eitaa logo
انقلابِ قَلم
377 دنبال‌کننده
625 عکس
137 ویدیو
48 فایل
✔️ مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل ارتباط با ما: @Admin7181
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند "غیر رسمی" یکی از برنامه‌های مستمر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که از سالهای گذشته برقرار بوده، برگزاری جلسات گوناگون با طیف‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است. جلساتی که در فضایی متفاوت از دیدارهای رسمی برگزار شده و رهبر انقلاب پای صحبتها و درددل‌‌های حاضران می‌نشینند که بخشی از این جلسات، از سال ۹۵ در قالب جلسات «پنج‌شنبه ای» برگزار شده است. مؤسسه‌ی پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای)، روایتی از این دیدارها را در مجموعه مستند «غیر رسمی» تولید کرده که قسمت دوم این مجموعه با موضوع «مروری بر دیدارهای پنجشنبه‌ای» رهبرانقلاب و حاشیه‌های این جلسات آماده پخش شده است. این قسمت از مجموعه مستند غیر رسمی، پنجشنبه ۴دی ساعت ۲۰ در مجموعه رسانه‌های KHAMENEI.IR و شبکه سوم سیما و همچنین جمعه ساعت ۲۱ از شبکه افق و شنبه ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. گفتنی است قسمت اول این مستند که روایتی از دیدار راویان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب بود، چند ماه پیش و به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر شده بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از انقلابِ قَلم
همراهان مَنار سلام علیکم لطفا از طریق آدرس زیر در نظر سنجی شرکت کنید: EitaaBot.ir/poll/fpxc1
13870527_8247_32k.mp3
127.2K
#دعای_پایانی
13890524_2601_128k.mp3
934.7K
🔊 «نارٌ حامیة» «اوصیکم عباداللَّه بتقوی اللَّه» ای بندگان خدا! ای زن و مرد مسلمان! شما را به تقوای خدا توصیه می‌کنم. به فکر خدا باشید، به یاد خدا باشید، به یاد مرگ و سؤال منکر و نکیر باشید، به یاد روز قیامت باشید، روز قیامتی که فقط عمل به درد انسان می‌خورد. «یوم یکون النّاس کالفراش المبثوث و تکون الجبال کالعهن المنفوش و امّا من ثقلت موازینه و فهو فی عیشة راضیة» اگر میزانهای کسی سنگین باشد، عمل صالح داشته باشد «فهو فی عیشة راضیه» زندگی رضایت بخش مال اوست. اما «و من خفّت موازینه فأمّه هاویة» آن کسی که میزانهایش سبک باشد، کار لازم و تلاش لازم و حرکت لازم و عمل صالح انجام نداده باشد سرنوشت او هاویه است، بازگشت او هاویه است. «و ما ادراک ماهیه» چه می‌دانی هاویه چیست؟ چه می‌دانی هاویه چیست؟ با آتش‌های دنیا مقایسه می‌کنی، با رنجهای دنیا مقایسه می‌کنی، نه، «نارٌ حامیة» آتشی است گدازنده، در تعبیر خدا آتش گدازنده چیزی است که فقط باید به خدا از آن پناه برد. پروردگارا! ما را موفق به عمل صالح بدار. نماز جمعه تهران 30/08/1359 #ما_و_قرآن
هدف بلندمدتِ اقامه ی نماز در جامعه، صلاح و فلاح همگانی است، لیکن تا رسیدن به آن مقصود والا، هدف میان مدت، برافروختن چراغ نماز در همه خانه ها و در خانه ی دلها است. و هدف کوتاه مدت، به کارگیری همه ظرفیت علمی و هنری و تبلیغی کشور در این راه و سمت و سو دادن به همه آنگونه تلاشها در این جهت است. همچنانکه برای گزاردن نماز باید قبله را شناخت و به آن روی آورد، برای لبریز کردن فضای دنیا و دنیای دلها از عطر و جلوه و روح نماز هم قبله ای وجود دارد که باید آن را یافت و بدان روی کرد. این قبله همان هدفهای والا و نهایی نماز است و روی کردن به آن، پیمودن راههایی است که بدان منتهی می شود، و این راهها در قالب هدفهای کوتاه مدت و میان مدت، تعریف شدنی است. پیام به سیزدهمین اجلاس نماز،۱۳۸۲/۰۶/۱۴ #ما_و_نماز
انقلابِ قَلم
📋فقیهِ عادل/ شماره دوم/ بازشناسی ویژگی‌های رهبر انقلاب اسلامی از دیدگاه مرحوم آیت‌الله‌العظمی سید مح
سوم دیماه،دومین سالگرد ارتحال فقید عالیقدر آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی رضوان الله تعالی علیه گرامی باد. به همین مناسبت نماهنگ «به یاد فقیه عالی‌قدر» که مروری است بر پیام تسلیت رهبر انقلاب و مراسم اقامه‌ی نماز بر پیکر آن کارگزار باوفای نظام اسلامی منتشر می شود: https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=41255
انقلابِ قَلم
سوم دیماه،دومین سالگرد ارتحال فقید عالیقدر آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی رضوان الله تعالی علیه گ
📋 فقیهِ عادل/ شماره سوم/ بازشناسی ویژگی‌های رهبر انقلاب اسلامی از دیدگاه مرحوم آیت‌الله‌العظمی سید محمود هاشمی شاهرودی (قدس سره)* به مناسبت دومین سالگرد ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار وفادار رهبری، آیت‌الله‌العظمی هاشمی شاهرودی ✍️ رضا کفیلی ـ دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و کارشناس ارشد علوم سیاسی 8- ساده زیستی آیت‌الله شاهرودی (رضوان‌الله علیه) با توجه به ارتباط مستمرشان با مقام معظم رهبری، ساده‌زیستی ایشان را از نزدیک نظاره‌گر بود. به‌طوری‌که در یک خاطره‌ای نقل می‌کند: «زندگی شخصی آقا از سادگی و سلامت خاصی برخوردار است. این سادگی به زندگی نزدیکان ایشان نیز سرایت کرده است. آقا و فرزندانش اهل تجملات نیستند. همین اعتقاد آنان را از سوءاستفاده از مقام و موقعیت بازداشته است. من این سادگی را در منزل ایشان به تماشا نشستم. روزی معظم لَه مرا به کتابخانه خود دعوت کردند، من در آنجا یک میز ساده و قدیمی دیدم. در کنار میز نیز یک صندلی کهنه بود. آن میز و صندلی مربوط به قبل از انقلاب بود. مقام معظم رهبری در کتابخانهٔ سادهٔ خود هنوز از همان میز و صندلی استفاده می‌کنند.» 9- دغدغه دائمی درباره معیشت مردم با بررسی سخنرانی‌های عمومی رهبر معظم انقلاب، دغدغه ‌مندی ایشان نسبت به معیشت مردم مشخص می‌شود، اما مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی به دغدغه‌های رهبری، درباره معیشت مردم در جلسات با مسئولین این‌طور اشاره می‌کند: «مردم‌سالاری دینی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند و مسئولان دنبال می‌کنند، در حقیقت یک شعار نیست یک دستورالعمل است و وظایف زیادی را برای مسئولان در قبال مردم ایجاب می‌کند. مفهوم مردم‌سالاری دینی فراتر از دموکراسی غربی با بار حقوقی و سیاسی آن است. مردم‌سالاری دینی که مفهوم نویی و برگرفته از فرهنگ اسلامی است ناظر به وظایفی است که مسئولان نظام نسبت به مردم‌دارند، عشق به مردم و خدمت به مردم، دغدغه درد و رنج مردم را داشتن که اگر ببینند درجایی کمبودی و محرومیتی هست آرام نگیرند تا آن را برطرف کنند. انقلاب ما چون یک انقلاب فرهنگی است؛ اگر روزی خدای‌نکرده ضربه‌ای بخورد از همین بُعد خواهد خورد و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) هم همیشه اشاره‌کرده‌اند که هرکسی که کاری از دستش برمی‌آید باید برای این مقوله انجام دهد. واقعاً خطر از همین‌جاست و تمام این مشکلاتی هم که می‌بینیم درست از همین‌جاست، خداوند به همه ما توفیق بدهد تا بتوانیم در این راه به انقلاب و اسلام و این مردم شریف خدمتی کنیم. مقام معظم رهبری روی مسئله معیشت مردم همواره حساسیت خاصی دارند و این‌یکی از سیاست‌های دائم التأکید و تذکر ایشان به همه مسئولان است. مسئولان هر قوه‌ای که خدمت ایشان می‌روند، ایشان روی این مسئله تأکید می‌کنند. دغدغه امام و مقام رهبری هم همین است که این پابرهنه‌ها و ناتوان‌ها و فقرا واقعاً مشکلاتشان حل بشود و این قشرها را در جامعه نداشته باشیم و خیلی کم داشته باشیم یا آن شرایط حداقلی را برای اینان تأمین کنیم.» مرحوم آیت‌الله شاهرودی همچنین بر این باور بود که عمل به دستورات رهبری ازنظر شرعی و قانونی واجب است. این مرجع فقید، حکم رهبری را ازلحاظ شرعی و قانونی حجت می‌دانست و همه را به اطاعت از فرامین این مرد الهی فرامی‌خواند: «حکم رهبری ازنظر شرعی واجب‌الاطاعة و ازنظر قانونی، قانون است. بحمدالله همواره سخنان و راهنمایی‌های ارزنده و والای ایشان واجد نکات و بحث‌های بسیار مفیدی ازنظر راهبردی و عملی است و اگر واقعاً موردتوجه و عمل قرار بگیرد، به‌تدریج باسیاست‌ها و راهکارهایی که ایشان ارائه می‌کنند؛ مشکلات اساسی حل می‌شود. من بارها عرض کرده‌ام که سخنان مقام معظم رهبری که به‌عنوان سیاست و راهکار مطرح شود، هم ازنظر قانون اساسی و هم ازنظر فقهی در حکم قانون است و بر همه دستگاه‌ها لازم الاتباع و لازم‌الاجرا است.» * بیانات ایشان از کتاب صحیفه عدالت و کتاب ولایت‌فقیه ایشان استخراج‌شده است. پایان 🆔@manaar_ir
انقلابِ قَلم
🎵 سخنرانی امام راحل در جمع خانواده‌های شهدای دامغان، سمنان و شاهرود(تلاش برای اقامه حکومت عدل)،قم،۳ دی ۱۳۵۸/ ۴ صفر ۱۴۰۰ بسم الله الرحمن الرحیم‌ من به همه بازماندگان شهدا تسلیت می‌گویم، و با شما هم شریکم در این مصیبتهایی که وارد شده است. آنچه که موجب تسلیت همه است این است که کار برای اسلام است. همه ما از اسلام هستیم. همه از خدا هستیم. به سوی خدا می‌رویم و در راه او فداکاری یک وظیفه است. و من امیدوارم که خداوند رحمت کند شهدا را و با شهدای صدر اسلام محشورشان کند. و به شماها صبر بدهد. اجر بدهد. و امیدوارم که این نهضت به نتیجه برسد، و بر این آمالی که شهدای ما داشتند به فعلیت برسد. خداوند همه شما را سلامت و در پناه خودش حفظ کند. و امید است که وحدت خودتان را حفظ کنید، در این زمانی که احتیاج به وحدت است، و با همان قدرتی که تا اینجا آمدید، از اینجا به بعد هم با همین قدرت به پیش بروید، و یک حکومت اسلامی عادلانه ان شاء الله تاسیس بشود. و آن طوری که خدای تبارک و تعالی امر فرموده است ما بتوانیم اطاعت کنیم. همه بتوانیم پرچم اسلام را بلند کنیم. زیر سایه قرآن باشیم. و یک حکومت عدلی که در صدر اسلام اتفاق افتاده است و بعدها نگذاشته‌اند اتفاق بیفتد، ان شاء الله با همراهی همه قشرهای ملت، یک همچه حکومتی در اینجا تاسیس بشود. و از اینجا هم ان شاء الله به جاهای دیگر سرایت کند. و همه ممالک اسلامی تحت لوای اسلام با هم متحد باشند، بلکه همه مستضعفان جهان ان شاء الله از قید و بند مستکبرین خارج بشوند. خداوند همه‌تان را ان شاء الله حفظ کند. من چون دیگر وقتم کم است [سخن را کوتاه می‌کنم‌]. 📚 جلد ۱۱ صحیفه امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)، صفحه ۴۰۴ بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/10/03/3
📽 پخش شبکه اینترنتی عبرات از مزار سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی 💠 در آستانه سالگرد شهادت فرماندهان بزرگ مبارزه با تروریست 👤 باحضور همرزمان حاج قاسم و برنامه های شعرخوانی، روایتگری و مداحی ⏰ امشب ساعت 22 از: Abarat.tv heyatonline.ir/heyat/40 rubika.ir/abarat_ir بازپخش روز پنجشنبه ساعت 18 از شبکه تیوا ۲ tva.tv/channels/Tva_Live و جمعه ساعت 22:30 از شبکه تیوا محفل tva.tv/channels/TVA-Mahfel
تابلوی ماندگار و تاریخی/بازنشرِ بخشی از تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «لشکر خوبان»به مناسبت سالروز عملیات کربلای چهار بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم ...این نیز بخشی از آن تصویر عظیم و باشکوهی است که ما همواره آن را از دور دیده و تحسین کرده و بزرگ شمرده‌ایم؛بی‌آن‌که از ریزه‌کاری‌ها و نقش‌های معجز‌آسای تشکیل‌دهنده‌ی آن و رنگ‌آمیزی‌های بی‌نظیر جزء‌جزء آن به‌درستی خبر داشته باشیم. این کتاب شرح این ریزه‌کاری‌های حیرت‌انگیز در بخشی از این تابلوی ماندگار و تاریخی است. آن‌چه درباره‌ی عملیات بدر و والفجر ۸ و کربلای ۵ و کربلای ۴ و بیت‌المقدس ۲ و ۳ در این کتاب آمده، از بخش‌های برجسته‌تر آن است. همچنین مجاهدت‌ها در کوه‌های غرب؛ در ماووت و گرده‌رش و قامیش و دیگر آن بلندی‌های سخت، و نیز آن‌چه به یگان‌ها و دسته‌جات اطلاعات و غواص مربوط می‌شود و نیز بخش‌های دیگری از آن، درخور آن است که در شکل فیلم و رمان عرضه شود. سید علی خامنه ای،فروردین 1392 #تقویم_تاریخ #عملیات_کربلای_چهار مَنار(معارف ناب امام و رهبری) @MANAAR_IR
13870101_8530_32k.mp3
134.9K
#دعای_پایانی
13890522_2597_128k.mp3
614.1K
«وتواصوا بالحقّ و تواصوا بالصّبر» باید در این راه [راه حق] فداکاری کرد. بعضی هم فدا می‌شوند؛ اما خط و راه و جریان خدا پیروز خواهد شد؛ کما این‌که امروز بحمداللَّه پیروز شده است. در این راه هم بایستی صبر و استقامت کرد و حقیقتاً این آیه‌ی شریفه‌ی «وتواصوا بالحقّ و تواصوا بالصّبر» خیلی پُرمغز است. همه باید همدیگر را به نگهداشتن حق، پاسداری از حق - ولو باطل علی‌الظاهر خیلی قوی باشد - وصیت و توصیه کنیم. ما باید بر حق پافشاری کنیم. هیچ گرایشی به طرف باطل نباید پیدا بشود. وصیت همه‌مان به یکدیگر باید ایستادگی و صبر باشد، تا ان‌شاءاللَّه خدای متعال به برکت این صبرها و مجاهدتهای شما، این نکبت و ذلتی را که در توده‌های مظلومِ بیچاره‌ی دنیا گسترده شده است، برچیند و از بین ببرد. این‌طور نباشد که ما برای این مجاهدتها، فقط خودمان را هدف قرار بدهیم؛ بلکه بایستی ریشه‌ی استکبار را در سطح جهانی کند و شرش را از سر ملتها کوتاه کرد. دیدار با آزادگان 1369/09/03 #ما_و_قرآن مَنار(معارف ناب امام و رهبری) @MANAAR_IR
اقامه‌ی‌ نماز در کشوری‌ که‌ پرچم‌ اسلام‌ را بر فراز سر خویش‌ برافراشته‌ و به‌ حاکمیت‌ اسلام‌ مفتخر گردیده‌، یکی‌ از واجب‌ترین‌ فرائض‌ است‌. زیرا همه‌ی‌ هدفهای‌ یک‌ جامعه‌ی‌ نیکبخت‌، از قبیل‌: تأمین‌ عدالت‌ اجتماعی‌، دستیابی‌ به‌ رفاه‌ عمومی‌ و شکوفایی‌ مادی‌، پرورش‌ استعدادها و خلاقیتها در آحاد مردم‌، برخورداری‌ از دانش‌ و بینش‌ و تجربه‌، عزت‌ و استقلال‌ و اقتدار ملی‌، گسترش‌ اخلاق‌ انسانی‌ و روابط سالم‌ میان‌ آحاد مردم‌ و دیگر هدفهای‌ والا، در صورتی‌ تأمین‌ می‌شود که‌ تربیت‌ فردی‌ و تهذیب‌ اخلاقی‌ در آحاد مردم‌ بویژه‌ در کارگزاران‌ امور کشور، تأمین‌ شود و انسانهایی‌ پاک‌ و برخوردار از همت‌ و توکل‌ و اخلاص‌ و صبر و سختکوشی‌ در آن‌ جامعه‌ باشند که‌ به‌ یاری‌ این‌ پشتوانه‌ی‌ روحی‌، توانایی‌ برداشتن‌ بارهای‌ سنگین‌ را دارا باشند و در برابر موانع‌ گوناگون‌ و بویژه‌ امواج‌ فساد و تباهی‌، یارای‌ ایستادگی‌ داشته‌ باشند. هر چه‌ شمار اینگونه‌ انسانها در جامعه‌ و کشوری‌ بیشتر باشد، افق‌ آینده‌ی‌ آن‌ جامعه‌ و آن‌ کشور، روشنتر و حرکت‌ به‌ سوی‌ نیکبختی‌ در آن‌ جامعه‌ و آن‌ کشور، ممکن‌تر و آسانتر خواهد بود. پیام به مناسبت گردهمایی سالیانه نماز،۱۳۷۴/۰۶/۱۴ #ما_و_نماز مَنار(معارف ناب امام و رهبری) @MANAAR_IR
انقلابِ قَلم
🎵 سخنرانی در جمع گروهی از جانبازان و داوطلبان اعزام به جبهه (نوید پیروزی)،۴ دی ۱۳۵۹/ ۱۷ صفر ۱۴۰۱،تهران، جماران بسم الله الرحمن الرحیم‌ ما این منظره‌ها را که می‌بینیم و این عزمهای راسخ و تصمیمهای جزم که در شما جوانان می‌بینم، از وضع شما هم ابتهاج «۱» دارم و هم متاثرم. ابتهاج به اینکه یک ملتی آن طور متحول شده است که در راه خدا همه چیز خودش را ایثار می‌کند و با آغوش باز دنبال مرگ می‌رود. این در طول تاریخ اگر نمونه‌ای داشته باشد در صدر اسلام است، بعد از آن نمونه‌ای ندارد. مثل شما جوانها نمونه‌ای نیست. و تأثر برای اینکه این جوانهای عزیز ما که باید برای ملت ما خدمت کنند و برای اسلام خدمت کنند، به دست اشرار یا شهید شدند و یا معلول؛ این موجب تاثر بسیار است. و تاثر دیگر اینکه این گروههای منحرف و این اشخاصی که طرفدار ابرقدرتها هستند و می‌خواهند همان وضع سابق را پیش بیاورند یا در صدد قدرت طلبی هستند. چطور می‌خواهند با خون این شهیدان ما و با این معلولان ما، اینها را ندیده بگیرند، و برای قدرت خودشان یا برای ابَرقدرتها خدمت کنند، و از روی خون این جوانهای ما بگذرند و خدمت به امریکا یا شوروی بکنند. چطور انسان متاثر نباشد از اشخاصی که قدرتمندی خودشان را در خون شهیدان ما می‌بینند؟ آنهایی که برای خودشان و برای قدرت خودشان خون شما جوانها را و شما معلولها را وسیله قرار می‌دهند؛ از فطرت‌ انسانی خارج‌اند. اینها حیواناتی هستند به صورت انسان. آنهایی که در این موقعی که جنگ برقرار است و ارتش ما و سپاه ما و همه ملت فکر جنگ هستند، فکر این باشند که گروه خودشان قدرت به دست بیاورد، اینها جزء انسانها نیستند، اینها حیواناتی هستند به صورت انسان. شما می‌بینید که الآن باز در هر گوشه‌ای از مملکت ما این گروههای منحرف وارد شدند و مشغول توطئه هستند و مشغول شرارت. البته نه شرارت آنها و نه توطئه آنها در مقابل ملت ما و در مقابل قوای مسلَّح ما کاری از آنها نمی‌آید. لکن موجب تاثر است که چه انسانهای به صورت و چه سَبُعهای «۲» به حسب واقع هستند که خون شهیدان ما را وسیله برای رسیدن خودشان به قدرت قرار می‌دهند. از روی کشته‌های ما می‌خواهند عبور کنند و به قدرت برسند. تاثر این است که چرا انسان باید این قدر نادان باشد، این قدر شقاوت داشته باشد؟ جوانهای ما دارند در مرزها و در اطراف مملکت برای نگهداری جمهوری اسلامی جانفشانی می‌کنند، و آنها که نه به اسلام اعتقاد دارند و نه به جمهوری اسلامی، دنبال این هستند که با خون اینها برای خودشان قدرت درست کنند. لکن من به شما عزیزان، به شما ارتشیان، به شما سپاه پاسداران، به شما ژاندارمریها، به شما ملت، سرتاسر، نوید می‌دهم که پیروزی با شماست، پیروزی با حقّ است. من کراراً این را گفته‌ام که ما چه کشته بشویم و چه بکشیم پیروزیم. شما که در میدان جنگ رفتید و معلول شدید و الآن در منظر من هستید و من متاثرم برای شما، شما پیروزید. شما در نظر اسلام پیروز هستید. شما در نظر خدای تبارک و تعالی لشکرهای پیروزمندی هستید. خداوند- ان شاء الله- شماها را از لشکریان امام زمان- سلام الله علیه- قرار دهد. و اجر آن سپاهیانِ در رکاب رسول الله را به شما عنایت بفرماید. آنها هم هر کمالی داشتند برای خدمت به اسلام و رسول خدا بود. و شما هم همین خدمت را دارید انجام می‌دهید. شما با آنها فرقی ندارید. و شما مثل اشخاصی هستید که در غزوات «۳» رسول الله جنگیدند و شهید شدند یا معلول. شما هم در راه خدا و در راه رسول خدا و در راه اسلام فداکاری کردید، معلول شدید، شهید شدند دوستان شما و شما پیروز هستید. و کشوری که تمام قشرهایش این طور مهیای برای فداکاری هستند این کشور پیروز است. و خداوند به شما سلامت و اجر عنایت کند و به ما هم بیداری بدهد که به دنبال شما بیاییم. و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته. (۱) - ابتهاج: شاد شدن، شادی، شادمانی. (۲) - حیوانات درنده. (۳) - جمع غَزْوَه: جنگهایی که رسول خدا( ص) در آن حضور داشته‏اند. 📚جلد ۱۳ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۴۰ تا صفحه ۴۴۲ بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/59/10/04/1
🔴 عالم ضد سلطه و دیکتاتوری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:«مرحوم حاج آقا نورالله اصفهانی مرد بسیار روشن‌بین، آگاه و متوجه به ابعاد سلطه‌ی بیگانه است. مبارزات مرحوم حاج آقا نورالله در دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخش مقابله‌ی با خارجی؛ و بخش مبارزه‌ی با استبداد. لیکن با رضاخان هم که ایشان مبارزه می‌کند، گویی برایش کاملا روشن است که رضاخان پیش‌کرده‌ی همان خارجی است.» ۱۳۸۴/۰۵/۱۵ «درس و عبرت»،بخش تاریخ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت سالگرد درگذشت حاج آقا نورالله اصفهانی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه)، براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب؛ لوح «عالم ضد سلطه و دیکتاتوری» را منتشر می‌کند. بیشتر بخوانید
انقلابِ قَلم
📋 عطر جهاد و شهادت/ بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ‏‏۳‏ ✍ طیبه قائمی بافقی،
📋عطر جهاد و شهادت/ بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره 4 ✍️ طیبه قائمی بافقی، طلبه سطح ۳ تعلیم و تربیت اسلامی و دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق اسلامی پنج‌شنبه و عطر شهادت و نوای روح افزای حاج صادق آهنگران که در ذهنمان مرور می‌شود: شهادت نردبان آسمان بود شهادت آسمان را نردبان بود چرا برداشتند این نردبان را؟ چرا بستند راه آسمان را؟ به راستی، آیا راه آسمان بسته شده؟! یا این ماییم که راه را گم کرده‌ایم؟! غرق روزمرگی‌ها و دنیا شده‌ایم و نیاز به شهادت را از دست داده‌ایم؟! امروز شهدای حرم و ترور بیش از پیش به ما فهماندند که راز دستیابی به شهادت فقط عطش و نیاز است. نیازی که زاییده عشق به خدا و عشق به هدف است. آری: اگر آه تو از جنس نیاز است در باغ شهادت باز باز است. در منظومه فکری مقام معظم رهبری شهادت عرصه عشق و دلداگی به خداوند است و در بستر این عشق است که عشق به اسلام، امام، مجاهدت، رشادت جان می‌گیرد و انسان لایق مقام رفیع شهادت می‌گردد. همچنان که ایشان می‌فرمایند: «هرجا که مشاهده کردید فداکاران راه اسلام از شهدا و جانبازان زیادند، بدانید که دلهای زنان و مردان و پدران و مادران، با عشق الهی و عشق اسلام و عشق امام و عشق به انقلاب آغشته است».1372/02/18 عشق به خداوند، اول راه شهیدانه زیستن را به شهید می‌آموزد و به او حکمت و بصیرت می‌بخشد؛ مانند کلام شهیدحسن گلگیرنوش‌آباد: «به خدای خود عشق ورزیدم و اگر هم یاران را دوست داشتم به خاطر خدایی بودن آنهاست و نیز خدا به من عشق ورزید». گویا بازتاب فرمایش رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است که فرمودند: «هرگاه یاد من بر بنده‌ام غالب شود، خواهش و خوشی او را در یاد خود قرار دهم و چون خواهش و خوشی او را در یاد خود قرار دهم عاشق من شود و من نیز عاشق او گردم و چون عاشق یکدیگر شدیم حجاب میان خود و او را بر دارم و عشق خود را بر جان او چیره گردانم، چندان که مانند مردم دچار سهو و غفلت نمی‌شود، سخن اینان سخن پیامبران است، اینان براستی قهرمانند.»(کنزالعمال، ج 1، ص 433، ح 1872) آری شهدا قهرمانان راه عشق خداوند هستند که با عمل صالح خود خدا را عاشق خودکرده‌اند و به شهادت نائل شدند؛ زیرا که خدا فرمود: «آن‌کس که مرا طلب کند می‌یابد، آن‌کس که مرا یافت می‌شناسد، آن‌کس که دوستم داشت به من عشق می‌ورزد، آن‌کس که به من عشق ورزید من نیز به او عشق می‌ورزم، آن‌کس که به او عشق ورزیدم کشته‌ام می‌شود و آن‌کس که کشته‌ام شود خون‌بهایش بر من واجب است و آن‌کس که خون‌بهایش بر من واجب است پس من خودم خون‌بهایش هستم.» پس یادمان باشد که اگر دنبال شهادتیم، راه آن عشق به خداوند است. همان‌طور که شهید محسن فرزانه قرقانی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد عشق به خدا بود که او را به وصال شهادت رساند: «شهادتی که من بارها آرزویش را داشتم و عشقی بر خدا که باعث شد که من درراه اسلام و میهنم به آرزوی خودم برسم عشق به خدا بود که مرا به این راه کشاند تا توانستم این افتخار را به دست بیاورم.» اساساً این وعده خداوند است که با لسان پیامبر به ما یادآوری شد: «قُلْ إِنْ کنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونی یحْبِبْکمُ اللَّهُ و ...»(آل‌عمران/31) شهید سید حسین سید قالیچی می‌گوید اگر عاشق خدا شوی راه وفا را می‌آموزی و عاشقانه خود را به دل خطر می‌سپاری: آری «چون در حریم وفا قدم برداری، عاشقانه بردار و این راه را خالی از خطر مپندار. یا سودای مجاهد بودن در سر بپروران و یا همچون حبیب باش که مجاهد راه حق باید از سر و جان بگذرد». او درس عشق را خوب آموخته بود که نائل به مقام رفیع شهادت شد. همچنان که رسول خدا (ص) فرمودند پای عشق که در میان باشد، سختی معنای خود را از دست می‌دهد: «بهترین مردم کسی است که عاشق عبادت است و آن را در آغوش کشد و از دل دوست دارد و با تن بدان درآمیزد و خود را برای انجام آن فارغ سازد، او است که باک ندارد در دنیا سختی کشد یا در رفاه باشد.»(روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه، ج 13، ص 157) این است که شهید، دوران کوتاه عمر و سال‌ها و ماه‌ها و روزهای پیش از «عروج» را به‌گونه‌ای می‌گذراند که ما انسان‌های اسیر و گرفتار در تارهای عنکبوتی مادی، نه‌تنها از تصور آن عاجزیم که با مشاهدهٔ سوزها، دردها و شکوه‌های آتشین شهید از تاب‌وتب «بودن» و «هستن» و فراق معشوق حیران می‌شویم... مانند حاج قاسم عزیز ما که طلب کرد و پر کشید و رفت: «معبود من، عشق من و معشوق من، دوستت دارم. بارها تو را دیدم و حس کردم، نمی‌توانم از تو جدا بمانم. بس است، بس. مرا بپذیر، اما آن‌چنان‌که شایسته تو باشم...» اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الشَّهادَةِ فِی سَبِیلِکَ تَحْتَ رایَةِ وَلِیِّکَ الْمَهْدِیّ (عجل الله تعالی فرجه) ادامه دارد...
13870314_8337_128k.mp3
1.35M
#دعای_پایانی مَنار(معارف ناب امام و رهبری) @MANAAR_IR
13890529_2609_128k.mp3
3.11M
«واللَّه ذوالفضل العظیم» سوره‌ی جمعه، هر هفته در نماز جمعه تکرار می‌شود. آدم در این‌جاها می‌فهمد که چرا سوره‌ی جمعه باید هر هفته تکرار بشود و مردم اینها را بشنوند. ببینید چه‌طور این حقیقت، به شکل بسیار هنرمندانه و ظریفی بیان شده است. اول، گستره‌ی دعوت الهی را بیان می‌کند: «هوالّذی بعث فی الامّیّین رسولا منهم یتلوا علیهم ایاته و یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین. و اخرین منهم لمّا یلحقوا بهم». یعنی خدا این پیامبر را فقط برای همین عده‌یی که هستند، نفرستاده است؛ بلکه برای دیگرانی هم که هنوز به اینها ملحق نشده‌اند - یعنی شماها، یعنی نسلهای آینده - فرستاده است. آیا پرتاب این دعوت الهی و کشش آن، به نسلهای بعد هم خواهد رسید؟ بیانات در دیدار نمایندگی ولی فقیه در سپاه، 1369/06/29 #ما_و_قرآن مَنار(معارف ناب امام و رهبری) @MANAAR_IR
"انسان کامل" می‌گویند: وَ العَصرِ. إِنَّ الإنسانَ لَفِی خُسرٍ؛ «عصر» انسان کامل است؛ امام زمان(علیه السلام) است. یعنی «عصاره» همه موجودات. ۷ تیر ۱۳۵۸ ویقولون فیه: (وَالْعَصْرِ* إِنَّ الْاِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ) والعصر هو الإنسان الکامل، وهو صاحب الزمان(علیه السلام) فهو عصاره جمیع الموجودات. ۳ شعبان ۱۳۹۹ "By the time, Lo! Man is in a state of loss." The "time" is a perfect man; it is the Imam of the Time(`a). That is the essence[`usarah] of all creation. June ۲۸, ۱۹۷۹ بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/index/quote#quote23698 #رایحه_ظهور
بچه‌های عزیز! شما که امروز جشن عبادتتان را برگزار کرده‌اید، در حقیقت از امروز خدای متعال با همه‌ی عظمت و جلال خود، با شماها حرف میزند و شما را مخاطب قرار میدهد و شما را به تکلیف سرافراز میکند. امروز شما دختران عزیز از عالم کودکی خارج شده‌اید و جزو بزرگها به حساب میآیید؛ چون نماز بر شما واجب است و باید نماز بخوانید و عبادت کنید و با خدای بزرگ حرف بزنید. این دوران شیرین عمر را قدر بدانید و ان‌شاءاللَّه نمازتان را به طور کامل یاد بگیرید. طوری نباشد که دختربچه‌های عزیزمان که امروز به تکلیف رسیده‌اند، نماز را بلد نباشند. البته میدانم که شماها نماز را بلدید؛ اما جزییات نماز را هم باید یاد بگیرید. همه‌ی شما باید عبارات نماز و ذکرهایی که در نماز میگویید و حرکاتی که میکنید و وضو و طهارت و کارهای لازم برای نماز را ان‌شاءاللَّه یاد بگیرید. بیانات در مراسم جشن تکلیف دانش ‌آموزان بوشهر،۱۳۷۰/۱۰/۱۲ #ما_و_نماز
عمده‌ی [هدف‌] در این قرارگاه [نماز جمعه] تبیین است؛ مسئله‌ی تبیین. عمده‌ی هدف انبیای الهی تبیین بود؛ حقیقت را بیان کنند؛ چون آن چیزی که موجب میشود انسانها گمراه بشوند این است که حقیقت را نمی‌شناسند؛ عمده این است. از این قبیل هم هستند که حقیقت را میدانند امّا انکار میکنند، لکن عمده‌ی انحرافها ناشی از ندانستن حقیقت است و انبیای الهی آمدند تا حقیقت را بیان کنند، واضح کنند، ظاهر کنند، حجّت را تمام کنند بر مردم؛ مسئله‌ی تبیین این است. اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء؛(کافی، ج ۱، ص ۳۲) شما میراث‌بر انبیا هستید، از جمله در این قضیّه؛ مسئله‌ی تبیین. بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور،۱۳۹۴/۱۰/۱۴ جمعه ها را دنبال کنید.