eitaa logo
کانون "انقـــلاب اسـلامــی"
85 دنبال‌کننده
138 عکس
9 ویدیو
32 فایل
﷽ 📚 کانــون «انقـلاب اسلامـی و اندیشه‌ی سیاسی اسلام» 🌐 بستری آزاداندیشـــانه برای فهم نظـام اندیشــه‌ی سیاســی اســـلام‌نـــاب و اندیشـه‌ی امامـین کبیــر انقـلاب‌ 🕌 مکان: تهـران، حوزه‌ی علمیه‌ی امـام رضا «علیه‌السلام» 👤ارتباط با مسئول صفحه: @BiiOOO
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸کانون و برگزار می‌کند: 🔹سلسله مباحث «تبیین مبانی معرفت‌شناختی در علوم انسانی» 🔰استاد: حجت‌الاسلام والمسلمین شایسته 🗓 ۳ شنبه‌ها، ساعت ۱۶، حوزه امام رضا علیه‌السلام 🏷 علم دینی | @elm_dini
هدایت شده از دهِ خدا
معاونت پژوهش حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌کند: مروری بر پایه‌گذاری دولت صهیونیزم در غرب آسیا حجه‌الاسلام و المسلمین حسین شایسته سه‌شنبه، ۷ آذرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳ 📚معاونت حوزه علمیه علیه السلام 🌐https://eitaa.com/mpheer
هدایت شده از دهِ خدا
معاونت پژوهش حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌کند: مروری بر پایه‌گذاری دولت صهیونیزم در غرب آسیا حجه‌الاسلام و المسلمین حسین شایسته یکشنبه، 12 آذرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳ 📚معاونت حوزه علمیه علیه السلام 🌐https://eitaa.com/mpheer
♨️ 📌 💢 مسأله‌ی فقط مربوط به علوم پایه، تجربی و ... نیست، بلکه شامل همه‌ی علوم و از جمله است. 💢 ما بخصوص در زمینه‌ی ، برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت و توقّع بود، حرکت متناسب و خوبی نکرده‌ایم، بلکه مفاهیم گوناگون مربوط به این علم را - چه در زمینه‌ی و چه در زمینه‌های ، و - به شکل وحی مُنزل از مراکز و خاستگاه‌های غربی گرفته‌ایم و به‌صورت فرمول‌های تغییر نکردنی در ذهنمان جا داده‌ایم و بر اساس آن می‌خواهیم عمل و برنامه‌ی خودمان را تنظیم کنیم! گاهی که این فرمول‌ها جواب نمی‌دهد و خراب درمی‌آید، خودمان را ملامت می‌کنیم که ما درست به‌کار نگرفته‌ایم؛ در حالی‌که این روش، روشِ غلطی است. 💢 ما در زمینه‌ی احتیاج به تحقیق و نوآوری داریم. مواد و مفاهیم اساسی‌ای هم که بر اساس آن می‌توان ، ، و سایر بخش‌های اساسی را شکل داد و تولید و فراوری کرد، به معنای حقیقی کلمه در فرهنگ عریق و عمیق اسلامی ما وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم. البته در این قسمت، و استادان مؤمن و معتقد به اسلام می‌توانند با جستجو و تفحّص، نقش ایفا کنند. این‌جا از آن‌جاهایی است که ما باید به برسیم. 💬 امام خامنه ای، ۱۳۸۲/۰۸/۰۸ 🏷 علم دینی | @elm_dini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 📌 ، هنجار های 💢 انسانی که اسلام می‌خواهد با انسانی که مکتب‌های فلسفی بشر می‌خواهند، از زمین تا آسمان فرق داد. خیلی چیزها که اسلام می‌گوید با آنچه دیگران می‌گویند یکی است اما نه با یک دید. اسلام همیشه با مسائل از جهت توحیدی و خدایی نظر می‌کند. 💬 ، هدف زندگی، ص ۲۴ 🏷 علم دینی | @elm_dini
♨️ 📌 ⭕️ در مورد کارهای بر زمین مانده باید گفت که از حد احصاء خارج است. البته این مطلب به این معنا نیست که هیچ کاری نشده است بلکه کارهای بسیار ارزشمند و زیادی در طول تاریخ تشیع شده است که همگی جای تحسین زیاد دارد. حتی حوزه علمیه بعد از انقلاب اسلامی رشد بسیاری کرد، مثلا... اما وقتی این مطلب را کنار وظایفی می‌گذاریم که بالخصوص بعد انقلاب اسلامی بردوش حوزه آمده است، می‌فهمیم مسیر نرفته‌ی بسیار زیادی داریم. 💢 در حوزه چند اشکال سیستمی وجود دارد:‌ اول: کار تکراری بسیار صورت می‌گیرد. مثلا در پاسخ به شبهات الحادی، بیشتر از ما غربی‌ها دست به کار شده‌اند و به آن‌ها پاسخ داده‌اند اما ما بی‌خبریم. دوم: وظایف اصلی حوزه به لحاظ سیستم مند انجام نمی‌شود بلکه هستند که بار دیگران را بر دوش می‌کشند. 💢 ما دو نظام داریم که بایستی تولید شود: «ایدئولوژی اسلامی + نظام عینی و حکمرانی». ایدئولوژی ترکیب دو مطلب است. مثلا در اقتصاد اسلامی مرکب از «اصول اقتصاد اسلامی+ اهداف » است 💢 مهم‌ترین خلا امروز دو چیز است: ۱. نظام معرفتی و ۲. نظام عینی و ✳️ طی این مسیر بدون همت، توکل، توسل و اشک نمی‌شود. ✅نکته آخر: مهم‌ترین بار زمین مانده تولید فقه نظام است. فقه نظام منوط به فلسفه‌های مضاف است لذا تولید فلسفه‌های مضاف هم از اهمیت بسیار بالای برخوردار است. و از طرفی هم هم مبتنی بر فلسفه محض است. 💬استاد 🏷 علم دینی | @elm_dini
1819877121_-213324.mp3
42.86M
📌 💢 بیان خاطراتی از شهید فخری زاده 💢 کارهای بر زمین مانده به قدری‌ست که خارج از حد احصاء است. 💢 مهم ترین خلأ امروز دوچیز است: 1_نظام معرفتی و ایدئولوژی اسلام 2_نظام عینی و حکمرانی 💢 مهم ترین بار بر زمین مانده فقه نظام است.طی این مسیر بدون همت، توکل، توسل و اشک نمی‌شود. ارائه دهنده : 🏷 علم دینی | @elm_dini
📌 ♨️ 💢 حوزه‌های علمیه ما اگر از محدودیت‌های مصنوعی که خود برای خود به وجود آورده‌اند خارج گردند و با استفاده از پیشرفت به احیای فرهنگ کهن خود و آراستن و پیراستن آن بپردازند و آن را تکمیل نمایند و به پیش سوق دهند (که آمادگی تکامل و پیشروی دارد) می‌توانند از این انزوای حقارت آمیز علمی خارج شوند و کالاهای فرهنگی خود را در زمینه‌های مختلف معنوی، فلسفی، اخلاقی، حقوقی، روانی، اجتماعی، تاریخی با کمال افتخار و سربلندی به جهان دانش عرضه نمایند. 📕 آینده انقلاب اسلامی، ص۲۰۳ 🏷 علم دینی | @elm_dini
📌 تحقیق میانی 💢 یکی از مباحثی که باید قبل از ورود به رشته خاص از مورد تحقیق قرار بگیرد مبحث می باشد. ‌علم دینی یعنی: علومی که از تفسیر و تبیین کتاب و سنّت به دست می‌آیند؛ به عبارت دیگر، گزاره‌های توصیفی و اخباری موجود در متون دینی که از عالم واقع خبر می‌دهند و یک منظومهٔ معرفتی را تشکیل می‌دهند. هر علمی که داشته باشد، یعنی براساس آنچه که خداوند اراده کرده حاصل شده و به همان شکل که فرموده است مورد استفاده قرار گرفته، چون مبنای اعتقادی دارد، پس علم دینی محسوب می‌ شود. 💢 علم دینی از سنخ گزاره های بوده و امروزه در ذیل بحث می شود. 💢 مبحث علم دینی از مباحثی است که از زمان یونان تحت عنوان های عام تر مورد بحث بوده است که در ادامه اشاره خواهیم کرد. 💢 در ایران پس از پیروزی و ایجاد انقلاب فرهنگی ، اسلامی شدن مراکز آموزش عالی از اصلی ترین اهداف انقلاب فرهنگی شد و در این راستا ستاد و شورا عالی انقلاب فرهنگی اقدامات بسیار انجام داده اند. 🖇 بیشتر بخوانید. 🖇 بیشتر بخوانید. 🏷 علم دینی | @elm_dini
💢 از پیشگامان مسئله سازی و شاگردان مکتب وی جنابان و می باشند . ⭕️ سید جمال‌الدین اسدآبادی و شاگردان جز اولین متفکران مواجه با هژمونی و فعال اجتماعی بودند که نسبت به بیماری‌های اجتماعی جوامع مسلمان و ضعف‌های موجود در آن هشدار داده اند؛ و در مقابل قدرت‌های غربی ، اسلام گرائی را تبلیغ نمودند. تأثیر این جریان بر کشورهای اسلامی، مخصوصاً ، ، ، و شایان توجه است. ⭕️ اگر چه این گروه مواجه ی بسیط و ناقصی با علم دینی و علم غربی داشتند ولی تا حدودی توانستند علم دینی را به مسئله نسل های بعدی تبدیل کنند. 🏷 علم دینی | @elm_dini
♨️ 📌سه ابداع علامه طباطبائی در شکل گیری علوم انسانی اسلامی 2/1 💢 اندیشمندی اسلامی است که بر پایه و سنت به پی ریزی علوم انسانی اسلامی پرداخت بی آنکه محتوایی ارائه دهد که با اندیشه غربی ، «ترکیب مزجی» یا «جمع مکسر» شود. 💢 سه ایشان که در شکل گیری علوم انسانی اسلامی نقش بسزایی دارند عبارتند از : 1 ـ توسعه نگاه_توحیدی در حوزه 2 ـ توسعه در حوزه 3 ـ توسعه نگاه_اعتباری در حوزه ا 💢 پژوهشگران حوزه علوم انسانی اسلامی با سه پرسش اساسی مواجه هستند که پاسخگویی بدان، شرط اصلی حرکت به سمت علوم انسانی اسلامی است: 1️⃣با توجه به فضای و حاکم بر علوم انسانی غربی ، چگونه می توان فضای علوم انسانی را توحیدی کرد؟ و از ، و قاعده و مبانی که بیشتر در حوزه عبادت و بکار می رود ، چگونه می توان دستگاه فلسفی اجتماعی ، و پی ریزی کرد و آن را در خدمت علوم انسانی نهاد؟ 2️⃣با توجه به بودن اکثر قرائت های موجود از دین و مذهب از یک سو ، و از سوی دیگر با توجه به کارکرد اصلی علوم انسانی که بیشتر در حوزه در عرصه های مختلف می باشد ، چگونه می توان از منابع دینی ، علوم انسانی اسلامی را استخراج کرد؟ درادامه بخوانید ⏬ 🏷 علم دینی | @elm_dini
📌سه ابداع علامه طباطبائی در شکل گیری علوم انسانی اسلامی 2/2 3️⃣علوم انسانی غربی با کنار گذاشتن کشف واقعیت آن هم به نحو یقین منطقی از راه برهان ، میزان ارزش گذاری علوم را رفع نیازها و احتیاجات بشری می داند . لذا ، همه ادراکات خود را اعتباری و نسبی پنداشته که تا آن میزان ارزش دارد که مساله ای را حل کند ،اگر چه در برابر مساله ای دیگر که توان حل آن را ندارد ، بی ارزش باشد. ❓حال پرسش اینجاست ، چگونه می توان با منطق و فلسفه اسلامی که تنها ادراکات حقیقی یقینی برهانی مطابق با واقع را ارزشمند می داند و تنها دغدغه اش کشف واقعیت است و رفع نیاز مادی بشری را طفیلی علوم می داند ، می توان علوم انسانی ایجاد کرد و نام «اسلامی » را بر آن نهاد ؟ 💢 چگونه می توان میان «تجربه» ارسطویی که بر اساس برهان عقلی یقینی شکل می گیرد و «تجربه» غربی که ظن آور است و تنها با استقراء ناقص در راستای حل مساله پیش می رود ، سازگاری ایجاد کرد ؟ آیا با استقراء ناقص ظن آور ، علوم انسانی اسلامی را بنا نهیم ؟ در این صورت چه تفاوتی با علوم انسانی غربی پیدا می کنیم ؟ و اگر بخواهیم به تجربه برهانی بسنده کنیم ، دستاوردهای کمی نصیبمان خواهد شد . 💢 این سه پرسش یا بهتر است بگوییم سه معضل ، با مطالعه و پژوهش در سه نوآوری علامه طباطبایی قابل حل خواهد بود تا راه برای گسترش علوم انسانی اسلامی هموار گردد. 🖇بیشتر بخوانید. https://eitaa.com/almohkamat 📜استاد موالی زاده 🏷 علم دینی | @elm_dini
🔔 نشریه دیده‌بان اندیشه با همکاری مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می‌نماید: |علوم انسانی و مساله فلسطین| 🖇 با حضور 🔸شیوه برگزاری: حضورے‌‌| مجازے‌‌ 🔸 شنبه ۱۶ دی‌ماه، ساعت ۸ تا ۱۲ 🔸دانشگاه باقرالعلوم(ع)، تالار امام حسین(ع) 🔰 جهت شرکت در نشست، به آیدی @m110614 پیام دهید. ⚠️ برای شرکت‌کنندگان در نشست، گواهی علمی صادر خواهد شد. 🏷 علم دینی | @elm_dini
📌به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و پنجمین سالگرد انتشار بیانیه انقلاب اسلامی، کانون و برگزار می‌کند: 0️⃣4️⃣در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (۲۲ بهمن ۱۳۹۷)، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور « برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند. 💢 بیانیه‌ «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ ، و » خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد. 💢 این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) هست» نزدیک خواهد کرد. ♨️ کانون علم دینی و علوم‌انسانی حوزه علمیه امام رضا «علیه السلام» به مناسبت دهه فجر و همچنین پنجمین سالگرد انتشار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، روز های شنبه و دوشنبه، ساعت «۱۳ الی ۱۴»، به بازخوانی و مباحثه پیرامون فراز‌های مختلف این بیانیه در مخزن کتاب خانه حوزه امام رضا«علیه السلام»، خواهد پرداخت. ✅ از طلاب بزرگوار دعوت می‌شود با شرکت در این حلقات و مباحثات جهت برگزاری جلساتِ هر چه پرشورتر و بحث برانگیزتر، ما را در تحقق اهداف عالیه این جلسات یاری فرمایند. 🏷 علم دینی | @elm_dini
📌 از حلقات «مباحثه و بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» 💢2شنبه 16 بهمن 1402، کتاب خانه حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام 📷 عکاس: آقای سید علی میر شریف 🏷 علم دینی | @elm_dini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏ بیست و دو بهمن سرآغاز پیروزی ملت ایران بر مستکبران و غارتگران، 22 بهمن سرآغاز برچیده شدن دستگاه ستمگری طاغوتیان، و 22 بهمن سرآغاز بر جهان، 22 بهمن سرآغاز برافراشته شدن پرچم و ، بر کشور و ملت بزرگ ایران و بر جمیع مسلمانان و مستضعفان و محرومان مبارک باد.🌺☘ 📜 روح اللَّه الموسوی الخمینی‏ 🏷 علم دینی | @elm_dini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌الله اکبر! 📌الله اکبر! 📌الله اکبر! 💢 امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم ها میمانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی«صلوات الله علیه». 👤 🏷 علم دینی | @elm_dini
📌 خلاصه از حلقه مباحثه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 1/2 💢 وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ. ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم.سوره مبارکه القصص آیه5 الحمدالله رب العالمین توفیق شد، جلسه‌ای تحت عنوان «حلقه بازخوانی و مباحثه گام دوم» را برگزار کنیم. مقدمتاً در جلسه اول، ضرورت خوانش، اهمیت، مباحثه، تفکر و تعمیق بیانیه گام دوم بیان شد، تا انگیزه‌ای برای حرکت به سمت تحقق این بیانیه ارزشمند باشد. در متن زیر خلاصه ای از جلسه اول خدمت شما اعزه ارائه می دهیم: 📜 مطلب اول: این بیانیه در تاریخ «۲۴ بهمن ۹۷» از امام خامنه ای تحت عنوان گام دوم انقلاب اسلامی صادر شد. این بیانیه منشوری برای دومین مرحله ، ، و خواهد بود، که انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید است، نزدیک خواهد کرد. 🔊 مطلب دوم: حضرت آقا تا به امروز برای هیچ یک از بیانات مبارکشان درخواستی من باب کار کردن بر روی آنها نداشتند ولی این بیانیه را ایشان از این موضوع استثناء کردند و فرمودند: «می خواهم بر روی این نامه ویژه کار کنید.» ایشان برای کتابت این منشور، حدود یک ماه تفکر و تأمل می کنند و حدود ده الی پانزده روز کتابت نامه به طول می انجامد. 💢 مطلب سوم: به تعبیر حضرت آقا انقلاب تا کنون سه برهه تاریخی کلان را پشت سر گذاشته است . برهه اول و آغازین: از 1270 تا 1323 که علمای اسلام ابراز نگرانی از تشبه ممالک اسلامی به کفار کردند که از فتوای حرمت استعمال توتون و تنباکو میرزای شیرازی آغاز و به بیانیه شروع قیام حضرت امام خمینی ختم می شود. این برهه «برهه‌ی مقابله با طاغوت» نام دارد. برهه دوم: از 1323 تا 1357 به طول انجامد و اين برهه «برهه‌ی اخراج طاغوت» نام دارد. برهه سوم: از 1357 تا 1397 دوران 40 ساله‌ی اول انقلاب اسلامی «برهه‌‌ی تثبیت انقلاب» نامیده می شود. برهه چهارم: از 1397 تا 1437«برهه‌ی حال حاضر که، گام دوم انقلاب اسلامی» نامیده می شود. 💢 مطلب چهارم: در سال 1395 جمعی از سران یهود (مثلث یهود) در تل‌آویو جمع می شوند و رئیس پیشگویی های یهودیان که با اجنه در ارتباط است به این مطلب غیبی، اشاره می کنند که (جمهوری اسلامی نباید به 40 سالگی برسد اگر به 40 برسد، یهود را نابود خواهد کرد.) با تمام کینه، حقد، غضب، حیله و دشمنی دشمنان، این حکومت و انقلاب به 40 سالگی خود می رسد و لگدی محکم بر دهان مستکبرین و مستبدین عالم می زند و در 40 سالگی انقلاب حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) این منشور تمدنی را منتشر می کنند. 💢 مطلب پنجم: برای شناخت معنای تمدن و اینکه امروز در چه مرحله‌ای در این مسیر پر فراز و نشیب هستیم حضرت امام خامنه‌ای 5 گام تمدنی را عنوان می‌کنند: 1. ایجاد انقلاب اسلامی 2. ایجاد نظام اسلامی 3‌. ایجاد دولت اسلامی 4. ایجاد جامعه اسلامی 5. ایجاد تمدن نوین اسلامی 💢 مطلب ششم: ما دو مرحله ابتدایی را پشت سر گذاشتیم و امروز در مرحله سوم از این 5 گام تمدنی قرار داریم، یعنی تشکیل دولت اسلامی. 💢مطلب هفتم: یک نکته حائز اهمیت در این قسمت این است که، این 5 گام درهم تنیده و حلقه وار، به یکدیگر متصل است. یعنی تشکیل نظام را وقتی انجام دادیم و الان در مرحله سوم هستیم، به این معنا نیست که دیگر ما به گام گذشته بر نمی‌گردیم و اصلاحاتی را در آن ایجاد نمی کنیم. 🏷 علم دینی | @elm_dini
📌 خلاصه از حلقه مباحثه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 2/2 💢مطلب هشتم: یک مولفه بسیار مهم در تشکیل دولت اسلامی مسئله است، که این وظیفه خطیر و ارزشمند بر عهده است. قاطبه و بدنه‌ی حوزه‌ی علمیه و حتی علمای اسلام نسبت به این مسئله، نه تنها امروز، بلکه حتی در گذشته های متمادی غافل بودند. امروزه نیز رویکرد و روند برخی از آقایان علما و مراجع و بدنه‌ی حوزه، وجدان های وظیفه شناس را آزار می دهد. اگر گوشه نگاهی به تاریخ انداخت، این مسئله را به عیان می‌توان مشاهده کرد. ارتباط و اتصال و زیست و روال حرکت حوزه، همیشه در همه اعصار با شدت و ضعف، منقطع از نیاز های جامعه بوده و بارِ روی زمین مانده را همیشه از روحانیت به دوش کشیدند و نیازهای جامعه و نیازهایی که برای تحقق اسلام لازم بوده است را، برطرف کردند‌. این غفلت خسارات بسیار ناگواری را بر اسلام، حکومت، امت و جامعه اسلامی متحمل کرده است. حال اگر غفلت عده ای را به کنار بگذاریم عده ای با طرح اسلامی منهای سیاست، حکومت و اجتماعیات و با طرح اسلامی با شعور حداقلی شریعت مقدسه را به انزواء و خمودگی و نابودی کشاندند. 💢 مطلب نهم: فقدان حکومت، خسارات زیادی را برای اسلام و حوزه های علمیه به بار آورد، که از این خسارات می توان اشاره به فراموشی اجتماعیات اسلام، مطرح نشدن اسلام به عنوان یک و حکومی، مطرح نشدن اسلام به عنوان یک بسته‌‌ی غیر قابل گسست و لا یتجزی، ضعف نگاه حکومتی در احکام دینی و در بین حوزه و حوزویان و ... که تمامی این موارد، همه و همه دست به دست هم داد تا دین جهانی اسلام، تا قبل از انقلاب اسلامی در سطح ناقصی، به شکل ابتر و ناکارآمد مطرح شود و به دور از صحنه اجتماع به مسائل فردی خود بپردازد و درآنها غوطه‌ور شود. پس حوزه های علمیه و علماء موظفند با طرح اسلام به عنوان یک مسلک ، ، ، و ، ، ، و افرادی متخصص و متعهد را برای تشکیل دولت اسلامی به تبع برای جامعه‌ی اسلامی تربیت کنند. 💢 مطلب دهم: حوزه علمیه و طلاب، امروز در عصر حکومت اسلامی حضور دارند، فلذا باید سعی کند رسالت خویش را که راهبری و هدایت امت است، در مسائل با نگاه حکومتی پیاده کند. اقتضائات طلبه امروز یعنی عصر_انقلاب با طلبه قبل از انقلاب، از زمین تا آسمان تفاوت دارد. تحقق رسالت حوزه، امروز در ارتباط با حاکمیت ولایت فقیه و حکومت اسلامی معنا پیدا می کند. فلذا نمی تواند کسی ادعای دینداری و عرفان و سلوک کند یا حتی ادعای طلبگی کند، اما هیچ پیوندی با انقلاب اسلامی و جریان عظیم انقلاب، نداشته باشد. بماند که عناد و دشمنی فرد با این نظام، که دارای است، نشان از و فرد و حرکت وی به سوی ظلمت و شقاوت را می دهد. 💢 مطلب یازدهم: وظیفه خطیر و پر اهمیت پیاده سازی اهداف ولی در جامعه بر گرده یا NGO «سازمان مردم‌نهاد، سازمان عمومی غیردولتی یا سَمَن یا اِن‌جی‌اُ» هاست. حال اینکه باید توجه داشت که اولویت اول با ، طلاب و روحانیت معزز است که تحت عنوان حلقه های میانی، بایستی به تحقق رسالت خویش که راهبری و حرکت جامعه به سمت اهداف آرمانی است بپردازند و اهداف ترسیم شده و طراحی شده توسط و رهبر جامعه را را با مدیریت و استعانت از نیروی عظیم مردم، تحقق ببخشند‌. حلقه های میانی قطعا یکی از عوامل مهم و موثر در، ظهور ولایت عظمی می باشند. به راستی که این حلقه های میانی است، که با میانجی‌گری بین «ولی و جامعه» و «دولت و جامعه» در سطح وسیع و گسترده‌ مردمی، ایجاد ، و و ، ، ، ، ، و می کند. از مهم ترین عوامل تاخیر در ظهور امام عصر، خمودگی و ضعف جامعه مسلمین «بالخصوص شیعه» است. طلاب و روحانیون در به جریان و حرکت درآوردن و سازماندهی کردن مردم برای قیام، بسیار نقش آفرینند و بار بر شانه‌‌ی آنهاست. اگر روحانیون و طلاب و در ذیل آنان متخصصان و خواص جامعه این بار را به دوش نکشند و شانه خالی کنند، نتیجه این می شود که امت و جامعه و و خود را از دست می دهد از حرکت و و و باز می ماند در نتیجه ظهوری رقم نخواهد خورد‌. 💢 مطلب دوازدهم: در انتهای جلسه برای شناخت شخصیت حضرت امام خامنه‌ای و بیانیه گام دوم به چند کتاب برای مطالعه اشاره شد. دوستان می توانند به کتب و مجلات زیر رجوع کنند: 1. خون دلی که لعل شد 2. شرح اسم 3. من علی خامنه ای شاگرد امام هستم(نشریه خط_خانه طلاب جوان) 4. انقلاب مکبر می خواهد(نشریه خط_خانه طلاب جوان) 5. شرح بیانیه گام دوم (حجت الاسلام و المسلمین آقای راجی) 🏷 علم دینی | @elm_dini