میلیونی.
حکیم را بشنویم
حکیم را به راحتی رد نکنیم.
شاید چیزی بگوید که ما ندانیم.
و خدا لطف بسیار به ما دارد که رهبری داریم حکیم تر از همه. که حتی این شرایط را راهبری میکند و کشتی نظام را سالم به مقصد میرساند.
خدا را شکر که رهبر ما هدایت میکند همه ما را. هم ما و هم آنکه آن مجازستان را بر ما تحمیل کرد ندانسته.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
12.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
19.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تاثیرات روانشناختی بد حجابی
🔴 درخواست یه خانواده برای نصیحت به دخترشان برای حجاب
#حجاب
#زن_عفت_افتخار
#بی_تفاوت_نباشیم
🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
او آرزویش، سفر به کربلا را از مردی طلب کرد و پاسخ گرفت؛
از مردی که خود آرزوی کربلا دارد😭😍
#لبیک_یا_خامنه_ای
🆔 @emlaee
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همیشه طاغوتهای عالم یک هدف و مسئله دارند...
تلاششان این هست که اراده ها را از بین ببرند...
#ایران
#ما_ملت_امام_حسینیم
#انقلاب_اسلامی_ایران
🆔 @emlaee
💠 شگرد رسانه ای اکثریت پنداری
🔹رسانههای خبری ماهوارهای و اینترنتی ازجمله ابزارهای مصادره مردم است.
🔹 رسانهها همان حس «ما زیاد هستیم» و حتی «ما بیشتر هستیم» یا بهعبارتی «خود اکثریت پنداری» را با دروازهبانی هدفمند اخبار برای مخاطبان خود رقم میزنند.
🔹 یک رسانه حرفهای برای ایجاد چنین حسی حتی نیاز به دروغپردازی و پخش تصاویر تکراری و قدیمی ندارد. تنها با تاکید بر «بخشی» از حقیقت و مسکوت گذاشتن باقی آن -که به آن چهارچوببندی گفته میشود- احساس در اکثریت بودن به مخاطبان منتقل خواهد شد.
🔹 عموم مردم از انزوا منزجر هستند و احساس همراه بودن با دیگران، یکی از مویدات ذهنی است که برای باورهای فرد در نظر گرفته میشود.
🔹 از آنجا که مشاهده پیامهایی که باورهای فرد را رد میکند، احساسی منفی برای فرد به ارمغان میآورد، عموم مردم بین لذت و آزار، لذت را انتخاب و به مشاهده برنامههایی که باورهای قبلیشان را تایید میکند، عادت میکنند.
شبکههای اجتماعی این فرآیند را بهصورت افراطیتر درآوردهاند.
🔹اگر قبلا این افراد بودند که بهخاطر احساسات مثبت و منفی خود به انتخابگری میان رسانهها دست میزدند، حالا شبکههای اجتماعی بهوسیله پویش رفتارهای دقیق مخاطب خود (کدام پستها را مشاهده کرد، کدام را رد کرد، روی کدام مکث کرد و...) از ابتدا تلاش میکند تا آنچه را او میپسندد، نمایش داده و از نمایش آنچه او را آزار میدهد، اجتناب کنند.
🔹اتفاقی که درنهایت میافتد، افتادن مخاطبان در «حباب فیلتر» یا «اتاق پژواک» است. مخاطب هرسو که مینگرد اطلاعات و پیامهایی موید ایده خود میبیند (شاید بهندرت پیامهای مخالف هم مشاهده کند) و در چنین حالتی بهراحتی تصور میکند که افراد مشابه او بسیار زیاد هستند.
#ایران
#حجاب
هدایت شده از بر پا
انقلاب بازی
🔺یادش به خیر ارتشبد غلامرضا ازهاری نخست وزیر شاه میگفت. اینها همش نواره از بالای پشت بام الله اکبر میگه. او تصورش از انقلاب یک هویت سایه ای غیر واقعی بود. مردم وسط خیابان آمدند و جواب دادند :«نوار که پا نداره.». واقعیت اینه که انقلابی که هویتش نواره و انقلابی که حقیقتا پا داره. با هم متفاوتند. جمعیت یک پارچه منسجم که میدانند چه میخواهند و کجا میروند، با یک عده که هویت اصلیشان و وجودشان، احتیاج به پیج مصی و منوتو و اینترنشناله فرق میکنه.
🔺انقلاب واقعی بدون رسانه هم هست. ایران را بایکوت کردند. امام را سالها بایکوت رسانه ای کردند در نجف. ولی کار او با همان دستگاه شاگردانش و مردمش پیش رفت. انقلاب بازی، بدون رسانه، اصلا نیست. هیچی. پوچ. چهار نفر اون گوشه پنج تا ماشینی که بوق میزنن این گوشه. بدون رسانه دیگر دیده نمیشه. وسط یک جمعیت انبوه در حال حرکت خفه میشود.
🔺انقلاب واقعی جلودار دارد. جلودارش هم نخبه از خود گذشته ای است که هم داناتر است هم مومن تر. نه آنکه تا دیروز شامپو تبلیغ میکرد. پول جمع میکرد با ادکلن فروشی. بیرون کشور لم داده پشت صفحه مجازی. بازیگر است، دقت کنید بازی گر.
🔺انقلاب واقعی محل زیستش در ایمانه در عقیده است. در تحول حقیقی در جانه. انقلاب بازی در خیاله. در تصوره. در ساحت سایه ها. با میل جدی به سمت دنیا. لذا خودشون هم همدیگر رو میدرن. وحشی گری میکنن. زامبی بازی در میارن. خیالبازها رو هم البته متاثر میکنن.
🔺جملات شیطان درباره سبک اقدامش «لازینن لهم فی الارض» جالب است. او اساسا در ساحت خیال متمایل به دنیا است. جامعه هدفش هم حرکت کنندگان در صراط حقند «لاقعدن لهم صراطک المستقیم» حضورش در این ساحت سیصد و شصت درجه هم هست. «لاتینهم من بین ایدیهم و من خلفهم و عن ایمانهم و عن شمائلهم» برای آنکه توان دیدن و بکارگیری واقعیتها و فرصتها و نعمتها و داشته ها و داراییها را از شما بگیرد. « و لاتجد اکثرهم شاکرین».
🔺بله، انقلاب شیطانی، انقلاب حقیقی نیست. اما.
اما خیلی ها را نابود میکند. از راه خارج میکند«لاغوینهم اجمعین» ، «و لاتجد اکثرهم شاکرین» این خطر جدی است. حاکمیت الهی باید در ساحت خیال هم محقق شود.حقیقت اتصال به «الا عبادک منهم المخلصین» محقق شود. جدی نگرفتن حضور شیطان در صحنه مجاز، و رها کردن حاکمیت الهی در این عرصه، باعث میشود انسانهای زیادی از دایره شاکرین و حرکت کنندگان در مسیر حق خارج شوند. جلوی شیطان را باید گرفت. نیاز به دستگاه تذکر و ابصار داریم. نیاز به مراقبت و تقوا داریم. نیاز به اراده و حاکمیت الهی داریم. نباید صحنه را رها کنیم تا همه صحنه حتی با حضور شیطان هم باعث رشد ما شود.
«ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون»
@ali_mahdiyan