eitaa logo
مسجدآیت‌الله‌املایی/کانون‌فرهنگی–قرآنی‌مسجدقائمیه
308 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
7.4هزار ویدیو
264 فایل
✔ارتباط با مسئول کانال: @ ✔هرگونه کپی‌برداری از کانال کاملاً آزاد و بدون اشکال شرعی می‌باشد. 🔸️ اخبار و مطالب مذهبی 🔹️ اطّلاع‌رسانی مراسمات مذهبی 🔸️ ارائه مطالب (متن و کلیپ‌های کوتاهِ صوتی و تصویری) با موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️عفت در گفتار (بخش دوم) 🔸نحوه­‌ی سخن گفتن افراد نشان­ دهنده­ ی شخصیت آنان بوده، مردم براساس آن درباره­‌ی آن­ها قضاوت خواهند کرد. از این رو امام علی (ع) فرمود: «قولوا الخیر فتعرفوا به؛ تا به ­خوبی معروف شوید.» در ادامه، زیرمجموعه و مصادیق محتوا را می­شناسید. 💠سخنان زشت (۲) 🔹 باعث می­گردد که در نظر مردم کوچک و اعتبار او کاهش یابد. امام علی (ع) می­فرماید: «سوء المنطق یزری بالبهاء و المروه؛ ارزش و بهای انسان را در میان مردم از بین برده، مروت او را نابود می­کند». [۱] در روایات اسلام، گفتن سخن زشت و رکیک از روش انسان­های پست معرفی شده است. اميرالمؤمنين (ع) فرمود: «سنه اللئام قبح الکلام؛ روش انسان­های پست، گفتن سخنانی زشت است»‌. [۲] براساس آموزه­‌های دینی، گفتن سخنان زشت از نمودهای برجسته­ ­‌عفتی_در_گفتار است. مفهوم عامی دارد و شامل بسیاری از گفتارهای ضد اخلاقی می­شود. سخنان بیهوده و بی­‌فایده نیز از دیدگاه اسلام ناپسند بوده و از مصادیق بی­‌عفتی در گفتار شمرده می­شود. در روایات اسلامی از این گونه سخنان نیز نهی شده است؛ چنان که در روایت دیگری امام علی (ع) فرمود: «اجتنب الهذر فایسر جنایته الملامه؛ از بیهوده­‌گویی برحذر باش، چرا که آسان­ترین زیان آن سرزنش است». [۳] 🔹 نیز هر چند ممکن است در ابتدا حرام نباشد، ولی سرانجام به حرام منتهی خواهد شد. اميرالمؤمنين امام علی (ع) ميفرمايد: «ایاک و الهذر فمن کثر کلامه آثامه؛ بر تو باد به دوری از ، زیرا هر که سخن او زیاد شود گناهان او فراوان است». [۴] آن چه در منابع دینی به آن توصیه شده، گفتن است. پیامبر اکرم (ص) فرمود: «ان فی الجنه غرفایری ظاهرها من باطنها من ظاهرها یسکنها من امتی من اطاب الکلام... ؛ در بهشت غرفه­‌های است که درون آن از بیرون، و بیرون آن از درون آن دیده می­شود کسانی از امت من ساکن آن می­شوند که سخنان پاکیزه می­گویند...». [۵] حضرت در بیان دیگر میفرماید: «ثلاثه من ابواب البر: سخاء النفس و طیب الکلام و العبر علی الذی؛ سه چیز از درهای نیکی است، سخاوت، و صبر در برابر اذیت مردم». [۶] ... پی نوشت‌ها؛ [۱] میزان الحکمه، ج ۸، ص ۴۳۶ [۲] همان [۳] حسین شیخ الاسلام، گفتار امیرمومنان (ع)، ج ۲، ص ۱۵۷ [۴] همان منبع [۵] غرر الحکم، ج ۸، ص ۴۵۰ [۶] میزان الحکمه، ج ۸، ص ۴۵ برگرفته از ماهنامه پیام زن، ش ۲۳۵ منبع؛ وبسایت راسخون @tabyinchannel
ایده وحدت دانشجویی.pdf
197.1K
🔹ایده های هفته وحدت با محوریت تشکل های دانشجویی 🔸امروز رهبر انقلاب خطاب مستقیم خود را به سوی تشکلهای مردمی خودجوشی آورده اند که در حال تلاش مخلصانه برای تقویت فرهنگ انقلابی هستند از موضوعات مهمی که ایشان دائما بر آن تاکید دارند ولی پژواک لازم را نمی یابد مساله وحدت اسلامی است |
کتابخانه وحدت.rar
13.73M
📚 کتابخانه وحدت شامل کتاب‌های ذیل می‌باشد: 📕امام علی و وحدت اسلامی 📗 امیرالمومنین اسوه وحدت 📘پیشوایان شیعه پیشگامان وحدت 📒تجلی وحدت تبیین حکم امام 📘حدیث همدلی 📗غدیر محور وحدت اسلامی 📕وحدت از دیدگاه قرآن و سنت |
آسیب شناسی وحدت اسلامی.pdf
1.75M
🔹آسیب شناسی مسأله وحدت اسلامی 🔺سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جواد محرابی |
از وحدت فعال تا وحدت منفعل.pdf
1.54M
🔸از وحدت فعال تا وحدت منفعل 🔺بررسی راهبرد آگاهانه انقلاب اسلامی در حوزه وحدت اسلامی 🖌گفتاری از حج تالاسلام والمسلمین محمدرضا زائری |
ایده هفته وحدت و مسجد.pdf
248.7K
🕌ایده های نواورانه برای وحدت با محوریت مسجد 🔖مشتمل بر 36 ایده |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چگونه⁉️ 🔹رهبر حکیم انقلاب: بعضی‌ها چسبیدن به فضای مجازی و به و چه و چه... این . لازمه ، میزگرد، سخنرانی، نشریه، بحث‌های دونفره و سه نفره، جلسه تحلیل، این‌ها لازم است. با مخاطبین بنشینید.
🌺مراسم یادواره ۳۲۵ شهید محله خوزان و بزرگداشت شهادت شهید محراب حضرت آیت‌الله اشرفی زمان: پنجشنبه ۷/۲۱، از نماز جماعت مغرب و عشاء مکان: خ شریعتی جنوبی، مسجد ملامحسن 🆔 @emlaee
💢 توسل دائم و روزانه به امام زمان (عج) ↩️ حجت الاسلام حاج شیخ جعفر ناصری: ↩️ چطور ما این قدر از توجه به امام زمان علیه السلام غافل شدیم؟! چطور این قدر دور شدیم و توانستیم بدون توسل به آن حضرت زندگی کنیم؟! آیا این سفره‌ای که برای ما پهن کرده‌اند، کم است؟ چه کسی بهره می‌برد؟ چطور روزگار ما را به غفلت انداخت و از این بخش غافل شدیم؟ 🔹 روزانه باید متوسل بود، گرچه افق این فکر خیلی بلند است و افق این ارتباط خیلی راقی است؛ اما دائم باید ملتزم به توسل بود. تجربه بین علما نشان داده است که توسل و توجه به حضرت بقیه الله ارواحنا فداه، خیر دنیا و آخرت می‌آورد که ثبات قدم و مراعات می‌خواهد، ادب و گذشت می‌خواهد، سحر می‌خواهد، نماز اول وقت و قرائت قرآن می‌خواهد. آن زمان است که انسان احساس می‌کند یک باب دیگر هم در زندگی او باز شد که نسل‌های آینده او هم بهره خواهند برد. 🆔 @emlaee
ا﷽ا 🔴همه‌ی دلایل طرفداران حجاب اختیاری ۱. به حکم «لا اکراه فی الدین...» در دین اجبار نیست! ۲. با زور کاری از پیش نمیره، رضا خان هم به زور نتونست حجاب را بردارد! ۳. هرچی اجباری شد، ارزش‌ش از دست می‌ره! ۴. باید کار فرهنگی کرد! ۵. هر وقت جلوی اختلاس و دزدی را گرفتید، برید سراغ حجاب! ۶. بدن خودمه اختیارشو دارم! ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 1⃣ لا اکراه فی الدین اولا مربوط به پذیرش اصل دین است، همانطور که در دانشگاه رفتن اکراهی نیست اما هرکس وارد دانشگاه شد باید قوانین آن را رعایت کند. ثانیاً این آیه مربوط به اعتقاد است؛ بله کسی را نمی‌توان مجبور به پذیرش اعتقادی کرد، مثلاً ممکن است کسی همان قوانین دانشگاه را قبول نداشته باشد, درست است که به زور نمیشه او را مجبور به پذیرش کرد، اما رعایت قوانین برای همه لازم است وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. 2⃣ هر قانون باید یا مستند به دستور الهی باشد یا رأی مردم؛ اقدام رضا خان نه مستند به شرع بود و نه با رأی مردم بر سر کار آمده بود، اما حجاب هم دستور خداست، هم بر آمده از قانون اساسی کشور است که با رأی مردم اعتبار پیدا کرده است. 3⃣ بله ارزش مفاهیم دینی و اخلاقی به اختیاری بودن آن است، اما آیا میتوان به این بهانه راه را برای هنجارشکنی باز کرد؟ آیا می‌توان پذیرفت چون اجبار ارزش عمل را از بین می‌برد، از جریمه کردن کسی که از چراغ قرمز عبور کرده یا از قرار دادن پلیس در چهارراه‌ها صرف‌نظر کرد؟ 4⃣ در مورد کار فرهنگی اولا باید دانست که قانون‌گذاری خود بخشی از فرآیند فرهنگ‌سازی است و ثانیاً بالاخره عده‌ای عامدانه اصرار به هنجارشکنی دارند، آیا فرهنگ سازی برای آنها پاسخگو است؟ آیا با فرهنگ سازی صرف، میتوان جلوی جرایم مثلاً دزدی را گرفت؟ 5⃣ گره زدن مشکلات به یکدیگر یک نوع فرافکنی و از مغالطه های نخ نما است؛ اگر ما حجاب را رها کردیم و مثلاً خواستیم با قتل مقابله کنیم، قاتل نمی‌گوید: «این همه بی حیایی در جامعه است اول جلوی آن را بگیرید!! من به خاطر نگاه هرزه به ناموسم دست به قتل زدم اگر در جامعه حیا و عفت بود این قتل اتفاق نمی‌افتاد!»؟ 6⃣ به همه ما آموخت که انسان دارای مسئولیت اجتماعی است و پوشش (همانند ماسک) چون نمود اجتماعی دارد، می‌تواند و باید ضابطه‌مند باشد 🆔 @emlaee
🔰 راه پر پیچ و خم حرکت به سوی قله 🔹وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا ﴿الاسراء ۸۱﴾. و بگو حق فرا رسيد و باطل مضمحل و نابود شد و (اصولا) باطل نابود شدني است. 🔻چرا باطل نابود شدنی و رفتنی است؟ چون پشتوانه اش هیچ است. در مقابل، حق، تکیه گاه اش الله اکبر است. لذا این حوادث به قول حضرت آقا هر چند تلخ است و انسان ناراحت میشود و قلب ش به درد میاید که این خباثت ها را میبیند و طبق فرموده امام علی علیه السلام انسان بخاطر این حوادث اگر مُرد، نباید ملامتش کنند که چادر از سر بانوی محجبه بکشند و چند مرد به خانمی حمله کنند؛ یا آتش زدن مسجد و قرآن و... . 🔸اما نکته قابل توجه این است که ما در حال حرکت به سوی قله هستیم، در این مسیر حرکت به قله، بالاخره این اتفاقها میافتد و امتحانات مختلف برای افراد مختلف خواهد بود. دقت کنیم که ظاهر قضیه هرج و مرج هست اما باطن قضیه جدا کردن و غربال افراد است چرا که نمیشود یک سری انسان های کثافت و پس فطرت در این مسیر باقی بمانند، چون مسیر نورانی اقتضائات خود را دارد. 🔹خباثت و کثافت بودن این افراد؛ آدمی را یاد روضه ها و سخنان امام حسین علیه السلام میاندازد که خطاب به اینچین افرادی فرمود: "اگر دین ندارید که ندارید، لااقل مرد باشید". مگر ۱۰۰ نفر یه یک نفر حمله میکند❗️ کدام‌ دینی و کدام عقلی حمله مردها به خانمی در خیابان را مجاز میشمارند❗️براستی شماها دنبال چه هستید❓❗️ شما با بیمارستان و ... چکار دارید❓❗️ ما نباید فراموش کنیم که چنین انسان های خبیثی در بین ما زندگی میکنند(حساب مردم عادی از این افراد جداست). اینها باید بیایند روی صحنه تا باطنشان کاملا برملا شود. ما گوش به فرمان رهبری هستیم. مردم مومن اگر بخواهند اینها را مثل آب خوردن جارو کرده و روانه زباله دان تاریخ میکنند. که البته بزودی به کمک خدا قلع و قمع خواهند شد. 👈 از این اتفاق ها احتمالا باز هم خواهیم دید چون بالاخره حرکت به سمت قله، اینها را خواهد داشت و احتمالا با فتنه های پیچیده تر روبرو میشویم. ولیکن ما باید خودمان را آماده کنیم که هر تکلیفی بود انجام دهیم. مومن اگر در صحنه ای با اشرار مبارزه کند در هر حالتی پیروز است چه بر آنان فائق آید و چه منجر به عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ شود ولی اشرار و فتنه گران در هر حالتی خَسِرَ الدُّنْیا وَالاْآخِرَةَ هستند. ان شاءالله سعی کنیم به وظیفه فعلی خود عمل کنیم که دعا کردن است و تبیین مسایل و صحنه. و از اشتباهات خود توبه کنیم که باعث تاخیر در ظهور گشته است. 📌ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/ عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری 🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- خودت‌یه‌کاری‌کن‌برام؛من‌کم‌آوردم . . یه کنج از حرم بهم جا بده دلم تنگته خدا شاهده... علیه السلام 🆔 @emlaee
⭕️ بزنید شبکه ۳ مستند عملیات بزرگ پیشنهاد میشه👌
51.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴فیلم کامل مستند عملیات بزرگ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی 🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای قاسم سلیمانی عزیز ما، شادی روح او، همه یک حمد و یک قل هو الله بخوانید دلتنگیم...😭 به وقت ۱:۲۰💔 🆔 @emlaee
پنجاه خصلت اخلاقی حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه واله وسلم) 🔺بي‌شک تأسي به سيره و سنت آن حضرت براساس آيه‌‌کريمه «و لکم في رسول‌الله اسوه حسنه» و از جمله آنچه در اين مطلب به آن اشاره شده، راهگشاي مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود. ۱-هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه مي رفت ۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد. ۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود. ۴-هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵- وقتي با کسي دست مي داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد. ۶-با مردم چنان معاشرت مي کرد که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است. ۷-هرگاه به کسي مي نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد. ۸-هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت و خيره نگاه نمي کرد. ۹-چون اشاره مي کرد با دست اشاره مي کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتي طولاني داشت و تا نياز نمي شد لب به سخن نمي گشود. ۱۱-هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد. ۱۲-چون با کسي سخن مي گفت کاملا برمي گشت و رو به او مي نشست. ۱۳-با هرکه مي نشست تا او اراده برخاستن نمي کرد آن حضرت برنمي خواست. ۱۴-در مجلسي نمي نشست و برنمي خواست مگر با ياد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد و از آن نهي مي کرد. ۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد. ۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چيزي رخ مي داد که ناپسند وي بود ناديده مي گرفت. ۲۰-اگر از کسي خطايي صادر مي گشت آن را نقل نمي کرد. ۲۱-کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد. ۲۲-هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد. ۲۳-هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد. ۲۴-پاسخ به سوالي را چند مرتبه تکرار مي کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمودـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟» ۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد و با آنان هم غذا مي شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت. ۲۸-هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود. ۲۹-بيش از همه صله رحم به جا مي آورد. ۳۰-به خويشاوندان خود احسان مي کرد بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد. ۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود و کار بد را تقبيح مي نمود و از آن نهي مي کرد. ۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود به آنان مي فرمود و مکرر مي‌گفت هرآنچه حاضران از من مي شنوند به غايبان برسانند. ۳۳-هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد. ۳۴-هرگز کسي را حقير نمي شمرد. ۳۵-هرگز کسي را دشنام نداد و يا به لقب هاي بد نخواند. ۳۶-هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد. ۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد. ۳۸-از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمي گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹-هرگز مذمت مردم را نمي کرد و بسيار مدح آنان نمي گفت. ۴۰-بر جسارت ديگران صبر مي فرمود و بدي را به نيکي جزا مي داد. ۴۱-از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود. ۴۲-سراغ اصحاب خود را مي گرفت و همواره جوياي حال آنان مي شد. ۴۳-اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا مي زد. ۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد و بر آن تاکيد مي فرمود. ۴۵-در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است. ۴۶-ميان يارانش انس و الفت برقرار مي کرد. ۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود. ۴۸-هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نمي کرد. ۴۹-اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد. ۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد. (صلی الله علیه و آله و سلم) مبارک باد❤️ 🆔 @emlaee