eitaa logo
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
3.1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
854 ویدیو
65 فایل
بازخوانی انقلاب مردم
مشاهده در ایتا
دانلود
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
📝عدالت در گام دوم-بخش اول ✅در حوزه عدالت، در گام اول انقلاب، به‌ویژه در مقابله با فقر و فساد گام‌ها
📝عدالت در گام دوم: بخش دوم ادامه 5️⃣: مردم بیش از آن‌که از فشار و تحریم و مشکلات اقتصادی ناراضی باشند از تبعیض نارضایتی دارند. پرداختن به تبعیض‌های قانونی و ساختاری یکی از وجوه ممیزه عدالت‌خواهی محافظه‌کارانه با انقلابی است. 6️⃣مقابله با ذی‌نفعان بی‌عدالتی: یکی از مهم‌ترین مسائل ذیل تبعیض، دست گذاشتن روی ذی‌نفعان بی‌عدالتی است. کسانی از بی‌عدالتی و مشخصاً تبعیض منتفع‌اند که عمدتاً کبوتران حریم قدرت‌اند یا آقازاده‌ها و دامادها و منصوبین مسئولین و مرتبطین به نهادها و... هستند. از سوی دیگر مجموعه‌هایی داریم که تبعیض به نفع خود را به قانون و ساختار و سازوکار تبدیل کرده‌اند؛ به‌صورت نمونه محوریت پزشکان متخصص در نظام سلامت، محوریت تجار (وارداتچی‌ها و خام‌فروشان) در اقتصاد و به‌عنوان صدای بخش خصوصی، لجام‌گسیختگی و سودبرندگی بانک‌های خصوصی، ملاکان، غارت‌کنندگان بنگاه‌های خصوصی‌سازی‌شده. مقابله با تعارض منافع یعنی قرارگرفتن افرادی که خود ذی‌نفع هستند در مقام سیاست‌گذاری یکی از عرصه‌های مهم مقابله با ذی‌نفعان بی‌عدالتی است؛ نظیر محوریت پزشکان و نظام پزشکی در نظام سلامت، اتاق بازرگانی در اقتصاد و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها در وزارت علوم. 7️⃣مقابله باسیاست‌های سرمایه‌سالارانه: یکی از مهم‌ترین موجدهای فقر و فساد و تبعیض، سیاست‌های سرمایه‌سالارانه و عمدتاً دیکته‌شده ازطرف نهادهای بین‌المللی نظیر بانک‌جهانی، صندوق بین‌المللی پول و سازمان تجارت جهانی و... به کشور است که باید با آن‌ها جنگید. 8️⃣زمینه‌سازی برای نظریه‌پردازی عدالت و شاخص‌سازی عدالت: ما مشکل نظری در مورد عدالت داریم، هم‌چنین سنجه‌ها و شاخص‌های بومی برای بررسی وضعیت عدالت در جامعه نداریم. یکی از کارهای مهم که از حوزه‌ها و دانشگاه‌ها برمی‌آید، زمینه‌سازی و برگزاری کرسی آزاداندیشی و اقتراح برای نظریه‌پردازی در مورد عدالت است. البته ضعف نظری در مورد عدالت مانع نقش‌آفرینی در آن نیست، چراکه قدر متیقّن‌ها (مشترکات قطعی) در این حوزه هست، مثل مبارزه با فقر، فساد، تبعیض‌ها، شفافیت و... که فارغ از مشکلات نظری در این حوزه قابل‌پیگیری است. عدالت به‌عنوان یک شاخص اصلی و محوری، باید وارد فقه، علوم انسانی و اجتماعی و سیاست‌گذاری‌های مختلف کشور شود. 9️⃣ایجاد تغییر به‌نفع عدالت نه افشاگری و جلوه‌فروشی: عدالت‌طلبی ایجاد تغییر در جهت از بین بردن نابرابری است، نه صرفاً داد عدالت زدن و جلوه‌فروشی و نمایش عدالت‌خواه بودن فرد. در این چارچوب برای عدالت گاهی باید نقد کرد، گاهی باید دفاع کرد، گاهی باید با مسئولین حرف زد، گاه باید موج مردمی به راه انداخت، گاه باید آستین‌ها را بالا زد، گاه باید راه‌حل جست و گاه هم باید به‌دنبال احیای ظرفیت‌ها رفت. جوانان باید بیش از طلبکاری، خود را مسئول بی‌عدالتی‌ها و رفع آن ببینند. 🔟احیای ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و حوزه‌ای: یکی از راه‌های رفع استضعاف و تبعیض، پرداختن و احیای ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و حوزه‌های خاص است، یک منطقه ظرفیت فرهنگی، تاریخی مثلاً مقاومت، زیست‌محیطی، چهره‌ها و... دارد که پرداختن و بزرگداشت احیای هرکدام می‌توان آن منطقه را از استضعاف خارج کند. 1️⃣1️⃣عدالت و مردم: قرآن، اجرای عدالت را به‌وسیله مردم می‌داند (لِیقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْط)، در گام دوم باید کاری کرد، بخش‌های مختلف مردم بتوانند در عدالت نقش‌آفرینی کنند، از رفع استضعاف تا مطالبه‌گری تا احیای ظرفیت‌های بومی باید چارچوب‌ها و حرکت‌ها را طوری طراحی کرد که خود مردم و حتی خود کسانی‌که از بی‌عدالتی رنج می‌برند و مشخصاً مستضعفین محور حرکت قرار بگیرند. جهاد سازندگی نمونه این تجربیات است که خود مستضعفین به‌ویژه در روستاها محور بودند و جهاد نقش تسهیلگری برای آنان و سایر مردم انگیزه‌دار برای محرومیت‌ستیزی داشت. کارهایی نظیر پیگیری الگوهای شفافیت و نظارتی که خود مردم در آن محوریت داشته باشند و اصلاح سازوکار تعاونی‌ها در همین چارچوب قابل‌توجه است. 2️⃣1️⃣عدالت و الهام بخشی: شعار جنگ فقر و غنا باید محور حرکت‌های مردمی و حکومتی در حوزه بین‌الملل باشد، ارتباط و همکاری و هدایت گروه‌های عدالت‌خواه در سطح بین‌الملل باید اولویت سیاست خارجی ما در گام دوم باشد که بخش عمده‌ای از آن برعهده دیپلماسی عمومی و دیپلماسی فرهنگی و با محوریت گروه‌های خودجوش مردمی و دانشجویی است. 3️⃣1️⃣عدالت در آزادی: در کشور ما آزادی هست، اما این آزادی درست توزیع نشده است؛ باید برای مستضعفین، فریاد دادخواهی مظلوم و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در فضای حکومتی پشتوانه ایجاد کرد. هم باید جاهایی که افرادی با رعایت فرایند درست دادخواهی اقدام کرده‌اند و مورد برخورد قرارگرفته‌اند موردحمایت واقع شوند و از آن مهم‌تر قوانین و ساختارهایی برای تسهیل این دادخواهی ایجاد کرد.
8.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نشست بازخوانی پیام قطعنامه در سالروز صدور پیام پذیرش قطعنامه 598 از طرف حضرت امام خمینی ره در سال 67 👨🏫 با سخنرانی 🗓 شنبه 29 تیر 98 - مسجد شریف الملک برنامه های مسجد شریف الملک را در پیام رسان ایتا دنبال نمایید👇 🆔 @masjedsharifolmolk 👉http://eitaa.com/joinchat/3441426452C6cb670ef90
هدایت شده از اندیشه نو
🔶مانع اصلی آزادی و درمان زکزکی، در تهران است نه ابوجا و ریاض ✍🏻 محمدصادق شهبازی 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔺اینکه ظرفیت‌های ایران به صورت واقعی برای نجات بسیج نشده است و حتی مبارزان نیجریایی می‌گویند سفیر ایران در نیجریه نه در سمت زکزکی که وسط ایستاده و حتی بعضی از آن‌ها مدعی هستند که به وزارت خارجه نیجریه گفته شده که ایران به جای زکزکی معتقد به حمایت از آخوندهای معتدل است و می‌گویند سفیر ایران با روحانی‌هایی نشست و برخاست دارد که انقلابی نیستند ولی بلدند عکس امام و آقا را بلند کنند، نشانی از مشکل اصلی در ماجرای نیجریه است. . 🔺عده‌ای در تهران در نهادهای مختلف حاضر نیستند، اقدام جدی برای زکزکی انجام دهند و می‌خواهند یا زکزکی تن به معامله‌های برجام‌وار بدهد و یک گروه بی‌خاصیت تحت دولت استعماری-عربستانی نیجریه تبدیل شود یا اگر از آرمانش دست برنمی‌دارد، منتظر شهادت زکزکی هستند، تا شهادت او ظرفیت استفاده سیاسی داشته باشد. متأسفانه ظاهرا مسئولین از نهادهای مختلف در دیدار با تشکلهای دانشجویی در چند روز گذشته تصریح کرده‌اند، شهادت او به ترویج شیعه در نیجریه کمک می‌کند!!! . 🔺در این تصویر، بسیجی خوب، بسیجی مرده است، یا بسیجی که بسیجی نباشد! . 🔺مبارزان راه آزادی در جهان، سنگ استنجای سیاست‌بازی به‌حساب می‌آیند . 🔺با بهانه‌هایی مثل دادگاه زکزکی، اقدام جدی عقب انداخته می‌شود . 🔺به‌جای طرفداری از مظلوم، بین ظالم و مظلوم میانجی‌گری شود که طبیعتاً به‌نفع مظلوم نخواهد بود . 🔺به‌جای حمایت از مظلوم، از استفاده از خون مظلوم سخن گفته می‌شود . 🔺زمان شهادت بهشتی مردم، شعار می‌دادند، آمریکا در چه فکریه ایران پر از بهشتیه و امام راحل به این مضمون فرمودند مگر بهشتی دیگری وجود دارد؟ . 🔺حالا باید از ساده‌اندیشان و بی‌حالان و بی‌عملانی که به‌فکر مصرف داخلی و ساکت کردن معترضین به این مدل سیاست‌ورزی با توجیه هستند، پرسید، اگر رهبر این حرکت که سه سال و نیم است پنج روز از هفت روز هفته میلیون‌ها نفر را به خیابان‌‌ها کشیده و صدها شهید و زخمی داده است، بمیرد، چه کسی این حرکت را رهبری می‌کند؟ آیا جز این است که نیجریه هم به سبک پاکستان بعد از عارف حسینی فروکش می‌کند؟ . 🔺البته آن وقت می‌شود در نهادهای مسئول چندگانه، مجلس ختم برای زکزکی گرفت و از تداوم انقلاب اسلامی در جهان گفت، اما دیگر تداوم در واقع وجود نخواهد داشت . 🔺اولین نشان صداقت بیلان کار دهندگان داخلی نیز می‌تواند تعویض سفیر ایران در نیجریه و ارسال کسی باشد که حداقل همراهی را با حرکت‌های انقلابی داشته باشد و دل و کام انقلابیون نیجریه خون نباشد! 🆔https://eitaa.com/andisheyeno
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ۳۰ سال جنگ، ۳۰ سال سانسور! 💬 امام جنگ حق و باطل را انتزاعی نگه نمی‌دارد. می‌گوید این دعوا، دعوای کسانی است که به کشیده شدند با کسانی که هستند 💬 عدالت فقط کمک به فقیر نیست، برانداختن رابطه‌ی «فقر و غنا» و رابطه‌ی «استضعاف و استکبار» است 💬 امام سه بار تاکید می‌کنند آدم‌هایی که ثروت‌های بالا دارند، حق ندارند شوند 📌 برشی از گفتگوی اختصاصی با ، نویسنده و پژوهشگر 1️⃣ بخش اول ۲۹تیر 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کارخانه‌ای برای تولید انبوه «ژن خوب»... 💬 امام آینده‌ انقلاب را در گرو #جنگ_فقروغنا و جنگ استضعاف و استکبار می‌دید که یکی از مهم‌ترین محورهایش #عدالت_آموزشی است 💬 با شکل‌گیری #مدارس_غیرانتفاعی و پولی، اجازه دادیم به صورت اتوماتیک #نابرابری شکل بگیرد. کسانی که در مدارس پولی و غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند، آموزش بیشتری دارند و در دانشگاه بهتری هم پذیرفته می‌شوند 💬 اینها وقتی به مسئولیت‌ها و شأن اجتماعی برسند، خودشان را بازتولید می‌کنند و بعد ۳۰ سال که یک نسل، دو نسل عوض شود به یک کشور #سرمایه‌سالار تبدیل شده‌ایم که همه‌چیز را صاحبان پول و سرمایه تعیین می‌کنند 💬 با مدارس غیرانتفاعی، به صورت اتوماتیک طبقه مستکبر و کارخانه تولید انبوه #ژن_خوب درست می‌کنیم 📌 برشی از گفتگوی اختصاصی مستضعفین تی‌وی با #محمدصادق_شهبازی، نویسنده و پژوهشگر 2️⃣ بخش دوم 📎 بخش اول گفتگو #جنگ_فقروغنا #سرمایه_داری #سانسور_۲۹تیر #خصوصی_سازی_آموزش 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ «تربیت گلخانه‌ای» دانش‌آموزان به سبک انجمن حجتیه! 💬 ما به ظاهر با گروه‌هایی مثل #انجمن_حجتیه مقابله کردیم ولی با تفکر حجتیه خیر. انجمن حجتیه کاری به اصلاح جامعه نداشت و می‌گفت در فضایی جداگانه چند نفر را تربیت می‌کنم اما به فرموده رهبر انقلاب، حکومت اسلامی این نیست که ما برویم در یک گوشه در #گلخانه‌ای یک سری آدم تربیت کنیم، #کارخانه_انسان‌سازی باید ایجاد کنیم 💬 باید در هر منطقه، مجموعه‌های فرهنگی ما که بیرون آموزش پرورش هستند خودشان را مسئول مدارس اطرافشان بدانند و همین خدمات فرهنگی را در #مدارس انجام دهند 📌 برشی از گفت‌وگوی اختصاصی مستضعفین تی‌وی با #محمدصادق_شهبازی، نویسنده و پژوهشگر 3️⃣ بخش سوم و پایانی 📎 بخش اول گفت‌وگو 📎 بخش دوم گفت‌وگو #جنگ_فقروغنا #سرمایه_داری #سانسور_۲۹تیر #خصوصی_سازی_آموزش 🎬 @Mostazafin_TV
📣 ویژه طلاب برادر؛ 📌 برگزاری دوره معرفتی «عصر اقامه» ⏰ زمان برگزاری: 12 الی 16 مردادماه 🏠 مکان برگزاری: مشهد، مرکز آموزشی شهید باهنر 📝 اساتید دوره: حجج ‌اسلام نظافت یزدی، حسن سوزنچی، محمد الهی خراسانی و سلمان مرادخانی و استادان عادل پیغامی، علی باقری، سعید احدیان، سعید شعرباف و محمد صادق شهبازی ☎️ پاسخگویی : 09159157633 📖 اطلاعات بیشتر در: 🌐 http://yon.ir/oVtYp ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ #مبانی_علوم_انسانی_اسلامی #دوره_معرفتی #مشهد 🔳 با #مفتاح همراه باشید 🆔 @meftaah_com
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امام جمعه‌ی جوان، مسئله‌ای را حل نمی‌کند... 🎙 ؛ نویسنده و پژوهشگر: 💬 مشکل نمازجمعه، است؛ به جای امام‌جمعه ۷۰-۸۰ ساله، امام‌جمعه ۳۰-۴۰ ساله بگذاریم چیزی را حل نمی‌کند! 💬 اینکه سخنرانیِ پیش از خطبه یک مجتهد همچون آقای رحیم‌پور و مطالبه‌گری و درد دل مردم در تحمل نمی‌شود، اسمش جذب همه گروه‌ها و جریان‌ها نیست! 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از فارس پلاس
▪️به انگلیس درد دموکراسی باید داد 🔻 مدعیان دموکراسی در انگلیس برای به سرانجام رساندن برکزیت به هر قیمت مجلس را تعلیق کرده اند و ملکه هم مهر تآیید زده و روحیه سلطنتی استعماری حالا گریبانگیر مردم خودشان شده است. 🔻دیکتاتورترین و وحشیترین استعمار دنیا حالا به جان مردم خودش افتاده ‌است. هشتاد و هشت همین انگلیس برای ما از دموکراسی میخواند. ‌ 🔻جالب اینکه در قانون اساسی ما هیچ مقامی حق انحلال مجلس یا تعلیقش را ندارد، اما در انگلیس ملکه دارد! . من جای دستگاه سیاست خارجی یا رییس جمهور بودم برای انگلیس کلاس دموکراسی برگزار می‌کردم 💬 محمد صادق شهبازی - کانال #فارس_پلاس: @Fars_plus
هدایت شده از دنانیوز
⚫️⚫️ شب اول محرم 🔺️دین‌داری عافیت‌طلبانه راه به جایی نمی‌برد. 🔺️امام حسین (ع) برای همراه کردن بعضی‌ها خودش به میدان آمد! 🔺️ عُبِیدُاللهِ‌بنِ‌حُرِّ جُعفی یکی از آن‌ها بود. امام از او خواستند همراه کاروان عاشورا بشود: «اِنَّکَ لَتَجلِبُ عَلَی نَفسِکَ ذُنُوباً کَثیرَةً، فَهَل لَکَ مِن تُوبَةٍ تَمحَی بِها ذُنُوبَکَ؟ فَقالَ: وَ ما هِیَ یَا ابن‌َبِنتِ رَسولِ اللهِ؟ قالَ: تَنصُرُ اِبنِ بِنتِ نَبیِّکَ، وَ تُقاتِلُ مَعَهُ.» همانا تو گناهان زیادی برای خود جمع می‌کنی (گناهان زیادی مرتکب می‌شوی). پس آیا برای تو توبه‌ای هست که بتوانی گناهانت را پاک‌کنی؟ عبیدالله عرض کرد: آن توبه چیست؟ فرزند دختر رسول خدا! امام فرمود: «پسر دختر پیامبرت را یاری کنی و همراه او مبارزه کنی.» موسوعةالامام‌الحسین، ج2، 125 🔺️عبیدالله استنکاف کرد و گفت به جای من، اسبم را ببرید! که امام او را رها کرد و گفت برو به جایی که صدای ما را نشنوی که هرکس صدای ما بشنود و به ما کمک نکند با صورت در آتش است. 🔺️دین‌‌داری عافیت‌طلبانه که انسان بگوید، اعمالی انجام می‌دهم، روضه‌ای هم می‌روم، کافی نیست. 🔺️انسان حتی اگر به‌دنبال نجات از گناهان فردی خود است، باید در مسیر مبارزه با عبودیت هر عنصر غیرالهی و طواغیت و ظالمین وارد شود. 🔺️نمی‌شود انسان از مبارزه با طواغیت فرار کند و این فرار کردن را صرفاً با کمک کردنی به مبارزین، فلان مجلس روضه و... حل کند (که البته به جای خودشان کارهای خوب و درست و لازمی هستند). کسانی نمیتوانند مبارزه کنند پشت جبهه باید مبارزین را کمک کنند، مثل کمکهای مردمی خانمها و بچه ها در دوران جنگ. . 🔺️منزل شهید رجببیگی بودیم و از برادر و مادرش دوستان انقلابی شهید را میپرسیدیم. برادر شهید از چند نفر اسم برد. مادر شهید پرید وسط و با اعتراض گفت اینها که فقط هیئت میگرفتند و کاروان زیارتی میبردند، به انقلاب کاری نداشتند. 🔺️آدمهایی که راه برای مبارزه انها باز است اما کاری نمیکنند از نظر دین هم ارزشی ندارند. اسلام مراسم و مناسک میانتهی در تقابل با اسلام ناب است. 🔺️هرکسی با هرسطحی دینداری در حد و اندازه خودش باید برای مقابله با ظلم و طاغوت مبارزه کند. 🔺️ایام محرم کشور ما رنگ و بوی حسینی میگیرد، جرم و جنایت کم میشود. همه مشکی میپوشیم و هیئت میرویم ولی مهم است که ایا حسینی هم هستیم؟ ‌ 🔺️روضه اگر حسینی است باید همین خط را به مخاطب خود انتقال دهد. @denanews_ir
هدایت شده از حلقه وصل
✅ حزب الله و تفسیر محافظه کاران از نظام ولایی ✍ محمدصادق شهبازی 💢 متحجرین زمان مبارزه به امام می‌گفتند شاه شیعه است! امروز البته مدل متحجرین عوض شده حتی انجمن حجتیه‌ای‌ها عکس امام و آقا را بالای سرشان می‌زنند و عرفان‌های انحرافی هم ادعای ارادت به نظام و رهبری می‌کنند. 💢 محافظه‌کارانِ امروز، هرکس بخواهد انتقادی به شبکه خودشان یا تلاشی برای اصلاح در مملکت انجام بدهد، فوراً او را متهم به ضدیت با ولایت می‌کنند. 💢 اگر به سوپور زحمت‌کش و آبرودار سرکوچه بگویی زباله‌ها را بد جابه‌جا کردی یا امر رهبری را در مورد انجام دادن درست کار، رعایت نکردی؛ اگر سوپور به آنان ربط داشته یا منافع آنان در خطر باشد یا سکوت آنان محافظه‌کاری فهم شود، می‌گویند: سوپور زیرمجموعه سرسوپورها است، سرسوپور زیرمجموعه شهرداری منطقه، شهرداری منطقه زیرمجموعه شهرداری شهر، شهرداری زیرمجموعه فرمانداری، فرمانداری زیرمجموعه استانداری، استانداری زیرمجموعه وزارت کشور، وزارت کشور زیرمجموعه رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور زیرمجموعه نائب امام زمان. پس انتقاد از سوپور سر کوچه در حکم محاربه با امام زمان است و طرف را به شک در لقمه و نطفه خود می‌اندازند! 💢 آن وقت جهت‌گیری‌های و دستورهای رهبری و سیاست‌های کلی نظام، مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد یا با آن مخالفت می‌شود، یا مردم در فشار و مشکل قرار میگیرد آنجا یقه نمی‌درند و توجیه میکنند. 👇👇👇👇 http://hvasl.ir/news/103454 🆔 @hvasl_ir
▪️ ها و گام دوم انقلاب 🔻 ماجرای نسبت هیئات با مفسدین و سرمایه داران چند هفته ای است که نقل محافل است. اما سطحی مهمتر از نسبت مداحان و هیئتها با انها وجود دارد. 🔻 چرا یک هیئت به سرمایه و پول درشت احتیاج دارد که وابسته شود؟ وقتی ما هیئت را از مجموعه مراسم‌های مردمی گسترده و پراکنده و مهمتر از ان دسته های حرکت کننده بین مردم که تامین مالیش برای عموم مردم هم مقدور و ممکن است هم با ان احساس هویت میکنند تبدیل می‌کنیم به تعدادی مراسم رسانه‌ای و بزرگ که مردم نه از خودشان می‌دانند، نه میتوان با هزینه‌های مردمی تامینش کنند خواه ناخواه مردم را از هیئت و هئیت را از مردم جدا میکنیم ولو چند ده هزارنفر در ان شرکت کنند. هئیت غیرمردمی هم مجبور است از جایی تامین شود و به جایی وابسته شود! 🔻 اهداف هیئت و روضه هم گم میشود چون یا باید رضایت اسپانسر تامین شود یا در افکار عمومی دست اصحاب قدرت و ثروت به حساب می آید. ان وقت کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا تبدیل میشود به اینکه فقط همه جا و همیشه گریه کنیم نه همه جا و همیشه مبارزه با ظلم. اگر هم کسی و هیئتهای بزرگ، پشت مبارزه با ظلم را نگیرد، کسی احساس مسئولیت نمیکند. 🔻اینگونه میشود کمتر هیئتی مییابیم در مواردی مثل ظلمهای ملی و منطقه ای و جهانی، خصوصی‌سازی، ظلم هند به مسلمانان هند و کشمیر، تعطیلی سازمان فضایی، اقتصاد مقاومتی، قیمت گوشت، زکزاکی و سایر مسایل مردم و نظام و انقلاب نقش افرینی کند و کثیر هیئتهای می‌یابیم که دلخوش به تعداد عزاداران و دم پایانی و سخنران و مداح سلبریتی اش است. 🔻 هیئت باید به اهدافش برگردد و به مردم و بین مردم و تامین مالی وسط مردم تا از خیلی از این افات مصون بماند. اگر هم هیئت بزرگ و رسانه ای درست شد به صورت واقعی و مردمی و خودجوش و متکی بر مردم شکل بگیرد 🔻نه فقط هیئت ما این بلا را سر مسائل انقلاب، فلسطین، مقاومت، علم و فناوری و هزاران مسئله دیگر آوردیم. مردم را کنار گذاشتیم و احساس مسئولیت انها را از انها گرفتیم یا سرکوبش کردیم 🔻 یکی از مهمترین کارها در گام دوم انقلاب برگرداندن مواردی از این دست به مردم است. 💬 محمدصادق @Fars_plus ‼مطالب کانال با لینک ارسال شود‼ آیدی گروه : @raede_ardakan