هدایت شده از 🚩 یاران اربعینی
F05.J02.mp3
18.75M
کارآمدی و دستاوردهای انقلاب اسلامی
نکته مهم: این بحث در کلاس درس در سه جلسه با موضوعات ضریب جینی، شاخص فقر، شاخص توسعه انسانی، رشد علمی، بودجه نظامی و...) مطرح شد. لذا این صوت نسبت به جلسات کلاس خلاصه تر و درحقیقت جمع بندی مباحث است.
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
🔻منطق حکمرانیِ آیتالله خامنهای:
همهچیز در اختیار «همه» است
🖊 مهدی جمشیدی
همچنان که پیشبینی میشد، مهدی نصیری در روند تشدیدشوندهای قرار گرفته و شتاب پس رفتنهایش دوچندان شده است. او در یادداشت جدیدی که نگاشته، ادّعا کرده است که قدرت در شخص آیتالله خامنهای، منحصر شده و تمام بخشهای حاکمیّت و جامعه، بیاختیار و نظارهگر ماندهاند و تنها اوست که برای همه تصمیم میگیرد. در این باره، حاشیههای انتقادیِ مهمی وجود دارند.
۱. مهمترین کاری که قانون اساسی بر عهدۀ رهبری نهاده، «تعیین سیاستهای کلّیِ نظام» است و این سیاستها نیز بهطور طبیعی، دایره و دامنهای را برای حرکت دیگران تعریف میکنند، امّا:
اوّلاً، این امر، در خود «قانون اساسی» آمده است و کنشی «فراقانونی» نیست که بتوان بر شخص آیتالله خامنهای خُرده گرفت. اگر ایشان اینگونه عمل نکند باید به ایشان انتقاد کرد که چرا به قانون عمل نمیکند، نه اینکه التزام ایشان به قانون را به معنی انحصارگرایی و خودمرکزبینی در قدرت تفسیر کنیم.
ثانیاً، روشن است که همۀ نظامهای سیاسی، «چهارچوبهای بنیادی» و «ارزشهای غایی» دارند و اینگونه نیست که اجازه دهند «تلاطمهای ساختارشکن» و «نوسانهای زیگزاگی» به آنها راه یابند. فقدان مدار برای حرکت یعنی حرکتهای چرخهای و غیرتکاملی و بیسرانجام.
ثالثاً، چهارچوبهایی که آیتالله خامنهای در سایۀ سیاستهای کلّیِ نظام طرّاحی کرده است، آن اندازه «کلّی» و «وسیع» هستند که «تنوّع» و «تکثّر» در درونشان معنا داشته باشد و اینطور نیست که نیروهای سیاسی نتوانند «رویکردهای خاصِ» خویش را دنبال کنند. در عمل نیز مشاهده کردیم که واقعیّتهای نظام جمهوری اسلامی، سرشار از «تعدّدها» و «گوناگونیها» است و سلایق و جهتگیریهای مختلف در آن راه دارند. به این معنی، هیچگاه یکنواختی و یکدستی در نظام راه نداشته است.
رابعاً، سیاستهای کلّیِ نظام، «سلیقهای» و «شخصی» نیستند، بلکه از مجرای «مشورتهای کارشناسانه» میگذرند و هر یک «اثباتپذیر» هستند؛ یعنی اینگونه نیست که سلایقِ شخصیِ آیتالله خامنهای در قالب سیاستهای کلّی حاکم شوند، بیآنکه اعتبار معرفتی و وزانت علمی داشته باشند. در عمل نیز مشاهده میکنیم که نیروها و اجتماعهای علمیِ متعدّدی با این سیاستها موافقند و اگر هم انتقادی دارند، نسبت به اجرایینشدن برخی از آنها است، نه نامعقولیّتشان. پس این سیاستها، بینالاذهانی و موجّه هستند.
۲. اگر هم غرض، «احکام حکومتی» است که باید گفت تعداد این احکام در مدّت سی سال رهبری ایشان به ده حکم نمیرسد و این نشان میدهد که بنا و قاعدۀ ایشان، تدبیر امور بر اساس همین رویّههای قانونیِ جاری و عادی است.
۳. «مردمسالاری دینی» نیز بهعنوان یک سازوکار واقعی و عینی، همواره در جریان بوده است و دولتها و مجلسها از متن آن برخاستهاند؛ چنانکه نوسانها و گوناگونیهای آنها نشان میدهد که دستی در پشت صحنه نبوده و این خودِ جامعه بوده که این بخشهای عمده از حاکمیّت را تعیین میکرده است. در این زمینه، آیتالله خامنهای کمترین دخالتی نداشته و هیچگاه نخواسته است که روند «طبیعی» و «جامعهبنیادِ» انتخابات را دستکاری کند. این امر بهخصوص دربارۀ دولت، بسیار مهم است؛ چراکه دولت، حجم انبوهِ ظرفیّتهای حاکمیّت را در اختیار دارد.
۴. از این گذشته، آیتالله خامنهای حتّی فارغ از عرصۀ رسمی و حکومتی، «عرصۀ غیررسمی و اجتماعی» را به «خویشبنیادی» و «تحلیلمندیِ مستقل» فراخوانده است و نخواسته اجتماعهایی بیافریند که وابسته و طوطیصفت هستند و همواره معطّل و در تعلیقند تا موضع ایشان آشکار بشود. اینهمه اصرار و حسّاسیّت ایشان نسبت به فهمِ عمیق به این دلیل است که باید عرصۀ عمومی، «رشد فکری» و «قوّت تحلیلی» را تجربه کند و بتواند «تصمیم محقّقانه» بگیرد، نه اینکه مقّلد و دنبالهرو باشد.
۵. این تحلیل، نمونههای فراوانی دارد، از جمله: ایشان با دلایلی به هاشمیرفسنجانی اثبات کرد که رابطه با آمریکا مضر است و او نیز پاسخی نداشت؛ یا اینکه حجاب در عرصۀ عمومی، حکم شرعی است، نه سلیقۀ شخصی ایشان؛ یا اینکه ایشان به وجود آنکه به برجام، خوشبین نبود، امّا اجازه داد که هشتسال در امتداد آن حرکت شود؛ یا دربارۀ افزایش قیمت بنزین، ایشان تصمیم نهایی را به سران قوا واگذار کرد؛ یا در همین اغتشاشات، کسانی در خیابان یا دانشگاه، با رکیکترین الفاظ به ایشان دشنام دادند امّا هماکنون رها هستند؛ و حتّی در یک مورد بسیار جزئی همانند درجکردن گزارشهای لانۀ جاسوسی در کتابهای درسی، ایشان چندی پیش گفت که با وجود تأکیدش همچنان عمل نشده است.
آنچه که مشاهده میکنیم، «قدرت توزیعشده» و «ساختار غیرشخصی» است.
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔸 زن و مرد مقابل هم یا در کنار هم؟
🔹رهبری در دیدار اخیر(١) خود با بانوان ایدهی جدیدی را در نسبت میان دو جنس مطرح کردند. ایدهی زوجیت در مقابل تضاد دیالکتیک هگلی. نگاهی که به لحاظ نظری دو وادی مفهومی کاملا متقاوت را برای ما گشود. رویکردی که در آن، سنتز محصول تضاد و تز و آنتیتز نیست. بلکه سنتز از همراهی و ملائمت به دست میآید.
🔹تعریف زوجیت همین است، کامل شدن زن و مردی که در کنار هم به آرامش میرسند. این نگاه را اگر تا مبنای انسانشناسی و شناخت زن و مرد پیش ببریم دو طرح را پیش روی ما میگذارد. طرحی که در آن زن و مرد ضد و مقابل همند و خانواده میشود جمع اضدادی که باهم سر جنگ دارند، و طرح مقابل که همان زوجیت است و الگوی رفتاری زن و مرد بر اساس وفاق(٢) است و اگر این یکی بودن رو به انشقاق(٣) و جدایی نهاد، راه قرآن صلح است و اگر نشد طلق و آزاد شدن زن و مرد تا به زندگی ادامه دهند. زیرا اصل ازدواج در همان همراهی است که اگر محقق نشد ازدواج به کارکرد خود نرسیده و اسلام راه را برای خروج از آن باز گذاشته است.
🔹حتی اگر سراغ آیات طلاق برویم، در طلاقی که اسلام تعریف میکند بازهم جنگ و تقابل نیست بلکه تمام تعابیر نشان از برخورد همراه با ملاطفت دارد؛ تعابیری چون «امساک بالمعروف»(۴) به نيكويى نگاه داشتن يا «تسریح باحسان»(۵) به نيكى رها ساختن.
🔹اگر این نگاه را تا مبانی حقوقی پیش ببریم باز دو الگوی جدید پیش روی ما میگذارد. الگوی تقابلی حقوقمحور یا الگوی تکلیف و مسئولیتمحور. در الگوی اول فرد چه زن باشد یا مرد، خود را محور تعریف کرده و حقوق را بر مدار «خودش» تعریف میکند نه بر محور زوجیتی که دائر مدار بر تضاد نیست. در زوجیت چون اصل بر وفق و یکی شدن است، خودمحوری موضوعیت ندارد و زوجین بدون تنش و درگیری به نیازهای هم توجه کرده و به تکالیف متقابل میرسند.
🔹از سوی دیگر با این رویکرد زوجیت عین عدالت است. اگر با تعبیر امیرالمؤمنین (ع) عدالت(۶) امور را سر جای خود قرار میدهد، زوجیت زن و مرد را سر جای زن و مرد بودن قرار میدهد. زن و مردی که در آفرینش زوج همند نه مشابه و برابر با یکدیگر؛ و همین مبنا تفاوت اساسی ما با نگاه انسانشناسی فمینیسم در تعریف جنس و جنسیت را رقم میزند. جنسیتی که در نگاه اسلام اکتسابی نیست و بالذات صفات منحصر به فردی را به هریک از زن و مرد میدهد.
✍️ مهدیه منافی
پینوشت:
١- بیانات رهبر ۱۴/۱۰/۱۴۰۱
٢- وفاق مقابل شقاق. عرب به چیزی که قبلا یکی بوده و از هم جدا شدند، "شقاق" میگوید.
٣- سوره نساء، آیه۳۵
۴ و ۵- سوره بقره، آیه۲۲۹
۶- نهج البلاغه حکمت ۴۳۷
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔰 پخش شیرینی و شادی فلسطینیان بعد از عملیات شهادتطلبانه و به سخره گرفته شدن دستگاه امنیتی و پرمدعای صهیونیست ها در قدس اشغالی
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
#گزارش_نجباء
در سایه دخالت آشکار واشنگتن در عراق؛
🔴 اقبال برخی احزاب کُرد به حکم دادگاه فدرال درباره بودجه اقلیم
1⃣ ترکی العتبی از مسوولین ارشد چارچوب هماهنگی شيعیان عراق در گفتگو با المعلومه گفت:
▫️ حکم دادگاه فدرال عراق درخصوص پرونده صادرات نفت و گاز اقلیم کردستان بدون دخالت بغداد بر اساس قانون اساسی صادر شد و عدم پذیرش این حکم توسط دولت اقلیم باعث ایجاد بحران میشود.
▫️ ۶ الی ۷ جریان و حزب کُردی از حکم دادگاه فدرال حمایت میکنند؛ صادرات نفت میبایست توسط وزارت نفت دولت مرکزی مدیریت شود.
2⃣ صادرات نفت توسط دولت اقلیم کردستان دربردارنده شبهات و نقاط ابهامی است و حتی انتقادات بسیاری از داخل اقلیم به این موضوع وجود دارد.
3⃣ در همین زمینه حزب دموکرات کردستان عراق امروز شنبه پس از پایان نشست احزاب اصلی اقلیم کردستان در سلیمانیه، در بیانیهای اعلام کرد: از تصمیم اخیر دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر جلوگیری از پرداخت سهم مالی به اقلیم کردستان ابراز تاسف عمیق کرده و آن را مغایر با مدیریت کشور میدانیم.
4⃣ این موضوع بار دیگر دخالت آشکار واشنگتن در امور داخلی عراق را در پی داشت به طوری که «آلینا رومانوسکی» پس از نشست حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان در سلیمانیه، در توییتر خود نوشت: ما از اقدامات شرکای خود در اقلیم کردستان عراق برای اصلاح روابط داخلی خود که به نفع مردم آنها خواهد بود، استقبال میکنیم.
5⃣ از سوی دیگر رئیس دادگاه فدرال عراق درباره تصمیم این دادگاه درخصوص اقلیم کردستان گفت: تصمیم ما در مورد عدم انتقال اموال به اقلیم، در راستای ساخت کشور و جلوگیری از تخطی از قانون اساسی است.
👈 دادگاه فدرال عراق صادرات نفت موجود در اراضی تحت مدیریت اقلیم کردستان توسط دولت محلی اقلیم غیر قانونی و ارسال هرگونه بودجه از دولت مرکزی عراق به اقلیم را لغو کرد.
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
جنگ روایت ها و خطر فتنه اکبر-.mp3
27.65M
🔴🎙جنگ روایت ها و خطر فتنه اکبر پیش رو
➖چطور برخی متدینین در فتنه اکبر مسیح علینژاد گرفتار شدند؟
➖روایت صحیح از وضعیت موجود و شرایط آینده ایران چیست؟
➖چرا سپاه کار اقتصادی می کنه؟
➖چرا در سوریه و لبنان هزینه می کنیم؟
➖چطور در فتنه اخیر امید مومنین هدف دشمن قرار گرفته است؟
➖ابعاد جنگ شناختی دشمن
مخاطب: فعالین فرهنگی و بسیج تهران
5بهمن 1401
🔗لینک سخنرانی:
https://eitaa.com/TablighGharb/3943
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
شاهچراغ ۴.mp3
13.9M
🎧 تکرارشوندگی و بازگشتپذیری جنبشهای ریزوماتیک
اغتشاشات ۲۵ بهمن ۸۹ از جنس اعتراضات ریزوماتیک بود.
اهمیت این حادثه کمتر از فتنه ۸۸ نبود.
متأسفانه چون تحلیل درستی نسبت به آن صورت نگرفت، همین مدل در سالهای ۹۶ و ۹۸ و ۱۴۰۱ تکرار شد.
یکی از ویژهگیهای جنبشهای ریزوماتیک، تکرارشوندگی آن است. این اعتراضات وقتی از کف خیابان جمع شوند، از بین نمیروند؛ بلکه به فضای مجازی برمیگردند و ممکن است با رفع نقایص گذشته با شدّت بیشتری مراجعه کنند.
اجرای این مدلها مانند پرتاب موشک است. ممکن است پرتاب موشک موفق نباشد اما نقایص آن معلوم میشود و در پرتابهای بعدی این نقایص برطرف میشود.
آمریکا بصورت مستمر به دنبال رفع نقایص این مدل میباشد تا با مراجعه بعدی مخربتر ظاهر شوند.
اتفاقات ۱۵ دیماه امسال در برزیل هم بر مبنای همین مدل بود. یعنی یک مدل در قارههای مختلف توسط آمریکا در حال اجراست. به همین خاطر فهم حوادث برزیل هم برای ما بسیار حائز اهمیت است.
#امام_خامنه_ای هم در دیدار اخیر خود با مداحان اهل بیت (ع) فرمودند: نباید این حوادث را تمام شده فرض کرد.
@madrese_amin
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🤝حضرات اکنون وقت اتحاد است!
🤦♂در شرایطی که آرامش نسبی کشورمان را در بر گرفته و اندکی از تحرّکاتِ خصمانهی دشمن کاسته شده ، بدترین اتفاق ممکن میتواند درگیری رسانه ای دو تن از سخنرانان مطرح کشور باشد.
⛔️پیروز این درگیری و مناظره هر کسی که باشد ، بازندهی آن تمام جبههی انقلاب است!!!
⚠️کمترین نشانههای این باخت 1⃣از دست رفتن تمرکز رسانهای جبههی انقلاب با کریخوانیهای رسانهای دو طرف قبل و بعد از مناظره ، 2⃣غفلت از #جهاد_تبیین ، 3⃣و همچنین از بین رفتن اتحاد انقلابیون در مقابلهی با فتنهی رسانهای دشمن میباشد!
✅آقایان محترم ، «زمان شناسی» ایجاب میکند در ایامی که فتنهی دشمن تبدیل به آتشی زیر خاکستر شده است و هنوز از فازهای بعدی فتنه رونمایی نشده ، پرداختن به این مسائل فرعی را به موقعیت و زمانِ مناسب تری موکول کنیم تا برای جبههی انقلاب هزینه تراشی نکنیم!
📍پ.ن : نقش رسانههای انقلابی و مذهبی در ایجاد آرامش بر فضای این درگیری بسیار مهم است! وظیفهی این رسانهها این است که در این اوضاع ، با انتشار محتواهای تحریک کننده بر آتش این درگیری دامن نزنند و از ایجاد فضای دو قطبی جلوگیری نمایند و حتی با یادآوری اصل زمان شناسی ، دو طرف ماجرا را به آرامش دعوت کنند. پرداختن به این مسائل جنجالی و به ظاهر جذاب ، شاید برای رسانه ها مخاطب جذب کند اما در نهایت ضرر فراگیر آن متوجه جبههی انقلاب خواهد بود!
#رائفی_پور #علوی_تهرانی
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
تصور کنید شما فرمانده یک جنگ هستید
یک عملیات پیچیده و دقیق طراحی میکنید که از منطقه کوهستانی به خط دشمن بزنید.
بعد از طراحی عملیات نگاه میکنید اتوبوسهای حامل نیروها وارد پادگان شدند!
وقتی آنها را میبینید تمام طراحی که کرده بودید را دور میریزید و شروع میکنید به یک طراحی جدید.
چرا؟
چون تمام نیروهائی که آمدند غواص هستند!
ماجرای آقا و مدیریت کشور هم همین است.
از یک طرف دائم میگویند باید ساختارها و افراد در راستای تمدنسازی حرکت کنند. در راستای اجرای عدالت حرکت کنند!
اما نیروها و ساختارها به درد حفظ وضع موجود میخورند!
مثلا آقا فریاد میزنند در مورد اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مردمی و اقتصاد تعاونی و عدالتمحور! اما تمام ساختارها و نیروهای تولیدی کشور و حتی تفکر مسئولین بر بزرگ مقیاسها و ساختارهای سرمایهداری بنا شده است.
در این وضعیت که "رشد اقتصادی" شرط لازم حرکت اقتصادی کشور است، اگر به این سمت حرکت نکنیم ضررهای جبران ناپذیری متحمل میشویم و نیروی انسانی جوان کشور هم پیر میشود و راه برگشت نداریم.
بنابراین تنها راه فرمانده همین است که از این نیروها بیشترین و بهترین استفاده را بکند.
وقتی ما ۱۷ سال کوتاهی کردیم و ایجاد و گسترش تعاونیها را که ابلاغ و خواست رهبری بود مطالبه نکردیم و دولتها و مجلس هم کوتاهی کردند طبیعی است که ولیّ جامعه امروز از ما ناامید بشوند و به سراغ همان بخش خصوصی صاحب سرمایه برود.
کجا نخبگان ما حق سه دهک پایین و بیکاران را مطالبه کردند؟
اساسا دانش اقتصاد یک دانش طبقاتی است و مسائلش، مسائل طبقات متوسط به بالاست. فلذا از این جماعت هیچ انتظاری نیست.
تنها امیدی که دارم به جامعه روحانیت است. همان گروهی که اول انقلاب نیز در صف اول احقاق حقوق مستضعفین ایستادند.
عباسی فر
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ آخه چی کم داشتید که انقلاب کردین؟!
※ قبل از انقلاب، مگه نماز نمیخوندین؟
※ مگه روزه و هیئت و حرم و روضه نداشتید؟
※ مگه اف۱۴ بهتون نمیدادن؟
※ مگه همه چیز ارزون نبود؟
استاد #شجاعی
استاد #رائفیپور
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔴 شما آبروی آزادی را بردید!
🔹 تهیهکننده فیلم سینمایی «چرا گریه نمیکنی؟» ضمن انتقاد شدید از بازیگران این فیلم که بیانیه تحریم جشنواره فجر را امضا کردهاند گفت:همه عوامل این فیلم تا ریال آخر دستمزدهایشان را گرفتهاند، کجا با رفاقت پای این کار آمدهاید؟
🔹 من به هیچ عنوان نمیخواهم جشنواره فجر را تحریم کنم، چرا باید شما به من زور بگویید؟ این چه مدل دموکراسی است که شما از آن دم میزنید؟ مگر شعار آزادی نمیدهید؟ شما آبروی آزادی را هم بردهاید! شما پیراهن عزتمند آزادی را به یک ذلت تبدیل کردهاید!
🔹 اکثر این بازیگران دستمزدشان را بهصورت جلسهای میگرفتند. دو نفر از همین امضاءکنندگان در حد چند پلان در فیلم حضور دارند. بازیگری که برای ۵ جلسه نقشآفرینی ۴۰۰ میلیون تومان دستمزد گرفتهای، چگونه دم از مردم میزنی؟ شما دلتان برای مردم میسوزد؟ برای این مردم چه کردهاید؟
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥پاسخ #دختر_ضعیف_الحجاب به امر به معروف دختران انقلاب در قطعه۲۸گلزار شهدای تهران:
🔹دخترانی که #کشف_حجاب می کنند بیارید گلزار شهدا تا این شهدا رو ببینند
🔹کاش مادرم از بچه گی به #چادر سر کردن عادتم میداد
🔹حاضرم جونم برای #آقا بدم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#قانون_حجاب
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رئیسی: اینکه برخی به ما در رسانهها و نامهها پیام میدهند که آیا از قیمتهای بازار و شرایط مردم اطلاع دارید، در پاسخ میگوییم که اول این رنج برای ماست و ما از شرایط مردم مطلعیم و تمام تلاش مان را برای بهبود وضع موجود انجام میدهیم.
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه
چی بودیم ؟!
چی شدیم
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔺 سال ۵۶: دلار ۱۲ تومان
حقوق کارگر ۵۴۰ تومان معادل ۴۵دلار
🔹 سال ۱۴۰۱: دلار ۴۴ هزار تومان
حقوق کارگر ۵/۸ میلیون معادل ۱۳۱دلار
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔰 تبیین و دلیل ضرورت دوقطبی در جامعه
✍️ بانو صائینی
✨جهاد تبیین یک فریضهی قطعی و فوری است.[١]
🔹 دوقطبی شدن، اساس تفکیک بین حق و باطل میباشد، لذا عدم دوقطبی یعنی ایجاد نفاق که اوج باطل بودن را میرساند.
🔹 نفاق، حاصل یکی دیدن حق وباطل است، حال آنکه حق با باطل یکی نیست و دوقطبی به معنای یکی ندیدن حق از باطل میباشد.
🔹 در تفکر توحیدی حق از باطل جداست، که باید باطل را زدود و به سمت حق رفت.
🔹 مبتنی بر نظریهی مرحوم علامه مصباح یزدی، هیچگاه نباید حق با باطل یکی شود که در صورت ممزوج بودن آن دو، "نفاق" شکل میگیرد.
🔹 مهمترین عامل تفکیک حق از باطل، "فتنه" است که توسط دوقطبی کردن در جامعه موجب تفکیک حق از باطل میشود.
🔹 در طول تاریخ، هیچگاه زمین خالی از حجت خدا نبوده و اساسا وجود حجت به جهت برجستگی حق و زدودن باطل بوده است که همین امر مهم را برای مردم تبیین و موجبات بصیرتافزایی آنان را فراهم میکردند تا مردم از شبهات و انحرافات معرفتی نجات یابند.
لذا ایجاد دوقطبی توسط انبیاء و امامان، یک امر ضروری برای اقامهی حق بوده تا بین حق از باطل جدایی صورت گیرد. تا در انتها تمام باطلها زدوده شود و تنها حق به جا بماند.
🔹 امر دوقطبی، فتنه و امتحانی است برای مردم تا مشخص گردد که چه کسانی در جبههی باطلند و کدامشان در جبههی حق هستند و هیچ نفاقی در جامعه باقی نماند و تنها حق برجسته شود.[٢]
🔹 یکی از مؤیّدین این ادعا، روایت امام صادق(ع) است که فرمودهاند:
آرزومند فتنه باشيد؛ زيرا فتنه موجب نابودى ستمگران(باطل) و پاک شدن زمين از [لوث وجود] فاسقان است(لذا حق برجای میماند). [٣]
✨ انقلاب اسلامی ایران یکی از برترین نمونه برای تجلی نور و برجستگی تفکیک حق از باطل است.
بدین جهت، امام خمینی(ره)، چنین سخن حکیمانهای گفت: انقلاب ما، انفجار نور بود!🇮🇷
پینوشت:
١- بیانات امام خامنهای(روحی فداه) ١٩بهمن١۴٠٠
٢- سوره عنکبوت، آیه٣.
٣- تنبيه حفالخواطر : ۲/۸۷(الإمامُ الصّادقُ اذه(ع) : تَمَنَّوُا الفِتنَةَ ؛ ففيها هَلاكُ الجَبابِرَةِ ، و طَهارَةُ الأرضِ مِن الفَسَقَةِ)
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
امام نگذاشت ایران ترکیه شود.mp3
2.91M
⭕️بشنوید؛ حضرت امام خمینی (ره) چگونه نگذاشتند ایران بدتر از ترکیه شود؟
🔹امام خامنه ای در سال ۹۷ به فعالان فرهنگی حوزه عفاف و حجاب فرمودند: اینکه حضرت امام از اول انقلاب، رعایت حجاب را در جامعه به صورت قانون آوردند، از مصادیق «آنچه پیر در خشت خام میبیند...» بود... و خیلی وقتها حضرت امام دیدگاههایی داشتند که ما تعبداً میپذیرفتیم، ولی دلیلش را آن موقع متوجه نمیشدیم و بعدها زمان به ما نشان میداد که چقدر این کار، حسابشده بود. یکی از اینها، مسئله حجاب بود که مستقیماً خود حضرت امام به این نظر رسیده بودند و این نظر را در جامعه مطرح کردند که باید این حکم اسلامی در جامعه و ادارهها کاملاً رعایت بشود.
🔹امام خامنه ای در این دیدار تاکید می کنند(نقل به مضمون):اگر این نظر حضرت امام نبود، بخش زیادی از موفقیتهایی که ما در این ۳۰، ۴۰ سال شاهدش بودیم، در جامعه رخ نمیداد و اگر این مسئله در کشور ما نبود، به خاطر فشارها و حساسیتهای زیادی که (دشمنان)در رابطه با جامعه ایران دارند، وضعیت جامعه به مراتب از کشورهای منطقه حتی ترکیه بدتر میشد...
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
🔻قاتل جمهوریت
🖋️سیدمعین میرحسینی:
🔹فرار رو به جلو تاکتیکی است که معمولا توسط برخی سیاستمداران فشل و ناتوان، برای رهایی از بند پاسخگویی بهکار برده میشود. تاکتیکی که از طریق مکانیسمهای متعدد سعی خود را بر آن میگذارد تا نقطهی هدف مصادیق کمکاری و ضعف به فراموشی سپرده شده و بهجای انبوه مشکلات و خرابکاریها، دستاوردهای ساختگی بیپشتوانه برساخت شوند. این دقیقا همان کاریست که این روزها حسن روحانی و جریان اصلاحات انجام میدهند.
🔹اخیرا حسن روحانی طی جلسهای ضمن انتقاد از شرایط موجود، اظهار داشتهاست که با دولت و مجلس اقلیت نمیشود انسجام داخلی و توان حل مشکلات ایجاد کرد!
🔹این اظهارات روحانی و ادعای جمهوریت درحالیست که در انتخابات ریاستجمهوری یازدهم وی تنها با اختلاف ۲۵۰ هزار رای توانست به حداقل رای مورد نیاز ریاست جمهوری برسد.
🔹جالب اینجاست که روحانی هنگام تحویل پست ریاست جمهوری، محبوبیتش به کمتر از ۹ درصد رسید و با یدک کشیدن عنوان منفورترین رئیسجمهور ایران، پاستور را ترک کرد.
🔹البته فارغ از همه این مسائل، عملکرد ویران کننده حسن روحانی را باید مهمترین عامل عدم مشارکت مردم در انتخاباتهای سه سال اخیر دانست. نهتنها ناتوانی دولت روحانی در تحقق وعدههایی همچون بستن پرونده هستهای، رشد اقتصادی ۸ درصدی، بازگرداندن اعتبار به پاسپورت ایرانی، گشایشهای فرهنگی و برخی آزادیهای اجتماعی مورد غیظ طرفدارانش قرار گرفت، بلکه ضربات جبران ناپذیری نیز بر پیکره اعتماد عمومی وارد آورد.
🔹او ارثیهای گرانبار برای دولت بعد به یادگار گذاشت. رشد منفی اقتصادی ۸ درصد، افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت ارز از ۳ هزارتومان به ۲۳ هزارتومان، افزایش ۶۷۴ درصدی قیمت مسکن در تهران، افزایش ۳ درصدی نرخ بیکاری جوانان، افزایش ۳۲۶ درصدی بدهی دولت به بانک مرکزی و موارد متعدد دیگری از این افزایشهای منفی، همان متروکهای است که او برای آیندگان به یادگار گذاشت. میراثی که کمر اقتصاد این کشور را شکاند و مستضعفان را زیر چکمههای سرمایهداری لگدمال کرد. اما مهترین میراث روحانی هیچکدام از این موارد نیست. مهمترین میراث روحانی برای دولت سیزدهم نابودی اعتماد عمومی به نظام و ناامیدی مردم بود. بیاعتمادی و ناامیدیای که اثر خود را با کاهش مشارکت در انتخابات نمایان کرد و جمهوریت را به قتلگاه برد.
https://eitaa.com/joinchat/3149660360C7e9ec0d7d8
بازخوانی #بیانیه_گام_دوم (1)
🔰از میان همهی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت میگمارد؛ و در میان ملّتهایی که بهپاخاسته و انقلاب کردهاند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و بهجز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند. امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگترین و مردمیترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّهی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همهی وسوسههایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحلهی خودسازی و جامعهپردازی و تمدّنسازی شده است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود.
#گام__دوم__انقلاب
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
49.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیانیه گام دوم انقلاب و فضای مجازی
سید علیرضا آل داود در برنامه تلویزیونی صبح پارسی زنده شبکه جام جم بهمن ماه ۱۴۰۰:
⭕️نزدیک به ۴ سال از انتشار بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب یعنی نقشه راه ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی میگذرد.
در آن بیانیه که حضرت آقا تاکید بر تبیین، تبلیغ و اجرایش داشته اند ۲ بار به رسانه و فضای مجازی اشاره شده است.
⭕️در این بیانیه مهم معظم له دستور جهاد با ۲ هدف
۱.شکستن محاصره تبلیغاتی
۲.امید آفرینی به عنوان نخستین جهاد
را صادر کردند.
⭕️ما باید مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب در فضای مجازی هم انقلاب اسلامی را پیاده سازی کنیم
⭕️آمریکایی ها با تروریسم سایبری شهید حاج قاسم سلیمانی را در این فضا ترور کردند.
⭕️ اخبار جعلی خطر بسیار بزرگی برای مردم ما در فضای مجازی رها شده است
⭕️وزیر محترم ارتباطات دولت انقلابی آیت الله رئیسی نگاه درستی به موضوع حاکمیت سایبری دارد
⭕️برای کودکان و نوجوانان ما کانونهای ضدمعنویت و ضد اخلاق در فضای مجازی تولید محتوا میکنند
💡 سید علیرضا آلداود
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
بازخوانی #بیانیه_گام_دوم (2)
🔰 پیروزی انقلاب اسلامی؛ آغازگر عصر جدید عالم
آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوبها را شکست؛ کهنگی کلیشهها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود. طبیعی بود که سردمداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند، امّا این واکنش ناکام ماند. چپ و راستِ مدرنیته، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گونهگون برای خفه کردن آن، هرچه کردند به اجلِ محتوم خود نزدیکتر شدند. اکنون با گذشت چهل جشن سالانهی انقلاب و چهل دههی فجر، یکی از آن دو کانون دشمنی نابود شده و دیگری با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار میدهند، دستوپنجه نرم میکند! و انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش میرود.
#بیانیه__گام__دوم__انقلاب
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موشن_کامنت
🔰 قسمت اول
✍ اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی
🏳 مجموعه تولیدات محتوایی #فانوس ویژه دهه فجر ۱۴۰۱
#گام_دوم_منطقه_فرهنگی_کاشان
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
✍مولایمان علی(ع) خطاب به کارگزارانش:
أَدِقُّوا أَقْلاَمَكُمْ وَ قَارِبُوا بَيْنَ سُطُورِكُمْ وَ اِحْذِفُوا عَنِّي فُضُولَكُمْ وَ اِقْصِدُوا قَصْدَ اَلْمَعَانِي وَ إِيَّاكُمْ وَ اَلْإِكْثَارَ فَإِنَّ أَمْوَالَ اَلْمُسْلِمِينَ لاَ تَحْتَمِلُ اَلْإِضْرَارَ
قلمهای خود را نازک کنید[تا جوهر کمتری مصرف شود] و سطرها را نزدیک به هم گیرید و زیادتی کلمات را حذف کنید و مقاصد و منظورها را در نظر بگیرید! بر حذر میدارم شما را از پُرحرفی و پُرنویسی؛ زیرا اموال مسلمین نمیتواند این گونه خسارتها را تحمل کند. (وسائلالشیعه، ج۱۷، ص۴۰۴)
#کاشان_پایتخت_نهج_البلاغه
#گام_دوم_منطقه_فرهنگی_کاشان
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
♦️مدیر ارشد وزارت اطلاعات : سعودی نشنال تمام تمرکزش را بر روی دعوت از عناصر شاخص تجزیه طلب گذاشت و این دفعه روی تجزیه از روی الگوی سوری سازی تمرکز کردند
🔹شکوری در مورد اغتشاشات اخیر گفت: در فرآیند و بستر «نه به حجاب اجباری» بود که خانم مهسا امینی فوت کرد، همه چیز تمام بود، خانم بود، کُرد و مسافر بود، فاقد سابقه سو بود، در بحث حجاب توسط گشت ارشاد در پلیس امنیت اخلاقی با وی برخورد شده بود و همه چیز در بستری بود که از هشت ماه قبل آتش بیاری گسترده ای را رقم زده بودند.
🔹شکوری افزود: این بار مهسا امینی در بستر نه به حجاب فوت کرده بود و سوژگی کاملی داشت، موج را به وجود آوردند، اغتشاشات شکل گرفت، آن ها ابتدا به دنبال بی ثباتی در ایران بودند، اما وقتی مدل خشونت و اغتشاش را دیدند که جنسش خشونت و نفرت است تغییر هدف دادند، نفرت در اوج خود است، فحاشی جای شعار می نشیند فرقی هم نمی کند که دانشگاه شریف باشد یا میدان انقلاب، تلفات و خشونت هم بالاست و وقتی دیدند فضا، فضای خشونت و نفرت است تمام گروه های نرم در کنار گروه های سخت قرار گرفتند و به تدریج، بحث تجزیه ایران را مطرح کردند.
🔹وی افزود: سعودی نشنال تمام تمرکزش را بر روی دعوت از عناصر شاخص تجزیه طلب گذاشت و این دفعه روی تجزیه از روی الگوی سوری سازی تمرکز کردند، گفتند باید خشونت را به اوج ببریم، گروه های دست به اسلحه بیایند، میان مردم قرار بگیرند، به سمت نیروهای امنیتی شلیک کنند و نیروهای امنیتی ناخودآگاه شروع به تیراندازی به سمت آن ها می کنند، توان تفکیک کردن ندارند، کشتار گسترده ای رقم می خورد و اولین گام های سوری سازی اتفاق می افتد.
🔹مدیر ارشد وزارت اطلاعات با بیان اینکه این دفعه بحث، براندازی نظام سیاسی نبود، نه تنها بحث حجاب نبود، بلکه مسئله اصلی شان ایران بود، اما رسما شکست خوردند، تصریح کرد: بدون ایران، چیزی به نام تمدن نوین اسلامی وجود نخواهد داشت، چون مسئله در نظام واره های قدرت است.
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4
💢شاید کمتر از 25 سال
🔹«رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.». این جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین و به یادماندنیترین جمله رهبر انقلاب اسلامیدر سال 1394 از نگاه مردم انتخاب شد.
🔸این روزها ناامنی و آشفتگی کمسابقهای در سرزمینهای اشغالی فلسطین به ویژه تلآویو باعث شد حتی خود صهیونیستها نیز موضوع نابودی رژیم را مورد اذعان قرار دهند.
🔰گزاره خبری:
🔹1ـ دانیل كانمن، محقق اسرائیلیـ آمریكایی (دانشمند مشهور و برنده جایزه نوبل اسرائیلی) گفته مشاهدات او نشان میدهد، کار اسرائیل تمام است. كانمن در تازهترین سخنان خود با هشدار نسبت به قدرتگیری گروههای تندرو و به شدت افراطی میگوید: «در برهه فعلی بیش از زمان جنگ ۱۹۷۳ میان اعراب و اسرائیل نگران رژیم صهیونیستی است.» کانمن به مقامات صهیونیست هشدار داده است: «چه اتفاقی افتاده، اینجا، جایی نیست که نوههای من بخواهند در آن زندگی کنند. وقتی دستگاه اجرایی به دستگاه قضایی نفوذ میکند، مسائل سیاسی وارد دستگاه قضایی میشود و بدون شک این پایان كار اسرائیل خواهد بود.»
🔸2ـ «ایهود باراک» نخستوزیر وقت رژیم صهیونیستی در روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» نوشت: «در طول تاریخ، یهودیان بیش از 80 سال حکومت نکردهاند». قبل از او نیز «بنیامین نتانیاهو» در سال 2017 گفته بود که «من برای رسیدن اسرائیل به صد سالگی خود تلاش خواهم کرد اما این مسئله تضمینی نیست؛ چرا که تاریخ به ما آموخته هیچ حکومت یهودی بیش از 80 سال عمر نکرده است.»
🔰گزاره تحلیلی:
🔹1ـ اختلافات داخلی: این روزها مناطق اشغالی فلسطین از اختلافات داخلی میان احزاب و گروههای سیاسی رنج میبرد. تندروها در حال یكهتازی هستند و حتی میان تندروها نیز اختلافنظر زیاد است. از چهار هفته گذشته هر شنبه، بین 60 تا 110 هزار شهروند ساكن مناطق اشغالی علیه نتانیاهو دست به تظاهرات زدند و او را فاشیست و دیكتاتور خواندند.
🔸2ـ فصل انتقام: جنایاتهای تلآویو علیه فلسطینیها در بدترین شكل ممكن ادامه دارد و صهیونستها سالها بذر کینه در بین مسلمانان فلسطین افشاندند و اکنون فصل انتقام رسیده است. اگر بخواهیم اهمیت انتقام در تحولات فلسطین را درك كنیم، كافیاست بدانیم كه بیست و پنج سال پیش، مردی در حال بازگشت به خانه خود بود که توسط یک شهرکنشین با ضربات چاقو کشته شد. هفته گذشته، نوه 21 ساله او هفت شهرکنشین صهیونیستی را در قدس اشغالی به هلاكت رساند. البته آنچه در فلسطین اتفاق میافتد را نباید صرفا یک حس انتقام بلکه باید بخش اعظم آن را بر مبنای تفکری دانست که این روزها عینیتر و ملموستر شده و آن هم تفکر مقاومت است.
🔹3ـ افزایش قدرت مقاومت: رشد روزافزون قدرت محور مقاومت و پیروزیهای این محور در همه جبهههای داخلی و خارجی از جمله پیروزی بر تروریسم تکفیری در منطقه و همچنین موفقیت در تحمیل معادلات بازدارندگی، چالشهای حساسی برای اشغالگران به وجود آورده است که سران صهیونیست بهخوبی از آن آگاهاند و حتی آشکارا در این زمینه صحبت میکنند.
🔸4ـ بحرانهای اجتماعی: مهاجرت معکوس، فساد روزافزون در میان مسئولان اجرایی صهیونیست، فروپاشی مؤسسات نظامی و... از جمله مؤلفههایی است که برخی کارشناسان آن را از عوامل فروپاشی جامعه صهیونیست میدانند.
✍🏻فرهاد کوچکزاده
https://eitaa.com/joinchat/692715746C3dc69959f4