نوشتههای انقلابی
#یادداشت #جنگِنرمِسخت بسماللهالرحمنالرحیم 🔖 قربانیِ جنونِ دروغ 📌. مادرِ شهید نَخوانَد! 🇮🇷 بن
🇮🇷 بنویسید از قلمهایی که از آه شهیدِ مظلوم، نفسنفسهای آخرش، پاهایی که برای جان دادن به زمین میکِشد، سوزش و دردی که ذره ذره میکُشد، گرمی خون که پوششِ آخرینِ چهرهی مظلوم سرمازدهاش میشود...، نمینویسد.
🇮🇷 بنویسید شاید #نه_به_اعدام زنندگان را وادار به کمی شرم و مکث کند.
🇮🇷 بنویسید از صدای بلند مردمی که تابوت شهید را همچون دُرّ گرانبها بر دوش میبرند.
🇮🇷 بنویسید از ملتی که شهادت آرزویش است.
🇮🇷 بنویسید از سیلیِ پیاپی، که مردم بر گوش استکبار و عقبه داخلیاش میکوبند.
یا حسین
✍ محدثه زندی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از اسماعیل فخریان
چقدر فاطمی هستی؟ .mp3
1.82M
🎙#بشنوید
اگر میخوای ببینی فاطمی هستی، ببین این کار رو انجام دادی؟
@fakhrian_ir
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالحمنالرحیم
🔖 فرشتهی نجاتِ انسانها
[۱]. رمز و راز این حدیث قدسی چیست؟ که خداوند متعال فرمودند:«ای احمد اگر تو نبودی افلاک را خلق نمیکردم و اگر علی نبود تو را خلق نمیکردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمیکردم.»(عوالمالعلوم، ۱۱/۴۳) در واقع اگر حضرت زهرا(علیهاالسلام) نبود، عالم خلق نمیشد. مضمون حدیث مذکور و روایات عجیبی که امامان معصوم(علیهمالسلام)، حاکی از مقام ویژه و منحصر به فرد و شگفت فاطمه(علیهاالسلام) است. و حتّی لغت «فاطمه» به معنای کسی است که مردم توان رسیدن به معرفت او را ندارند، گو اینکه سرّ و راز مخفی رکن مهم الهی در فاطمه پنهان است. آری فاطمه به عنوان یک زن.«عظمت زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفاف زنانه را که خدا در جبلّت زن ودیعه نهاده است، حفظ کند؛ این را بیامیزد با عزّت مؤمنانه؛ این را بیامیزد با احساس تکلیف و وظیفه؛«لطافت را در جای خود بهکارببرد، آن تیزی و برندگی ایمان را هم در جای خود به کار ببرد. این ترکیب ظریف فقط مال زنهاست؛ این آمیزه ظریف لطافت و برندگی، مخصوص زنهاست؛ این امتیازی است که خداوند متعال به زن داده است.»(بیانات در دیدار گروه کثیری از پرستاران نمونه کشور ۱۳۸۹/۰۲/۱)
[۲]. «فاطمه زهرا(سلاماللهعلیها) در قلّه بشریت قرار دارد و کسی از او بالاتر نیست و میبینیم که آن بزرگوار به عنوان یک بانوی مسلمان، این فرصت و قدرت را یافت که خودش را به اوج برساند.»(بیانات در دیدار با گروهی از بانوان پزشک سراسر کشور ۱۳۶۸/۱۰/۲۶). «اسلام، فاطمه آن عنصر برجسته و ممتاز ملکوتی را به عنوان نمونه و اسوهیزن معرفی میکند».(بیانات در دیدار جمع کثیری از بانوان شهرهای تهران ۱۳۶۸/۱۰/۲۶). «آن زن نمونهیی که، حیاتش با همهی کوتاهی و عمراو در عین جوانی، الگویی برای همهی مردان و زنان غیور و مومن و مسلمانان و حتّی مردم غیر مسلمانی که با مقام آن بزرگوار آشنا باشند، است و ما باید از زندگی آن بزرگوار درس بگیریم.»(بیانات در دیدار با هیاُت، نظارت، بازرسان و... ۱۳۶۸/۰۹/۲۲) « ...پیامبراکرم دختری تربیت میکند که این دختر، شایستگی آن را پیدا میکند که پیامبر خدا بیاید دست او را ببوسد! بوسه بر دست فاطمهی زهرا از طرف پیامبر را، هرگز نباید حمل بریک معنای عاطفی کرد. این خیلی غلط و خیلی حقیر است اگر ما خیال کنیم که چون دخترش بود و دوستش میداشت، دستش را میبوسید. مگر شخصیتی به آن ارجمندی، آن هم با آن عدل و حکمتی که در پیامبر هست و اتکایش به وحی و الهام الهی است، خم میشود و دست دخترش را میبوسد؟ نه، این یک چیز دیگر و یک معنای دیگری است! این حاکی است که این دختر جوان، این زنی که وقتی از دنیا رفته، بین هجده سال تا بیستوپنج سال سن داشته... در اوج ملکوت انسانی قرار داشته و یک شخص فوقالعاده بودهاست. این، نگرش اسلام به زن است.»(بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی ۱۳۷۰/۱۰/۴)
[۳]. رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله) به دنبال تشکیل تمدن اسلامی بودند. ایشان نظام سازی کردند. در این نظام سازی یک رکن و اساس مهمی را قرار دادند این رکن مهّم، حضرت زهرا(سلاماللهعلیها) است. در اواخر حدیث کساء، وقتی جبرئیل(علیهالسلام) از خداوند میپرسد زیر کساء چه کسانی هستند؟ خداوند متعال اینگونه پاسخ میدهد:«فاطمه و پدر فاطمه، فاطمه و فرزندان فاطمه، فاطمه و همسر فاطمه.» محوریت خانواده، فاطمه(سلاماللهعلیها) است.
✍ ربابه ناظمی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
نوشتههای انقلابی
#یادداشت #جنگِنرمِسخت بسماللهالحمنالرحیم 🔖 فرشتهی نجاتِ انسانها [۱]. رمز و راز این حد
📝 ادامه مطلب...
جهان را به دو بخش کارهای ظریف و ریزهکاری و بخش کارهای مستحکم... بگذاریم، بخش اوّل که ظریفکاریها و ریزهکاریها و رشته رشته پروردن احساسات و عواطف بشر است، در اختیار زن است. گناه بزرگ تمدّن مادی، تضعیف و گاهی به فراموشی سپردن این نقش است.»(بیانات در دیدار جمعی از مداحان ۱۳۸۴/۰۵/۵) و نیز فرمودند:«خدای متعال بیخودی به کسی امتیاز نمیدهد. این جوهر، این ارادهی قوی، این عزم راسخ، این گذشت و فداکاری در فاطمه زهرا(سلاماللهعلیها) کا را به آنجا میرساند که او سنگ الماسی میشود که همهی این چرخها بر روی آن میچرخد. دشوارترین چرخها را باید بر روی سختترین پایهها و قاعدهها بچرخانند. این چرخ عظیم تاریخ اسلام . امتحانهای دشوار، در همان دوران کوتاه، بر روی دوش فاطمهی زهرا(سلاماللهعلیها) بود. خدا او را انتخاب کرد او توانست بشریت را نجات دهد. فاطمهی زهرا(سلام الله علیها) فرشته نجات انسانها در طول تاریخ است.»(بیانات در دیدار مداحان ۱۳۷۷/۰۷/۱۹) آری زنان عالم نیز با الگو قرار دادن صدیقه کبری، میتوانند فرشته نجات بشر کنونی باشند.
✍ ربابه ناظمی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 رهبرِ تمامعیار
قال المهدی(عجلاللهتعالیفرجهالشریف)
«اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ»(الغیبه، للطوسی؛ ص ۲۸۶ )
[۱]. این روایت طلایی از منجی عالم است که اینگونه مادرش فاطمه(سلاماللهعلیها) را سرمشق خود قرار میدهد. بهراستی در زندگی شخصی و اجتماعی فاطمه چه عبرتی وجود دارد که موجود بابرکتی که قرار است صلح جهانی را به ارمغان بیاورد؛ اینگونه او را سرلوحهٔ کار خویش قرار میدهد. گویا مهدی آینهٔ تمامنمای فاطمه است.
[۲]. اکنون ما میخواهیم چند سطری از گلستان رنگارنگ آینهٔ تمامنمای خالق هستی بنویسیم. آیا توانی هست؟ آیا قلمها و جوهرهای عالم همگی دریا شوند، میتوانند اندازهٔ ذرهای از کرامات و ابعاد شخصیتی او را روی کاغذ بیاورند؟ آیا آن آفتاب درخشان که روزی طلوع کرد و خورشید در تابوتش غروب کرد، و تابوتش را سجدهگاه ملائکه کرد، آیا توانی برای به تصویر کشیدن این صحنه است؟ وقتی طاووس اهلجنت میفرماید: او برای من سرمشق است؛ این عبارت به ذهن ما خطور میکند که شاید شاهراه رسیدن به زهرای اطهر(سلاماللهعلیها) پسرش مهدی(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) باشد.
[۳]. آری ما در حد فهم خود از تو میسراییم. با نگاهی گذرا به زندگی همچون گل او که بیندازیم، درمییابیم که او در قالب شخصیت زن بودن، تمام ویژگیهای ممتاز یک فرد تابع حریم ولایت را داشته است. بله او در لباس زنانگی، همچون یک زن و یک مربی و پرورشدهنده، در درون خانواده که مهمترین هستهٔ جامعه است، نقش آسمانی ایفا میکند؛ و هم به عنوان یک فعال اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تعریف میشود. تا جایی که امام خمینی(رحمةاللهعلیه) در وصف او میفرماید: اگر فاطمهٔ زهرا مرد بود، پیغمبر میشد. این خیلی حرف عجیبی است، خیلی حرف بزرگی است و جز از زبان کسی مثل امام بزرگوار که هم عالم بود، هم فقیه بود، هم عارف بود، انسان این حرف را نمیتواند بشنود؛ امّا ایشان گفته است این حرف را. [فاطمهی زهرا] این است؛ یعنی یک رهبر به تماممعنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایتگر عموم بشر؛ در این حدّ و در این اندازه زهرایاطهر، دختر جوان، ظاهر میشود؛ این زنِ اسلام است.(۱۳۹۵/۱۲/۲۹)
[۴]. بله بهدرستی که او برای ما یک رهبر به تماممعنا و یک الگوی تمامعیار است؛ چراکه در زمان صلح و امنیت جایگاه زن در درون خانه و متمرکز در امور تربیتی، پرورشی را دارد و وظیفهٔ او به عنوان آرامش بخشیدن در درون خانه تعریف میگردد. اما در زمان ضرورت جهاد تبیین در جامعه حضور فعال و موثر پیدا میکند. در هنگامهی نبرد همراه با تشکلهای زنانه به پشتیبانی از حق اقدام میکند؛ تا جایی که برای دفاع از حق و ولایت فرزندانش را دخیل، و چهل شب به در خانهٔ مهاجرین و انصار میرود. زمانی که ولایت تنهاست یکتنه بر علیه غصبکنندگان حق امام زمان، قیام میکند؛ و در قالب یک رهبر سیاسی در جامعه فعالیت میکند.
[۵]. طنین این روایت که مادرش را سرمشقی نیکو خطاب میکند، از منجی بشریت برای ما رهیافتگان راه تحقق «تمدن اسلامی» همچون چراغ سبزی بر سر جاده میماند. آری زندگی فاطمه برای موعود جهانی الگویی نیکو است؛ چراکه این الگوی کامل وقتی برای خلیفه الهی الگو است، به طریق اولی الگوی کاملی برای همهٔ یاوران ولایت است. همهٔ مدافعان ولایت حضرت قائم(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) باید همچون حضرت زهرا(سلاماللهعلیها) یک ولایتمدار زمانشناس باشند؛ که در هر برههای بر مبنای بصیرت و آگاهی به وظایف خود عمل میکنند؛ و اقدام در راستای عمل انجام میدهند. بهخصوص ما زنان باید همانند او نقش فعال در جامعه همراه با تحصیل، عبادت، همسرداری و تربیت فرزندان داشته باشیم. آری او بهترین الگوی زن مسلمان برای زنان ایران است، که زنان فرهیختهی ایرانی، بلکه جهان اسلام در هر زمینهای میتوانند وجود خود را به وجود لایتناهی او وصل کنند؛ و قدم به قدم در راه تکامل بشری خود، با حضرت زهرا همقدم شوند و حضرت را همواره در پیش روی خود در تمام مراحل و مقاطع ببینند.
[۶]. بهراستی که حضرت زهرا(سلاماللهعلیها) با آن ویژگی منحصربهفرد زندگی خود، یک فرد را از خنثی بودن و منفعل بودن جدا، و به دریای بیکران حقطلبی وصل میکند. بر ماست که با الگو قرار دادن زندگی ایشان همانند او همواره در راه مبارزه با طواغیت زمان و مبارزهطلبی جان بر کف در میدان عمل حاضر باشیم.
✍ راضی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 هنرِ عملیات
🔶 نفَسهای خاکی دیگر تابِ برآمدن ندارد. چشمها پر از سنگریزه شده است. بارها در تمرین، نفَس را حبس کردیم تا بتوانیم دست متجاوز را کوتاه کنیم و اکنون که آماده پرواز هستیم، برای شما نوشتیم که «حال که شرق و غرب با استفاده از منافقین و عوامل داخلی خویش سعی در تزلزل در ارکان این نظام بهحق دارد، ما باید بیشتر خود را به ولایت فقیه نزدیک کرده و دولت نیز تا وقتی که در خط ولایت است از هر جهت آن را پشتیبانی کرده و از کمبودهای موفق و مشکلاتی که هر انقلابی به همراه دارد نهراسد.» (وصیتنامهٔ جمعی از شهدای غواص عملیات کربلای۴)
🔶 با اقدام آواکس آمریکا در فروش اطلاعات عملیاتِ کربلای۴ به حزب بعث عراق، ۱۷۵ نفر از خطشکنان و غواصان ایرانی، با دست و پای بسته، زنده در خاک شدند. اکنون که با قدرتِ رزمندگان اسلام و خونِ شهدا، به اقتدار نظامی رسیدیم و جنگ به زمین مجازی کشیده شده است، باید از نقاط ضعف خود عبرت بگیریم تا شاهد صحنههای دردناک پَرپَرشدنِ عزیزانمان نباشیم.
🔶 زمانی که اطلاعات، «الماسِ قرن» است؛ چرا برخی از ما در «قتلگاهِ مجازی» مشغول به لو دادن نفرات، ادوات و عملیاتهای جبههٔ خودی هستیم؟ چرا به نام ارتش سایبری، بدونِ پرورش نیروهای زبده، به دنبال ترندکردن هشتگها هستیم. حتی قبل از عملیات سایبری، با فراخوانها و جارزدن در رسانههای خودی و غیرخودی، عملیات خود را بیاثر میکنیم و به دشمن فرصت مناسب را برای شناسایی نیروهای انقلابی، و مدیریت محتوای تولیدی میدهیم تا او، ما را در حباب اجتماعی مجازی قرار دهد و از بیاثربودن عملیات ما خیالش راحت باشد.
🔶 مگر نمیدانیم که دشمن از دشمنی خود توبه نکرده است؛ در کربلای۴، تنها بخشی از طرح عملیات لو رفت اما اکنون او با این حجم از اطلاعات ایرانیان در شبکههای اجتماعی میتواند ذائقهسازی کند و نسلی نو را پرورش دهد که در جنگ مجازی نه تنها روحشان به عالیترین مراتب نمیرسد بلکه به مرور، ممکن است، در سیلی که هدایتگری آن دست دشمن است، غرق شوند و به سرباز بیگانه تبدیل شوند که این فاجعه تنها به جان باختن ۱۷۵ نفر نمیانجامد بلکه با سرنوشت یک ملت بازی میکند.
🔸 شاید لازم است در برخی از فراخوانهایی که روز به روز مردم عادی را به سیاهچالهٔ فضای مجازیِ تحتِ مدیریتِ رقیبِ تمدنی ما میکشد، کمی دقت و تامل کنیم. نیروی زبده تربیت کنیم نه اینکه به اسم ارتش سایبری با فراخوانِ ترندکردن هشتگ، بدون آموزش، بدون پشتیبانی مستمر فکری و معنوی و رعایت اصول امنیتی، تنها برای دشمن در فضای مجازی، «اَبَر اطلاعات» تدارک ببینیم و او نیز، با تجزیه و تحلیل دادهها بر ضد ما، در واقعیت و میدان، برنامهریزی و نقشآفرینی کند. هُنرِ عملیات صحیح را در پیش بگیریم.
✍ خلیلی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
بیاناترهبرانقلابدرپایانمراسمعزاداریاربعینحسینیموسیقی.mp3
2.63M
✍ جهاد کنید
🇮🇷رهبر انقلاب: به مسأله «#تبیین» اهمیت بدهید. خیلی از مسایل است که باید تبیین بشود و دچارِ ابهامنگهداشتنِ افکار و رهاکردنِ اذهانِ مردم و بهخصوص جوانان در قبالِ این حرکت گمراهکنندهای که از صدطرف به سمت ملت ایران سرازیر است و تاثیرگذاری بر افکار عمومی یکی از هدفهای بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است. در مقابل این، حرکتِ تبیین خنثیکنندهی توطئهی دشمن و حرکتِ دشمن است. هرکدام از شما بهعنوان یک «وظیفه» مثل یک «چراغ»ی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید. امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار. این فضای عمومی در کنار مشکلاتی که ممکن است بهوجود بیاورد، برکاتی بزرگی هم دارد. میتوانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید. پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهامآفرینیها را در این فضا با استفاده از این امکان منتشر کنید و میتوانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید. البته اصل قطعی در این باب این است بایستی از «شیوهی اخلاقی» در این کار پیروی کرد. اینکاری که بعضی در فضای مجازی یا در مطبوعات و در مقالهها و اینجا و اونجا انجام میدهند که با دشنام، با تهمت و فریب و دروغ با افکار عمومی مواجه میشوند، باید به شدت از آن اجتناب کرد. با «منطقِ قوی»، «سخنِ متین» و «عقلانیتِ کامل» همراه با «زینتِ عاطفه»، عواطف انسانی و بهکارگیری عقلها بایستی حقایق را منتشر کرد. امروز همهی ما بایستی در این میدان حرکت کنیم. هرکدام به نحوی و با سهمی که در این راه داریم.
۱۴۰۰/۰۷/۰۵
#جهاد_تبیین
#جانفدا
#ملتِ_بیدار
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 لفّافِ تعارفآمیزِ غرب
[۱]. نعمتی که خداوند متعال، در انسان به ودیعه گذاشته است و با ارائهٔ سبکِ زندگیِ الهی، کفّهٔ آبرو و احترامِ زن را سنگین کرد؛ او را مانندِ گوهری ارزشمند، وقار و متانت داد؛ عفّتی است که مایهٔ تشخُّص و تکریم زن در همهٔ دورانهاست. عفّت در بیان علمای اخلاق، عبارت است از: پیروی و تبعیت قوّهٔ شهوت از عقل در انجام اموری که به شهوت برمیگردد؛ حالتی نفسانی که برای نوع انسان مطرح میشود نه فقط برای جنس خاصی مثل زنان. این سکاندارِ هدایت رفتارهای بیرونی انسان، هم به مانندِ همهٔ خُلقیّات و خصلتهای انسانی، دژِ آسیبپذیری است که در معرضِ تهاجم قرارمیگیرد. تنها عاملی که میتواند به نگهداری و مصونسازی در این امر مهّم به زن کمککند، حجاب است؛ عاملی که دشمنان به تمامه به ارزش و تأثیرِ آن در زنانِ اسلامی پی بردهاست. دشمنان اسلام درصددند تا با ایجادِ موجی ضدِّ ارزشی در دنیا، بخصوص در جوامع اسلامی، شاخصهٔ زن اسلامی را به مانندِ خود، برهنگی قرار دهند؛ تا زنِ اسلامی هم مظهرِ مصرف، آرایش و جلوهگری در مقابلِ مردان و وسیلهٔ هیجانِ جنسیِ نوعِ و جنسِ مرد باشد. امّا آنچه که نقشههای دشمنان را در سیاستِ راهبردی و اساسیشان در مورد زنان اسلامی نقشِ بر آب میکند، مسألهٔ حجاب در جوامعِ اسلامی به ویژه در کشور ایران است. بدین جهت، تمامِ تلاش خود را در جهتِ حذفِ حجاب در جوامعِ اسلامی برای رسیدن به اهدافِ شوم خود به کار میگیرند.
[۲]. پدیدهٔ حجاب تنها یک پوشش نیست؛ بلکه نمادِ باورها و گرایشهای افراد است؛ ثمرهٔ حیاء و عفاف، که افزون بر حفظ تن و روان فرد، نماد هویّت دینی و ملّی اوست. هر زمان که پوشش و آرایش نکردنِ زن در جوامع مطرح میشود، دستگاههای تبلیغاتی دنیا با ایجاد جنجال، که نشان از وجودِ یک فرهنگ و راهبرد است؛ سالهای متمادی عرضهشدن و هرزهشدنِ زن را دنبال میکنند؛ پیچیدن زن در لفّافی از برهنگی. «دنیای فاسدِ غرب، خواستند به زور زن را، شخصیت زن را در روشهای غلط و انحرافی، که همراه با تحقیرِ جنس زن است به زور به ذهن دنیا فرو کنند.» (دیدارِ جمعی از پرستاران نمونهٔ کشور، ۱اردیبهشت۱۳۸۹). برای دستیابی به این هدف از راههای مختلفی وارد میشوند؛ مسألهٔ اختلاط زن و مرد، پوششِ زن و مرد و دفاع از حقوقِ زن که همگی لفّافِ تعارفآمیزی هستند از جانب غرب، تا زن را در پوششِ الگویِ انحرافیِ زنِ غربی، پیچیده و از راه پنجرههای شیطانی خود، تحت عنوانِ آزادی زن، تقدیم زنِ مسلمان کنند. هوچیگریهایی آمیخته با تؤطئه، که زن را به صورت یک متاع مایهٔ التذاذ مرد قرار دهند. تمامِ وسایل اعم از سیاست، زور، وسایلِ ارتباط جمعی و... را برای تزریق مایهٔ فساد در پیکرهٔ جامعهٔ اسلامی بکار میبرند تا با شکسته شدنِ حجاب همان بلایی را بر سرِ زن اسلامی بیاورند که امروز در محیطهای غربی با سوءاستفاده از زن، شاهد آن هستیم.
[۳]. گاه دنیای غرب اعلام میکنند که حجاب، نمادِ یک حرکتِ مذهبی است و مخالفِ مطرح شدنِ نمادهای مذهبی هستند این ادعای آنها، دروغی بیش نیست؛ «بحث مذهب و غیرِمذهب نیست؛ بحث این است که سیاست راهبردی، اساسی و بنیانی غرب بر عرضه شدن و هرزه شدنِ زن است و حجاب مخالف آن است. حتّی اگر چنانچه حجاب ناشی از یک انگیزه و ایمانِ دینی هم نباشد، با آن مخالفت میکنند، مشکل اساسی این است.» (دیدارِ جمعی از بانوان نخبه، ۱خرداد۱۳۹۰). دنیای غرب همواره درصددِ القاء این است که یک زن، با حجاب، عالم و دانشمند نمیشود و امکان شرکت در فعالیتهای اجتماعی را ندارند. با این کار عظمتِ زن را، در کنار گذاشتنِ عفاف و حجاب، جلوهگری در مقابل مردان و هوسرانان میدانند. در حالی که این نگرش، تحقیر زن است. اگر برداشتنِ حجاب برای زن را عامل آزادی او میدانند این حربهای است که دنیای غرب باز بر طبلِ اهانت به زن میکوبد؛ زیرا زن محجبه خود، میگوید:« که من با حجاب هم آزادم».
با همهٔ تدابیری که غرب، برای دورکردن زنان مسلمان از پیشینهٔ تاریخی و هویّت دینی زنان مسلمان، به کار بردهاند، زنان مسلمان به ویژه زنان ایرانی با ایمانِ صادقانه و توجّه به عناصر سازندهٔ هویتی خود، حجاب را مایهٔ تشخُّص و آزادی زنان اسلامی میدانند و با لبیک به ندای اسلام، که الگویی نمونه به مانند فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها)، را ارائه کردهاست و توجهّ و عمل به وصایای شهدا، هیچگاه در دامِ لفّافِ تعارفآمیز غرب گرفتار و اسیرِ نخواهند شد.
✍ فاطمه مباشرامینی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 الگوی صراط
📌. توانِ جسم و جان چه ناتوان میشود برای بیانِ عظمتِ جانی که «مُمتَحَنَةُ» به امتحان الهی است. آزادهٔ شریفالنّسبی که شرافت، شخصیتِ مقبول و بزرگوارش، نشان از آزادی از نفسانیات و عبدِ آزادهٔ خداست؛ «سیِّدةُ نِساءِ العالمینی» که، همسرِ جانشین پیامبر خداست و انوار ائمهٔ طاهرین از نسل پاکِ او مقرّر شده است. بانویی که ملبّس به لباس تقوا، روشنی و نور است. میوهٔ باغ بهشتیای، که مقامش نزد خدا اَفزون و خشنودی پیامبر اسلام(صلّیاللهُعلیهوآله)، به خشنودی او و غضبش به غضبِ اوست. زهرایی که امیدِ دل پیامبر، روشنیِ دل امیرالمؤمنین؛ علی(علیهالسّلام) و چراغ هدایتِ گمراهان بودهاست. منظومهٔ وجودی او پر است از صفاتی که، تجلّیبخشِ صفات خداست در مخلوقش. منشأ پرفیضی که تحت کساءِ پُربرکتِ رسالت، با عنوان پنج تن آل عبا، مدالِ پرافتخار آیهٔ تطهیر را، بر گردن آویخت و با حضورِ شکوهمندش در کنار پیامبر در ماجرای مباهله، مشکلگشا و فصلالخطاب شد. متعهدترین فرد بر میثاق ولایت و امامتِ حضرت علی(علیهالسّلام) که با دفاع همه جانبهاش، تا پای جان ایستاد؛ پا به پای حضرت علی(علیهالسّلام) به درِ خانهٔ مردم بیبصیرت مدینه رفت تا یادآور میثاقشان با ولایتِ امامشان باشد. با خواندنِ خطبهٔ فدکیه خطِّ بطلانی کشید بر ادعای مخالفین و با نگارش وصیّتنامهاش، مبارزه و افشاگریِ تاریخی و جاودانهای از خود بجاگذاشت و پس از شهادت خود، مبارزه را با شیوهای خاص ادامهداد. آری ایشان با نام فاطمه زهرا(سلاماللّهعلیها)؛ دخت نبیّ خدا، همسرِ ولیّ خدا و مادر ائمةالمعصومین(علیهمالسلام) در جهان میدرخشند؛ بانویی که با پرداختن به بُعد فردی و اجتماعی خود نشانداد که وظیفهٔ زن مسلمان، تنها پرداختن به بُعد فردی نیست؛ جهادی بالاتر در بُعد اجتماعی برای یاریرساندنِ ولایت، محکمکردنِ پایههای حکومتاسلامی و تبیین هرچه بیشترِ مردم در همراهی با ولایت و پیبردن به نقش خود در ایجاد تمدن اسلامی لازم است. این نگین درخشان خلقت، فخر زنان عالم، مایهٔ مباهات و الگوی زنانِ جهان است؛ برای قرارگرفتن در مسیری که ختم شود به صراطالمستقیم، تا ره گم نشود. الگوی صراطی که انتهایش، غایتِ رسالت همهٔ پیامبران، امامان و اولیاء الهی است.
✍ فاطمه مباشرامینی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖مصباح انقلاب
◾️امروز ایشان را بهعنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحبنظر در مسائل اساسی اسلام میشناسیم و به او ارادت داریم. هماو که رهبر انقلاب در مورد شخصیت بینظیرش فرمود:«اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیتهایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کنند، اما به لطف پروردگار این شخصیت عزیز و عظیمالقدر خلأ آن عزیزان را در زمان ما پرمیکنند.»(بیانات رهبر انقلاب، ۱۴شهریور۷۸ ).ایشان متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبان گویائی در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند. خدمات ایشان در تولید اندیشهی دینی، نگارش کتب راهگشا و در تربیت شاگردان ممتاز و اثرگذار و در حضور انقلابی در همهی میدانهائی که احساس نیاز به حضور ایشان میشد، حقاً و انصافاً کمنظیر است. پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهدت بلند مدت است.»(بیانات رهبر انقلاب،۱۳دی۱۳۹۹).
◾️آری، این سخنان حکیمانه در وصف «عمار انقلاب»، حضرت علامه محمدتقی مصباح یزدی است. هم او که به فرمودهی رهبر انقلاب در غیرت دینی همانند امامخمینی(رحمتاللهعلیه) در اوج بود و در عقلانیت یک فیلسوف بهمعنای واقعی کلمه. فقیه و فیلسوف معاصر مرحوم مصباح یزدی، شاگرد شایسته امامخمینی(رحمتاللهعلیه) بودند. ایشان انسانی آرام، ملایم و پرکار بودند، درعینحال فصیحی شایسته و از شخصیتهای برجسته و نادرالوجود روحانیون امروز بودند. ایشان مؤسس حلقهی میانی حوزه و دانشگاه بود و تلاش زیادی کرد که خلأ عمدهای که در این زمان بین حوزه و دانشگاه وجود دارد، بهطور بنیانی پر شود. در باب بزرگی و عظمت شخصیت ایشان همین بس که دشمن از وجود او ابراز ناراحتی و ناخرسندی داشت و هجمههای تبلیغاتی فراوان به شخصیت برجستهی ایشان، نشاندهندهی شخصیت قوی و دلسوز، کلام نافذ و رسا، منطق قوی و مستحکم، ولایتپذیری و دفاع از اسلام و ولایت دارد که باعث شده بود شخصیت او خواب را از دشمنان برباید. درعینحال فضل، تقوا و اخلاص ویژگیهای باارزش و باعظمتی است که علامه مصباح را به ذخیرهی حوزه تبدیل کردهاست. ایشان همواره بر مدار حق، ولایتمدار، زمانشناس و بصیر بودند و هیچگاه در تقدم نظام بر خود تردید نداشته و در این راه بدون لحاظ موقعیت علمی خود به دل خطر میرفتند و گاه یکتنه با خناسان مسلط، مناظره کردهاند.
◾️این عالم ربانی، که از ارکان تبیین و ترویج حکمت متعالیه اسلامی در دوران معاصر و از وارثان مبرز علامه طباطبایی به شمار می رفت، در وادی سلوک اخلاقی و عرفانی نیز در مقام همنشینی با بزرگان اخلاق و عرفان همچون مرحوم آیت الله بهجت، خود به استادی بزرگ و هدایتگر در عرفان و اخلاق عملی مبدل شد تا هدایتگر هزاران جان عاشق به سمت معبود باشد. شأن و رتبهی عالی آیتالله مصباح یزدی در حکمت، فقه، عرفان و اخلاق، موجب نشد تا این معلم بزرگ به درس و بحث بسنده کند، بلکه آنچه را در مقام علم آموخته بود، در مقام عمل در دفاع از انقلاب اسلامی و رکن رکین ولایت فقیه بذل کرد، به نحوی که در مقابله با هجمهی فکری غرب و غربگرایان، در کنار تربیت شاگردانی مهذب، هزاران هزار جوان دغدغهمند را به سلاح دفاع از ارکان معرفتی انقلاب اسلامی مجهز و به سدی محکم در برابر این هجوم مبدل کرد.
◾️شجاعت این فقیه برجسته در بیان حق و حقیقت و بی توجهی به ملامت کنندگان و از سوی دیگر غیرت این مرد بزرگ در دفاع از ولایت حقه فقیه، حضرت امام خمینی (رحمتاللهعلیه) و مقام معظم رهبری، به میزانی مؤثر و عمیق بود که او را به خار چشم دشمنان این نظام و انقلاب مبدل کرد تا از هیچ تلاش و کوششی برای تخریب و ترور شخصیت این عالم وارسته کوتاهی نکنند. ایشان مصداق کامل عالمی بصیر و باصفا هستند که در وزانتِ علمی و وسعت بینش و صفا بسیار نادر بودند و حضورشان در مجلس خبرگان باعث ایجاد وزانت بیشتر برای این مجلس شده بود. علاقهی ایشان به امامین انقلاب، انگیزهی او را برای خدمت به اسلام بیشتر میکرد. مرحوم علامه مصباح یزدی دارای نگاهِ عملیاتی و اجرایی بودند. ایشان دارای رویکرد کلان جامعه تمدنی و راهبردی و نظاممند بودند. او از یک عمق و ظرافت فکری برخوردار بود و نگاه بینالمللی داشت. از نظر شخصیت انسانی به تمام معنا اخلاقی، عاطفی و معنوی بودند و بعد در پرتو اندیشهی امامخمینی و انقلاب اسلامی تفکری اجتماعی و سیاسی داشتند.
📝مطلب ادامه دارد...
✍ آمنه عسکریمنفرد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
نوشتههای انقلابی
#یادداشت #جنگِنرمِسخت بسماللهالرحمنالرحیم 🔖مصباح انقلاب
📝 ادامه مطلب...
◾️هماکنون انقلاب و نظام نیازمند شخصیتهایی مانند آقای آیتالله مصباح یزدی است و اگر جوانان بخواهند مانند ایشان اثرگذار باشند، باید مانند او تکلیفمدار شوند. زیرا ایشان هرکجا احساس تکلیف میکرد، وارد عمل شده و از حق و دین دفاع میکرد و خدا را در همه موارد محور قرار میداد که اگر مسئلهای را غیر از آن میدید، عکسالعمل نشان میداد. بههمین دلیل خیلیها ایشان را تندرو میخواندند ولی او معتقد بود، وقتی محوریت کار با خدا باشد، هر چیزی به غیر خدا باشد، خلاف است.
◾️درود و رحمت الهی بر بزرگمردی که همهی عمر پربرکت خویش را در راه اعتلای اسلام و انقلاب و آرمانهای انقلاب اسلامی صرف کرد.
✍ آمنه عسکریمنفرد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسم الله الرّحمن الرحیم
🔖 نامآورانِ گمنام
🔸حضرت آیتالله خامنهای در مورد شهدای گمنام فرمودند: «سلام بر شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصهی افلاکیان. فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظهی شهادتشان کشور را با رائحهی معنویت و جهاد، معطّر میسازند و پرچم افتخار به خونهای ریخته شده در راه اسلام و قرآن را، بیش از پیش به اهتزاز در میآورند. تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه برگشته، با روز شهادت صدیقهی طاهره (سلاماللهعلیها) مبشّر ابدیّت یاد و خاطرهی آنان و مژدهبخش خیر کثیری است که از ناحیهی آنان برای کشور امام زمان روحیفداه) فراهم خواهد آمد انشاءالله.»(۱۶ دی ۱۴۰۰)
📌. شهدا گمنام، افراد دلیری هستند که جان خود را در راه وطن نثار کردند و اکنون که سالها از جنگ تحمیلی بین ایران و عراق میگذرد، هیچ رد و نشانی از آنها باقی نمانده و بی نام و نشان هستند. این افراد شجاع که برای شرف و آبروی کشور و خانوادههای خود جنگیدند و مظلومانه شهید شدند و در مسیر عبودیت و بندگی در نزد خدای متعال در بالاترین مقام معنوی جای دارند. و در این میان چشم انتظاریست که میماند. مادری چشم بهراه... که سالهاست دلتنگ در اغوش کشیدن فرزند است... خواهری که میخواهد با برادرش صحبت کند اما نمیداند کدام یک برادر اوست... پدر پیری... که عصا به دست در گلزار شهدا جستجو میکند عصای پیریاش را... دختری... که پدرش تا بحال از چارچوب قاب عکس بیرون نیامده... سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند!... و تا ابد به آنانکه پلاکشان را از گردن خویش درآوردند تا مانند مادرشان گمنام و بی مزار بمانند مدیونیم...
🔸و این روزها...
حال و هوای ایران دوباره جان تازه گرفت. در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلاماللهعلیها)، ۴۰۰ پرنده خونین بال پس از سالیان طولانی، از مرزهای جنوب وارد کشور شدند و روح مطهر آنها در چندین شهر ایران، فضا را عطرآگین کرد. قصد کردم به بدرقه این شهیدان بروم و با مادران و پدران منتظر چند قدمی همراه شوم. ظهر روز سه شنبه ۶ دیماه مصادف با سوم جمادی الثانی، وضو گرفتم و با نیت خودم را به مراسم تشییع پیکر شهید رساندم. شهید بی نام و نشانی مهمان شهر ما بود. خیلیها آمده بودند. پیر و جوان، بچه و بزرگ، زن و مرد... دنبال تابوت شهید گمنام شعار یا حسین یا زهرا یا حیدر سر میدادند. خیلیها با گل و گلاب و شکلات، شهید را بدرقه کردند. دوست داشتم دستم را به تابوت این شهید برسانم و از او طلب شفاعت کنم. هر چی تلاش کردم و جمعیت را شکافتم و جلو رفتم تا به تابوت شهید برسم نرسیدم. نفسم به شمارش افتاده بود. پاهایم یاریام ندادند. انگار شهید بر بال فرشتهها تشییع میشد. خیلی تند میرفت و من مرتب عقب میافتادم. انگار جسم شهید هم مانند روحش از این دنیای خاکی دل کنده بود و می خواست هرچه زودتر به سرمنزلگاه برسد. با حسرت خودم را از جمعیت بیرون کشیدم و در پیاده رو به مسیر ادامه دادم. قطره های اشک صورتم رو خیس کرد. با خودم گفتم حتما لایق نیستم دستم را به تابوت برسانم. دلم شکست. گفتم خدایا مرا لایق ندانستی که یک لحظه دست به تابوت این شهید گمنام برسانم. با خدای خودم در حال درددل بودم و همانطور که در پیاده رو که جمعیت کمتری بود به دنبال جمعیت میرفتم متوجه شدم سرعت جمعیت تشییع کننده کم شد. انگار شهید صدایم را شنیده بود. خودم را به سرعت به کنار تابوت شهید رساندم و چندین بار تابوت را لمس کردم. به شهید عزیز گفتم برادر دینیام تو برای ما گمنامی ولی در بین آسمانیها مثل ستاره می درخشی. سلام ما به حضرت زهرا(سلاماللهعلیها) و به امام حسین(علیهالسّلام) برسان. خوشا به سعادتت که به آرزویت رسیدی برای ما هم دعا کن.
نامآوران گمنام در حجابند
در اصل آنها صاحبان انقلابند
✍ مخدره چمنخواه
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 انقلابیِ تاریخی
[۱]. با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن۵۷ واژهی انقلاب و انقلابی، به یکی از پرکاربردترین واژههای سیاسی ـ اجتماعی در جامعه تبدیل شد. اگر تا قبل از ۱۳۵۷، انقلاب بیشتر به معنای بر هم زنندهی اوضاع و اعتراض علیه نظم بود؛ با استقرار نظام جمهوری اسلامی، حاوی مفاهیم سازندگی و پیشرفت شد که روزبهروز بر غنای آن افزون گشت. انقلابی که با آرمانهای اسلامی و ملّی گرهخورده بود. چراکه هویت ایرانی، دارای سه بُعد تاریخی، اسلامی و انقلابی است به عبارتی دیگر، «مسلمانی ما، عمق تاریخی ما و انقلابی بودن ما، سه عنصر اصلی است که هویت ملّت ما را تشکیل میدهد. این سه را نباید ازنظر دور بداریم. اسلامی بودن ما یعنی ارزشها و اصول اسلام، تشکیلدهندهی هویت ما است. ریشهداریِ ما در تاریخ یعنی نیروهای انسانیِ ما در طول تاریخ، دارای افکار بلندی بودهاند -در بخشهای مختلف: در فلسفه، در علم، در فنّاوری- و در طول تاریخ بحسب موقعیت زمانی، کارهای بزرگی را انجام دادهاند و به بشریّت حرکت دادهاند.»(۲۲ خرداد ۱۳۹۶، در دیدار مسئولان نظام)
[۲]. هرجا تفکر و روحیه انقلابی دیده میشد، خلوص، پاک دستی، خدا و خلق را دیدن و خود را ندیدن، تخصص متعهدانه، میهنپرستی و... حاکم میشد. که تمامی این اوصاف نتیجهی انقلابی است که ابتدا درون فردِ انقلابی ایجاد میشود، سپس قادر خواهد بود امتی را با خود همراه کند. از دگر سو، این مفهوم والا گاهی با شیطنت دشمن و گاهی با غفلت برخی در داخل در معرض تحریف قرار میگیرد. ازاینرو رهبر انقلاب در دورانهای مختلف به بیان این مفهوم و تحلیل آن میپردازد تا در طول مسیر انقلاب موجبات بدفهمی و استحاله آن فراهم نشود. آیتاللهخامنهای، روحیه انقلابی را «ترس نداشتن»، «عدم ملاحظهکاری و محافظهکاری»، «اقدام و عمل بعد از تشخیص»، «پیشرفت بدون توقف»، «پرهیز از کارهای تزئینی»، «گوش دادن به نقد عالمانه» و «استقبال از ناقد و نقاد» میدانند.(۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان) همچنین ایشان انقلابیگری را یک مشی «صحیح»، «عاقلانه»، «پرانگیزه»، «پر امید» و «شجاعانه» به سمت اهداف انسانی انقلاب تعریف میکنند. (۷ خرداد ۱۳۹۷، بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان) و در عین حال تأکید دارند که «انقلابی بودن» بیهوا حرکت کردن و بیحساب حرکت کردن نیست بلکه حرکت انقلابی باید بنیانی باشد که برخاستهی از اندیشه و حکمت است.( ۶ شهریور ۱۴۰۰، دیدار رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت) ایشان معتقد است؛ فرد انقلابی «سادهزیست»، «مسئولیتپذیر»، «مردمی»، «دغدغهمند حل مشکلات»، «دور از فساد»، «دارای روحیهی صمیمی با همکاران»، «همیشه همراه با عموم مردم و در عین حال جدای از عوامزدگی» است. (۴ خرداد ۱۴۰۱، دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی)
[۳]. بدین ترتیب انقلابی و انقلابیگریِ اسلامی، وصفی است که اگر در یک شخص متبلور شود میتواند یک عالَم را بسازد و موجبات تحقق یک تمدن اصیل را ایجاد کند و حبّ او در قلب همه انسانهای جویای حق و عدالت رسوخ نماید. بُعد انقلابی هویت ایرانی هر زمان که نیازمند بروز باشد مانند آفتابی درخشان ظهور میکند. زیرا سرشت ایرانیان نیز به گونهای است که از همان زمان دین زرتشت، ملاک را حق و باطل قرار داد و همین خصلت بود که مبنای پذیرش دین اسلام توسط ایرانیان شد و در دوران معاصر در مقابله با استحاله هویتی خویش انقلاب کرد. قوم ایرانی با نبوغ خویش، اسلام را در چارچوبهای قومی و ملی محصور نکرد و جنبههای جهانی آن را توّفق بخشید و این همان جنبه جهانشمولی دین اسلام است که امر تحقق آن بر دوش مسلمانان حقیقی و دلیرمردان ایرانی گذاشته شد که دارای چنین خصلت باشکوهی به نام انقلابیگری هستند و نمونه بارز آن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز است. انسانی که خط قرمزش انقلاب و انقلابیگری بود و همه عمر خود را در جهت آرمانهای انقلاب صرف کرد.
[۴]. حال میتوان به راحتی ادعا کرد؛ مردان و زنان ایرانِ امروز، هویت اصیل خود را حفظ کردهاند، چراکه هم شاهد حضور افرادی همچون این شهید بزرگوار و یارانش هستیم و هم جامعهی ایرانی با حضور خود در تشییع پیکر ایشان و برگزاری باشکوه سالروز شهادت ایشان در سالهای بعد از آن، ثابت کردند؛ به آنچه او معتقد بود، معتقدند و آنچه را که او بدان عمل میکرد میپسندند و به آنچه او علاقه داشت، علاقهمندند. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «ملت ایران زیر تابوت شهید سلیمانی وحدت و هویت خود را نشان داد». ( ۱۹ دی ۱۴۰۰، بیانات در ارتباط تصویری با مردم قم)
ادامه دارد...
✍زینب نجیب
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
نوشتههای انقلابی
#یادداشت #جنگِنرمِسخت بسماللهالرحمنالرحیم 🔖 انقلابیِ تاریخی [۱]. با پیروزی انقلاب اسلامی د
📝 ادامه مطلب...
آری، مگر میشود انسان پرچمی را برافرازد و باقدرت و صلابت زیر آن بایستد و در پای برافراشتن آن جان دهد اما هویتی، منطقی و باوری جدای از آن پرچم داشته باشد؟ سردار سلیمانی پرچم باورهای امت اسلام بود که بر دستان ایرانیان تشیع شد و همه ما در تشیع باشکوه او و زیر تابوتش هویت حقیقی خود را فریاد زدیم.
[۵]. حال سؤال اینجاست، سخن، اعتقاد، عمل و علاقهی او چه بود که برایشان سالها دوید، تلاش کرد، جهاد کرد، نخوابید و در آخر خون پاکش را نیز هدیه کرد و ما امروز مدعی هستیم به تمامی آنها نهتنها باور داریم بلکه میبالیم؟
برجسته ترین عمل او جهاد بود چه در عرصهی خودسازی و چه در عرصهی مبارزه با استکبار که به طور قطع دومی برگرفته از اولی است. رهبر معظم انقلاب می فرمایند:« اگر چنانچه در درون خودش در آن جهاد اکبر پیروز نشده بود، این جور نمیتوانست جلوی دشمن برود».( ۱۳ دی ۱۳۹۸، بیانات در منزل شهید سلیمانی)
بزرگترین دغدغهی او دغدغهی مظلومان و محرومان عالم بود. دغدغهی دیگر، نجات زنان و کودکان بیپناه منطقه بود که اسیر و گرفتار انواع جنگها و آشوبهای کشورشان بودند. زنانی که به هر بهانه در معرض شکنجه، تجاوز و تحقیر قرار داشتند. عزاداری سوزناک زنان ایزدی در سوگ شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نیز گواه همین علاقه است.
دغدغهی مردم و توجه به نیازهای مادی و معنوی آنها از دیگر ابعاد شخصیتی اوست که در صحنههای مختلف جنگ و سیل و زلزله دیده میشد و از همهی اینها مهمتر و بارزتر، ولایتمداری ایشان بود که در سرتاسر وصیتنامهی او موج میزند. ایشان جمهوری اسلامی ایران را حرم میدانست و پاسداری از آن را در اولویت قرار میداد تا جایی که اذعان داشت؛ اگر خیمه جمهوری اسلامی آسیب ببیند، بیتاللهالحرام و قرآن آسیب خواهد دید. اطاعت و پیروی از ولایت فقیه را اصل میدانست و بارها مخاطبان آن را با سوگند جلاله تشویق به حمایت از آن میکرد و تأکید داشت؛ حرمت ولایت فقیه را حرمت مقدسات بدانید. اینها تنها ذرهای از اعمال و باورها و علایق اوست که البته زیر سایهی اخلاص و شجاعت و تدبیر او برجسته شد.
آری، حاج قاسم سلیمانی این شهید گرانقدر، هویتی ریشهدار در تاریخ پهلوانان ایرانی و تفکر اسلامی و البته در تفکر انقلابی و انقلابیگری داشت که ما در کنار او حضور در مکتب سلیمانی را ثابت کردیم. حاج قاسم آینهای بود که دشمن قصد داشت با قطعهقطعه کردنش نهفقط او را بلکه هویتش را نابود کند اما او نهتنها نابود نشد بلکه متکثر شد. او ارباًارباً شد تا در دست تکتک ایرانیان آینهای باشد که با نظر در آن هویت اصلی خویش را مشاهده کنند. حال، او نهفقط در روح فرد -فرد ایرانیان بلکه در روح همه آزادیخواهان جهان حاضر است. او همه ملت بود و ملت همه او شد. شهادت او، زنده بودن انقلاب در کشور را به رخ همه ی دنیا کشید». (۱۸ دی ۱۳۹۸، دیدار مردم قم) دقیقاً به همین دلیل شهید سلیمانی برای دشمن خطرناکتر از سردار سلیمانی است. حال برماست که آنچنانکه شایستهی اوست پیروش باشیم و گوش به نصایحش و همانگونه که انقلابی بود و زیست و به شهادت رسید ما نیز انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم.
✍زینب نجیب
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖 هویتبانِ انقلاب
[۱]. با تولد اولین سلول پیکرهی انسان در عالم وجود، مسئلهی هدایت و آگاهی دادن به او، مورد توجه ویژهی خالق یکتا بوده است ، تا آنجا که از خلقت آدم تا بعثت حضرت خاتم (صلیالله علیه و آله)، پروردگار عالم انسانها را از نعمت وجود پیامبران بهعنوان راهنمای الهی بهرهمند ساختهاست. رهبرانی که اجرای رسالت خویش را نهتنها در ارائهی برنامه برای هدایت مردم، بلکه در پیاده کردن احکام الهی و ایدهی خود در جامعه میدانستند. لذا بعد از مبعوث شدن بهدنبال «ایجاد انقلاب» در آحاد جامعه بودند. دراینمیان پیامبران اولوالعزم که دارای کتب آسمانی بودند، برنامهی مدون و کاملتری داشتند، خصوصاً اینکه برای اجرای برنامههای خود بهدنبال «تربیت» افراد خاصی برای حفظِ هویتِ انقلاب بودند. در حقیقت هدف انقلاب پیامبران با «هویتسازی» و «هویتبخشی» به انسانهایی که بارِ انقلاب را به دوش میکشیدند، تکمیل میشد.
[۲]. هویت سازوکاری است که به صورت شکلی از آگاهی متبلور می شود. هر انسانی بر اساس شاکله و هویت خود حرکت میکند (سوره اسرا/۸۴) و هویت افراد، ساختار اصلی جامعه را میسازد و نوعی انسجام و همبستگی ایجاد میکند. ازآنجاییکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امامخمینی (رحمتالله علیه) با هدفی در راستای اهداف رسالت انبیا ایجاد شد، پس میتوان ادعا کرد که این انقلاب هم، بهدنبال «هویتسازی» برای ملت اسلامی بود و همین «هویت انقلابی» بود که مردم را اهل قیام کرد. در حقیقت بزرگترین آوردهی انقلاب اسلامی هویتسازی بودهاست. هویتی که از آرمانهای اساسی و اصول در دنیای تمدن نوین اسلامی دفاع میکند. هویت اسلامی، بخشی از هویت ایرانی است که به مفاهیم دینی توجه دارد. هویت اسلامی نشأت گرفته از شاخصهای اعتقادی، رفتاری، سیاسی و تاریخی، فرهنگی، ایران است.
[۳]. انقلاب در مسیر تکامل خود هم ارزشهای معرفتی خود را بازبینی و بازسازی میکند و هم ارزشهای عملی را اصلاح میکند و هم انسانهای تحت تعلیم خود را براساس همین ارزشهای معرفتی و عملی به «کنشگری» وامیدارد. «در بابِ ارزشهای اصلیِ انقلاب و شعارهای انقلاب و اصول بنیادین، انقلاب امتحان خوبی در این زمینه پس داده است. یعنی ملّت ایران توانسته است اصول بنیادین را و شعارهای اصلی انقلاب را به همان استحکامِ اوّل، تا امروز حفظ کند. شعارها و ارزشهای اصلی اینها است: استقلال، آزادی، مردمسالاری، اعتماد به نفس ملّی و خودباوری ملّی، عدالت، و برتر و بالاتر از همهی اینها تحقّق و پیاده شدن احکام دین و شریعت در کشور، این شعارها با همان طراوتِ اوّل حفظ شده است.» (بیانات رهبر انقلاب، ۱۰فروردین ۹۷). امامخمینی «رحمتاللهعلیه» با معجزهی انقلاب اسلامی برای مردم هویتسازی کرد و تا زمانی این هویت انقلابی آحاد ملت را به کنشگری وامیدارد، پس انقلاب پابرجا میماند. هویت انسانهای بزرگی مانند «حاج قاسم سلیمانی» که نمونهی برجستهای از تربیتشدگان اسلام و مکتب امامخمینی بود، براساس همین نظام کنشی شکل گرفت و براساس همین هویت دائماً در حال مبارزه و قیام انقلابی بود. در حقیقت میتوان ادعا کرد که حاج قاسم سلیمانی «هویتبانِ انقلاب» است. «او قهرمان ملت ایران است، چون ملت داشتههای فرهنگی، معنوی و انقلابی و ارزشهای خود را در وجود او متبلور و مجسم دیده است.» (بیانات رهبر انقلاب، ۲۰ آذر ۹۹).و به همین جهت است که امام خامنهای دربارهی ایشان میفرماید: «سردار شهید عزیز را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسهی درسآموز نگاه کنیم.» (بیانات رهبر انقلاب ۲۷دی۹۸).
✍ آمنه عسکریمنفرد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
نوشتههای انقلابی
#یادداشت #جنگِنرمِسخت بسماللهالرحمنالرحیم 🔖 هویتبانِ انقلاب [۱]. با تولد اولین سلول پیکره
[۴]. برایاینکه جامعه گرفتار بحران هویتی نشود، لازم است هویت مستقل خود را حفظ و صیانت کند، تا بتواند در سایهی آن از «وحدت ملی، منافع ملی و استقلال و انسجام ملی» بهرهمند شود. حاج قاسم سلیمانی با روحی برخاسته از تفکر هویت اسلامی و ایرانی، روح خودباوری و احساس عزت و هویت را که انقلاب به این ملت بخشیده بود حفظ میکرد. مخالفان نظام ایران اسلامی که از هویت اسلامی ایرانی واهمه دارند، نمیخواهند الگوی مستقل در جهان اسلام شکل بگیرد. پس مفاهیم هویتبخش جامعه ما را هدف قرارداده و مرتب درحال توطئه هستند. اما انسانهای آزادهای همچون حاج قاسم سلیمانی که هویت ایمانی و اسلامی خود را شناخته و براساس آن حرکت میکردند نهتنها «هویتبانِ انقلاب» که «هویتبانِ دنیای اسلام» بودند، زیرا «هویت یک ملت، یک هویت جمعی است که از مجموعهی فرهنگ، اعتقادات و دین، استقلال، عزت، تاریخ، خواستها و حکومت، آرزوها و آرمان اساسی و اصول و رفتارهای آن ملت تشکیل شده.» (بیانات رهبر انقلاب، ۱۸ آبان ۸۵ و ۲۰ اردیبهشت ۹۰). حاج قاسم حافظ این هویت بود. او سرمایهی هویت انقلاب اسلامی در دنیای اسلام بود. «شخصیّتهای ایمانی وقتی که ایمان را با عمل صالح همراه کنند، وقتی حرکت جهادی بکنند، محصولش میشود شخصیّتی مثل شهید سلیمانی که حتّی دشمنانش او را تحسین میکنند.» (بیانات رهبر انقلاب، ۱۶ بهمن ۹۸) مکتب حاج قاسم یعنی؛ عشق همیشگی به شهادت، تربیت حقیقی در مکتب اسلام و امام خمینی(ره)، مجاهدت دائمی، اخلاص و اهل تظاهر و ریا نبودن، انقلابیگری با پرهیز کامل از حزبگرایی و جناحگرایی، شجاعت و تدبیر توأمان، حساسیت شدید به حدود شرعی حتی در میدان جنگ، معنویتگرایی، تعهد و ایمان، روحیه مقاومت، فداکاری و نوعدوستی، استکبارستیزی. به تعبیر رهبر انقلاب سپهبد شهید قاسم سلیمانی «تبلور ارزشهای فرهنگی ایرانی و ایران» و «قهرمان امّت اسلامی» بود.او یک انسان «جریانساز» و «تمدنساز» بود، حتی شهادتش نیز از ایات قدرت الهی میشود، اما راه او و مکتب او متوقف و بسته نخواهد شد.
✍ آمنه عسکریمنفرد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
بسم الله الرحمن الرحیم
🔖 جانفدا، برآیند عظیم انقلاب اسلامی
[۱]. انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ به رهبری امام خمینی(رحمةاللهعلیه) به پیروزی رسید. هنر بزرگ امام در این بود که برای خدا قیام کرد و در راه تحقق آرمانهایش استقامت و صبر نمود و در نهایت به همه ثابت کرد که میتوان با توکّل بر خدای متعال و با دست خالی بر یک رژیم دو هزاروپانصد ساله غالب شد. اینک چهلوسهسال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی میگذرد و در این مدّت فرازوفرود فراوانی را تجربه کرده است، این انقلاب عظیم، دستاورد.های زیاد و مهمّی، در داخل و خارج از کشور داشته است. بدرستی، سالها طول میکشد تا همهی آثار و نتایج این پدیدهی الهی آشکار شده و مورد تحلیل قرارگیرد. عظیمترین برآیند و نتیجه انقلاب اسلامی، انسانسازی است و حاج قاسم سلیمانی(جانفدا) از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی میباشد. «او نمونهی برجستهای از تربیت.شدگان اسلام و مکتب امام.خمینی بود، او همهی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید.» (۱۳۹۸/۱۰/۱۳).
[۲]. هنر اصیل انقلاب اسلامی این است که همواره حاج قاسم (جانفدا) تربیت میکند. حاج قاسمی که عشق و آرزویش رسیدن به لقاء پروردگارش بود و در این راه سر از پا نمیشناخت. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(قدّسسرّه) کاملاً بر مکتب عاشورا و سیدالشهداء (سلاماللهعلیه) منطبق بود. بین انقلاب اسلامی و نهضت عاشورای امامحسین (علیهالسلام) پیوند عمیق و عاشقانه وجود دارد و فلسفه سیاسی عاشورا، که جوهرهی مکتب سرخ تشیع است، از همان آغاز ظهور انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بنیان فکری و نظری نهضت امام خمینی (رحمةاللهعلیه) بود به عبارتی قیام امام خمینی بر پایه قیام حسینی بود. هدف و انگیزه مردم ایران از انقلاب اسلامی، نابودی ستم، استبداد و استکبار جهانی و برپایی حکومت عدل الهی و اجرای احکام اسلام به عنوان معروف و جلوگیری از وابستگی به اجانب و بیگانگان به عنوان منکر بود اینها همان انگیزه و همان هدف و انگیزه امام حسین (علیهالسلام) از قیام عاشورا بود. امام حسین (علیهالسلام) در راه هدفش فداکاری کرد و شهید شد. امام خمینی (رحمةاللهعلیه) در بارهی فداکاری امام حسین (علیهالسلام) برای احیا.ی دین خدا میفرماید: «سید الشهدا, نهضت عاشورا را بر پا نمود و با فداکاری و خون خود و عزیزان خود، اسلام و عدالت را نجات داد و دستگاه بنیامیه را محکوم کرد و پایههای آن را فرو ریخت.» (صحیفه نور، ۱۰۰/۴) رهبر انقلاب در اینباره فرمودند: «اوّلین درس بزرگ عاشورا؛ درس فدا شدن در راه دین و در راه خداست.» (۱۳۹۷/۰۵/۲۸) امام خمینی (رحمةاللهعلیه)، روحیهی شهادتطلبی و آمادگی برای فداشدن را که در ایران اسلامی و در میان رزمندگان اسلام بود، بارقهای از همان روح عاشورایی میدانست. و معتقد بود که ملّت ما به شهادت و فداکاری در راه دین خو گرفته و از هیچ قدرت، دشمن و توطئهای هراس ندارد.
[۳]. چهار دههی انقلاب، از قاسم سلیمانی، فرماندهای مخلص، مدبّر، بصیر و فدای اسلام یا امت اسلام شد. آری جان فدا، ذوب در اسلام و انقلاب اسلامی بود. رهبر انقلاب میگوید: «حاج قاسم صدبار در معرض شهادت قرار گرفتهبود، این بار اول نبود، در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد فی سبیلالله از هیچ چیز پروا نداشت، نه از دشمن پروا داشت، نه از حرف این و آن پروا داشت، نه از تحمّل زحمت پروا داشت..» (۱۳۹۸/۱۰/۱۳)
✍ ربابه ناظمی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
نوشتههای انقلابی
#یادداشت #جنگِنرمِسخت بسم الله الرحمن الرحیم 🔖 جانفدا، برآیند عظیم انقلاب اسلامی [۱]. انق
و نیز حاج قاسم جمله قابل تاُملی در باره نظام جمهوری اسلامی در وصیت نامه خود دارند و آن این است که «امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند. اگر دشمن این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (صلیاللهعلیهوآله). و همچنین حاج قاسم سخنرانی عجیبی زیر شلیک توپ دارد و آنجا میگوید: «کلّ جمهوری اسلامی حرم است، و وجوبش کمتر از حرم امام حسین(علیهالسلام) نیست». و یا درخصوص موضوع «عاقبت به خیری» میگویند: «برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ، یکی از شئون عاقبت به خیری، نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است. و یا همه جمله معروف سردار را شنیدهایم که «ما ملّت شهادتیم؛ ما ملّت امام حسینیم». حاج قاسم خود را شاگرد مکتب امام خمینی (قدّسسرّه) میدانست و امام هم، خود را شاگرد مکتب عاشورا میپنداشت. پس میتوان نتیجه گرفت که حاج قاسم، چون اصالتی برگرفته از مکتب اسلام و عاشورا داشت! لذا مجاهد فی سبیلالله بود. انقلاب اسلامی که حاصل عاشوراست این ظرفیت و بستر را دارد که در درون خود حاج قاسم سلیمانیها (جانفداها) را پرورش دهد. و به حق میتوان ادعا کرد که اگر انقلاب اسلامی نبود، جان فداهایی چون حاج قاسم تربیت نمیشدند. و این از عظیمترین دستاوردها و برکات خاصّ انقلاب اسلامی میباشد.
✍ ربابه ناظمی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی